Tcz.pl logo

Szukaj

Co wydarzyło się w drogerii na Starym Mieście?

Rossmann (fot. tcz.pl)
Co wydarzyło się w drogerii na Starym Mieście?
Od kilku dni Tczew huczy od plotek na temat tego, co miało miało wydarzyć się w jednym z marketów drogeryjnych na terenie miasta. Ze sprawą łączone jest nazwisko wiceprezydent Tczewa, Joanny Grabowskiej. Sprawdzamy, o co chodzi. Jak dotąd nie ma żadnych pewnych, oficjalnych informacji, a wszystko wciąż pozostaje w sferze domysłów.

Informacja na temat "incydentu w Rossmanie" pojawiła się w m. in. w "Gazecie Wyborczej", "Zawsze Pomorze", portalach "Radia Gdańsk" i "Gazety Tczewskiej", czy w "Wieściach z Kociewia". Na prasowe doniesienia zareagował przełożony Joanny Grabowskiej, prezydent Tczew, Łukasz Brządkowski.

W związku z pojawiającymi się doniesieniami dotyczącymi zdarzeń ze sfery prywatnej mojej Zastępczyni podjąłem działania w celu weryfikacji tych informacji. Równocześnie poprosiłem moją Zastępczynię o pilne przedstawienie wyjaśnień. Zależy mi na szybkim i rzetelnym ustaleniu faktów. Jako pracodawca i samorządowiec nie mogę opierać się na niezweryfikowanych doniesieniach. Po uzyskaniu oficjalnych informacji oraz po zapoznaniu się z wyjaśnieniami mojej Zastępczyni podejmę stosowne decyzje. Zapewniam, że moim priorytetem jest dobro i wizerunek miasta oraz sprawne funkcjonowanie Urzędu. Wyłącznie te okoliczności będą brane pod uwagę przy podejmowaniu dalszych rozstrzygnięć. - czytamy w rozesłanym przez ratusz oświadczeniu.

Co jest przedmiotem krążącej po mieście - zaznaczmy na razie niepotwierdzonej oficjalnie - informacji? Według doniesień mogło chodzić o niezapłacenie za towar/część towaru w kasie Rossmana, co miały rzekomo uchwycić kamery monitoringu. Nie wiadomo, czy chodziło o celowe działania, czy np. zachowanie w wyniku pośpiechu. Nie wiadomo też, czy mowa o jednym incydencie, czy większej liczbie zdarzeń. Nagranie miało trafić na policję. Policja pytana o konkretną osobę, a także o funkcję pracownika samorządowego, ani nie zaprzecza, ani nie potwierdza tych doniesień, zasłaniając się art. 42 ust. 3 Konstytucji RP), art. 23 i 24 Kodeksu cywilnego oraz przepisami o ochronie danych osobowych (RODO). Jednocześnie mundurowi potwierdzają, że w ub. roku w Rossmanie na Starym Mieście doszło do kilku zdarzeń, nie precyzując, kto ich dokonał.


W grudniu 2025 roku w drogerii wskazanej w przesłanym zapytaniu doszło do siedmiu kradzieży sklepowych. W związku z tymi zdarzeniami policjanci Komendy Powiatowej Policji w Tczewie prowadzili czynności wyjaśniające w siedmiu sprawach o wykroczenia. Jedno ze zdarzeń objętych prowadzonymi czynnościami miało miejsce w dniu 9 grudnia 2025 roku. W związku ze zgłoszeniami funkcjonariusze podejmowali standardowe czynności służbowe, w tym m.in. przyjmowanie zawiadomień o wykroczeniach, zabezpieczanie i analizę zapisów monitoringu sklepowego. Na obecnym etapie żadna ze spraw dotyczących tej placówki handlowej nie została zakwalifikowana jako przestępstwo, gdyż wartość ukradzionego mienia nie przekroczyła ustawowego progu odróżniającego wykroczenie od przestępstwa. Na podstawie dotychczas zgromadzonego materiału dowodowego policjanci ustalili, że w trzech z prowadzonych postępowań istnieje prawdopodobieństwo, że za te kradzieże może odpowiadać ta sama osoba. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Policja nie jest uprawniona do udzielania informacji wskazujących na konkretne osoby ani do potwierdzania ich tożsamości lub pełnionej funkcji publicznej w sprawach niezwiązanych z wykonywaniem tej funkcji. Wynika to z zasady domniemania niewinności (art. 42 ust. 3 Konstytucji RP), ochrony dóbr osobistych (art. 23 i 24 Kodeksu cywilnego) oraz przepisów o ochronie danych osobowych (RODO). - mówi mł. asp. Katarzyna Ożóg, rzeczniczka KPP Tczew.


Co oznacza, że żadne ze zdarzeń z kroniki policyjnej nie zostało zakwalifikowane jako przestępstwo? Wartość towarów nie przekroczyła 800 zł. W siedmiu wskazanych przypadkach, o które zapytaliśmy, cztery z nich miały popełnić różne osoby, zaś trzy przypadki mogą być powiązane z tym samym człowiekiem.

Na podstawie obecnego stanu wiedzy trudno cokolwiek orzekać w tej sprawie - do końca nie wiadomo, co - i czy - właściwie się wydarzyło. Pozostaje czekać na ustalenia ratusza, bądź oświadczenie samej zainteresowanej, która może uciąć wszelkie spekulacje. Na razie, mimo próśb, nie udało się nam go zdobyć.

Dodajmy, że Joanna Grabowska do końca miesiąca jest nieobecna w pracy (z naszych nieoficjalnych ustaleń wynika, że nieobecność nie ma prawdopodobnie związku z incydentem). Wiceprezydentka na co dzień odpowiada za sprawy dotyczące oświaty, sportu, edukacji i kultury. Grabowska przez trzy lata pełniła funkcję dyrektor Centrum Kultury i Sztuki, później pracowała w Biurze Prezydenta Gdańska ds. Kultury. Ma 46 lat i mieszka w Tczewie. W ostatnich wyborach zdobyła mandat radnej z listy Samorządu OdNowa - obejmując funkcję wiceprezydent, zrzekła się go. Jest aktywna w mediach społecznościowych i aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym i sportowym miasta.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (99)
dodaj komentarz

  • +12

    Rowerowy_johny_gość_gość

    23.01.2026, 08:51

    Generalnie jak się czyta portal ....

    .... tcz.pl to takich różnych zdarzeń, że ktoś coś wyniósł ze sklepu nie płacąc, a po jakimś czasie policja go namierzyła jest sporo. Może to taka lokalna moda? Chociaż pojedyncze sytuacje mogą zdarzyć się z roztargnienia, w Biedronkach coś o tym wiedzą, no chyba że te "pojedyncze" sytuacje zdarzają się co tydzień, wtedy raczej nie ma problemu z kwalifikacją czynu.

    Odpowiedz
    IP: 212.160.xx2.xxx  #
  • +18

    a_gość_gość

    23.01.2026, 10:24

    Super portal miasta w końcu dostali zgodę na publikację .Czytałem o tym już w zeszłym roku na innym portalu a wy 23 stycznia informujecie mieszkańców jakim ludżmi otacza się Bober .Zwykły człowiek ukradnie cukierka to już następnego dnia jest o tym artykuł a tu ponad mc od zdarzenia i tylko dla tego że za głośno jest na mieście nie uda się już tego ukryć .Dziękujemy za rzetelność i uczciwość dziennikarską .No ale jakie miasto taki portal .Rozumię że każdy może tak zrobić nawet Prezydent czy sędzia, ale trzeba o tym pisać bo to dotyczy tego miasta ,a nie pisać o bzdurach które dzieją się w Pelplinie Gniewie i innych dziurach .

    Cytuj
    IP: 88.156.xx8.xx4  #
    +16

    k_gość

    23.01.2026, 10:44

    W zeszłym roku. I od wtedy wie o tym urząd.

    Cytuj
    IP: 178.20.xx5.xx2  #
    +15

    Nowy komediant_gość

    23.01.2026, 11:46

    Policja co to za tajemnice?

    1.dlaczego nie zarejestrowano sprawy w prokuraturze, ktora o wszystkim wie, tylko dalej prowadzi ja policja? 2.dlaczego policja rżnie glupa i opiera sie na rodo. 3.gdyby doniesienia okazaly sie prawdziwe to dlaczego sprawe bada tczewska policja a nie z innego miasta? 4.dlaczego pani nie zaprzeczyla, dlaczego nie wyszla i nie powiedziala to nie o mnie, a kto bedzie mie pomawial tego pozwe do sądu? 5.czy to seria czy pojedyncze zdarzenie?5.czy bedzie tak jak przy kopalni kryptowalut?

    Cytuj
    IP: 158.173.xx3.xx3  #
    +10

    Gość_gość_gość

    23.01.2026, 19:59

    Kamery zapisują każdego po równo....4741

    .......................nic tu więcej dodawać nie trzeba

    Cytuj
    IP: 83.25.xx2.xx4  #
  • -21

    Czerwony karzeł _gość

    23.01.2026, 08:54

    Koncerny żyją z naszej krwi.

    W tabelkach wszyscy ludzie to tylko pogłowie zostawiające swoje pieniądze. Tanio wyprodukować, drogo sprzedać. Minimalne koszty, maksymalny zysk. Testy na ludziach, likwidacja opornych. Rządy krajów to tylko opłaceni ludzie do wprowadzania przepisów umożliwiających większe zyski. Zabieranie ich towaru bez płacenia to nic złego.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx9  #
  • -8

    Tczewianin __gość_gość_gość_gość

    23.01.2026, 12:36

    Jak czytam ...

    takie wypociny , to jestem "ZA LIKWIDACJĄ" tobie podobnych , ANARCHISTA Z BOŻEJ ŁASKI.

    Cytuj
    IP: 95.51.xx9.xx3  #
    -1

    ..._gość

    23.01.2026, 13:11

    Tczewianine. To mowa nienawiści.

    Popierasz mordowanie ludzi? Ciekawe co na to prokuratura? Za te słowa możesz zostać skazany i zmienić płeć pod celą.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx9  #
    +6

    Płacicie za cierpienie_gość

    23.01.2026, 14:57

    Społeczeństwo ponosi koszty.

    Koncerny stosują eksternalizację swoich kosztów. Niszczą Ziemię wmawiając nam, że to nasza wina i sprzedają kolejny produkt, który ma podobno zmniejszyć zagrożenie. Na coraz większych połaciach konsumpcjonizmu łapę trzymają Chińczycy, którzy chcą z nas zrobić ludzi upośledzonych, wykonawców poleceń i bezmózgich konsumentów. Usłyszcie krzyk nastoletniej Tybetanki lub Ujgurki, zmuszanej do niewolniczej pracy przy produkcji waszych zabawek i kosmetyków, a wieczorem gwałconej przez strażnika więziennego! Gdy zachodzi w ciąże dostaje kopniaka w brzuch, aby poroniła.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +12

    Yhy_gość

    23.01.2026, 09:00

    KPP nie zna przepisów. Osoby sprawujące władzę publiczną (a taką jest Zastępca Prezydenta Miasta) nie są chronione ani RODO, ani kodeksem cywilnym, tym bardziej domniemaniem niewinności (informacja miałaby dotyczyć faktu, czy osoba została ukarana mandatem karnym, co jest równoznaczne ze skazaniem czyli uznaniem winy lub dotyczyć faktu że toczy się postępowanie wykroczeniowe w tej sprawie, co nie narusza domniemania niewinności). Informacje o takich osobach są zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej informacją publiczną. Za nieudzielenie takiej informacji grozi odpowiedzialności karna do roku pozbawienia wolności (art. 23 ww. ustawy).

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx4  #
  • +8

    Znużony_gość

    23.01.2026, 10:54

    Naprawdę ?

    Jesteś durniem czy też trollem ? Grzecznie zapytuję.

    Cytuj
    IP: 93.159.xx2.xx8  #
    +3

    Paulina Jelonek _gość

    23.01.2026, 11:20

    Przepisy

    Otóż to.. ????

    Cytuj
    IP: 46.205.xx8.xx7  #
    +8

    Yhy_gość_gość_gość

    24.01.2026, 11:24

    do Znużonego

    Jestem prawnikiem specjalizującym się w ochronie danych osobowych z 21-letnim stażem. Wystarczy?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx8  #
  • +24

    qq_gość

    23.01.2026, 09:08

    a miała ubrane słuchawki ? bo może sie nie odbiło? ...zdarza sie :) przykład idzie z góry

    Odpowiedz
    IP: 185.132.xx6.xx2  #
  • +28

    gościin_gość

    23.01.2026, 09:13

    Szkoda, że nadal nie ma stanowiska Prezydenta Miasta Tczewa. Przytoczono jedynie Jego uprzednie oświadczenie. Nie wierzę w to, aby V-ce Prezydent Miasta dokonał kradzieży w Rossmanie, co tym bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że milczenie ze strony Pani Joanny Grabowskiej (jak i obecnego Prezydenta Miasta) nie czyni dobrego wizerunku. A może Pani Joanna Grabowska została uprowadzona i potrzebuje pomocy ... Jak widać przerosło to Prezydenta - nie nadąża za obowiązkami.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx3.xx9  #
  • +7

    No tak_gość

    23.01.2026, 09:30

    Mogliście już nic nie pisać

    Nieobecność bez związku z incydentem, a wszystko w rękach ratusza i zainteresowanej. Nie Policja, nie kamery, tylko ratusz i zainteresowana. Wszystko to zapewne pośpiech i przepracowanie :)

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx7.xx5  #
  • +42

    azazxz_gość

    23.01.2026, 09:48

    Zdarzenie miało (lub nie) miejsce w grudniu i do tej pory nie można go potwierdzić lub zdementować? To chyba nie jest sprawa dla Sherlocka Holmesa? Albo są jednoznaczne dowody albo nie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx2  #
  • +10

    qq_gość

    23.01.2026, 11:25

    Już Dawno pewnie jest wyjaśnione. Jak zwykle paraportalik działa z prędkością światła

    Cytuj
    IP: 31.175.xxx.xx1  #
    +16

    Kay_gość_gość

    23.01.2026, 11:42

    Jeśliby informacje były nieprawdziwe to wyjaśnienia pojawiłyby się niemal natychmiast. Zapewne jest tam teraz popłoch w kurniku. Prawnicy myślą jak to rozwiązać. Na FB ktoś napisał, że to nie pierwszy przypadek tej pani. A mogłaby zwyczajnie przeprosić i zrezygnować z funkcji. Wyszłaby z twarzą. Jeśli sprawę umorzą lub zatuszują to ten smród będzie się ciągnąć już stałe. A prezydent od razu powinien odwołać z funkcji choćby za utratę zaufania.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • +20

    Gabryel_gość_gość

    23.01.2026, 10:55

    Ojjojoj

    W Sandomierzu Ojciec Mateusz wyjaśniłby sprawę.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx6.xx4  #
  • -28

    Tczewianin __gość_gość_gość_gość

    23.01.2026, 12:39

    Jeśli jest za ....

    KONFĄ , to wszystko tłumaczy.

    Odpowiedz
    IP: 95.51.xx9.xx3  #
  • +64

    Klemens _gość

    23.01.2026, 12:50

    żart?

    Zdarzenie z 9 grudnia a mamy 23 stycznia :) Za mało czasu, by ustalić fakty? Coś tu śmierdzi.

    Odpowiedz
    IP: 195.94.xx7.xx5  #
  • +27

    goście_gość

    23.01.2026, 14:14

    Smrodu dodaje Prezydent Miasta Tczewa - ślimaczym tempem informowania mieszkańców co do pomówienia (bądź nie) Jego pracownika. Czy jest jeszcze szansa na to, aby Pan Prezydent dostrzegł, że również postępuje niewłaściwie. A może Doradcy Prezydenta "ciągną na dno ...?"

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx3  #
    +18

    Rambo_gość_gość

    23.01.2026, 16:38

    ....

    Spokojnie w czerwcu pokażą zdjęcie z monitoringu i będą pytali czy ktoś rozpoznaje tą osobę ????

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx0  #
    +14

    goościen_gość

    23.01.2026, 17:38

    ... a smrodu dodaje Prezydent. Będąc pracodawcą pomówionej, bądź nie, pracownicy ... Prezydent ma obowiązek zaprzeczyć bądź potwierdzić. Trwanie w oczekiwaniu na ..., na właśnie na co ...? Panie Prezydencie - mnie Pan zawodzi kolejny raz ...

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx3  #
  • +25

    ghi_gość

    23.01.2026, 13:09

    Jak prezydent myśli o odwołaniu / dymisji to niech myśli także o odwołaniu Marcina K. oskarżonego o gruby kaliber (sprawa sądowa w trakcie) o oszustwo na ok. 30 mln złotych pracującego w urzędzie

    Odpowiedz
    IP: 193.189.xx0.xx2  #
  • +11

    goścfoo_gość

    23.01.2026, 18:25

    W odniesieniu do Pana Marcina K. Pan Prezydent już wykazał, że nie potrafi czytać i słuchać ze zrozumieniem, wiec trudno aby przy okazji ROSSMANNA zmienił się. Szkoda, że o Tczewie idą w świat takie informacje w Tczewie mające miejsce.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx3  #
    +18

    Ben_gość

    23.01.2026, 19:14

    Otaczaj się uczciwymi ludźmi...

    Takie milczenie i brak działania w obu sprawach -Marcin K i Vice- jest rażące, nieetyczne i wątpliwe moralnie. Bardzo zły wizerunek naszego miasta buduje. Narcyzm i bufonada w czystej postaci

    Cytuj
    IP: 31.0.xx2.xx6  #
    +17

    Błąd_gość

    23.01.2026, 19:22

    Jako wyborca czuję się teraz jak półgłówek. To co się dzieje w mojej głowie się nie mieści. Arogancja nie do pomyślenia.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx6.xx3  #
  • +22

    6543_gość

    23.01.2026, 14:47

    Najbardziej podoba mi się wypowiedź naczelnego złotoustego lejwody, że to ZDARZENIE ZE SFERY PRYWATNEJ. Czyli nie działała na zlecenie ani w imieniu UM ani prezydenta. To wszystko tłumaczy, panie Brządkowski. Podobnie jak pozostałe aferki, z krypto walutami, z zatrudnieniem prezesa bez uprawnień itp.

    Odpowiedz
    IP: 93.159.xx2.xx0  #
  • +7

    Kay_gość_gość

    23.01.2026, 19:04

    W godzinach pracy ????

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx4  #
  • +14

    mar_gość_gość

    23.01.2026, 15:27

    Wykroczenie czy przestępstwo? To nie powinno mieć znaczenia, zwłaszcza w stosunku do osób ogólnie określaych jako "publiczne". Nie zgadzam się z tym, że osoba de facto zarzędzająca moim miastem dopuszcza się czynów uznawanych za niepożadane i mających znamiona wykroczenia lub przestęstwa. Nie oceniam, nie feruję wyroków, ale jeśli jest coś na rzeczy i właściwe organa mają podstawy do udowodnienia winy, to w takim przypadku nie widzę innego postępowania jak natychmiastowe usunięcie ze stanowiska i postawienie w stan oskarżenia.

    Odpowiedz
    IP: 93.159.xx3.xx2  #
  • +17

    J_gość

    23.01.2026, 15:36

    Dziwna sytuacja z ocenami i komentarzami

    Chyba cały urząd siedzi przed kompami i walczy...

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx3.xx0  #
  • +3

    marian_gość

    23.01.2026, 18:16

    ```

    Plusy są niemile widziane , więc wchodzą same minusy taki oto słaby portalik.

    Cytuj
    IP: 88.156.xx5.xx6  #
  • +1

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    23.01.2026, 17:00

    do znużonego

    "Jesteś durniem czy też trollem ? Grzecznie zapytuję."

    Jeżeli piszesz do Yhp to niestety ale on ma rację nie ładnie nazywać kogoś durniem sam nim będąc

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +1

    gooścoa_gość

    23.01.2026, 17:46

    Dlaczego pokazywana liczka komentarzy staje się mniejsza ...? Tym samym miejsce ma wykazywanie manipulacji ...

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx3  #
  • qq_gość

    23.01.2026, 21:31

    +/-

    Bo razem z tobą lub przed tobą zagłosowali inni a prawdziwa liczba głosów (ta która widzisz jak klikniesz) odświeża się na stałe co jakiś czas. Stąd te zdziwienie że kliknięcie spowodowało duży skok w górę lub w dół. Ten temat wałkowany jest od lat i każdy stały czytelnik zdarzył się przyzwyczaić

    Cytuj
    IP: 206.85.xx6.xx8  #
  • +9

    Sławek_Vetrex_gość

    23.01.2026, 18:30

    Monitoring i zdjęcia w czerwcu

    "Spokojnie w czerwcu pokażą zdjęcie z monitoringu i będą pytali czy ktoś rozpoznaje tą osobę ????"

    W punkt trafiłeś kolego :):)

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx5  #
  • +7

    Wieśmin_gość

    23.01.2026, 19:32

    Albo dementi np. miała ubrane słuchawki i nie skasowała, zwłaszcza jeśli to byłoby to wykroczenie albo posypanie głowy popiołem i zwolnienie. 1,5 miesiąca chowania głowy w piasek nie poprawia wizerunku urzędującego. Nie wiem kto doradza Boberowi w sprawie wizerunku, ale robi kiepską robotę. Pewnie gdzieś już wyżej padło: "Miasto chce powiększać, a Z-cy dobrać nie umie".

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx7  #
  • +3

    Gość_gość_gość_gość

    23.01.2026, 22:16

    Miała ubrane słuchawki i

    nie skasowała... i .... tak kilka razy na przestrzeni bliżej nieokreślonego czasu ?

    Cytuj
    IP: 83.25.xx2.xx4  #
  • +1

    xddd_gość

    23.01.2026, 19:32

    Po co by miała kraść w rosmannie skoro dobrze zarabia xd

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx4.xx1  #
  • +4

    Bubr_gość

    23.01.2026, 22:32

    Ile zarabia?

    Cytuj
    IP: 83.8.xx3.xx3  #
    +6

    Kay_gość_gość

    24.01.2026, 11:50

    Jest coś takiego jak kleptomania. Nie zależy to od dochodów i statusu społecznego. Zanurzenie które służy rozładowaniu napięcia. Jedni sięgają po alko, inni hazard s jeszcze inni kradną

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • +7

    Tak_gość

    23.01.2026, 20:28

    "W odniesieniu do Pana Marcina K. Pan Prezydent już wykazał, że nie potrafi czytać i słuchać ze zrozumieniem, wiec trudno aby przy okazji ROSSMANNA zmienił się. Szkoda, że o Tczewie idą w świat takie informacje w Tczewie mające miejsce."

    Właściwie to o tczewskim urzędzie

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx6.xx3  #
  • +8

    a_gość_gość

    23.01.2026, 20:42

    Super manipulacja plusami minusami dużo komentarzy na minus, gdzie kilka godzin temu mój komentarz miał + 32 by po 3 godzinach było minus -23 brawo redaktorzy za rzetelność i wolność słowa ,długo trzeba było czekać żebyście coś napisali o tej sprawie teraz manipulujecie BRAWO WY ten portal trzeba podać gdzieś do rzecznika praw etyki ŻENADA ,ośmieszacie się za komuny tak było że trzeba było dostać zgodę na napisanie nie wygodnych tekstów ,widać że to miasto wciąż żyje komuną ktoś wszystkim manipuluje.

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx8.xx4  #
  • +1

    jaaa_gość_gość_gość_gość_gość_gość

    28.01.2026, 14:47

    odpowiedz

    I to jest właśnie podstawa naszego społeczeństwa, Ty nie rozumiesz:) Czyli to nie prawda. Jak można odbierać świat przez pryzmat swojego nie rozumienia czegoś ? Nie rozumiesz ze plus lub minus, może ulec zmianie w ciagu dnia po tym jak kolejna osoba zagłosuje ? Naprawdę tak ciężko to zrozumieć ? Jak sobie radzisz w zyciu ? Wschód słońca rozumiesz ? Prąd rozumiesz ? Daj znac z jakimi jeszcze mistycznymi tematami masz problem, znajdziemy rozwiązanie.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx1  #
  • +12

    kiedyś_gość

    23.01.2026, 20:55

    kiedyś

    Kiedyś ta pani vice prezydent zachowała się wobec mnie bardzo niegrzecznie, a wręcz opryskliwie - to był SZOK. Ciekawe czy ta osoba jest odpowiedzialna za to. Jeśli tak, to jej ówczesne zachowanie nie było przypadkowe.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx5  #
  • +4

    sPOKO _gość

    23.01.2026, 22:57

    Do Tczewa wróci praworządność!

    Już dziś miałem telefon od lekarza, który pytał mnie czy dobrze się czuję. Czuję się dobrze, więc z uśmiechem pojechałem zatankować moje auto tym tanim paliwem. Na hasło ***** *** mam 8% zniżki na Orlenie.

    Odpowiedz
    IP: 176.123.xx1.xxx  #
  • +9

    gośc_gość

    24.01.2026, 00:11

    President

    No niestety nasz pan prezydent jakoś tak dziwnie obsadza stanowiska osobami wokół których czuć smród......Pewnie i przyjdzie czas na pana Marcina K na pana Arkadiusz G itd

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xx6  #
  • +6

    hejka_gość

    24.01.2026, 06:44

    Cytat: Co oznacza, że żadne ze zdarzeń z kroniki policyjnej nie zostało zakwalifikowane jako przestępstwo? Wartość towarów nie przekroczyła 800 zł. To teraz można" pożyczać" produkty do wartości 800 zl:)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx4  #
  • +10

    B._gość_gość

    24.01.2026, 06:56

    Masz rację.

    "Jeśliby informacje były nieprawdziwe to wyjaśnienia pojawiłyby się niemal natychmiast. Zapewne jest tam teraz popłoch w kurniku. Prawnicy myślą jak to rozwiązać. Na FB ktoś napisał, że to nie pierwszy przypadek tej pani. A mogłaby zwyczajnie przeprosić i zrezygnować z funkcji. Wyszłaby z twarzą. Jeśli sprawę umorzą lub zatuszują to ten smród będzie się ciągnąć już stałe. A prezydent od razu powinien odwołać z funkcji choćby za utratę zaufania."

    Przecież to na nic. Co chcą uratować owi prawnicy? Milczenie trwa za długo i już nie ma czego ratować. I nie myślę tylko o Grabowskiej, wiarygodność urzędu spada z każdym dniem.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx6.xx5  #
  • +9

    gościa_gość

    24.01.2026, 18:00

    Wiarygodność traci przede wszystkim Pan Prezydent, gdyż Pani Joannie Grabowskiej można współczuć. Kleptomania jest chorobą, którą można i należy leczyć (o ile miało to miejsce). Prezydent natomiast wykazuje jak nie dorósł do bycia Gospodarzem Miasta. Lekceważy mieszkańców - szkoda, że sam nie potrafi tego dostrzec ...

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx3  #
    +4

    Kay_gość_gość

    24.01.2026, 22:50

    Proforma. Znaleźć prawnika, przedstawić sprawę a najpewniej pod koniec tzw L4 wystąpi jakiś pełnomocnik lub rzeczony prawnik z oświadczeniem.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • +12

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    24.01.2026, 09:32

    x

    Kilka tygodni temu na stronie tcz.pl była informacja że policja złapała złodzieja co wielokrotnie wynosił kosmetyki , co prawda nie było nazwiska ale ........Internauci zadają pytanie czy to było wykroczenie czy przestępstwo , w przypadku wykroczenia jak osoba podejrzana nie przyjmie mandatu to policja kieruje sprawę do sądu , a przyjmując mandat przyznaje się do winy W tym przypadku policja doskonale wie jak było W przypadku osób pełniących funkcje publiczne ustawa o RODO ich nie obowiązuje ze strony policji jest wyrażna niechęć do upublicznienia tej sprawy Przypomina to sprawę z Gniewu gdzie wójtowa była pijana w pracy , policja woziła ją radiowozem tak długo aż wytrzeżwiała , podobno w Tczewie nie było lekarza który mógłby pobrać jej krew Koło Prezydenta gęstnieje atmosfera , zatrudnił prezesa ZWIK który odszedł z Pszczółek w atmosferze skandalu , to jest b łagodne określenie , zatrudnił człowieka oskarżonego o oszustwa , oświadczenia majątkowe Prezydenta są nie zgodne ze stanem faktycznym , za co grozi do 3 lat więzienia , teraz afera z V-ce prezydenta Coś Prezydent ma wyjątkowe szczęście że ludzi tego pokroju

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +18

    zdziwieni wyborcy_gość

    24.01.2026, 09:48

    "Jako wyborca czuję się teraz jak półgłówek. To co się dzieje w mojej głowie się nie mieści. Arogancja nie do pomyślenia."

    A ja wciąż się nie mogę nadziwić, jak ludzie dali się nabrać. Bo człowiek dobrze radził sobie Facebooku i zrobił parę spotkań w mieście? To że ktoś jest pasjonatem historii swojego miasta i nawet jak najlepiej mu życzy, nie znaczy że będzie umiał zarządzać i podejmować słuszne decyzje.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx2  #
  • +14

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    24.01.2026, 14:04

    x

    Wyborcy nie głosowali za Brządkowskim tylko przeciw Pobłockiemu i takie są skutki

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +26

    ix_gość

    24.01.2026, 12:09

    Tak na chłopski rozum, gdyby była niewinna, to dawno temu publicznie by się do tego odniosła i rozwiała wszelkie wątpliwości. Także ten....

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx4  #
  • +4

    Kay_gość_gość

    24.01.2026, 22:52

    Oczywiście. Teraz to już blamaż.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
    +6

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    25.01.2026, 09:51

    x

    Nie tylko odniosła się do stawianych zarzutów ale wystąpiła na drogę sądową wobec tych co podali ten fakt do publicznej wiadomości Gdyby to była nie prawda to czekają kogoś poważne konsekwencje

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +11

    kurdupel_gość

    24.01.2026, 19:31

    HONOR TEJ PANI!!!!!!!!

    Ta pani jest bez honoru!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx1.xx4  #
  • +3

    Zaś_gość

    25.01.2026, 09:40

    I zaś będzie głośno o naszym mieście w kraju.Takie różne kwiatki zapadają w pamiięć. Saba Dorna, górnik krypto na stanowisku cyfryzacji...

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx9.xx4  #
  • +5

    No_gość

    25.01.2026, 12:21

    No szkoda, szkoda, że z takich rzeczy słyniemy...

    Cytuj
    IP: 31.0.xx3.xx9  #
  • +3

    Kay_gość_gość

    25.01.2026, 13:29

    "Nie tylko odniosła się do stawianych zarzutów ale wystąpiła na drogę sądową wobec tych co podali ten fakt do publicznej wiadomości Gdyby to była nie prawda to czekają kogoś poważne konsekwencje"

    I co takiego obwieściła? Osoba zajmująca stanowiska publiczne powinna przedłożyć informacje przed opinią publiczną

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • +1

    B._gość_gość_gość

    25.01.2026, 13:30

    Uzależnienia

    "Wiarygodność traci przede wszystkim Pan Prezydent, gdyż Pani Joannie Grabowskiej można współczuć. Kleptomania jest chorobą, którą można i należy leczyć (o ile miało to miejsce). Prezydent natomiast wykazuje jak nie dorósł do bycia Gospodarzem Miasta. Lekceważy mieszkańców - szkoda, że sam nie potrafi tego dostrzec ..."

    Jeśli to kleptomania, to mechanizm podobny do innych uzależnień.. Dopóki sam uzależniony nie przyzna się przed sobą i będzie zaprzeczał, to nic z tego nie będzie. Pani jednak milczy.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx8.xx1  #
  • +1

    Kay_gość_gość

    25.01.2026, 20:01

    Żaden wstyd po prostu zaburzenie behawioralne. Psychoterapia i być może wspomaganie farmakologiczne. Wbrew pozorom ludzie nie drwili by z tego, wystarczy przyznać przed sobą i innymi.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • +3

    Max_gość

    25.01.2026, 16:44

    x

    Zbliżały się święta , dziewczyna potrzebowała zgromadzić trochę prezentów ,to co miała robić ,może znalazła coś odpowiednie dla Prezydenta np coś na porost włosów

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • Kliknij bip_gość

    25.01.2026, 19:52

    "Ile zarabia?"

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • +2

    Kay_gość

    25.01.2026, 19:56

    "Nie tylko odniosła się do stawianych zarzutów ale wystąpiła na drogę sądową wobec tych co podali ten fakt do publicznej wiadomości Gdyby to była nie prawda to czekają kogoś poważne konsekwencje"

    Jeśli zaskarża kogoś o przecieki to można być pewnym że sprawa jest poważna

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • B._gość_gość

    26.01.2026, 12:09

    Kay, oczywiście dla skarżącej.

    Jak w temacie.

    Cytuj
    IP: 46.112.xx8.xx1  #
  • +2

    Gość_gość_gość_gość

    26.01.2026, 00:12

    ha ha

    "Nie tylko odniosła się do stawianych zarzutów ale wystąpiła na drogę sądową wobec tych co podali ten fakt do publicznej wiadomości Gdyby to była nie prawda to czekają kogoś poważne konsekwencje"

    Trala la la i ha ha ...........gdzie i kto to widział?

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xx6  #
  • +2

    Kay_gość_gość

    26.01.2026, 14:17

    Pewnie prezydent. Opinia publiczna nie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • +2

    B._gość_gość

    26.01.2026, 07:15

    Patrioci. Proszę o poprawność językową

    "nie skasowała... i .... tak kilka razy na przestrzeni bliżej nieokreślonego czasu ?"

    Kolejny raz powtarzam się ten podstawowy błąd. Założyć słuchawki, nie ubrać. Proszę.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx8.xx1  #
  • +1

    Chyba _gość

    27.01.2026, 13:07

    Chyba, że ktoś je ubrał, np. w futerko.

    Cytuj
    IP: 93.159.xx2.xx0  #
  • +18

    Jusia_gość

    26.01.2026, 12:02

    Dlaczego pan prezydent jest taki tajemniczy??? Czy mieszkańcy Tczewa nie zasługują na prawdę? Kto chce zamieść pod dywan tą aferę ?

    Odpowiedz
    IP: 217.61.xx6.xx8  #
  • +9

    Gościu_gość

    26.01.2026, 13:44

    Pan Prezydent nie nadąża z obiwiązkami wobec mieszkańców i przyczynia się do złego wizerunku Tczewa

    Cytuj
    IP: 185.167.xx4.xx5  #
  • +2

    Kay_gość_gość

    26.01.2026, 14:16

    "Jak w temacie."

    Tak. A jeśli to pomówienia co raczej wątpliwe to odpowie ktoś inny.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • +15

    M_gość

    26.01.2026, 16:34

    Będą tak samo długo wyjaśniać jak przekręty w Ekonomiku...

    Odpowiedz
    IP: 63.143.xx8.xx8  #
  • +3

    Klp_gość

    27.01.2026, 13:10

    Ekonomik to sprawa powiatu.

    Cytuj
    IP: 93.159.xx2.xx0  #
  • +15

    Zet_gość

    26.01.2026, 18:18

    Wygląda na grę na zwłokę i zamiatanie pod dywan. Tylko, że zaufania do władz nic już nie odbuduje.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx3  #
  • +11

    Edmund Z_gość

    26.01.2026, 22:42

    Cisza

    Dziwi mnie tak długo trwająca cisza. Czy to nie jest lekceważenie mieszkańców Tczewa? O co tu chodzi ?

    Odpowiedz
    IP: 217.61.xx6.xx8  #
  • +14

    GG_gość

    27.01.2026, 07:30

    Dziwi mnie tak długo trwająca cisza. Czy to nie jest lekceważenie mieszkańców Tczewa? O co tu chodzi ? Chyba myślą , że mieszkańcy zapomną o sprawie - gra na zwłokę. Wymyślą temat zastępczy i po sprawie.

    Odpowiedz
    IP: 217.61.xx6.xx8  #
  • +5

    max_gość

    27.01.2026, 15:58

    x

    O Tej sprawie pisała Wyborcza , i Radio Gdańsk , to nie jest tylko sprawa Tczewa Pni Joannie w piątek kończy się urlop i jestem prawie pewny że poczuje się żle i pójdzie na L4

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • -3

    kölle_gość

    28.01.2026, 11:39

    Haniu kocham ° Brit!! pasuje do mnie , dziekuje

    Odpowiedz
    IP: 95.223.xx1.xx3  #
  • dziekuje bertt_gość

    28.01.2026, 12:11

    Brett, darzy mnie

    Odpowiedz
    IP: 95.223.xx1.xx3  #
  • -2

    samo zycie_gość

    28.01.2026, 13:01

    nikt mi nie wierzy , ze dobiegam do 70- Lat ale wierza , ze potrafie ladnie malowac, samo zycie, pozdrawiam z Köln

    Odpowiedz
    IP: 95.223.xx1.xx3  #
  • -2

    BriT_gość

    28.01.2026, 13:24

    jakze kocha Tczew.ladne miasto

    Odpowiedz
    IP: 95.223.xx1.xx3  #
  • -1

    gosc_gość

    30.01.2026, 14:28

    rossman

    TCZEWIACY SA ZNANI ZTEGO ZE POTRAFIA KOGOS POMOWIC ZGNOIC I OCZERNIC BEZ SPRAWDZENIA ANI DOWODOW COS PRZECZYTAJA LUB USLYSZA IJUZ PLOTKUJA

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx2.xx2  #
  • +5

    Piotr_gość

    31.01.2026, 15:27

    Mam nadzieję,że 2.02 otrzymamy decyzje prezydenta w sprawie pani Joanny Grabowskiej. Społeczeństwo tego oczekuje.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx8  #
  • +4

    gośścccio-oCo do _gość

    31.01.2026, 22:02

    Co do postępowania Pana Prezydenta Tczewa nie mogę już wskrzesić nadziei. Co rusz zaskakuje rażącą niekompetencją. Jeden ze scenariuszy - Pani Z-ca Prezydenta do Urzędu dostarczy zwolnienie lekarskie od dnia 02 lutego br. i (...).

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx2  #
  • -1

    mieszkaniec_gość

    02.02.2026, 14:13

    słuchawki

    Trzeba mówić, ze się miało słuchawki i się zapomniało.

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx5.xxx  #
  • +4

    Jan_gość_gość_gość

    02.02.2026, 17:36

    x

    Czy Pani JG poczuła się zle i jest na L4 , ? a może zaskoczyła wszystkich i przyszła do pracy

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +5

    gościaso_gość

    02.02.2026, 18:46

    Pani JG to fakt, ale faktem jest i to, że Prezydent łaski nie czyni i powinien jednoznacznie mieszkańców poinformować jako pracodawca. Przy takim ogromnie potencjale niedomówień a może nawet pomówień - to wypadałoby zawiesić Panią JG w obowiązkach służbowych w UM do czasu wyjaśnienia "ewentualnych pomówień, ponieważ milczenie ze strony Pani J.G, dodatkowo jest zastanawiające.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx2  #
  • +4

    StefanZ_gość

    03.02.2026, 07:38

    Nabrał wody w usta

    Prezydent milczy - czyli nie szanuje obywateli, którzy na niego głosowali. To nie buduje " dobrej marki". Przykre, bo takie stanowisko zobowiązuje. Uważam, że należy a wręcz jest to obowiązek- wyjaśnić pomówienia, które krążą po Tczewie dotyczące pani wice prezydent.

    Odpowiedz
    IP: 217.61.xx6.xx8  #
  • +4

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    03.02.2026, 09:31

    x

    Prezydent RP Nawrocki złoży do Sejmu projekt ustawy która ułatwi przeprowadzanie referendów w samorządach i wtedy już nie będą tacy bezkarni wójtowie , burmistrzowie i prezydenci

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +5

    Adi_gość

    04.02.2026, 08:46

    Dziwna sytuacja, bardzo zastanawiająca. Czy ktoś może wie o co chodzi? Jakaś zmowa?

    Odpowiedz
    IP: 217.61.xx6.xx8  #
  • +5

    Goścvg_gość

    04.02.2026, 10:50

    Przecież Prezydent może zawsze odwołać Zastępcę bez podania przyczyny. Nawet nie musi tego uzasadniać. W tym przypadku przyczyną jest milczenie że strony nieobecnej w pracy Z-cy Prezydenta, co nie buduję dobrego wizerunku miasta.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx2  #
  • +2

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    04.02.2026, 11:48

    x

    "Przecież Prezydent może zawsze odwołać Zastępcę bez podania przyczyny. Nawet nie musi tego uzasadniać. W tym przypadku przyczyną jest milczenie że strony nieobecnej w pracy Z-cy Prezydenta, co nie buduję dobrego wizerunku miasta."

    Ona teraz będzie chorować 6 miesięcy bo tyle może a potem może ludzie zapomną albo ktoś jej załatwi inną pracę Tak jak chorował Urban teraz jest zdrowy

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +5

    Wanda_gość

    06.02.2026, 07:13

    Pan prezydent stracił w moich oczach. A głosowałam na niego.

    Odpowiedz
    IP: 217.61.xx6.xx8  #
  • +3

    Adi_gość

    10.02.2026, 18:28

    I coś wiadomo?

    Odpowiedz
    IP: 217.61.xx6.xx8  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA