Konflikt o treningi na basenie. Aneks ma rozwiązać problem [AKTUALIZACJA]

Basen (fot. TCSiR)
Konflikt o treningi na basenie. Aneks ma rozwiązać problem [AKTUALIZACJA]
Konflikt między klubem UKS Dwójka Tczew a dyrekcją basenu Tczewskiego Centrum Sportu i Rekreacji, na którym trenują zawodnicy klubu. Poszło m. in. o dostęp do pływalni przed przyjściem do pracy ratowników. Problem w tym zakresie udało się rozwiązać.

UKS Dwójka Tczew od 45 lat zrzesza miłośników pływania, którzy zdobywają medale na zawodach w całej Polsce. Najbliższe mistrzostwa za kilkanaście dni. Tymczasem pod koniec ub. tygodnia w mediach społecznościowych zaczęły się pojawiać informację o konflikcie dotyczącym miejsca treningów.

- Zaczęło się od próby zabrania nam jednej godziny treningów. Nie zgodziliśmy się na to, dlatego potem zaczęto robić nam problemy - powiedział Wojtkowi Stobbie z Radia Gdańsk Piotr Maziewski, prezes i trener w UKS Dwójka Tczew, który myślał nawet o szukaniu nowej pływalni.- Każdy klub przyjmie zawodników tej klasy z otwartymi rękoma. Ale czy na tym ma to polegać? - pyta. - Wychowankowie finansowani też w pewien sposób przez mieszkańców Tczewa powinni mieć możliwość reprezentowania swojego miasta - dodaje w rozmowie z radiem.

Kulminacja miała miejsce w ub. sobotę, kiedy młodzież nie została wpuszczona na trening na basenie Tczewskiego Centrum Sportu i Rekreacji. TCSiR za sytuację z soboty przeprosiło już na swoim fanpagu, a winnym ma być tu m. in. brak dzwonka, który jest przy wejściu na pływalnię, którego nikt nie użył. Młodzież - oprócz niedziel - pojawia się codziennie w TCSiR. Sprawę wyjaśniamy u kierownictwa placówki. Jak wyjaśnia dyrektor problem dotyczył porannych wejść na basen - treningi w wodzie rozpoczynają się o 6.40 - ale dzieci i młodzież przychodziły już o szóstej, żeby robić tzw. "ląd", czyli treningi na ogólnorozwojowe poza basenem.


- Nasz ratownik rozpoczyna pracę o 6.20 - i tu wziął się problem. Chodzi o kwestię odpowiedzialności za dzieci w czasie, gdy go jeszcze nie było. Wiem, że zawodnicy nie wchodzą w tym czasie do wody, ale co, jeśli np. ktoś przewróci się i rozbije głowę. Chodzi o troskę o dzieci - o bezpieczeństwo i kwestie odpowiedzialności. - wyjaśnia Andrzej Błaszkowski, dyrektor TCSiR.


Po nagłośnieniu sprawy udało się uzyskać konsensus. Dyrekcja placówki spotkała się z dyrekcją szkoły podstawowej nr 2 - i podpisano aneks do obowiązującej umowy. Dyrektor TCSiR zorganizował też spotkanie dla rodziców, na którym miał wyjaśnić swoje stanowisko.

- Problem 1 piątkowej godziny pływackiej był w 2017r. - Dyrektor TCSiR miał do wyboru 45 minut dla SSP2 czy Świetlicy Przemiana. Udało się pomieścić dzieci ze szkoły SSP2 i świetlicy na tej samej godzinie (po 3 tory). - dodaje Błaszkowski - Dzięki porozumieniu młodzież może pod okiem trenera ćwiczyć od szóstej. Trzymamy kciuki za sukcesy sekcji pływackiej - i zapraszamy na nasz obiekt. Wiem jak ważny dla pływaków jest trening lądowy, dlatego wydaliśmy jakiś czas temu decyzję o zamontowaniu na basenie poręczy wykorzystywanych podczas rozgrzewki. Mamy nadzieję, że zawodnicy przywiozą komplet medali.

Od wtorku 20.11.pływacy mają trenować bez przeszkód.


Aktualizacja, 23.11:

Poniżej mail z wyjaśnieniem kilku kwestii, jaki nadesłało na TCSiR:

1. W piątek 16 listopada dzieci i trener zostali wpuszczeni:
1 dziecko o godzinie 5:47,
trener o godzinie 5:49,
ostatnie dziecko z grupy porannej o godzinie 6:17.

2. Nie ma żadnego konfliktu na linii TCSiR - UKS 2, TCSiR posiada umowę ze SSP2 na wynajem godzin basenowych oraz od 19.11. na wynajem tzw. lądu od godziny 6:00 celem przeprowadzenia treningu - rozgrzewki przed pływaniem. Godziny i zajęcia na nich przeprowadzane traktuje jako zajęcia Wychowania Fizycznego - pływanie, organizowane przez szkołę według obowiązujących przepisów: Nauczyciel, Uczeń.


3. TCSiR zaproponowało OZP zorganizowanie zawodów w sobotę od godziny 15:00 lub w niedzielę. Odpłatność 1500 pln za 5 *45 minutowych sesji (odpłatność w 2016 wynosiła 1000 zł/TCSiR było współorganizatorem, fundowało medale). Organizator - OZP, za przeprowadzenie zawodów pobiera tzw. startowe w wysokości 50 od osoby*150 zawodników (średnio) = 7500 zł. Termin rozgrywanie zawodów w godzinach popołudniowy (sobota) jest spowodowany troską o realizację Nauk Pływania (200 kursantów z sobotę) organizowanych przez TCSiR. Tygodniowo TCSiR uczy około 1800 dzieci, młodzieży i dorosłych pływania.

4. Na basenie, przy ratownikach zainstalowany jest dystrybutor wody, uczniowie mogą spożywać napoje z pojemników/butelek z bezpieczny zamknięciem - (np: bidon). Korzystanie z dystrybutora jest bezpłatne. Zabronione jest wnoszenie napojów zakręcanych zwykłą nakrętką ze względu na ryzyko nieokręcenia nakrętki i wylania zawartości do wody lub na teren wokół niecki.

5. W przeszłości niektórzy nauczyciele SSP2 "omijali" tzw. brodzik sanitarny służący do dezynfekcji nóg. W wyniku rozmów (początek roku 2018) pomiędzy TCSiR a kadrą pedagogiczną został wypracowany kompromis, na mocy którego TCSiR wyposażyło kadrę w specjalne gumowe obuwie oraz zamontowało folie antybakteryjne od strony siłowni i w przejściu służbowym. Nauczyciele pokonują w nich drogę z holu głównego do hali basenowej (przez brodzik sanitarny).

6. TCSiR nie posiada porozumienia z UKS. 19 listopada TCSiR podpisało aneks do umowy z SSP 2 na wynajem tzw. lądu od godziny 6:00. Zajęcia na "lądzie" odbyły się 20 listopada.

7. Na pływalni TCSiR obowiązuje Regulamin Pływalni v 1.1. z 5.09.2016 - wszyscy użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania regulaminu. Zajęcia pływania organizowane przez Szkołę muszą odbywać się według obowiązujących regulacji tj. Ustawy Oświatowej. Nauczyciel jako urzędnik państwowy ma obowiązki i zakazy. Według wiedzy TCSiR Panu Piotrowi wygasły uprawnienia, które musi posiadać ratownik tzw. KPP (Kwalifikowana Pierwsza Pomoc) wydawane przez stosowny organ raz na 2 lata.

Andrzej Błaszkowski

Dyrektor TCSiR

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (87)
dodaj komentarz

  • kik_gość

    22.11.2018, 07:16

    Super basen, utrudniać treningi dzieciom, jakoś nie dziwne, że po wyborach

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • żabkarz_gość

    22.11.2018, 12:23

    Pobłocki obiecał basen i poczekajmy

    Już w przyszłym roku rozpocznie się budowa nowego basenu. Projekt gotowy był już w czerwcu a jego prezentacja nastąpiła w kampanii wyborczej prezydenta Pobłockiego. Teraz wystarczy poczekać na basen.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • PL_gość

    22.11.2018, 07:33

    "zaczęły się pojawiać informację o konflikcie " chyba "informacje"

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • gość_gość

    22.11.2018, 07:49

    Nie mam pojęcia dlaczego ktoś się mija z prawdą dotyczącą słynnego dzwonka przy wejściu gdyż zawodnicy i trener oraz ratownik byli już w holu pływalni i cierpliwie czekali na wejście i się nie doczekali (PRZYPOMINAM ZAMKNIĘTE BYŁY DRZWI WEJŚCIA DO PRZEBIERALNI ) . Złośliwości ze strony dyrekcji są i CDN............................. Pozdrawiam a podobno dobro zawodników jest priorytetem????????????

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx2.xx6 
  • Gość _gość_gość

    22.11.2018, 11:07

    Zawsze można było zapukac. Trener o tym zapomniał czy zrobił to celowo. Potem nakręcił zawodników i konflikt gotowy. A rodzice też dali się wkręcić!

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx5 
  • tczewiak_gość_gość

    22.11.2018, 08:26

    Konfilkt

    Cała sprawa została rozdmuchana i eskalacja jest dla mnie niezrozumiała. Takie rzeczy załatwia się między sobą a nie poprzez portale społecznościowe manipulując dzieci i je wykorzystując do swoich walk. Mamy różne poglądy... spotkajmy się omówmy temat znajdźmy rozwiązanie. Widocznie dożyliśmy czasów, gdzie wszystko załatwia się przez portale internetowe, telefony etc. Zanika w ludziach umiejętność negocjacji, rozmawiania ze sobą.

    Odpowiedz
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • m_gość

    22.11.2018, 09:13

    człowieku nie wiesz o czym piszesz

    jakby twoje dziecko zasuwało od 8 lat na treningi (2 razy dziennie, łącznie z sobotami), wstając o 5 rano przychodząc o 18.00 do domu, pływając w ferie w przerwach świątecznych i wszystkich dniach dyrektorskich, przez część wakacji itd. to inaczej byś widział temat i nie nazywał tego eskalacją. Jakbyś się wsłuchał w problem to usłyszałbyś że mają za 3 tygodnie Mistrzostwa Polski i są w okresie przedstartowym, gdzie każda godzina treningu jest ważna i jej brak potrafi zepsuć wszystko (pływanie to specyficzny sport, ale to już kuchnia trenerska i osobny i długi temat). Tych rozmów i cywilizowanego sposobu załatwiania spraw było wiele. Nie ma czasu trzeba działać. To nie jest również kwestia tego jednego zdarzenia. Myślę, że padła również informacja, że każdego dnia trener wykonuje godzinę pracy za darmo poświęcając pół godziny swojego czasu przed i po treningu. Przypominam, że chodzi o sekcje, która w historii ma ok 370 medali Mistrzostw Polski w pływaniu i kilkudziesięciu w wieloboju. Mówimy o klubie, który wytrenował dwie uczestniczki Igrzysk Olimpijskich. Wielu uczestników Mistrzostw Świata i Europy. Powinni mieć w pełni profesjonalne warunki do pracy a nie taka degrengoladę. Bronią się wynikami i kilkoma lub kilkunastoma medalami rocznie. Chociaż, sprawa nie do końca się rozwiązała to dzięki akcji błyskawicznie został rozwiązany jeden z problemów tzn. kwestia ćwiczeń przedtreningowych. Gdyby nie ta akcja trwało by to dużej i ciężką pracę dzieciaków można by "wyrzucić do kosza". Takie akcje owszem nie są przyjemne, ale są jedyna formą skutecznego nacisku. Sorry w takiej rzeczywistości żyjemy.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx1.xx4 

    tczewiak_gość

    22.11.2018, 12:15

    zamiecione pod dywan

    już dawno była złożona skarga na dyrektora ale została wycofana na prośbę władzy żeby nie trafiła do radnych

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 

    Gość _gość_gość

    22.11.2018, 15:29

    Do m_gosc

    Nie masz pojęcia o czym piszesz. Wasz trener za darmo- śmiechu warte. Przecież to on nakręca wszelkie problemy. On sam i nikt inny. Do tego robi sieczke z mózgu wam rodzicom i zawodnikom. Jakie to mieli problemy i nie piszcie juz o tej sobocie bo się ośmieszyć i wy również. Trener idąc na trening w sobotę zostawił rozum w domu! Przez cały weekend zapomniał ze go schował w szafie. Dostał chyba kociego mózgu bo rozkręcić wielka aferę tylko po to żeby odwrócić uwagę od sedna sprawy czyli jego specyficznych kontaktów z młodymi zawodniczkami. Straszy prawnikiem owszem będzie mu potrzebny bo jego sprawa poszła juz dalej. Współczuję tylko wszystkim tym którzy z nim pracują.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx5 

    Gosc_gość

    22.11.2018, 17:32

    Czy komuś nie przyszło do głowy, że wszystkie inne formy załagodzenia lub wyjaśnienia zaistniałych nieporozumień, zostały wyczerpane??? Ile razy można się spotykać i prosić dyrektora lub Urzad Miasta o cokolwiek? Trener rozłożył w niemocy ręce. I Dobrze, być może uda się cis załatwić....

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx7 
  • Rodzic_gość

    22.11.2018, 08:32

    Zmienic dyrektora basenu

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx1.xx3 
  • tczewiak_gość

    22.11.2018, 10:58

    Lokalnie

    "A Kartaginę trzeba zniszczyć" ... "Balcerowicz musi odejść" ....

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • JAN_gość_gość

    22.11.2018, 08:46

    x

    Niech trener weżmie na siebie odpowiedzialność za ewentualny wypadek i to na piśmie i po sprawie Podobnie jest na CAON ie obietk jest przeznaczony na rechabilitację osób niepełnosprawnych a służy do wynajmu na imprezy okolicznościowe Niepełnosprawni mogą przyjść jak jest miejsce Opłaty za korzystanie z basenu są takie same dla niepełnosprawnych jak i zdrowych To nie jest obiekt komercyjny ,został wybudowany z publicznych pieniędzy Może nowa Rada Powiatu cos z tym zrobi

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xxx 
  • Normalny_gość

    22.11.2018, 08:51

    Ten trener to zryty czerep. W tv wypowiadał się jakby był po czymś mocniejszym. Proste, skoro ratownicy pracują od 6:20 to nikt nie wchodzi od 6 nawet na hol. To jakaś poczekalnia? Są siłownie pod chmurką to można tam ćwiczyć, przyjdzie ratownik na swoją godzine do pracy, to można wejść na basen. Jako obywatel Tczewa jestem ciekaw i proszę o wyjaśnienie czy te dzieci które chodzą codziennie na basen płacą za to? Jeśli nie, to pytam dlaczego? Dlaczego inni, którzy np dbają o swoje zdrowie muszą za to płacić, a dzieci które realizują swoje hobby to nie? I jak już napisał ktoś wyżej, bardzo niedojrzałe bylo załatwianie spraw medialnie aniżeli jak dorosły mężczyzna rozmową. I taka osoba ma pod opieką dzieci. Po wpisach na fb widać że nie jest ze wszystkimi wszystko ok....

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx0 
  • m_gość

    22.11.2018, 09:19

    z tobą nie jest ok, pracowniku basenu

    te dzieci Cię reprezentują. Są dumą tej sportowej mizerii naszego miasta. Uprawiają sport, a dbałość o jego uprawianie jest zapisana w statucie TCSiR. Zrób szkołę płatną itp. SŁABY JESTEŚ NA MAKSA.

    Cytuj
    IP: 46.238.xx9.xx8 

    Były zawodnik_gość

    22.11.2018, 18:00

    Dlaczego ??ssp2 ... Rozwiń ten skrót i odpowiedz sobie na te pytanie . Xd jeżeli jesteś inteligenty to wpadniesz dlaczego młodzież nie płaci a jeżeli nie jesteś inteligentny to będziesz dallej komentował tutaj ten post :)

    Cytuj
    IP: 5.173.xx9.xx7 

    3201 lol_gość

    22.11.2018, 18:20

    Nic nie wiesz o sporcie i się wtracasz. Kazdy ma inna barwę głosu i kazdy wypowiada se inaczej. To tylko w Tczewie za derektorowaniem Pana Andrzeja Błaszkowskiego, a jeśli ty przychodzisz na basen na godzine 13.00 to nie przychodzisz o godzinie 13.00 i nie wchodzisz wtedy dopiero do szatni tylko o godzinie 13.00 jestes albo powielnienes byc juz w wodzie. Tak jak dzieci płacą co miesieczne skladki. Sprawa byla zalatwiana parokrotnie rozmowa. Nie mylisz sie taka osoba ma ukonczone studia psychologiczne. Podejrzewam ze większość z osób ktore pisza zle komentarze na temat trenera i klubu sportowego Uks "2" Tczew nie ukończyła żadnych wyzszych studiów. Zazdoscicie tym dzieciaka takiego hobby, zaawansowania, takiej wytrzymalosci. To ze wiekszosc siedzi tylko na fotelach z telefonem w ręku i nic wiecej nie robi. Chce tylko dopowiedziec ze na jednej godzinie prywatnej na malym basenie ratowniczka WOPR w pokoju dla rotownikow robila masaż panu derektorowi. Wytłumaczy to ktos?

    Cytuj
    IP: 37.248.xx8.xxx 
  • Kedyś_gość

    22.11.2018, 09:20

    Kedyś to kurna było fajno!!!!W latach 80 woda potrafiła mieć 16 stopni w basenie,treningi na 5.30 i ciągłe tłumaczenie że wynglanie ma.Nadzieją na cieplejszą wodę było pożyczenie wyngla od SSP2.Jak dziśto pamiętam:):):):)

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx2.xx9 
  • Gość _gość

    22.11.2018, 09:31

    Uważam postawę dyrektora TCSiR za jak najbardziej prawidłową a trenera i rodziców za lekko nierozsądną - łatwo się mówi dopóki nic się nie stanie, trener to trener a ratownik to ratownik, to on odpowiada za zdrowie i życie osób przebywających na basenie, kogo obarczyliby winą rodzice grzyby pod nieobecność ratownika doszło do nieszczęścia? Wiadomo kogo TCSiR!!

    Odpowiedz
    IP: 193.239.xx6.xx0 
  • Tczewianin_gość

    22.11.2018, 18:15

    Trener był ratownikiem więc nie wiem w czym problem ammm utopić się raczej nie utopią jest to w sumie dość trudne na lądzie a pozatym przypominam że są to mistrzowie Polski.Chwila zastanowienia przed tym co się pisze w Internecie nie znając sprawy nie boli.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx3 
  • Normalny_gość

    22.11.2018, 10:00

    Ale ja pracuje na jednej z hal produkcyjnych Tczewa a nie budżetówce. Jakie to smutne ze lewacy myślą, że tylko pracownicy TCSiRu mogą widzieć to inaczej. A zwykły obywatel nie? Nadal mi nikt nie odpisał nt odpłatności za ich treningi. Każdy płaci więc nie rozumiem dlaczego oni mają mieć inaczej. Zdobywanie medali to hobby, nie da to nikomu innemu zdrowia. Skoro codziennie wymagacie otwierania basenu przed godzinami jego funkcjonowania, to dlaczego nie staniemy np od 4 przed urzędem żeby go otworzyli bo chcemy sobie poczytać biuletyn? Są określone godziny pracy i należy się ich trzymać. Myślę, że każdy dba o uprawianie sportu. Ale należy dbać również o tych którzy to zabezpieczają.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx0 
  • tczewiak_gość

    22.11.2018, 10:18

    Jednostka budżetowa

    Zgadzam się, Basen należy do Miasta a nie do Klubu UKS2, dlatego to Klub a nie Miasto ma się dostosować do godzin i formy pracy. Jeżeli trenerzy czują się na tczewskim basenie jak u siebie to sa w błędzie, musza jak wszyscy przestrzegać zasad i je respektować. Ruch i sport uprawiany przed dzieci jest SUPER sprawą i jak najbardziej to popieram i pochwalam ludzi zaangażowanych w takie projekty, ale chyba lekka przesadą jest rozpisywanie się o tych medalach i nadawaniu im oddźwięku na skalę międzynarodową. Proszę napisać w takim razie ilu wychowaliście olimpijczyków, mistrzów Europy i Świata, albo chociaż Mistrzów Polski Seniorów??

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 

    m_gość

    23.11.2018, 10:59

    do tczewiaka - prac. basenu tego nie wie

    dwoje uczestników Igrzysk Olimpijskich, wielu finalistów mistrzostw europy i świata w tym medaliści, wielu rekordzistów kraju i okręgu, reprezentantów Polski, Mistrzowie Polski i to wszystko w kategoriach junior, młodzik i senior. DLA TYCH, KTÓRZY JESZCZE NIE SĄ W STANIE DOCENIĆ PRACY JAKĄ WYKONUJĄ TE DZIECI MAŁY QUIZ. Ile w okresie ferii przepływa (łącznie w 11 - 12 dni) trenujący 13-letni zawodnik?.......................ODPOWIADAM - 7680 basenów i to wszystkimi stylami. Każdy kto przepłyną chociażby parę metrów delfinem wie jaki to wysiłek

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx7 
  • observeur_gość

    22.11.2018, 10:05

    "jakby twoje dziecko zasuwało od 8 lat na treningi (2 razy dziennie, łącznie z sobotami), wstając o 5 rano przychodząc o 18.00 do domu, pływając w ferie w przerwach świątecznych i wszystkich dniach dyrektorskich, przez część wakacji itd. to inaczej byś widział temat i nie nazywał tego eskalacją. Jakbyś się wsłuchał w problem to usłyszałbyś że mają za 3 tygodnie Mistrzostwa Polski i są w okresie przedstartowym, gdzie każda godzina treningu jest ważna i jej brak potrafi zepsuć wszystko (pływanie to specyficzny sport, ale to już kuchnia trenerska i osobny i długi temat). Tych rozmów i cywilizowanego sposobu załatwiania spraw było wiele. Nie ma czasu trzeba działać. To nie jest również kwestia tego jednego zdarzenia. Myślę, że padła również informacja, że każdego dnia trener wykonuje godzinę pracy za darmo poświęcając pół godziny swojego czasu przed i po treningu. Przypominam, że chodzi o sekcje, która w historii ma ok 370 medali Mistrzostw Polski w pływaniu i kilkudziesięciu w wieloboju. Mówimy o klubie, który wytrenował dwie uczestniczki Igrzysk Olimpijskich. Wielu uczestników Mistrzostw Świata i Europy. Powinni mieć w pełni profesjonalne warunki do pracy a nie taka degrengoladę. Bronią się wynikami i kilkoma lub kilkunastoma medalami rocznie. Chociaż, sprawa nie do końca się rozwiązała to dzięki akcji błyskawicznie został rozwiązany jeden z problemów tzn. kwestia ćwiczeń przedtreningowych. Gdyby nie ta akcja trwało by to dużej i ciężką pracę dzieciaków można by "wyrzucić do kosza". Takie akcje owszem nie są przyjemne, ale są jedyna formą skutecznego nacisku. Sorry w takiej rzeczywistości żyjemy."

    Nie stac Was na solidny basen ? Pływaków o takiej klasie?!

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx3.xx8 
  • m_gość

    22.11.2018, 11:10

    zmuszę się ostatni raz

    Odpowiadanie Tobie godzi w moją inteligencję, cierpliwość. Jest rzeczą oczywistą, że uprawianie sportu takiego jakim jest pływanie nie jest dochodowe. Sam z siebie sport nie byłby dochodowy gdyby nie komercja. Każdy możne dziecko zapisać do pływania, wiec nie jest to jakaś elitarna dyscyplina. Sek w tym że nie każde dziecko dotrwa do takiego momentu, w którym zaczyna się zdobywanie medali i nie każde jest w stanie tyle trenować. Trzeba oprócz talentu mieć jeszcze tyle pożądanych cech charakteru że wypisywanie ich zajęło by dużo czasu. TE DZIECI REPREZENTUJĄ GODNIE NASZE MIASTO. To smutne, że żyjemy w mieście, w którym prezydent musi mieć wpływ na Portal, żeby pochlebnie o nim pisano lub nie pisano niepochlebnie. A jeszcze bardziej smutne, że dziennikarka tego portalu robi to już pewnie sama z siebie. Od taka rodzinna lojalność. Bulwersujące jest to, że na tym portali manipuluje się przyciskami opinii. Mam na to dowody i wkrótce je opublikuje. Podczas okresu przedwyborczego porobiłem nagrania pulpitu, które pokazują co dzieje się po naciśnięciu + przy niepochlebnej władzy opinii, a co dzieje się przy naciskaniu minusa itd. Tak sobie myślę, że albo Tczewianie są tak nieczuli, albo cały artykuł na tcz.pl jest sterowany. W mediach społecznościowych mieszkańcy na dość dużej próbie (kilkanaście tysięcy) pokazali jaki mają stosunek do tej sprawy. Nikt nie wpadł na pomysł poddawania sensowności treningów tych dzieci itd. Na posty zareagowało kilkanaście tysięcy osób, i tam nikt nie jest anonimowy. Mam dość. Zawsze broniłem mojego miasta i tego co w nim zrobiono, ale coraz bardziej mam wątpliwości. Jaki musi być układ w mieście, że walczą z każdym zrywem obywatelskim. Jak trzeba być głęboko głuchym, butnym i pewnym siebie, żeby tak funkcjonować przez parę lat. Jak działacze i władze miasta, dyrektorzy. itp muszą być uwikłani w sitwę relacji, żeby bronić się przed takimi sprawami tak rozpaczliwie. I na sam koniec powiem że wyć się chce że sport jest położony na łopatki w mieście, w którym kilkunastu przedstawicieli grup rządzących to nauczyciele w-fu. Wydawało by się że idealni to tego, żeby promować wartość sportu a jednak przykładają się do upadku tej ważnej dla zdrowia i wychowania dzieci dziedziny życia. Wiecie dlaczego tak jest? Bo chodzą na pasku swojego szefa, który sportu w ogóle nie czuje. Jest mu kompletnie obca ta aktywność. Czas na jakieś radykalne ruchy, żeby prezydent zrozumiał, że dla wielu mieszkańców to ważna dziedzina aktywności jest u progu 3 kadencji i może warto byłoby go przekonać że prowizorka w tej sprawie odbije się na nas wszystkich prędzej czy później.

    Cytuj
    IP: 46.238.xx9.xx8 
  • On_gość

    22.11.2018, 10:15

    "Zajęcia na basenie są zajęciami wychowania fizycznego. Według planu zaczynają się one o 6:40. Rzeczywiście, zwyczajowo dzieci przychodziły wcześniej i robiły tzw. "ląd". Formalnie nikt nie był jednak odpowiedzialny za ich bezpieczeństwo przed rozpoczęciem lekcji. " wypowiedź dyrektora. Ktoś to podważy? Stanie się coś dziecku to będą pretensje kto pozwolił wejść na basen bez ratowników.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx0 
  • Luca_gość_gość

    22.11.2018, 19:45

    Przez 45 lat nic się nie stało. A taki system treningów przynosi efekty. I to pan dyrektor basenu myśli że jest u siebie. To nie pana własność a dzieciaki pływają prawie pół wieku. A zajęcia na basenie to nie w- f ponieważ te dzieciaki wychowanie fizyczne mają z kim innym i odbywają się te lekcje w szkole.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx8.xxx 
  • ernest_gość

    22.11.2018, 10:18

    Czas na nowego dyrektora TCSiR!

    Odpowiedz
    IP: 185.241.xx9.xx9 
  • Rodzic_gość

    22.11.2018, 10:19

    Dzieci płacą składki członkowskie do klubu tempaku a pozatym czemu nikt nie pisze że wczasie swojej pracy ratowniczka masuje dyrektora basenu zamiast pilnowac niecki basenowej

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx3.xx2 
  • tczewiak_gość

    22.11.2018, 10:34

    Lokalnie

    Proszę o zachowanie kultury, bo używając słów jakimi Ciebie określają od dziecka możesz obrazić kogoś innego.

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 

    tczewiak_gość_gość

    22.11.2018, 12:26

    co konkretnie masuje?

    coś chyba nie tak jest jeżeli to prawda

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 

    mama_gość

    22.11.2018, 14:43

    Pytanie

    Czy masowanie zawodniczki należy do obowiązków trenera, czy też wykraczałby w tym momencie poza swoje kompetencje? A może ta cała rozdmuchana akcja to mała zemsta? Szkoda, że wciąga to dzieciaki

    Cytuj
    IP: 37.248.xx7.xxx 
  • Franek_gość

    22.11.2018, 10:24

    No niezłe cyrki

    Od lat jest dzwonek trener wiele razy dzwonił, tym razem problem z pamięcią?

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xxx 
  • L_gość

    22.11.2018, 19:49

    Po co dzwonić jak byli w środku tylko ich nikt do szatni nie wpuścił.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx8.xxx 

    odpowiadam_gość

    23.11.2018, 23:16

    Jeżeli by zadzwonili ktoś by się zjawił, oni by poprsili o otwarcie drzwi do szatni i po problemi. Nie wierzę, że musze tłumaczyć tak proste rzeczy.

    Cytuj
    IP: 62.210.xx5.xx6 
  • Wuefista_gość

    22.11.2018, 10:34

    Mijanie się z prawdą

    Myślę, że trener M mija się z prawdą. O jakich utrudnieniach tu mówimy: jeden nieszczęsny trening który nie odbył się w sobotę! Trener strasznie ubolewał, że zawodnicy wstali o 5 rano i nie zostali wpuszczeni na basen - cóż za sprytna manipulacja! Dziwi mnie fakt,że trener, który dokładnie zna zasady panujące na basenie(przecież pracuje tam od lat) skupił się na nagrywaniu zegara i nie tylko, a nie zrobił wszystkiego, żeby Panie przebywające w pracy otworzyły mu drzwi. Zapomniał do czego służy telefon, do czego służy dzwonek oraz o tym, że można po prostu zapukać w szybę drzwi. Ja na jego miejscu zrobiłbym wszystko, żeby wpuścić na trening młodzież, która wstała skoro świt. Niestety trener skupił się na tworzeniu wyimaginowanej historii o problem jakie " stwarza " TCSiR. Jeszcze gorsze jest to , że robi swoim zawodnikom "wodę z mózgu"- nie chcę tu nikogo obrazić. Jak można wykorzystywać dzieci, które się trenuje do tworzenia konfliktów. Ponieważ pan M jest długo trenerem w Tczewie to pozwoliłem sobie zaciągnąć o nim trochę informacji. Potwierdza się, że od lat szuka sporów z różnymi osobami. Z niektórymi kończyło się nawet w Sądzie. Zawsze musi mieć kogoś komu może uprzykrzać życie. Taką ma naturę. Specyficzne podejście ma również do swoich zawodników!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx1 
  • Xyz_gość

    22.11.2018, 10:54

    Ten tRENER już nie jedną zawodniczke próbował od siebie uzależnić. Niestety niewinne dziedzi nie widzą jego umiejętności manipulacji. Panie Piotrze. Problemy z pana sprawami % nie są tajemnicą. Proszę w imieniu swoim o niewykorzystanie wizerunku dzieci do walki ze swoim nieradzeniem sobie z psychiką. Dziękuję.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx0 

    Mama_gość

    22.11.2018, 19:55

    Tak a kto zabronił dzieciom wznoszenia napojów na basen. Bo niby zanieczyszczaja wodę. Albo nierreagowanie na apel że wentylacja na basenie nie działa . Taki odpowiedzialny dyrektor a pozwolił żeby dzieci truly się chlorem.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx8.xxx 
  • Zawodnik _gość

    22.11.2018, 10:39

    Zawodowo uprawiam sport. Jakoś nigdy mi się nie zdarzyło w 15 letniej karierze ,że rozgrzewkę wykonuje 30 min przed rozpoczęciem treningu... Trening skalda się z rozgrzewki , głównej ścieżki treningowej i rozciągania. To wszytsko nazywa się TRENINGIEM. Skoro dzieciaki maja wejście na basen od 6:40 to niech od 6:40 się rozgrzewają. O tej godzinę zaczyna się ich trening. Na siłownie , hale , bieżnie nie wpuszcza cię przed godzina twojego treningu żebyś ty mógł sobie zrobić rozgrzewkę. Rozgrzewkę robi się od godziny wejści na trening.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx1 
  • tczewiak_gość

    22.11.2018, 11:07

    Racja

    Dokładnie trening to tez rozgrzewka, jak wiesz, że potrzebujesz 30 minut na rozgrzewkę zaplanuj go 30 minut szybciej. Śmieszne rezerwuje basen na 6.40 a trening zaczynam o 6.10 przecież to się kupy nie trzyma. Proponuję zrobić akcję #idźmy po rozum do głowy

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 

    xD_gość

    22.11.2018, 17:14

    Do lidla też nikt nikogo nie wpuści o 5 bo ja tylko po bułki xD

    Cytuj
    IP: 94.158.xx1.xxx 

    T_gość

    22.11.2018, 19:57

    A trenujesz wyczynowo czy rekreacyjnie bo to różnica . UKS trenuje 4 h dziennie a nie 1 raz w tygodniu.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx8.xxx 
  • Klient _gość

    22.11.2018, 11:18

    Hmm... czy UKS 2 Tczew musi być traktowana na TCZEWSKIM basenie w sposób wyjątkowy, co oni takiego mają/robią że wszystko im się należy..? Kim oni są? Medale ok.. fajnie, ale czy ktoś ich do tego zmusza? Przecież nie chciałabym tego robić to tego nie robię - proste, a jeśli to robię to robię to tylko dla siebie, nie dla miasta, czy dla dyrektora TCSiRu.. ( no ewentualnie dla trenera ;))Pokażcie mi proszę jakiś klub pływacki, piłkarski, lekkoatletyczny itd. w Polsce który ma obiekty sportowe na wyłączność a trenerzy mają swoje biuro. Śmieszne jest to, że to TCSiR musi pytać się UKS czy może zrobić nauki pływania ... hahaha. Z tego co mi wiadomo, sporo byłych pływaków z "dwójki" kontynuuję naukę właśnie na zajęciach TCSiRu. Zaraz pewnie zostanę zaatakowana, że na pewno jestem pracownikiem basenu, ale uprzedzę - nie, nie jestem. Ale korzystam z tego obiektu i irytuje mnie bardzo fakt, iż w godzinach porannych nie mogę popływać, bo pływa SSP 2, w godzinach popołudniowych nie mogę popływać, bo pływa SSP 2.. Szanowny Panie Trenerze, Prezesie Klubu, WFISTO - jak robisz takie "akcje" rób je w sposób elegancki, nie usuwaj pozytywnych komentarzy z fanpage swojego klubu, bo to jest słabe, nie mieszaj w to biednych dzieci i rodziców (którzy ewidentnie są zaślepieni).. kto Ciebie zna wie, że żyjesz aferami/konfliktami (niejednokrotnie rozmawialiśmy na torze pływackim). Panie Dyrektorze życzę Panu DUŻO cierpliwości i samych życzliwych ludzi obok siebie.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx8.xx7 
  • Ble ble _gość

    22.11.2018, 11:26

    Szukanie dziury w całym

    Pan Trener ewidentnie nie ma się do czego przyczepić, jak już ktos wyżej zauważył pracuje tam od lat, wie jak działa dzwonek, używał telefonu do robienia zdjęć zegara więc mógł wybrać numer to któregokolwiek z pracowników przecież zna się tam z wszystkimi. Dziwny jest fakt, że trener usuwa wszystkie komentarze na plus dla Tcsir, manipuluje tym wszystkich, żal się patrzy jak ci zawodnicy dają się w to wciągnąć. A jak się idzie do tv to chociażby mógł się przygotować, bo to co mówił było bardzo nie zrozumiałe. A "jakieś chore ambicje" to widocznie ma Pan Trener, który nie potrafi sam poradzi sobie ze swoimi problemami. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 185.241.xx8.xx1 
  • Zocha 123_gość_gość_gość

    22.11.2018, 12:12

    biedne dzieci

    Biedne dzieci , od rana harówka do wieczora , a gdzie szcześliwe dzieciństwo ..... a potem depresja, używki , fonoholizm, próby samobójcze itd.....Biedni rodzice , bo muszą się w tym odnależć.....

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx0 
  • B_gość

    22.11.2018, 20:02

    Biedna zocha. Oj ty nic nie wiesz. Właśnie sport chroni te dzieciaki przed takimi rzeczami. Porostu nie mają czasu na bzdury.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx8.xxx 
  • fart_gość

    22.11.2018, 12:27

    Myślę, że temu trenerowi należy się dokładnie przyjrzeć, bo od lat po mieście krążą różne dziwne wieści o nim.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • dnsn_gość

    22.11.2018, 13:42

    jsjs

    "jakby twoje dziecko zasuwało od 8 lat na treningi (2 razy dziennie, łącznie z sobotami), wstając o 5 rano przychodząc o 18.00 do domu, pływając w ferie w przerwach świątecznych i wszystkich dniach dyrektorskich, przez część wakacji itd. to inaczej byś widział temat i nie nazywał tego eskalacją. Jakbyś się wsłuchał w problem to usłyszałbyś że mają za 3 tygodnie Mistrzostwa Polski i są w okresie przedstartowym, gdzie każda godzina treningu jest ważna i jej brak potrafi zepsuć wszystko (pływanie to specyficzny sport, ale to już kuchnia trenerska i osobny i długi temat). Tych rozmów i cywilizowanego sposobu załatwiania spraw było wiele. Nie ma czasu trzeba działać. To nie jest również kwestia tego jednego zdarzenia. Myślę, że padła również informacja, że każdego dnia trener wykonuje godzinę pracy za darmo poświęcając pół godziny swojego czasu przed i po treningu. Przypominam, że chodzi o sekcje, która w historii ma ok 370 medali Mistrzostw Polski w pływaniu i kilkudziesięciu w wieloboju. Mówimy o klubie, który wytrenował dwie uczestniczki Igrzysk Olimpijskich. Wielu uczestników Mistrzostw Świata i Europy. Powinni mieć w pełni profesjonalne warunki do pracy a nie taka degrengoladę. Bronią się wynikami i kilkoma lub kilkunastoma medalami rocznie. Chociaż, sprawa nie do końca się rozwiązała to dzięki akcji błyskawicznie został rozwiązany jeden z problemów tzn. kwestia ćwiczeń przedtreningowych. Gdyby nie ta akcja trwało by to dużej i ciężką pracę dzieciaków można by "wyrzucić do kosza". Takie akcje owszem nie są przyjemne, ale są jedyna formą skutecznego nacisku. Sorry w takiej rzeczywistości żyjemy."

    TO NA JAKI CH** DALES TEGO SWOJEGO DZIECIAKA DO TAKIEJ SZKOŁY

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx8 
  • Sportowy świr_gość

    22.11.2018, 14:46

    Do m_gość

    Tym bardziej powinno zależeć trenerowi na tym, żeby trening za wszelką cenę się odbył! Niestety panu M bardziej zależy na wywoływaniu konfliktów. Dlatego też nie zadzwonił ani nie zapukał tylko wmawiał zawodnikom, że dyrektor robi to specjalnie. Wszystkich łącznie z rodzicami wkręca w swoje chore wymyślone konflikty. Jaki wpływ na zawodników ma przechodzenie przez trenera przez nogo-myjkę w kaloszach. Skoro nie chciał, w klapkach w których chodził po dworze. Czy pana M obowiązują inne przepisy niż pozostałych korzystających z basenu. W jaki sposób się to miało niby odbić na zawodnikach. Kolejna sprawa nawadnianie zawodników- od kiedy to wszelkie napoje z mikroelementami i nie tylko pije się w wodzie. U mnie na treningu czy na lekcji wf dzieci mają chwilę na wyjście z basenu i napicie się. Myślę, że rodzice powinni przejrzeć na oczy bo jedyną osobą, która mąci i stwarza problemy jest trener. Powinien się skupić na pracy, a nie na uprzykrzaniu życia innym. Jego rolą jest odcinanie dzieci od problemów, a nie mieszanie ich w nie.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx1 
  • Wtajemniczony_gość

    22.11.2018, 15:08

    Fajnie się czyta komentarze "piesków" dyrektora. Wiadomo, że Maziewski jest niewygodny, bo wymaga, aby ratownik pilnował basenu a nie czyścił akwarium, albo spał w trakcie dyżuru. Żeby ratowniczka pilnowała basenu a nie masowała dyrka w trakcie pracy. Boją się, że skończą się ich przywileje. Prywatne nauki pływania w trakcie pracy. A co najłatwiej zrobić? Najłatwiej zrobić z kogoś pijaka, zboczeńca, psychola i kogoś tam jeszcze. Może poruszmy temat patologi, która tam panuje. Brygadzisty ratowników znanego z zamiłowania do bardzo młodych dziewcząt. Ratowniczki, która nie potrafi pływać, co jest tajemnicą poliszynela. Można tak wymieniać bez końca. Najlepszą obroną zawsze jest atak i odwrócenie ról. A miasto widzi i nie reaguje. Taki tczewski zaścianek.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx1 
  • Gosc_gość

    22.11.2018, 15:56

    Ogrzewane kotlety

    Piotr a ty znowu to samo. Tak bardzo boli cie to ze dyro pływa. On w przeciwieństwie do ciebie ma nienormowany czas pracy.A jeżeli już oskarzasz kogoś ze nie potrafi pływać a jest ratownikiem to musisz się liczyć z konsekwencjami. Bo atakujesz nie tylko ta osobę ale również instytucje która wydała papiery. Taki jesteś biedny bo wszyscy cie oskarżają o zamiłowanie do młodych zawodniczek to może powiesz nam dlaczego twoja żona się z tobą rozwiodla. Co do masażu Dyra przez ratownicze rozumiem ze jesteś zazdrosny ciekawe dlaczego może też o tym opowiesz. Nie odwracaj kota ogonem. Wiem ze najlepsza obrona jest atak ale strzelasz slepakami

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx5 
  • Wtajemniczony_gość_gość

    22.11.2018, 15:40

    A może tak trochę o prywacie pana B i K. Pan B. stworzył sobie w placówce budżetowej prywatny ośrodek treningowy. Pływa sobie w trakcie godzin urzędowania za zgodą miasta, ma nawet prywatną masażystkę, która masowała go w zaciszu gabinetu medycznego, kiedy powinna pilnować ludzi w wodzie. Za to przymknie się oko na brak umiejętności pływackich, na kursik się wyślę i już jest fajnie.Kupił rower treningowy za 14 koła aby sobie umilać treningi kolarskie. Pan K. do marca wieczny nieobecny na zajęciach "Dwójki". A bo to akwarium trzeba sobie wyczyścić, a to pogadać z kolegami. Praca nudna, żmudna to i rozrywek potrzeba. Parę złotych za naukę pływania w trakcie dyżuru, też się przyda. A tu pojawia się ktoś kto wymaga i pyta. A gdzie ratownik na treningu dwójki? A czemu są takie a nie inne nieprawidłowości? Więc co trzeba zrobić, żeby gość przestał drążyć? Bo przecież tak fajnie jest. Proste. Przypiąć łatkę zboczeńca, pijaka, awanturnika. Rozpowiadać jaki jest konfliktowy itp., itd. A miasto widzi, obserwuje i nie reaguje. Bo po co? Niech się potopią, będzie rozgłos na cały kraj to za promocję nie trzeba będzie płacić.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xxx 
  • Gosc_gość_gość

    22.11.2018, 16:14

    Zawodnicy

    Jak nie ma ratownika to trzeba było zabrać dzieci z basenu i po sprawie. Ale chyba zapomniałeś juz ze nauczyciela-trenera często nie ma na zajęciach. Co na to dyrektor szkoły wie o wszystkim. Skoro ratownik nie potrafi pływać a ma papiery to rozumiem ze pewna mama która prowadziła za ciebie zajęcia posiada chociaż uprawnienia pedagogiczne skoro zajmowała się twoimi zawodnikami

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx5 
  • Rodzic_gość

    22.11.2018, 16:27

    W końcu

    I masz panie P.M, po co ci było rozdmuchiwanie sprawy, którą sam sobie nakreciłes na własne potrzeby. Zwróciłes na siebie oczy wszystkich i każdy dodaje "kamyczek" do twojego ogródka. Miałem wątpliwa przyjemność poznać Cię jako nauczyciela i trenera mojego dziecka . Poznać jako człowieka zakochanego, zadufanego w sobie pieniacza, psychicznie dołującego każdego, kto nie sprostał Twoim pogmatwanym wymaganiom i ambicjom. Mój syn do dziś z ogromną niechęcią reaguje na wspomina lekcji wf z panem P.M, które polegały na opowieściach zakochanego w sobie trenera o jego rzekomych rekordach i osiagnięciach. Wrazliwy, radosny młody czlowiek wyszedł z lekcji i treningów z panem P. M z bardzo niskim poczuciem własnej wartości, niechęcią do podejmowania walki, brakiem wiary w siebie,długo trwało zanim uwierzył w siebie i dziś jest sportowcem na 6 , ponieważ spotkał na swojej drodze nauczycieli i trenerów z powołaniem, nie zakochanych w sobie psychicznych gnębicieli. Nie polecam, rodzice, uważajcie, słuchajcie swoich dzieci, bo ktoś nieodpowiedzialny, kto ma ich pod swoim wpływem może im wyrzadzić psychicznie wielka krzywdę. Żal mi teraz tych zdolnych, młodych plywaków ,że dali sie wciągnąć w tę awanturę, wierzę, że dla akurat dla nich sport jest ważny i nie szukają żadnych podtekstów w niczym, oni robią to, co lubią, jednak wiem, jak ten trener potrafi działac na psychikę młodych ludzi.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx5.xx5 
  • Z boku_gość

    22.11.2018, 16:47

    Z boku

    Przyglądałem się tej sprawie z boku od weekendu na fb. Początkowo byłem mocno zbulwersowany zachowaniem TCSiR czytając te rzeczy. Potem porozmawiałem z kilkoma osobami które opowiedziały mi o trenerze M. Oczywiście nie osądziłem tego Pana bo mówię, że może nagonka, że zawsze trzeba 2 strony wysłuchać. Ale jak patrze co od 2 dni wrzuca na UKS 2, z jakiego gó....robi afere ze niby ratowniczka powiedziała do niego "ze każe dzieciom kaszleć specjalnie" nawet jakby ratowniczka tak powiedziała co nie jest OK to robić z tego kolejną aferę? Ale co najbardziej mnie zraziło do tego osoby to coś innego mianowicie wykorzystywanie dzieci w tym wszystkim.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx1.xx9 
  • Ja_gość

    22.11.2018, 18:25

    O co chodzi?

    Prawda pewnie leży po środku , ja jestem mama dziecka które pływało w tym klubie na tym basenie i mogę powiedzieć że trenerzy w klasach młodszych wspaniali z ręką na dłoni z podejściem do dzieci profesjonaliści. W starszych szczególnie dwóch Panów z wysokimi ambicjami, wymagający nie zawsze sprawiedliwi. Dziewczyny z starszych klas stroje masakra tyłki na wierzchu trener M na to pozwalał ... Basen stare szatnie brak szafek.na małym basenie suszarki porażka chloru tyle że dzieci po 6 dniach treningu z wysypkami na skórze i kaszlem ( nie wiem jakie są normy ale nie było to fajne) Na dużym basenie do szatni wpuszczeni wszyscy jak leci nie ważne że były tam 8-9 letnie dzieci i chłopy z gołymi ... Pani ratownik co tylko týłkiem świeci i nie miłe Panie sprzątaczki co że wszystkim łaskę robią. A gdzie jest prawda w tej aferze? Pewnie po środku...

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx4.xx1 
  • Rodzic_gość

    22.11.2018, 18:47

    Basen

    Trenerzy zawsze byli kontrowersyjni. Były przypadki ( nie wyssane z palca), że dzieciaki czekały na Pana trenera aż raczy przyjść na ranny sobotni trening. Zawodnicy czekali i później dzwonili do trenera budząc go zaspanego. Gdy pojawiał się wyczuwały alkohol. Żałuję że byłem wtedy poza Tczewem. Niestety mam wrażenie że Ci Panowie są bezkarni. Są na zmianę prezesem lub vice prezesem klubu. Jest wiele innych sytuacji niepokojących związanych z tymi panami. Ale to już nie mój problem

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • Gość_gość

    22.11.2018, 19:04

    .......No i.....

    No i co dalej z dyrem TCSIR?Wszyscy widzą i wiedzą co to za gość!!!Prywatny folwark,teraz będzie jeszcze na łyżwach jeździł a co!Jak nie ma reakcji UM to jak ma być. Masakra !

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xx2 
  • obiektywnie_gość

    22.11.2018, 19:30

    Zadziwiający jest fakt, że na FBwej stronie TCSIR lub nawet UKS 2 Tczew Ci wszyscy, którzy tu wypowiadają się anonimowo,nie mają odwagi na konfrontację. Jedyny, który otwarcie nazywa rzeczy po imieniu i ma odwagę bronić swoich racji, to trener. To już świadczy o tym gdzie leży prawda.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xxx 
  • obserwat_gość

    22.11.2018, 19:45

    kasowanie komentarzy

    UKS 2 na swojej stronie kasuje komentarze, które nie są po linii prezesa klubu.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx1 

    G_gość_gość

    22.11.2018, 20:03

    Blokowanie

    Tak się składa że trener-prezes nie lubi prawdziwych komentarzy na swoim fb dlatego wszystko co złe to blokuje i kasuje. Jestem tylko ciekaw czy cała ta afera warta była napompowania. Kto na tym zyska bo z pewnością nie zawodnicy. Oni powinni skupić się na szkole i treningach a nie na sledzeniu komentarzy i obronie trenera. Myślę że zrobiliście im niedźwiedzia przysługę.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx5 

    obserwat_gość_gość

    22.11.2018, 20:13

    kasowanie komentarzy

    na fb uks2 bardzo często MP pisze nie podpisując się pod tekstem, występuje anonimowo, łatwo rozpoznać go po kluczowych słowach:szykanowany itd. taki styl ofiary, pokrzywdzony przez los, ratowniczkę, obsługę, dyrektora...ogólnie życie. Oglądając wypowiedz w TV, ucieka wzrokiem, mówi chaotycznie bez składu tak jak by była potrzebna pomoc farmakologiczna i specjalisty od cerebrum, przykro pisać ale moim zdaniem wgląda, że ma duży problem z samym sobą, musi być bardzo samotny, zróbmy akcję podobną do powrotu na basen #pomóżmy odszukać dzwonek

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx1 

    Rodzic_gość_gość

    23.11.2018, 20:06

    Basen

    Szanowny obiektywny gościu. Widać że nie znasz sprawy i w ogóle Cię to nie dotyczy. Osobiście rozmawiałem - jak facet z facetem w cztery oczy- z trenerem. Poruszyłem innych Tczewskich oficjeli i bez efektu. Takie są realia w naszym mieście.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx8 
  • #wracaj_do_domu_gość

    22.11.2018, 19:32

    Trener - autorytet?

    Jak można nazwać trenera, który wytacza i straszy sądem, który potrafi wyzywać zawodników bo nie spełniają jego wymarzonej wizji pływaka uks2 i w końcu jak można nazywać trenera, który dopuszcza się rękoczynów w stosunku do zawodników? Niech lepiej trener wszystkich trenerów wróci do kocborowa, powinno to wyjść wszystkim na dobre^^ Rodzice ślepo wpatrzeni w niego niech poczekają jeszcze trochę jak mu się w główce poprzestawia i może tym razem spróbuje sądzić się z nimi :v Współczuję tylko w tym wszystkim zawodnikom, którzy chcąc nie chcąc chłoną postawę trenera, która wzorem do naśladowania absolutnie nie jest.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx1 
  • L_gość_gość

    22.11.2018, 20:17

    Dlaczego w Tczewie nie są organizowane zawody bo pan dyrektor ma z tym problem bo rodzice za głośno dopinguja swoje pociechy.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx8.xxx 
  • obserwator_gość

    22.11.2018, 20:38

    Brak słów

    Panie trenerze zrobił Pan aferę z niczego wykorzystując do tego dzieci. Jest Pan żenujący wręcz brzydzę się Panem. Robicie z siebie UKS2 Tczew jedyny słuszny i zasłużony klub w Tczewie. W waszym mniemaniu oprócz was nikt nie ma prawa do Basenu, jesteście tak zadufani w sobie, że współczuje dzieciom, które muszą mieć z wami kontakt. Pisanie o profesjonalnym sporcie i waszych medalach to utopia. Dobrze wiemy, że jest to po prostu hobby dzieciaków i jak raz na 10 uda się wytrenować prawdziwego zawodowca to jest sukces. Proszę napisać ilu waszych wychowanków zdobywało medale seniorskie w barwach UKS2 TCZEW? Wasz klub pełni taka sama funkcję jak szkoły baletowe, szkółki tenisowe, szkółki piłkarskie. Jesteście po to, aby dzieci mogły się bawić w sport a nie piszcie mi tutaj o zawodowym i wyczynowym sporcie dzieci w wieku podstawówki i szkół średnich. #WIĘCEJ POKORY UKS2 TCZEW

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx2.xx8 
  • Rodzic_gość_gość

    22.11.2018, 20:40

    PS

    Jest pewne, że sprawa porządnego uregulowania warunków i zasad treningów młodych ludzi z UKS2 na basenie jest warta nagłosnienia , jednak zarówno mój , jak i inne krytyczne komentarze mają podkreslić,że niepośredni wpływ i nie przez przypadek wszelkie konflikty powstałe w tym temacie wynikają z postawy w/w trenera. Wydaje się,ze to jego osoba ma tu najwieksze znaczenie , wywoluje negatywne skojarzenia, jego buta i aroganckie podejście, które od dłuższego czasu się kumulowały i w takiej postaci się ujawniły. Na pewno nikt nie życzy źle młodzieży a jednak niestety na niej się skupiły:(. Nie patrzmy na ten konflikt jako globalny atak na tczewskich pływaków, spójrzmy na to bliżej, na bardziej prozaiczny powód. Może po prostu juz ktoś powiedział "dość!".

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx5.xx5 
  • Stary wyga_gość

    22.11.2018, 21:41

    Kluby

    Aaa takie przemyślenie ... Czy UKS 2 Tczew jako klub nie została stworzona rok temu. Ktoś tu chyba podszywa się pod sukcesy Sambora Tczew pisząc o sowich wieloletnich sukcasch klubu.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx1 
  • Rodzic_gość

    23.11.2018, 04:40

    UKS to dawny Sambor Tczew. Zmieniła się tylko nazwą klubu i nic więcej. Nie jest to podszywanie się pod sukcesy Sambora, tylko kontynuacja pod nową nazwą. Podziwiam trenera za jego determinację w utrzymaniu pływania na takim poziomie. Gdyby nie jego zdecydowane reakcje to już dawno Tcsir wprowadził by na treningach nauki pływania. Dziwię się mu, że jeszcze chce mu się walczyć z tak nieprzychylnym otoczeniem. Wtajemniczenia wiedzą, że jest solą w oku dyrektora Tcsir i jego popleczników bo wymaga od nich normalności na tym basenie.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx8 
  • Logik _gość

    22.11.2018, 22:02

    Na logikę

    W jednym z komentarzy ktoś pisze, że dzieci nie mogą trenować na zajęciach bo nie ma ratownika, bo ratowniczka nie umie pływać itp. Ale wcześniej pisze, że przecież ratownik nie jest potrzebny bo trener to ratownik a dzieci pływają lepiej niż ratownicy. Więc w końcu jak jest Panie Trenerze? Jest na zajęciach potrzebny ratownik czy nie? Trzeba się w końcu zdecydować a nie raz robić aferę że nie ma ratownika a potem, że jednak nie jest potrzebny.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx9 
  • Goscie goscie_gość

    22.11.2018, 23:54

    Pan trener to niech sie zacznie leczyc a nie robic gownoburze i buntowac oraz wciagac w swoje zagrywki dzieci oraz usuwac komentarze na fb ktore nie sa przychylne dla niego.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx5.xx9 
  • Tczewianin _gość

    22.11.2018, 23:56

    Czytają te wszystkie komentarze nie mogę uwierzyć w to że ktoś próbuje osłabić tczewskie plywanie w tak nie ladny sposób. Skoro dzieci mają upór i wytrwałości w tym co robię to jakim prawem można chcieć zabrać im to poprzez zamykanie basenu, przez próbę odebrania godzin treningowych czy tez w taki sposób jak rozpowiadanie takich rzeczy "Dostał chyba kociego mózgu bo rozkręcić wielka aferę tylko po to żeby odwrócić uwagę od sedna sprawy czyli jego specyficznych kontaktów z młodymi zawodniczkami." SZOK moim zdaniem to jest ewidentne uderzenie w osobę trenera tylko po to żeby miał stracić pracę, bo cos mu wyszlo i inni moga mu tego zazdrościć.

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx0.xx4 
  • Były zawidnij_gość

    23.11.2018, 06:28

    Dobrze napisane. Sam trenowałem na tczewskim basenie. Osobiście znam trenera. Jedno co można mu "zarzucić" to to, że robi dobrą robotę, wymaga od siebie, od zawodników i od pracowników basenu, a jak możemy sobie wyobrazić, bycie ratownikiem ( wiem bo byłem), to cholernie nudna robota. Zmuszani do jakiejkolwiek reakcji, stają okoniem i wylewają nienawiść w strobe trenera na tcz.pl.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xxx 
  • Mama_gość

    23.11.2018, 06:47

    "Jak nie ma ratownika to trzeba było zabrać dzieci z basenu i po sprawie. Ale chyba zapomniałeś juz ze nauczyciela-trenera często nie ma na zajęciach. Co na to dyrektor szkoły wie o wszystkim. Skoro ratownik nie potrafi pływać a ma papiery to rozumiem ze pewna mama która prowadziła za ciebie zajęcia posiada chociaż uprawnienia pedagogiczne skoro zajmowała się twoimi zawodnikami"

    Nauczyciela-trenera nie ma na zajęciach, bo wyjeżdża na zawody i dbając o resztę grupy organizuje im trening. "Mama" która go zastępowała nie tylko ma uprawnienia pedagogiczne, ale również jest ratownikiem WOPR i instruktorem pływania. Wysłać skany dokumentów na maila?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xxx 
  • Zainteresowany_gość

    23.11.2018, 07:25

    Dokumenty

    Chętnie to może od razu udzieli Pan odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: dlaczego w sobotę nie zadzwonił Pan dzwonkiem, nie zapukał w szybę drzwi skoro Michał Pan Pani z obsługi a wreszcie dlaczego nie zadzwonił Pan do konserwatora lub innego pracownika basenu? Przecież zna Pan tam wszystkich. Adres do kontaktu w.kamien378@wp.pl Od razu mówię że chętnie Pana odpowiedz udostepnie. Pozdrawiam

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx9 
  • Gość_gość

    23.11.2018, 07:53

    Trener

    Moim zdaniem to usunac trenera albo z nim zrobic porzadek bo ma styki popalone w glowie to prawda ze on odpowiada za wszystkie nieprzyjemne sytuacje na basanie i robi sieczke rodzicom i swoim podopiecznym w glowie a do tego to gbur i bardzo nie przyjemny facet

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx0.xx4 
  • ff_gość

    23.11.2018, 08:38

    basen

    "Już w przyszłym roku rozpocznie się budowa nowego basenu. Projekt gotowy był już w czerwcu a jego prezentacja nastąpiła w kampanii wyborczej prezydenta Pobłockiego. Teraz wystarczy poczekać na basen."

    To nie projekt, tylko koncepcja, do projektu jeszcze daleka droga

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx5.xx7 
  • DANIELA_gość

    23.11.2018, 11:34

    WSPOMNIENIA

    MOI DRODZY, CHCIAŁABYM ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA TO IŻ WSZYSTKIE PROBLEMY KLUBU UKS DWÓJKA TCZEW A WCZEŚNIEJ MKS SAMBOR TCZEW ROZPOCZĘŁY SIĘ GDY DO KADRY TRENERSKIEJ DOŁĄCZYŁ PIOTR M. KTÓRY WIDOCZNIE MA NUDNE ŻYCIE PRYWATNE SKORO CO JAKIŚ CZAS MUSI ROZKRĘCIĆ AFERĘ WOKÓŁ SIEBIE ... 1. twierdzi że TCSiR robi klubowi pod górkę ?! ... zauważcie iż żaden klub w Polsce który trenuje na basenie miejskim nie ma tak dobrze- godzin mają mnóstwo, trenerzy mają swój pokój a instruktorzy zatrudnieni przez TCSiR nie mają gdzie się przebierać, specjalnie dla zawodników zamontowano poręcz na balkonie aby mięli możliwość ćwiczyć na gumach, itd. 2. chciałabym zwrócić uwagę na to iż padł zarzut że ratowniczka masuje dyrektora w godzinach pracy, A CZY JAK TRENER MNIE (i nie tylko mnie) MASOWAŁ TO WSZYSTKO BYŁO W PORZĄDKU ?! pewnie zaraz ktoś napisze że sama się zgadzałam na to ... tak oczywiście miałam 16,17,18 lat i "trener" mówił mi że to jest ważny element regeneracji, przecież jesteśmy profesjonalistami to zaprocentuje w przyszłości no a my przecież będziemy walczyć o Igrzyska Olimpijskie i Mistrzostwa Świata i wg wmawiał mi jaka jestem zaje...ta i że razem z nim mogę osiągnąć wszystko, a ja głupia mu wierzyłam, wtedy był moim GURU, miałam klapki na oczach ... niestety po kilku latach przesuwania granic posunął się za daleko i zakończyłam współpracę z nim, wtedy też nie zachował się jak człowiek bo przez rok robił mi pod górkę aby zupełnie zniechęcić mnie do sportu, gnębił mnie jak się mijaliśmy wyzywał różnymi niecenzuralnymi słowami, pisał pisma do prezydenta o zakaz wchodzenia na basen ... ogólnie dużo by wymieniać ... teraz jest dla mnie nikim, upadł poniżej dna, zastanawiam się tylko czy obecnie nie mamy powtórki z przeszłości ?? NA POCZĄTKU NIE CHCIAŁAM NIC PISAĆ I WTRĄCAĆ SIĘ W TE WSZYSTKIE KONFLIKTY PONIEWAŻ MAM SWOJE SZCZĘŚLIWE ŻYCIE ALE JAK WIDZĘ JAK PIOTR ZNOWU MANIPULUJE ZAWODNIKAMI I ICH RODZICAMI TO STWIERDZIŁAM ŻE NAPISZĘ CO NIE CO O MOJEJ PRZESZŁOŚCI, MAM NADZIEJĘ ŻE OCZY NIEKTÓRYCH RODZICÓW SIĘ OTWORZĄ I ZACZNĄ ONI BYĆ BARDZIEJ CZUJNI BO JA I MOI RODZICE TEŻ KIEDYŚ BYLIŚMY ZAPATRZENI W TRENERA TAK NAS ZMANIPULOWAŁ ŻE BYLIŚMY ŚLEPI NA TE WSZYSTKIE RZECZY I SKOŃCZYŁO SIĘ TAK JAK SIĘ SKOŃCZYŁO. Pozdrawiam Daniela - zawodniczka klubu MKS Sambor Tczew w latach 2000-2013, przez kilka ostatnich lat w tym klubie trenowałam pod okiem Piotra M.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx4 
  • DANIELA_gość_gość

    23.11.2018, 11:43

    Jeszcze jedna sprawa - nie napisałam tego bo zazdroszę zawodnikom wyników i uporu bo mam zaje...te życie, jestem mega szczęśliwa a w przeszłości sama miałam medale Mistrzostw Polski juniorów, młodzieżowców i seniorów oraz Mistrzostw Świata w kategoriach wiekowych w triathlonie, trenowałam z medalistami Mistrzostw Polski w pływaniu i obecnie AMATORSKO trenuję triathlon i spełniam się w życiu.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx1.xx4 

    FAN_gość

    23.11.2018, 13:06

    JESTEM WIELKIM Fanem Twojego podejścia szczerze propsy. Liczyłem na to że się wypowiesz

    Cytuj
    IP: 94.158.xx1.xxx 

    gt_gość_gość

    23.11.2018, 15:13

    Wg mnie wypowiedź pani Danieli jest KLUCZOWA dla sprawy. Może w przyszłości i inne dziewczyny przejrzą na oczy. Brawo za odwagę cywilną!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 

    Gosc_gość

    23.11.2018, 20:29

    Brawo Daniela

    Szacun Daniela.

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx0 

    Kolega z szkoły P. B_gość

    24.11.2018, 00:20

    Jeśli wszystko jest prawda o czym piszesz to chylę czoła, że potrafisz publicznie o czymś takim napisać wiedząc, że nie jesteś osobą anonimową. Za takie wpisy ogromny szacunek. Bo na taki zasługujesz. Może inni rodzice będą trzymali rękę na pulsie i będę mieli otwarte głowy na takiego trenera

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • Gość MJ23_gość

    23.11.2018, 12:52

    Dyrektor

    Chciałem tylko napisać, że Pan Dyrektor Błaszkowski był w swojej karierze już Dyrektorem Administracyjnym całej TVP, a później szefem całej logistyki PKP i widocznie bardzo zatęsknił za żoną i swoim domem w Śliwinach skoro zdecydował się na pracę w Tczewie - to jest praca dużo poniżej jego kompetencji zawodowych ale Andrzej kocha sport, gra w tenisa i uprawia triathlon i taki człowiek jeszcze ma awanturę, bo ktoś lubi młode dziewczyny i ma problem z wciśnięciem przycisku dzwonka? Kochani ochłońcie i szanujcie swojego dyrektora, bo możecie mieć mniej wykwalifikowanego. Powodzenia na mistrzostwach dla wszystkich młodych pływaków! Ze sportowym pozdrowieniem!

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx5.xx2 
  • Były zawodnik_gość

    23.11.2018, 15:04

    Pływanie

    Od kiedy szanowny pan trener, a obecnie jeszcze niewłaściwa osoba na stanowisku prezesa to tylko same problemy i wojny na tym obiekcie sportowym.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx8 
  • Fan D.K._gość

    23.11.2018, 20:59

    Brawo

    Dziękujemy za odwagę jaka się wykazalas pisząc prawdę. Zamknęłaś wszystkim zwolennikom trenera usta! Brawo może uratowalas parę dziewcząt. Nawet na stronie klubu usunęli niewygodne posty i komentarze. Ciekawe jak potoczą się losy takiego" autorytetu trenerskiego". Jeszcze raz wielkie dzięki i dalszych sukcesów w sporcie i w życiu osobistym życzę

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx9 
  • Obserwator_gość

    18.05.2019, 08:35

    Trener

    Fakty:masuje tylko dziewczynki Jedna zawsze wybiera jako gwiazde i faworyzuje . Tylko z jedna dziewczyna chodzi sam (sauna ,siłownia) Pytanie czemu nie tylko z jedna i nie zabiera do tego najlepszego chłopca i masuje tylko same dziewczęta? ?? W traca w swoją prywate dzieci -a przecież one powinny skupić się na trenoowaniu i własnych sprawach w tym wieku !Jest takie przysłowie ,,Ręka nad kołyszą rządzi światem " Dla czego ja anonimowo ? Odp: bo moim zdaniem nikt o zdrowych zmysłach nie lubi się kłócić i w taki sposób jak trener manipulować. Cóż pojedzie trener gdzies indziej to ludzi też pana poznają. Wystarczy użyć słowa ,,Nie"ktorego nie przejmujesz do wiadomosci . Dla tego inni wolą ci przytakiwac bo nie chcą mieć problemów. Kto tego nie robi to ma obsmarowany tyłek.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.