Przez ostatnie lata handel online mocno wystrzelił w górę. Klienci przekonali się do zakupów przez Internet. Zorientowali się, że są wygodne i często tańsze niż w sklepach stacjonarnych. Przedsiębiorcy również rozpoczęli ofensywę i zaczęli uruchamiać nowe kanały sprzedażowe. Chcesz zacząć sprzedawać online? Sprawdź, na czym polega obsługa sklepu internetowego!
Aby Twój sklep internetowy mógł w pełni funkcjonować, musisz zadbać o zbiór elementów. Zalicza się do nich m.in. integracje:
- z firmami kurierskimi,
- z systemami płatności,
- z systemami magazynowo-księgowymi.
Powyższa trójka to konieczność. Dodatkowo możesz skorzystać z takich rozwiązań jak: integracje z porównywarkami cen, sprzedaż w Social Mediach czy narzędzia do budowania wizerunku poprzez pozytywne opinie.
Na początek przyjrzyjmy się najważniejszym punktom.
Jeśli chcesz sprzedawać online, musisz nawiązać współpracę z kurierami, którzy będą dostarczać Twoje produkty do klientów.
Im więcej możliwości dostawy zaoferujesz, tym większa szansa, że to właśnie Twój e-sklep wybierze użytkownik.
Jak pokazują najświeższe badania Gemius Polska:
- najczęściej wybieraną formą dostawy są paczkomaty (81%),
- na drugim miejscu znajdują się dostawy kurierem do domu lub miejsca pracy (43%),
- a na trzecim - dostawy do punktu partnerskiego, czyli np. kiosku czy na stację benzynową (17%).
Warto mieć te dane z tyłu głowy podczas wybierania integracji z firmami kurierskimi.
Czasami klienci mogą chcieć zareklamować lub zwrócić produkt. Wtedy też będziesz potrzebować kuriera. W tym wypadku statystyki wyglądają podobnie:
- użytkownicy najchętniej wybierają darmowe odesłanie przez paczkomat (46%),
- znacznie rzadziej decydują się na darmowe odesłanie kurierem (9%),
-a także - darmowy zwrot do sklepu stacjonarnego (8%).
Sklep internetowy nie może obyć się również bez płatności online. W tym przypadku - podobnie jak w poprzednim - postaw na różnorodność możliwości. Tak, aby klienci mogli wybrać najwygodniejszą dla siebie formę.
A jakie metody płatności są najpopularniejsze wśród Polek i Polaków?
- najwięcej respondentów wybiera szybki przelew przez serwis płatności, np. PayU lub Przelewy24 (70%),
- nieco mniej decyduje się na płatność BLIK (58%),
- płatność kartą przy składaniu zamówienia wybiera 43% internautów.
Jak widzisz, różnice pomiędzy poszczególnymi wyborami nie są duże. Dlatego warto pomyśleć co najmniej o trzech najpopularniejszych rozwiązaniach.
Jednocześnie warto mieć z tytułu głowy rozwój takich metod, jak płatność przy pomocy kodu QR.
Żeby sprzedaż w Twoim e-sklepie przebiegała sprawnie, musisz zadbać także o odpowiedni system sprzedażowy.
Tego typu narzędzia wspierają m.in.:
- obsługę dokumentów handlowych i magazynowych,
- prowadzenie kartoteki kontrahentów i towarów,
- obsługę płatności i faktur,
- tworzenie raportów,
- księgowość oraz prowadzenie kadr i płac.
Integracje z systemami ERP i magazynowo-księgowymi to podstawa sprawnego zarządzania tzw. papierologią w firmie.
Własny sklep internetowy - jak zwiększyć sprzedaż?
Już wiesz, czego na pewno potrzebujesz, żeby uruchomić e-sklep. Teraz czas na elementy niekonieczne, lecz bardzo przydatne. Co się do nich zalicza? Odpowiadamy poniżej:
Możesz skupiać się wyłącznie na sprzedaży przez swój sklep internetowy, ale możesz także wyświetlać się w innych miejscach, takich jak: Allegro czy Ceneo. Zwiększa to Twoją szansę na dotarcie do nowych klientów i prezentowanie oferty szerszej grupie odbiorców.
Wprawdzie żadne z tych miejsc nie zastąpi własnej, niezależnej witryny, ale może rozszerzyć Twoją siłę rażenia.
W tej grupie znajdują się takie narzędzia jak:
- TrustMate - służy do budowania pozytywnego wizerunku dzięki zbieraniu dobrych opinii,
- BaseLinker - czyli wielozadaniowy system do rozwoju działalności e-commerce,
- PrestaShop Metrics - służy do analizy danych związanych z prowadzeniem e-sklepu,
-PrestaShop Facebook - wspiera sprzedaż produktów w mediach społecznościowych.
Budowa i rozwój sklepu internetowego składa się z wielu elementów. Możesz współpracować z różnymi firmami, żeby samodzielnie poskładać wszystkie niezbędne części, albo rozpocząć współpracę z WeNet - firmą, która ma wszystko, czego potrzebujesz, żeby sprzedawać online.
WeNet.pl poza budową e-sklepu gwarantuje również niezbędne:
- integracje z kurierami (m.in. InPost, DPD, UPC, DHL, Poczta Polska i inne),
- systemami płatności (m.in. PayU, Przelewy24, TPay i inne),
- jak również integracje księgowo-magazynowe (m.in. SubiektGT, Optima i inne).
A jeśli chcesz dodatkowo rozwijać swoją działalność online, możesz to zrobić przy pomocy agregatorów sprzedaży i narzędzi do budowania pozytywnego wizerunku.
Doradcy internetowi WeNet są certyfikowaną agencją PrestaShop w Polsce. Dzięki czemu tworzą funkcjonalne i atrakcyjne sklepy na miarę potrzeb dzisiejszych użytkowników. Nie wierzysz? Sprawdź!
O czym musisz pamiętać, prowadząc e-sklep?
Aby Twój sklep internetowy mógł w pełni funkcjonować, musisz zadbać o zbiór elementów. Zalicza się do nich m.in. integracje:
- z firmami kurierskimi,
- z systemami płatności,
- z systemami magazynowo-księgowymi.
Powyższa trójka to konieczność. Dodatkowo możesz skorzystać z takich rozwiązań jak: integracje z porównywarkami cen, sprzedaż w Social Mediach czy narzędzia do budowania wizerunku poprzez pozytywne opinie.
Na początek przyjrzyjmy się najważniejszym punktom.
Integracje z firmami kurierskimi
Jeśli chcesz sprzedawać online, musisz nawiązać współpracę z kurierami, którzy będą dostarczać Twoje produkty do klientów.
Im więcej możliwości dostawy zaoferujesz, tym większa szansa, że to właśnie Twój e-sklep wybierze użytkownik.
Jak pokazują najświeższe badania Gemius Polska:
- najczęściej wybieraną formą dostawy są paczkomaty (81%),
- na drugim miejscu znajdują się dostawy kurierem do domu lub miejsca pracy (43%),
- a na trzecim - dostawy do punktu partnerskiego, czyli np. kiosku czy na stację benzynową (17%).
Warto mieć te dane z tyłu głowy podczas wybierania integracji z firmami kurierskimi.
Czasami klienci mogą chcieć zareklamować lub zwrócić produkt. Wtedy też będziesz potrzebować kuriera. W tym wypadku statystyki wyglądają podobnie:
- użytkownicy najchętniej wybierają darmowe odesłanie przez paczkomat (46%),
- znacznie rzadziej decydują się na darmowe odesłanie kurierem (9%),
-a także - darmowy zwrot do sklepu stacjonarnego (8%).
Integracje z systemami płatności
Sklep internetowy nie może obyć się również bez płatności online. W tym przypadku - podobnie jak w poprzednim - postaw na różnorodność możliwości. Tak, aby klienci mogli wybrać najwygodniejszą dla siebie formę.
A jakie metody płatności są najpopularniejsze wśród Polek i Polaków?
- najwięcej respondentów wybiera szybki przelew przez serwis płatności, np. PayU lub Przelewy24 (70%),
- nieco mniej decyduje się na płatność BLIK (58%),
- płatność kartą przy składaniu zamówienia wybiera 43% internautów.
Jak widzisz, różnice pomiędzy poszczególnymi wyborami nie są duże. Dlatego warto pomyśleć co najmniej o trzech najpopularniejszych rozwiązaniach.
Jednocześnie warto mieć z tytułu głowy rozwój takich metod, jak płatność przy pomocy kodu QR.
Integracja z systemami księgowo-magazynowymi
Żeby sprzedaż w Twoim e-sklepie przebiegała sprawnie, musisz zadbać także o odpowiedni system sprzedażowy.
Tego typu narzędzia wspierają m.in.:
- obsługę dokumentów handlowych i magazynowych,
- prowadzenie kartoteki kontrahentów i towarów,
- obsługę płatności i faktur,
- tworzenie raportów,
- księgowość oraz prowadzenie kadr i płac.
Integracje z systemami ERP i magazynowo-księgowymi to podstawa sprawnego zarządzania tzw. papierologią w firmie.
Własny sklep internetowy - jak zwiększyć sprzedaż?
Już wiesz, czego na pewno potrzebujesz, żeby uruchomić e-sklep. Teraz czas na elementy niekonieczne, lecz bardzo przydatne. Co się do nich zalicza? Odpowiadamy poniżej:
Integracje z porównywarkami cen i agregatorami sprzedaży
Możesz skupiać się wyłącznie na sprzedaży przez swój sklep internetowy, ale możesz także wyświetlać się w innych miejscach, takich jak: Allegro czy Ceneo. Zwiększa to Twoją szansę na dotarcie do nowych klientów i prezentowanie oferty szerszej grupie odbiorców.
Wprawdzie żadne z tych miejsc nie zastąpi własnej, niezależnej witryny, ale może rozszerzyć Twoją siłę rażenia.
Inne integracje
W tej grupie znajdują się takie narzędzia jak:
- TrustMate - służy do budowania pozytywnego wizerunku dzięki zbieraniu dobrych opinii,
- BaseLinker - czyli wielozadaniowy system do rozwoju działalności e-commerce,
- PrestaShop Metrics - służy do analizy danych związanych z prowadzeniem e-sklepu,
-PrestaShop Facebook - wspiera sprzedaż produktów w mediach społecznościowych.
Gdzie zbudować i rozwijać e-sklep?
Budowa i rozwój sklepu internetowego składa się z wielu elementów. Możesz współpracować z różnymi firmami, żeby samodzielnie poskładać wszystkie niezbędne części, albo rozpocząć współpracę z WeNet - firmą, która ma wszystko, czego potrzebujesz, żeby sprzedawać online.
WeNet.pl poza budową e-sklepu gwarantuje również niezbędne:
- integracje z kurierami (m.in. InPost, DPD, UPC, DHL, Poczta Polska i inne),
- systemami płatności (m.in. PayU, Przelewy24, TPay i inne),
- jak również integracje księgowo-magazynowe (m.in. SubiektGT, Optima i inne).
A jeśli chcesz dodatkowo rozwijać swoją działalność online, możesz to zrobić przy pomocy agregatorów sprzedaży i narzędzi do budowania pozytywnego wizerunku.
Doradcy internetowi WeNet są certyfikowaną agencją PrestaShop w Polsce. Dzięki czemu tworzą funkcjonalne i atrakcyjne sklepy na miarę potrzeb dzisiejszych użytkowników. Nie wierzysz? Sprawdź!
Powyższy tekst jest materiałem reklamowym (artykuł sponsorowany), który stworzył wyłącznie Reklamodawca. Redakcja Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w tym artykule. Chcesz zamówić taki artykuł? Zapraszamy tutaj: reklama Tczew
Komentarze (0)