Kładą nowy dywanik. Wkrótce roboty na drodze w kierunku Koźlin

Slurry seal (fot. facebook/PowiatTczewski)
Kładą nowy dywanik. Wkrótce roboty na drodze w kierunku Koźlin
Trwa remont około 40 kilometrów odcinków dróg powiatowych, polegający na położeniu dywaników asfaltowych typu "Slurry seal". Zadanie jest realizowane na zlecenie Starostwa Powiatowego w Tczewie. Urzędnikom udało się pozyskać środki z Funduszu Dróg Samorządowych. Zaawansowanie prac osiągnęło już 75 procent.

Drogowcy remontują najbardziej zniszczone drogi, stosując technologię, tzw. "slurry seal", czyli specjalnej nakładki, która pomaga wydłużyć żywotność tras przy niższych nakładach finansowych. Metoda polega na wylewaniu nowego asfaltu na stary, bez tworzenia dodatkowej infrastruktury przy danej trasie. To pozwala na znaczne oszczędności. Wykonawca na nową nalewkę daje gwarancję, ale należy ją stosować wyłącznie w miejscach o dobrym podłożu. Na wyremontowanych trasach pojawi się kilkucentymetrowy dywanik, który daje wyprofilowaną nawierzchnię.

- Roboty drogowe w 100 procentach zakończyliśmy na odcinkach dróg: Rywałd - Klonówka - Pelplin, Subkowy - Mała Słońca, Klonówka - Rajkowy - Rudno, Damaszka - Boroszewo, Godziszewo - Damaszka. Na odcinku relacji Sobowidz - Rukosin kończymy nakładanie ostatniej warstwy slurry seal, zaś na odcinkach relacji Barłożno - Kierwałd oraz Gorzędziej - Rybaki - Gręblin zakończono już nakładanie pierwszej warstwy slurry seal i wykonawca nakłada na jezdnię już drugą warstwę tzw. ścieralną - informuje Powiat Tczewski na swoim fanpagu.


W tym tygodniu planowane jest nakładanie pierwszej warstwy na odcinku drogi Radostowo - Subkowy PKP. Natomiast od przyszłego tygodnia planowane jest rozpoczęcie prac na odcinku Krzywe Koło - Koźliny - Tczew.


Inwestycja pn. Remont dziesięciu odcinków dróg powiatowych polegający na położeniu dywaników asfaltowych typu "Slurry Seal" jest dofinansowana ze środków Państwowego Funduszu Celowego w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Dofinansowanie udało się uzyskać w dużej mierze dzięki wsparciu samorządów gminnych, które współfinansują zadanie.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (1)
dodaj komentarz

  • ziom_gość

    05.11.2020, 22:34

    korzenie

    Wszystko ładnie pięknie, szkoda tylko że obecne remonty nie uwzględniają zfrezowania asfaltu do poziomu kożeni wybrzuszających skrajne fragmenty jezdni. Jazda po hopkach nas nie ominie, przykład - Szpęgawa.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.