Mechanika samochodowa online

(fot. mat. prasowe)
Mechanika samochodowa online
W dobie powszechnego internetu, także mobilnego, zakupy online stały się nawykiem wielu z nas. Dotyczy to także branży motoryzacyjnej. Coraz częściej decydujemy się na zakup potrzebnych części samochodowych przez internet. Jest to sposób wygodny, dostępny 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, a także często w niższych cenach niż stacjonarnie. Na rynku działa wiele sprawdzonych firm zajmujących się internetową sprzedażą części samochodowych.

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów sklepy internetowe stosują szereg udogodnień , jak na przykład aplikacje, które można pobrać na swojego smartfona (patrz np: Aplikacja autorstwa AUTODOC ). W sklepach internetowych znajdziemy części zamienne do samochodów osobowych, ciężarówek oraz motocykli. Asortyment niekiedy obejmuje nawet 1 000 000 części samochodowych do około tysięcy modeli i światowych producentów samochodów, w tym azjatyckich i amerykańskich. Oferty pogrupowane są na kategorie, w których znajdują się części począwszy od tych przeznaczonych do silników, poprzez akcesoria samochodowe, a skończywszy na oponach. Wyszukiwanie autoczęści na stronie internetowej zwykle rozpoczynamy poprzez podanie marki, modelu oraz modyfikacji (benzyna/olej napędowy/inne). Następnie przechodzimy do poszukiwania konkretnej części w katalogu tych przeznaczonych dla interesującego nas pojazdu. Wybieramy odpowiednią nazwę w wyszukiwarce. Nierzadko w razie jakichkolwiek wątpliwości czy pytań, mamy możliwość skontaktowania się za pośrednictwem tzw. live chata, z pracownikiem działu obsługi, który jest do dyspozycji klienta. W dobrych i sprawdzonych sklepach dostępne części samochodowe pochodzą od najbardziej znanych i uznanych marek, a co za tym idzie posiadają odpowiednią, wysoką jakość. Z praktyki wynika, że klient, który raz skorzystał z zakupów online, bardzo rzadko wraca do tradycyjnych form zakupów w stacjonarnych placówkach. Atrakcyjność tej metody zwiększa fakt, iż często części kupowane w internecie mogą być nawet o 30 % tańsze . W sklepach internetowych z częściami samochodowymi kupują zarówno klienci indywidualni, jak i firmy np. te prowadzące warsztaty samochodowe.

Najnowszą propozycją w zakresie obsługi klienta są aplikacje internetowe. Wystarczy ściągnąć aplikację na swojego smartfona, aby mieć szybki i wygodny dostęp do całego asortymentu sklepu internetowego. Użytkownicy smartfona z systemem operacyjnym Android mogą tego zwykle dokonać na stronie play.google.com, natomiast w przypadku IOS na itunes.apple.com.

Dla przykładu w aplikacji autorstwa Autodoc zastosowano innowacyjny system wyszukiwania i przeglądania dostępnych części samochodowych. Została ona opracowana w sposób, który umożliwia niezagubienie się w "gąszczu" części zamiennych nawet, jeśli na co dzień nie jest się ekspertem w tym względzie. Produkty wyszukiwać można według kodu towaru lub marki danego samochodu. Sam proces składania zamówienia jest także bardzo prosty i wygodny. Co istotne z punktu widzenia klienta, dla użytkowników aplikacji często przewidziane są różnorodne akcje promocyjne i zniżki, co jest dodatkowym plusem. Bywa również dostępna opcja darmowej wysyłki zamówionych części od określonej kwoty. Klient po dokonaniu zakupu informowany jest o statusie zamówienia i fazie jego realizacji. Koszt dostawy uzależniony jest od kraju, z którego się ona odbywa. Czas dostawy uzależniony jest od dostępności danego produktu. Produkty ze statusem dostępności wysyłane są w ciągu 1-2 dni od otrzymania potwierdzenia zapłaty za zamówienie. Jeśli chodzi o płatności to polski klient ma do dyspozycji 3 rodzaje: kartę kredytową, PayPal oraz płatności bezpośrednie.




Autodoc daje swoim klientom nie tylko możliwość wyboru i dokonywania zakupów online spośród bogatej oferty części zamiennych, ale idzie także krok dalej. Firma zachęca swoich klientów, aby spróbowali swoich sił jako mechanicy samochodowi, a tym samym zaoszczędzili pieniądze, które musieliby wydać udając się do profesjonalnego serwisu napraw. W jaki sposób? Firma opracowała tzw. Warsztat Online (Warsztat online Autodoc - naprawa na własną rękę ). Jest to zbiór przystępnych, dobrze przygotowanych poradników, w formie filmów, które krok po kroku pokazują i wyjaśniają oglądającym jak wymienić zakupioną część w swoim pojeździe. Każdy film przypisany jest danej marce i modelowi samochodu. Dzięki temu w Warsztacie Online znajdziemy np. instrukcję jak wymienić filtr kabinowy w VW Golfie 5, jak wymienić tarcze i klocki hamulcowe przednie w BMW 5 E39 czy jak wymienić przednie i tylne wycieraczki w Toyocie Prius 2. Video - poradniki wyszukujemy podobnie jak części, zgodnie z marką i modelem samochodu. Klient, który spróbuje na własną rękę przeprowadzić naprawę, może posiadać jedynie podstawowe umiejętności i wiedzę z zakresu mechaniki samochodowej. Ponadto, w razie jakichkolwiek trudności, firma zachęca do kontaktowania się z działem obsługi klienta, które ma za zadanie udzielić wsparcia w problematycznej sytuacji.

Jak wynika ze statystyk sprzedażowych, najczęściej kupowanymi częściami są: filtry paliwa i oleju, filtry kabinowe, opony, klocki hamulcowe i wycieraczki. Wymiana powyższych części na nowe nie jest tak naprawdę skomplikowaną czynnością i z powodzeniem może być przeprowadzona według dobrych instrukcji.

Powyższy tekst jest materiałem reklamowym (artykuł sponsorowany), który stworzył wyłącznie Reklamodawca. Redakcja Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w tym artykule. Chcesz zamówić taki artykuł? Zapraszamy tutaj: reklama Tczew
Drukuj
Prześlij dalej