Projekt do zmiany? Kiedy ruszy remont berlinki?

Berlinka na tym odcinku pamięta jeszcze czasy niemieckiej okupacji (fot. tcz.pl)
Projekt do zmiany? Kiedy ruszy remont berlinki?
Wciąż nie wiadomo, kiedy ruszy przebudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku między Czarlinem a Knybawą. Prace miały już dawno się toczyć, a teraz okazuje się, że przygotowana wcześniej koncepcja ma najprawdopodobniej trafić do poprawki.

O przebudowie trasy, na której nawierzchnia pamięta jeszcze czasy III Rzeszy, mówi się od lat. Jeszcze niedawno wydawało się, że roboty ruszą w tym roku. Za kilkaset tysięcy złotych przygotowano dokumentację, zakładającą, że w tym miejscu powstanie tzw. "przekrój 2 + 1".

- W ramach przedsięwzięcia powstanie przekrój drogowy typu 2+1 (po dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w drugim, umożliwiające bezpieczne wyprzedzanie pojazdów). W związku z tym pasy o przeciwnych kierunkach ruchu będą od siebie separowane barierami ochronnymi. Tak będzie też na wspomnianym skrzyżowaniu drogi powiatowej z Bałdowa do Narków. Tam będą dopuszczalne tylko relacje prawoskrętne, np. jadąc z Czarlina, będzie można skręcić wyłącznie do Narków i odwrotnie, samochód z Malborka będzie mógł skręcić do Bałdowa. Pełne relacje dla użytkowników zapewni skrzyżowanie z kolejną drogą powiatową do Gorzędzieja (odległe o około 800 m). Będzie to skrzyżowanie wyposażone w sygnalizację świetlną oraz zawrotkę. Przyjęte rozwiązanie jest spowodowane koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Według danych z badań ruchu przez skrzyżowanie z drogą do Gorzędzieja przejeżdża więcej pojazdów, stąd decyzja o zapewnieniu tu wszystkich relacji oraz montażu sygnalizacji świetlnej. - tłumaczył nam w kwietniu ub. roku Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Drog Krajowych i Autostrad.

GDDKiA podkreślała, że priorytetem będzie tu bezpieczeństwo użytkowników trasy. Zaprojektowana trasa - i ograniczenia - m. in. ograniczenie ruchu w obrębie jednego ze skrzyżowań - nie wszystkim się spodobała. Wyraźne nie dla inwestycji w takim kształcie powiedzieli m. in. rolnicy, którzy straciliby dojazd na pola - oraz osoby prowadzące przy drodze działalność gospodarczą. Część mieszkańców Narków zapowiadała protesty.


Głos w dyskusji zabrał ostatnio sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Kazimierz Smoliński (PiS), prywatnie - mieszkaniec Tczewa:

- Jestem przekonany, że nowe kierownictwo wsłucha się w oczekiwania mieszkańców (dotychczasowy szef gdańskiego oddziału GDDKiA został ostatnio odwołany, nie znamy jeszcze nazwiska jego zastępcy - przyp. red.). Na tak drogie rozwiązanie, jak przyjęte dotychczas nie ma pieniędzy. Są protesty ze strony samorządów, a poza tym jeden odcinek umożliwiający wyprzedzanie nie rozładuje ruchu na tej drodze - mówił wiceminister, dodając, że jego zdaniem należałoby wyremontować fragment trasy, pozostawiając układ 1 + 1.

Z kolei w Starostwie Powiatowym w Tczewie słyszymy, że starosta dostawał bardzo dużo negatywnych sygnałów nt. planów remontów tej drogi. Głównie pochodziły od mieszkańców sołectw z gmin Tczew oraz Subkowy.

- Starostwo Powiatowe w Tczewie monitoruje temat remontu drogi krajowej nr 22 i wyraziło swoją negatywną opinię dla projektu tej drogi - głównie ze względu na przerwanie ciągłości komunikacyjnej oraz występujące braki i błędy. Część naszych uwag zostało wprowadzonych w projekcie, jednakże nie uwzględniały one w pełni potrzeb i oczekiwań mających na celu poprawę sytuacji komunikacyjnej mieszkańców. Z informacji jakie posiada Starosta Tczewski - Tadeusz Dzwonkowski, Dyrekcja GDDKiA odział w Gdańsku jest gotowa przychylić się do projektu drogi dwujezdniowej z zachowaniem dotychczasowych skrzyżowań. Jednakże należy pamiętać, iż jest to związane z koniecznością uzyskania przez Dyrekcję GDDKiA akceptacji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, aby następnie mogli przystąpić do zmiany istniejącego projektu. - mówi Marcin Stolarski, rzecznik Starostwa Powiatowego w Tczewie.

Wszystko wskazuje na to, że projekt zostanie zmieniony. Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynika, że najprawdopodobniej zamiast przekroju 2+1 ma powstać dwukierunkowa trasa, po jednym pasie w każdym kierunku - bez ograniczeń w obrębie skrzyżowań. GDDKiA na razie nie komentuje też informacji.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (12)
dodaj komentarz

  • _gość

    13.10.2016, 11:05

    Lepiej poczekać trochę, niż miało by być spierniczone i do poprawki za rok. Chociaż mam nadzieje, że te poprawki sprawią, że droga będzie służyć na wiele lat. :)

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx9.xx2 
  • meme_gość

    13.10.2016, 11:26

    hehe

    Wezcie sciagnijcie ta kostke, zalejcie asfaltem a kierowcy sobie poradza - tak samo jak robia to w tej chwili. Najlepiej dowalcie tam jeszcze swiatla i ze trzy ronda wtedy wszyscy beda zadowoleni.

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • czyżykowiak_gość

    13.10.2016, 13:13

    Niestety skrzyżowanie DK22 z....

    ... drogą Bałdowo Gorzędziej jest bardzo niebezpieczne, dochodzi tam do wielu wypadków. Jakieś ograniczenia z pewnością będą tam musiały być wprowadzone: sygnalizacja świetlna, rondo, fotoradar? Trudno powiedzieć, niech sytuację ocenią fachowcy.

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx0.xx9 
  • _gość

    13.10.2016, 13:27

    Rozwiązanie za drogie, ale można wywalać kasę na projekty, które trzeba poprawiać i pewnie znowu kasa kilkaset tysięcy.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • nie ma_gość

    13.10.2016, 14:04

    nie ma pieniędzy +500

    "Na tak drogie rozwiązanie, jak przyjęte dotychczas nie ma pieniędzy", "wyremontować fragment trasy, pozostawiając układ 1+1" :) +

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • kierowca_gość

    13.10.2016, 14:34

    Jest tam bardzo szeroko, nie wystarczy namalować po 2 pasy w każdą stronę a na środku podwójna ciągła (bez żadnych barierek i wysepek)? Wtedy niskim kosztem (farba) można nawet wymalować pasy do skrętu w prawo/lewo tam gdzie potrzeba, w końcu to nie autostrada...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx0 
  • Mis_gość

    13.10.2016, 17:06

    Berlinka

    Czyli projekt odsunięty znowu kasa w błoto !!! na modernizacje projektu trzeba dać DODATKOWĄ kase.TO NIESTARCZY PIENIEDZORÓW NA RONDA I ZNAKI Z OGRANICZENIEM DO 40 KM A JAK JUŻ PRZYKLEPIĄ TO WTEDY ZE 3 RAZY PRZETARG, NO I W 2018 ZACZNĄ od cała mała prawda.

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx7.xx5 
  • _gość

    13.10.2016, 18:49

    GDDKIA ma rację!

    Droga krajowa to nie powiatowa. Bardzo dobre i bezpieczne rozwiązanie. Serwisowa i do bezpiecznego skrzyżowania ze światłami. I w końcu będzie gdzie tiry wyprzedzać

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • Stan47.emeryt_gość

    13.10.2016, 19:33

    Smoliński niech się nie wypowiada na tematy o których nie ma zielonego pojęcia.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx5 
  • _gość

    14.10.2016, 01:17

    Temat wałkowany od dłuższego czasu.Szkoda ,że nie rozmawia się z włodarzami, mieszkańcami , a potem projektuje.Wywalone masę kasy podatników na projekty nieudolnego biura ,od roku wnoszone poprawki i ciągle bubel . Nie słucha się mieszkańców korzystających na co dzień z tego odcinka DK 22, projektowana jest zawrotka na drodze w kierunku Bałdowa baz zgody właściciela czyli powiatu. Gratulacje Panie Markowski "dziękujemy, że tak "dba" Pan o nasze interesy .

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx7.xx2 
  • POlak_gość

    14.10.2016, 07:23

    2+1

    2+1 to jest taki zespół matoły następny tępogłowy dobrał się do projektowania jak już chcecie to zrobić z rozmachem to zróbcie 2+2 !

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx0.xx6 
  • _gość

    14.10.2016, 10:48

    Już zaczynam się bac.

    Oby to nie wyszło gorzej niż jest aktualnie.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx2.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.