Tcz.pl logo

Szukaj

Wójt zaprasza na marsz jedności, prezydent proponuje mu debatę

Tczew z lotu ptaka, Suchostrzygi (fot. mat. prasowe)
Wójt zaprasza na marsz jedności, prezydent proponuje mu debatę
Gmina i miasto nie ustają w działaniach w związku z rozpoczętą procedurą poszerzenia granic Tczewa. Włodarz Tczewa chce przekonać wójta do udziału w debacie. Z kolei wójt zaprasza mieszkańców do udziału w Marszu Jedności Gminy Tczew - "Jedność zamiast podziałów", który zaplanowano na sobotę, 7 lutego.

Samorządowcy prześcigają w pomysłach na przekonanie mieszkańców do swoich racji.

Apeluję o przyjęcie zaproszenia na debatę, którą chcą zorganizować zarówno Telewizja Tetka, jak i Radio Gdańsk - mówi w swoich mediach społecznościowych prezydent Tczewa, Łukasz Brządkowski. - Spotkajmy się na neutralnym gruncie, bez pośredników, porozmawiajmy merytorycznie o procesie poszerzenia granic miasta Tczewa. Rozmawiajmy na argumenty i bez zbędnych emocji. Dajmy szansę mieszkańcom, żeby sami mogli wyrobić sobie opinię na ten temat.


Krzysztof Augustyniak, wójt gminy Tczew, ma inny pomysł na zaktywizowanie mieszkańców - w sobotę 7 lutego zaprasza na Pl. Jana Pawła II w Tczewie (główne skrzyżowanie na DK 91 przy stacji Shell), gdzie o 14:00 rozpocznie się "Marsz Jedności Gminy Tczew - Jedność zamiast podziałów". Do udziału w wydarzeniu włodarz zaprasza wszystkich, którym leży na sercu dobro i przyszłość gminy.

Nasza gmina to nie tylko atrakcyjne miejsce do życia, ale również ludzie tworzący silną i dobrze funkcjonującą wspólnotę. W obliczu ostatnich wydarzeń i działań władz miejskich mających podważać integralność naszej jednostki, a także rzutujących na dobre relacje mieszkańców miasta i gminy, aby pokazać naszą solidarność, zapraszamy wszystkich mieszkańców na wspólny przemarsz. (...) Marsz Jedności to nie tylko symboliczny przemarsz, ale także wyraz naszego zaangażowania obywatelskiego. Jego celem jest wspieranie i upowszechnianie idei samorządowej, promocja Gminy Tczew jako silnej, odpowiedzialnej i bezpiecznej wspólnoty oraz pokazanie gminnej polityki senioralnej, która realnie odpowiada na potrzeby mieszkańców. To również okazja do promocji gminnego transportu publicznego, ułatwiającego codzienne funkcjonowanie i integrację lokalnej społeczności. Na miejscu będzie także okazja do zapoznania się ze sprzętem GTKOMu, a także rozmowy z przedstawicielami spółki. Obecność zadeklarowali rolnicy, OSP, KGW, za co już teraz dziękujemy." - czytamy w mediach społecznościowych.

Dodajmy, że w lutym oba samorządy planują przeprowadzenie konsultacji społecznych.

Przypomnijmy, że pod koniec listopada ub. roku władze Tczewa zasygnalizowały rozpoczęcie procesu poszerzenia granic miasta. Proponowana zmiana granic administracyjnych Tczewa polega na włączeniu do miasta przyległych obrębów gminy Tczew lub ich części o łącznej powierzchni 1871,19 ha. Procedura wymaga przeprowadzenia konsultacji społecznych, ale nie są one wiążące. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie Rada Ministrów

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (44)
dodaj komentarz

  • +16

    Romek_gość_gość_gość_gość_gość_gość

    30.01.2026, 09:06

    :)

    Czy tylko mi to przypomina działanie na poziomie emerytów z tv rządowej ,którzy w ogromnych ilościach 20 sztuk robia marsze i protesty ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0  #
  • -13

    Czarlin_gość

    30.01.2026, 12:17

    wiec nie sigasz mi do piet, a propos z Berlina, a co niektorym historia klania sie

    Cytuj
    IP: 95.223.xx1.xx3  #
  • -13

    Olga_gość

    30.01.2026, 09:10

    Świania!

    Wczoraj prezydent "zabłysnął" w sprawie hali sportowej i starostwa powiatowego (posłuchajcie sesji). Ale jak on gardził też wczoraj osobami które będą uczestniczyć w marszu jedności nt. poszerzenia granic. Wracając do tematu debaty z wójtem. Jakim trzeba być człowiekiem, żeby proponować debatę Wójtowi, osobie po dwóch wylewach czy udarach, który ma problemy z mową (ale jest sprawny psychicznie w 100%).

    Odpowiedz
    IP: 185.220.xx1.xx8  #
  • -7

    a_gość_gość

    30.01.2026, 11:58

    Też to oglądałem ten człowiek robi się śmieszny i pomyśleć że na niego głosowałem, co do radia i tcz widziałem wczoraj reklamę radia Tczew jak Pani Hotowy wyskakuje ż majtkami to jest dopiero żenada oni już dawno osiągnęli dno ale czegoś takiego to by nikt nie wymyślił to prostackie jak to miasto .

    Cytuj
    IP: 88.156.xx8.xx4  #
    +2

    max_gość

    30.01.2026, 12:39

    x

    Prezydent w radiu Tczew udawał ,, głupa '' na pytanie co wie o V-ce prezydent to odpowiedział że nie dostał żadnego pisma ani Pani JG On ma mieszkańców za głupków 15 stycznia dziennikarz z Gazety Wyborczej zwrócił się do Pani JG o wyjaśnienie to nic mu nie odpisała a 16 stycznia już jej nie było w pracy

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
    +4

    Weryf_gość

    01.02.2026, 08:30

    @Olga

    Jak się nie ma argumentów, to najlepiej zejść znowu na niski poziom emocji i oskarżeń na tle "etycznym". Posługując się Twoją logiką, wychodziłoby na to, że wójt gminy Tczew jest "świętą krową", której w ogóle nie powinno się tykać, nie należałoby z nim polemizować czy nawet pytać o cokolwiek. A czemu? Bo jest chory, po udarach i może się zestresuje. Przecież nikt na siłę Pana Krzysztofa na tym stanowisku nie trzyma. Zawsze może zrezygnować z pełnionej funkcji, jeśli stan zdrowia mu nie pozwala na pełnienie obowiązków. A co jak musiałby się tłumaczyć przed instancjami nadzorczymi? Ręczę Ci, że debata to przy tym mały pikuś. Też powiemy, że miał dwa udary i z tego powodu nie wolno robić żadnej kontroli? Poza tym dziwnie jakoś nie przeszkodziło mu to w wywiadzie dla Radia Tczew, gdzie był przecież pytany przez dziennikarzy i odpowiadał. tnij.tcz.pl/?u=027ea4 To znaczy, że tam mógł bez problemu, a tu już nie? Mogę tylko przypuszczać, że w takiej debacie gdyby się odbyła, to wójt faktycznie przegrałby wizerunkowo ze złotoustym prezydentem. Ale jest inne rozwiązanie - wójt osobiście nie musi brać udziału w debacie. Może oddelegować do tego chociażby zastępcę i radcę prawnego. Rzecz w tym, ze gmina ma już swoje hasło: "Mówimy stanowcze NIE dla zmiany granic....", co przez słowo "stanowcze" przekreśla wszystko. Gdyby było "Mówimy NIE takiej formie poszerzania granic...", to jakaś furtka byłaby otwarta do dyskusji. A tak to bez względu na to, czy padną ze strony prezydenta zwykłe ogólniki czy twarde argumenty ZA, gmina i tak będzie przeciw. Więc w pewnym sensie debata może nie mieć sensu właśnie z tego powodu.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx6.xx9  #
    -1

    Tadeusz_gość

    02.02.2026, 09:36

    Czas abdykować panie wójcie!!!

    Skoro wójt taki chory to niech zrezygnuje ze stanowiska. Bycie włodarzem to obowiązki a nie tylko facebookowe wstawki z zakłamanymi treściami na temat poszerzenia miasta.

    Cytuj
    IP: 188.47.xx7.xx8  #
  • +26

    KK_gość

    30.01.2026, 09:14

    Marsz

    Ciekawy paradoks, nie chcą przyłączenia do miasta ale marsz organizują w samym jego centrum. U siebie na wsi sobie maszerujcie skoro jesteście takimi lokalnymi patriotami.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx8  #
  • +20

    Rece opadajo_gość

    30.01.2026, 12:11

    Bo licza na to ze przyjda ciekawscy mieszkancy Tczewa, ktorzy podbija frekwencje i beda sie mogli chwalic ze bylo ich tak duzo, ze tyle osob jest przeciwnych. To jest dobre rozwiazanie robic takie zgromadzenie w miescie. Ciekawe jaka frekwencje mieliby u sibie, gdzies na terenach wiejskich. Taki marsz jednosci powinien odbyc sie na terenach, ktore sa w planie przylaczenia do miasta Tczew.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx2.xx8  #
    -2

    Tczewiak_gość_gość_gość

    31.01.2026, 20:45

    prośba napisana

    czy miasto Tczew może a nie musi wydać zezwolenie na protest

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx1  #
  • +13

    Łoj dana dana, pani kochana..._gość

    30.01.2026, 09:25

    Czy będzie rozlewana gnojowica?

    No i proszę się ubrać odpowiednio, w stroje ludowe.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx0.xx9  #
  • +2

    Kuu_gość

    30.01.2026, 12:16

    wsiury

    pochodnie i widły w dłoń!

    Cytuj
    IP: 217.153.xx1.xx3  #
  • +7

    Jan_gość_gość_gość

    30.01.2026, 09:36

    x

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze . Poszerzenie miasta wiąże się z uszczupleniem finansów Gminy a zyskami miasta i zgody nigdy nie będzie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +12

    .._gość

    30.01.2026, 09:41

    ..

    Gmina bez miasta by umarła. Za każde złamanie przepisu podczas marszu, będzie powiadomiona policja.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2  #
  • -10

    Boss_gość

    30.01.2026, 14:17

    Prawda

    Wypowiedział się moher ????i konfident

    Cytuj
    IP: 31.175.xx2.xxx  #
  • +9

    busiarz_gość

    30.01.2026, 10:18

    czy gmina pochwali się autobusem GT-BUS marki Mercedes (nr rej. GD 069TR), który od kilku miesięcy jeździ z pękniętą przednią szybą?

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx0  #
  • -4

    x_gość

    30.01.2026, 18:59

    Gmina nie jest właścicielem tych pojazdów. Są to auta podwykonawców.

    Cytuj
    IP: 136.144.xx3.xx0  #
  • +6

    strateg_gość

    30.01.2026, 10:31

    Zrobić płatny wjazd dla samochodów osób co nie rozliczają podatków w tczewie.Dość korków i niszczenia dróg w mieście !

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx4.xx1  #
  • -7

    Gośc_gość

    30.01.2026, 17:19

    Zrobić płatny wjazd do każdej wioski i zobaczymy jak będziecie siedzieć w tej wiosce tczewskiej. W tym bagnie nikt nie chce mieszkać i ucieka do wiosek dookoła jeśli ma możliwość. Te miasto nie ma nic do zaoferowania oprócz kołhozów,kebabów i marketów haha siedźcie sobie w tym tczewie i żryjcie kebaby

    Cytuj
    IP: 46.112.xx2.xx9  #
    -5

    x_gość

    30.01.2026, 17:24

    Tak. I otoczyć Tczew szczelnym murem, żeby nikt obcy nie przyjeżdżał!!! I nie niszczył dróg, nie zabierał miejsc parkingowych. A potem czekać tylko na ulewę.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx9.xx1  #
    +7

    Rece opadajo_gość

    30.01.2026, 21:37

    Do gosc gosc "Zrobić płatny wjazd do każdej wioski i zobaczymy jak będziecie siedzieć w tej wiosce tczewskiej. W tym bagnie nikt nie chce mieszkać i ucieka do wiosek dookoła jeśli ma możliwość. Te miasto nie ma nic do zaoferowania oprócz kołhozów,kebabów i marketów haha siedźcie sobie w tym tczewie i żryjcie kebaby"

    Zacznijmy od tego co za atrakcje daje obecnie gmina, ze ludzie wg Ciebie uciekaja z Tczewa do gminy? Wiele osob wyprowadza sie do gminy tylko dlatego ze na terenach Tczewa ciezko juz znalezc dzialke budowlana, czy mieszkanie. Zastanow sie ile pozostalo miejsc w Tczewie pod zabudowe jednorodzinna, ile zostalo miejsca pod bloki. To ze teraz w Tczewie postepuje betonoza i wciska sie w kazde wolne miejsce jakis budynek, to tylko efekt tego ze na terenie Tczewa konczy sie juz naprawde miejsce. A im mniej miejsca na nowe inwestycje to i ceny rosna, takie prawa rynku Druga sprawa ucieczki mieszkancow Tczewa do gminy to ceny nieruchomosci, gruntow. No niestety juz takie prawa rynku, ze jesli cos jest na uboczu, ma jakies swoje niedogodnosci np. brak komunikacji, brak w poblizu sklepow itp, zawsze bedzie mialo nizsza cene, a niestety ludzie kieruja sie CENA , szczegolnie przy kwotach rzedu setek tysiecy. A pozniej ogarniaja codzienne dojazdy do miasta zeby dostac sie do pracy w Tczewie lub poza nim. Po trzecie, mieszkanie w gminie, na terenach wiejskich wcale nie jest tansze. Policzcie sobie ile dodatkowo taki mieszkaniec gminy ponosi kosztow za dojezdzanie do pracy np w Tczewie, za dojazd do sklepow i innych miejsc. To mozna sobie policzyc ile wydasz na paliwo, bilety komunikacji, ale straconego czasu na kombinacje transportowe niestety nie da sie wycenic.

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx3  #
    -5

    Gość_gość

    31.01.2026, 14:53

    "Do gosc gosc "Zrobić płatny wjazd do każdej wioski i zobaczymy jak będziecie siedzieć w tej wiosce tczewskiej. W tym bagnie nikt nie chce mieszkać i ucieka do wiosek dookoła jeśli ma możliwość. Te miasto nie ma nic do zaoferowania oprócz kołhozów,kebabów i marketów haha siedźcie sobie w tym tczewie i żryjcie kebaby" Zacznijmy od tego co za atrakcje daje obecnie gmina, ze ludzie wg Ciebie uciekaja z Tczewa do gminy? Wiele osob wyprowadza sie do gminy tylko dlatego ze na terenach Tczewa ciezko juz znalezc dzialke budowlana, czy mieszkanie. Zastanow sie ile pozostalo miejsc w Tczewie pod zabudowe jednorodzinna, ile zostalo miejsca pod bloki. To ze teraz w Tczewie postepuje betonoza i wciska sie w kazde wolne miejsce jakis budynek, to tylko efekt tego ze na terenie Tczewa konczy sie juz naprawde miejsce. A im mniej miejsca na nowe inwestycje to i ceny rosna, takie prawa rynku Druga sprawa ucieczki mieszkancow Tczewa do gminy to ceny nieruchomosci, gruntow. No niestety juz takie prawa rynku, ze jesli cos jest na uboczu, ma jakies swoje niedogodnosci np. brak komunikacji, brak w poblizu sklepow itp, zawsze bedzie mialo nizsza cene, a niestety ludzie kieruja sie CENA , szczegolnie przy kwotach rzedu setek tysiecy. A pozniej ogarniaja codzienne dojazdy do miasta zeby dostac sie do pracy w Tczewie lub poza nim. Po trzecie, mieszkanie w gminie, na terenach wiejskich wcale nie jest tansze. Policzcie sobie ile dodatkowo taki mieszkaniec gminy ponosi kosztow za dojezdzanie do pracy np w Tczewie, za dojazd do sklepow i innych miejsc. To mozna sobie policzyc ile wydasz na paliwo, bilety komunikacji, ale straconego czasu na kombinacje transportowe niestety nie da sie wycenic." Tak sobie to tłumacz,ja mieszkam na terenie gminy,niej korzystam z miasta i gdyby spuścić tam bombę to nawet bym tego nie odczuł. Niczego ciekawego tam nie ma. Macie tam obozy pracy porobione i się tym szczyczycie. Plusów tego miasta nie widzę ani jednego. Wysokie podatki,na miejscu gdzie może powstać zabudowa wielorodzinna budujecie kolejne markety,to może w nich zamieszkacie? W żadnym mieście nie ma czegoś takiego jak w Tczewie że supermarket przy supermarkecie i na jednego mieszkańca przypada jeden supermarket haha a wtedy płacz że nie ma gdzie budować mieszkań dla niewolników miastowych. Na wsi nikt Was nie potrzebuje a gdyby nie mieszkańcy wsi to nawet tych kołchozów nie było dla was.

    Cytuj
    IP: 46.112.xx2.xx9  #
  • gośścioa_gość

    30.01.2026, 10:32

    W mojej ocenie Wójt nie ma szans na wygranie debaty z Panem Prezydentem, więc do debaty nie przystąpi. Prezydent natomiast dał wyraz ogromnej niekompetencji na samym starcie tematu powiększenia obszaru administracyjnego Tczewa, chociaż przedmiotowo postępuje słusznie. Wykazał nieporadność w podjętej sprawie ...

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx2  #
  • On_gość_gość

    30.01.2026, 10:32

    A gdzie

    Proste 1 wprowadzić opłatę smogowa na wzór Krakowa dla mieszkańców gminy wiejskiej wykluczyć mieszkańców z kartą miejską 2 urzędnikom gminy wiejskiej Tczew wprowadzić opłaty parkingowe w kwocie 1000 zł miesięcznie bez wyjątku i wysłać SM z mandatami 3 spółka miejską zuos podwyższa opłaty za śmieci dla mieszkańców gminy wiejskiej o 1000 proc. Niech wieśniaku bilansują opłaty na rzecz tczewian 4 urzędy gminy wiejskie wyrzucić z Tczewa np stosunków niech wieśniaku dojeżdżają 5 SM nakłada mandaty codziennie mandat 5000 tys zł na Augustyniak za szpecące banery wywieszone na terenie miasta nichce widzieć jak jakiś wieśniak z UG oszpeca moje miasto czytajaugustyniak

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx6.xx6  #
  • -5

    Gość _gość

    30.01.2026, 17:24

    Taką samą opłatę wprowadzić na każdej granicy wioski. Wtedy się okaże że helikopterem się wydostaniecie z tego szamba tam. Popieram w 100% zrobić to samo w stosunku do miastowych ;) Od każdej ciężarówki która jedzie z jedzeniem do supermarketów nałożyć opłatę wjazdową do wioski w wysokości 10000zl od sztuki i wtedy zobaczymy jak będziecie tą trawę zasraną od psich go*wien jeść haha

    Cytuj
    IP: 46.112.xx2.xx9  #
  • +12

    Aniel_gość

    30.01.2026, 10:39

    Mieszkaniec jednego z sołectw

    Oczywiście, że chodzi o kasę. Wójt wie o przegranej dlatego na debatę się nie zgodzi. Łatwiej manipulować ludźmi i podsycać to aby nie doszło do poszerzenia granic. Jak tam tereny po dawnej żwirowni już sprzedane ? Premie rozdane ? Wystarczyło aby miasto wyraziło chęci poszerzenia granic i nagle autobus do Czatkowy wrócił. Niestety warto patrzeć na całość a jednak wiele sołectw prócz Rokitek została zapomnianego. GTkom-em też bym się tak nie szczycił bo jak przyłącze nie zostanie zrealizowane przez ich firmy dziwnym cudem są problemy w odbiorach mimo zgodności materiałów z dokumentacją projektową. Mam nadzieje, że dojdzie do poszerzenia granic bo to co się dzieje w ostatnim czasie to jakaś nieśmieszna parodia.

    Odpowiedz
    IP: 149.36.xx0.xx9  #
  • +5

    Działacz Konik_gość_gość

    31.01.2026, 00:18

    Robienie z ludzi idiotów trwa nadal.

    Dokładnie!!!!! Chodzi tylko o kasę i to z obu stron. Ludzie tzn. mieszkańcy są na samym końcu traktowani zarówno przez Miasto, Gminę, jak i Powiat jako dojna krowa, która zapewnia im bezpieczny byt na lata. Wójt doskonale wie, że ma za mało argumentów, żeby obronić się chociaż przed stratą chociażby części obszaru, o które wystąpiło Miasto. I teraz przeanalizujmy całość sytuacji. Prezydent dał ciała, a w zasadzie Radni, którzy potrzebowali odtrąbić "połowiczny wstępny" sukces w mediach społecznościowych i wyszli przed szereg z informacją i zapewnili Brządkowskiemu wizerunkową porażkę w oczach ludzi. Z kolei druga strona nie jest gorsza. Próbuje wszystkimi możliwymi sposobami skłócić mieszkańców wsi z miastem. Walka dosłownie jako PO i PiS. Radni gminni niczym dziennikarze TV Republika krzyczą co rusz o aneksji terenów siłą, przyrównując Prezydenta do Putina, a z siebie robiąc biednych Ukraińców. Konkretów z każdej ze stron 0. Budowanie całego kapitału na skrajnych emocjach. Po co ten przemarsz przez miasto? Co oni chcą tym pokazać? Może niech Bąkiewicza z bojówkami zamówią do ochrony granic gminy? Bardzo chcę zobaczyć jak Wójt idzie bez laski w ramach tego spaceru, ale zapewne "Pustobusy" zorganizują mu coś na wzór "Pappa mobile". Cała ta sytuacja jest żenująca do bólu. Obie strony realnie oceniając swoje szanse zamiast się dogadać to wojują. I teraz co drodzy mieszkańcy gminy? Liczycie że uda się to zahamować ? Może na chwilę tak (chociaż nie liczyłbym na to), ale jak na szczeblu centralnym zmieni się opcja polityczna to może być casus Opola i wydanie rozporządzenia w trybie ultra szybkim i z być może większym obszarem. Nikt nie patrzy perspektywicznie zarówno Miasto jak i Gmina. Każdy tylko chce zapewnić sobie "ciepłą" monarchię jak najdłużej. Od dobrych 10 lat nie rozwinęło się zarówno miasto jak i gmina. No chyba, że bierzemy pod uwagę organizację festynów i sprzedawania każdego pospolitego działania do rangi turbo wydarzenia w social mediach. Biorą przykład z uśmiechniętej Oli z Gdańska i Rafała z Warszawy. W mieście nowe zakłady pracy praktycznie nie powstają i miasto się zwija, na terenie Gminy poza kompleksem w Swarożynie (który jak się mówi w tczewskich kuluarach został praktycznie w 100% zainicjowany przez prywatnego Inwestora) nie powstało nic, mimo, że Gmina ma świetne warunki do rozwoju - patrz Autostrada A1 i linie kolejowe. Miasto to samo. Jedyne co można zauważyć w obu przypadkach to rozmnażanie pseudostanowisk urzędniczych, spółek które są przechowalniami dla szarej eminencji tczewskiej, czyli ludzi, którzy w teorii znają się na wszystkim, a najlepiej znają się na wyciąganiu kasy za minimum wysiłku i praktycznej wiedzy. Do tego systematyczne zwiększanie deficytu (Miasto od 2018 zwiększyło o 100%, Gmina o 200%) a podatki, opłaty itd. są wiecznie podnoszone w górę, bo Ukraina, bo inflacja, bo budżet się nie spina, a koledzy muszą zarobić. Wyrzucanie kasy na projekty, które są chowane do szuflady itd. Może spojrzelibyście jaśnie państwo na działania takiej gminy na Kujawach jak gmina Brodnica, której włodarz wraz z radnymi i urzędnikami doprowadził do tego, że deficyt został praktycznie zniwelowany do 0. Ale w Tczewie i okolicach lepiej płakać, że nic się nie da, lansować się na festynach i kawach z parapolitykiami, którzy robią dokładnie to samo w Warszawie, a z obywateli tworzą durni. Wyprzedać cały swój majątek a potem płacz z jednej i drugiej strony, że nie ma terenów. Kto najwięcej terenu dostał po 1989 roku? Samorządy. Co tczewskie samorządy zrobiły ? Posprzedawały wszystko co mogły bo po co nam to - a potem płacz ze strony Gminy i Miasta, że nie ma miejsca na nową siedzibę, boisko itd.. To jest ta krótkowzroczność. Do tego zobaczcie na tę żenującą karuzelę spier....lenia. Wymieniają się tylko stołkami. Była pani sekretarz z gminy, której późniejszy mąż ustawiał przetargi w gminie, zostaje sekretarzem w mieście. Pani kierownik z miasta wędruje do Gminy na stanowisko sekretarza. Kolejna sprawa brak skrupułów - patrz sytuacja z Piskorskim w Mieście, a z Łuckim i Urbańskim w Gminie. Na koniec hipokryzja i rządza władzy, która wylewa się z każdej strony. Byleby tylko być przy korycie. Jeden po udarach ledwo chodzi, ale stołka nie odpuści. Drugi zbudował z nim sojusz, żeby pozbyć się Pobłockiego. Kiedy nastąpiła zdrada ze strony nowego prezydenta, nagle zmiana frontu i układanie się ze Starostą, byłym prezydentem i kolegami z KO, by ratować swoją dupę i zabetonować urząd (bo jeśli nie widzicie, że to jest element następnej kampanii wyborczej to radzę sobie to przeanalizować na chłodno). Do tego jeszcze lokalny Zbynek, który wojował z ekipą poprzedniego prezydenta, a teraz na FB sam stwierdza, że w sumie był dobry. Wieczne wzajemne wyciąganie brudów. Tu ktoś ukradł coś w Rossmanie, tam drugi był w ZOMO i pałował ludzi za komuny. Piękne, tczewskie, polskie bagno. A mieszkańców traktuje się przez wielkich samorządowców jak plastikowe figurki , których można ustawiać jak się chce z racji posiadanej władzy. Miasto jak chce być konkurencyjne to musi pozyskać nowe tereny i ten kierunek rozwoju wydaje się najbardziej racjonalny, zaś sama forma prowadzenia tego woła o pomstę do Nieba. A może pogódźmy ich wszystkich i zróbmy jedną gminę miejsko-wiejską? Ale to nie przejdzie... za dużo ludzi straci swoje bezpieczne dobrze opłacane posady...

    Cytuj
    IP: 77.111.xx5.xx3  #
  • +11

    mi_gość

    30.01.2026, 10:45

    Niech gmina maszeruje po gminie - a nie po Tczewie! Tacy hop do przodu, a jak marsz organizują, to na terenach miejskich, do których podobno nie chcą się przyłączać. Precz!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx2  #
  • prosze !_gość

    30.01.2026, 12:32

    tu nie smrodzic pisowskim komunista Aug...przeciez bedzie wywieziemy niebawem na taczce Aug.. , a propos czy promujecy pisowcy Aug.. kupili nowe blotniki , przepraszam ale pisior pluje nie na wszystkich Polakow, czyzby byl lepszym od cioty towarzyszki Balbiny !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 95.223.xx1.xx3  #
  • Gość _gość

    30.01.2026, 17:26

    Po polsku można prosić? Następnym razem proszę z tłumaczem pisać a nie slangiem miastowym

    Cytuj
    IP: 46.112.xx2.xx9  #
  • +4

    Boze, _gość

    30.01.2026, 12:44

    wyborca, inaczej nie da sie okreslic K.A

    jak mozna na takiergo obrzydliwego Fafona glosowac , przeciez K. A jest wstretny nie tylko wygladem, takze radze zwolenikom Fafona kupic pluwaczke dla tego deb.....................

    Odpowiedz
    IP: 95.223.xx1.xx3  #
  • +5

    ._gość

    30.01.2026, 13:48

    .

    Zbysiu i Paulina to jedna drużyna. Żeby nie było płaczu przed sądem.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx3.xx8  #
  • -1

    Ja_gość_gość_gość_gość_gość

    30.01.2026, 14:55

    Mieszkaniec Tczewa

    Prezydent nie wie co mówi nie wie co robi.Zero doświadczenia! Trzymam kciuki za gminą.ps a debata miałaby odbyć się w Rossmanie rozumiem?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx0.xx4  #
  • +1

    blisko meta_gość

    30.01.2026, 15:52

    the end

    spokojnie ten obecny prezydent , wie , że go już nie wybiorą i on mówi o sobie jestem politykiem. Popełnił wielki błąd startując w wyborach , bo do tego stanowiska nie dojrzał i nigdy już nie będzie godnym zaufania. Za dużo błędów , za dziecinne zachowanie. ...mógł dalej oprowadzać turystów od święta po mieście , a tak z każdym dnie staje się bardziej nie lubiany....I na wyborach to odczuje ...kopa i po za miasto.....nawet radnym już nie będzie....

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx9  #
  • -6

    Głodny Emeryt

    30.01.2026, 19:53

    Głodni emeryci

    A w tym wszystkim problem ze sklepem na Czyżykowie i emeryci są głodni z tego powodu... Może niech tym też się zajmą? Gdzie zniknął sklep na ulicy Orzeszkowej? Czemu nie ma żadnej informacji?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • +4

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    31.01.2026, 09:11

    x

    Co za brednie ,emeryci głodni , ile masz sklepów koło przystanku na Czyżykowie Na Orzeszkowej to sklep był prywatny i właściciel może go zamknąć kiedy chce

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • -8

    Alex_gość

    30.01.2026, 21:33

    nie do miasta

    Wyższe podatki, zniszczenie dobrosąsiedzkich relacji i zdeptanie lokalnej społeczności. Miasto upadłe, gospodarczo, moralnie i wizerunkowo. To tylko sypialnia, wylęgarnia patologii i bylejakości. Każdy kto mieszka widzi postępującą degrengoladę. Tczew całkowicie stracił swój klimat jako miasta przyjezdnego mieszkańcom. Blokowiska, markety, instytucje kulturalne dla bezrobotnych itd. Wieś ma swój klimat, KGW, OSP i inne małe organizacje pozwalają tworzyć ekosystem wsparcia i integracji.

    Odpowiedz
    IP: 84.40.xx6.xx3  #
  • Gosc_gość

    01.02.2026, 15:34

    do Alex

    Zgadzam się z tym zdaniem w 100%. Pochodzę z Tczewa i niedawno odwiedziłam to miasto. Ręce opadają już na pierwszy rzut oka. To miasto umiera, zewsząd zieje beznadzieją. Smutne to o byle jakie. A po 17.00 w niektórych dzielnicach strach się pokazać, bo z domów wynurzają się dziwni osobnicy. Trzeba się za siebie oglądać. Z p. Brządkowskim nie wiązałam żadnych nadziei. Na orezydenta miasta się nie nadaje. Nie ta liga. No cóż: chcieliście, to macie

    Cytuj
    IP: 89.64.xx9.xx0  #
  • +5

    B._gość_gość

    31.01.2026, 08:53

    Ach tak.

    "Gmina nie jest właścicielem tych pojazdów. Są to auta podwykonawców."

    A podwykonawcy w ogóle nie znają się z wójtem.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx2.xx5  #
  • +3

    B._gość_gość

    31.01.2026, 12:15

    Zgadzam się w wielu kwestiach.

    "Dokładnie!!!!! Chodzi tylko o kasę i to z obu stron. Ludzie tzn. mieszkańcy są na samym końcu traktowani zarówno przez Miasto, Gminę, jak i Powiat jako dojna krowa, która zapewnia im bezpieczny byt na lata. Wójt doskonale wie, że ma za mało argumentów, żeby obronić się chociaż przed stratą chociażby części obszaru, o które wystąpiło Miasto. I teraz przeanalizujmy całość sytuacji. Prezydent dał ciała, a w zasadzie Radni, którzy potrzebowali odtrąbić "połowiczny wstępny" sukces w mediach społecznościowych i wyszli przed szereg z informacją i zapewnili Brządkowskiemu wizerunkową porażkę w oczach ludzi. Z kolei druga strona nie jest gorsza. Próbuje wszystkimi możliwymi sposobami skłócić mieszkańców wsi z miastem. Walka dosłownie jako PO i PiS. Radni gminni niczym dziennikarze TV Republika krzyczą co rusz o aneksji terenów siłą, przyrównując Prezydenta do Putina, a z siebie robiąc biednych Ukraińców. Konkretów z każdej ze stron 0. Budowanie całego kapitału na skrajnych emocjach. Po co ten przemarsz przez miasto? Co oni chcą tym pokazać? Może niech Bąkiewicza z bojówkami zamówią do ochrony granic gminy? Bardzo chcę zobaczyć jak Wójt idzie bez laski w ramach tego spaceru, ale zapewne "Pustobusy" zorganizują mu coś na wzór "Pappa mobile". Cała ta sytuacja jest żenująca do bólu. Obie strony realnie oceniając swoje szanse zamiast się dogadać to wojują. I teraz co drodzy mieszkańcy gminy? Liczycie że uda się to zahamować ? Może na chwilę tak (chociaż nie liczyłbym na to), ale jak na szczeblu centralnym zmieni się opcja polityczna to może być casus Opola i wydanie rozporządzenia w trybie ultra szybkim i z być może większym obszarem. Nikt nie patrzy perspektywicznie zarówno Miasto jak i Gmina. Każdy tylko chce zapewnić sobie "ciepłą" monarchię jak najdłużej. Od dobrych 10 lat nie rozwinęło się zarówno miasto jak i gmina. No chyba, że bierzemy pod uwagę organizację festynów i sprzedawania każdego pospolitego działania do rangi turbo wydarzenia w social mediach. Biorą przykład z uśmiechniętej Oli z Gdańska i Rafała z Warszawy. W mieście nowe zakłady pracy praktycznie nie powstają i miasto się zwija, na terenie Gminy poza kompleksem w Swarożynie (który jak się mówi w tczewskich kuluarach został praktycznie w 100% zainicjowany przez prywatnego Inwestora) nie powstało nic, mimo, że Gmina ma świetne warunki do rozwoju - patrz Autostrada A1 i linie kolejowe. Miasto to samo. Jedyne co można zauważyć w obu przypadkach to rozmnażanie pseudostanowisk urzędniczych, spółek które są przechowalniami dla szarej eminencji tczewskiej, czyli ludzi, którzy w teorii znają się na wszystkim, a najlepiej znają się na wyciąganiu kasy za minimum wysiłku i praktycznej wiedzy. Do tego systematyczne zwiększanie deficytu (Miasto od 2018 zwiększyło o 100%, Gmina o 200%) a podatki, opłaty itd. są wiecznie podnoszone w górę, bo Ukraina, bo inflacja, bo budżet się nie spina, a koledzy muszą zarobić. Wyrzucanie kasy na projekty, które są chowane do szuflady itd. Może spojrzelibyście jaśnie państwo na działania takiej gminy na Kujawach jak gmina Brodnica, której włodarz wraz z radnymi i urzędnikami doprowadził do tego, że deficyt został praktycznie zniwelowany do 0. Ale w Tczewie i okolicach lepiej płakać, że nic się nie da, lansować się na festynach i kawach z parapolitykiami, którzy robią dokładnie to samo w Warszawie, a z obywateli tworzą durni. Wyprzedać cały swój majątek a potem płacz z jednej i drugiej strony, że nie ma terenów. Kto najwięcej terenu dostał po 1989 roku? Samorządy. Co tczewskie samorządy zrobiły ? Posprzedawały wszystko co mogły bo po co nam to - a potem płacz ze strony Gminy i Miasta, że nie ma miejsca na nową siedzibę, boisko itd.. To jest ta krótkowzroczność. Do tego zobaczcie na tę żenującą karuzelę spier....lenia. Wymieniają się tylko stołkami. Była pani sekretarz z gminy, której późniejszy mąż ustawiał przetargi w gminie, zostaje sekretarzem w mieście. Pani kierownik z miasta wędruje do Gminy na stanowisko sekretarza. Kolejna sprawa brak skrupułów - patrz sytuacja z Piskorskim w Mieście, a z Łuckim i Urbańskim w Gminie. Na koniec hipokryzja i rządza władzy, która wylewa się z każdej strony. Byleby tylko być przy korycie. Jeden po udarach ledwo chodzi, ale stołka nie odpuści. Drugi zbudował z nim sojusz, żeby pozbyć się Pobłockiego. Kiedy nastąpiła zdrada ze strony nowego prezydenta, nagle zmiana frontu i układanie się ze Starostą, byłym prezydentem i kolegami z KO, by ratować swoją dupę i zabetonować urząd (bo jeśli nie widzicie, że to jest element następnej kampanii wyborczej to radzę sobie to przeanalizować na chłodno). Do tego jeszcze lokalny Zbynek, który wojował z ekipą poprzedniego prezydenta, a teraz na FB sam stwierdza, że w sumie był dobry. Wieczne wzajemne wyciąganie brudów. Tu ktoś ukradł coś w Rossmanie, tam drugi był w ZOMO i pałował ludzi za komuny. Piękne, tczewskie, polskie bagno. A mieszkańców traktuje się przez wielkich samorządowców jak plastikowe figurki , których można ustawiać jak się chce z racji posiadanej władzy. Miasto jak chce być konkurencyjne to musi pozyskać nowe tereny i ten kierunek rozwoju wydaje się najbardziej racjonalny, zaś sama forma prowadzenia tego woła o pomstę do Nieba. A może pogódźmy ich wszystkich i zróbmy jedną gminę miejsko-wiejską? Ale to nie przejdzie... za dużo ludzi straci swoje bezpieczne dobrze opłacane posady..."

    Zgadzam się, tyle że mało kto przeczyta całość. Większość czyta tylko nagłówki, oza tym najwięcej jest tych, którzy swoje wiedzą i nikt im tu nie będzie gadał. Tak, nie chodzi o żaden dobrostan mieszkańców, czy to gminy, czy miasta. Władza, a z nią kasa. Choćby z laską i trudnością w mówieniu.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx2.xx5  #
  • +4

    Tczewiak_gość_gość_gość

    31.01.2026, 20:41

    protestować na terenie gminy

    gmina niech protestują na terenie gminy nie w tczewie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx1  #
  • +1

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    01.02.2026, 16:56

    x

    "Taką samą opłatę wprowadzić na każdej granicy wioski. Wtedy się okaże że helikopterem się wydostaniecie z tego szamba tam. Popieram w 100% zrobić to samo w stosunku do miastowych ;) Od każdej ciężarówki która jedzie z jedzeniem do supermarketów nałożyć opłatę wjazdową do wioski w wysokości 10000zl od sztuki i wtedy zobaczymy jak będziecie tą trawę zasraną od psich go*wien jeść haha"

    Bredzisz , Drogi są w większości krajowe lub powiatowe , i miasto można zaopatrzyć nie korzystając z dróg gminnych Ale z wioski byś się do miasta nie dostał tylko za dużą opłatą

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • -1

    ._gość

    01.02.2026, 20:14

    "Wypowiedział się moher ????i konfident"

    To się nie wypowiadaj.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2  #
  • +1

    Mareczek_gość

    02.02.2026, 15:19

    protest-marsz

    Na taki marsz nie trzeba mieć pozwolenia? Gmina protestuje w Tczewie? Czysty absurd-niech organizują marsz na gminnych terenach. Pogonić ich z Tczewa !

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx0  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA