W środę (10.02) w kraju trwa protest mediów ogólnopolskich, który jest odpowiedzią na rządowy pomysł obłożenia wydawców podatkiem, z którego wpływy mają trafić m. in. do NFZ. Media podkreślają, że w wyniku pandemii branża mediowa ucierpiała już bardzo mocno, bo w obawie przed kryzysem reklamodawcy tną środki na kampanię. Podkreślają, że teraz rząd chce kopać jeszcze leżącego. "Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media" - piszą sygnatariusze w specjalnym liście.
Takie akcji w Polsce jeszcze nie było - od rana nie działa wiele portali internetowych, w na kanałach TV zamiast ulubionych programów zobaczymy planszą z napisem informującą o akcji strajkowej. Nie ma też serwisów z rozgłośniach radiowych:
W akcję włączyli się m. in. TVN, Agora (wydawca m.in. Gazety Wyborczej), Canal+, Grupa RMF, Grupa Wirtualna Polska, naTemat.pl, Polityka, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer Polska, Superstacja sp. z o.o., Telewizja Polsat, Telewizja Puls, Tygodnik Powszechny, Tygodnik Podhalański i inni.
Prawo i Sprawiedliwość zapowiedziało, że planuje wprowadzić nowy podatek, obciążający media. Będzie on zależeć od obrotów i rodzaju mediów. Trwają już zaawansowane prace nad nową daniną - radio, telewizja, kino i outdoor zgodnie z zapowiedziami, jeśli mają do 50 mln zł wpływów reklamowych rocznie, zapłacą 7,5 proc., powyżej tego progu - 10 proc. Podatku nie zapłacą ci, którzy zgarniają z rynku reklamowego mniej niż 1 mln zł. Drukowane media zapłacą niższy podatek - ma on wynosić 2 proc. do przychodów 30 mln zł i 6 proc. dla wszystkiego powyżej. Media internetowe zapłacą, gdy obroty przekroczą 750 mln euro rocznie (ok. 3,4 mld zł), z czego z reklamy online w Polsce - 5 mln euro (22,5 mln zł).
Takie akcji w Polsce jeszcze nie było - od rana nie działa wiele portali internetowych, w na kanałach TV zamiast ulubionych programów zobaczymy planszą z napisem informującą o akcji strajkowej. Nie ma też serwisów z rozgłośniach radiowych:
- Tu powinien być Twój ulubiony serwis internetowy. Dzisiaj jednak nie przeczytasz tu żadnych treści. Przekonaj się, jak będzie wyglądać świat bez niezależnych mediów. Ruszyła akcja Media bez wyboru. Przeczytaj nasz list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej. Dla nas najważniejsze jest, abyś TY miał wybór. Dziękujemy użytkownikom i partnerom handlowym za zrozumienie i wsparcie. - czytamy na większości portali.
W akcję włączyli się m. in. TVN, Agora (wydawca m.in. Gazety Wyborczej), Canal+, Grupa RMF, Grupa Wirtualna Polska, naTemat.pl, Polityka, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer Polska, Superstacja sp. z o.o., Telewizja Polsat, Telewizja Puls, Tygodnik Powszechny, Tygodnik Podhalański i inni.
List otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych
Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego "składką", wprowadzaną pod pretekstem Covid-19.
Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.
Wprowadzenie go będzie oznaczać:
- osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,
- ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
- pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,
- faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako "globalni cyfrowi giganci" zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą - pozostałe aktywne lokalnie media.
Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.
Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.
Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.
Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego "składką", wprowadzaną pod pretekstem Covid-19.
Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.
Wprowadzenie go będzie oznaczać:
- osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,
- ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
- pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,
- faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako "globalni cyfrowi giganci" zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą - pozostałe aktywne lokalnie media.
Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.
Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.
Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.
Prawo i Sprawiedliwość zapowiedziało, że planuje wprowadzić nowy podatek, obciążający media. Będzie on zależeć od obrotów i rodzaju mediów. Trwają już zaawansowane prace nad nową daniną - radio, telewizja, kino i outdoor zgodnie z zapowiedziami, jeśli mają do 50 mln zł wpływów reklamowych rocznie, zapłacą 7,5 proc., powyżej tego progu - 10 proc. Podatku nie zapłacą ci, którzy zgarniają z rynku reklamowego mniej niż 1 mln zł. Drukowane media zapłacą niższy podatek - ma on wynosić 2 proc. do przychodów 30 mln zł i 6 proc. dla wszystkiego powyżej. Media internetowe zapłacą, gdy obroty przekroczą 750 mln euro rocznie (ok. 3,4 mld zł), z czego z reklamy online w Polsce - 5 mln euro (22,5 mln zł).
Redakcja TCZ.PL solidaryzuje się z mediami biorącymi udział w proteście. Zdajemy sobie sprawę, że w części krajów funkcjonuje podatek od wpływów z reklamy internetowej i konwencjonalnej, jednak nakładanie go w czasie pandemii - kiedy sytuacja wydawców jest trudna - jest złym rozwiązaniem. Media i tak borykają się z odpływem reklamodawców, niepewnych swojej sytuacji ekonomicznej. Pamiętajmy też, że cała sytuacja może odbić w poziomie publikowanych przez media treści, strefie zatrudnienia - czy cięciach wynagrodzeń - a dziennikarze i osoby powiązane z branżą, nie licząc tzw. medialnych twarzy - już i tak są jedną z gorzej opłacanych profesji.
W zamyśle ustawa ma pomóc zwalczać skutki COVID-19 - w rzeczywistości dla części branży może stanowić stanięcie na granicy opłacalności, a w rezultacie sprzedaż, upadek, bądź przejęcie. Byłoby to wielkie zagrożenie dla pluralizmu mediów, na co nie może sobie pozwolić demokratyczne Państwo.
W zamyśle ustawa ma pomóc zwalczać skutki COVID-19 - w rzeczywistości dla części branży może stanowić stanięcie na granicy opłacalności, a w rezultacie sprzedaż, upadek, bądź przejęcie. Byłoby to wielkie zagrożenie dla pluralizmu mediów, na co nie może sobie pozwolić demokratyczne Państwo.
Komentarze (84) dodaj komentarz
mirek_gość
10.02.2021, 10:03
i dobrze
Walą hejtem to niech płacą.
OdpowiedzDo głąba_gość
10.02.2021, 10:52
Durniu.
Ci co najwięcej walą hejtem jeszcze dostają...
Cytujreal_gość
10.02.2021, 11:10
do mirek
A TVP nie wali hejtem? Przecież to ścierwo najniższej kategorii całkowicie podlegające PiS. Takich mediów chcesz w Polsce? Wszystkie wały będą tuszowane i niczego się nie dowiesz. Polska ma dziś znamiona typowe dla Korei Północnej i krajów trzeciego świata - chyba nie w takim kraju chcemy żyć.
Cytujmirek_gość
10.02.2021, 11:27
do platfusa
I to takich jak ty bardzo boli.
CytujGosc_gość
10.02.2021, 12:09
Tvn
Czaskoski obiecał zamknąć tvpis a zamknął tefaeny oj szkoda
Cytuj***** TVN_gość
10.02.2021, 14:54
Biedne lewaki.
Wyłączyli im TVN i Wyborczą nie wiedzą jak mają dzisiaj kłamać. Błądzą jak dzieci we mgle.
CytujMAX_gość
10.02.2021, 14:55
Proszę państwa 10 lutego 2021 roku skończył się TVN
CytujOla _gość_gość
10.02.2021, 17:07
Ujawniamy
http://youtube.com/watch?v=d9ZRjU6NcqY
CytujMYŚL JAK MASZ MÓZG_gość
10.02.2021, 10:17
PRECZ Z TV
Drodzy zwiedzeni, jak zawsze cierpi zwykły obywatel . Takie protesty są nic nie znaczące . Ta władza czy poprzednie MAJĄ nas w dupie. To kapłani diabła. Jak protestować ?ROBIĆ SWOJE, OTWIERAĆ RESTAURACJE , CHODZIĆ BEZ MASKI, ZLEWAĆ TYCH KŁAMCÓW Z TV. NI GŁOSOWAĆ NA ŻADNYCH , NIE CHODZIĆ NA WYBORY. MIEĆ WSZYSTKICH POLITYKÓW GDZIEŚ , CIESZYĆ SIĘ ŻYCIEM. Nie ŻREĆ TYLE TABLETEK , ĆWICZYĆ, ZDROWO SIĘ OŻYWIAĆ , DBAĆ O SWOJE ZBAWIENIE. SZUKAĆ RATUNKU W JEZUSIE CHRYSTUSIE , ALE NIE OPŁATKOWYM -I UPIECZONYM NA PATELNI Z BIAŁKA I JAJKA, TYLKO TYM BIBLIJNYM.
Odpowiedzadi_gość
10.02.2021, 10:56
Jeeee i powszechny dostęp do broni
CytujWigry3_gość
10.02.2021, 11:11
Dobrze gada, polać mu.
Cytuja_gość
10.02.2021, 12:51
a przed Jezusem to co bylo ??? zanim zaczeli o nim pisac?
Cytujzaklamany Pis_gość
11.02.2021, 10:37
caly PiS wlaczyl sie do anty akcji
opodatkowac najpierw Rydzyka a propo bo pisowcy wam nie powiedzieli , jaka zwykle klamstwa to ma byc podwojny podatek bo jeden podatek , juz placa a poza tym lis kaczor w norze przed strachem
CytujKinjo _gość
10.02.2021, 10:43
He he he he he
I bardzo dobrze! Wszyscy płacą podatki. Dlaczego niektórzy mają być świętymi krowami??? Pytam!!! Może my-obywatele zaczniemy strajkować przeciwko podatkowi dochodowemu?:) Dajcie żyć. Wszyscy powinni być traktowani podobnie. Skoro ja muszę zapłacić za swój dochód to niech rozgłośnia radiowa też jest zobowiązana
Odpowiedzsd_gość_gość
10.02.2021, 11:55
Zaraz i ciebie, palancie, opodatkują dodatkowo.
CytujStan_gość
10.02.2021, 12:26
Podwóje ?
Chcesz powiedzieć że zarejestrowane w Polsce spółki prawa handlowego nie płacą w Polsce podatków ? Rozumiem że PKN Orlen SA też nie płaci w Polsce podatków ? W końcu też działa w branży medialnej. Zarejestrowanym w Polsce spółkom działającym w innych branżach też zarzucasz niepłacenie podatków w Polsce ? Czy mam rozumieć że PKP SA i PLL LOT SA też nie płacą w Polsce podatków ?
Cytujr_gość
10.02.2021, 12:55
ja juz dawno mowilem, ze podatek dochodowy osob fizycznych powinien liniowo wzrosnac do 30 % .
Cytujdojna zmiana_gość_gość
10.02.2021, 13:03
partyna TVPiS co roku z naszych podatkow dostanie 2 mld zlotych na tube propagowa PiS, zlodzieje i oszusci
CytujNatenczas Wojski_gość_gość_gość
10.02.2021, 15:42
Do r
Wzrośnie jak PiS straci władzę.
CytujEdmunt_gość
10.02.2021, 10:45
Precz z telewizją i internetem... biedni po podatek trzeba zapłacić a ja jako zwykły kowalski mało płacę za internet i telewizje... won z fałszywymi mediami
Odpowiedze_gość
10.02.2021, 12:55
juz dawno mowilem ze podatek osob fizycznych powinien wzrosnac na 30%. Uczciwie.
CytujRowerowy_johny_gość
10.02.2021, 10:50
Faktycznie jakoś dziwnie czuję się ....
.... bez porannych informacji , kiedy zabije nas covid bądź jakaś następna epidemia?
Odpowiedzloki55_gość_gość_gość
10.02.2021, 11:01
Prawda
Media które podżegają i dzielą naród - wyłączyć!
Odpowiedz_gość
10.02.2021, 11:11
dlatego należy wyłączyć TVP
***** ***
CytujNatenczas Wojski_gość_gość_gość
10.02.2021, 15:45
Do gościa z 11.11
***** TVN
Cytujstrzelać_gość
10.02.2021, 11:03
broń się SAM
"Jeeee i powszechny dostęp do broni"
Odpowiedza dlaczego nie ja mam już broń.....
Mario Tcz._gość_gość
10.02.2021, 11:06
Brawo
Sąsiadka odkurza(od 15 lat nawet,nie wiedziałem,że posiada odkurzacz),drugi sąsiad trzepie dywan na śniegu,a dzieci kolejnego poszły na sanki(nawet nie wiedziałem,że ma dzieci!}Ludzie zaczynają żyć! Więc niech protestują,do końca świata i jeden dzień dłużej!!!
OdpowiedzWigry3_gość
10.02.2021, 11:09
Niech zdechną.Cisza i spokój. Jak mi podnoszą podatki to oni nie protestują. Jeszcze celebrytów w piach razem z nimi.
Odpowiedzf_gość
10.02.2021, 12:57
i podniesc podatki osob fizycznych do 30 % !
CytujDawid_gość
10.02.2021, 11:10
Podatki
Najlepsza decyzja Rządu. Płace podatki oni Nie. Płace abonament a tu reklama za reklamą. Widać ile JEST u nas zagranicznych mediów a ile Polskich. Włącz myślenie o co tu chodzi, to akurat jedna z nielicznych dobrych decyzji RP.
Odpowiedz_gość
10.02.2021, 11:14
ala ty debil jesteś
Słuchasz tylko tego zj**anego TVP i nie masz mózgu. Płacą w ciągu miesiąca takie podatki jakich ty i twoja stara oraz cała twoja rodzina przez całe swoje plugawe życie nie zarobi.
CytujDawid_gość_gość
10.02.2021, 11:41
do Gość
Nie oglądam TVP 1 (chyba ze jakiś serial), za to biorę swoją opinie i poglądy z różnych źródeł (Internet , TV, itd) Wskazywanie że mam poglądy z TVP1 są bezzasadne bo po prostu mnie nie znasz a oceniasz. Wypowiedz na mój temat jak jej styl sugeruje mi że i tak nie zrozumiesz mojej odpowiedzi Tobie. Ja Cię nie oceniam tylko proszę nie obrażaj innych nie wiedząc o nich nic. Pozdrawiam i dużo edukacji życzę.
Cytujdo ala i reszty_gość
10.02.2021, 12:01
zgadzam się - skoro ich stać na te podatki, to czemu by ich nie podnieść - ja jako Kaczor zrobiłbym przed wyborami tak: podnieść podatki wszystkim wielkim firmom polskim i zagranicznym (zagrnicznym 2x więcej, bo na ciul nam obcy kapitał, mamy 38 mln ludzi, możemy sobie sami wszystko zapewnić), a ludziom z zarobkami rocznymi do poziomu 100 tys zł. obniżyłbym znacznie podatek - i wtedy wybory moje!
Cytuje_gość
10.02.2021, 12:58
abonament idzie wylacznie na TVP. Nie ma nic wspolnego z prwyatnymi mediami.
CytujPrawicowy_gość
10.02.2021, 11:27
Polska według PiS to średniowiecze
Wszystko nam zabrano, łącznie z wolnością słowa i prawami kobiet...
OdpowiedzEwa_gość_gość
10.02.2021, 20:50
Hasło Dnia !!
HASŁO DNIA ***** *** i trolli
CytujTczewiak_gość_gość_gość
10.02.2021, 11:29
No i dobrz szkoda że tylko jeden dzień. Bardzo szybko bym się do tego przyzwyczaił a myślałem że to jest niemożliwe.
OdpowiedzDawid_gość_gość
10.02.2021, 11:30
Podatki
Rząd w końcu wziął się za zagraniczne media które nie płacą podatków. Ty płacisz ja płacę a oni nie i teraz wielki krzyk. Place abonament a tam reklama za reklamą. W końcu jakaś dobra decyzja. Pozdrawiam.
Odpowiedzups_gość_gość
10.02.2021, 13:15
bzdury pisowskie powtarzasz
CytujEwa_gość_gość
10.02.2021, 20:55
Polnische folklore ...
Odłączyć media działaczom pis i trollom ! Pozostawić im TVPis i TV TRWAM !!!! HASŁO ***** *** Niech żyje WOLNA POLSKA I WOLNOŚĆ SŁOWA !!
CytujTczewiak_gość_gość
10.02.2021, 11:31
"***** ***"
Odpowiedz***** tvn
butrahenio_gość
10.02.2021, 11:38
media
a co z tcz.pl Czyżby państwówka.
OdpowiedzNie wracajcie_gość
10.02.2021, 11:44
Wszystkie tv, gazety, portale to jeden ściek. Podejmują te same tematy ale tak by skłócać ludzi, żreć się między sobą na pokaz. A istotne tematy przemilczane. Czy któraś z polskich tv pokazała jak wygląda obecnie sytuacja we Włoszech po zniesieniu obostrzeń? Czy dalej utrzymuje się że na zachodzie pomór? Nie wytrzymacie za długo bez nadawania a szkoda. Nie zdziwię się jeśli to tylko dogadana aferka a obecnie badane są reakcje ludzi na odlaczenie od mediów i liczenie prób logowan do portali... Szykuje się coś grubszego.
OdpowiedzMichał_gość
10.02.2021, 11:47
Ale się media bronią przed tym, żeby dać na onkologię.
OdpowiedzTczewianka z urodzenia _gość_g_gość
10.02.2021, 14:23
Media protest
Ktoś tu w duchy wierzy. Mi kaktus na ręce wyrośnie jak te pieniądze trafią na onkologię. Prędzej dadzą na media ojca dyrektora z Torunia. I taka mała dygresja, czy te media też będą płacić?
CytujGość _gość
10.02.2021, 12:03
Widać telewizja Tetka i portal Tcz nie przyłączył się do protestu... I wszystko jasne! Cały czas wiedziałem, że to pisowskie i kościelne badziewie!
OdpowiedzPolak_gość_gość_gość_gość_gość_gość
10.02.2021, 12:31
TETKA
Tetka pokazuje to co chce czyli szaleńców na ulicy i krytykujących rząd włodarzy miasta.
OdpowiedzEdek z Krainy Kredek_gość_gość
10.02.2021, 18:23
grają w jednej drużynie..
Grają w jednej drużynie i muszą tańczyć, jak im każą, zamiast zajmować się lokalnymi tematami, bawią się w wielką politykę. A tak na marginesie to przeczytajcie, jacy ci, którzy tak bardzo płaczą są biedni :-). W pierwszym półroczu 2020 roku Agora zanotowała 88,2 mln zł straty. Podczas pandemii Zarząd Agory zaproponował okrojenie funduszu socjalnego w firmie, ale odmówił obniżki własnych wynagrodzeń. W 2018 roku pięcioosobowy zarząd zainkasował aż 5,37 mln zł, wobec 4,64 mln zł rok wcześniej. W 2019 roku było to nieco mniej, bo 4,77 mln zł, wzrosły za to wynagrodzenia dla sześcioosobowej rady nadzorczej - z 468 tys. zł w 2018 roku do 546 tys. zł w ub.r. Warto podkreślić, że w tym samym czasie zatrudnienie w Agorze zmalało o 216 etatów! Widać zatem, że mimo trudnej sytuacji w firmie, zarobki jej kierownictwa znacząco nie maleją.. O jakim ograniczeniu wolności słowa bełkoczą, zasłaniając się tym, że mają po prostu płacić podatki.
Cytujkomona wrocila_gość
10.02.2021, 12:58
sytuacja, jak w Ludowych Chinach i Korei
zostana media partii PiS i prywatne media pana biznesmena Rydzyka aby jakiekolwiek rzytelne informacje z Polski bedziemy sluchac tak , jak za komuny; Wolne Radio Europa, Londyn itp.
OdpowiedzMario Tcz._gość_gość
10.02.2021, 13:43
G-Prawda.
Komuna wróciła?Gościu gdzie?Paszport mam w domu,broń legalnie też,nikt mnie nie leje za medalik "Solidarności",mówię i piszę co chce,Ormowców,nie widać,prądu nie wyłączają,półki w sklepach się uginają,paliwo na każdej stacji,w toalecie papier wisi,i to biały,a na dodatek to wszystko bez KARTEK!!A tY śmiesz tu pisać,że komuna wróciła?!chyba cię poj.....!!!
CytujKomuna wrocila_gość
10.02.2021, 17:15
Rajmund Kaczynski dobry przyklad dla bl.
@Mario Tcz, co za tok myslenia ? za prad placisz, papieru toaletowego nie dostajesz za darmo i za inne artykuly, tez placisz a wolnosci nie kupisz o nia trzeba walczyc, poza tym za symbole walki nie zamykaja, Kaczynski nawet przyczepil i zbezczescil sobie symbol Powstancow Warszawy dla wlasnej politycznej gry, bo ,,Solidarnosc,, mu nie wypalila i ty smiesz mowic o wolnosci, sprzedawczyku pisowski !
Cytujparanoja PiS_gość
10.02.2021, 13:13
czy to jest wola ludu
W Polsce nie ma mediow publicznych, partia uwlaszczyla je sobie, teraz mamy partyjne madia TVPiS i co roku bedzie nas ich utrzymanie kosztowalo 2 mld zlotych, zamiast te pieniadze przeznaczyc z walka pandemii to Kaczynski przeznaczyl na tube propagadowa partii PiS
Odpowiedzkazik_gość
10.02.2021, 18:26
a za PO to niby, jak było ?
Dziś mówicie #MEDIABEZWYBORU? A gdzie byliście jak polityk @Platforma_org najbliższy Donalda Tuska z biznesmenem w restauracji u Sowy ustalał, że trzeba wywalić naczelnego @FAKT24PL bo gazeta atakuje rząd PO-PSL?
CytujMyslenie_boli_gość
10.02.2021, 13:30
A kto zaplaci ten podatek.
Do tych co tak gorliwie popieraja podatek przypominam: Kazda danina, podatek itp nalożony na firmy zostanie przez nie doliczony do ceny produktu czy usługi. Firma swoje zarobi i tak. Jedynie Ty! z wlasnej kieszeni zaplacisz za to. Czyli podrozeja np bilety do kina, abonamenty RTV jak C+, polsat, Vectry itp oraz wszystkie portale w internecie utrzymujące sie z reklam. Jak podrozeja reklamy to firmy które je kupuja dolicza to tez do swoich cen produktów, czyli podwyżka wszystkiego co jest reklamowane, jak np elektronika. Podatki zawsze, ale to zawsze odbijają sie na kliencie końcowym!!
OdpowiedzMariusz_gość
10.02.2021, 14:13
Srtajk
A wy jako tcz to co łami strajki odwagi wam zabrakło
OdpowiedzYyyyy_gość
10.02.2021, 14:19
Yyyyy
P***e daje minusa wyp***a plus Wezta też zamknijta ta stronę wp***u Dość że jedna wielka reklama to jeszcze manipulacja plusami. I minusami
OdpowiedzMama_gość
10.02.2021, 14:29
tcz.pl jako pisowski portal nie protestuje.
Odpowiedzkazik_gość_gość
10.02.2021, 19:41
Wręcz przeciwnie, bardzo chcieliby należeć do grupy "Agora ", ale z takim poziomem nikt ich tam nie chce :-)
CytujKoń_gość
11.02.2021, 01:16
jprdl
Agora Urbanistora Jaruzerola dzieciaki
CytujAlex_gość_gość
10.02.2021, 14:37
Napier... w pismaków, muszą czuć na dup...
Odpowiedzgość_gość_gość
10.02.2021, 15:11
Do telkabu.....
G.w.o mnie obchodzą jakieś tam medialne strajk.Zawierałem umowę na dostarczenie mi produktu w postaci sygnału TV,okrślonej liczby programów tv,internetu itd,itd.za określoną kasę.Zgodnie z umową abonament telkabowi zapłaciłem,a tu jakieś pierdoły zamiast towaru w postaci tv,proponuję aby telkab się ogarnoł i włączył za co płacę lub odliczył mi stratę wynikłą z braku towaru za który zapłaciłem,w innym wypadku trzeba będzie chyba trzeba podjąć kroki prawne o zwrot nieprawnie pobranych opłat...Czy to nie sklep odpowiada za towar w nim sprzedawny ??????
Odpowiedzdo po.rańca_gość
10.02.2021, 15:32
Nie pos.aj się
CytujTrump _gość
10.02.2021, 16:14
Śmiać mi się chce jak czytam te komentarze. Kolejny raz okazuje się, że mój dawny nauczyciel (pozdrawiam Panie Michale) miał rację, mówiąc że ludzie w Polsce to de*ile. Nie wiedzą o co chodzi, a się wypowiadają myśląc, że wiedzą. Atak na demokrację? W jaki sposób? Chodzi o finanse i nic więcej. Media miały eldorado nie płacąc dotychczas podatku od reklam. Skoro ja za wypracowany przeze mnie zysk muszę odprowadzić podatek to dlaczego giganci medilani nie mają? Co ja i społeczeństwo mamy z tego, że media i prasa mają kasę z reklam? No co mamy?! Guzik. A tak swoją drogą to dzień bez reklam jest dniem bez zysku. Skoro tak to widać, że koncerny medialne kasy mają dość. Niewielu stać na coś takiego
Odpowiedzmyslenie nie boli_gość
10.02.2021, 17:43
sort gorszy i lepszy
jak nie jestes w tematyce to splywaj a propo to jest podwojny podatek, czy media prywatne pana biznesmena Rydzyka sa wogole opodatkowane - :((
CytujANDRZEJ_gość_gość
10.02.2021, 16:24
PROTEST
TCZ.PL nie protestuje?Czyżby Was to nie dotyczyło?Macie tez na swoich stronach reklamę.Czyżby macie gwarancje od PIS.i Was to nie dotyczy.
OdpowiedzPilne_gość
10.02.2021, 16:58
dojna zmiana okrada
Zjednoczona Prawica ma przegrane wybory i zniknie ze sceny politycznej a darmozjady beda jezdzic na raboty do Moskwy
OdpowiedzKnaga_gość
10.02.2021, 16:59
Niech protestują do końca świata a nawet o jeden dzień dłużej.
OdpowiedzTczewiak_gość
10.02.2021, 17:05
Brednie
Czytam niektórych komentarze i idzie duża niewiedzę. Spółki medialne płaca juz podatek dochodowy, teraz nakłada się na nie dodatkowy podatek. Podobnie ma się to z podatkiem od deszczu czy z podatkiem cukrowym. Zauważcie ze ta władza tak manipuluje ze zawsze są w tym wielkie ideały. Podatek cukrowy walka z otyłością, podatek deszczowy walka o środowisko podatek od reklam walka z Covid służba zdrowia. To czysta propaganda chyba nawet Putin w Rosji nie ma takiej. Nie nałożymy na was barany podatków bezpośrednich jak PIT czy VAT ale za to zapłacicie za to przez większe ceny wyrobów które to obejmie wiec docelowo płaci Kowalski za wszystko jak jest kumaty rozumie jak jest wyborca pisu a ci poziomem zazwyczaj nie grzeszą łapie te teksty o niemieckich mediach etc,nie zwiększymy kwoty wolnej od podatku od kilkunastu lat ciagle taka sama, wiec zwiększymy wam płace minimalna która płaca pracodawcy a wy idioci płacicie większy PIT ale inflacja i ceny towarów i tak rosną szybciej wiec de facto będziesz mieć mniej. Ale to trzeba mieć chociaż trochę pojęcia.
OdpowiedzWolnosc slowa_gość
10.02.2021, 17:37
PiSmaski maja problem z mysleniem
oczywiscie masz racje, jak czytam te pisowskie brednie to, az szlak mnie trafia, trzeba im kilkadziesiat razy ,,trabic,, by cokolwiek do nich trafilo, typowy Kaczynski beton, poza tym dla przypomnienia Balbina miala problemy z nauka, jak ta cala elita PiS np. Jaki ale co nie robi sie dla swoich poprancow....... itd.itp.
Cytujkazik_gość_gość
10.02.2021, 18:27
Biedaczki normalnie, wzruszyłem się ich losem...
CytujGość_gość
10.02.2021, 18:07
Gdyby kasa szła tam gdzie powinna,a nie spływała by szerokim strumieniem do Torunia,wszystko było by dobrze.
Odpowiedzpas_gość
10.02.2021, 19:05
Panie i Panowie
Panie i Panowie ,założyć kapcie zrobić herbate, zawołać dzieci i o 19, 30 obejrzeć prawdziwe wiadomości , w końcu zobaczycie co na prawdę dobrego się dzieje w kraju , może wielu z was w końcu przejrzy na oczy. nie bójcie się..
OdpowiedzNun_gość_gość
10.02.2021, 22:05
:)
no j**.. niety :))))
CytujLewak_gość
11.02.2021, 03:47
Dramat
Idź się utop tępy PIS-dzielcu ty tobie podobni i twoja zasrana PIS-dzielcza telewizja WON !!!
Cytujddd_gość
10.02.2021, 19:11
A jak tam dziś covid? Nic nie wiem
Ile zakażeń? czy koronawirusa już nie ma? czy mogę już wyjść z domu, a jeśli tak czy muszę mieć maseczkę? Co robić? Pomocy!
OdpowiedzAdi_gość
10.02.2021, 19:32
Ja bym jeszcze prąd wyłączył w całej Polsce.
OdpowiedzKinjo_gość
10.02.2021, 21:00
Himalaje żenady
Ciągle słyszę o dwóch miliardach na TVP. Po pierwsze nie na TVP tylko na media publiczne czyli setki oddziałów w całej Polsce + rozgłośnie radiowe. PiS nareszcie rozwiązał problemy finansowe w mediach publicznych i każda władza po nich to utrzyma wbrew temu co teraz się mówi. Po drugie, spójrzmy jak to wygląda w innych krajach jak np. Niemcy. Tam na media publiczne przeznacza się 8 miliardów Euro! A teraz proszę myśleć... Podatek zaproponowany przez Morawieckiego jest czymś co znają za granicą. Nic nowego. Dlaczego w Czechach czy w Niderlandach może być a u nas nie? Nikt nie jest zadowolony jak mu się podwyższa podatki, ale zasłanianie się wolnością słowa i gra na emocjach to już żenada! Szkoda, że te wszystkie media nie protestują, kiedy emeryci płacą podwójny podatek
OdpowiedzTeraz TVPiS _gość
11.02.2021, 08:53
Info paski kłamstw
Wiadomo każdemu , że wszystkie media panstwowe TVP i Radio Polskie przywłaszczyła sobie partia PiS a prezesem medialnym partii jest Kurski z hasłem "ciemny lud to kupi" więc te 2 mld poszly na rękę Kurskiego propagadzisty z paskiem nienawisci TVPiS , więc nie musisz wyjaśniać deb... u pisowski
CytujEkO_gość
11.02.2021, 09:02
Telewizja publiczna zawsze była rządowa. Ciebie boli to, że teraz jest w rękach PiS-u, a nie PO
CytujUyy_gość
10.02.2021, 21:11
Heh
Nie żal mediów głównego ścieku
Odpowiedzratunku _gość
10.02.2021, 22:09
Yhyyyy
... ale czytaliście w ogóle treść tego listu??... i rozumiecie w ogóle, o co idzie w tym strajku?? ufff, to dobrze, bo czytając komentarze można uznać, że większość to durnie. no nic inaczej niż w Sejmie.... tam też w większości....
OdpowiedzLewak_gość
11.02.2021, 03:44
Dramat
Ja rozumiem że wolne media chcą pokazać co może nas czekać ale w ten sposób każą tych co nie trawią TV-PIS czyli na złość babci odmrożę sobie palec sam znam jednego gościa typowego Janusza wyborcy PIS i teraz on leży na kanapie i płacze ze śmiechu że w końcu dostępna jest tylko jedyna słuszna TV-PIS i dla niego i jemu podobnych te wszystkie stacje które przestały nadawać mogą już nigdy się nie włączać a więc pomyślcie w kogo uderzyła wasza akcja ???
Odpowiedzqq_gość
11.02.2021, 08:28
Admin powinien przyjrzeć się komentarzom a nie ludzie plują na siebie. Tvpisiory na tvny i odwrotnie...
OdpowiedzPodwyżki nie tylko prądu _gość
11.02.2021, 08:41
Żalić się będziesz nad podwyzkami
"Biedaczki normalnie, wzruszyłem się ich losem..."
OdpowiedzWzruszysz się niedługo nad swoim losem, jak będziesz miał podwyżki od wszystkiego bo kasa państwowa jest pusta a rząd nie ma własnych pieniędzy aby cokolwiek obiecać musi tobie zabrać