Tczewska policja zajmuje się sprawą niedzielnych pikiet antyfaszystów i narodowców przed dworcem PKP. Całość zakończyła się bijatyką, choć na szczęście nikomu nic poważnego się nie stało. Dlaczego obie manifestacje spotkały się w tym samym miejscu?
O złych emocjach na niedzielnym demonstracjach, pisaliśmy tutaj - Pikiety narodowców i środowisk antyfaszystowskich zakończyły się bijatyką . Całość nie przebiegła pokojowo, choć na szczęście nikt nie odniósł poważniejszych obrażeń. Obie strony miały zastrzeżenia do pracy obecnych na miejscu policjantów. Uczestnicy pikiety antyfaszystowskiej zwracali policjantom uwagę na przemoc słowną kierowaną pod ich adresem, z kolei kontrmanifestanci alarmowali, że część anarchistów ma zasłonięte twarze. Były też skargi na to, że narodowcy usiłują zakłócić legalny protest i wystąpienia drugiej strony puszczaniem głośnej muzyki.
Pojawiły się również pytania, dlaczego dwie manifestacje osób o przeciwstawnych poglądach mogły się odbyć w tym samym czasie i w tym samym miejscu. Narodowcy tłumaczyli policjantom, że mają zgodę na pikietowanie na płycie przed dworcem PKP. Tymczasem z informacji zamieszczonej na stronie Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego wynika, że zgoda wydana na manifestacje dotyczyła dwóch różnych miejsc - pierwsza manifestacja została zaplanowana na placu między dworcem kolejowym w Tczewie, a centrum handlowym Galeria Kociewska. Z kolei druga - pikieta narodowców - na chodniku przy ul. Dworcowej 68 do Pomorskiej 18.
Operator monitoringu starał się przez megafon uspokoić grupę szarpiących się mężczyzn. Wezwany został również patrol policji, który po chwili pojawił się na miejscu. Kibice uciekli przez przyjazdem patrolu. Na prośbę policji zabezpieczone zostało nagranie z monitoringu.
Aktualizacja:
Do naszej redakcji dotarł mail jednej z obserwatorek wczorajszej manifestacji, która poinformowała, że sprawa zgłoszona została na policję. Poniżej fragment korespondencji:
W niedzielę po manifestacji zgłosiłam możliwość popełnienia wykroczenia. Co prawda zgłoszenie nie dotyczyło bijatyki, ale jak najbardziej dotyczy manifestacji narodowców. Zgłosiłam na Policji wykroczenie z art. 51 ust 1 Kodeksu Wykroczeń (względnie art. 141), gdyż poczułam się pokrzywdzona i zgorszona zdjęciami prezentowanymi na trzymanych przez nich bannerach - z odrażającymi zdjęciami martwych ciał płodów i operacji chirurgicznych. Zgłoszenie zostało przyjęte.
Zaznaczyłam na Policji opcję chronienia moich danych osobowych. Zależy mi by nie trafiły do nacjonalistów, gdyż znani są z nękania osób niepodzielających ich poglądów. Z tego też powodu tutaj się nie podpiszę.
O złych emocjach na niedzielnym demonstracjach, pisaliśmy tutaj - Pikiety narodowców i środowisk antyfaszystowskich zakończyły się bijatyką . Całość nie przebiegła pokojowo, choć na szczęście nikt nie odniósł poważniejszych obrażeń. Obie strony miały zastrzeżenia do pracy obecnych na miejscu policjantów. Uczestnicy pikiety antyfaszystowskiej zwracali policjantom uwagę na przemoc słowną kierowaną pod ich adresem, z kolei kontrmanifestanci alarmowali, że część anarchistów ma zasłonięte twarze. Były też skargi na to, że narodowcy usiłują zakłócić legalny protest i wystąpienia drugiej strony puszczaniem głośnej muzyki.
Uwaga - materiał zawiera wulgarne słownictwo
- Trwa wyjaśnianie wszelkich okoliczności zajścia - mówi asp. sztab. Dawid Krajewski, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Tczewie. - Zabezpieczyliśmy nagrania z miejskiego monitoringu, będziemy również analizować te, które wykonali na miejscu nasi funkcjonariusze. Dotąd nie wpłynęły żadne powiadomienia o możliwości popełnienia wykroczenia lub przestępstwa. Będziemy ustalać, którzy uczestnicy zajścia mogli się ich dopuścić. Sprawdzimy też dokładnie, w których konkretnych miejscach były zarejestrowane oba zgromadzenia publiczne. Obie pikiety miały być pokojowe. Dyżurny skierował w te miejsce siły, które miał do dyspozycji. Zapobiegło to eskalacji konfliktu.
Pojawiły się również pytania, dlaczego dwie manifestacje osób o przeciwstawnych poglądach mogły się odbyć w tym samym czasie i w tym samym miejscu. Narodowcy tłumaczyli policjantom, że mają zgodę na pikietowanie na płycie przed dworcem PKP. Tymczasem z informacji zamieszczonej na stronie Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego wynika, że zgoda wydana na manifestacje dotyczyła dwóch różnych miejsc - pierwsza manifestacja została zaplanowana na placu między dworcem kolejowym w Tczewie, a centrum handlowym Galeria Kociewska. Z kolei druga - pikieta narodowców - na chodniku przy ul. Dworcowej 68 do Pomorskiej 18.
- Oba zgromadzenia były zgłoszone w trybie uproszczonym do wojewody pomorskiego (do Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego). Zgodnie z obowiązującymi przepisami, organizator zgłasza zamiar zorganizowania zgromadzenia, ale nie ma w przepisach mowy o wyrażeniu zgody na takie zgromadzenie przez organ (urząd wojewódzki czy gminny). Nie ma też obowiązku podania celu zgromadzenia. Wojewoda poinformował o zgłoszonych zgromadzeniach na swojej stronie internetowej, taką informację przekazał również Urzędowi Miejskiemu w Tczewie i policji. Urząd Miejski w Tczewie także powiadomił o tym policję. Za organizację i przebieg zgromadzenia odpowiedzialny jest organizator. - informuje Małgorzata Mykowska, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Tczewie
Operator monitoringu starał się przez megafon uspokoić grupę szarpiących się mężczyzn. Wezwany został również patrol policji, który po chwili pojawił się na miejscu. Kibice uciekli przez przyjazdem patrolu. Na prośbę policji zabezpieczone zostało nagranie z monitoringu.
Poniżej prezentujemy treść oświadczenia, jakie pojawiło się na Facebookowym profilu grupy "Tczew bez nienawiści".
Wstępne, krótkie oświadczenie w sprawie pikiety. Wkrótce pojawi się pełna relacja.
Pierwszą pikietę przeciwko dyskryminacji i faszyzmowi uważamy za jak najbardziej udaną. Było nas 40-50 osób, co jest prawdziwym ewenementem jeśli chodzi o Tczew. Spodziewaliśmy się 10, maksymalnie 15 ludzi. Dziękujemy wszystkim którzy przybyli.
Już przed wydarzeniem, środowiska nacjonalistyczne groziły nam pobiciem. Aktywnie również zakłócały nasz protest, poprzez puszczanie głośnej muzyki, okrzyki, wulgaryzmy i groźby rzucane pod naszym adresem. W kulminacyjnym momencie jeden z nich usiłował wyrwać flagę jednemu z naszych demonstrantów. Gdy ten próbował ją wyszarpnąć, został uderzony pięścią w twarz przez nacjonalistę. To doprowadziło do starcia nacjonalistów, oraz części antyfaszystów, tych nastawionych bojowo. Nie popieramy działań bojowych, aczkolwiek jesteśmy świadomi, że przed pobiciem w tamtym momencie uchroniła nas tylko sprawna akcja bojowych antyfaszystów. Strach pomyśleć co by było, gdyby nie oni.
O wszystkim wiedziała policja, która pomimo licznych uwag nie zapewniła bezpieczeństwa osobom protestującym. Nie było jej w momencie rozpoczęcia demonstracji, przyjechała dopiero na wezwanie, po paru minutach od rozpoczęcia, w ilości dwóch funkcjonariuszy, którzy siedzieli w samochodzie nieopodal placu. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że przy tak agresywnej postawie środowiska nacjonalistycznego, bezpieczeństwo protestujących może zostać narażone. Policja zareagowała dopiero gdy doszło do bójki. Jesteśmy zniesmaczeni taką postawą tczewskich stróżów prawa.
Co ciekawe, zarówno urząd Wojewódzki, jak i policja zrzucali winę na siebie nawzajem za to, że dwie manifestacje odbywają się w tym samym miejscu. Obecne prawo o zgromadzeniach mówi o koniecznej odległości 100 metrów.
Po interwencji policji pikieta trwała nadal, a gdy pojawił się silniejszy deszcz, nacjonaliści opuścili plac. Szkoda - mogliby usłyszeć wtedy przemówienie naszej religijnej koleżanki Kasi, która opowiadała o swojej wierze i swe antyfaszystowskie poglądy ilustrowała czytanymi przez megafon fragmentami Pisma Świętego. Być może to dałoby im do myślenia o tym jaka jest postawa wiary na którą się powołują, wobec przemocy.
Bardzo ciekawe były też przemówienia osób z Feministycznej Brygady Rewolucyjnej Febra oraz Tolerado Stowarzyszenie na rzecz osób LGBT. O nich opowiemy więcej w rozszerzonej relacji z naszego wydarzenia.
Wstępne, krótkie oświadczenie w sprawie pikiety. Wkrótce pojawi się pełna relacja.
Pierwszą pikietę przeciwko dyskryminacji i faszyzmowi uważamy za jak najbardziej udaną. Było nas 40-50 osób, co jest prawdziwym ewenementem jeśli chodzi o Tczew. Spodziewaliśmy się 10, maksymalnie 15 ludzi. Dziękujemy wszystkim którzy przybyli.
Już przed wydarzeniem, środowiska nacjonalistyczne groziły nam pobiciem. Aktywnie również zakłócały nasz protest, poprzez puszczanie głośnej muzyki, okrzyki, wulgaryzmy i groźby rzucane pod naszym adresem. W kulminacyjnym momencie jeden z nich usiłował wyrwać flagę jednemu z naszych demonstrantów. Gdy ten próbował ją wyszarpnąć, został uderzony pięścią w twarz przez nacjonalistę. To doprowadziło do starcia nacjonalistów, oraz części antyfaszystów, tych nastawionych bojowo. Nie popieramy działań bojowych, aczkolwiek jesteśmy świadomi, że przed pobiciem w tamtym momencie uchroniła nas tylko sprawna akcja bojowych antyfaszystów. Strach pomyśleć co by było, gdyby nie oni.
O wszystkim wiedziała policja, która pomimo licznych uwag nie zapewniła bezpieczeństwa osobom protestującym. Nie było jej w momencie rozpoczęcia demonstracji, przyjechała dopiero na wezwanie, po paru minutach od rozpoczęcia, w ilości dwóch funkcjonariuszy, którzy siedzieli w samochodzie nieopodal placu. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że przy tak agresywnej postawie środowiska nacjonalistycznego, bezpieczeństwo protestujących może zostać narażone. Policja zareagowała dopiero gdy doszło do bójki. Jesteśmy zniesmaczeni taką postawą tczewskich stróżów prawa.
Co ciekawe, zarówno urząd Wojewódzki, jak i policja zrzucali winę na siebie nawzajem za to, że dwie manifestacje odbywają się w tym samym miejscu. Obecne prawo o zgromadzeniach mówi o koniecznej odległości 100 metrów.
Po interwencji policji pikieta trwała nadal, a gdy pojawił się silniejszy deszcz, nacjonaliści opuścili plac. Szkoda - mogliby usłyszeć wtedy przemówienie naszej religijnej koleżanki Kasi, która opowiadała o swojej wierze i swe antyfaszystowskie poglądy ilustrowała czytanymi przez megafon fragmentami Pisma Świętego. Być może to dałoby im do myślenia o tym jaka jest postawa wiary na którą się powołują, wobec przemocy.
Bardzo ciekawe były też przemówienia osób z Feministycznej Brygady Rewolucyjnej Febra oraz Tolerado Stowarzyszenie na rzecz osób LGBT. O nich opowiemy więcej w rozszerzonej relacji z naszego wydarzenia.
Aktualizacja:
Do naszej redakcji dotarł mail jednej z obserwatorek wczorajszej manifestacji, która poinformowała, że sprawa zgłoszona została na policję. Poniżej fragment korespondencji:
W niedzielę po manifestacji zgłosiłam możliwość popełnienia wykroczenia. Co prawda zgłoszenie nie dotyczyło bijatyki, ale jak najbardziej dotyczy manifestacji narodowców. Zgłosiłam na Policji wykroczenie z art. 51 ust 1 Kodeksu Wykroczeń (względnie art. 141), gdyż poczułam się pokrzywdzona i zgorszona zdjęciami prezentowanymi na trzymanych przez nich bannerach - z odrażającymi zdjęciami martwych ciał płodów i operacji chirurgicznych. Zgłoszenie zostało przyjęte.
Zaznaczyłam na Policji opcję chronienia moich danych osobowych. Zależy mi by nie trafiły do nacjonalistów, gdyż znani są z nękania osób niepodzielających ich poglądów. Z tego też powodu tutaj się nie podpiszę.
Komentarze (63) dodaj komentarz
belzebub_gość
08.05.2017, 14:14
Ktoś powinien za to wylecieć z roboty. Kompletny brak wyobraźni. Wszystkie media o tym trąbią... Brawo Wy....
Odpowiedzmieszkaniec_gość_gość
08.05.2017, 16:05
Brawo TCZEWSKA WŁADZO dziękujemy prezydencie znowu REKLAMA MIASTA jak cholera na cały kraj i obstawa 4 policjantów jeden radiowóz nie oznakowany jeden oznakowany My mieszkańcy czujemy się bezpiecznie .Najpierw prezydent zafundował nam złom Meteora teraz ochronę na wysokim poziomie 4 policjantów słownie czterech na 60 tyś mieszkańców dobrze że tylko tak się to skończyło ,bo byłby wstyd jak cholera, reklama miasta jak trzeba oni dziwią się czemu tu nikt nie przyjeżdza zwiedzać tego miasta.Takiej reklamy to nie wymyśliłby największy mózg Kiedrowski i wszystko za darmo .
Cytujf_gość
08.05.2017, 14:26
Polsat
Tutaj: tnij.tcz.pl/?u=88009c
Odpowiedzx_gość
10.05.2017, 09:48
Super Express
Tutaj: tnij.tcz.pl/?u=e928bd
Cytujx_gość
10.05.2017, 09:56
O2
Tutaj: tnij.tcz.pl/?u=efa0d5
Cytujx_gość
10.05.2017, 09:57
Radio Gdańsk
tnij.tcz.pl/?u=fbd847
Cytujx_gość
08.05.2017, 14:27
TVN
Tutaj: tnij.tcz.pl/?u=f03fd7
Odpowiedzb532_gość
08.05.2017, 14:29
...
Gdyby nie to, że zwieziono do Tczewa anarchokomunistyczną hołotę z Trójmiasta, byłoby może z 8 osób. W naszym mieście podobni dewianci stanowią kroplę w morzu mieszkańców. Organizatorzy powinni odpowiedzieć za ściągnięcie na tczewian niebezpieczeństwa w postaci bojówek antify, od początku byli zamaskowani, widać na zdjęciach, jak nacierają na przeciwników uzbrojeni w kije. Inna sprawa to fatalna postawa policji, która nie potrafiła oddzielić obu zgromadzeń oraz województwa, które wydało pozwolenie na ich przebieg w tym samym miejscu.
Odpowiedzb532_gość
08.05.2017, 14:33
P.S.
Ciekawe jakim fragmentem Biblii "religijna koleżanka Kasia" opisałaby środowiska LGBT, pod flagą których stała. ;) Czyżby Sodoma?
Cytujgość_gość
08.05.2017, 14:49
Gdybyś tam był, to wiedziałbyś jakich fragmentów z biblii użyła nasza koleżanka. Poza tym to możecie próbować jak chcecie, ale prawdy nie zmienicie. Nagrane jest jak agresywni nacjonaliści wciągają jednego NIEZAMASKOWANEGO człowieka, który nie był w ogóle bojowo nastawiony, przewracają go i kopią kiedy ten leży na ziemi. Demonstranci rzucili się żeby wyciągnąć tego człowieka bo nie wiadomo co takie zwierzęta jak nacjonaliści mogliby mu zrobić.
Cytujhem_gość
08.05.2017, 15:00
skąd wy k***a wymyślacie sobie jakąś anarchokomunę? XD niebezpieczeństwa? to nacjonaliści rzucali się do nas i zaczęli bić jednego z nas.
Cytujprawy_lewak_gość_gość
09.05.2017, 08:48
do b532
tylko, że na każdym z filmów w centrum zadymki nie ma żadnego "zamaskowanego bojówkarza antify". Przyjechali sobie postać??? Z drugiej strony, co Was narodowców boli ta antifa??? Przecież wszędzie piejecie w koło, że nie jesteście faszystami. O co Wam chodzi z tą antifą??? Jeżeli nie jesteście faszystami, to co ona Wam przeszkadza???
CytujDON_gość
08.05.2017, 14:36
x
"Bo jak mam wierzyć ?! skoro nawet PISMO ŚWIĘTE, stworzone jest PRZEZ LUDZKĄ RĘKĘ ... to nie pojęte jest!"
OdpowiedzOvi_gość
08.05.2017, 14:38
Mejsce - po raz drugi
A czy redaktorzy artykułu znają topografię Tczewa? Gdyby choć troszkę się natrudzili zauważyli by, że "chodnik przy ul. Dworcowej 68 do Pomorskiej 18" biegnie przez plac między galerią a dworcem PKP. Nijak nie da się go (placu) obejść nie przechodząc przez niego.
OdpowiedzKajetan-organizator_gość_gość
08.05.2017, 14:39
kolejne oświadczenie
Dzisiaj, w ciągu paru godzin opublikujemy na fanpage'u Tczew bez nienawiści tekst o tym, jak doszło do tego zdarzenia, dlaczego pikiety zostały zarejestrowane w TYM SAMYM miejscu, a także, jaki był stosunek do tego policji i Urzędu Wojewódzkiego.
Odpowiedzkik_gość
08.05.2017, 14:51
A czemu wasi uczestnicy mieli zasłonięte twarze tez powiecie?
CytujKajetan-organizator_gość_gość
08.05.2017, 15:08
Część uczestników pikiety miała zasłonięte twarze, gdyż jest taka tradycja wśród niektórych antyfaszystów, by maskować się, by nie być później rozpoznawanym i nękanym przez neofaszystów. Jako Tczew bez nienawiści nie popieramy tej tradycji, choć rozumiemy osoby, które tak postępują. My chcemy być jak najbardziej widoczni. Podczas kolejnych pikiet czy wydarzeń będziemy nawoływali do niemaskowania się.
CytujXL_gość
08.05.2017, 18:30
Miejmy wszyscy nadzieje, że na kolejne pikiety nie dostaniecie zgody. Nie będzie szumu, darcia ryja w miejscach publicznych i gównoburzy w necie
Cytuj..._gość
08.05.2017, 21:11
golicki, to ty? no, wszystko jasne...
Cytujb532_gość
08.05.2017, 23:51
...
Kajtek, dlaczego blokujecie na swoim fanpage'u ludzi, którzy Was krytykują? Nie używałem wulgaryzmów, grzecznie polemizowałem, a tu takie coś... Cenzura jak za faszyzmu, z którym tak walczycie :)
CytujKajetan-organizator_gość_gość
09.05.2017, 01:43
Blokujemy tylko narodowców. Nie damy im drugiej szansy na straszenie ludzi o innych poglądach. Chcemy żeby wszyscy na naszym fanpejdżu czuli się bezpiecznie.
CytujKajetan-organizator_gość_gość
09.05.2017, 07:19
Może być też tak, że skomentowałeś któryś z komentarzy narodowców. Jeżeli narodowiec z kolei został zbanowany, to niestety komentarzy również nie można zobaczyć.
CytujB532_gość
09.05.2017, 13:07
...
Szanowny Panie, został zbanowany mój komentarz, w którym polemizowałem z Waszą wersją wydarzeń. Nie używałem wulgaryzmów, co najwyżej sarkazmu. Nie wydaje mi się, żeby ktoś czuł się "niebezpiecznie" przeze mnie. Obecnie nie mogę lajkować i komentować Waszych treści. Trudno.
Cytujfgbdrt_gość
08.05.2017, 14:45
Mirek jak rzadzisz miastem że za dnia juz sie leją bandy chuliganów miedzy sobą w centrum miasta
Odpowiedzkik_gość
08.05.2017, 14:50
Brawo władze! Dwie manifestacje w jednym miejscu o tych samych godzinach. czy tak banalna sprawa przerasta intelektualnie nasze władze?
OdpowiedzKibice ?_gość
08.05.2017, 14:52
Przepraszam czy ktoś widział tam kibiców ??? Tcz.pl - kto Wam pisze artykuły?
Odpowiedzsjjsjs_gość
08.05.2017, 15:02
owszem, byli kibice, może nie ubrani w swoje barwy,ale prywatnie ci "PATRYJOCI" to kibice arki gdynia, którzy najwyraźniej szukali tylko okazji do zrobienia rozp***u
Cytujtak, kibice_gość
08.05.2017, 15:22
Jak najbardziej, wiele z obecnych tam osób to osoby powiązane ze środowiskiem kibicowskim. Chcesz ich zdjęcia czy wolisz nazwiska?
Cytujkibice_gość
08.05.2017, 18:24
Spotkały się dwie grupy - Antyfaszyści i Nacjonaliści - podaj proszę z jakich miast są te kluby, bo nie wiem gdzie znaleźć takich durnych kibiców jak Ci z dworca :)
CytujBeya T._gość
08.05.2017, 15:04
Pozwolenie na dwie manifestacje
Uważam, że tego typu pozwolenia powinny być dawane w oparciu o przepisy. Jeżeli jakas organizacja wystąpiła o zezwolenie i je dostała to nie można pozwolić na drugą przeciwstawną w tak bliskiej okolicy, ponieważ zaklócanie demonstracji jest zabronione a wiadomo z góry po co ta druga się zbiera.
Odpowiedzzzz_gość
08.05.2017, 15:04
Każdy dzieciak z zasłoniętą twarzą powinien na wstępie dostać kijem w łeb. Bali się że mamusia rozpozna i obiadku nie dostaną ?
Odpowiedzsjjsjs_gość_gość
08.05.2017, 15:07
nie, to nacjonaliści uciekali przed policją na obiadek :) poczytaj trochę o czarnym bloku i o anarchistach, matole
Cytujssss_gość
08.05.2017, 15:07
"A czemu wasi uczestnicy mieli zasłonięte twarze tez powiecie?"
Odpowiedzbo mogli. po za tym mniejsza czesc miala zasloniete twarze.
al_gość
08.05.2017, 15:13
"Dotąd nie wpłynęły żadne powiadomienia o możliwości popełnienia wykroczenia lub przestępstwa." Przecież policjanci tam byli. Nie widzieli czy popełniono wykroczenie, czy przestępstwo? Trzeba im to zgłaszać? Sami nie widzą? Najpierw Urząd Wojewódzki wydaje zezwolenie na dwie demonstracje w tym samy miejscu i potem się tłumaczy, że nie zna topografii Tczewa. Jeśli jako pierwsza była zgłoszona demonstracja antyfaszystów, a później faszystów, to można by pomyśleć, że ci drudzy specjalnie chcieli swoją demonstrację zorganizować w tym samym miejscu, co antyfaszyści. Urząd Wojewódzki, to administracja rządowa, a nasz rząd bardzo "lubi" nacjonalistów i ktoś mógłby pomyśleć, że głupkowate tłumaczenie o nieznajomości topografii Tczewa, to zwykła ściema. Można zrozumieć, że urzędaski w UW nie znają topografii Tczewa, ale przed wydaniem pozwolenia można się (i powinno) skonsultować z miejscowymi władzami. Można też po prostu odpalić mapy google w telefonie i od razu będzie wiadomo, w którym miejscu jedna, a w którym miejscu druga demonstracja. Policja, też zasłużyła na pochwałę. Najpierw, że nie będą reagować na tą bójkę, ponieważ mają zbyt małe siły, a potem rzecznik twierdzi, że nie było żadnej bójki, chociaż to, co widać na filmikach temu przeczy. Nie można się policji specjalnie dziwić, bo przecież jest narzędziem w rękach rządu, dla rządu antyfaszyści są be i fuj, a nacjonaliści, to właściwa opcja.
Odpowiedzprawy_lewak_gość_gość
09.05.2017, 11:07
To, że nie znają topografii Tczewa ich nie usprawiedliwia. Prawo wymaga od urzędników i funkcjonariuszy rzetelności w działaniu. Wystarczyło z topografią Tczewa zapoznać się na google maps, nie trzeba było tyłka ruszać zza urzędniczego biurka. Ktoś z odpowiedzialnych władz nie dopełnił obowiązków wynikających z ustawy o zgromadzeniach i powinien za to odpowiedzieć. Mam nadzieję, że organizator złoży doniesienie do prokuratury, zarówno na kontrdemonstrantów, jak i na przedstawicieli władz. Mnie oburza tu rażące zaniechanie Policji. Sam, z ciekawości, chciałem się pokazać na tej pikiecie z rodziną, w tym kilkuletnią córką. Szczęście w nieszczęściu - mała się przeziębiła i zostaliśmy w domu.
CytujMateusz_michalczyk _gość
08.05.2017, 15:18
tchorzliwi narodowcy
Nie dziwi mnie ze tchorzliwi narodowcy uciekli jeszcze przed przyjazdem policji, to kretyni i rozpieszczone dzieci. W Tczewie zwyciężyła normalność, mimo tego ze faszysci probuja przepchnac w mediach swoja klamliwa wersje zdazen.
OdpowiedzAnalfabetyzm?_gość
09.05.2017, 02:18
Kolego poproś rodziców by przeredagowali Twój tekst zanim go opublikujesz. Pisze się "zdarzeń" a nie "zdazen" . Polak jak nic...
Cytujgość_gość_gość
08.05.2017, 15:30
propagandówka
jakies tam nieistotne występy.Kiedys się wiejscy chłopcy bili sztachetami no sa tacy ludzie co maja potrzebe takich własnie róznych manifestacji.To nie jest tczewski problem .Wszędzie tak jest.Uczymy sie demokracji oraz jej granic.Wiec po co te lamenty.Od tego są słuzby porządkowe i pozwolenia,Gorsze są ustawki kibiców np na obwodnicy trójmiejskiej jak wyskoczyli rok temu z kijami .
OdpowiedzMAX_gość
08.05.2017, 16:01
"skąd wy k***a wymyślacie sobie jakąś anarchokomunę? XD niebezpieczeństwa? to nacjonaliści rzucali się do nas i zaczęli bić jednego z nas."
OdpowiedzPrzecież tam są ludzie z Razem i Antify - chcesz nazwiska tych komuchów?
hohohooh_gość
08.05.2017, 17:00
po co mi ich nazwiska? dopóki sami nazywacie się CENTROWCAMI zasłaniając swój rasizm i szowinizm wasze słowa dla mnie nic nie znaczą : )
CytujTczewek_gość
08.05.2017, 17:02
Tczew miastem kamienia i kija
Dawno, dawno temu żyły dwa plemiona: Kamienie (mężczyźni) i Kije (kobiety). W XXI wieku odezwał się duch przodków w mowie żywej: Daj Kamienia Dawaj Kija+ (z przekleństwem)
Odpowiedznap_gość
08.05.2017, 17:11
do gazu z tymi imbecylami nacjonalistami bez szkoły gimbazjalnej
OdpowiedzB532_gość
08.05.2017, 18:09
...
Pewnie jesteś z grupy "Tczew bez nienawiści", co? XDDD
CytujMiras_gość
08.05.2017, 17:21
"Jak najbardziej, wiele z obecnych tam osób to osoby powiązane ze środowiskiem kibicowskim. Chcesz ich zdjęcia czy wolisz nazwiska?"
OdpowiedzDaj nazwiska,proszę
XL_gość
08.05.2017, 18:22
" Demonstranci rzucili się żeby wyciągnąć tego człowieka bo nie wiadomo co takie zwierzęta jak nacjonaliści mogliby mu zrobić" Jedno jest pewne od tylca by go nie posunęli :)
Odpowiedznick_gość_gość_gość
10.05.2017, 11:41
Ale do buzi by wzięli?
Cytujco manifestujesz_gość
08.05.2017, 18:39
"...zwierzęta jak nacjonaliści..."
OdpowiedzPytanie do ANTIFa - widziałem u Was transparent dotyczący równości i nie rozumiem pewnej rzeczy. Jeżeli manifestujecie i chcecie równości to dlaczego osoba popierająca Wasz manifest nazywa drugiego człowieka zwierzęciem ? Jeżeli już tak chcecie tej równości to w takim razie również jesteście zwierzętami.
Alex_gość
08.05.2017, 20:57
Gwoli scislosci, to jeden z narodowców wykrzykiwał wobec antyfaszystów teksty w stylu "ja z nimi nie gadam, bo nie gadam ze zwierzetami".
CytujTo nacjonalista_gość
09.05.2017, 02:22
W takim razie kolega powinien przenieść się do nacjonalistów
CytujPan Jan_gość
08.05.2017, 21:17
Ci narodowcy i wszechpolacy, to jacyś frustraci, którzy podstawówek nie ukończyli. Czytając ich różne wypowiedzi, bez ładu i składu, to wyraźnie widać, że to są nieuki. Ich trzeba poddać edukacji i resocjalizacji, w specjalnych zakładach przy kopalniach i kamieniołomach. Najpierw na rok. Jeżeli nie zmądrzeli, to na następne pięć lat. Jak to pomoże, to niech tam są dożywotnio. Takie szkodliwe robactwo i buractwo, w zdrowym narodzie jest nieprzydatne i do niczego nie jest potrzebne.
Odpowiedzs_t_gość
08.05.2017, 23:06
Rozumiem mega filozofa Jana, że w kopalniach czy kamieniołomach są jakieś konkretne nauki? Ohhh, ta starsza filozofia, która nadaje się jedynie do śmietnika. Bełkot, że aż mnie oczy bolą. Narodowcy czy wszechpolacy pokończyli lepsze szkoły, niż jak to było kiedyś Janie - tylko 8 klas.
CytujPacyfistka_gość
08.05.2017, 21:45
zgłosiłam wykroczenie
Chciałabym zgłosić, że rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Tczewie mija się z prawdą - w niedzielę po manifestacji ja zgłosiłam możliwość popełnienia wykroczenia. Co prawda zgłoszenie nie dotyczyło bijatyki, ale jak najbardziej dotyczy manifestacji narodowców. Zgłosiłam na Policji wykroczenie z art. 51 ust 1 Kodeksu Wykroczeń (względnie art. 141), gdyż poczułam się pokrzywdzona i zgorszona zdjęciami prezentowanymi na bannerach przez nich trzymanych - z odrażającymi zdjęciami martwych ciał płodów i operacji chirurgicznych. Zgłoszenie zostało przyjęte.
Odpowiedzsaad_gość
09.05.2017, 09:03
ale tępa dzida jestes
Cytujkolo_gość
09.05.2017, 23:19
wystarczy anal i nie masz ,,problemu", nieuświadomiona bźdźiągwo...zapal trawę i wyluzuj majty...
Cytujprawy_lewak_gość_gość
10.05.2017, 10:06
do kolo
Nie trzeba być aborcjonistą, żeby być zniesmaczony takimi fotkami...a to jak się lubisz zabawiać z kolegami zachowaj dla siebie.
CytujB532_gość
08.05.2017, 23:18
...
Obraz zamordowanych w wyniku aborcji dzieci brzydzi? A gdy pokazują zdjęcia zwierząt obdartych ze skóry na futro, to już jest dobrze? Pieprzona lewacka hipokryzja.
Odpowiedzprawy_lewak_gość_gość
09.05.2017, 08:54
Żyjemy w wolnym kraju. Jak Cię coś brzydzi masz prawo to zgłosić w odpowiednie miejsce jak "lewacki hipokryta".
CytujTczew bez nienawiści_gość
09.05.2017, 01:48
zastraszanie i przerywanie pikiety
Od paru godzin na naszym fanpage "Tczew bez nienawiści" można przeczytać szczegółowy opis, jak doszło do tego, że obie demonstracje zostały zarejestrowane obok siebie, oraz jak narodowcy próbowali nas zastraszyć za pomocą neonazistowskich piosenek (np. zespół Obłęd), gróźb i wyzwisk. Jest też wyraźnie opisane, dlaczego nie było to starcie dwóch pikiet, tylko celowa napaść na naszą.
Odpowiedz666_gość
09.05.2017, 07:19
...
Cioty przeciwko jeszcze większym ciotunia
Odpowiedzbeka_gość
09.05.2017, 09:02
"nie, to nacjonaliści uciekali przed policją na obiadek :) poczytaj trochę o czarnym bloku i o anarchistach, matole"
Odpowiedzczytaj ze zrozumieniem ofermo. Napisałem każdy z zasłoniętą twarzą, nie obchodzi mnie jakie ma poglądy imbecylku.
prawy_lewak_gość_gość
09.05.2017, 09:47
Co do zasłaniania twarzy przez antyfaszystów to spieszę z wyjaśnieniem dlaczego tak jest: jest taka strona "redwatch Polska", na której środowiska skrajnie prawicowe (nie napiszę faszystowskie bo oni uważają że nie są faszystami) publikują wizerunki "zdrajców narodu/rasy" z opisami, gdzie taka osoba najczęściej przebywa, do jakiej knajpy chodzi, a nawet ostrzeżeniami typu "dobrze się bije, nosi przy sobie sprzęty". Wizerunki te są w dużej mierze zamieszczane w sposób nielegalny, bez podstawy prawnej (polskie prawo chroni wizerunek każdej osoby). Serwer redwatch Polska znajduje się prawdopodobnie w USA, stąd problem w ściganiu autorów stronki przez polskie organy, a przede wszystkim w usunięciu treści z internetu (brak współpracy ze strony amerykańskiej). I tak można pójść na pikietę, demonstrację lub inne zgromadzenie, zostać sfotografowanym i rozpoznanym, a następnie umieszczonym na w/w stronie jako zdrajca narodu/rasy. To sobie tak wisi w internecie, aż trafi na taki wpis jakiś "patriota" z Twojego osiedla. Później to "ma się już z górki": dzwonki do domofonów, niecenzuralne bazgroły na ścianach sąsiednich budynków typu "X to lewacka k...wa", zbite okna kamieniami zapakowanymi w kartkę papieru z narysowaną swargą (nie napiszę przecież że ze swastyką, bo się obrażą że ich się porównuje do nazistów) - takie zdarzenia miały miejsce np. w Lublinie, w najgorszym przypadku dochodzi do napaści, pobicia (czasem ze skutkiem śmiertelnym, jak w Białymstoku, czy Łodzi). Z naszego powiatu już się tam znalazły dwie osoby - nota bene: nazwanie "zdrajcami rasy" osób o korzeniach polsko-afrykańskich uważam za nielogiczny idiotyzm: jak można zdradzić swoją rasę jeśli się jest "owocem" miłości dwóch ras??? Którą rasę się zdradza bardziej, czy obie na raz tak samo???
Odpowiedzsss_gość
09.05.2017, 23:13
"tylko, że na każdym z filmów w centrum zadymki nie ma żadnego "zamaskowanego bojówkarza antify". Przyjechali sobie postać??? Z drugiej strony, co Was narodowców boli ta antifa??? Przecież wszędzie piejecie w koło, że nie jesteście faszystami. O co Wam chodzi z tą antifą??? Jeżeli nie jesteście faszystami, to co ona Wam przeszkadza???"
Odpowiedztnij.tcz.pl/?u=c96aa4
bulll_gość
09.05.2017, 23:16
http://www.youtube.com/watch?v=HUVfFz2KeXo
Cytuj