Wchodzisz? Na własną odpowiedzialność

Włodzimierz Mroczkowski dogląda obrazu z kamer (fot. tcz.pl)
Wchodzisz? Na własną odpowiedzialność
Dwie kamery doglądają tego, co dzieje się na moście przez Wisłę. Od października ub. roku obiekt jest wyłączony z ruchu kołowego i pieszego. Przedstawiciele starostwa przypominają - jeśli ktoś wchodzi na niszczejący obiekt, robi to na własną odpowiedzialność.

Most jest monitorowany całodobowo - obrazu z dwóch kamer dogląda służba dyżurna Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.

- Dzięki kamerom doskonale widać kogokolwiek, kto porusza się po moście - pamiętajmy, że każdy robi to na własną odpowiedzialność. Nie ma tam mowy o ruchu pieszym. Stoją informujące o tym znaki. Każdy, kto wchodzi na most, bierze za siebie pełną odpowiedzialność - chociażby taką, że jeśli poślizgnie się - a most nie jest odśnieżany - złamie rękę, to nie może liczyć na żadne odszkodowanie. Poza tym, jeśli dyżurny zauważy jakieś niepokojące sygnały - bójkę, czy kogoś, kto usiłuje coś ukraść, natychmiast powiadamiana jest o tym policja. Monitoring ma służyć temu, żeby most nie był dodatkowo niszczony, by nie pojawiali się tam złomiarze i abyśmy mogli szybko interweniować, jeśli działoby się coś niepokojącego. - tłumaczy Włodzimierz Mroczkowski, naczelnik Wydziału Administracji i Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Tczewie.

Kamery obejmują cały most - przy ponad 40-krotnym powiększeniu można doskonale rozpoznać twarze np. wandali, czy złodziei. Dodajmy, że niedawno wejście na most zostało zabezpieczone metalową siatką - niestety - jeszcze przed zamontowaniem kamer została skradziona.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (27)
dodaj komentarz

  • filip burczybas_gość

    26.01.2012, 00:45

    spoko, kamery też wam ukradniemy

    j.w.

    Odpowiedz
    IP: 195.60.xx6.xx6 
  • mieczyslaw

    26.01.2012, 13:11

    Hipokryzja władz powiatowych

    25 tysięcy złotych znalazło się od ręki by zamontować kamery, pieniądze na siatki, kraty i zasieki również ZAWSZE są, natomiast nie ma na utrzymanie mostu jako przeprawy dla pieszych? Nawet w obecnym stanie most może funkcjonować jako przeprawa piesza i rowerowa - wydaje się, że tylko zła wola władz powiatu stoi na przeszkodzie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • jur_gość

    26.01.2012, 06:32

    No i spokój

    Ludzie będą sobie chodzić do pracy pieszo i może w końcu policja przestanie się czepiać przechodzących przest most , którzy nie chodzą sobie dla przyjemności (jak nieszczęsny właściciel uratowanego psa) tylko po to by zaoszczędzić w tych ciężkich czasach parę złotych

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx9 
  • ja_gość

    26.01.2012, 09:36

    ...

    A jak temu kto idzie do pracy stanie sie coś zlego na moscie z wzgledu na jego stan techniczny,to potem oczywiście bedzie miec pretensje do wladz miasta,ze most byl niezabezpieczony i wgl...jak zakaz to tyczy sie wszystkich...trudno, mamy taki rząd i władze ,że z tym mostem nic nie zrobią tylko ludzie będą cierpieć...

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx7 
  • Raiders

    26.01.2012, 06:38

    Jak na moje to te kamery to całkiem niegłupi pomysł, oczywiście jeśli chodzi o złomiarzy, Ciekaw jestem tylko jak będzie to sie odnosić do przejścia przez most, "Na własną odpowiedzialność" a co jeśli policja będzie stała przed mostem ?? Czy człowiek który idzie do pracy dostanie mandat?? A może skują go?? Powinni sprecyzować to co napisali.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • klak_gość

    26.01.2012, 07:21

    siatka

    Ciekawe dlaczego siatka została zniszczona?hmm..pewnie dlatego że ludzie chcieli z pracy do domu wrocić. Ah ci przestępcy.Siatka leżałą tam kilka tygodni zwinieta,olaliście ją to w końcu ktoś ją "zwinął".

    Odpowiedz
    IP: 80.53.xx4.xx6 
  • mieczyslaw

    26.01.2012, 13:09

    Siatka,

    To prawda, leżała, leżała, leżała, aż przyszedł ktoś i ją zabrał - pewnie trafiła na skup złomu, jeden z tych, które skupuje wszelkie, skradzione w Tczewie i w okolicach metalowe przedmioty, takie jak: tablice pamiątkowe, ozdoby, elementy infrastruktury, kratki kanalizacyjne, itp.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Radek_gość

    26.01.2012, 08:03

    Tak, jeśli ktoś przejdzie mostem i natknie się na policję dostanie mandat, na szczęście będzie miał zaoszczędzone kilka złotych w tych trudnych czasach.

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx0.xx2 
  • harjokari_gość

    26.01.2012, 08:10

    No i widać teraz doskonale czym to nasz tczewski wódz, jego wysokość generał w stanie spoczynku, pułkownik rezerwy się zajmuje w pracy.. Nie ma to jak dobrze się urzadzić. Kasa płynie i z powiatu i z MON'u. Skoro każdy robi to na własną odpowiedzialność to po co monitoring?

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx9.xxx 
  • tcz_gość

    26.01.2012, 09:10

    a ja

    po co go az tak go remontowac zróbcie deptak dla ludzi,a obok zbudowac nowy i bedzie fajny zabytek i spokój z dojazdem na to zadupie lisewo

    Odpowiedz
    IP: 178.182.xx8.xx8 
  • marjazz_gość

    26.01.2012, 13:26

    .... !!!!!

    Na zadupiu to Ty mieszkasz.... W Lisewie mieszka ok.2000 ludzi i oni pracują w Tczewie,uczą się,chodzą do lekarzy i na zakupy.... Bo Starostwo w Malborku ma ich gdzieś... Tak samo jak Starostwo w Tczewie. Most to potrafi każdy zamknąć ,ale wymyślić coś alternatywnego dla mieszkańców Lisewa ,to już przerasta ich możliwości. ... i inteligencję !!!! A miasto Tczew w tym zakresie to już nic nie robi... Ale zasilić budżet miejski mandatami za przejście po moście to oczywiście... Tylko kto im to zapłaci tam nie mieszkają bogacze... !!!!

    Cytuj
    IP: 178.183.xx3.xx1 

    st_gość

    27.01.2012, 11:06

    Tu nie chodzi tylko o Lisewo, ale o cała gminę Lichnowy, Ostaszewo, czy dojazd do Nowego Dworu Gd.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx4 
  • lukee

    26.01.2012, 09:30

    Proszę odpowiedź na pytanie. Dlaczego Starostwo jest w stanie w ciągu dwóch tygodni załatwić montaż durnych kamer na moście, a nie jest w stanie przez trzy miesiące zrobić czegokolwiek z belką na wiadukcie w ciągu ul. 1 Maja, która zagraża życiu kierowców i nie tylko ?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    26.01.2012, 13:08

    Lukee, to proste :)

    Na kamerach można zarobić, wysyłając Straż Miejską by ukarali mandatem każdego "wandala", który łamie obowiązujące prawo i przechodzi przez most.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    zbiszek_gość

    26.01.2012, 20:37

    Nie tak łatwo przyczepić kamerę do belki.

    Cytuj
    IP: 92.230.xx0.xx7 
  • BASIA .CZAS .ALTERNATYWA. .FRU_gość

    26.01.2012, 10:49

    Alternatywa

    Moim zdaniem złomiarzy należy tępić poprzez monitoring, ludziom z Lisewa współczuję bo są zmuszeni pokonać do pracy tudzież szkoły drogę łamiąc przepisy ich bym nie karała za to z surowością postępowała bym ze złomiarzami.Oczywiście ludzie chodzący mostem jak i dzieci-ich rodzice muszą mieć świadomość,że ponoszą ryzyko utraty życia lub zdrowia czynią to na własną odpowiedzialność.Dlatego gdybym była SM lub Policją kończyła bym na pouczeniu.To jest moje zdanie.Złomiarze niech szukają złomu a nie dewastują zabytek narażając ludzi z Lisewa na utratę życia.

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx6.xx6 
  • kesak_gość

    26.01.2012, 11:24

    Rewitalizacja

    A może w ramach rewitalizacji Starego Miasta doprowadzić most do stanu z 1945 r . Wtedy napewno będzie jedyną w Europie taką atrakcją , Zaczną przyjeżdzać autokary z turystami , którzy będą podziwiać to dzieło nowoczesnej

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx8.xx0 
  • Ziutek Ciągutek_gość

    26.01.2012, 12:26

    tak poza tematem...nigdy nie sądziłem (liczyłem na to ze NIE) ze bedzie mi dane zyć w orwellowskich czasach...wszechobecne kamery, indoktrynacja, teraz takze cenzura internetu...napewno są osoby popierające coraz to wiecej kamer i ja to szanuje, kazdy ma prawo do własnej opinii, ale powiedzcie...czujecie sie bezpieczniej? bo ja sie czuje obserowany i jak beda mnie okradac lub zabijac to zadna kamera nic nie pomoże, bedzie tylko słuzyła do nagrania całego zajscia i do tego zeby sobie potem ktos mógł to w chwili nudy obejrzec bo na to ze reakcja "odpowiednich służb" bedzie na tyle szybka zeby pomóc to jakoś nie liczę...

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx7.xx0 
  • reggi

    26.01.2012, 12:46

    Co za "inteligent" zamknął most dla ruchu pieszego

    Rozumiem, że dla ruchu samochodów most jest zbyt zniszczony. Ale dla ruchu pieszego??? Przecież wystarczy na prawde prowizoryczny remont - usunięcie kliku dziur w asfalcie i piesi mogliby chodzić środkiem mostu - przecież nic ich nie przejedzie. Kompletna paranoja. Najłatwiej zamknąć, postawić ograniczenie prędkości, znak zakazu - "sam se jesteś winny ludziu, bo był znak".

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Raiders

    26.01.2012, 12:58

    Do KESAK z 1945?? raczej do wyglądu z 1939, a mianowicie do sierpnia 1939,

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • gośc_gość

    26.01.2012, 13:33

    Mroczkowski na emeryturze

    Niech pan Mroczkowski da sobie spokój jest na wojskowej emeryturze i jeszcze parcuje jako Naczelnik w Starostwie blokując młodym etat !!! to jest chory układ no ale członek PO może wszystko !!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx5 
  • kajot551_gość

    26.01.2012, 15:30

    Most

    Podobnie jak Mieczyslaw-także nie moge zrozumiec by pieniadze na POdpatrywanie byly ,a na remont i zabezpieczenie dla pieszych i rowerzystów nie .CZYZ URZEDASY nie zdają sobie sprawy ilu ludzi z LISEWA I OKOLIC pracuje i dojezdza takze rowerem do pracy w Tczewie ,przeciez przy zarobkach /miedzy innymi w FLEXIE/na reke 1200-1300zl mając na utrzymaniu dziecko nie stać na podroże autobusem LISEBUSEM,nastepnie Miejskim przy dzisiejszych cenach to polowa zarobkow.DLA TYCH LUDZI TO BARDZO WAZNY CZYNNIK DO EGZYSTOWANIA ,bo nie można mówic o życiu godnym i bogatym jak URZEDNICY ,którzy nie widzą mieszkanców,nie rozumieją i dlatego wielu z nich na tydzień potrzymać w AZYLU ,lub w LISEWIE bez kasy z "prowizji za przetargi i życzliwe załatwienie sprawy"

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • _gość

    26.01.2012, 16:04

    miasto niby tez jest monitorowane.... hahaha

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx7 
  • zbiszek_gość

    26.01.2012, 20:37

    Tak, ale nie przez Mroczkowskiego :).

    Cytuj
    IP: 92.230.xx0.xx7 
  • _gość

    26.01.2012, 18:35

    "ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym (Dz.U. z 2003 r. Nr 57, poz. 507). Rozdział 8, Art. 63. 1. Sejm może postanowić o poddaniu określonej sprawy pod REFERENDUM z INICJATYWY OBYWATELI, którzy dla swojego wniosku uzyskają poparcie co najmniej 500 000 osób mających prawo udziału w referendum. A więc zbieramy podpisy pod referendum. To MY zadecydujemy o ACTA a nie rząd. WKLEJAJCIE TO GDZIE SIĘ DA"

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • Andrzej_gość

    26.01.2012, 20:13

    Propozycja

    Rozumiem, że miasto nie ma pieniędzu na to, by most był wyremontowany, na tyle by dopuścić go do ruchu kołowego. Ale czy nie ma pieniędzy by doprowadzić most do stanu, by mógł się na nim odbywać wydzielonym szlakiem ruch pieszy i rowerowy. Tego nie rozumiem.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • gwajer_gość

    26.01.2012, 23:10

    Czy montaż instalacji monitoringu na obiekcie zabytkowym została ustalona z konserwatorem zabytków?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.