Fala mrozów nad Polską. Strażnicy szukają bezdomnych

Bezdomny (fot. zgapa.pl)
Fala mrozów nad Polską. Strażnicy szukają bezdomnych
Tczewscy strażnicy miejscy przeszukują działkowe altany, dzikie obozowiska i okolice dworca - wszystko po to, by pomóc osobom bezdomnym, dla których fala pierwszych mrozów może okazać się zabójcza. Na ogół bezdomni nie chcą jednak dobrowolnie przenosić się do noclegowni.

Patrole straży miejskiej od kilku dni sprawdzają wszystkie miejsca, w których mogą przebywać osoby pozostające bez dachu nad głową.

- Mróz przyszedł w tym roku bardzo szybko, dlatego trzeba się jak najszybciej zainteresować losem bezdomnych. - wyjaśnia nam Andrzej Jachimowski, komendant tczewskiej straży miejskiej - Wiemy, gdzie zwyczajowo przebywają bezdomni - część z nich z powodu niskich temperatur przeniosła się do wieżowców, dlatego otrzymujemy z tego tytułu sygnały od mieszkańców z prośbą o interwencję. Proponujemy bezdomnym przeniesienie się do noclegowni do Gdańska - policja dysponuje bezpłatnymi biletami na pociąg, ale na ogół bezdomni nie chcą jechać do noclegowni.

Funkcjonariusze apelują, aby podczas tak dużych mrozów powiadamiać służby, w wypadku kiedy widzimy osoby bezdomne nocujące na dworcach, czy w altankach działkowych. Dodajmy, że w Tczewie są dwa miejsca noclegowe przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej przeznaczone dla osób bez dachu nad głową. Nie mogą tam jednak nocować osoby, które znajdują się pod wpływem alkoholu.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (21)
dodaj komentarz

  • bert_gość

    01.12.2010, 07:26

    bede okrutny w swoim pisaniu, ale az tyle musimy pisac na temat osob bezdomnych, wiekszosc moze chce tak zyc i wspolczuje mieszkancom wiezowcow, widzialem nie raz slady bytnosci bezdomnych, bardziej przejmujmy sie dziecmi glodnymi lub chodzacymi w adidasach do szkoly, nie kazdy ma porzadne buty zimowe, ich mozna bardziej uratowac niz tych bezdomnych, oni sa juz straceni dla ludzkosci, taki wybrali sobie los i tak ich zycie potraktowalo, w swiecie zwierzat jest selekcja a my jestesmy rowniez zwierzatami, w tamtym swiecie stado za bardzo nie pomaga osobnikom nie przystosowanym, juz widze ogromna ilosc komentarzy jaki to ja glupi jestem

    Odpowiedz
    IP: 83.15.xx3.xx2 
  • C>K>M

    01.12.2010, 07:56

    A ja Ci daję, plusa, dla trzeźwych kawałek miejsca w noclegowni i ciepła zupa, pijanym wstęp wzbroniony i "szerokości". Ewentualnie pijany chcący przezimować podpisuje zgodę na przymusowe zamknięte leczenie wtedy go wpuszczamy. Jak dla kogoś wóda jest ważniejsza niż własne życie, to rolą społeczeństwa jest umożliwienie mu takiego wyboru.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    loffix_gość

    01.12.2010, 08:22

    Obydwaj macie rację

    przecież mamy wolność i kapitalizm, a to oznacza: wolność od jedzenia, wolność od mieszkania i wolność od pracy dla dużej części społeczeńswa i życzę wam żebyście do tej grupy dołączyli. Wtedy w mig się przekonacie, że nie każdy bezdomny to alkoholik i wykolejeniec, a w większości noclegowni ludzi traktuje się gorzej niż zwierzeta w schronisku.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx9.xx6 

    C>K>M

    01.12.2010, 09:00

    loffix, naprawdę, życzenia godne prawdziwego polaka:) Napisałem wyraźnie, trzeźwym trzeba pomagać, pijanym też jeżeli zgodzą się na leczenie, ale pomagać i patrzeć jak cała pomoc idzie w to,l by delikwent mógł chlać w komfortowych warunkach - na to zgody nie ma. I kapitalizmem sobie buzi nie wycieraj, bo jak wygląda ustrój przeciwny to możesz sobie popytać Koreańczyków z północy.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    hehehe

    01.12.2010, 09:32

    ...

    Znajoma wróciła z Seulu i mówi, że większość społeczeństwa ma gdzieś te durne manewry, była tam 3 tygodnie wróciła w sobotę, ale pomijając - zapytałem kiedyś Faziego (Szymona) czy by nie chciał udać się na leczenie, poszukać pracy i wyjść na prostą - odpowiedział mi, że nie ma po co, skoro śpi u kumpla na melinie a ze strzelania na dworcu ma kasę na wino i fajki, z jedzeniem nie ma problemu, bo ludzie zawsze mu coś kupią, tylko kwestia odpowiedniego podejścia do nich - tak więc liffif CKM ma rację, pomóc należy tym którzy tego potrzebują a nie uszczęśliwiać patologie na siłę, oni maja się dobrze, nie zapominajmy o pijackich rentach, niezarejestrowanych konkubentach-ojcach wielu dzieci w naszym mieście oraz o ogólnym przyzwoleniu na żebranie gdzie się da i jak się da, ile to już razy słyszałem pod Kauflandem: kierowniku, kierowniku ... z reguły zawsze pozdrawiam tych ludzi serdecznym spier$@*@$ :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Casper

    01.12.2010, 11:13

    Zgodzę się z Bertem. Każdy jest kowalem swojego losu. A co do tematu Korei, czy też Chin to wbrew pozorom tam panuje większy kapitalizm niż u nas. W świecie baranów trzeba być wilkiem by nie skończyć przegranym.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • pipi_gość

    01.12.2010, 08:50

    Ni ma ludzi bez domu!

    Sami sobie zgotowali taki los i tyle.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx5.xx7 
  • mm_gość

    01.12.2010, 09:28

    czemu nie można tak jak na śląsku

    postawić koksowniki na węgiel na rogatkach miasta w ustronnych miejscach, tam niech sobie koczują, przecież to raptem kilka złotych dla urzędu miasta czy powiatu, a mogą uratować tych biednych ludzi, nie każdy bezdomny to chlajtus i denaturowiec, nie wiadomo co was kiedyś w życiu spotka, oni kiedyś też chodzili do szkoły, mieli rodzinę i mieszkanie, pracowali w jakiś firmach, żeby kogoś zrozumieć należy doświadczyć tego samego, żeby potem cokolwiek napisać na dany temat, pozdrowienia dla panów urzędników.

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx7.xx9 
  • hehehe

    01.12.2010, 09:33

    ...

    bo sosna by je postawił przy drogach powiatowych - a opał by chciał od miasta :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Gość_gość

    01.12.2010, 10:07

    Nie można postawić, bo sprzedadzą je na złom.

    Cytuj
    IP: 83.15.xx3.xx0 

    _gość

    01.12.2010, 10:49

    Dobry pomysł ale jak już tu wspomniane sprzedadzą na złom żeby na wódkę było.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 

    mm_gość

    01.12.2010, 12:47

    nie każdy bezdomny to pijak

    nie każdy bezdomny to pijak, nie wiem czy ktoś z was widział w tczewie kobietę z 2 dzieci mieszkającą w altance w ogródkach działkowych, a póżniej w kanale ciepłowniczym, nie wyglądało to wesoło.

    Cytuj
    IP: 195.117.xx7.xx9 
  • _gość

    01.12.2010, 10:48

    Ci bezdomni mają szansę schronić się przed mrozami przecież są różne takie przytułki schroniska ale tam nie mogą pic alkoholu a przeważnie wiecznie pijani chodzą ci bezdomni. Oni sami wolą w mrozie w namiocie siedzieć ryzykując zamarznięciem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • mały_gość

    01.12.2010, 11:10

    Polecam

    Do Strażników Miejskich polecam bankomat LUKAS na Ul. Gdańskiej Wracając z Pracy zawsze widzę tam Grupkę Bezdomnych ( Alkoholików) Siedzących w pomieszczeniu I odstraszających Ludzi przed skorzystaniem z Bankomatu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx3 
  • wioslarz25

    01.12.2010, 12:09

    zima....

    Właśnie właśnie nie pójdzie do noclegowni tylko i wyłącznie ze względu na absolutny zakaz spożywania alkoholu, a jak się napruje i zaśnie i w końcu znajdzie go ktoś już martwego to kto zapłaci za pochowanie !!?? Pewnie że pójdzie z kasy miasta czyli podatników, nic tylko straty i smród na klatkach i tak od lat, nie można sobie poradzić z tym problemem.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • hehehe

    01.12.2010, 14:22

    ...

    można, ale nie w legalny sposób :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • 1_gość

    01.12.2010, 16:39

    Zablokowanie strony PiS po poparciu Pobłockiego

    Czemu strona pis.tczew.pl została zablokowana na serwerze po ogłoszeniu komunikatu, że PiS poparł kandydaturę pana Mirosława Pobłockiego? Jeśli się nie mylę, to strona była trzymana na serwerze spółki tcz.pl. Czy ktoś z tcz.pl wypowie się w tej sprawie?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • 1_gość

    01.12.2010, 17:15

    nowy, tymczasowy adres strony tczewskiego PiS

    Stronę tczewskiego Prawa i Sprawiedliwości można tymczasowo oglądać pod adresem kazimierzsmolinski.pl

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 

    eeee_gość

    01.12.2010, 18:33

    eeee nadgorliwy jakis> po jaką cholerę piszesz to pod każdym artykułem?

    Cytuj
    IP: 79.162.xx1.xx2 
  • Przepiura

    01.12.2010, 21:07

    hm, poł godziny temu byłam na dworcu, w rogu obok prasy stała sobie kolorowa ekipa i popijała cos dziwnego za plecami SOKów, chyba nie wybierali się do żadnej noclegowni :P

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • aszna_gość

    01.12.2010, 22:06

    Tczew takie miasto,tak się rozczula nad bezdomnością a wstyd się przyznać że w takim duże mieście niem żadnego schroniska na okres zimy?! Chyba że Ci z miasta uważają że mamy ich do domów zapraszać?Zgadzam się z tym że Ci ludzie wybrali sobie taki los,bo jak by któryś z nich chciał to zawsze może zgłosić się do domu Alberta,a najbliższy chyba jest w Smętowie(wieś a schronkę dla takich ludzi-aż wstyd).Ale zdają sobie bezdomni z tego sprawę,że w takich miejscach nie wolno spożywać i być pod wpływem alkoholu,a to tym ludziom nie pasuje.Też bym bardziej bezpośrednio inewstowała w dzieci,których rodzice są mało zaradni.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.