Tcz.pl logo

Szukaj

Cztery wykroczenia w Rossmanie? Sprawa wiceprezydentki trafi na wokandę

Rossman w Tczewie (fot. tcz.pl)
Cztery wykroczenia w Rossmanie? Sprawa wiceprezydentki trafi na wokandę
Wracamy do zdarzeń z jednego z marketów drogeryjnych na terenie miasta. Z tematem łączone jest nazwisko wiceprezydent Tczewa, Joanny Grabowskiej. "Gazeta Wyborcza", powołując się na pismo z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku, informuje, że w drogerii "doszło do popełnienia czynów zabronionych". W publikacji mowa o czterech wykroczeniach. Rozprawa w tej sprawie odbędzie się przed Sądem Rejonowym w Tczewie w kwietniu.

O sprawie informowaliśmy w styczniu br. tutaj: Co wydarzyło się w drogerii na Starym Mieście?. Wtedy pojawiła się informacja na temat "incydentu w Rossmanie". Co było przedmiotem krążącej po mieście - wtedy niepotwierdzonej oficjalnie - informacji. Według doniesień miało chodzić o niezapłacenie za towar/część towaru w kasie Rossmana, co miały uchwycić kamery monitoringu. Nie wiadomo, czy chodziło o celowe działania, czy np. zachowanie w wyniku pośpiechu. Nie wiadomo też było wtedy, czy mowa o jednym incydencie, czy większej liczbie zdarzeń. Nagranie miało trafić na policję. Policja pytana o konkretną osobę, a także o funkcję pracownika samorządowego, ani nie zaprzeczała, ani nie potwierdzała tych doniesień, zasłaniając się art. 42 ust. 3 Konstytucji RP), art. 23 i 24 Kodeksu cywilnego oraz przepisami o ochronie danych osobowych (RODO). Jednocześnie mundurowi potwierdzali, że w ub. roku w Rossmanie na Starym Mieście doszło do kilku zdarzeń, nie precyzując, kto ich dokonał.

Teraz w sprawie wiadomo więcej - nowe fakty pojawiły się w publikacji "Gazety Wyborczej" - Wiceprezydentka Tczewa i cztery kradzieże z Rossmanna. A prezydent na to: "Trzymam kciuki za Asię" W poniedziałek gazeta poinformowała, że dotarła do pisma prokuratury, które potwierdza kłopoty wiceprezydent Tczewa. Jak pisze "Wyborcza", pismo to odpowiedź na skargę społecznika z Tczewa, który wskazywał na możliwe "nieprawidłowości w prowadzeniu postępowań dotyczących kradzieży w sklepie Rossmann dokonywanych przez Joannę Grabowską, zastępcę prezydenta Tczewa". Jak pisze dziennik, społecznik prosił, by sprawdzić m. in., czy zmieniono kwalifikację czynu z poważniejszego, jakim jest przestępstwo, na łagodniejsze - wykroczenie.

"Wskazana osoba [Joanna Grabowska - red.] dopuściła się popełnienia czynów zabronionych, których wartość jednostkowa, jak i łączna, nie przekracza kwoty 800 zł. (...) Czyny, których dopuścił się sprawca stanowią wykroczenia i prowadzi je właściwa jednostka policji" - napisała w odpowiedzi na skargę prokurator Wioleta Noch z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.

Zapewniła także, że przepisy dotyczą wszystkich bez względu na miejsce pracy, czy też inne kryteria. - Prawo jest równe dla wszystkich - dodała. I podkreśliła, że doniesienia o naciskach na postępowanie nie zostały potwierdzone. Co znaczy, że próby zamiecenia przez policję sprawy pod dywan nie było. - czytamy w Wyborczej.

Jak ustaliliśmy, policjanci prowadzili postępowanie w sprawie o czyn z art. 119 kw. Co oznacza, że żadne ze zdarzeń nie zostało zakwalifikowane jako przestępstwo. Wartość towarów nie przekroczyła 800 zł. Czyn ten zagrożony jest karą aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny. Teraz sprawą zajmie się Sąd, który będzie m. in. ustalał, czy czyny miały charakter umyślny, czy np. doszło do nich w wyniku pośpiechu. Rozprawa odbędzie się w kwietniu.

Sprawa wpłynęła do Sądu Rejonowego w Tczewie. Wykroczenie z art. 119 § 1 k.w. (kradzież mienia o wartości nie przekraczającej 800 zł) zagrożone jest karą aresztu (od 5 do 30 dni), karą 1 miesiąca ograniczenia wolności (wykonywanie nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne w wymiarze od 20 do 40 godzin, ewentualnie potrącenie od 10% do 25% wynagrodzenia za pracę) albo karą grzywny (od 20 do 5000 zł). - mówi rzecznik prasowy Sądu Okręgowego w Gdańsku do spraw karnych, sędzia Mariusz Kaźmierczak.

Prezydent Tczewa Łukasz Brządkowski, początkowo żądał od swojej zastępczyni "pilnych wyjaśnień", jednak później zmienił narrację i mówił w mediach o jej "grillowaniu". Jak teraz całość komentuje Urząd Miejski?

Sprawa jest obecnie przedmiotem postępowania prowadzonego przez odpowiednie organy. Nie będziemy jej komentować do czasu wyjaśnienia wszystkich okoliczności. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Tczewie.

Dodajmy, że Joanna Grabowska do 20. marca będzie nieobecna w pracy. W korespondencji z nami poinformowała, że po powrocie wyda obszerne oświadczenie w tej sprawie. Jeśli sąd uzna ją winną popełnienia wykroczenia - inaczej niż w przypadku przestępstwa - nie powoduje to utraty stanowiska z mocy prawa. Zgodnie z z ustawą o pracownikach samorządowych, urzędnik ma natomiast cieszyć się nieposzlakowaną opinią.

Wiceprezydentka na co dzień odpowiada za sprawy dotyczące oświaty, sportu, edukacji i kultury. Grabowska przez trzy lata pełniła funkcję dyrektor Centrum Kultury i Sztuki, później pracowała w Biurze Prezydenta Gdańska ds. Kultury. W ostatnich wyborach zdobyła mandat radnej z listy Samorządu OdNowa - obejmując funkcję wiceprezydent, zrzekła się go.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (95)
dodaj komentarz

  • +19

    Klemens _gość

    03.03.2026, 09:05

    nie bawcie się w katów

    Zaczekajmy na zakończenie śledztwa, stanowisko prokuratury i wyrok sądu. Ważne są okoliczności i jestem przekonany, że o nich pani Grabowska powie. Ci, którzy mają wiedzieć, wiedzą w jakiej sytuacji jest obecnie pani wiceprezydent i z czym się zmaga. Jak wróci, zapewne odpowie na wszelkie pytania. Wtedy będzie się działo. Nie osądzajcie z góry.

    Odpowiedz
    IP: 195.94.xx7.xx5  #
  • -23

    m_gość

    03.03.2026, 09:33

    Takie tajemnicze wypowiedzi jak Pańska tylko podsycają zainteresowanie i pobudzają do domniemywania. Jaka sytuacja? Choroba? Szantaż? Śmierć bliskiej osoby? Działalność albańskiej mafii? Dlatego lepiej jest milczeć niż pisać takie rzeczy. Poza tym samo milczenie pani JG sugeruje poważny problem. Ktoś zaangażowany wydałby jak najszybciej oświadczenie, a nie się krył podczas urlopów. Chyba że przebywa w ośrodku zdrowia psychicznego i zmaga się z kleptomanią? Tak tylko podejrzewam... Niczego nie przesądzam ani nie osądzam - ogólnie dowiedziałem się, że jest wiceprezydentką i była dyrektorem CKiS dopiero jak sprawa wypłynęła. A mieszkam tu od 38 lat i nawet interesuję się nieco tczewską polityką, chociaż ekspertem nie jestem - wolę historię.

    Cytuj
    IP: 79.163.xx8.xx3  #
    -7

    Gdyby to Kowalski ukradł_gość

    03.03.2026, 09:55

    Nowe standardy bobrowników

    Z artykułu zrozumiałem że wiceprezydent miasta kradła wielokrotnie w Rosmanie. To ją dyskwalifikuje jako urzędnika i powinna odejść. To jest proste i ocztwuste. Sprawa trafiła do sądu ktory stwierdzi niską szkodliwość i małą karę albo orzeknie ze jest chora. Choć ta szkodliwość społeczna jest ogromna. Grabowska reprezentuje 50 tysiecy mieszkańców miasta. Jedni beda ja atakowac bo złodziej a inni beda ja bronic bo to nasz zlodziej. Dodac do tego trzeba magika od kryptowalut i prezydenta ktory sam ma sprawe w prokuraturze o nieprawdziwe oświadczenie majątkowe i powołanie do rady nadzorczej osoby bez uprawnien.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx3  #
    +18

    b_gość

    03.03.2026, 10:05

    kiedy wy zrozumiecie, że...

    Nikt nikogo NIE MOŻE zwolnić. Jeżeli prezydent zwolniłby wice za Rossmanna za 800 zl to musiałby zwolnić Marcina K. (a ten ma zarzuty za ok 30 mln). Ten drugi jest chroniony i broniony jak niepodległość.

    Cytuj
    IP: 185.220.xx1.xx9  #
    +27

    b_gość_gość

    03.03.2026, 10:09

    Pismaki z tcz musieli w końcu napisać bo za gruba ta sprawa jak już wyborcza opisuje nie dało się tego zamieść pod dywan nie pomógł zakaz pisania z góry żeby ludzie nic nie wiedzieli .Po co nam taki portal jak tak ważne informacje musimy szukać na innych portalach i w innych gazetach tu piszą o Pelplinie albo o Gniewie a tak ważna informacja jest utajniana .Takimi ludżmi otacza się nasz prezydent która to już osoba co ma coś za uszami .Na kogo ja głosowałem .

    Cytuj
    IP: 88.156.xx8.xx3  #
    +15

    gościeee_gość

    03.03.2026, 10:20

    Zastępca prezydenta miasta jest pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie powołania (art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych). Stosunek pracy na podstawie powołania może zostać rozwiązany przez odwołanie w każdym czasie. Odwołanie nie wymaga wskazania przyczyny, a prezydent miasta jest organem powołującym i pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy. Ustawa o pracownikach samorządowych nie przewiduje automatycznego zawieszenia zastępcy prezydenta w razie postawienia zarzutów wykroczeniowych ani skierowania sprawy do sądu. Brak jest również przepisu uzależniającego dalsze pełnienie funkcji od prawomocnego zakończenia postępowania w sprawie o wykroczenie. Jednocześnie odwołanie z funkcji ma charakter uznaniowy i może nastąpić również przed prawomocnym zakończeniem postępowania. Decyzja taka nie wymaga uprzedniego stwierdzenia winy i może być oparta na ocenie utraty zaufania niezbędnego do pełnienia funkcji kierowniczej. Należy jednak mieć na uwadze zasadę domniemania niewinności oraz fakt, że samo postawienie zarzutów nie przesądza o odpowiedzialności osoby, której postępowanie dotyczy. Z punktu widzenia zarządzania jednostką samorządu terytorialnego jednak istotne znaczenie może mieć aspekt reputacyjny oraz wpływ toczącego się postępowania na autorytet i zdolność wykonywania funkcji publicznej. W szczególności zarzuty dotyczące czynów godzących w sferę uczciwości mogą potencjalnie oddziaływać na ocenę wiarygodności oraz poziom zaufania publicznego. Ewentualne roszczenia odwołanego pracownika w przypadku odwołania ze stanowiska są ograniczone do świadczeń przewidzianych przepisami (np. odprawy, o ile przysługuje). Zarzut czterokrotnej kradzieży dotyczy uczciwości i może wpływać na zdolność egzekwowania standardów etycznych i co osłabia pozycje kierowniczą oraz następuje spadek morale wśród pracowników, ponieważ już sam fakt zarzutu kradzieży wykroczeniowej godzi w podstawowy element zaufania publicznego. Czyni utratę wiarygodności władz miasta i długotrwale osłabia pozycję prezydenta jako przełożonego, tolerującego nieetyczne zachowanie. Jak na razie - nie zrozumiał tego prezydent.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx4  #
    -17

    Rowerowy_johny_gość_gość

    03.03.2026, 10:30

    Może mieszkańcy się zrzucą ....

    ..... na te suweniry za 800 zł? W sumie wyszło by na każdego mieszkańca po niecałe 2 grosze?

    Cytuj
    IP: 212.160.xx2.xxx  #
    +2

    Kay_gość

    03.03.2026, 13:30

    To Tczew tu chcąc nie chcąc dowiedz się rzeczy których nie chcesz wiedzieć. Kleptomania to zaburzenie kontroli impulsów.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx8  #
    +2

    jak to jest _gość

    03.03.2026, 16:28

    45 lat być kleptomanką

    przestańcie ściemniać gdyby to była kleptomania to już dawno by ją wykryto

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx3  #
    -7

    kolba_gość

    04.03.2026, 11:33

    Onet, cytat: "Totalnie niepoważne zachowanie [dop. prezydenta]" Więcej: tnij.tcz.pl/?u=33ebdc Prokuratura potwierdza postępowanie i wpływ sprawy do sądu, a Brządkowski, że czeka na oficjalne dokumenty z sądu dopiero wtedy zdecyduje co dalej. Gra na czas, albo to szeroka niekompetencja. I ważne, jak poddaje Onet: "Na ten moment postępowanie jest jawne"

    Cytuj
    IP: 88.150.xx0.xx0  #
  • +11

    Warucha_gość

    03.03.2026, 09:19

    Jaki społecznik? Zwykły konfi :)

    Przecież wiemy że nie chodzi o żadnego społecznika a zwykłego pieniacza. Co ten społecznik niby robi dla Tczewa? Nie obrażajcie prawdziwych społeczników którzy poświęcają czas i energię dla dobra wspólnego. Ormowcom kij w ... Niech sąd robi swoje a nie internetowi detektywi. W tym tczewskim bagienku bardziej mnie martwi Marcin K. niż Grabowska.

    Odpowiedz
    IP: 185.98.xx1.xx2  #
  • +31

    Obywatelka_gość

    03.03.2026, 09:32

    Mnie co innego interesuje.

    Skąd ten niby społecznik miał wiedzę na ten temat? Miał ją przed policją a więc któryś z pracowników np. udostępnił mu nagrania z monitoringu? Czy może z samej policji? To jest ciekawe i warte zbadania. Na kilometr wali jakąś brudną polityką. Tymczasem dzięki temu tematowi mniej mówi się k nieudolnym procedowaniu kwestii poszerzenia miasta i klęsce Brządkowskiego na sesji gdzie zgruzował go starosta a radni zagłosowali przeciwko apelom włodarza.

    Cytuj
    IP: 169.150.xx7.xx9  #
    -27

    oj_gość

    03.03.2026, 09:44

    Ojojoj, w takim razie z "trzymaniem kciuków" też powinno się wstrzymać. Zbyt pochopne te wypowiedzi. Nie przystoją...

    Cytuj
    IP: 195.164.xx4.xx1  #
    -11

    kret WC 10,49_gość

    03.03.2026, 15:18

    obywatelko wali to ci z ust

    nas nie interesują granice bo nas interesuje rosman

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx3  #
    +2

    NN_gość

    03.03.2026, 21:00

    Ale dzisiaj na Tetce Brządek zadowolony jak bóbr nad Wisłą. Pani "dziennikarka" nie nękała go niemiłymi pytaniami, jakby była na etacie w UM. Basen super, konsultacje o poszerzeniu miasta super, gminy i wójtowie be. Zero o JG i MK. Zero o komisji gospodarczej bez przewodniczącego. Miasto kwitnie, Brządek kwitnie, radni mu klepną. Jest super.

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx6  #
  • +19

    wezyr_gość

    03.03.2026, 09:35

    Zbigówniew znowu mąci swoimi pisemkami i donosami? Nowe, nie znałem.

    Odpowiedz
    IP: 77.111.xx6.xx7  #
  • +19

    Zapewne _gość

    03.03.2026, 09:39

    Pan W

    Już przebiera nóżkami :) Wiceprezes dostał zielone światło od bobra na publikację tego artykułu. Teraz się zacznie jazda w tym bu...deliku.

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx3.xx0  #
  • -12

    Mat_gość

    03.03.2026, 09:42

    Karma wraca

    A ja myślę, że karma wraca. Pani J.G. próbowała kiedyś zniszczyć osobę sobie podwładną, doprowadzając do jej zwolnienia z CKiS, a wcześniej robiąc zebranie, gdzie publicznie rzucała oskarżenia wobec tej osoby, strasząc ją prokuraturą. To było obrzydliwe. Celem było pozbycie się tego pracownika. Teraz karma w postaci publicznych oskarżeń WRACA.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx8  #
  • +9

    Kama _gość

    03.03.2026, 12:14

    Ooo

    O to kilka była takich przypadków ..

    Cytuj
    IP: 46.112.xx4.xx9  #

    sui_gość

    03.03.2026, 14:49

    karma wraca

    Tak też o tym pomyślałam. Zarzucała oszustwo i wręcz publiczny lincz. Karma - nie dziś - nie jutro, ale wróci.

    Cytuj
    IP: 188.47.xx6.xx3  #
  • -13

    Aga_gość

    03.03.2026, 09:46

    Kradzież

    Ale wstyd. Jak można takie coś tłumaczyć. Tyle razy się spieszyłam i jeszcze nigdy nie przeoczyłam, żeby za coś nie zapłacić. To zwykle złodziejstwo jest. Ludzie, jakby jakiś zwykły człowiek tak zrobił, to nikt by go nie tłumaczył tylko od razu skazał. A tu jak rozumiem piszą, że cztery razy? Chyba, że czegoś nie doczytałam dokładnie. No chyba, że Pani chorobę ma co się nazywa kleptomania.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx6  #
  • +17

    Miastowy _gość_gość

    03.03.2026, 09:48

    Z jakiej okazji nieobecność do 20.03? Zawieszenie? L4? Urlop? Dlaczego to tajemnica?

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx6.xx9  #
  • +13

    v_gość

    03.03.2026, 12:59

    Zwolnienie pewnie. Ciekawe, jaka jednostka chorobowa?

    Cytuj
    IP: 78.133.xx9.xx2  #
    -1

    Adam _gość

    03.03.2026, 22:02

    do miastowego

    Kodeks pracy określa tylko minimalny urlop dla pracownika , ale jak pracodawca chce to może mu dać i kilka miesięcy płatnego urlopu Może pani JG jest na płatnym urlopie , a co tam Bober ze swojego nie płaci ,a za Joasio trzyma kciuki

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +6

    Kreczet_gość

    03.03.2026, 09:49

    Zbigu społecznik

    Ze Zbigu taki społecznik jak z alfonsa mąż stanu

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx6.xx0  #
  • -3

    Kryptowaluciarz_gość

    03.03.2026, 10:00

    Złodziej to złodziej

    Co za ekipa tczewem rządzi

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx3  #
  • -10

    _gość

    03.03.2026, 09:58

    Władza w Tczewie do wymiany

    Wstyd i hańba.

    Odpowiedz
    IP: 93.159.xx3.xx2  #
  • +1

    Alexis_gość

    03.03.2026, 10:06

    m_gość, Gdyby to Kowalski ukradł_gość >> nie moge czytac waszych wysrywów pełnych pomówień. Stańcie przed kaloryferem i walnijcie mocno głową, obudzcie sie i przestańcie pier***c od rzeczy. Tczewiactwo typu "społecznik-konfident" to wstyd dla tego miasta. Leczcie się ze swoich frustracji, hejtu i nienawiści. I ten naród to ponoc katolicy, co kochają bliżnich, haha xD Bliźnim to oni chca wsadzić nóż w plecy, tak jak w tym przypadku. "Gówno wiem, ale sie wypowiem" - to naczelna zasada "społecznika" i innych frustratów jak wy.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xxx  #
  • -17

    Hh_gość

    03.03.2026, 10:41

    Dbaj o te swoje 4 komórki mózgowe

    Przeciez nie ma mowy i zadnych pomowieniach tylko o prawdziwych faktach. To sie wydarzylo ukradla. Nie zapłaciła i wyszła. Kamery to nagraly. Co ty pitolisz gupia babo

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx3  #
    -8

    m_gość

    03.03.2026, 16:41

    Nie jestem frustratem, tylko sobie snuję podejrzenia na podstawie dostępnych danych - tak archeolog czy historyk bawi się w analizę źródeł - pracuje na tym materiale, który jest. A zatem moje pytania nie są hejtem tylko kierują uwagę czytelnika na pewne problemy. Zbyt dużo nadużywamy aktualnie słowa hejt. Nigdzie nawet nikogo nie obraziłem - jakbym chciał obrażać, to bym nie pisał w internetach.

    Cytuj
    IP: 79.163.xx8.xx3  #
  • +28

    Ta władza _gość

    03.03.2026, 10:13

    Dobiła do dna

    Dwa lata wystarczyły, aby obnazyc tych parweniuszy. Stracona kadencja. Należy mieć tylko nadzieję, że kolejne wybory ich skutecznie zweryfikują i raz na zawsze odsuną od koryta.

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx3.xx0  #
  • +13

    jp_gość_gość

    03.03.2026, 10:16

    a co ze śmiercią na dołku? Sprawa zamieciona pod dywan?

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx4.xx2  #
  • -20

    a_gość_gość_gość

    03.03.2026, 10:25

    Jeszcze jak nie wiedziałem kim ona jest na początku to zwróciłem uwagę na jej specyficzny ubiór miała taki gust typu wieś się bawi wieś szaleje ,a to zastępca prezydenta byłem w szoku ,a teraz doszło jeszcze to ,oj wstyd dla miasta ,znowu o nas piszą w całym kraju tylko już kiedyś pisałem że szkoda że zawsze promocja tego miasta jest z negatywnych rzeczy ,mało kiedy piszą o Tczewie dobrze zawsze od strony patologicznej ale będzie przez kilka dni głośnio może w tvn albo polsacie pokażą taka promocja miasta , nie trzeba płacić za reklamę .Fajnego mamy prezydenta kolejna osobą w jego otoczeniu która jest o coś podejrzana ,ile jeszcze takich kwiatków wyjdzie na jaw do końca kadencji? zobaczymy .

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx5.xx7  #
  • Lll_gość

    03.03.2026, 19:07

    Za tamtej kadencji, to dopiero były cyrki....

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xxx  #
    +2

    Asia _gość_gość_gość

    03.03.2026, 19:28

    O gustach się nie dyskutuje

    Cytuj
    IP: 83.23.xx2.xx4  #
  • -2

    obiektywnie_gość

    03.03.2026, 10:30

    "Zgodnie z z ustawą o pracownikach samorządowych, urzędnik ma natomiast cieszyć się nieposzlakowaną opinią." tak to tylko zostawię :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5  #
  • -2

    Gościee_gość

    03.03.2026, 19:01

    Akurat zapis o cieszeniu się niposzlakowaną opinią nie dotyczy pracownika zatrudnionego na podstawie powołania. Dlatego może on zostać w każdym czasie odwołany (przez prezydenta). Od pracownika powołanego należy wymagać więc jeszcze więcej. Tolerowanie natomiast niszczenia wizerunku miasta, co czyni Prezydent, dobru miasta nie służy. Nawet sam fakt braku jakiegokolwiek publicznego komentarza że strony osoby z zarzutami cztreokrotnej kradzieży niskiej wartości lub komentarza jej pełnomocnika, to niedojrzałość do bycia Z-cą Prezydenta Miasta. Na nic zapowiedź złożenia późniejszych obszernych wyjaśnień. Tym samym postępowanie prezydenta oceniam również jako niedojrzałość do zarządzania miastem. Już poszło w Polskę, że w Tczewie po raz kolejny dzieje się..., że koleżankę "partyjną" trzeba bronić, nie zważając na dobro Tczewa. Panie Prezydencie Miasta Tczewa - zacznij dostrzegać, że pełnisz najwyższą funkcję w mieście, a domniemanie niewinności w tej sprawie dobru publicznemu nie służy. Panie Prezydencie - otacza się Pan złymi doradcami (lub ich ignoruje).

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx4  #
  • +15

    Miastowy _gość_gość

    03.03.2026, 10:33

    Jaki Marcin K ma tyle długu/zarzutu i jest blisko prezydenta?

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx6.xx9  #
  • +8

    hen_gość

    03.03.2026, 12:21

    Jest oskarżony o oszustwo z innymi na ok. 30 mln zł. TVN tutaj: tnij.tcz.pl/?u=0bc0a7

    Cytuj
    IP: 185.219.xx1.xx4  #
    -1

    Kli_gość

    03.03.2026, 18:55

    O kogo chodzi? Czy to tajemnica? Jak się pisze a, to napisz b

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx5  #
    +1

    Lll_gość

    03.03.2026, 20:12

    Czyżby organista?

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xxx  #
    +2

    Obserwator_gość

    04.03.2026, 16:22

    @LII

    Nie, chodzi o informatyka w Urzędzie Miejskim, który ma takie samo imię i inicjał nazwiska jak przewodniczący rady miejskiej, przez co bywa z nim czasem mylony. Ten drugi jest raczej rozpoznawany jako chórzysta, natomiast organistą jest radny Mateusz. ;)

    Cytuj
    IP: 83.21.xx5.xx3  #
  • +6

    Miastowy _gość_gość_gość

    03.03.2026, 10:33

    "Nikt nikogo NIE MOŻE zwolnić. Jeżeli prezydent zwolniłby wice za Rossmanna za 800 zl to musiałby zwolnić Marcina K. (a ten ma zarzuty za ok 30 mln). Ten drugi jest chroniony i broniony jak niepodległość."

    O kim mowa?

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx6.xx9  #
  • -22

    b_gość_gość

    03.03.2026, 10:39

    Jak urzędasy minusują nie wygodne komentarze za pracę się brać za to macie płacone a nie w godzinach siedzieć na tcz , minusy i plusy dla dobrych dawać .Wolność słowa po tczewsku tak wygląda właśnie.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx5.xx7  #
  • -7

    Magda_gość

    03.03.2026, 18:07

    Plisy , minusy

    Niema co patrzeć na te plusy i minusy. Widać że są zmanipulowane. Tcz stronnicza?

    Cytuj
    IP: 88.156.xx5.xx6  #
  • +6

    Up_gość

    03.03.2026, 11:24

    Współczuję pani Joannie i zaburzenia i ewentualnych innych problemów. Jednak obejmując eksponowane stanowisko wiedziała, na co się pisze i z czym to się wiąże. Że musi być czysta jak żona Cezara i że jako osoba publiczna będzie się pod lupą mieszkańców. Pan Marcin K. to inna bajka, ciężki kaliber .

    Odpowiedz
    IP: 195.128.xx0.xx6  #
  • -12

    GOSC_gość

    03.03.2026, 11:25

    ROSSMAN

    NIE ZEBYM GRABOWSKA BRONIL ALE TCZEWIACY SA ZNANI ZE LUBIA POMAWIAC I PLOTKOWAC NA LUDZI TTYLKO JAK COS USLYSZA LUB PRZECZYTAJA NA TCZ.PL BEZ SPRAWDZENIA CZY TO PRAWDA ANI DOWODOW

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx2.xx2  #
  • -28

    _gość

    03.03.2026, 12:39

    Idź po wino i nie wracaj

    Cytuj
    IP: 31.0.xx6.xx5  #
  • -15

    Tczewiak_gość

    03.03.2026, 12:23

    Plus przy komentarzu daje minus???

    Widzę, że redakcja manipuluje przy oczenie komentarzy umieszczonych pod tym artykułem. Zaznaczając "+" komentarz dostaje 2 x "-". To prymitywna manipulacja oceną dodawanych komentarzy.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx4  #
  • -23

    b_gość_gość_gość

    03.03.2026, 13:19

    I to jak manipulują dziś musieli napisać bo za duży szum jak już wyborcza porusza sprawę to trzeba chociaż manipulować brawo pismaki jesteście żenujący ,ale kto bierze poważnie ten portal .Dno i 5 metrów mułu

    Cytuj
    IP: 46.112.xx5.xx7  #
    -18

    Pawel_gość

    03.03.2026, 13:39

    Niekoniecznie tak. Zebrała się zgraja stronników aktualnego prezydenta i ze wszystkich możliwych ip minusują. Ja gdybym się tu uparł to też mógłbym dać 10 minusów albo plusów z różnych telefonów, tabletów i laptopów. I tak oto zgraja idiotów, która ma mnóstwo czasu na takie zabawy, liczy na to że takimi metodami będzie modelować opinię publiczną w tym mieście. Aktualny prezydencie - wstyd, blamaż i pośmiewisko zrobiliście i nadal chcecie robić w związku z tym tematem. W Gdańsku ludzie skręcają się ze śmiechu gdy słyszą tą historię. Zamiast zakończyć już tą komedię to wy dalej brniecie i robicie z tego coraz większą farsę.

    Cytuj
    IP: 46.112.xx2.xxx  #
  • -8

    hehe_gość

    03.03.2026, 12:33

    Tym milczeniem pogarsza sprawę. Beka z niej

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx4.xx5  #
  • +14

    Konfederata RN_gość

    03.03.2026, 12:41

    Z innej beczułki.

    Ja w tym wszystkim współczuję rodzinie tego społecznika. Musi być niezłym ciężarem. My zaczekamy do wyroku sądu. Wtedy będziemy się wypowiadać. Dlatego Konfederacja to nowa jakość tczewskiej polityki. Bez aferek koperkowych i zbędnych emocji. Są zadecyduje o losie Grabowskiej. Brządkowski gdyby chciał to by ją zdymisjonował ale tego nie zrobi. Miej jaja Łukasz i weź to na klatę. Nie dotrzegasz emocji społecznych?

    Odpowiedz
    IP: 185.98.xx1.xx8  #
  • -13

    Jan_gość_gość_gość

    03.03.2026, 12:43

    Do ROSMANA

    Ci co bronią pani JG pewnie sami uczciwością nie grzeszą Można raz z roztargnienia nie zapłacić ale nie cztery razy , gdyby nie było dowodów z monitoringu to Policja nie postawiłaby zarzutów Gdyby zrobił to przeciętny Kowalski to jestem pewny że nie byłoby jednej osoby która by go broniła Gdyby ta sprawa nie wyciekła do mediów to zostałaby zamieciona pod dywan Za wykroczenie Policja może ukarać mandatem bez angażowania sądu dlaczego w tym przypadku tak nie postąpiono ? czy pani JG odmówiła przyjęcia a może wartość tych fantów była większa Gdyby pan Prezydent miał honor to powiedziałby że poczekamy na wyrok sądu a nie że trzyma za nią kciuki ale co się dziwić sam będzie się tłumaczył w prokuraturze z jakim skutkiem to zobaczymy Dobrze że jest taki społecznik co patrzy wladzy na ręce

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +21

    Laps_gość

    03.03.2026, 13:00

    Tylko referendum

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xxx  #
  • B._gość_gość

    03.03.2026, 13:31

    Nie masz racji.

    "Nikt nikogo NIE MOŻE zwolnić. Jeżeli prezydent zwolniłby wice za Rossmanna za 800 zl to musiałby zwolnić Marcina K. (a ten ma zarzuty za ok 30 mln). Ten drugi jest chroniony i broniony jak niepodległość."

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx8.xx1  #
  • -11

    Buu_gość_gość

    03.03.2026, 13:38

    Rączka rączkę

    Nieważne, czy pieniacz czy nie!!!! Jeśli pani zastępca dokonuje umyślnie czyny karalne, to społeczeństwo nie chce takiego zastępcy!!!!! Pan prezydent broniąc swojego zastępcę pomimo takich umyslnych zarzutów jak widać chroni i akceptuje takie zachowanie.

    Odpowiedz
    IP: 185.241.xx8.xx6  #
  • +1

    ._gość

    04.03.2026, 20:44

    nie tylko chroni?

    akceptuje i trzyma kciuki chociaż tylko dwa ma.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx1.xx3  #
  • +11

    Ja_gość

    03.03.2026, 13:43

    Urzędnicy w pracy. Minus aż miło.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx6.xx1  #
  • -13

    max_gość

    03.03.2026, 14:11

    x

    JG będzie odpowiadać z Art 12 pr 2 kk jest to czyn ciągły wszystko zależy jak wycenią powstałą szkodę

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +4

    a_gość_gość_gość

    03.03.2026, 18:58

    Pracowałem w sklepie i to zależy tylko od policji jak ten czyn jej policzy .Złodziej przychodził kilka razy w tygodniu i jeden policjant jak go złapali podliczył wszystkie kradzieże z tygodnia było na kamerach i wyszło np 3 tyś sprawa szła do sądu ,był znany więc dostał kare więzienia a inny policzył tylko jedną kradzież każdą z osobna nie było wtedy 500 zł na raz , dostał mandaty. Wszystko w rękach policji jak to policzyli .

    Cytuj
    IP: 88.156.xx8.xx3  #
  • -14

    znam_gość

    03.03.2026, 16:38

    znam

    znam rowniez przypadek dot. zachowania pani J. vice, w ktorym ta osoba zamiast udzielic odp. to zachowala sie bardzo niemilo. Zatem chyba nie przypadkiem wyszlo pozniej co mialo wyjsc.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx6.xx0  #
  • +11

    Klemens_gość

    04.03.2026, 06:41

    leczą mnie takie komentarze

    Wiesz coś? Masz coś konkretnego do zarzucenia? Napisz! Skarga była? Byle napisać komentarz...

    Cytuj
    IP: 195.94.xx7.xx5  #
  • -16

    Mąż Wrednej Baby_gość

    03.03.2026, 18:31

    A o kradzieży z nadziei na lepsze miasto nie wspomnę... A p. Michał sobie nie radzi z tymi PR-owymi postami. Jednak potrzeba lepszego oszusta do mydlenia ludziom oczu ;)

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx4.xx0  #
  • +11

    Ja_gość_gość_gość_gość_gość

    03.03.2026, 19:23

    Referendum

    Może ktoś ogarnie referendum żeby w końcu pognać towarzystwo spod czarnej gwiazdy zwanej Tczew od nowa!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx7  #
  • +1

    gosc_gość

    03.03.2026, 19:39

    rossman

    Prezydent natychmiast powinien podać sie do dymisji, jeśli choć odrobinę ma honoru. .... za te kłamstwa i lekceważenie swoich wyborców. A panią wice można odwołać i zdegradować do niższego stanowiska. Nie takie rzeczy robił juz pan prezydent

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx0.xx8  #
  • +13

    Space debriss_gość

    03.03.2026, 20:23

    zmniejszyć ilość etatów w administracji

    Refleksja po takiej sytuacji powinna być tylko jedna. Do minimum ograniczyć ilość stanowisk w administracji państwowej tudzież samorządowej. W Polsce na 100 osób zatrudnionych w sektorze prywatnym przypada 20 osób w administracji państwowej/samorządowej. W wielu bardziej rozwiniętych krajach od Polski proporcja jest w stosunku 100/10~5. Zapytacie co to ma wspolnego z treścią artykułu? A no taki, że mniejsza ilość urzedników państwowych to mnjejszy koszt dla Państwa...i dużo mniejsze prawdopodobieństwo wystąpieia korupcji i kradziezy.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx3.xx4  #
  • +8

    Lll_gość

    03.03.2026, 20:32

    "Pracowałem w sklepie i to zależy tylko od policji jak ten czyn jej policzy .Złodziej przychodził kilka razy w tygodniu i jeden policjant jak go złapali podliczył wszystkie kradzieże z tygodnia było na kamerach i wyszło np 3 tyś sprawa szła do sądu ,był znany więc dostał kare więzienia a inny policzył tylko jedną kradzież każdą z osobna nie było wtedy 500 zł na raz , dostał mandaty. Wszystko w rękach policji jak to policzyli ."

    Znam sprawę i zgadzam się z Panem, tylko że jest różnica, bo kradną pospolici złodzieje, pijaczki, czyli ludzi z nizin, czego nie usprawiedliwiam, ale ileż to było ludzi bardzo dobrze sytuowanych, wyksztalconych i w bardzo dobrych układach .

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xxx  #
  • +2

    Adam_gość

    03.03.2026, 21:56

    "Pracowałem w sklepie i to zależy tylko od policji jak ten czyn jej policzy .Złodziej przychodził kilka razy w tygodniu i jeden policjant jak go złapali podliczył wszystkie kradzieże z tygodnia było na kamerach i wyszło np 3 tyś sprawa szła do sądu ,był znany więc dostał kare więzienia a inny policzył tylko jedną kradzież każdą z osobna nie było wtedy 500 zł na raz , dostał mandaty. Wszystko w rękach policji jak to policzyli ."

    Nie do końca tak jest jest coś takiego jak czyn ciągły , aby to nastąpiło muszą być przynajmniej dwa wykroczenie w krótkim odstępstwie czasu i łączna wartość ukradzionych przedmiotów przekraczać 800 zł

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +5

    Lll_gość

    04.03.2026, 01:01

    "To Tczew tu chcąc nie chcąc dowiedz się rzeczy których nie chcesz wiedzieć. Kleptomania to zaburzenie kontroli impulsów."

    Pracownicy handlu na codzien widzą wielu takich kleptomanow przez których nie dostaną premii i nie tylko. Głupawe tłumaczenie.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xxx  #
  • +1

    Tczew_gość

    04.03.2026, 01:39

    Ryje

    Psyche

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx8.xx3  #
  • -4

    B._gość

    04.03.2026, 05:27

    Zgadzam się. Płacimy durniom.

    "Niekoniecznie tak. Zebrała się zgraja stronników aktualnego prezydenta i ze wszystkich możliwych ip minusują. Ja gdybym się tu uparł to też mógłbym dać 10 minusów albo plusów z różnych telefonów, tabletów i laptopów. I tak oto zgraja idiotów, która ma mnóstwo czasu na takie zabawy, liczy na to że takimi metodami będzie modelować opinię publiczną w tym mieście. Aktualny prezydencie - wstyd, blamaż i pośmiewisko zrobiliście i nadal chcecie robić w związku z tym tematem. W Gdańsku ludzie skręcają się ze śmiechu gdy słyszą tą historię. Zamiast zakończyć już tą komedię to wy dalej brniecie i robicie z tego oraz większą farsę."

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx8.xx1  #
  • +12

    gosc_gość

    04.03.2026, 06:33

    rosman

    to normalne jaja naprawde dajesz plus wychodzi minus ladnie manipuluja ludzmi szok

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx2.xx2  #
  • -13

    Janek z Kebsolasu_gość

    04.03.2026, 07:15

    Wielką pustkę w naszych sercach uczyniłaś Joanno tym zniknięciem swoim.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx4  #
  • -7

    gościin_gość

    04.03.2026, 10:39

    Pustkę - nie tyle co zniknięciem licz milczeniem uczyniła. Zastępca przebywa na usprawiedliwionej nieobecności w pracy. Milczeniem, ewentualnie brakiem wypowiedzi publicznej jej pełnomocnika, to nie "pustki" czynienie lecz kpiny z mieszkańców. Nie dostrzega tego Prezydent Tczewa - szkoda - bo dolewa oliwy do ognia. Prezydent stawia koleżeństwo partyjne ponad powagę stanowiska jakie pełni - nie odwołuje Zastępcy (a ma do tego pełne prawo w każdym czasie, gdyż utrata zaufania została poczyniona), nie zawiesza w obowiązkach. Nie na tym polega domniemanie niewinności - w aktualnej medialnej sytuacji, na które prezydent się powołuje. Na nic będą późniejsze (gdy wróci do pracy) obszerne wyjaśnienia co do przyczyny milczenia, niezależnie od orzeczenia sądu, jakie zapadnie. Czy naprawdę prezydent tego nie dostrzega?

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx4  #
  • +4

    Jan_gość_gość_gość

    04.03.2026, 09:29

    x

    Są rozbieżności co do ilości kradzieży Na stronie ,,Zawsze Pomorze '' było napisane że kradzieże miał miejsce 3 i 5 stycznia na kwotę 550 zł i cztery w grudniu Wartości tych kradzieży z grudnia nie podano To zmienia postać rzeczy Jaka jest prawda ?????????

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • -6

    ._gość_gość

    04.03.2026, 10:00

    m

    "To Tczew tu chcąc nie chcąc dowiedz się rzeczy których nie chcesz wiedzieć. Kleptomania to zaburzenie kontroli impulsów."

    Oni wszyscy są kleptomanami. Łapy ucinać i do lochu.

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx0  #
  • Ale_gość

    04.03.2026, 10:04

    "Nikt nikogo NIE MOŻE zwolnić. Jeżeli prezydent zwolniłby wice za Rossmanna za 800 zl to musiałby zwolnić Marcina K. (a ten ma zarzuty za ok 30 mln). Ten drugi jest chroniony i broniony jak niepodległość."

    O kogo chodzi? Kim jest Marcin K.?

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx0.xxx  #
  • -11

    Lady Whistledown_gość

    04.03.2026, 10:04

    Drogi Czytelniku, najnowszy felieton już w Onecie. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w "promocję" miasta.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx4  #
  • gościo_gość

    04.03.2026, 10:16

    "Kodeks pracy określa tylko minimalny urlop dla pracownika , ale jak pracodawca chce to może mu dać i kilka miesięcy płatnego urlopu Może pani JG jest na płatnym urlopie , a co tam Bober ze swojego nie płaci ,a za Joasio trzyma kciuki"

    Jesteś w błędzie.Jednostkach sektora finansów publicznych nie ma odrębnej podstawy do zwiększenia ustawowego limitu decyzją pracodawcy.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx4  #
  • Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    04.03.2026, 13:30

    x

    Tak nie do końca jestem w błędzie Pracownik finansów publicznych w tym samorządowy lub służby cywilnej może mieć zwiększony urlop wypoczynkowy w porównaniu do standartowego wymiaru wynikającego z Kodeksu pracy , i tak po 5 latach 1 dzień i za następne lata za każdy przepracowany rok 1 dzięń aż do 12 dni

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • -4

    B._gość

    04.03.2026, 13:52

    Tak.Bardzo celny komentarz, dziękuję.

    "Akurat zapis o cieszeniu się niposzlakowaną opinią nie dotyczy pracownika zatrudnionego na podstawie powołania. Dlatego może on zostać w każdym czasie odwołany (przez prezydenta). Od pracownika powołanego należy wymagać więc jeszcze więcej. Tolerowanie natomiast niszczenia wizerunku miasta, co czyni Prezydent, dobru miasta nie służy. Nawet sam fakt braku jakiegokolwiek publicznego komentarza że strony osoby z zarzutami cztreokrotnej kradzieży niskiej wartości lub komentarza jej pełnomocnika, to niedojrzałość do bycia Z-cą Prezydenta Miasta. Na nic zapowiedź złożenia późniejszych obszernych wyjaśnień. Tym samym postępowanie prezydenta oceniam również jako niedojrzałość do zarządzania miastem. Już poszło w Polskę, że w Tczewie po raz kolejny dzieje się..., że koleżankę "partyjną" trzeba bronić, nie zważając na dobro Tczewa. Panie Prezydencie Miasta Tczewa - zacznij dostrzegać, że pełnisz najwyższą funkcję w mieście, a domniemanie niewinności w tej sprawie dobru publicznemu nie służy. Panie Prezydencie - otacza się Pan złymi doradcami (lub ich ignoruje)."

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx8.xx1  #
  • +4

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    04.03.2026, 17:41

    do B

    Zgadzam sie Prezydent otacza się złymi ludzmi tylko pytanie czy tak chce czy musi Zatrudnił Marcina K na stanowisku informatyka , człowieka bez wyższego wykształcenia Marcin uzupełnia wykształcenie za co płaci UM Czy w Tczewie nie było człowieka co miałby ukończone studia i bez kryminalnych zarzutów

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • -8

    B._gość

    04.03.2026, 14:25

    OdNowa to od początku kryptoPiS

    Czego się spodziewać, taki styl ,a właściwie jego brak. To ludzie bez właściwości.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx8.xx1  #
  • -2

    T_gość

    04.03.2026, 16:41

    G

    Ja głosowałem na Poblockiego. Nie dałam się oglupic masowym hejtem przed wyborami. Chcieliście zmian to macie....Na gorsze.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx0.xx0  #
  • -4

    Aa_gość

    04.03.2026, 20:52

    Xxx

    "Skąd ten niby społecznik miał wiedzę na ten temat? Miał ją przed policją a więc któryś z pracowników np. udostępnił mu nagrania z monitoringu? Czy może z samej policji? To jest ciekawe i warte zbadania. Na kilometr wali jakąś brudną polityką. Tymczasem dzięki temu tematowi mniej mówi się k nieudolnym procedowaniu kwestii poszerzenia miasta i klęsce Brządkowskiego na sesji gdzie zgruzował go starosta a radni zagłosowali przeciwko apelom włodarza."

    Nie pogrążaj się, skoro są dowody to nie ma co drążyć.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx5.xx7  #
  • +1

    gośśćć_gość

    04.03.2026, 23:39

    Ale dowody przez Sąd mogą być ocenione jako - działanie w pośpiechu, przez roztargnienie (patrz orzeczenie w sprawie sędziego, który ... itp.)

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx4  #
    +4

    Epsztajn_gość

    05.03.2026, 06:58

    Nie pogrążaj się

    Okoliczności ujawnienia tej sprawy są ważne, bo coś podobnego może spotkać innych. Jeśli plotki się potwierdzą, to będzie gorąco i polecą głowy. Oby!!!

    Cytuj
    IP: 79.127.xx7.xx4  #
  • +3

    gośśćie_gość

    04.03.2026, 23:28

    "Onet, cytat: "Totalnie niepoważne zachowanie [dop. prezydenta]" Więcej: tnij.tcz.pl/?u=33ebdc Prokuratura potwierdza postępowanie i wpływ sprawy do sądu, a Brządkowski, że czeka na oficjalne dokumenty z sądu dopiero wtedy zdecyduje co dalej. Gra na czas, albo to szeroka niekompetencja. I ważne, jak poddaje Onet: "Na ten moment postępowanie jest jawne""

    Pan prezydent wielokrotnie wykazał już, jak bardzo niszczy wizerunek Tczewa. Tym razem łącznie z Jego zastępczynią spowodowali, że o Tczewie negatywnie rozpisują się różne media. Zastępczyni, jako pracownik powołany, już tylko z samego samego faktu, że zapowiedziała obszerne odniesienie się do sprawy dopiero po powrocie do pracy, dając wyraz dyktowania warunków - powinna zostać odwołana. Zgodnie z prawem odwołać pracownika można w każdym czasie, w tym, w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy. Odwołania dokonuje ten kto powołał, a więc tylko sam prezydent. Zastępczyni nie powinna wrócić już do pracy na zajmowane dotychczas stanowisko. Jakiekolwiek zapadnie orzeczenie Sądu w Jej sprawie (a do uprawomocnienia orzeczenia może upłynąć jeszcze wieli miesięcy), to zaufania już nie odbuduje. Swoim milczeniem (lub Jej pełnomocnika), dała wyraz ogromnego lekceważenia mieszkańców Tczewa. Szkoda, że prezydent nie rozumie zasady domniemania niewinności w kontekście utraty zaufania przez osobę powołaną na stanowisko zastępcy prezydenta. ?Nawet, gdy zakładam, że całość jest nieprawdą (oszczerczym pomówieniem), to jednak prawdą jest milczenie Jej lub Jej pełnomocnika, a to już w pełni uzasadnia odwołanie z funkcji. Nieporadne bronienie koleżanki z ugrupowania politycznego prezydenta daje wyraz, że prezydent nie jest reprezentantem wszystkich mieszkańców. Zachowuje się jak "dziecko w przedszkolu" - nie bo nie, bo będę stosować dalej zasadę domniemania niewinności. Aberracja. Prezydent i w tym przypadku również nieporadnie interpretuje zasadę domniemania niewinności. Tczew ma pecha. Fakt - mieszkańcy demokratycznie wybrali prezydenta. Okazało się jednak, że prezydent lojalność do swojego ugrupowania politycznego przedkłada nad dobro Miasta Tczewa. Szkoda, że prezydent nie czyta (lub Jego doradcy) ze zrozumieniem - w tym "TCZ>PL".

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx4  #
  • B._gość

    05.03.2026, 06:36

    Ależ dyskutuje się.

    "O gustach się nie dyskutuje"

    Tak, ciągle to powielane powiedzenie. Właśnie dyskutuje się i to do upadłego. Nie tylko o stylu ubierania się.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx8.xx1  #
  • +8

    Tak _gość

    05.03.2026, 10:28

    My mieszkańcy mamy prawo do wystawiania recenzji naszym włodarzom. Także w kwestiach ubierania się. Nie przystoi mocny, wieczorowy makijaż i i krzyczące kolory i wzory- jak się pełni takie stanowisko, jest coś takiego jak dress-code odpowiedni do pracy i funkcji, którą się pełni. Dlaczego nikt nie doradził? Niestety również w kwestii wypowiedzi nikt dobrze nie doradził. "Trzymać kciuki" w tej sytuacji można prywatnie- schowane w kieszeni. Publicznie i medialnie w takiej sytuacji...oj...nie. Albo źli doradcy- albo po prostu w otoczeniu mądrych- brak.

    Cytuj
    IP: 195.164.xx4.xx1  #
  • +4

    Lll_gość

    06.03.2026, 08:06

    "Kodeks pracy określa tylko minimalny urlop dla pracownika , ale jak pracodawca chce to może mu dać i kilka miesięcy płatnego urlopu Może pani JG jest na płatnym urlopie , a co tam Bober ze swojego nie płaci ,a za Joasio trzyma kciuki"

    A ja pytam, czy takie stanowisko jest potrzebne w UM, skoro ta Pani już nie pracuje 3-mce , a sprawy chyba są załatwiane przez kogoś innego? Szkoda kasy na etat..

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx3  #
  • +1

    gtc_gość

    06.03.2026, 10:20

    Natychmiast zlecić kontrolę ZUS

    Czy pracodawca wnioskował o kontrolę zasadności zwolnienia ? Prosimy o informacje !

    Odpowiedz
    IP: 93.159.xx3.xx2  #
  • +1

    M_gość_gość_gość

    06.03.2026, 12:35

    .

    "O gustach się nie dyskutuje"

    Jest dresscod. Bab to wieś śpiewa, wieś tańczy.

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx0  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.