Remont Gdańskiej. Roszczenia prawdopodobnie rozstrzygnie sąd

Remont Gdańskiej (fot. Tcz.pl)
Remont Gdańskiej. Roszczenia prawdopodobnie rozstrzygnie sąd
Nie doszło do podpisania kolejnego aneksu do umowy na remont ulicy Gdańskiej - pomiędzy Strabagiem - a Zakładem Usług Komunalnych. Wszystko wskazuje na to, że roszczenia rozstrzygnie sąd.

- Nie podpisaliśmy kolejnego aneksu. Są roszczenia obustronne - więc te kwestie mogą oprzeć się o sąd. - mówi Przemysław Boleski, dyrektor Zakładu Usług Komunalnych w Tczewie -Wykonawca nie schodzi z budowy - kontynuuje prace. Była szansa, że jeśli pogada dopisze - tzn. słupki rtęci nie spadną poniżej zera - uda się zamknąć całość do końca stycznia. Teraz wszystko zależy od pogody.


Zgodnie z podpisanym pod koniec października aneksem prace remontowe powinny zakończyć się do 22. grudnia. Z umowy wynika, że za każdy dzień zwłoki kary umowne mogą wynieść nawet 50 tys. zł. A jak Strabag - wykonawca robót - tłumaczył dziennikarzom zaistniałe opóźnienia?

- Powodem opóźnień były nie tylko złe warunki pogodowe - wyjątkowo deszczowy okres realizacji potwierdzony ekspertyzą Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, ale przede wszystkim kolizje z istniejącym uzbrojeniem i rozbieżności projektowe. Należy pamiętać, że wszystkie te czynności znacznie spowolniły proces realizacji zadania, a roboty drogowe mogą rozpocząć się dopiero w momencie zakończenia prac pod ziemią. - tłumaczy Ewa Bałdyga, Rzecznik Prasowy STRABAG Sp. z o. o.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (49)
dodaj komentarz

  • Mieszkaniec_gość

    09.01.2018, 10:08

    Jeśli mnie pamięć nie myli w czasie budowy wiaduktu na Wojska Polskiego vice-starostą był Pan Wiórek i Starostwo przegrało w sądzie batalię z wykonawcą. Teraz Pan Wiórek jest doradcą prezia. Przypadek?? A po drugie ciekawe co robił ZUK przed napisaniem przetargu? Czy urzędnicy faktycznie nie mogli lub co gorsza nie chcieli sprawdzić wszystkich starych map??

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx6.xx9 
  • ela_gość

    09.01.2018, 10:40

    nie

    Pan Wiórek już dawno nie jest doradcą Prezydenta.

    Cytuj
    IP: 204.38.xx8.xx1 

    kik_gość

    09.01.2018, 14:00

    Mister Wiórek jest chyba pełnomocnikiem ds Wisły. Biedna rzeka taki wstyd

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • Alex_gość

    09.01.2018, 10:11

    pytanie od mieszkańca

    A ten Strabag to chociaż raz na placu budowy był? Nie wydaje mi się, bo jakaś inna firma tam pracuje. Zero pobłażania, walić kary umowne i tyle, na przyszłość się nauczą.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • Edek_gość

    09.01.2018, 19:04

    Strabag

    nawet nie wie gdzie leży Tczew, a co dopiero odwiedzić budowę. Robotę wykonuje jakiś siódmy podwykonawca z jedną łopatą, a ten jeszcze potem zleca następnemu co ma kamaza.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx8 
  • szpieg szoguna

    09.01.2018, 10:11

    Teraz to potrafią po 17 robić

    ale latem to pochowani po dziurach, wykopach a najlepszy ten gruby, ciągle w telefonie siedział. Po 15 były pustki na budowie. Brawo, cisnąć wykonawcę i kręcenie wora zrobić.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Gienek_gość

    09.01.2018, 10:50

    50 tys?!

    Niech szanowni włodarze rozdadzą te 50 tys za dzień (!!) wszystkim mieszkańcom którzy musieli stać w korkach i tracić czas oraz amortyzacje auta.. to jest kpina. do końca marca tego nie skończą. Już mamy minusową temp. A tłumaczenie że mają potwierdzenia ekspertyz pogodowych to jakiś żart.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx6 
  • juzew_z _kozenu_gość

    09.01.2018, 13:32

    Zakładając że miasto wygra jakiekolwiek odszkodowanie to żaden z mieszkańców nie zobaczy nawet złotówki.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx8 
  • Szpieg z krainy Deszczowców_gość

    09.01.2018, 11:02

    Remont ul. Jedności Narodu i Gdańskiej

    Mieszkam na ul. J. Narodu i widziałem z balkonu,oraz przechodząc koło remontowanych ulic. Było lato i na budowie o godz. 7.00 nie było jeszcze nikogo, a o godz. 15.00 już nie było nikogo,więc lepić kary umowne.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • gość_gość_gość

    09.01.2018, 11:13

    Gdańska

    oczywiście ,że racja jest po stronie Strabag i niezależny sąd o ile jeszcze taki będzie uzna ich roszczenia. To bardzo trudny remont którego rozmiaru nie przewidziano z obiektywnych powodów dodatkowo,ta droga wogóle powinna być zamknięta i udostępniona wyłacznie mieszkańcom tej ulicy i służbom.Fajnie ,że jest jeszcze pogoda na tyle dobra ,że można ten remont kontynuować.Jak to się mówi psy (kundle ) szczekają a karawana idzie dalej.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • Paweł_gość

    09.01.2018, 12:18

    Fajny post

    Ale niestety popełniłeś/popełniłaś błąd - bez podpisania się imieniem i nazwiskiem, prezio Starbagu nie będzie wiedział komu wypłacić premię za wazeliniarstwo.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx1 

    Lukas_gość_gość

    09.01.2018, 12:53

    Remont

    Chyba ktoś ze strabagu się odzywa. Wiedzieliście dobrze na co się piszcie terminy były podane w przetargach a zwalanie winy na pogode (pewna pani powiedziala "taki mamy klimat")i kolizje jest już nudne. Trzeba było latem pracować do 18 czy 20 nawet na dwie zmiany a nie opierać się o łopaty i koparki do 15.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx8 

    kik_gość

    09.01.2018, 14:01

    Witamy pracownika Straabag

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 

    mieszkaniec_gość

    09.01.2018, 15:29

    Ta firma powinna dostać po 50 tys kary dziennie i dożywotni zakaz wykonywania prac remontowych w okolicy 100 km od Tczewa To samo z firmą podwykonawcy Bolo niestety jak się gówno płaci to tak gównianie ludzie pracują i są tego efekty

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx7 

    edi_gość_gość

    09.01.2018, 19:40

    ty bydlaku jesteś zapewne pracownikiem tej marnej firmy,która powinna być rozgoniona z tej budowy ludzie z łapanki nie znający się na pracy,pijacy i cwaniacy.

    Cytuj
    IP: 77.254.xx8.xx9 

    pp_gość_gość_gość

    09.01.2018, 21:03

    gdańska

    Jak nie potrafisz nie pchaj się na afisz przegnać tą pożal się Boże A ty BURKU nie nazywaj kogoś kundlem bo sam nim jesteś

    Cytuj
    IP: 95.160.xx5.xx1 

    Jg_gość

    09.01.2018, 21:56

    To co to za firma co nie potrafi przewidzieć utrudnień. A co oni pierwsza robote xaczeli ze na niczym sie nie znaja???

    Cytuj
    IP: 31.0.xx7.xx8 
  • ona__gość_gość

    09.01.2018, 11:31

    Gdzie jest popcorn

    Takie cyrki tylko w Tczewie ;)

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • zdvs_gość

    09.01.2018, 11:52

    Latem jak było sucho bez deszczu to w porywach naliczyłem 5 osób, z czego 3 siedziało i rozmyślało nad życiem a pozostałych 2 jadło...

    Odpowiedz
    IP: 37.249.xx7.xx1 
  • Prawda Czasu__gość_gość

    09.01.2018, 12:19

    Mieszane uczucia !!

    Zapewne prawda leży po środku , jeśli inwestor nie dostarczyl pełnej dokumentacji inwentaryzacyjnej terenu omawianego, a wykonawca nie zażądał na piśmie to j/w ! W trakcie wykonywania prac występują nieprzewidziane okoliczności - ale czy zawarto je do protokołu ?! A co z nadzorem inwestorskim - gdzie był i co zaprotokolowal do książki budowy ?!

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xx5 
  • mateuszb5_gość

    09.01.2018, 12:51

    Błąd

    ,,Była szansa, że jeśli pogada dopisze,,

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xxx.xx6 
  • Ania _gość

    09.01.2018, 13:17

    Wiórek

    "Pan Wiórek już dawno nie jest doradcą Prezydenta."

    ale za to na basen chodzi co niedzielę i witają go z honorami, jakby był.. :-)

    Odpowiedz
    IP: 193.243.xx3.xx9 
  • ed_gość

    09.01.2018, 14:12

    "Mister Wiórek jest chyba pełnomocnikiem ds Wisły. Biedna rzeka taki wstyd"

    Jest specjalistą ds. zawracania kijem wisły

    Odpowiedz
    IP: 80.55.xx9.xx4 
  • Hahahaaaa _gość

    09.01.2018, 14:21

    Goha goha goha 3zl

    Ja żem tam wczoraj szedł jak wracałem z Kuronia i stwierdziłem zem oni to do wiosny się nie wyrobio. Jo to chciałem tylko napisac

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx1 
  • Giewianka_gość

    09.01.2018, 14:39

    remont ulicy Brzozowskiego w Gniewie

    To nie tylko w Tczewie. Zapraszamy dziennikarzy do Gniewu - trwa od lipca 2017 r. i końca nie widać. To tylko około 100 metrów ulicy.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx4.xx7 
  • Gość_gość_gość

    09.01.2018, 14:41

    Jeden pracował a reszta się gapiła dlatego nie mogli zakonczyc w terminie .

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx5 
  • judasz_gość

    09.01.2018, 14:58

    hyży rój

    "Mister Wiórek jest chyba pełnomocnikiem ds Wisły. Biedna rzeka taki wstyd"

    nie pełnomocnikiem a pełnym nocnikiem

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx9.xx2 
  • Fakty nie Mity_gość__gość_gość

    09.01.2018, 15:08

    Mądry Polak ?!

    I w tym przypadku wykonawca ma rację !! Jeśli teren nie był zinwentaryzowany lub inwentaryzacja była niezgodna ze stanem faktycznym to można marzyć o odszkodowaniu !!! Do spraw bez kompetencji nie podchodż !!!

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xx5 
  • kik_gość

    09.01.2018, 23:14

    Tak, i to jest własnie ten majstersztyk, tak przygotowac przetargi, umowy i pozy by szumu na robić a swoich nie ukrzywdzić. Będzie tak jak z mostem. Żadnej kary umownej u nas jeszcze nie wyegzekwowano, i w majestacie prawa sądy je oddalają, Takie cuda umieją u nas organizować, sztukmistrze od przetargów

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • rabbit_gość

    09.01.2018, 15:41

    praca zgodnie z zasadą: jeden robi jak się patrzy, reszta patrzy jak się robi

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx5.xx8 
  • gość_gość

    09.01.2018, 17:39

    Te wszystkie tłumaczenia wykonawcy i inwestora, są wbrew logice i rzeczywistości, czyli ogólne krętactwo. Jeżeli rzeczywiście doszły dodatkowe przebudowy sieci, to dlaczego wykonawca ma płacić kary, że nie wyrabia się w terminie? Termin trzeba przesunąć i zapłacić wykonawcy za zwiększony zakres robót. Czyja to wina, że "wyrosły" jakieś niezinwentaryzowane sieci i kto płaci, za ich przebudowy? Przecież Strabag, nie robi tego na własny koszt i jeszcze ma za to płacić, karę umowną. To jest absurdalne! Teraz nie ma, sieci niezinwentaryzowanych i to w tak dużej ilości, jak wcześniej podano. Inwestor, przyjął wadliwą dokumentację techniczną i jej nie sprawdził. Tym wszystkim, musi się zająć jakiś inny organ, żeby to zgodnie z prawdą zbadać i wyjaśnić tą niegospodarność.. Innego wyjścia nie ma!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • Do gościa_gość

    09.01.2018, 21:28

    Czysta demagogia

    Kolego, jakim prawem zajmujesz stanowisko w sprawie o której nie masz bladego pojęcia. Czy Ty wiesz jak zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem powstaje projekt budowlany i jego zatwierdzenie? Czy słyszałeś coś o mapie do celów projektowych i rozporządzeniach regulujących jej zakres? Piszesz, że niedouczony Projektant wykonał wadliwą dokumentację, która to przyjął tępy Inwestor tak? To który z tej dwójki uczestników procesu budowlanego powinien przekopać czynną ulicę na 5 czy 6 metrów głębokości celem stwierdzenia zgodności stanu faktycznego z danymi państwowego zasobu geodezyknego i kartograficznego? Nie kompromituj się proszę już więcej i przestań głosić te demagogie. No chyba, że przynależysz do partii rządzącej :-)

    Cytuj
    IP: 83.21.xx3.xx3 
  • Snake76_gość_gość

    09.01.2018, 18:21

    firma krzak

    Od samego początku budowy ul.Gdańskiej było widać że ta firma nie wie co robi.....w lecie piękna pogoda a pracownicy pracują do 15 ale za to zimą gdy wiadomo pogoda zmienna jest pracują nawet do 18 gdzie tu pomysł a logika.......ten cały remont i budowa przewyższyła tą firmę krzak ta firma powinna budować podwórka albo place zabaw!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx7 
  • do_snake_gość

    10.01.2018, 10:41

    Jeżeli wystąpiły kolizje to nie mogą przecież kontynuować prac podziemnych dopóki nie naniosą zmian na projekt w porozumieniu z inwestorem i właścicielem kolizji (sieci)

    Cytuj
    IP: 81.210.xx2.xx7 
  • posiadacz roweru_gość

    09.01.2018, 20:15

    To jest jasne jak "brak" słońca tej jesieni. Firma STRABAG w lecie musiała zakończyć jakieś inne zawalone zadanie. Pracowników tej firmy na Gdańskiej w lecie nie było. Były za to różni podwykonawcy np. CENTRUM, którzy bardzo się starali udawać intensywną pracę. Jedna koparka + 5 osób przyglądających się jej pracy, kopanie dziur 4 razy w tym samym miejscu, a jeszcze ktoś zaśmiecał teren buteleczkami "małpkami" i jeszcze deszcz padał. Aby się wykazać, rozbebrali ulicę bez żadnego planu, na wstępnym etapie niepotrzebnie niszcząc od razu chodniki. Ułożenie ok. 50 m krawężników w okolicy LE trwało 2 tygodnie. Ewidentna gra na zwłokę. Możliwości firmy widać obecnie. Pojawili się pracownicy Strabaga, widać wyraźny postęp prać, codziennie coś nowego. Teraz można? Nawet deszcz i zimno nie przeszkadza. Tylko jak to się przełoży na jakość, niestety chodniki są położone "jakoś".

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx3 
  • Marcin_gość_gość_gość

    09.01.2018, 20:56

    Obecnie ze STRABAGu sa jedynie Kierownicy robot. Wszystkie roboty brukarskie, instalacyjne,i drogowe wykonuja podwykonawcy STRABAGu. Sam STRABAG wykonuje swoimi pracownikami i maszynami jedynie roboty bitumiczne.Tak samo bylo na ul. WIGURY w 2015r i np.AL. Kociewskiej ktore to ulice tez wykonywaly firmy podwykonawcow dla STRABAGu.

    Cytuj
    IP: 188.146.xx0.xx7 
  • pp_gość_gość

    09.01.2018, 20:53

    gdańska

    Po co te durne tłumaczenia jak się podpisuje umowę to się uwzględnia wszystko łącznie z atakiem jądrowym dosyć tych debilnych wymówek ZŁEJ BALETNICY TO I GACIE PRZESZKADZAJĄ

    Odpowiedz
    IP: 95.160.xx5.xx1 
  • gosc_gość

    09.01.2018, 21:00

    rere

    Zgadzam sie z powyzszym komentazem.Chodniki polozone jakos no a i nawiezchnia ulic tez pozostawia wiele do zyczenia.Po ostatnich deszczach na Jednosci Narodu stala ogromna kaluza a nowe oswietlenie dzialalo jakies 3 dni.W dalszej czesci ulicy zerwano asfalt i wieczorem jest tak ciemno ze wczoraj przechodzaca tamtedy starsza pani potknela sie o kraweznik i upadla.A dwa dni temu z kolei kierowca nie widzac uskoku zawiesil sie tam samochodem.Dramat .!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx9 
  • marcin_gość

    10.01.2018, 06:59

    Z tym asfaltem i z tym ze woda stoi to trzeba pamiętać też że nawierzchnia nie jest jeszcze gotowa i będzie położona najważniejsza warstwa scieralna

    Cytuj
    IP: 94.254.xx4.xx5 
  • leo_gość

    09.01.2018, 21:18

    trzeba było brać scanską ,było by skończone i do wiaduktu na końcu Gdańskiej ,a nie jakiś podwykonawca czyli Bolltrans i spółka która ludzi zatrudnia z byłych PGR -ów od łopaty ,nauczka na przyszłość

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx5 
  • Jan_M._gość_gość

    09.01.2018, 21:39

    Suweren Tczewa

    Drodzy mieszkańcy. Przy wyborach samorządowych należy o takich sprawach pamiętać. Poważne przewietrzenie pomieszczeń ....

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx3.xx2 
  • gość Do gościa_gość

    09.01.2018, 22:24

    Czysta demagogia

    Powiedzmy, że masz rację i tak jak mówisz, projektanci i inwestor na etapie projektowania, nie byli w stanie stwierdzić jakie może być dodatkowe uzbrojenie podziemne. Czyli trudności są obiektywne i usprawiedliwione. Trzeba przedłużyć wykonawcy termin umowny i zwiększyć koszt inwestycji, który ponosi inwestor. Taka jest, logiczna kolejność rzeczy. O tym się nie mówi, tylko jest straszenie wykonawcy sądem? Jeżeli tak wszystko dobrze wiesz, to czekamy na dokładne wyjaśnienie wszystkiego do końca, tego co pominąłeś. O mapach, projektach i procesach inwestycyjnych, to mnie nie ucz, bo wiem lepiej od Ciebie. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • gość_gość_gość

    09.01.2018, 23:51

    :)

    "Czyli trudności są obiektywne i usprawiedliwione. Trzeba przedłużyć wykonawcy termin umowny i zwiększyć koszt inwestycji, który ponosi inwestor. Taka jest, logiczna kolejność rzeczy. O tym się nie mówi, tylko jest straszenie wykonawcy sądem? " to nie chodzi o sąd karny więc nie chodzi o straszenie .Sąd rozpatrzy wszystkie przesłanki,zapewne przyzna rację wykonawcy a ignorantom zamknie usta.Zamawiający jest w sumie też bez winy bo domniemam ,że sporządzał dokumentację taką jaką miał i wyskoczyły niespodzianki.To nic takiego,takie sprawy się zdarzają .To tylko amatorski portal i kilka oszołomów nie jest grupą reprezentatywną ani opiniotwórczą.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx3 

    Do gościa_gość

    10.01.2018, 10:23

    Czysta demagogia

    Wydłużenie terminu było z tego co się orientuję od 30.10 do 22.12.2017. O procesie inwestycyjnym wiesz pewnie najlepiej ale kodeksu cywilnego to Ty z pewnością nie znasz. Inaczej wiedziałbyś jakie są możliwości zwiększenie ilości kasy.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xx0 
  • Tczew_gość

    10.01.2018, 08:16

    mieszkam tam...częściej i dłużej widywałem przedstawicieli zagrożonych gatunków...niż pracowników STRABAGA. Bo wszystko w Polsce musi być po układzie...nie można normalnego przetargu zrobić z jednym przejawem inteligencji...NAJTAŃSZĄ i NAJDROŻSZĄ OFERTĘ ODRZUCAMY...a z reszty wybieramy SPRAWDZAJĄC! Jak w zachodniej europie...ależ nie...i później mamy remont 400 metrowej ulicy, który trwa w latach...a nie w tygodniach. W Gdańsku na jabłoniowej...jak deweloper zniszczył nawierzchnię asfaltową...i został zobowiązany do jej naprawy...zrobili to NOCĄ I W KILKA GODZIN. Bo gdzie naprawdę chodzi o mądre decyzje, pieniądze i prywatnego zarządce...to można. A u nas muszą się dorobić trzy pokolenia rodzin rządzących...na jednym remoncie kawałka ulicy. Wstyd...ale cóż...made in Poland

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • nowy1341_gość

    10.01.2018, 11:19

    zima

    Nie mieszkamy w afryce tylko w polsce czyli jak jest zima musi być zimno.Trzeba się liczyć jako wykonawca że może być o tej porze śnieg i mróz a nie upały po 40 stopni

    Odpowiedz
    IP: 109.31.xx7.xx3 
  • Obywatel _gość

    10.01.2018, 15:05

    "Pan Wiórek już dawno nie jest doradcą Prezydenta."

    Od 1 stycznia tego roku, to nie tak dawno...

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx2.xx8 
  • Fakty nie Mity_gość_gość_gość_gość

    10.01.2018, 16:30

    A gdzie jest v-ce minister

    Antyreklama Tczewa po cmentarzu, stocznia w programie Interwencja - Polsatu ! Czy tak po ludzku pośle Smoliński nie jest panu wstyd !!

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xx4 
  • Szpieg z krainy Deszczowców_gość

    11.01.2018, 11:42

    Remont J. Narodu i Gdańskiej

    Zabieram głos po raz drugi,obserwuję tę budowę od początku i widać na niej "syzyfowe prace" ,kopią w jednym miejscu,coś wykonują zasypują przywiezionym piaskiem,ubijają i jest ok.,za jakiś czas w tym samym miejscu znowu kopią coś wykonują i zaś zasypują. Czyż to nie SYZYFOWE PRACE ?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.