Ruszyły strefy płatnego parkowania

Płatne parkowanie (fot. Tcz.pl)
Ruszyły strefy płatnego parkowania

zobacz galerię zdjęć: 6
Z początkiem kwietnia na terenie Tczewa zaczęły działać strefy płatnego parkowania. Od poniedziałku po raz pierwszy trzeba płacić za postój - dzisiaj zaparkowanych samochodów jest mniej niż zwykle. Na staromiejskich uliczkach i parkingach od rana bez problemu można było znaleźć wolne miejsca.

Opłatami objętych jest ok. 700 miejsc - głównie na Starym Mieście, na al. Zwycięstwa i na parkingach przy Żwirki. Opłaty obowiązywać będą wyłącznie w godzinach od 8 do 17 i tylko od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Całodobowo odpłatny będzie jedynie parking przy ul. Pomorskiej (tzw. górny parking, obok Galerii Kociewskiej, ale postój przez pierwsze 20 min. będzie darmowy). Dla mieszkańców ulic: Dominikańskiej, Kościuszki, Lipowej, Okrzei, Podgórnej, Podmurnej, Skromnej, Kard. Wyszyńskiego, Garncarskiej, pl. Hallera wprowadzony zostanie abonament miesięczny w wysokości 50 zł, który będzie przysługiwał osobie powyżej 16. roku życia posiadającej Kartę Mieszkańca Tczewa (tylko jeden pojazd na osobę).

Płatne parkingi znajdują się przy następujących ulicach i placach:

1. - Urząd Miejski w Tczewie, pl. Piłsudskiego 1

2. - Urząd Miejski w Tczewie, ul. 30 Stycznia 1
3. - parking przy ul. Obr. Westerplatte
4. - ul. F. Żwirki (parking przy fontannie) i przy Sakorze
5. - przy ul. Pomorskiej (u zbiegu ul. Pomorskiej i Kaszubskiej)
6. - ul. Obr. Westerplatte (przy Domu Przedsiębiorcy).

Ponadto strefa płatnego parkowania na drogach publicznych obejmuje (parkingi, zatoki postojowe , miejsca postojowe w pasach drogowych):

- ul. Ogrodowa
- ul. Łazienna
- ul. J. Dąbrowskiego
- pl. Hallera
- pl. Św. Grzegorza
- al. Zwycięstwa (od ul. Gdańskiej do ul. Niepodległości)
- ul. F. Żwirki (Manhattan)
- zatoka postojowa między Galerią Kociewską i dworcem kolejowym
- ul. Obr Westerplatte (zatoka postojowa przy Domu Przedsiębiorcy).
- ul. Dominikańska
- ul. Garncarska
- ul. Kościuszki

- ul. Lipowa
- ul. Łazienna
- ul. Okrzei
- ul. Podgórna
- ul. Podmurna
- ul. Skromna
- ul. Słowackiego
- ul. Ściegiennego
- ul. Wyszyńskiego
- ul. Wyszyńskiego CKiS.



Na wymienionych wyżej parkingach i miejscach postojowych obowiązywać będą następujące opłaty:

- za pół godziny - 1 zł
- za pierwszą godzinę - 2 zł
- za drugą godzinę - 2,40 zł
- za trzecią godzinę - 2,80 zł
- za każdą następną godzinę - 2 zł
- bilet dzienny - 14 zł.



Na pobranie biletu z parkomatu i umieszczenie go za szybą pojazdu kierowca ma 10 minut.

- Wymienione stawki będą o 50 proc. niższe dla posiadaczy Karty Mieszkańca Tczewa. Każda osoba posiadająca Kartę Mieszkańca Tczewa (od 16 roku życia) może wprowadzić do systemu jeden samochód, który będzie korzystał z ulg (należy podać numer rejestracyjny). Z ulgi na zarejestrowany w systemie pojazd będą mogli korzystać również inni kierowcy (np. członkowie rodziny). - dodaje rzeczniczka ratusza.

Jeśli ktoś nie wyrobił karty mieszkańca, warto to zrobić jak najszybciej (w najbliższych dniach będą wydłużone godziny pracy punktów obsługi - przeczytasz o tym tutaj: Punkty Karty Mieszkańca czynne dłużej ). Kartę można też założyć online (szczegóły tutaj ). Numer rejestracyjny można do karty albo w punkcie obsługi - bądź przez wspomnianą stronę lub przez aplikację Karta Mieszkańca dostępną na androida i system IOS - szczegóły jutro na naszym materiale wideo).

Z opłat zwolnione są osoby niepełnosprawne i kierujący pojazdami przewożącymi osoby niepełnosprawne - wyłącznie na miejscach wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych (wymagane jest odpowiednie oznaczenie samochodu); dodatkowo- służby miejskie i techniczne - podczas wykonywania obowiązków służbowych, pojazdy służb ratunkowych, policji i wojska oraz taksówek (do 5 min - w związku z oczekiwaniem na pasażera lub jego wysiadaniem).

Nieodpłatne pozostaną m.in. duże parkingi na węźle transportowym - ok 350 miejsc na tzw. dolnym parkingu oraz 102 miejsca na parkingu 2-poziomowym. Nieodpłatne pozostają również duże parkingi na Bulwarze Nadwiślańskim, przy ul. Ściegiennego (nowy parking na ok. 50 miejsc) przy ul. Wąskiej, Kołłątaja oraz miejsca postojowe wzdłuż ul. Gdańskiej.

Parkometry nie przyjmują gotówki i nie wydają reszty - przyjmują monety od 10 groszy do 5 zł. Płatność będzie można również uiścić kartą płatniczą, paypassem, paywayem, blikiem, a także za pomocą aplikacji mobilnej Flowbird - którą wiążemy z naszą kartą płatniczą - a potem korzystamy na zasadzie płatności - start - stop - bez konieczności szukania parkometru. Nieuiszczenie płatności w strefie płatnego parkowania będzie kosztowało 100 zł.

Temat płatnego parkowania - głównie w kontekście abonamentów dla mieszkańców Starego Miasta - został poruszony na marcowej sesji Rady Miasta. Michał Ciesielski z klubu Tczew od Nowa podkreślał, że przy niektórych staromiejskich kamienicach - np. na Słowackiego, czy Łaziennej - nie ma podwórek - zatem należy je również dodać do strefy z abonamentami. Z kolei Piotr Antczak wnioskował w imieniu klubu PiS o rozszerzenia abonamentów dla wszystkich mieszkańców staromiejskich ulic objętych parkowanie.

- Pamiętajmy, że abonament to nie jest gwarancja miejsca. System jeszcze nie ruszył - poczekajmy aż ruszy, dajmy mu szansę, zobaczmy jak to będzie funkcjonowało - i po jakimś czasie powróćmy do rozmów - mówił prezydent Mirosław Pobłocki - Podobne rozwiązania działają na całym świecie, dlaczego w Tczewie ma się nie udać?


Podczas sesji zapowiedziano spotkanie władz miasta z radnymi, które ma odbyć się na wniosek przewodniczącego RM. Tematem ma być płatne parkowanie.

Archiwum:




Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (151)
dodaj komentarz

  • j23_gość

    03.04.2023, 09:46

    Byłem, przetestowałem apkę - zapłaciłem 50 grocha i żyję :-) rzeczywiście jest luźniej - szczególnie na Dąbrowskiego to widać. Trochę mi się śmiać chciało - jak ludzie nie potrafili korzystać z parkometru. Czy wy naprawdę nigdy poza Tczew nie wyjeżdżacie?

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx2.xx3 
  • Gienek_gość_gość

    03.04.2023, 11:24

    Przykładałem kartę mieszkańca i nie udało się zapłacić ani uzyskać zniżki. Coś jest zepsute w tych parkomatach.

    Cytuj
    IP: 80.52.xx9.xx8 

    gosc_gość

    03.04.2023, 12:01

    Mieszkańcy Dąbrowskiego już tacy zadowoleni jak Pan nie są, dla nich to będzie wydatek większy niż jednorazowe 50 gr dla zabawy

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 

    ul. Garncarska_gość

    03.04.2023, 12:40

    Misiewicz ma mój głos.

    Dziękuję radnemu Misiewiczowi za płatne parkowanie na Starym Mieście. Radnej Chylickiej nie dziękuje bo głosowała przeciw płatnemu parkowaniu.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xx5 

    Wujek samo zło_gość

    03.04.2023, 13:09

    Zaszalej - weź całą godzinę zaparkuj frajerze. Pokaż, że masz złotówkę.

    Cytuj
    IP: 104.250.xx8.xx6 

    Piotr _gość

    03.04.2023, 14:55

    w punkt

    Dokładnie! Jakoś w innych miastach system działa tylko w Tczewie płacz i lament, jeżeli parkingi są puste to oznacza że wreszcie można bez problemu zaparkować a tych co przeraża 2 zł zapłacić za parking to zostali w domu...

    Cytuj
    IP: 83.21.xx1.xxx 

    Gosc_gość

    03.04.2023, 17:44

    W niektórych miastach jeszcze całkiem niedawno były karty wypisywane długopisem ;)

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx7 

    Ziom_gość_gość

    03.04.2023, 22:03

    Rumcajs was doceni.A Ukrainie wolno stawać bo gdzie mandat wyślą...Bachmud

    Cytuj
    IP: 5.173.xx9.xx0 

    Gość aa_gość_gość_gość_gość

    03.04.2023, 22:12

    Największe że podwyżki sobie dali.A reszta to jednostka ,bo jednostka się nie liczy. STALIN...

    Cytuj
    IP: 5.173.xx9.xx0 

    Ignac_gość_gość

    04.04.2023, 08:23

    Gwóźdź do trumny Starego Miasta. Puste ulice i wymarłe miasto...

    Cytuj
    IP: 80.52.xx9.xx8 

    Tomcio _gość

    05.04.2023, 07:24

    Parking

    Jak mają tylko ,,Prawo Jazdy Tczewskie,,????

    Cytuj
    IP: 5.184.xx6.xx1 
  • gosc_gość_gość

    03.04.2023, 10:06

    ...

    dzisiaj na parkingu przy urzędzie ( stara budowlanka ) pustki o 9.00 pięć aut czyli parking okupowany był przez urzędasy, które nie popierają pomysłu włodarza i nie ratują budżetu miasta :)

    Odpowiedz
    IP: 178.36.xx5.xx3 
  • znajoma_gość

    03.04.2023, 10:45

    A czy nie przyszło komuś do głowy, że na tym parkingu parkowali również mieszkańcy okolicznych ulic. I może oni się wynieśli. Trzeba poszerzyć wyobraźnę

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx4 

    gosc_gość_gość_gość

    03.04.2023, 17:43

    .

    poszerzyłem i stwierdzam że urzędasy jednak dzisiaj nie parkowały a mieszkańcy okolicznych ulic zajęci byli pracą w trójmiejskich zakładach do których dojeżdżają swoimi autami; autor postu to zapewne ten biedny pracownik urzędu którego nie stać na zaledwie 7 plz :(

    Cytuj
    IP: 178.36.xx5.xx3 

    WSK pozdrawia_gość

    03.04.2023, 19:19

    Podwyżki na opłaty.

    Urzędniki dostali 500 zł podwyżki żeby stać ich było na opłaty parkingowe za dojazdy do pracy. A prezydent z buta chodzi i daje przykład mieszkańcom.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx1.xx3 
  • Tolek_gość

    03.04.2023, 10:48

    Miejsca dla niepełnosprawnych.

    Na parkingu przy ul.Westerplatte były 3 miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych,teraz są DWA. Czy ktoś wie z jakiego powodu?

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx9.xx1 
  • zenobiusz_gość

    03.04.2023, 11:30

    Bo jednego nie ma :)

    3-1=2 :)))

    Cytuj
    IP: 95.41.xx7.xx1 

    ..._gość

    03.04.2023, 11:45

    ...

    z chęci zysku :)

    Cytuj
    IP: 188.147.xx0.xx2 

    hr_gość

    03.04.2023, 13:20

    parking

    Bo osoba parkująca na miejscu dla osoby niepełnosprawnej nie płaci za parkowanie. Na parkingu na Kaszubskiej gdzie parkuję często nie ma ani jednego miejsca dla osoby nieprłnosprawnej i będę musiała płacić za parkowanie.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx8.xx1 

    Stefan_gość

    03.04.2023, 14:46

    Dzis dowiadywałem się jak to wyglada osoby niepełnosprawne nie uiszczają opłaty tylko jak zaparkują na wyznaczonym miejscu. Jeśli zaparkujemy na miejscu nie wyznaczonym osoby niepełnosprawne płacić musza za zaparkowanie. Tak to wyglada w tej firmie. Tak samo na parkingu zwirki fontanna brak takiego miejsca. Powinno być wyznaczone miejsce (wymalowane) dla niepełnosprawnych

    Cytuj
    IP: 188.147.xx0.xx9 

    Kuternoga z wrzodem na d._gość

    03.04.2023, 17:41

    Ludzie zdrowieją z radości

    Nie narzekać bo spacer dobrze robi

    Cytuj
    IP: 5.173.xx1.xx3 
  • Tczewianin_gość

    03.04.2023, 10:51

    Będzie ciekawie

    Kwestia czasu kiedy p. Pobłocki będzie szukał kasy na opłacenie systemu, bo nie ma opcji aby to się kiedykolwiek zwróciło. GRATULACJE!

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx8 
  • Roblox_gość

    03.04.2023, 11:16

    powiem jedno: W KOŃCU! Dobra decyzja prezydenta. Nareszcie będzie można normalnie zaparkować, a dla tych co mają problem, żeby zapłacić kilka złotych proponuje przesiąść się na rower lub pójść pieszo.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx6.xx8 
  • Gienek_gość

    03.04.2023, 11:25

    Tylko po co jechać na stare miasto jak w ten sposób będzie definitywnie zabite? Będzie i pusto na postojach jak i w całym starym mieście.

    Cytuj
    IP: 80.52.xx9.xx8 

    do gienek_gość

    03.04.2023, 12:31

    będzie luźno... to będzie można kręcić Futro z Misia 2

    Cytuj
    IP: 153.19.xx3.xx9 

    kika_gość

    03.04.2023, 13:07

    FATALNA decyzja! Brak konsultacji społecznych w sprawie sposobu wprowadzenia płatnego parkowania. Przeprowadzono tylko jakąś wątpliwą ankietę. Czyżby ktoś tu się bał prawdziwej opinii większości mieszkańców? Jeżeli ktoś miał problem, żeby znaleźć miejsce to mógł się przesiąść na rower lub przyjść pieszo. Dlaczego mieszkańcy ulic objętych płatnymi parkingami mają teraz płacić bo ktoś niezaradny nie potrafił sobie znaleźć miejsca jak już przyjechał ten 1 raz w roku na SM?

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 

    Y& _gość

    03.04.2023, 14:12

    Racjonalnie

    Należy pożegnać Prezydenta Pobłockiego i poza Chylicką całą radę miasta! Konieczny audyt Urzędu Miasta!!!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx6.xx0 

    Wiesiek i Andzia z Chłodnej_gość

    03.04.2023, 14:51

    BRAWO! Świetna decyzja!

    BRAWO! Świetna decyzja! Rozszerzyć o Gdańską i całą Niepodległości teraz można bez problemu zaparkować! Ten cały lament to nie wiem po co był?

    Cytuj
    IP: 83.21.xx1.xxx 
  • j23_gość

    03.04.2023, 11:49

    "Przykładałem kartę mieszkańca i nie udało się zapłacić ani uzyskać zniżki. Coś jest zepsute w tych parkomatach."

    Karty mieszkańca się nie przykłada do parkomentru - w aplikacji wpisujesz (albo w punkcie za ciebie to zrobią) - numer rejestracyjny auta i po tym nalicza ulgę

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx2.xx3 
  • Peterka_gość_gość

    03.04.2023, 11:58

    Totalny falstart . Przy Galerii Kociewskiej obydwa parkomaty są nieczynne.

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx8.xx4 
  • Marcin_gość

    03.04.2023, 20:21

    Nic tylko się cieszyć z takiej sytuacji

    Zgodnie z uchwałą rady miasta w takiej sytuacji należy uiścić opłatę w sąsiednim parkometrze LUB zgłosić sprawę telefonicznie do operatora systemu. Tak więc zgłaszamy zepsuty parkomat i parkujemy za darmo ;)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx6 

    Haski _gość

    03.04.2023, 21:16

    W takiej sytuacji...

    ... musisz biegem szukać działającego parkomatu. Nieważne że najbliższy działający będzie w ogleglości np 2km, uhahaha

    Cytuj
    IP: 37.30.xx4.xx1 
  • G_gość

    03.04.2023, 12:00

    "Przykładałem kartę mieszkańca i nie udało się zapłacić ani uzyskać zniżki. Coś jest zepsute w tych parkomatach."

    Rantem karty,musisz przyłożyć kartę mieszkańca rantem,wtedy działa.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx7.xx2 
  • Udhdh_gość

    03.04.2023, 12:12

    I bardzo dobrze, skończą sie wraki zalegające na parkingach.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx6.xx9 
  • Qre_gość

    03.04.2023, 16:31

    Super

    Dokładnie, wreszcie jest normalnie

    Cytuj
    IP: 83.21.xx1.xxx 
  • AR_gość

    03.04.2023, 12:14

    Porada

    "Przykładałem kartę mieszkańca i nie udało się zapłacić ani uzyskać zniżki. Coś jest zepsute w tych parkomatach."

    Zaloguj się na swoją kartę (profil) na portalu i kliknij dodaj numer rejestracyjny auta. Proszę.?

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx8.xx8 
  • qq_gość

    03.04.2023, 12:28

    najgorsze miejsca przy Gdańskiej dalej bezpłatne....bezsensu

    Odpowiedz
    IP: 46.175.xx6.xx8 
  • gość_gość

    03.04.2023, 13:17

    Całe to płatne parkowanie zostało wprowadzone w bezsensowny sposób

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 

    qq_gość

    04.04.2023, 06:04

    płatne miejsca same w sobie są ok, ale na gdańskiej dalej bedzie cyrk

    Cytuj
    IP: 46.175.xx6.xx8 
  • GOSĆ_gość

    03.04.2023, 13:06

    JAK TO JEST

    Parkometry nie przyjmują gotówki i nie wydają reszty - przyjmują monety od 10 groszy do 5 zł. NO TO JAK ????????????????????????

    Odpowiedz
    IP: 83.17.xx1.xx7 
  • . _gość

    03.04.2023, 13:48

    Parkomaty są głodne i połykają monety :P

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx5 

    Y&_gość

    03.04.2023, 19:31

    Uzurpator

    Pobłocki wraz z grupą radnych podjął decyzję bez konsultacji społecznej! Tego co uzurpatorzy nie dostrzegają zauważa społeczeństwo miasta Tczew i zauważalne jest to także w komentarzach ( jak ktoś spostrzegawczy, to zauważy iż trolle uzależnione pracą manipulują) Czas wyborów blisko, totalne tornado i Audyt Urzędu!! Należy otworzyć oczy trollom!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx6.xx0 
  • gbn_gość

    03.04.2023, 14:04

    no i zniknely auta z parkingow, super i co z tego, jak na tym cuchnącym starym mieście nic nie ma. Płacz był bo nie było gdzie postawić autka, a teraz problem maja mieszkańcy.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx8.xx7 
  • Prawda Czasu _gość

    03.04.2023, 14:24

    Skansen Tczewski

    Pobłocki porównuje Tczew do innych miejscowości, tylko nie zauważa że mają coś za coś, tu niestety stety syf! Są miasta które oferują bezpłatny żłobek, przedszkole, basen, darmową wodę w kranie! Zieleń, czyste place zabaw, chodniki, ulice, skwerki! W Tczewie pety, butelki rozbite na skwerkach, chodnikach i sporo pijących na ławkach! Zauważyłem pijących przed urzędem w Parku Kopernika, przy Fonta ach - tego geniusze od parkometrów nie widzą - Hipokryzja!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx6.xx0 

    Tczew mieszkaniec_gość_gość

    11.05.2023, 00:29

    Parking

    Nadal abonamentu brak dla wszystkich mieszkańców starego miasta na wyznaczonych ulicach jest maj i co ??? Mieszkańcy mają nadal problem a w ratuszu za szlabanem pewnie za darmo niech dadzą przykład i płacą sami za tym dziadostwem głosowali

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx9 
  • Marek_gość

    03.04.2023, 14:37

    Parking zwirki fontanna

    Moje pytanie brzmi czy na parkingu zwirki fontanna powstaną miejsca wyznaczone dla niepełnosprawnych?? Bo obecnie takich brak

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx9 
  • Nie_gość

    03.04.2023, 23:17

    Nie nie powstaną wiecznie lament tylko dać i dać za darmo... płacić jak wszyscy!

    Cytuj
    IP: 89.200.xx8.xx7 

    Mirtas_gość

    04.04.2023, 13:14

    Kochanie1

    Gdzie zgłosić brak miejsc dla niepełnosprawnych

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx6 
  • Adam S_gość

    03.04.2023, 14:46

    SUPER! Wreszcie wolne miejsca parkingowe

    SUPER! Wreszcie wolne miejsca parkingowe! Trzeba rozszerzyć system aby "janusze" niezapychali sasiednich ulic i parkingó bo ich zrujnuje zapłacenie 2 zł za parking!!! Wieśniactwo i januszostwo!

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx1.xxx 
  • Gość _gość

    03.04.2023, 16:15

    Ale po co rozszerzać? Skoro jest tyle wolnych miejsc to jedz tam i zapłać, a innym daj spokój

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 

    Ja_gość

    03.04.2023, 16:45

    Co za problem masz , zaparkuj na płatnym i płac 14 zł dziennie . Czemu oni maja płacić a ty nie. Ty jestes Janusz .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 

    Y&_gość

    04.04.2023, 00:26

    Adam S

    Ty pewnie masz zamrożony tok myślowy przez te parkometry! Co z tego będzie miało miasto i przeciętny Kowalski, a co zarządzający tymi parkometrami? Czy to nie tak jak segregacją śmieci które idą do jednego kotła, a mieszkaniec to idiota? W niektórych miastach to również idą do jednego kotła i są spalane, ale wytwarza się energię która służy do oświetlania miasta, przy czym miasto oszczędza mając zyski nie straty! Ponadto z recyklingu surowców są również dochody - reasumując mniejsze obciążenia i możliwości większe na dofinansowanie szkół, przedszkoli, żłobków, zieleni itp. Geniusze od parkometrów i bezpłatnej komunikacji!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx6.xx0 
  • Adam S_gość

    03.04.2023, 14:47

    Bedzie bezpłatna komunikacja "januszu"

    "Pobłocki porównuje Tczew do innych miejscowości, tylko nie zauważa że mają coś za coś, tu niestety stety syf! Są miasta które oferują bezpłatny żłobek, przedszkole, basen, darmową wodę w kranie! Zieleń, czyste place zabaw, chodniki, ulice, skwerki! W Tczewie pety, butelki rozbite na skwerkach, chodnikach i sporo pijących na ławkach! Zauważyłem pijących przed urzędem w Parku Kopernika, przy Fonta ach - tego geniusze od parkometrów nie widzą - Hipokryzja!"

    Bedzie bezpłatna komunikacja "januszu" więc co ty tu wypisujesz?

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx1.xxx 
  • Sam jesteś janusz_gość

    04.04.2023, 16:32

    Bo miasto i tak dopłacało do komunikacji a bezpłatna komunikacja to porównywalne koszty do tego co miasto dopłacało. Masz o tym artykuły na tcz

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx1 
  • 2bb_gość

    03.04.2023, 15:00

    Definicja Tczewa

    Wielka metropolia z płatnymi parkingami, wiecznie zakorkowana bardziej niż Gdańsk. Z dziurawymi drogami ale za to z milionem ścieżek rowerowych, których i tak nie widzą pedalarze i jadą ulicą. Z porozrzucanymi wszędzie hulajnogami. I najdłuższym molo w Polsce. Miejscówka, w której chcąc coś kupić co wychodzi poza definicje kebaba lub gaci, wymusza jazdę do innego zadupia jak starogard. A nie przepraszam, bo w przestrzeni ostatnich lat starograd stał się bardziej atrakcyjny niż czczef.

    Odpowiedz
    IP: 5.226.xx3.xx6 
  • Prawda Czasu _gość

    04.04.2023, 00:38

    Tczew stanął w rozwoju

    Za rządów Pobłockiego Tczew to stagnacja, a radni którzy obsadzeni są w spółkach miejskich przestali myśleć racjonalnie! Ważny dla nich jest ich byt, nie mieszkańców - zarówno tych młodych i tych starszych, nie wspominając o pokoleniach przyszłych! Dlaczego tak się lękają bezpośrednich spotkań z mieszkańcami poszczególnych osiedli! Tylko decyzje bez udziału publiczności! Myślę że to wasza ostatnia kadencja i czas na Audyt obywatelski!!!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx6.xx0 
  • Gościowa_gość

    03.04.2023, 16:07

    "Dokładnie! Jakoś w innych miastach system działa tylko w Tczewie płacz i lament, jeżeli parkingi są puste to oznacza że wreszcie można bez problemu zaparkować a tych co przeraża 2 zł zapłacić za parking to zostali w domu..."

    Proszę się doinformować ile kosztują abonamenty dla mieszkańców w innych miastach jeżeli już tak bardzo chcę się Pan do nich porównywać. Pomijając już fakt, że Tczew nie ma nic do zaoferowania - ani mieszkańcom, ani turystom.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx3.xx6 
  • Karol_gość_gość

    03.04.2023, 16:13

    "BRAWO! Świetna decyzja! Rozszerzyć o Gdańską i całą Niepodległości teraz można bez problemu zaparkować! Ten cały lament to nie wiem po co był?"

    . Wiesiu, Andziu, mam świetny pomysł! Rozszerzyć o ul. Chłodna! Strasznie zapchana autami, tam się miasto obłowi!

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx3.xx6 
  • Pablum_gość__gość

    03.04.2023, 16:17

    Dla mnie w Tczewie mieszka jakaś banda idiotów. Trzeba zapłacić za parking to nie dlaczego mam płacić? I wjeżdżam samochodem na trawnik. To jest kuźwa jakiś absurd. Parking na łaziennej pusty bo trzeba płacić. Ale pełno samochodów na trawniku obok bo tam nie trzeba....no k**** mac.jak to miasto ma być normalne jak tu na każdym kroku widać debiloze i patusiarstwo mieszkańców????

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • Tyczka_gość_gość

    03.04.2023, 16:39

    Absurdem to są te płatne parkingi i sposób w jaki zostały wprowadzone

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 
  • Pr_gość

    03.04.2023, 16:29

    A czy opłatę za parkowanie można uiścić ze środków będących na karcie mieszkańca ?

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx8.xxx 
  • Pablum_gość__gość

    03.04.2023, 16:40

    A ja płacę. Cieszę się że wreszcie mam miejsce pod domem jak wracam z pracy. Że jest przestrzeń . Że nie stoją stare trupy na parkingach. Ale fascynują mnie debile które zamiast płacić parkują na trawniku przy łaziennej.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • Ja_gość

    03.04.2023, 16:56

    To sie ciesz. Podskakujesz z radości czy tak normalnie sie cieszysz. Teraz przy twoim samochodzie nie bedzie stał żaden stary trup . Szok , cieszys sie tez ze masz lepszy , nowszy samochód od innych? . Jak ty mogłem żyć do tej pory . Nie cieszyłeś sie wcale zapewne co. Oj oj. Teraz jestes wkoncy szesliwy. Co ty z tej radości teraz zrobisz?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 

    Andrzej_gość

    04.04.2023, 09:53

    Skończy się "Januszostwo"

    Tym deeebilom co parkują na trawniku wczoraj policja wystawiała mandaty po 500 zł! Brawo! Skończy się "Januszostwo". TAK dla płatnych miejsc postojowych w Tczewie.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx6.xx9 

    gość _gość_gość_gość

    12.04.2023, 11:54

    parkometry

    To mógł napisać tylko radny bo łajzy już czekają na podwyżke jak znalazł będzie na płatne parowanie, szkoda że zwykły Kowalski nie dostanie podwyżki

    Cytuj
    IP: 195.164.xx4.xxx 
  • Sławek _gość

    03.04.2023, 17:04

    Dlaczego na ulicy Kościuszki nie ma miejsc wyznaczonych dla osób nie pełnosprawny?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx3 
  • Mos_gość

    03.04.2023, 19:55

    Parking

    Bo by nie zarobili inwalida nie płaci

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx9 

    Y&_gość

    04.04.2023, 00:46

    Może opłaty podatków

    Należałoby podatki opłacać w np. płacić w Gdańsku a zarząd miasta niech się utrzymuje z opłat z parkometrów! Nie widzą urugającego stanu, a widzą potrzebę tworzenia zbytecznego tworu!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx6.xx0 
  • Pablum_gość_gość

    03.04.2023, 17:04

    Powiem. Stać ciebie na samochód. Stać ciebie na opłaty. Jak nie to sprzedaj. Proste.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • Ja_gość

    03.04.2023, 17:10

    Ty masz jakis problem , cieszysz sie i jestes taki mądry . A i masz jeszcze dużo kasy. Czujeś taki lepszy od innych. Ty chyba lubisz tylko ludzi na twoim poziome . Kasiastych w miarę nowych samochodem i drobnymi na parking.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 

    Gość_gość

    04.04.2023, 00:49

    Pablum

    Lecz się prywatnie, gdyż NFZ nie był i nie jest w stanie ciebie wyleczyć!!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx6.xx0 

    Tczewianin_gość

    04.04.2023, 09:05

    do Pabluma

    żałosny jesteś, dostajesz bonusy z Urzędu za te teksty?

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx8 

    Gość _gość

    04.04.2023, 15:39

    Pablum?

    Lecz się prywatnie, gdyż NFZ jest bezradny na Twoje dolegliwości! Polecam Pilną konsultację u określonego specjalisty lub na określonym oddziale szpitalym! Cito

    Cytuj
    IP: 188.147.xx4.xx8 

    Mieszkaniec_gość

    04.04.2023, 18:16

    Odp

    Wprowadzić prakingi płatne na wszystkich ulicach Tczewa przy wszystkich blokach dopiero wtedy głupie komentarze się zakończą Niektórzy mieszkańcy może nie są tak bogaci że mogą płacić Ale ty jesteś bardzo bogaty to plac????????

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx8 

    Y&_gość

    05.04.2023, 15:23

    Pablum

    Myślę że do inteligentnych to ty nie należysz! Dam ci radę zamilcz to może twoja rodzina pomyśli że myślisz! Tylko ją będę wiedział że to farsa, ty potrzebujesz określonego specjalisty!!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx0.xx6 
  • gosc_gość_gość

    03.04.2023, 17:35

    ...

    "A czy nie przyszło komuś do głowy, że na tym parkingu parkowali również mieszkańcy okolicznych ulic. I może oni się wynieśli. Trzeba poszerzyć wyobraźnię"

    poszerzyłem i stwierdzam że urzędasy jednak dzisiaj nie parkowały a mieszkańcy okolicznych ulic zajęci byli pracą w trójmiejskich zakładach do których dojeżdżają swoimi autami; autor postu to zapewne ten biedny pracownik urzędu którego nie stać na zaledwie 7 plz :(

    Odpowiedz
    IP: 178.36.xx5.xx3 
  • Gość _gość

    03.04.2023, 17:45

    Czy tylko mi się wydaje, że to jest "podatek od samochodu" dla mieszkańców w/w ulic? Mieszkałem tam kilka lat i np. na Kościuszki w ciągu dnia były pustki... Tylko mieszkańcy tam parkują, Słowackiego podobnie...

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx7 
  • Uu_gość

    03.04.2023, 17:51

    "Dokładnie! Jakoś w innych miastach system działa tylko w Tczewie płacz i lament, jeżeli parkingi są puste to oznacza że wreszcie można bez problemu zaparkować a tych co przeraża 2 zł zapłacić za parking to zostali w domu..."

    Pomyśl trochę zanim napiszesz ty zapłacisz 2 zł bo na taki czas potrzebujesz zaparkować a co mają powiedzieć mieszkańcy którzy muszą opłacać cały dzień taki parking baranie, więc przestań p***ic głupot

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx7 
  • Kierowiec_gość

    03.04.2023, 17:52

    Mają rozmach.

    Godzina 16, parking przy dworcu...oba parkomaty nie działają "skorzystaj z innego lub zapłać telefonem". Nie dziwi mnie, że akurat w Tczewie są takie problemy. Pewnie takie obciążenie jest, że system rady nie daje...

    Odpowiedz
    IP: 46.204.xx4.xx5 
  • Ja_gość

    03.04.2023, 18:15

    Urzędasy

    Czytając początek komentarzy odnośnie parkowania przed urzędem i używanie słownictwa,, urzędasy, , jest lekko wkurzające. Bo gdyby nie ci urzędnicy to ciekawe jakbyś czy byście wyrobili dowód, zameldowali się itp. Może trochę więcej szacunku dla tych urzędników bo wykonują oni bardzo stresujący zawód. A czemu bo właśnie muszą znosić humory różnych typów za pensje której ty na pewno byś nie przeżył.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx1.xx1 
  • .._gość_gość

    03.04.2023, 19:19

    ...

    Bym załatwił wszystko on line.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2 

    Ja_gość

    03.04.2023, 19:29

    Praca jak każda inna, ich wybór. Gdzie nie jestes narażony na stres? Nawet ekspedientka w sklepie musi znosić humory klientów. W każdym zawodzie gdzie masz kontak z klientem tak jest. Jeden jest zadowolony , jeden nie. Kwestia tez jest taka czy wszyscy urzednicy tez sa ok. Bo tak nie jest.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx4.xx2 

    Lola_gość

    03.04.2023, 20:04

    Odp

    Zamienię się na pensje urzędnika ja na pewno dam radę ale odwrotnie to wątpię Ja przy kasie mam też wesoło i wszyscy tylko z kulturą przychodzą ha ha ha

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx9 

    MAGMA_gość_gość

    04.04.2023, 08:49

    W Anglii nie ma dowodów i zameldowania - a jakoś ludzie żyją bez tego.

    Cytuj
    IP: 80.52.xx9.xx8 

    Anna_gość

    04.04.2023, 09:51

    Brawo! Dokładnie i w punkt!

    Brawo! Dokładnie i w punkt!

    Cytuj
    IP: 83.8.xx6.xx9 
  • Kierowca_gość

    03.04.2023, 18:42

    "Pobłocki porównuje Tczew do innych miejscowości, tylko nie zauważa że mają coś za coś, tu niestety stety syf! Są miasta które oferują bezpłatny żłobek, przedszkole, basen, darmową wodę w kranie! Zieleń, czyste place zabaw, chodniki, ulice, skwerki! W Tczewie pety, butelki rozbite na skwerkach, chodnikach i sporo pijących na ławkach! Zauważyłem pijących przed urzędem w Parku Kopernika, przy Fonta ach - tego geniusze od parkometrów nie widzą - Hipokryzja!"

    Serio? Uważasz, że w innych miastach mają coś za darmo? Pamiętaj dziadku leśny, że to jest finansowane z podatków mieszkańców. W życiu nie ma nic za darmo. Tylko lenie i nieroby twierdzą, że coś jest za darmo.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx2 
  • Gość_gość

    04.04.2023, 07:38

    Kierowca?

    Za twoją kierownicą nic nie widać i nic nie słychać, gdyż ty nic nie rozumiesz - edukuj się i słuchaj osób starszych to coś wyniesiesz z życia, a tak to lamus! Przeczytaj i pytaj trzy razy, to może coś dotrze!!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx4.xx8 

    Twardy_gość

    04.04.2023, 09:00

    A co ty tak świrujesz?????? Jesteś z urzędasami??? Powinno być wszystko za darmo i kropka

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx1 

    Y&_gość

    04.04.2023, 15:47

    Kierowca

    Masz rację, rozumu nie można nabyć za darmo i dlatego masz takie braki, będziesz bezrozumnie płacić w parkomacie! Ty tego nie pojmiesz za życia dlaczego inni mają odmienne zdanie! Uważaj na drodze, choć zastanawiam się czy mieszkańcy mogą czuć się bezpiecznie? Kumasz, bo żaba TAK!!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx4.xx8 
  • Leo _gość

    03.04.2023, 19:10

    Piepszyć radnych z Tczewa , czynsze do góry za dwa pokoje już 1000 zł parkingi płatne itp woda śmieci wszystko ustalacie jak wam pasuje wywalić was na zbity pysk z UM darmozjady

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx8 
  • ..._gość_gość

    03.04.2023, 19:22

    ....

    Na ich miejsce wchodzą nowi i żeby spiąć budżet (nie potrafią jeszcze kombinować) walą podwyżki wszystkiego o 500% (nie mylić w pensjami pracowników UM) wtedy nic nie pozostaje tylko taczki.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • Xyz_gość_gość

    03.04.2023, 20:16

    Parking Bulwar nad Wisłą

    Parking bezpłatny dla mieszkańców nowych bloków i piekarni Sambor bo już nikt inny się tam nie zmieści. Ciekawy zbieg okoliczności?

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx6.xx2 
  • Marcin_gość

    03.04.2023, 20:27

    Ulica Dominikańska

    Ciekawe dlaczego operator systemu wbrew uchwale nie wyznaczył płatnych miejsc postojowych na ulicy Dominikańskiej? Czy mieszkańcy tej ulicy czymś sobie zasłużyli że w odróżnieniu od sąsiadów nie muszą płacić na parkowanie pod swoim domem?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx6 
  • Ela_gość

    04.04.2023, 19:10

    Ul.dominikanska

    Mieszkańcy ulicy Dominikańskiej płacą abonament 50 zł dla mieszkańców z kartą mieszkańca. A że nie zrobili płatnego parkingu od lat jest znak który mówi że jest zakaz postoju z informacją że zakaz nie dotyczy mieszkańców ulicy .Dominikańskiej

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx3 
  • Haski _gość

    03.04.2023, 21:04

    Niepełnosprawni. Z

    Może ktoś wie na podstawie czego określone zostały zasady parkowania osób niepełnosprawnych? W opublikowanej uchwale nie ma o tym słowa.

    Odpowiedz
    IP: 37.30.xx4.xx1 
  • Lola_gość

    04.04.2023, 17:43

    Odp

    Na prostej zasadzie że osoba niepełnosprawna ma obowiązku płacić. Zresztą wprost wynika to z decyzji urzędu Wojewódzkiego a dokładniej wojewody który uchylił pierwszą uchwałę rady miasta Tczewa w której całkowicie zwolniono osoby niepełnosprawne co było niezgodnie z ustawami. Teraz tylko jakoś głupio urzędowi przyznać się do błędu bo musiał uchwalić drugą uchwałę w której już całkowicie usunięto zwolnienie dla osób niepełnosprawnych. Dlatego na tcz.pl tak skrzętnie usuwają komentarze na ten temat i mylnie głoszą że osoby niepełnosprawne mają za darmo skoro nawet ustawa nie daje takiej możliwości a wyznacza tylko ściśle określone podmioty zwolnione.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx5.xx6 
  • Susan Benson_gość_gość_gość

    03.04.2023, 22:56

    Pożyczki

    Witam, Czy potrzebujesz rzetelnej i godnej zaufania firmy, aby uzyskać pożyczkę na sfinansowanie swojego projektu. Czy potrzebujesz pożyczki biznesowej, pożyczki osobistej lub kredytu hipotecznego? nie szukaj dalej niż Sunshine Financial Group Inc. Oferujemy wszelkiego rodzaju usługi pożyczkowe, zarówno pożyczki zabezpieczone, jak i niezabezpieczone, pożyczki długoterminowe i krótkoterminowe oraz wiele innych za dotowaną stopę procentową w wysokości 3% rocznie. Aby uzyskać więcej informacji, napisz do nas e-mailem: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) lub wyślij mi wiadomość bezpośrednio na WhatsApp pod numerem: +447360502110 i natychmiast uzyskaj odpowiedź Wiem, że uzyskanie legalnej pożyczki zawsze stanowiło ogromny problem Dla osób, które mają problemy finansowe i potrzebują rozwiązania, wiele osób ma trudności z uzyskaniem pożyczki kapitałowej w lokalnych bankach lub innych instytucjach finansowych ze względu na wysokie odsetki stopy procentowej, niewystarczające zabezpieczenie, stosunek zadłużenia do dochodu, niski wynik kredytowy itp. Nie martw się więcej, ponieważ specjalizujemy się w dostarczaniu strukturalnych rozwiązań finansowych dla osób fizycznych i firm w najbardziej efektywny i najszybszy sposób. Koniec z czekaniem i stresującymi wizytami w banku. Nasz serwis jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - możesz otrzymać pożyczkę i sfinalizować transakcję zawsze i wszędzie tam, gdzie tego potrzebujesz. Zapewniamy 24-godzinne usługi pożyczkowe światowej klasy. W przypadku zapytań / pytań? - Wyślij wiadomość e-mail na adres sunshinefinancialgroupinc@gmail.com lub napisz do nas na WhatsApp: +447360502110 | & Otrzymuj natychmiastową odpowiedź.

    Odpowiedz
    IP: 156.146.xx3.xx5 
  • Kellah_gość

    03.04.2023, 23:35

    "Opłaty obowiązywać będą wyłącznie w godzinach od 8 do 17 i tylko od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Całodobowo odpłatny będzie jedynie parking przy ul. Pomorskiej (tzw. górny parking, obok Galerii Kociewskiej, ale postój przez pierwsze 20 min. będzie darmowy). Dla mieszkańców ulic: Dominikańskiej, Kościuszki, Lipowej, Okrzei, Podgórnej, Podmurnej, Skromnej, Kard. Wyszyńskiego, Garncarskiej, pl. Hallera wprowadzony zostanie abonament miesięczny w wysokości 50 zł, który będzie przysługiwał osobie powyżej 16. roku życia posiadającej Kartę Mieszkańca Tczewa (tylko jeden pojazd na osobę). " Co za debil takie gówno w swoim chorym mózgu stworzył?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx8 
  • Monika _gość

    04.04.2023, 09:49

    Nie jęcz! Januszu!

    Nie jęcz! Januszu! Większości się ten pomysł podoba!

    Cytuj
    IP: 83.8.xx6.xx9 

    Rick_gość

    04.04.2023, 16:07

    Nie pisz głupot Monika

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 
  • Tczewianin_gość

    04.04.2023, 09:32

    DYSKRYMINACJA NIEPEŁNOSPRAWNYCH!!!

    W tym całym wielkim skandalu, największym skandalem jest tak mała ilość miejsc dla niepełnosprawnych. Panie Pobłocki, rusz Pan wreszcie swoje cztery litery i przejdź się na miejsca objęte haraczem i policz. Myślenie nie boli, tym bardziej empatia, której u Was w urzędzie nie ma. Cała Wasza pseudo akcja nadaje się do telewizji, i nie tej w której ustawiacie sobie spotkania i pytania jakie padają.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx8 
  • ._gość

    04.04.2023, 09:38

    Nieścisłości w zasadach parkowania

    W komentarzach słusznie zwrócono uwagę na pewne nieścisłości dotyczące sprawy zasad parkowania osób niepełnosprawnych, więc postaram się w tym miejscu klarownie to wyjaśnić, ponieważ jest to nieco zagmatwane. Zasadniczo według Art. 20d. ust. 2 pkt 1 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych "Zwolnienie (...) nie obejmuje prawa do bezpłatnego parkowania", ale Art. 13b ust. 4 pkt 2 Ustawy o drogach publicznych pozwala Radzie Miasta na wprowadzenie zerowej stawki opłaty dla niektórych użytkowników drogi z czego wynika, że w gestii miasta jest to, aby zapewnić osobom niepełnosprawnym bezpłatne parkowanie (, a dokładniej zerową stawkę opłaty). W innych miastach w uchwale wprowadzającej płatne parkowanie zazwyczaj znajduje się fragment określający zasady parkowania dla osób niepełnosprawnych (z reguły jest ono bezpłatne wszędzie, albo bezpłatne tylko na "kopertach"), ale w Uchwale nr XLII/470/2022 Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 31 marca 2022 r. takiego fragmentu nie ma, co może wydawać się tym bardziej dziwne, że w poprzedniej wersji tej uchwały (§ 15 ust. 1 Uchwały nr XXXVIII/421/2021 Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 23 grudnia 2021 r.) znajdował się ustęp, który zwalniał od opłaty osoby niepełnosprawne korzystające z płatnych parkingów pod warunkiem zaparkowania na "kopercie" oraz posiadaniu karty parkingowej. Dlaczego w takim razie ten fragment znajdujący się w uchwale z 2021 r. nie znajduje się także w uchwale z 2022 r.? Odpowiedź jest prosta - ponieważ był niezgodny z prawem i Wojewoda Pomorski w Rozstrzygnięciu Nadzorczym nr PN-II.4131.4.2022.KJ z dnia 2 lutego 2022 r stwierdził nieważność uchwały z 2021 r., ponieważ Rada Miejska nie może zwolnić nikogo od opłaty (, bo nie ma takiej delegacji ustawowej), a może jedynie ustalić zerową stawkę opłaty dla niektórych użytkowników drogi (na podstawie Art. 13b ust. 4 pkt 2 Ustawy o drogach publicznych). Dlaczego w takim razie Rada Miejska po prostu nie ustanowiła zerowych stawek dla osób niepełnosprawnych tak jak jest to przewidziane w Ustawie o drogach publicznych? Możliwe, że Rozstrzygnięcie Nadzorcze Wojewody zostało źle zinterpretowane albo po usunięciu błędnie sformułowanego przepisu zapomniano dodać poprawną wersję. Wniosek z tego jest taki, że według obecnie obowiązującej Uchwały osoby niepełnosprawne muszą płacić za parkowanie w sferach płatnego parkowania.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx4.xx4 
  • Lola_gość

    04.04.2023, 17:46

    Amen

    Pełna zgoda! Najgorsze jest to że na tym portalu i na Facebooku trąbią że osoby niepełnosprawne mają za darmo a urząd jak ostatni frajer zapomniał dodać zerową stawkę jako dodatkowy paragraf w nowej uchwale z 2022! Za wszystkie kary jakie nałożone zostaną na sobie niepełnosprawne powinien płacić ten portal!

    Cytuj
    IP: 192.166.xx5.xx6 
  • Basia Z_gość

    04.04.2023, 09:48

    Wreszcie jest porządek

    Wreszcie jest porządek i wolne miejsca do parkowania. Trzeba rozszerzyć system o inne ulice takie jak: Gdańska, Niepodległości, parking na węźle transportowym, Jasińskiego, okolice SP12 itd.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx6.xx9 
  • Piotr_gość

    04.04.2023, 16:09

    Podaj nazwę ulicy przy której mieszkasz. Rozszerzymy o Twoją ulicę w pierwszej kolejności

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 

    Y&_gość

    04.04.2023, 23:36

    Basia Z

    Ile Pobłocki tobie płaci za naiwność! Radzę uczciwie iść do spowiedzi na święta nim zasiądziesz przy stole z uczciwym człowiekiem!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx4.xx8 
  • Lukas _gość

    04.04.2023, 11:19

    Komunikacja

    Już widzę jak za 20% zysków z tego miasto jest w stanie zrobić darmową komunikację

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx8.xx8 
  • ajak_gość

    04.04.2023, 12:14

    i bardzo kur.. dobrze :) wszedzie są parkometry i ludzie żyją. czas zeby i u nas byly, moze nie bedzie nasrane wszedzie tyle tych złomów

    Odpowiedz
    IP: 80.54.xx2.xx4 
  • ja_gość

    05.04.2023, 11:47

    ajak bardzo ty jestes nie madry szok

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • Stefan _gość

    04.04.2023, 12:31

    Patrząc na komentarze stwierdzam fakt że ludzie którzy narzekają na płatne parkingi żyją z socjalu i stoją w kolejkach do mopsu. Hahaha...banda hipokrytów chyba nigdy z Tczewa nie wyjechała. Janusze biznesu zamiast na piwerka będzie trzeba wydawać na parking. Macie ból d**y o jakieś gówno. I po co i tak wam to nic nie da. Możecie się sądzić wykłócać.powodzenia wam życzę. Jak wam szkoda cebulionów na parking. Kupta se dom z własnym podjazdem i problem z głowy. Płaczące dzieci z tbs....żenada. benificjenty 500+ . Za robotę lesery się zabrać.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xx3 
  • Y&_gość

    04.04.2023, 16:00

    Stefan?

    Tobie już nic nie pomoże, nawet określony specjalista i oddział szpitalny! Ty masz umysł zamrożony na minus 272 'C i dlatego ten objaw wydoczny w twoim komentarzu! Tylko współczuć rodzinie, znajomym bliższym i dalszy - choć wątpię że po twoim wpisie ktoś do ciebie się przyzna???

    Cytuj
    IP: 188.147.xx4.xx8 

    Ja_gość

    05.04.2023, 05:34

    Stefan , patrząc na twoj komentarz stwierdzam ze jestes psychicznie chory.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • jaaa_gość_gość_gość_gość

    04.04.2023, 13:08

    odpowiedz

    "Pobłocki porównuje Tczew do innych miejscowości, tylko nie zauważa że mają coś za coś, tu niestety stety syf! Są miasta które oferują bezpłatny żłobek, przedszkole, basen, darmową wodę w kranie! Zieleń, czyste place zabaw, chodniki, ulice, skwerki! W Tczewie pety, butelki rozbite na skwerkach, chodnikach i sporo pijących na ławkach! Zauważyłem pijących przed urzędem w Parku Kopernika, przy Fonta ach - tego geniusze od parkometrów nie widzą - Hipokryzja!"

    Dlaczego maja byc darmowe zlobki, przedszkola? 500+ nie starczy na alko i przedszkole? Darmowa woda w kranie? co jeszcze ma byc darmowe?

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx5.xx1 
  • Y&_gość

    04.04.2023, 23:42

    jaa?

    Ty tego nie zrozumiesz, błaźnisz się i wsydzą się już byli znajomi i jak chcesz zasiąść przy Świątecznym stole człowieku bez kręgosłupa moralnego????

    Cytuj
    IP: 188.147.xx4.xx8 

    Y&_gość

    06.04.2023, 23:57

    jaa!?

    Czy taki ktoś jak ty może zrozumieć tak prosty tekst- ŻABA kuma, a ty NIE! KTO CI PŁACI ZA TEN TEKST, TWÓJ PRACODAWCA?

    Cytuj
    IP: 188.147.xx7.xx9 
  • Kolega_gość

    04.04.2023, 16:15

    "Dokładnie! Jakoś w innych miastach system działa tylko w Tczewie płacz i lament, jeżeli parkingi są puste to oznacza że wreszcie można bez problemu zaparkować a tych co przeraża 2 zł zapłacić za parking to zostali w domu..."

    Czyli klienci sklepów z starego miasta. Ciekawi mnie o ile spadły im obroty. Płatne parkingi w Tczewie to jakieś nieporozumienie zabija jeszcze szybciej to miasto. Stare miasto wymieralo przez brak pomysłu włodarzy miasta na to miejsce. A platne parkingi to tylko gwóźdź do trumny tego miejsca. Mam take postanowienie że będę unikał tych platnech parkingów w Tczewie jako mój indywidualny protest.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1 
  • Kolega_gość

    04.04.2023, 16:42

    "Należałoby podatki opłacać w np. płacić w Gdańsku a zarząd miasta niech się utrzymuje z opłat z parkometrów! Nie widzą urugającego stanu, a widzą potrzebę tworzenia zbytecznego tworu!"

    Chyba masz rację.Za rozliczanie w Gd są benefity np loteria z cennymi nagrodami, darmowe wejścia do zoo i na basen, darmowe muzea. A w Tcz masz w nagrodę platne parkingi.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1 
  • Mieszkaniec_gość

    04.04.2023, 19:50

    Ciekawy przypadek

    Od lat na ul, Wyszyńskiego, po przeciwnej stronie ulicy niż są zatoki parkingowe był zakaz parkowania. Teraz kiedy obowiązuje na tej ulicy płatne parkowanie nagle parkować można a nawet wymalowano linę wyznaczającą pas do parkowania przy brzegu drogi. Jak to zwykle celem nadrzędnym jest wyciagnięcie jak najwięcej pieniędzy od ludzi bo przecież skoro trzeba zapłacić za parkowanie to i zakaz nagle mógł zniknąć.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx0 
  • Ancde_gość

    04.04.2023, 21:59

    Ile

    Ile procent z tych pieniędzy trafi do miasta a ile do rak prywatnych?

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx0 
  • Tczew_gość_gość

    04.04.2023, 22:40

    Najgłupszy argument - "w innych miastach/krajach jest, to u nas też musi być". Ale my nie jesteśmy tymi miastami czy państwami. Jak komuś się gdzieś indziej podoba to droga wolna, nie ma przymusu mieszkania w Tczewie.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xxx 
  • ihnh_gość

    05.04.2023, 00:52

    No i bardzo dobrze że zrobili płatne. Znalezienie miejsca parkingowego na mieście to był cud a teraz pełno miejsc parkingowych

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx3.xx6 
  • Ja_gość

    05.04.2023, 05:42

    Ty to jestes prawdziwy cud. Do samochodu sam trafiasz czy ktoś ci pomaga. Dobrze ze auto ma 4 drzwi (przeważnie) , łatwo znajdziesz wejście.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 

    Agi_gość_gość

    05.04.2023, 11:44

    do ihnh_gość

    No zobacz, a mi się takie cuda przydarzały codziennie. Ja jestem święta czy to ty nie potrafisz sobie znaleźć miejsca?

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 

    ja_gość

    05.04.2023, 11:52

    prawdziwe cuda to sie dzieja w glowie ihnh_gościa

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 

    Mieszkaniec_gość_gość

    05.04.2023, 22:28

    Odp

    Jakie cuda się dzieją na starym mieście Parkometry wpie......ą monety Ciekawe kiedy wszystko padnie jak te rowery miejskie ha ha ha Popieram mieszkanców którym się to nie podoba bo mają prawo wyrazić swoją opinię i liczą się z wydatkami w tych czasach Nigdzie nie ma informacji że mieszkańcy mogą złożyć podpisy że nie zgadzają się np brak abonamentu na danej ulicy I bardzo ciekawe jest że nie wystawiają faktur co urząd skarbowy na to Bo niektóre firmy by chętnie w koszty to zapewne wrzuciły????

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xx6 
  • Tomasz _gość_gość

    05.04.2023, 09:10

    Bardzo dobry pomysł z płatnymi miejscami do parkowania. Niech każdy płacić.. Niema nic za darmo. Jeszcze powinna być opłata za posiadanie psa. Proponuję 2000 rocznie za zwierzaka. BO NA STARYM MIEŚCIE W TCZEWIE ŚMIERDZI PSIM GÓWNEM....

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx9.xx6 
  • Ja_gość

    05.04.2023, 11:34

    To przestań tam chodzić moze przestanie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 

    Pit bul_gość

    05.04.2023, 11:42

    Psy

    Proponuję żebyś wykorzystał tą kwotę na psychiatrę wykąpać się trzeba wtedy nie będzie śmierdzieć gównem

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xx6 
  • Tczewianka_gosc_gość

    05.04.2023, 10:46

    parking przy UM

    Dlaczego pracownicy UM otrzymali od pracodawcy darmowy parking? Za szlabanem? na podsatwie identyfiktorów? Czym różnią się od innych pracowników którzy swoim autem chcą zaparkowac przy miejscu pracy a zmuszeni są wniesc oplate, bo pracuja przy ulicy gdzie jest strefa platnego parkowania? ps. parking przy UM miał być platny w godz 8-17 od pon do pt, a dadano tablice ze jest calodobowy zakaz postoju, czyli auta nie postawisz tam np we weekend. BRAWO!!!

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx6.xx9 
  • tim_gość_gość

    05.04.2023, 11:50

    kolesiostwo

    Wygląda na to, że mamy tu do czynienia z dyskryminacją, bardzo nieładne zjawisko. Urzędnicy powinni świecić przykładem i codziennie rano odprowadzać haracz za parkowanie

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 

    gvhg_gość

    05.04.2023, 11:55

    To jest skandal . Pracownicy um powinni stawiac auta na bulwarze i zasuwać pieszo do roboty tak jak inni

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 

    Sąsiad _gość

    07.04.2023, 22:29

    Odp

    Bo myśleli że ludzie nie zauważą że za szlabanem mają za friko sami zagłosowali na parkingi to niech teraz dadzą przykład i za to dziadostwo parkingowe płacą Ale te parkingi ruszyły rozruch firm na starym mieście gdzie nie spojrzeć parkingi opustoszałe . Przy tej frekfencji na parkingach za 200 lat im się zwróci Wesołych świąt dla mieszkańców starego miasta

    Cytuj
    IP: 94.254.xx6.xxx 
  • Tadek_gość

    05.04.2023, 13:13

    Dla niektórych mieszkańców abonament za parkowani równa się jakiejś tragedii . Od lat parkowali za darmo blokując parkingi i uniemożliwiali innym ich używania ( firma Sambor nadal korzysta z tego przywileju rezerwując część parkingu miejskiego przy Bulwarze dla swej prywatnej floty transportowej ... fajnie jak się ma znajomości w radzie miejskiej ) Niestety w dzisiejszych czasach , kto kupuje mieszkanie musi się automatycznie liczyć z kupnem parkingu lub garażu . Firmy do wyjątków nie należą i nie powinny wykorzystywać podatników dla własnego wzbogacenia . Myślę , że abonament na parkowanie to dobre rozwiązane które funkcjonuje na całym świecie , a firmy powinny mieć własne lub wynajęte parkingi co też jest rzeczą normalną w innych zakątkach ziemi.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • ja_gość

    05.04.2023, 15:24

    Czyli jak mieszkancy parkowali za darmo i blokowali innym, to teraz maj parkowac za kase i tez blokowac innym. Czyli inni tez nie beda ich uzywac i beda jezdzic i szukac miejsca. Nic sie nie zmieni po za tym ze ktos na tym zarobi. Logiki troche. Z reszta Twojej opinii moge sie zgodzic.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 

    Kiki_gość_gość

    05.04.2023, 21:19

    Gdzie na starym mieście mogę wykupić miejsc parkingowe lub garaż? Oferty proszę na priv xd

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 

    gość_gość

    06.04.2023, 10:20

    parkometry

    Jasne masz rację tylko dlaczego mają płacić mieszkańcy Starego Miasta niech zrobią parkingi w całym mieście niech płaca wszyscy nawet pod blokiem i zobaczymy czy będziesz taki mądry a propo jak ktoś kupował mieszkanie kilkadziesiąt lat temu to nie można było kupić miejsca postojowego. A teraz tym bardziej. Smutne jest to że pracownicy Urzędu Miasta są lepsi od wszytkich innych pracowników czy to nie dyskryminacja zawodu sprzątaczki czy ekspedientki, którzy muszą płacić. Jak wszyscy to wszyscy. Nie można było zrobić np. połowę Placu Hallera dla tych turystów ????odwiedzających Stare Miasto, może ktoś ruszyłby tyłek i zobaczył jaki tam syf.

    Cytuj
    IP: 195.164.xx4.xxx 
  • Marcin_gość

    05.04.2023, 16:32

    Mieszkańcy Dominikańskiej

    "Mieszkańcy ulicy Dominikańskiej płacą abonament 50 zł dla mieszkańców z kartą mieszkańca. A że nie zrobili płatnego parkingu od lat jest znak który mówi że jest zakaz postoju z informacją że zakaz nie dotyczy mieszkańców ulicy .Dominikańskiej"

    Za co płacą abonament skoro zgodnie z aktualnym oznakowaniem parkują za darmo? Operator ewidentnie nie wypełnił tutaj obowiązku wynikającego z uchwały. Brak oznakowania pionowego i poziomego to brak podstawy do opłat. Dodatkowo wg informacji jakie przekazuje operator strefy abonament obowiązuje jedynie na ulicy na jakiej się mieszka.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx6.xx9 
  • gość _gość

    05.04.2023, 21:56

    parkingi

    Przeczytałam to co tutaj napisano. Komentarze, jak komentarze. Jedno jest pewne - piszą ci co stać ich na samochód lepszy, bądź gorszy ale na miejsce postojowe czy parkingowe odpłatne już nie stać. Najlepiej będzie, jak zaczniecie jeździć komunikacją miejską, lokalną lub chodzić pieszo. Problem zniknie. Nie stać na parkingi, to nie korzystać z nich i uruchomić chodzenie z buta.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx6.xx2 
  • Mieszkaniec_gość_gość

    05.04.2023, 22:46

    Odp

    Gówno prawda do pracy jeżdżę rowerem Samochód stoi przed domem to czy chodzę czy jadę rowerem to i tak muszę zapłacić nawet jak autobusem pojadę A wszystkie ulice nie mają abonamentu Za 50 zl na miesiąc My zapłacimy z naszej ulicy 140zl ma miesiąc codziennie opłacając bilet dzienny w skali roku to dużo 1680 zl wyjdzie

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xx6 

    Ja_gość

    06.04.2023, 07:11

    No i nie korzystają z nich , stoi teraz kilka samochodów na krzyż. Gdzie ci wszyscy którym mieszkańcy blokowali te parkingi ?nagle nikt ich nie potrzebuje? Gadki ze nie było gdzie zaparkować bo miejsca nie ma , a teraz jest mnóstwo tylko tych zainteresowanych niewielu . Nie tylko ludzie ze starego miasta maja samochody, ale to tylko ich ma byc stać na te parkingi bo juz na nowym albo suchostrzygach mogą parkować za darmo np. orzed swoim domem. Gdzie tu sprawiedliwość?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • Mieszkaniec_gość_gość_gość

    05.04.2023, 23:02

    Faktury

    Co urząd skarbowy na to że nie chcą wystawić faktury za parkowanie nieraz za brak paragonu jest sroga kara a tu nic ??????? firma obsługująca parkometry nie pomyślała że niektóre firmy chcą wziąć faktury .czy na lewo kasa Idzie ??? Amba Fatima faktury nima .

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx0.xx6 
  • Mieszkaniec_gość_gość

    06.04.2023, 00:14

    Wyszyńskiego

    Nagle kiedy weszło płatne parkowanie na ul. Wyszyńskiego zniknął zakaz postoju (po przeciwnej stronie tej ulicy niż są zatoki postojowe) a wręcz wymalowana została linia wyznaczająca pas przy brzegu ulicy gdzie można teraz parkować oczywiście odpłatnie. Zwykłe wyciąganie od ludzi kasy w tym przypadku.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx0 
  • Lex_gość

    06.04.2023, 07:19

    Płatne parkingi

    Jak to pan mówił "jak ja będę prezydentem w Tczewie płatnych parkingów nie będzie". Dotrzymał pan słowa brawo.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx2 
  • przypominający_gość

    07.04.2023, 08:20

    Czas na zmianę

    Cytuj
    IP: 91.224.xx9.xx4 

    Mieszkaniec_gość_gość_gość

    07.04.2023, 22:41

    Parking

    Dotrzymał tylko dla swoich w urzędzie mają za szlabanem i odziwo za darmo A pozostali mieszkańcy muszą płacić Ale brzydko to wygląda

    Cytuj
    IP: 94.254.xx6.xxx 
  • przypominający_gość

    06.04.2023, 12:09

    Czy nie było tak, że Pobłocki obiecał mieszkańcom, że nie będzie strefy płatnego parkowania?

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx9.xx4 
  • staromiejskifyrtel_gość_gość

    07.04.2023, 20:32

    a są wyjątki

    parkowanie w godzinach opłat poza strefą pod Apteką na placu Hallera; to wyjątek? właściciel specjalnej troski? czy może prawo małymi literkami pisane?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx7 
  • Mieszkaniec_gość_gość_gość

    07.04.2023, 22:45

    Odp

    "Czas na zmianę"

    Pomieram na naszej ulicy jakoś wszyscy chcą iść na następne wybory jak będą na pewno będzie zmiana

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx6.xxx 
  • Tczew mieszkaniec_gość_gość

    07.04.2023, 23:05

    Parking

    "To jest skandal . Pracownicy um powinni stawiac auta na bulwarze i zasuwać pieszo do roboty tak jak inni"

    Ale nie na pusto !!!!!!!!!!dwa wiaderka wody z Wisły niech nabiorą i ida pod górę Sambora i do ratusza wtedy niech pomyślą????????? Że niektóre kobiety tachaja światy z zakupami do domu ta drogą całkiem nieprzyjemne co nie!!!

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx6.xxx 
  • Odwiedzająca Tczew_gość

    18.04.2023, 21:38

    Parkometry

    Bardzo ciężko obserwuje się jak to miasto, bardzo ładnie położone, z potencjałem źle zarządzane marnieje...może najpierw należałoby zadbać o to by turyści mieli ochotę w ogóle przyjeżdżać by zaparkować na starówce? By mieli tam co zwiedzać. Może należałoby najpierw zrewitalizować te starówkę (miasto)? Parkometry byłyby ostatnim punktem na liście... W tej chwili obciążają głównie mieszkańców...powodują to, ze ludzie parkują tak, by uniknąć opłat, a tym samym blokują przejazd np. straży pożarnej! (bo przecież przyjezdni zapłacą te "2zł" raz na jakiś czas). Co do wraków aut na stałe zajmujących miejsca parkingowe - świetne zadanie dla straży miejskiej! Można byłoby się wykazać, przedstawić raporty, liczby/wyniki z interwencji... Zamiast zorganizować coś by starówkę /miasto uatrakcyjnić, robi się wszystko by je dobić...

    Odpowiedz
    IP: 176.165.xx7.xx2 
  • Mieszkaniec_gość_gość_gość_gość

    11.05.2023, 00:17

    Parking

    Gdzie te abonamenty dla pozostałych ulic jest maj I co nadal w dupie nas mają i gdzie te te petycje ? Gdzie niby można podpisy składać Płatne parkingi w ciągu dnia opustoszałe dlaczego????? Bo kórwa ludzie nie mają pieniedzy wszyscy parkują gdzie popadnie żeby nie płacić Dlaczego ludzie wybrani przez mieszkańców starego miasta do urzędu nie biorą incjatycy by im pomóc

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.