Tcz.pl logo

Szukaj

Potrącenie na przejściu dla pieszych na Armii Krajowej. Apel o ostrożność w zimowych warunkach!

W środowe południe (11.02) na ulicy Armii Krajowej w Tczewie doszło do potrącenia 71-letniej kobiety na przejściu dla pieszych. Seniorka trafiła do szpitala. Policja apeluje do kierowców i pieszych o szczególną ostrożność - zwłaszcza w okresie zimowym, gdy warunki na drodze szybko się zmieniają.

Wczoraj dyżurny tczewskiej jednostki Policji otrzymał zgłoszenie o potrąceniu kobiety na przejściu dla pieszych. Na miejsce natychmiast został skierowany patrol ruchu drogowego.

Policjanci ustalili, że 38-letni kierujący osobowym mercedesem nie ustąpił pierwszeństwa 71-letniej kobiecie, która przechodziła przez oznakowane przejście. W wyniku zdarzenia piesza została potrącona i przewieziona do szpitala. Kierowca był trzeźwy. Na miejscu pracowali policjanci, którzy wyjaśniali okoliczności zdarzenia oraz zabezpieczali ślady wspólnie z technikiem kryminalistyki. To zdarzenie jest kolejnym przypomnieniem, jak ważna jest ostrożność na drodze - szczególnie w okresie zimowym. Obecnie warunki są trudne i zmienne. Opady deszczu ze śniegiem, marznący deszcz, oblodzona jezdnia czy mgła znacząco ograniczają widoczność i wydłużają drogę hamowania. - mówi mł. asp. Katarzyna Ożóg, rzeczniczka KPP Tczew.


Policja apeluje do kierowców:


Zmniejsz prędkość przed przejściem dla pieszych

Zachowaj szczególną uwagę w rejonie szkół, sklepów i przystanków

Pamiętaj, że na śliskiej nawierzchni droga hamowania jest znacznie dłuższa

Apel także do pieszych:

Przed wejściem na przejście upewnij się, że kierowca cię widzi i ma możliwość się zatrzymać

Noś elementy odblaskowe - po zmroku i w czasie mgły mogą uratować życie

Chwila nieuwagi może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Bezpieczeństwo na drodze zależy od nas wszystkich. Zachowajmy ostrożność i dbajmy o siebie nawzajem.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (18)
dodaj komentarz

  • -4

    oho_gość

    12.02.2026, 18:31

    Pewnie wbiegła. ;) Kierowcy w Tczewie niestety w ogóle nie uważają przy przejściach dla pieszych, ścigają się z pieszymi żeby przejechać przed nimi, a jak się nie uda to w złości przejeżdżają praktycznie po piętach.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx9  #
  • +6

    Super_gość

    12.02.2026, 21:48

    Zgadzam się

    Każdego dnia odprowadzając dziecko do szkoły mam sytuację, że kierowcy nie reagują, jak się stoi przy przejściu. Dziś to samo jeden się nie zatrzymał , a za nim autobus miejski też nie. A z drugiej strony auto stoi i chce przepuścić. Rejon Armii krajowej/jurgo . Taka sytuacja nie tylko jak jest mgła !

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx6  #

    b_gość

    27.02.2026, 22:12

    Obserwuję pieszych szczególnie tych bardzo młodych albo takich po 50-60-70 którzy wierzą w to że mają pierwszeństwo dane im przez durne przepisy ,większość z nich nawet nie spojrzy na pasach czy coś jedzie tylko twardo idą ,nas uczono w szkole spojrzeć w lewo ,prawo jeszcze raz w lewo i można iść .Też jestem pieszym nie tylko kierowcą ale zawsze staję przed przejściem i czekam aż auto się zatrzyma, dopiero idę miałem kilka takich sytuacji że coś nagle się wydarzy ,odwróci na chwilę uwagę i już jest nieszczęście ,ale takich co mieli pierwszeństwo na rowerze i na pasach są pełne cmentarze szkoda mi zawsze takiego kierowcy niż idioty który żle interpretuje przepisy .Wystarcz na sekundę odwrócenie wzroku lub inna sytuacja i już dochodzi do tragedii.

    Cytuj
    IP: 88.156.xx8.xx3  #
  • +16

    Kierowca bombowca _gość

    12.02.2026, 19:39

    Przejscie

    Jedno spojrzenie, które ma znaczenie Jako kierowca, który każdego dnia pokonuje wielei kilometrów po mieście, widzę jedno zjawisko coraz częściej: piesi wchodzący na przejście bez upewnienia się, czy nadjeżdża pojazd. Nie zatrzymują się, nie patrzą - krok na pasy jest pierwszym momentem refleksji. Prawo daje pieszemu pierwszeństwo, ale nie daje odporności na skutki zderzenia. Samochód, a tym bardziej autobus czy cięższy pojazd, nie zatrzymuje się natychmiast. Nawet przy niewielkiej prędkości droga hamowania to kilka, a czasem kilkanaście metrów. Tego nie zmieni ani przepis, ani dobra wola kierowcy. Miasto to przestrzeń wspólna. Bezpieczeństwo nie polega na udowadnianiu racji, lecz na przewidywaniu zachowań innych. Jedno krótkie spojrzenie w lewo i w prawo przed wejściem na przejście może zapobiec tragedii - dla pieszego, ale też dla kierowcy, który zostaje z konsekwencjami na całe życie. Apel jest prosty: zanim wejdziesz na pasy, upewnij się, że jesteś widoczny i że nadjeżdżający pojazd ma realną możliwość się zatrzymać. Ostrożność nie odbiera pierwszeństwa - ona ratuje zdrowie i życie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx8  #
  • -1

    ._gość

    13.02.2026, 06:31

    To jest właśnie podejście, które stwarza zagrożenie - przerzucanie odpowiedzialności. Wsiadając za kółko bierzesz odpowiedzialność za zdrowie i życie innych, kropka. Kierowcy jeżdżą za szybko, przejeżdżają na czerwonym, nie bez powodu montowane są wszędzie wysepki i wzniesienia, a przebudowywanie ulic na wąskie poprawia statystyki :) fizycznie nie da się zapi***, to jest bezpieczniej. To naprawdę nie jest wina pieszych, że przechodzą przez przejście. Pieszemu dużo trudniej jest przewidzieć zachowanie auta. I tak, piesi powinni się rozglądać i zachowywać ostrożność, ale to kierowcy mają realny wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx9  #
    +5

    Rece opadajo_gość

    13.02.2026, 12:21

    Do ._gość

    Masz prawo jazdy? Jezdzisz samochodem? Znasz z zycia to ze tylko kierowca ma odpowiedzialnosc za wypadki na przejsciu dla pieszych? Bo wg mnie malo wiesz. Jestem i kierowca i pieszym, i widze jak zachowuja sie jedni i drudzy. Zgadzam sie z tym, ze w niektorych przypadkach kierowcy sa winni, bo jada za szybko, bo bawia sie telefonem, czy jeszcze zajeci sa czyms innym niz prowadzeniem samochodu. Ale tak jak jest napisane we wczesniejszym komentarzu, to rowniez na pieszym spoczywa duza odpowiedzialnosc za wypadki. W przepisach ruchu drogowego jest takie sformulowanie o zasadzie ograniczonego zachowania w stosunku do uczestnikow ruchu. To samo powinno tyczyc sie pieszych w stosunku do kierowcow. Czy pieszego zbawi te kilka sekund na rozejrzenie sie lewo-prawo... zanim wejdzie na przejscie? Upewnienie sie czy kierujacy samchodem widzi nasz zamiar przejscia przez przejscie? Pewnie nie, ale jezdzac samochodem czesto widac pieszych ktorzy wchodza na przejscie bez rozejrzenia sie, bez upewnienia sie czy moga to zrobic bezpiecznie. Chodniki czesto sa tez usytuowane tak, ze tylko kraweznik oddziela je od drogi, a takie pieszy idac chodnikiem, nagle skreca na przejscie nie rozgladajac sie. Kierowca nie czyta w myslach pieszego i nie wie co on zrobi. Pieszy nie ma kierunkowskazow zeby zasygnalizowac manewr skretu z chodnika na przejscie. Wielu pieszych chodzi w naciagnietych na maksa kapturach, sluchawkach na uszach, sa calkowicie odizolowani od tego co sie wokol nich dzieje. Wiec dla mnie to wina lezy po obu stronach ze sa wypadki na przejsciach dla pieszych. Powinnismy sie wszyscy szanowac w ruchu ulicznym i byc dla siebie wyrozumiali. Kierowcy - piesi i piesi - kierowcy. Wkoncu kazdy z kierowcow jest tez pieszym, a kazdy z pieszych moze byc kierowca.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx8.xxx  #

    do ręce opadaja _gość

    13.02.2026, 14:41

    Ależ ja absolutnie nigdzie nie napisałam, że piesi nie są winni czy ze zachowuja się zawsze dobrze i odpowiedzialnie, ani że kierowcy są odpowiedzialni za wszystkie wypadki na przejściach, ani wszystkie wypadki w ogóle. Natomiast komentarz powyżej mocno sugeruje, że PIESI POWINNI SIE ROZGLĄDAĆ. Jasne. Powinni. Kierowcy powinni się rozglądac, zachowywać ostrożność i przewidywać (tak samo jak i piesi) i jeździć przepisowo (czego bardzo często nie robią). I ponownie - gdy pieszy jest nieostrożny, stanowi zagrożenie głównie dla siebie. Gdy kierowca jest nieostrożny, stanowi zagrożenie dla siebie, pieszych i innych kierowców - dlatego ponosi większą odpowiedzialność wsiadając za kółko. I musi przewidywać więcej. I dlatego właśnie jest coś takiego jak prawo do prowadzenia auta, które jest przywilejem do ponoszenia tej odpowiedzialności. A znaczna większość próbuje tą odpowiedzialność przerzucić na innych albo wyrownać z odpowiedzialnością pieszych. No... Nie ;)

    Cytuj
    IP: 91.94.xx7.xx4  #
  • -5

    Marian_gość

    12.02.2026, 23:00

    jak poszerza granice to bedzie mniej wypatkuf

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx4.xx1  #
  • +1

    Generał Ferreira_gość

    13.02.2026, 16:10

    Marian...

    Ty se poszerz horyzonty. Obecnie masz ciasną głowę, a w niej ciasny umysł, który nie za wiele ogarnia ????

    Cytuj
    IP: 31.175.xxx.xx4  #
  • -5

    K_gość

    13.02.2026, 07:17

    A ja uważam, że ludzie są zbyt mało zdrowi, tak łatwo ich rozjechać autem. Może więcej siłowni, pancerne blachy, albo zbroja płytowa z XV w.? Dla pieszych?

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx7.xx9  #
  • +9

    tczewianka_gość

    13.02.2026, 08:57

    przejście na pasach

    Temat rzeka......stoję na przejściu dla pieszych, czekam aż samochody się zatrzymają, z lewej kierowca się zatrzymuje a z prawej jeden...drugi...trzeci...czwarty nie przepuszcza śmiga dalej pan z lewej mi macha rękami wkurzony a ja co mam się rzucić pod samochód ? Także nie jest to tylko wina pieszych, głównie kierowcy nie trzymają się zasad bezpieczeństwa bo musi być szybko.....szybko bo 40 sekund zmieni jego życie tylko nie wiadomo w którą stronę. Pozdrawiam kierowców i pieszych.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx4.xx0  #
  • Ja_gość_gość

    13.02.2026, 10:00

    Tak jest. To prawda.

    Ja polecam każdemu mieć włączoną kamerę w ręku a potem, wiadomo co. Inaczej się nie nauczą

    Cytuj
    IP: 83.8.xx6.xx5  #
  • -2

    DOMINIK_gość

    13.02.2026, 12:46

    Proszę o kontakt

    Osobę poszkodowaną w wypadku lub rodzinę proszę o kontakt - przekażę przydatne informacje tel. 783 - 903 - 941

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xx9  #
  • -1

    Nick_gość

    13.02.2026, 18:18

    Temat

    Obowiązki pieszych na przejściu dla pieszych Zachować szczególną ostrożność Czyli: obserwować drogę, pojazdy, sygnalizację - nawet jeśli masz pierwszeństwo. Korzystać z przejścia zgodnie z przepisami - jeśli jest sygnalizacja świetlna ? stosować się do świateł - przy czerwonym świetle nie wolno wchodzić na jezdnię Nie wchodzić bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd Nawet na pasach nie wolno "wskakiwać" pod samochód, który nie ma fizycznej możliwości się zatrzymać.

    Odpowiedz
    IP: 85.163.xx2.xx5  #
  • +1

    xd_gość_gość_gość

    16.02.2026, 08:09

    teraz jeszcze napisz obowiązki kierowcy :)

    Cytuj
    IP: 46.112.xx8.xx7  #
  • +2

    007_gość

    14.02.2026, 03:06

    Policja apeluje

    Zmniejsz prędkość przed przejściem dla pieszych I koniec!Kropka!Wtedy na pewno będziesz miał możliwość zatrzymać się i przepuścić pieszego!

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx8.xx1  #
  • +1

    sobol_gość_gość_gość

    19.02.2026, 16:44

    decyzje

    Czy policja ma dane ile ludzi jest poszkodowanych w wypadkach i ile ludzi zginęło przez używanie komórki na pasach i za kierownicą plus nadmierna szybkość oraz na podwójnym gazie? innych powodów nie widzę

    Odpowiedz
    IP: 195.128.xx0.xx4  #
  • -1

    xxx_gość

    22.02.2026, 18:40

    a ciebie nie zwalnia z myślenia

    "To jest właśnie podejście, które stwarza zagrożenie - przerzucanie odpowiedzialności. Wsiadając za kółko bierzesz odpowiedzialność za zdrowie i życie innych, kropka. Kierowcy jeżdżą za szybko, przejeżdżają na czerwonym, nie bez powodu montowane są wszędzie wysepki i wzniesienia, a przebudowywanie ulic na wąskie poprawia statystyki :) fizycznie nie da się zapi***, to jest bezpieczniej. To naprawdę nie jest wina pieszych, że przechodzą przez przejście. Pieszemu dużo trudniej jest przewidzieć zachowanie auta. I tak, piesi powinni się rozglądać i zachowywać ostrożność, ale to kierowcy mają realny wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego."

    Uważam że kiedy przechodzisz przez ulicę to odpowiedzialność jest po twojej stronie i kropka. Też tak mogę powiedzieć a na serio to wszyscy muszą się liczyć z taką sytuacją jak w temacie a więc jedni jak i drudzy szczególna uwaga i tyle w temacie.

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx2.xx0  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.