Niebezpieczne skrzyżowanie przy Tesco monitorowane przez kamerę

Obraz z kamery na Armii Krajowej (fot. facebook.com/MirosławPobłocki)
Niebezpieczne skrzyżowanie przy Tesco monitorowane przez kamerę
Niedawno przejście dla pieszych przy Szkole Podstawowej nr 8 znalazło się w sieci miejskiego monitoringu. Teraz w okolicy pojawiła się kolejne kamera - tym razem na wysokości Tesco. Urzędnicy liczą, że dzięki temu nie będzie tam dochodziło do niebezpiecznych sytuacji.

Ulica Armii Krajowej to jedna z głównych arterii Suchostrzyg. Ruch, nawet po oddaniu zmotoryzowanych alei Kociewskiej, wciąż jest spory. Dlatego pod szczególnym nadzorem mają znajdować się przejścia przy Szkole Podstawowej nr 8. Niedawno pojawiła się jedna kamera - teraz kolejna. Wnioskowali o to m. in. radna Gertruda Pierzynowska i Michał Bollin.

- Pamiętacie moment gdy zamontowaliśmy nową kamerę skierowaną na przejście dla pieszych przy Szkole Podstawowej Nr 8? Rozgorzała wtedy dyskusja, że potrzebna jest jeszcze jedna kamera skierowana na niebezpieczne Waszym zdaniem skrzyżowanie przy Tesco / Gemini i nowym markecie. Po Waszych głosach podjąłem decyzję i mamy taką kamerę. Miejmy nadzieję, że nie będziemy musieli z niej korzystać - że będzie bezpiecznie. - pisze na swoim facebookowym profilu prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

Dodajmy, że system miejskiego monitoringu obejmuje kilkadziesiąt kamer - najwięcej z nich znajduje się w rejonie Starego Miasta i węzła transportowego, ale nie tylko, bo operatorzy kamer doglądają też, co dzieje się na skwerze przy fontannie przy ulicy Żwirki, czy skwerze 750-lecia miasta na os. Witosa.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (28)
dodaj komentarz

  • dar_gość

    21.09.2017, 09:02

    Bardzo dobra decyzja. Nie raz, nie dwa miałem tam problem szczególnie z innymi tzw. kierowcami

    Odpowiedz
    IP: 185.104.xx0.xxx 
  • mati_gość

    21.09.2017, 09:23

    Racja i niektórych z nich spotkasz za raz tutaj w komentarzach...

    Cytuj
    IP: 199.249.xx3.xx3 
  • ka_gość

    21.09.2017, 09:12

    debilizm

    A od kiedy to kamera poprawia bezpieczeństwo? Dzięki kamerze można co najwyżej ustalić przebieg zdarzenia.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • mati_gość

    21.09.2017, 09:22

    Czyli Prezydenta nazywasz debilem? Tacy jak Ty pierwsi przychodzą po nagrania do Straży Miejskiej jak coś się wydarzy, potrzebują do odszkodowania, udowodnienia winy lub niewiny. Po co się unosisz? Kiedyś nie było wiadomo kto kogo i jak potrącił, teraz (lepiej żeby nie) będzie to do ustalenia. Taki delikwent dostanie karę i będzie uważał - i to poprawia bezpieczeństwo na drodze - a nie sama kamera. Trzeba trochę myśleć. Możliwości zapobiegania czy prewencji jest znacznie więcej niż Ci się wydaje.

    Cytuj
    IP: 199.249.xx3.xx3 

    Natenczas Wojski_gość_gość

    22.09.2017, 09:14

    Kto debilem?

    Po analizie tych dwóch komentarzy wychodzi mi, ze debilem jest "mati".

    Cytuj
    IP: 83.23.xx7.xx8 
  • k_gość_gość

    21.09.2017, 09:14

    NIEBEZPIECZNE???

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx9 
  • Niby tak_gość

    21.09.2017, 09:16

    Niby nie

    Rozumiem że kamera ma nauczyć kierowców jeździć i zmienić myślenie kierowców?? Cudowny tok myślenia... I tak 3/4 kierowców nawet nie będzie sobie zdawać sprawy z istnienie tej kamery na tym skrzyżowaniu.... Powodzenia:)

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx9 
  • kobieta_gość

    21.09.2017, 09:18

    niebezpieczne przejście

    W miejscu gdzie z trzech kierunków pojawiają sie samochody bardzo trudno jest przejść na pasach .Ponieważ pieszy skupia sie na prawej stronie i lewej a tu z skrzyżowania wyjeżdza inny samochód ,który nie za bardzo przestrzega przejazd w miejscach dla pieszych. Wówczas nie trudno o wypadek ,a pieszy na środku przejścia nie ma szans na bezpieczeństwo. To przejście jest tragiczne i bardzo niebezpieczne tym bardziej że kierowcy w Tczewie nie za bardzo przestrzegają jazdy i zatrzymywania się przy miejscach przejść dla pieszych jest przykładem jak jeżdżą ul ŻWIRKI blisko BIEDRONKI i dalej przy parkingu w kierunku ul.WŁ Jagiełly . Nigdy nie ma tam patrolów ,a mandaty by pokazały jak kierowcy nie przestrzegają zasad poruszania się prawidłowo.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx4.xx9 
  • Gosc2_gość

    21.09.2017, 09:23

    Kamera

    A koło Lidla przy macu ?tam dopiero jeżdżą,, swieto_sniete krowy,,w tym miejscu powinna stać policja

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xx0 
  • ka_gość

    21.09.2017, 09:29

    "Czyli Prezydenta nazywasz debilem? Tacy jak Ty pierwsi przychodzą po nagrania do Straży Miejskiej jak coś się wydarzy, potrzebują do odszkodowania, udowodnienia winy lub niewiny. Po co się unosisz? Kiedyś nie było wiadomo kto kogo i jak potrącił, teraz (lepiej żeby nie) będzie to do ustalenia. Taki delikwent dostanie karę i będzie uważał - i to poprawia bezpieczeństwo na drodze - a nie sama kamera. Trzeba trochę myśleć. Możliwości zapobiegania czy prewencji jest znacznie więcej niż Ci się wydaje."

    Czyli potwierdzasz, to co ja mówię. Zapis z monitoringu służy ustaleniu przebiegu zdarzenia, a nie poprawie bezpieczeństwa. Co do Prezydenta, to raczej pomyślałby o zmianie topografii skrzyżowania. To by było działanie idące w kierunku poprawy bezpieczeństwa w sensie rzeczywistym, a nie w sensie następstwa zdarzeń typu: Zbrodnia - kara - nauka - poprawa.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • mati_gość

    21.09.2017, 09:45

    Topografię to sobie poprawiaj w Starostwie w wydziale komunikacji. Z tego co wiem (ale nie na 100%) to po kilku niebezpiecznych zdarzeniach Starostwo jest zobligowane skontrolować pasy ruchu. Nie było kontroli, nie widziałem zmian = nie jest tak źle - więc gadasz głupoty.

    Cytuj
    IP: 51.15.xx4.xx0 
  • ko_gość

    21.09.2017, 09:48

    " Zbrodnia - kara - nauka - poprawa"

    Niestety TAK bo, z niektórymi baranami nie da się inaczej...

    Odpowiedz
    IP: 163.172.xx1.xx0 
  • ka_gość

    21.09.2017, 10:05

    A na czym polega problem na tym skrzyżowaniu. Tak naprawdę to nigdy nie zauważyłem tam jakiegoś szczególnie nagannego zachowania kierowców.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • Chxuchcu_gość

    21.09.2017, 10:01

    Kamera

    Na Gdańskiej postawcie to zobaczycie jak przebiega remont

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx0 
  • Miotk_gość

    21.09.2017, 21:27

    Hmmm

    A to on jakoś przebiega, bo nie zauważyłem:P

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx0 
  • ka_gość

    21.09.2017, 10:03

    "Topografię to sobie poprawiaj w Starostwie w wydziale komunikacji. Z tego co wiem (ale nie na 100%) to po kilku niebezpiecznych zdarzeniach Starostwo jest zobligowane skontrolować pasy ruchu. Nie było kontroli, nie widziałem zmian = nie jest tak źle - więc gadasz głupoty."

    No właśnie. Od Annasza, do Kajfasza i nikt za nic nie odpowiada. A mnie się marzy Prezydent z gospodarskim podejściem. Rozmydlanie odpowiedzialności jest źródłem lenistwa, a ja uważam, że Prezydent MUSI być wyczulony na problemy mieszkańców. Kapelusz z głowy mu nie spadnie, jeżeli to on zwróci się z problemem do Starostwa, wykazując tym samym inicjatywę i troskę o mieszkańców. Urzędnik typu "odtąd dotąd" jes zawsze czymś najgorszym, co może nas spotkać.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • r_gość

    21.09.2017, 10:21

    "A na czym polega problem na tym skrzyżowaniu. Tak naprawdę to nigdy nie zauważyłem tam jakiegoś szczególnie nagannego zachowania kierowców."

    Tak? A liczne potrącenia na tym przejściu dla pieszych? A olewanie tego przejścia?

    Odpowiedz
    IP: 65.19.xx7.xx1 
  • ka_gość

    21.09.2017, 10:30

    Napisałem, że ja nie zauważyłem, co nie znaczy, że nie miały miejsca. Nie wiedziałem, więc pytam. Dalej: Liczne, to znaczy jak często? Raz na tydzień, raz na miesiąc, czy raz na rok? Poza tym potrącenie pieszego nie zawsze jest z winy kierowcy.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • kkkk_gość

    21.09.2017, 10:26

    Tam powinny być światła...

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx2.xx7 
  • meme_gość_gość_gość_gość

    21.09.2017, 11:41

    hehe

    "Czyli Prezydenta nazywasz debilem? Tacy jak Ty pierwsi przychodzą po nagrania do Straży Miejskiej jak coś się wydarzy, potrzebują do odszkodowania, udowodnienia winy lub niewiny. Po co się unosisz? Kiedyś nie było wiadomo kto kogo i jak potrącił, teraz (lepiej żeby nie) będzie to do ustalenia. Taki delikwent dostanie karę i będzie uważał - i to poprawia bezpieczeństwo na drodze - a nie sama kamera. Trzeba trochę myśleć. Możliwości zapobiegania czy prewencji jest znacznie więcej niż Ci się wydaje."

    Kamera poprawia bezpieczenstwo? od kiedy? od kiedy to prewencja? Takiej prewencji chcesz ze bedziesz lezal w szpitalu po potraceniu a rodzina bedzie chodzic po nagrania? Przedewszystkim wszystkie przejscia dla pieszych powinny byc oddalone od skrzyzowan - tyczy sie to takze rond. Na przejsciu pieszy ma pierwszenstwo ale patrzac na to co dzieje sie teraz w Tczewie i jak zmienila sie organizacja ruchu ze wzgledu na remonty kierowcy spiesza aby ominac korki a jak juz w nich utkna to szukaja jak najszybszego sposobu aby z niego uciec - wtedy jest wciskanie sie wymuszanie a pieszy na pasach nie ma szans - tym bardziej kiedy moze sie spodziewac pojazdu z niemal kazdego kierunku. Prewencja w tym miejscu byly by swiatla - nieporzadane przez kierowcow - ale nie kamera

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx5.xx1 
  • cvvb_gość

    21.09.2017, 12:11

    Sobieskiego i Wojska Polskiego tam postawcie kamery

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx5.xx2 
  • tczewiak_gość_gość_gość

    21.09.2017, 18:49

    kamery

    i to kila

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • kmala86_gość

    21.09.2017, 18:33

    pasy

    Skoro tak wszyscy narzekają, że pasy koło Gemini są niebezpieczne, to może należałoby je zlikwidować, w końcu kilkanaście metrów dalej koło SZP nr 8 jest przejście z sygnalizacją świetlną, równie dobrze można skierować się w drugą stronę i przejść pasami koło Tesco......

    Odpowiedz
    IP: 95.160.xx3.xx4 
  • Kierowca_gość

    21.09.2017, 21:52

    Patrzac ze strony kierowcy to przy duzym ruchu jest slaba widocznosc tego co sie dzieje na przejsciu dla pieszych. A patrzac ze strony przechodnia to fakt jest taki ze przejscie graniczy z cudem. Jak jedno auto stanie to z naprzeciwka nawet nie spojrzy kierowca czy ktos przechodzi. Trzeba strasznie uwazac.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx9.xx7 
  • BB _gość_gość

    21.09.2017, 22:50

    Prawda! Sama to doświadczyłam!bardzo niebezpieczne przejście ,bez świateł,trzy pasy,niektórzy kierowcy stają tak jak np. w UK gdzie obowiązuje przepis,ze pieszy zbliżając sie do przejścia dla pieszych ma pierszeństwo, a niektórzy ok.40% sobie jadą i wypadek gotowy! Ale to wina przepisów-bo sporo ludzi pracuje,urlopuje,przebywa na tzw. Zachodzie i tam te przepisy obowiązujż.u nas miały kiedyś wejść ale.... i dlatego takie nieporozumienia i wypadki na przejściach!!!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx0 
  • ka_gość

    22.09.2017, 08:34

    UK

    "Prawda! Sama to doświadczyłam!bardzo niebezpieczne przejście ,bez świateł,trzy pasy,niektórzy kierowcy stają tak jak np. w UK gdzie obowiązuje przepis,ze pieszy zbliżając sie do przejścia dla pieszych ma pierszeństwo, a niektórzy ok.40% sobie jadą i wypadek gotowy! Ale to wina przepisów-bo sporo ludzi pracuje,urlopuje,przebywa na tzw. Zachodzie i tam te przepisy obowiązujż.u nas miały kiedyś wejść ale.... i dlatego takie nieporozumienia i wypadki na przejściach!!!"

    To, że w UK są inne przepisy, nie znaczy, że są one lepsze.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • Natenczas Wojski_gość_gość

    22.09.2017, 09:33

    Zmienic organizację ruchu

    Zrobić tam skrzyżowanie równorzędne. Uwaga kierowców jadących ul. Żwirki i skręcających w lewo, koncentrowała by się na prawej stronie (obecnie można dostać skrętu karku , prawo -lewo, lewo prawo, i...sekunda na wjazd lub dalsze czekanie), jadący w prawo mieli by pierwszeństwo przed nadjeżdżającymi z lewej. Jadący od Malinowa prosto mieli by pierwszeństwo a skręcający w Żwirki ustępują pierwszeństwa nadjeżdżającym od dawnego PKS . Proste i bez kosztów.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx7.xx8 
  • Gość_gość

    23.09.2017, 21:59

    Ale i tak jak będzie potrzebne nagranie to znowu nie bedzie rzekomo nic widać

    Odpowiedz
    IP: 2.71.xx7.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.