Jest zielone światło dla budowy kamienicy, która ma stanąć na bulwarze nad Wisłą. Po odwołaniu grupy "Ratujmy bulwar" wojewoda uchylił pozwolenie na budowę. Okazuje się jednak, że po wprowadzeniu przez projektanta poprawek, jest zgoda na rozpoczęcie budowy. Niewykluczone, że społecznicy zaskarżą decyzję do WSA.
Decyzja o pozwoleniu na budowę została wydana w sierpniu ub. roku w tczewskim Starostwie Powiatowym. Nie wszystkim jednak koncepcja budowy kamienicy z 119 mieszkaniami przypadła do gustu. Społecznicy z grupy "Ratujmy Bulwar" zarzucali m. in., że budynek zaburzy układ przestrzenny w tym miejscu i nie pasuje do zabytkowego otoczenia. Dlatego wniesiono odwołanie i wojewoda uchylił decyzję starosty. Zastrzeżenia wojewody, które stały się podstawą do podjęcia decyzji o uchyleniu decyzji dotyczyły kilku kwestii. Urzędnicy wojewody wytknęli m. in. za małą liczbę miejsc parkingowych i braki formalno-prawne. Po miesiącach prac nad nowym projektem jest jednak zielone światło dla budowy nad Wisłą:
Projektant budynku wyjaśnia, że uwzględniono zastrzeżenia urzędników wojewody:
- Głównym problemem były miejsca postojowe, które częściowo lokalizowaliśmy na terenie miasta. Natomiast wojewoda wymagał, żeby miejsca były nie ogólnodostępne, ale wyłącznie na potrzeby tej inwestycji. Zmiana ta polegała na uzyskaniu takiej liczby miejsc postojowych na terenie działki inwestora, żeby zabezpieczyła wszelkie wymagania związane z planem miejscowym. - powiedział Wojtkowi Stobbie z Radia Gdańsk Tomasz Gołuński, główny projektant budynku nad Wisłą, dodając, że po poprawkach kamienica będzie miała 137 prywatnych miejsc postojowych (częściowo są zlokalizowane w dwukondygnacyjnym parkingu podziemnym, częściowo na terenie parkingu na terenie działki). - Stare Miasta w miejscowościach wielkości Tczewa umierają ze względu na brak nowej infrastruktury. Teren bulwaru może to zmienić, ożywić tę część miasta, wprowadzić nową jakość i wprowadzić nowych mieszkańców.
Projektant widzi w budowie szansę na rozwój tej części Tczewa.
Niewykluczone, że społecznicy zaskarżą decyzję do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
A wszystko zaczęło się od tego, gdy miasto sprzedało prywatnemu inwestorowi działkę po Zakładzie Usług Komunalnych. Ma na niej powstać obiekt liczący ponad 100 mieszkań. Nie wszystkim to jednak się podoba - pojawiły się głosy, że całość zaburzy widok na dawną zabudowę miasta oraz całkowicie zmieni wygląd Tczewa obserwowany zza Wisły. Poza tym, nie wszystkim kolejny budynek na bulwarze - i "zagęszczanie" tego miejsca się podoba. Dlatego zawiązała się akcja pod hasłem "Ratujmy bulwar" - ruszyło konto na Facebooku, a także zbiórka podpisów pod inicjatywą obywatelską, która miała na celu spowodowanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego i podjęcie działań zmierzających do ochrony Bulwaru Nadwiślańskiego przed nadmierną zabudową i zachowania historycznej panoramy miasta. Inicjatywę poparło podpisami ponad 1500 osób. Ostatecznie została ona odrzucona głosami Rady Miejskiej w Tczewie.
Dodajmy, że całość powstała w oparciu z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który dla tego terenu przewiduje zabudowę usługowo-mieszkaniową. Plan przyjęło w 2004 roku. Planowana budowa - i obecnie realizowane już prace na sąsiednich działkach to ostatnia linia zabudowy. Plan nie przewiduje dalszego zabudowywania bulwaru.
Budowa już ruszyła. Inwestor - firma Resteks - jest w trakcie przygotowywania podkładów pod płytę fundamentową.
Decyzja o pozwoleniu na budowę została wydana w sierpniu ub. roku w tczewskim Starostwie Powiatowym. Nie wszystkim jednak koncepcja budowy kamienicy z 119 mieszkaniami przypadła do gustu. Społecznicy z grupy "Ratujmy Bulwar" zarzucali m. in., że budynek zaburzy układ przestrzenny w tym miejscu i nie pasuje do zabytkowego otoczenia. Dlatego wniesiono odwołanie i wojewoda uchylił decyzję starosty. Zastrzeżenia wojewody, które stały się podstawą do podjęcia decyzji o uchyleniu decyzji dotyczyły kilku kwestii. Urzędnicy wojewody wytknęli m. in. za małą liczbę miejsc parkingowych i braki formalno-prawne. Po miesiącach prac nad nowym projektem jest jednak zielone światło dla budowy nad Wisłą:
- Dyrektor wydziału infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, przekazała mi informację o utrzymaniu w mocy decyzji pozwolenia na budowę starosty tczewskiego. Główne kwestie sporne zostały usunięte - projekt został zmieniony w zakresie je obejmującym. Od decyzji przysługuje skarga do WSA w terminie 30 dni. - informuje Małgorzata Sworobowicz, Rzecznik Prasowy Wojewody Pomorskiego.
Projektant budynku wyjaśnia, że uwzględniono zastrzeżenia urzędników wojewody:
- Głównym problemem były miejsca postojowe, które częściowo lokalizowaliśmy na terenie miasta. Natomiast wojewoda wymagał, żeby miejsca były nie ogólnodostępne, ale wyłącznie na potrzeby tej inwestycji. Zmiana ta polegała na uzyskaniu takiej liczby miejsc postojowych na terenie działki inwestora, żeby zabezpieczyła wszelkie wymagania związane z planem miejscowym. - powiedział Wojtkowi Stobbie z Radia Gdańsk Tomasz Gołuński, główny projektant budynku nad Wisłą, dodając, że po poprawkach kamienica będzie miała 137 prywatnych miejsc postojowych (częściowo są zlokalizowane w dwukondygnacyjnym parkingu podziemnym, częściowo na terenie parkingu na terenie działki). - Stare Miasta w miejscowościach wielkości Tczewa umierają ze względu na brak nowej infrastruktury. Teren bulwaru może to zmienić, ożywić tę część miasta, wprowadzić nową jakość i wprowadzić nowych mieszkańców.
Projektant widzi w budowie szansę na rozwój tej części Tczewa.
- Inwestycja uratuje bulwar, wprowadzając w tym miejscu nową jakość. Budynek zamknie przestrzeń, która od lat czekała na zamknięcie, uporządkuje urbanistycznie całą okolicę i przysłoni dosyć nieciekawe budynki - mówi w rozmowie z Radiem Gdańsk .
Niewykluczone, że społecznicy zaskarżą decyzję do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
- Wojewoda zaakceptował pozwolenie na budowę wydane przez Starostwo. Jesteśmy zadziwieni skąd ta nagła zmiana. Analizujemy argumenty. - piszą społecznicy na swoim facebookowym profilu .
A wszystko zaczęło się od tego, gdy miasto sprzedało prywatnemu inwestorowi działkę po Zakładzie Usług Komunalnych. Ma na niej powstać obiekt liczący ponad 100 mieszkań. Nie wszystkim to jednak się podoba - pojawiły się głosy, że całość zaburzy widok na dawną zabudowę miasta oraz całkowicie zmieni wygląd Tczewa obserwowany zza Wisły. Poza tym, nie wszystkim kolejny budynek na bulwarze - i "zagęszczanie" tego miejsca się podoba. Dlatego zawiązała się akcja pod hasłem "Ratujmy bulwar" - ruszyło konto na Facebooku, a także zbiórka podpisów pod inicjatywą obywatelską, która miała na celu spowodowanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego i podjęcie działań zmierzających do ochrony Bulwaru Nadwiślańskiego przed nadmierną zabudową i zachowania historycznej panoramy miasta. Inicjatywę poparło podpisami ponad 1500 osób. Ostatecznie została ona odrzucona głosami Rady Miejskiej w Tczewie.
Dodajmy, że całość powstała w oparciu z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który dla tego terenu przewiduje zabudowę usługowo-mieszkaniową. Plan przyjęło w 2004 roku. Planowana budowa - i obecnie realizowane już prace na sąsiednich działkach to ostatnia linia zabudowy. Plan nie przewiduje dalszego zabudowywania bulwaru.
Budowa już ruszyła. Inwestor - firma Resteks - jest w trakcie przygotowywania podkładów pod płytę fundamentową.
Komentarze (48) dodaj komentarz
Wald_gość_gość_gość_gość
04.04.2018, 11:11
a jak by mogło byc inaczej
wiadomo jaka firma buduje i nie mogło być inaczej, i wszystko w temacie
Odpowiedz//***_gość
05.04.2018, 13:36
Tu lepiej widać
Dziwie się, że zezwalają na budowę kolejnego budynku, który w dodatku ma mieć jeszcze podziemny parking i to na terenie było nie było zalewowym. To znaczy potencjalnie zagrożonym wylaniem rzeki Wisły. Nie tak dawno strażacy zmagali się z utrzymaniem przed zalaniem tego terenu, a były poseł, który mieszka dużo wyżej na osiedlu przy ,,elektrowni" panikował, ze go też zaleje, Wprawdzie jeden z notabli ,,w stanie spoczynku" od kryzysów obiecał wówczas, że wybuduje murowany wał, który zabezpieczy ten teren, ale jak zwykle nie dotrzymał słowa. Widzę rozwiązanie tego problemu, ale w podziemnym parkingu zamiast samochodów osobowych powinny znajdować się amfibie. Dla wyjaśnienia - parking podziemny to taki parking, którego pomieszczenia znajdują się poniżej poziomu gruntu.
CytujPrawda Czasu__gość_gość_gość_g_gość
09.04.2018, 11:27
Mieszane uczucia !!
Wiadomo wojewoda z pis, starosta z pis , a czy był udział posła z pis ?! Zachowanie wojewody budzi obawy o racjonalności jego decyzji z literą prawa - myślę że funkcja tylko do jesieni , podobnie starosty ! Podzielam pogląd oponentów i wolę zaskarżenia decyzji ( która stoi w sprzeczności z pierwszą jego decyzją) Zastanawiam się , która z firm ubezpieczy tą budowę i lokale przyszłych lokatorów ???!
Cytujs_gość
04.04.2018, 11:18
s
I dobrze niech zakryją te brzydkie kamienice bedzie to wyglądałao wkońcu schludnie, trzeba się rozwijać a nie cofać.
Odpowiedzpopieram_gość
04.04.2018, 23:12
popieram
Cytujqq_gość
05.04.2018, 04:31
zgadza sie. przynajmniej bedzie zakryty brud i element ze starego
CytujEwa_gość_gość_gość_gość_gość
09.04.2018, 11:32
S.gość
Zakryć możesz się ze wstydu na okrojony aspekt widzenia sprawy ! To się nadaje do programu Państwo Prawa ! Choć można ująć bezprawia !!
Cytujka_gość
04.04.2018, 11:26
tragedia
Już na zamieszczonej wizualizacji widać jak "piękny" będziemy mieli widok na Starówkę.
Odpowiedztczewianka_gość
04.04.2018, 13:09
Skoro nie ma innego pomyslu na zagospodarowanie tego miejsca , lepszy ladny blok niz kolejny "piekny"plac zabaw .
Cytujmd_gość
05.04.2018, 07:30
Wczoraj specjalnie podjechałem na to miejsce. Widok na starówkę faktycznie "genialny". Najwyżej połowa budynków jakoś wygląda (choć i tak szału nie ma), reszta przypomina raczej zakazaną dzielnicę. Rozumiem, ze burzą się ludzie, którym wybudują przed oknami blok, ale pisanie o widoku na starówkę to zdecydowanie kiepski argument.
Cytujelka_gość
04.04.2018, 11:43
Ahh ci tczewiacy. Mieszkania chcą kupować ale budować nie chcą pozwolić :)
OdpowiedzKom_gość
04.04.2018, 11:43
Bloki są wszędzie, Starówka jest jedyna w swoim rodzaju. Szkoda, że nie wysilono się choćby na próbę stylizacji projektowanych budynków, które wizualnie mogłyby współgrać że Starówką....
OdpowiedzTczewianin_gość_gość
04.04.2018, 11:44
Ratujmy bulwar
Te nieciekawe budynki na Zamkowej powinno się wyburzyć!
Odpowiedztczew_gość
04.04.2018, 15:42
do tczewianin_gosc_gosc
dokładnie! i jeszcze na dodatek powinni za darmo otrzymać miejsca w nowym falowcu... eee przepraszam pięknym bloku
Cytujgrzesio_gość
04.04.2018, 12:03
Zawód pisaż z palca i polewacz wody
Kolejna kompromitacja ludzi, których jedynym zawodem jest społecznik i polewacz wody. Weśmy takiego "niezależnego" Łukasza - jego żona, matka, a nawet on sam pracują dzięki "niezależnym" znajomością i koneksją, a chłopak tak wiele mówi o niezależności - sam ma prace dzięki znajomością. Weśmy te wszystkie społeczne inicjatywy, przecież oni więcej psioczą na facebooku niż cokolwiek robią. Teraz kolejna akcja o kant tyłka poszła do kosza - i dobrze. Zakryjemy te wasze rudery. No i zapomniałem dodać, że Łukasz i społecznicy - tak bardzo szanują wolność słowa, że podają ludzi do prokuratury. Tak, tak wasz Łukaszek pierwszy to robi. I bym zapomniał. Wasz wszędobylski lider wystartuje w wyborach ze słynnym Witoldem Sosnowskim. Co dostanie, albo inaczej.... co chce? Stołki w radzie miejskiej - co ciekawe "za wytykane mu wcześniej stołki w radzie" podał do prokuratury - że niby to fałsz i pomówienie - a jednak wystartuje, ciekawe co na to prokuratura...
OdpowiedzTŁ_gość
04.04.2018, 12:28
Rewelacje "Grzesia"
Weź, Grzesio, wal śmiało z imienia i nazwiska. Na tym portalu nie jesteś anonimowy.
CytujZmielony Dżony_gość
04.04.2018, 14:11
człowieku, tego nie da się czytać, zainwestuj w swoje wykształcenie...
CytujBartek_gość_gość_gość
04.04.2018, 14:30
weźmy jak już a nie "weśmy" chyba że chciałeś podkreślić że młodzież jesteś i napisałeś gwarą młodzieżową;-)
Cytujfgmh_gość
04.04.2018, 19:45
Dodam tylko, że "znajomością" - to można się ewentualnie zarazić a nie mieć pracę dzięki niej... analfabeto komputerowy! Jeszcze raz do szkoły, bo jak już program nie podkreśla błędów to już wielki problem...
CytujPolonista_gość
04.04.2018, 21:20
grzesio_gość 04.04.2018, 12:03
Weź Grzesio słownik lub korepetycje z Języka Polskiego. Tyle w temacie.
CytujDT_gość
04.04.2018, 22:24
Henio? :D
CytujTŁ_gość
04.04.2018, 12:08
Nic z tej budowy nie będzie
Budowa się zakończy na płycie fundamentowej. Sprawa w sądzie będzie się ciągnęła z 3 lata i finał będzie taki jak przy ul. Jasia i Małgosi 3: kompromis z resztą bardzo drogi dla dewelopera. Nie rozumiem, czemu ta lekcja nie złagodziła arogancji inwestora.
OdpowiedzEGON_gość
04.04.2018, 15:55
Sprzedawczyki
Rada Miejska wraz z prezydentem sprzedała zwyczajnie ludzi, mieszkańców miasta. Nic nie zrobili, aby jakoś pogodzić strony. Dobrze, że idą wybory, na prawdę trzeba to skończyć.
OdpowiedzManaa_gość
04.04.2018, 22:37
Ale co mieli zrobić? Właścicielom sąsiednich kamienic odpowiadałoby jedynie otrzymanie tej działki za darmo. Nie rozumiem co to za poruszenie, było kilka prób sprzedaży działki, w końcu znalazł się kupiec więc działkę sprzedano. Przecież Ratujmy bulwar mogło kupić tą działkę i zostawić sobie jako podwórko/ogródek. Od kilkunastu lat wiadomo, że Rada Miejska uchwaliła tam takie a nie inne przeznaczenie. Proponuję posłuchać nagrania z nadzwyczajnej sesji rady miasta... Argument mieszkanki, że nie chce bloku obok bo nie będzie mogła z okna pilnować dzieci na placu zabaw jest powalający. Przypominam, że to teren miejski, wynajmując gdzieś mieszkanie nie można mieć oczekiwań, że wstrzyma się urbanizację i rozwój miasta. Skoro jest zapotrzebowanie na taką inwestycję to niech miasto się rozwija i coś dzieje się przy bulwarze.
Cytujg_gość_gość_gość_gość_gość_gość
04.04.2018, 16:52
Bardzo dobra decyzja,bez przypływu nowych mieszkańców plebsy i żule opanują do reszty stare miasto,brawo.
OdpowiedzTczewiak 40_gość_gość
04.04.2018, 16:58
I dobrze
Przynajmniej nowy budynek zasłoni te stare rudery na Zamkowej z którymi mieszkańcy od 20 lat nic sami nie robią (estetyczne podworka...nowa elewacja) era chlewikow juz przeminęła ....
OdpowiedzJAN_gość
04.04.2018, 18:31
X
Resteks to bubel firma mieszkam przy Jasia i Małgosi i zgadzam się z powyższą opinią Sam podział działki to wygląda jakby po pijaku dzielono ,zamontowano windy hidrauliczne bo były tanie przy zakupie ale są drogie w utrzymaniu ,dla dewelopera to dobrze ale nie mieszkańców Nowe bloki a pełno usterek Blok nr 6 zalewa woda odpadał tynk z balkonów co drugie mieszkanie było zalane bo zamontowano takie gówniane złączki hidrauliczne ze pękały samoczynnie najczęściej pod nieobecność mieszkańców Nie polecam Resteksu
OdpowiedzTczewia_gość
04.04.2018, 19:04
Parch
Niestety już została zasłonięta najpiękniejsza panorama widokowa z tarasu widokowego za kościołem szkolnym, teraz postawią następnego parcha którego już nie da się rozebrać i to jest rozbój albo kompletna bezmyślność. Ale Adamowicz zrobił w Gdańsku to samo, jedna szkoła.
Odpowiedztczew_gość_gość
04.04.2018, 19:12
Już nie przesadzajmy
A ja odnoszę wrażenie, że niektórzy nie walczą o widok starówki tylko o mandat w wyborach samorządowych. Jakoś nie przekonuje mnie argument pięknej starówki, bo gdzie ona piękna? Ciekawe ile osób popierających inicjatywę walki z budowa budynku weźmie udział w wyborach, obstawiam, że około 90%. Szkoda, że nikomu nie przeszkadzają reklamy na płotach, przy drogach jak sie wjeżdza do miasta. Bulwar jest bardzo ładny a budowa bloku spowoduje jeszcze bardziej, że będzie tetnic życiem.
OdpowiedzFakty nie Mity_gość_gość_gość__gość
05.04.2018, 12:27
Kto ubezpieczy to dziwadło ?!
Zastanawiające jest, która z firm ubezpieczeniowych ubezpieczy to dziwadło na bulwarze ?!
Cytujkik_gość
04.04.2018, 19:17
I zasłonią widok na stare miasto! to zbrodnia!
Odpowiedzjo_gość
04.04.2018, 20:19
Tam dety wpuścić i załorać jak pole na siew i stawiać nowo i czesne a nie
OdpowiedzMieszkaniec_gość_gość
04.04.2018, 21:38
Widok
Moim zdaniem to nie jest dobra lokalizacja dla tak obszernego budynku. Między budynkiem Zamkowa 19 a nową budowla bedzie zaledwie kilkanaście metrów... nie wiem czy ktoś z popierających budowę chciał by mieć taki widok z okna. Druga sprawa to problem wilgoci co można było zauważyć w wykopie ( gromadzila się tam woda)
Odpowiedzja_gość_gość_gość_gość
04.04.2018, 22:21
Nie mam nic przeciwko nowym blokom nawet na Starym Mieście ale: - ten dom ma w sumie 5 kondygnacji to moim zdaniem przynajmniej,niej o dwie za dużo -przysłania widok Starówki od strony Wisły -miejsca parkingowe ( raptem 137 na 119 mieszkań ) , a jaka jest średnia ilość pojazdów w nowoczesnych rodzinach 2 co najmniej -łakomy deweloper ma zamiar wykorzystywać przestrzeń miejską, za którą zapłaciliśmy wszyscy - mieszkańcy ulicy Zamkowej będą mieszkali w studni - z jednej strony skarpa , a z drugiej ten koszmarek.
OdpowiedzZ_Zamkowej_gość
05.04.2018, 08:41
Dlaczego nie?
Dobra, wygraliście, macie pozwolenie na budowę, fajnie. Ale jeśli i tak musieliście wrócić do etapu projektowania, to nie można było jednak posłuchać argumentów mieszkańców, co do bryły i elewacji budynku?
OdpowiedzTczewianin_gość_gość
05.04.2018, 09:01
Do obu stron
Nie ma dyskusji, że zabudowa jest tam potrzebna. Jakieś restauracje typu KFC, Sfinx itd. Wreszcie będzie porządnie, minusem jest zbyt wysoki budynek, gdyby nasz zacny Prezydent trochę ruszył mózgiem ze starostą to by klepnęli budowę ale z dwiema lub trzema kondygnacjami, ale po co... Starówka musi odżyć, choć nie z tym prezydentem co prawda, ale odżyje. Obóz obecnie miłościwie nam rządzącego jest symbolem marazmu i upadku tej części Tczewa. Żadnych planów, żadnych pomysłów... eldorado lumpeksów... Kto to w końcu zmieni?
Odpowiedz//***_gość
05.04.2018, 13:29
Jestem za
Jestem za, ale KFC miało być już dawno przy dworcu PKP, ale niewidzialna ręka nie pozwoliła. Czyżby konkurencja w postaci Mc?
Cytujnadal zdziwiona_gość
05.04.2018, 09:18
nic nie rozumiecie
drodzy mieszkańcy : Wy nadal nie rozumiecie że nowy budynek w takiej formie zlikwiduję jedyne miejsce spotkań mieszkańców całego miasta? Czy to nie Wy przyjeżdżacie z dziećmi na place zabaw i ścieżki rowerowe ? Czy pomyśleliście że nowy budynek i jego mieszkańcy ze 119 lokali to dodatkowe osoby na stałe przypisane do bulwaru? Nie zastanawia Was dlaczego miasto zgodziło się na budowę takiej bryły na całym obszarze działki, bez własnego placu zabaw i terenów zielonych? Miasto sprzedało działkę ale za darmo oddało Resteksowi bulwar.... a gdzie nowe nasadzenia drzew po wyciętych 40 szt topoli? Jakoś wszystko szybko się zmienia w ramach tamtych decyzji....
OdpowiedzMieszkaniec_Tczewa_gość
05.04.2018, 19:25
Kobieto, weź przejdź się na Zamkową, rozejrzyj się i sprawdź gdzie leży bulwar (miejsce spotkań mieszkańców) a gdzie realizowana inwestycja. Bo piszecie takie bzdury, że się tego czytać nie da.
Cytujja_gość
05.04.2018, 09:47
Pamiętam, że wtedy Tczew gościł Tuska.
Dziwie się, że zezwalają na budowę kolejnego budynku, który w dodatku ma mieć jeszcze podziemny parking i to na terenie było nie było zalewowym. To znaczy potencjalnie zagrożonym wylaniem rzeki Wisły. Nie tak dawno strażacy zmagali się z utrzymaniem przed zalaniem tego terenu, a były poseł, który mieszka dużo wyżej na osiedlu przy ,,elektrowni" panikował, ze go też zaleje, Wprawdzie jeden z notabli ,,w stanie spoczynku" od kryzysów obiecał wówczas, że wybuduje murowany wał, który zabezpieczy ten teren, ale jak zwykle nie dotrzymał słowa. Widzę rozwiązanie tego problemu, ale w podziemnym parkingu zamiast samochodów osobowych powinny znajdować się amfibie, Dla wyjaśnienia - parking podziemny to teki parking, którego pomieszczenia znajdują się poniżej poziomu gruntu.
Odpowiedz***_gość
05.04.2018, 09:55
Albo łodzie podwodne.
Cytujgość__gość_gość
05.04.2018, 16:02
Pięć kondygnacji, mało.Tam powinien stanąć gmach tak wysoki, żeby nie było widać kościołów.
OdpowiedzRoni_gość_gość
06.04.2018, 07:09
Niech buduja !
Niech budują i biorą na siebie odpowiedzialność ! Tylko przyszły lokatorze wiedz że to tereny zalewowe ! Rękaw uratował , ale przy jakim poziomie wody !?
Cytujg_gość_gość_gość_gość_gość_gość
05.04.2018, 18:51
Czytając niektóre wypociny przeciwników budowy odnosze wrażenie że po prostu przemawia przez nich zazdrość typowa dla takich miast jak Tczew,wszystko na nie,bo po co ,ja nie mam to i drugi niech nie ma,temu miastu nic nie pomoże zawsze będzie zadupiem.
Odpowiedznadak zdziwiona_gość
06.04.2018, 13:29
"Kobieto, weź przejdź się na Zamkową, rozejrzyj się i sprawdź gdzie leży bulwar (miejsce spotkań mieszkańców) a gdzie realizowana inwestycja. Bo piszecie takie bzdury, że się tego czytać nie da."
Odpowiedzha ha ha realizowana inwestycja jest dokładnie naprzeciwko placu zabaw a wykop pod fundament jest na całości działki ...zresztą plan nie uwzględnia własnych terenów rekreacyjnych - no bo i po co skoro po drugiej stornie ulicy są miejskie tereny rekreacyjne -może trochę więcej uwagi trzeba poświęcić zanim się oburzysz?
Do-zdziwionej_gość
07.04.2018, 07:56
Widzę, że odrobiła Pani zadanie domowe. Dokładnie inwestycja leży naprzeciwko bulwaru i miejskich terenów rekreacyjnych. Czyli nie na bulwarze a w jego sąsiedztwie :) Po drugie skąd zarzut, że projekt inwestycji nie uwzględnia własnych terenów rekreacyjnych? Jest taki wymóg ? Hmm? Inne inwestycje uwzględniają ? Nie wydaje mi się. Patrz budynek Stenglera i PadPolu. A o domu weselnym nie wspomnę ... A na marginesie - bardzo trafnie przez Panią nazwane miejskie tereny rekreacyjne stoją tak samo otworem dla mieszkańców przyszłej inwestycji jak i innych mieszkańców tego miasta. Wszystkie argumenty przeciwników tej inwestycji wydają się być wyssane na siłę z palca. Zero konkretnych argumentów. Zero!
Cytujwa_gość
07.10.2018, 12:53
blok
Mi się podoba niech budują tylko żeby na dole była jakaś knajpka
Odpowiedzja_gość
31.10.2018, 21:30
Albo ...
Albo w miejsce amfibii NOUTILIUSY!
Odpowiedz