Porozmawiajmy o transporcie w twojej miejscowości. OMGGS zaprasza na warsztaty

korek (fot. tcz.pl)
Porozmawiajmy o transporcie w twojej miejscowości. OMGGS zaprasza na warsztaty
Jaki powinien być nowoczesny transport? Co należy zrobić, aby mieszkańcy miast, miasteczek i wsi docierali do celu szybko, ale też bezpiecznie i bez szkody dla otoczenia? W ramach prac nad Planem Zrównoważonej Mobilności dla OMGGS (SUMP - Sustainable Urban Mobility Plan) w maju i czerwcu odbędzie się 9 warsztatów konsultacyjnych on-line dla mieszkańców Pomorza, ekspertów, przedstawicieli stowarzyszeń, a także dla samorządowców, radnych i osób odpowiedzialnych w samorządach za politykę transportową.

Lepszy transport w metropolii

Podczas warsztatów będziemy rozmawiać o potrzebach transportowych i komunikacyjnych mieszkańców. Dzięki zebranym informacjom powstanie długoterminowa strategia, która wskaże kierunki planowania transportu poprawiającego bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców metropolii. Wiele wskazuje na to, że dokumenty SUMP będą niezbędne podczas ubiegania się o finansowanie w nowej perspektywie unijnej.

- Korki, hałas, smog, brak miejsc parkingowych, nadmierna dominacja ruchu samochodowego nad rozwiązaniami dla rowerzystów i pieszych, brak poczucia bezpieczeństwa w ruchu - te problemy znają wszyscy mieszkańcy dużych miast i mniejszych miejscowości - mówi Karolina Orcholska, koordynatorka ds. transportu i mobilności OMGGS. - Szybko rozrastające się aglomeracje, jak Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, potrzebują przemyślanych rozwiązań, które połączą potrzebę sprawnego transportu publicznego z ochroną środowiska i zdrowia mieszkańców. Nad takim planem pracuje OMGGS wraz z grupą ekspertów. Wchodzimy w decydującą fazę prac, w którą angażujemy mieszkańców metropolii, w myśl zasady: planujemy z ludźmi i dla ludzi.

Rusza rejestracja na warsztaty

Warsztaty odbędą się w formie on-line w każdym z powiatów OMGGS. Odbędzie się 9 spotkań:

18 maja - powiat pucki
20 maja - powiat wejherowski
25 maja - powiat lęborski
27 maja - powiat kartuski
1 czerwca - powiat gdański
8 czerwca - powiat nowodworski
10 czerwca - powiat malborski
15 czerwca - powiat tczewski - link
17 czerwca - Trójmiasto (Gdańsk, Gdynia i Sopot)

Uczestnicy będą pracować w 6 zespołach. Przez około kwadrans wspólnie z moderatorami będą dyskutować na zadany temat, m.in. transport zbiorowy, ruch pieszy i rowerowy, indywidualny ruch samochodowy, parkowanie, bezpieczeństwo ruchu drogowego, transport towarów, zarządzanie mobilnością oraz wizja i cele. Po 15 minutach nastąpi zmiana tematu w grupie, a na koniec podsumowanie dyskusji.

Plan Zrównoważonej Mobilności dla OMGGS (SUMP)

Od 2019 r., dzięki współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, Komisją Europejską, Inicjatywą Jaspers oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych, OMGGS pracuje nad Planem Zrównoważonej Mobilności dla OMGGS (SUMP). Metropolitalny dokument będzie zawierał działania dotyczące polityki transportowej, ruchu pieszego i rowerowego, transportu zbiorowego i zarządzania mobilnością. Określi potrzeby transportowe i komunikacyjne mieszkańców i wskaże kierunki poprawy bezpieczeństwa i jakości życia mieszkańców metropolii.

Nad dokumentem pracuje zespół ekspertów, złożony z przedstawicieli Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej, Pomorskiego Biura Planowania Regionalnego, Urzędu Miasta w Gdyni, OMGGS oraz ekspertów z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego i transportu. Jego ukończenie planowane jest najpóźniej w pierwszym kwartale 2022 roku.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (9)
dodaj komentarz

  • Omega_gość

    24.05.2021, 08:56

    Rowerowe oszołomy znów cos głupiego kombinują. Ciekaw jestem jak im się uda zmusić ludzi do jeżdżenia rowerami w zimie w zaspach? A może zaopatrzenie sklepów i transport pacjentów też przerzucić na kurierów rowerowych? A nie pomyśleliście jak teraz jest niebezpiecznie gdy pedalarze wyprzedzają pieszych na chodnikach?

    Odpowiedz
    IP: 80.52.xx9.xx8 
  • Lulu_gość_gość_gość

    24.05.2021, 10:00

    Sam jesteś oszołomem bo pewnie nawet rowerem nie potrafisz jechać Ja tylko rowerkiem sie poruszam

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xxx 

    pieszy_gość

    24.05.2021, 10:19

    dzwonek rowerowy

    Idąc chodnikiem ponieważ jako pieszy mam takie prawo ,a tu za plecami dzwonek rowerowy USTAP!! bo ja mam prawo na chodniku jechać tak twierdzą Ci JADĄCY NA ROWERACH. DLACZEGO mam ustępować i schodzić na krawężnik przecież to pieszy ma prawo być na chodniku po prawe strOnie chodnika. Nie MA KARY więc są pewni ,że pieszy się boi ,że na niego najadą.

    Cytuj
    IP: 79.163.xx9.xx3 

    do lulu_gość

    24.05.2021, 10:23

    WOW - na rowerze umiesz jeździć!!! Nie pomyślałeś o karierze cyrkowca lub wy wystąpić w "mam telent" z takimi zdolnościami?

    Cytuj
    IP: 154.28.xx8.xx9 

    Pan Kracy_gość

    24.05.2021, 10:26

    Rowerem jeździ tylko biedota - lokalna patola, która nie ma szans na lepszą pracę niż tczewskie obozy pracy. Dla nich kupno samochodu jest poza zasięgiem marzeń.

    Cytuj
    IP: 89.187.xx3.xx1 
  • zz_gość

    24.05.2021, 10:44

    "Rowerem jeździ tylko biedota - lokalna patola, która nie ma szans na lepszą pracę niż tczewskie obozy pracy. Dla nich kupno samochodu jest poza zasięgiem marzeń.[/cyt ROWERY CZĘSTO prowadzone są przez tych co już piwo wypili , przeważnie stare dziady ,a u BORYSA są stałymi klientami.

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx9.xx3 
  • Lontruz_gość_gość

    24.05.2021, 11:09

    Do pankracy Biedota to kiedyś jezdziła rowerami A mój rower wiecej jest wart jak ten twój gracior co masz za 500+

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx0.xxx 
  • _gość

    24.05.2021, 11:09

    Wyprany beton

    "Rowerem jeździ tylko biedota - lokalna patola, która nie ma szans na lepszą pracę niż tczewskie obozy pracy. Dla nich kupno samochodu jest poza zasięgiem marzeń."

    Hahahahahah, masz ty chłopie IQ deski sedesowej...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • Tczew_gość_gość_gość_gość

    24.05.2021, 12:20

    Projektowanie

    Problem by się rozwiązał jeżeli zostały by stworzone odpowiednie ścieżki rowerowe chodniki oraz ulice w taki sposób żeby nie powodowały utrudnień dla wszystkich , ale do wszystkiego trzeba doświadczenia a nie wrzucać ścieżki rowerowe tam gdzie jest miejsce, w taki sposób jak to jest zrobione od ronda Urzędu miejskiego do mostu na Wojska Polskiego. Tu widać że ktoś nie miał żadnego pomysłu dla rowerzystów -kończy się droga rowerowa zaraz za mostem w kierunku urzędu i wtedy jadą po chodniku lub po przejściu dla pieszych lub wjeżdżają już i tak w zakorkowaną ul Wojska Polskiego. W Tczewie żeby usprawnić transport to powinny jeździć Tramwaje nie będzie autobusów na ulicach a punktualność się zwiększy.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.