Wskaźnik wykorzystania kolei. Pomorze kolejny raz najlepsze w Polsce

Pociąg
Wskaźnik wykorzystania kolei. Pomorze kolejny raz najlepsze w Polsce
Urząd Transportu Kolejowego opublikował raport z funkcjonowania rynku kolejowego w Polsce. Województwo pomorskie niezmiennie utrzymuje w nim pierwsze miejsce. Jednocześnie z kolei skorzystało w naszym regionie 46,7 mln podróżnych.

Najlepsi w Polsce

Każdego roku Urząd Transportu Kolejowego bada rynek kolejowych przewozów pasażerskich. Między innymi liczeni są pasażerowie w pociągach. W 2021 r. wskaźnik wykorzystania kolei na Pomorzu wyniósł 19,9.

- Po raz kolejny jest to najlepszy wynik w kraju - cieszy się Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.


Ten wskaźnik pokazuje, jak często w ciągu roku jeździmy pociągami.

- Warto zaznaczyć, że w pandemicznym 2020 roku wskaźnik ten wynosił 15,9, co również było najwyższą wartością w kraju - dodaje marszłek.


Na drugim miejscu na podium uplasowało się, liczące dużo więcej mieszkańców, województwo mazowieckie (13,6), a na trzecim Dolny Śląsk (7,8). Wskaźnik dla województwa pomorskiego jest też o prawie 3 razy wyższy niż średnia ogólnopolska.

Pomorzanie wybierają kolej
Z roku na rok liczba pasażerów w pomorskich pociągach rośnie. Widać również, że po pandemicznych spadkach liczby podróży, mieszkańcy Pomorza wrócili do korzystania z kolei.

- W 2021 r. pociągi na Pomorzu przewiozły 46,7 mln pasażerów - informuje marszałek województwa pomorskiego. - Taki wynik najlepiej pokazuje, że nasze konsekwentne stawianie na rozwój transportu kolejowego, to była dobra decyzja - podkreśla Struk.

Plasuje to Pomorze na drugim miejscu w kraju. Pierwsze należy do województwa mazowieckiego, w którym kolej przewiozła około 74 mln pasażerów. Statystyki pokazują również, że na Pomorzu najwięcej pasażerów, bo ponad 8,3 mln, korzysta ze stacji Gdynia Główna, a na drugim miejscu jest stacja Gdańsk Główny, która pomimo przeciągającej się modernizacji, obsłużyła prawie 8 mln podróżnych. Warto dodać, że samorząd województwa realizuje wiele projektów, dzięki którym zwiększy się komfort podróży.

- To między innymi elektryfikacja PKM, budowa bajpasu kartuskiego. Jesteśmy w trakcje zakupu taboru kolejowego zarówno dla aglomeracji, jak i połączeń regionalnych, a niedługo ogłosimy przetarg na zakup składów o napędzie hybrydowym - zapowiada Struk.

Łącznie w najbliższych latach planowany jest zakup aż 35 nowych pociągów.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (11)
dodaj komentarz

  • rumcajs96_gość

    12.08.2022, 09:21

    Co za niekompetencja redakcji

    To zdjęcie nie pasuje do artykułu. Na zdjęciu jest pokazana kolej nie w Polsce (na słupach wisi 1 przewód jezdny a w Polsce na szlakach są 2 przewody, po obu stronach są podwieszone linie przesyłowe - czegoś takiego nie ma w Polsce).

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx0 
  • Motto dnia_gość

    12.08.2022, 11:08

    "Złej baletnicy przeszkadza rąbek (u) spódnicy " a propo klikasz ze wsi Statogard, że nie od dziś atakujesz "Rumcajsa" a może szykujesz się na jego miejsce, możesz być pewien mego głosu nie dostaniesz a poza tym nikt w internecie nie jest anonimowy

    Cytuj
    IP: 37.201.xx5.xx7 

    Rowerowy_johny_gość_gość

    12.08.2022, 11:45

    Czy Ty znasz na pamięć ....

    .... wszystkie słupy trakcyjne w Polsce i na świecie?

    Cytuj
    IP: 212.160.xx2.xxx 
  • Rowerowy_johny_gość_gość

    12.08.2022, 09:29

    To całkiem miła wiadomość ....

    ...., trzeba przyznać.

    Odpowiedz
    IP: 212.160.xx2.xxx 
  • SYGNALISTA_gość

    12.08.2022, 13:08

    TAKA KOLEJ

    CZEMU NIE NAPISALI O UPOŚLEDZONEJ LIN I KOLEJOWEJ TCZEW - CHOJNICE - BRAK ELEKTRYFIKACJI OD LAT REMONTÓW I PRZESTARZAŁY PSUJĄCY SIĘ TABOR BRAK KLIMATYZACJI NIE OTWIERAJĄCE SIĘ DRZWI ZADUCH I NADMIAR PASAŻERÓW

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx9.xx7 
  • to widac i slychac_gość

    12.08.2022, 14:43

    pogonimy widlami do cel wieziennych

    swieta racja spolka PKP nie dba o pasazerow, tylko o swoja kieszenie tak, jak cala banda PiS i SP

    Cytuj
    IP: 37.201.xx5.xx7 
  • rumcajs96_gość_gość

    12.08.2022, 16:30

    Co za niekompetencja redakcji

    ".... wszystkie słupy trakcyjne w Polsce i na świecie?"

    Słupów nie znam, ale sieci znam, bo są 4: DC 1,5 kV, DC 3 kV, , AC 15 kV, AC 25 kV.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx0 
  • rumcajs96_gość_gość

    12.08.2022, 16:31

    Co za niekompetencja redakcji

    ""Złej baletnicy przeszkadza rąbek (u) spódnicy " a propo klikasz ze wsi Statogard, że nie od dziś atakujesz "Rumcajsa" a może szykujesz się na jego miejsce, możesz być pewien mego głosu nie dostaniesz a poza tym nikt w internecie nie jest anonimowy"

    Haha zbieżność mojego nicku jest przypadkowa - w ogóle o tym nie pomyslałem xD

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx0 
  • Olek_gość

    12.08.2022, 18:24

    "swieta racja spolka PKP nie dba o pasazerow, tylko o swoja kieszenie tak, jak cala banda PiS i SP"

    Ale z ciebie debiI

    Odpowiedz
    IP: 89.187.xx2.xx8 
  • Pycha i Szmal_gość_gość

    12.08.2022, 19:08

    PiSowskie chamstwo to macie zakorzenione

    typowy obrazalski wpis PiSmaka

    Cytuj
    IP: 37.201.xx5.xx7 
  • . _gość

    13.08.2022, 19:04

    Bardzo dobrze. Zamiast marnować kolejne pieniądze na betonowe dżungle w których co chwilę trzeba łatać dziury należy przerzucić się na kolej. Obecnie ogrom ludzi korzysta z samochodów z racji tzw. "indcuded demand" - państwo widzi, że inne państwa budują autostrady więc robi to samo, a ludzie z racji braku alternatywy są zmuszeni kupić metalową puszkę. Gdyby zamiast powtarzać błędy innych nasi rządzący postawili na rozwój koleji i połączeń kolejowych to żylibyśmy teraz w lepszym świecie, a tak to dla większości Polaków codziennością jest stanie w korkach i wydychanie spalin.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx0.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.