32-letni rowerzysta potrącony na przejeździe

Policjanci pracowali na miejscu wypadku drogowego, do którego doszło wczoraj na drodze krajowej nr 91 w Tczewie. Ze wstępnych ustaleń funkcjonariuszy wynika, że kierująca samochodem marki Audi potrąciła rowerzystę na przejeździe rowerowym. W wyniku tego zdarzenia właściciel jednośladu doznał obrażeń ciała i trafił do szpitala. Mundurowi kierującej audi zatrzymali prawo jazdy. Policjanci ustalają szczegółowe okoliczności wypadku i apelują o ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania do wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Wczoraj (18 listopada br.) około godziny 18.25 dyżurny Komendy Powiatowej Policji w Tczewie otrzymał zgłoszenie, że na drodze krajowej nr 91 w Tczewie doszło do potrącenia rowerzysty.

- Natychmiast na miejsce zostali wysłani funkcjonariusze oraz służby ratownicze. Pracujący na miejscu policjanci wstępnie ustalili, że 42-letnia kierująca audi, skręcając w prawo z ulicy Wojska Polskiego w aleję Solidarności, potrąciła 32-letniego rowerzystę, który jechał przejazdem rowerowym. Kierowca jednośladu w wyniku tego wypadku doznał obrażeń ciała i trafił do szpitala. Technik kryminalistyki zrobił zdjęcia i wykonał szkic sytuacyjny. Stróże prawa przeprowadzili oględziny samochodu oraz jednośladu. Badanie alkomatem wykazało, że osoby kierujące pojazdami uczestniczącymi w zdarzeniu drogowym były trzeźwe. Funkcjonariusze 42-latce zatrzymali prawo jazdy za spowodowanie tego zdarzenia. - mówi asp. asp. sztab. Dawid Krajewski, rzecznik tczewskiej policji.


Sporządzona na miejscu przez policjantów dokumentacja pozwoli wyjaśnić wszystkie okoliczności zdarzenia. Policjanci apelują o ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania do wszystkich uczestników ruchu drogowego.


- Przypominamy, że rowerzyści są pełnoprawnymi niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego. Dlatego pamiętajmy, że wzajemny szacunek na drodze z pewnością pomoże nam wszystkim bezpiecznie dojechać do celu. - dodaje policjant.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (81)
dodaj komentarz

  • Marcin _gość_gość

    19.11.2019, 15:17

    Marcin

    Jeszcze więcej niech zrobią rowerzysta i pieszy powinni stać na baczność jak auto jedzie skręcając w prawo mussz takiemu ustąpić bo on jedzie teraz trochę nie pojeździ.

    Odpowiedz
    IP: 82.145.xx0.xx8 
  • xxx_gość

    19.11.2019, 17:17

    Januszu kupiłeś prawojazdy na allegro?

    Takich tępych debili jak Ty powinni wysyłać by zdawali prawojazdy od nowa, o ile je masz! Każdy kierujący pojazdem ( w tym autem) zobowiązany jest USTĄPIĆ PIERWSZEŃSTWA na przejeździe rowerowym rowerowi, a na przejściu dla pieszych pieszemu i koniec kropka bo mają pierwszeństwo, nie ustąpienie to wymuszenie! kto uważa inaczej niech zdaje prawko od nowa!

    Cytuj
    IP: 205.201.xx5.xx0 

    Gość _gość

    19.11.2019, 18:52

    Przepraszam za szczerość, matole każdy skręcając na skrzyżowaniu musi bezwzględnie przepuścić pieszego lub rowerzystę. Po to kierowca ma oczy żeby skupić się na drodze i jej otoczeni. Sądząc po twoim komentarzu nie tylko do kibla jeździsz samochodem ale też w nim jesz i śpisz i nie widzisz nikogo dalej od własnej kierownicy, chyba że jest większy od ciebie.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx2 

    kiedy_gość

    19.11.2019, 19:15

    Czekamy na śmiertelne trafienie rowerzysty na widocznym zdjęciu to kwestia czasu

    Cytuj
    IP: 185.29.xx4.xx3 

    do marcina_gość

    19.11.2019, 19:23

    tak, pan Marcin to, hmm, nie do końca w umyśle sprawny człowiek. Rozumiem, że artykuł dotyczyłby innego miejsca, ale, skręcając w prawo z WP na Aleję S, to jest tzw. sygnalizacja świetlna i zielone mają piesi i rowerzyści oraz równolegle do nich jadący prosto w AK bądź skręcający w prawo.Teoretycznie tam tylko kierowca musi uważać i odpowiednio ocenić, czy zdąży przejechać na zielonym dla pieszych czy lepiej poczekać, bo to że z WP jadąc masz zielone, to na tym skrzyżowaniu oznacza też długie zielone dla pieszych, którzy mają pierwszeństwo bezwzględne i tyle...

    Cytuj
    IP: 83.25.xx4.xx6 

    adi_gość

    19.11.2019, 20:45

    Uspokójcie się. Gostek was podpuszcza a wy piane bijecie.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx3.xx3 

    J3bac_pedalarzy_gość

    19.11.2019, 22:48

    Za mało pedalarzy pod kołami

    Banda przygłupów na rowerozłomach nie jest nieśmiertelna. Więcej zdjęć pedalarzy z flakami na wierzchu poproszę.

    Cytuj
    IP: 193.86.xx5.xx5 
  • kierowca_gość

    19.11.2019, 15:28

    rowerzyści

    Zwracam uwagę, że rowerzysta też jest uczestnikiem ruchu a nie w jednym przypadku zdarza się, że rowerzyści przy przejazdach przez ulicę nawet nie zwalniają i dostrzeżenie takiego uczestnika ruchu przez kierowcę pojazdu jest wręcz niemożliwe. Jeżeli uczestnicy ruchu zwani dalej rowerzystami również zachowają wszelkie środki ostrożności w postaci rozejrzenia się, zwolnienia a nie tylko patrzenia na przepis, że ma pierwszeństwo do takich zdarzeń na pewno będzie dochodziło bardzo rzadko. Sam nie jednokrotnie znajdowałem się w takiej sytuacji, że rowerzysta pojawiał się jak zjawa nie zastanawiając się, że pojazd posiada słupki ograniczające widoczność i nieraz w różnych sytuacjach atmosferycznych czy taż nagłego wciśnięcia pedału hamulca może nastąpić awaria i nie uda się zatrzymać pojazdu. Rozwaga obu uczestników ruch zapobiegnie wielu takich przykrych przypadków.

    Odpowiedz
    IP: 178.19.xx2.xx9 
  • gość_gość

    19.11.2019, 15:40

    A gdzie Policja jak rowerzyści jadą jezdnią wzdłuż której jest ścieżka rowerowa ?

    Cytuj
    IP: 178.19.xx2.xx9 

    Rowerzysta_gość

    19.11.2019, 17:26

    Czy jako kierowca przejeżdżając przez skrzyżowanie gdzie ma Pan zielone lub drogę z pierwszeństwem przejadu to zwalnia Pan, zatrzymuje się i/lub rozgląda na boki? Nie zauważyłem by kierowcy tak robili. Więc czemu traktujemy rowerzystów inaczej? Oni też jadą do pracy, do szkoły, też im zależy by dojechać jak najszybciej do celu tak jak osobom w autach. Przestań my przerzucać odpowiedzialność.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1 

    gość_gość

    19.11.2019, 19:00

    Masz dużo racji lecz kierowca skręcając w prawo musi pamiętać, że pieszy również ma zielone światło i należy się upewnić, że droga, ścieżka rowerowa lub przejście dla pieszych na pewno nie jest zajęta.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx2 

    Anna_gość_gość

    20.11.2019, 08:16

    Nie odwracaj kota ogonem. Skręcała w prawo i zwyczajnie nie spojrzała. Nie ustąpiła pierwszeństwa i jest winna.

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 

    Rowerowy_johny_gość

    20.11.2019, 12:22

    Ja tam wolę zwolnić

    i sprawdzić czy jedzie samochód. Większość kierowców w Tczewie zwraca uwagę na rowerzystów i jeździ rozsądnie. Niestety zdarzają się, trzeba zaznaczyć bardzo rzadko, kierowcy co na bezczelnego zajeżdżają drogę rowerzystom, działając na zasadzie: co mi zrobisz?

    Cytuj
    IP: 157.25.xx0.xx6 
  • AdAm_gość_gość

    19.11.2019, 15:38

    ...

    !!! Policjanci apelują o ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania do wszystkich uczestników ruchu drogowego. !!! W przypadku rowerzystów brutalne egzekwowanie swojego pierwszeństwa na siłę dowodzi - poza wszystkim - braku rozumu i jakiegokolwiek instynktu samozachowawczego który mają przecież nawet zwierzęta. Wjechanie rozpędzonym rowerem na przejazd rowerowy prosto pod zbliżający się samochód to przecież narażanie się na poważne niebezpieczeństwo. Kto wyjdzie gorzej z takiej kolizji? Kierowca samochodu czy wy? Życie wam niemiłe?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx3 
  • xxx_gość_gość

    19.11.2019, 17:43

    W przypadku samochodziarzy dowodzi braku kultury. W Holandii takie coś było by nie do pomyślenia! Polska zacofany kraj, sami janusze

    Cytuj
    IP: 205.201.xx5.xx3 

    ROWER_gość

    19.11.2019, 19:19

    Rowerzysta ma pierwszeństwo ale nie raz tylko raz życie masz tylko jedno więc obowiązują przepisy i rozwaga ,też jeżdzę rowerem ale zawsze się zatrzymuję przed przejazdem lub schodzę i przez 50 lat życia nie było problemu ,jeśli wykorzystywałbym swoje pierwszeństwo to już dawno leżałbym na Rokitkach

    Cytuj
    IP: 185.29.xx4.xx3 

    mirek_gość

    19.11.2019, 19:31

    ROWER ma rację, tylko że trzeba uwzględniać okoliczności - w miejscu wypadku jest jednocześnie zielone dla tych skręcających w prawo i dla pieszych. A kierowca zdawał egzamin na jazdę, więc on MUSI myśleć i podejrzewać, że wielu pieszych nie ma PJ i nie myśli tak szeroko jak on. zgadzam się z ROWERem, bo tak samo jeżdżę rowerem jak on i może trochę krócej, ale przez 30 lat problemu też nie miałem żadnego. co najwyżej idąc na to przejście i mając zielone, kiedy widzę szarżującego faceta w aucie skręcającego w prawo, idę (wiem, to złośliwe, ale jak inaczej uczyć matołów?) bardzo szybko patrząc prosto w samochód i zatrzymuję się w momencie dojścia do przejścia - wielokrotnie sikają ze strachu, bo myślą, że im wejdę, a skoro jest zielone, to byłoby po PJ i w ogóle sprawa przegrana dla nich. Oczywiście wtedy zwalniam na przejściu i przechodzę majestatycznie, ale sprawnie z cynicznym uśmiechem patrząc na matoła. (i uprzedzając: nigdy nie wchodzę szybko w tym miejscu na przejście, bo głupi nie jestem, chcę tylko straszyć tych, którzy nie myślą o tym, że piesi mają zielone). i proszę nie odwracać kota ogonem - i pisać, że teraz będę straszył przyspieszając autem pieszych przechodzących w niedozwolonych miejscach - z powodów osiąganych prędkości to dwie różne kwestie.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx4.xx6 

    Kierowca_gość

    22.11.2019, 12:48

    Chodzi o rozsądek

    Rzadko jeżdżę rowerem, częściej jestem światkiem takich sytuacji siedząc w samochodzie i tu nie chodzi o to, kto ma pierwszeństwo, albo o to, aby wymuszać na rowerzystach schodzenie z roweru, kiedy przepisy tego nie wymagają. Chodzi o zdrowy rozsądek. Jak skręcam w prawo, to nie tylko dlatego, że mam zielone, ale może tylko zieloną strzałkę: zatrzymuję się, upewniam, że nikogo nie ma, jadę. Nie jestem w samochodzie w stanie zobaczyć nadjeżdżającego roweru, a tylko ten, który już był w zasięgu wzroku, mam jeszcze inne obszary do sprawdzenia. Wzrokiem musisz "obmieść" całą okolicę. Rowerzysta nie może gnać na oślep, kiedy kierowca jest w trakcie wykonywania manewru. Decydują ułamki sekund, kilka metrów. Rowerzysta ma moim zdaniem pierwszeństwo, gdy jest w polu widzenia, a nie gdy wjedzie na przejście z prędkością 30km/h. Czy to jest zachowanie szczególnej ostrożności??? Kierowca też nie jedzie specjalnie na czołówkę, chociaż ma pierwszeństwo, zaczyna hamować.

    Cytuj
    IP: 81.95.xx7.xx1 
  • hr_gość_gość_gość

    19.11.2019, 15:44

    rowerzyści

    To prawda, że rowerzyści są pełnoprawnym użytkownikami drogi, ale też muszą zwracać na tą drogę uwagę a nie wjeżdżać na przejście bez kontroli, bo.ja mam pierwszeństwo, owszem ma ale tam gdzie jest ścieżka rowerowa, a nie na kazdym przejsciu,ale też musi zachować taki delikwent uwagę , teraz jest szaro, ponuro i nie zawsze dobra widoczność i można takiego rowerzysty nie zauważyć.Jestem kierowcą od 30 lat i się wściekam jak rowerzysta śmignie mi na przejściu dla pieszych na rowerze, prawie przed maską , bo on zdaży, w momencie kiedy ja jestem już na pasach, wcześniej niż on.Dzisiaj śmignął mi na przejściu dla pieszych , facet dorosły na rolkach i kto by był winny jak bym go potrąciła?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx4 
  • Gość _gość_gość

    19.11.2019, 19:04

    Wszystko prawda ale w tym przypadku. kierująca nie zachowała ostrożności skręcając w prawo, a rowerzysta ruszył na zielonym bo wiedział, że może bezpiecznie przejechać niestety pani o czymś zapomniała.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx2 

    Aaa_gość

    20.11.2019, 08:05

    Tam są światła, bezwzględna wina kierowcy, co nie zwalnia z myślenia rowerzysty. Ja uczę dzieci, że nawet na zielonym nie maja pierwszeństwa, bo z samochodem nie wygrają.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • Mysz_gość_gość_gość

    19.11.2019, 16:46

    Tam jest strzałka na skrzyżowaniu. Zlikwidować wszystkie strzałki na skrzyżowaniach. I będzie bezpieczniej dla wszystkich.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx5.xx3 
  • kierowca_gość_gość

    19.11.2019, 17:46

    według przepisów strzałka oznacza stop dla twojej wjadomości

    Cytuj
    IP: 178.19.xx2.xx9 

    Marcin_gość_gość_gość

    19.11.2019, 19:47

    Mylisz się tam nie ma strzałki jest jeden sygnalizator świetlny bez strzałki.

    Cytuj
    IP: 188.146.xx1.xx3 
  • Maga_gość

    19.11.2019, 16:54

    Mandat

    Pytam dlaczego kierującej pojazdem zabrano prawo jazdy a rowerzyście nie skoro jeden i drugi jest uczestnikiem ruchu. Owszem kierowca jest winny, ale rowerzysta też powinien bo nie zachował należytej ostrożniści. To jest nie sprawiedliwe.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx2 
  • Rowerzysta_gość

    19.11.2019, 17:12

    A jak jadąc autem ktoś w Panią przydzwoni na skrzyżowaniu bo wleci na czerwonym, to co, i Pani i jemu Policja ma zabrać prawo jazdy? No bez jaj. Tam można się rozejrzeć tylko pytanie czy ktoś patrzy czy jadą rowerzyści czy jedzie na pałę.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1 

    Szymon _gość_gość

    19.11.2019, 17:17

    taki gnoje jak ty pewnie przejeżdżają jak jest zielone dla pieszych szczególnie koło dziczka, tam i koło cariny non stop to robią i jeszcze mają pretensje że ktoś za wolno przechodzi

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx0 

    xxx_gość_gość

    19.11.2019, 17:41

    Bo rowerzysta nie uszkodził komuś ciała

    Cytuj
    IP: 205.201.xx5.xx3 

    Gość _gość_gość

    19.11.2019, 19:08

    I tu się mylisz. To kierująca audi ponosi całkowitą odpowiedzialność za zdarzenie. Rowerzysta nic nie zawinił, dlaczego miał by ponosić konsekwencje czyjejś nieuwagi.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx2 

    GM_gość

    19.11.2019, 20:43

    Przeczytaj jeszcze raz to co napisałaś i pomyśl. Albo lepiej oddaj prawko do WK od razu.

    Cytuj
    IP: 188.147.xx8.xx6 

    Gosc_gość

    20.11.2019, 01:16

    Jedyne co jej zabrali to blankiet prawa

    Jazdy. Nikt tej pani nie zatrzymal uprawnien. Dalej moze sie poruszac samochodem po ulicach. W Tczewie nasza milicja "juz tak ma". Dzisiaj zabieraja prawo jazdy wielkie halo w newsach a na drugi dzien grzecznie oddaja.

    Cytuj
    IP: 208.86.xx7.xx8 
  • Kierowca_gość

    19.11.2019, 17:22

    I dobrze że jej prawko zabrali jak jeździć nie umie ! Tam jest widoczny przejazd rowerowy z kilometra. Tylko ślepy nie widzi rowerów. Kierowcy święte krowy myslą ze wszystko im wolno hahha zalosne gnoje

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xxx 
  • kierowca_gość_gość

    19.11.2019, 17:43

    Z wypowiedzi wnioskuję, że nie posiadasz prawa jazdy i jesteś jednym z niemyślących rowerzystów nie ubliżając innym rowerzystom.

    Cytuj
    IP: 178.19.xx2.xx9 

    Ja_gość_gość_gość

    20.11.2019, 06:31

    Przejazdy

    Punkt widzenia,zależy od punktu siedzenia.Gdybys miał prawko,to byś wiedział że g.. z tamtad widać gdy jedzie rower z prawej strony szybko.

    Cytuj
    IP: 188.147.xx8.xx6 
  • xxx_gość_gość

    19.11.2019, 17:31

    Debili nie brakuje, i rowerzystów jak i samochodziarzy, rowerzyści pchają się pod rozpędzone auta a kierowcy zajeżdżają rozpedzonym rowerzystom drogę tak że nie sposób ich ominąć np pod mc Donalds mimo że jadące przed nimi auto stoi bo ustępuje pierwszeństwa to wielokrotnie jakiś Janusz stanie to na pasach to wzdłuż rowerowej, wielu jest takich że nie spojrzą czy rower jedzie, skończyłem się tym przejmować-zajedziesz mi drogę to stuknę naprawisz swoje drzi i mój rower ze swojego ubezpieczenia a jak będziesz się ciskać to policja da 500 mandatu dodatkowo

    Odpowiedz
    IP: 205.201.xx5.xx3 
  • xxx_gość_gość

    19.11.2019, 17:45

    "A gdzie Policja jak rowerzyści jadą jezdnią wzdłuż której jest ścieżka rowerowa ?"

    Popieram to, powinno się to karać.

    Odpowiedz
    IP: 205.201.xx5.xx3 
  • zzz_gość_gość

    20.11.2019, 08:28

    Polecam się zaznajomić z przepisami: tnij.tcz.pl/?u=96fea9

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • krzyżak _gość

    19.11.2019, 18:17

    Potrącenie

    Zgadzam się Pani nie ustąpił pierwszeństwa jest winna. Ale pytanie moje jest takie do każdego rowerzysty i nie tylko czy na przejściu dla pieszych i tylko dla pieszych wolno przejeżdża rowerem bo tego typu sytuacji jest aż na pęczki gdzie rowerzyści łamią przepisy. Niech nasza policja też na to zwróci uwagę jak przepisów przestrzegają rowerzyści.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx6 
  • mieszkaniec_gość_gość_gość

    19.11.2019, 18:31

    Rowerzyści prawa obowiązek

    Dlaczego kierowcy mają tylko obowiązki, uwagi na pieszych rowerzystów. Dlaczego rowerzyści nie jezdzą w kamizelkach i kaskach, to powinien być obowiązek a piesi używać wyobraźni nie telefonu.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx0 
  • Anna_gość

    20.11.2019, 08:26

    Statystyka Policji wyraźnie pokazuje, że ponad 80% wypadków powodują kierowcy samochodów. Piesi wpatrzeni w smartfony i pędzący rowerzyści to mity, wymówki kierowców.

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • Tczewianin_gość

    19.11.2019, 18:35

    To nie Holandia i nigdy nią nie będzie zrozumcie wreszcie !!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx3 
  • xxx_gość

    19.11.2019, 19:38

    To nie znaczy że trzeba być chamem

    Cytuj
    IP: 5.172.xx3.xx0 
  • jack_gość_gość

    19.11.2019, 18:55

    40 lat temu o tej porze nikt rowerem nie jeździł i nie było problemów

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • logiczny_gość

    19.11.2019, 19:39

    40 lat wstecz

    znajomej ojciec wracał wieczorem listopadowym rowerem z Górek Tczewskich drogą krajową 91. Nie dojechał do domu lecz dowieziony został do przyszpitalnej kostnicy jako ofiara nieustalonego sprawcy kierującego pojazdem dwuśladowym. Wtedy nie było mody na kamizelki odblaskowe a chłopina nawet światełek rowerowych nie posiadał.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx7.xx3 
  • Mój nick_gość_gość

    19.11.2019, 18:57

    A wystarczy tylko trochę uwagi..

    Mnie najbardziej irytuje u naszych tczewiaków brak kultury,żeby nie powiedzieć bardziej dosadnie.. Sam też jeżdżę , często ustępuję tym ,,spieszącym się,, ,także wyjeżdżającym z drogi podporządkowanej, bo korki.. czy tak nie można???

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx7.xx6 
  • m_gość

    20.11.2019, 08:15

    zgadzam się brak kultury to duży problem.ludzie się spieszą zjeżdżają drogę nie wpuszczają samochodów z drogi podporządkowane.a czy dużym problemem jest wpuścić przed siebie jeden samochód? takich zachowań można doświadczyć wyjeżdżając z ulicy Paderewskiego lub Wąskiej na 30 stycznia.rzadko zdarza się ktoś kto przystanie i przepusci

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • Driver/rowerzysta_gość

    19.11.2019, 19:13

    Dawniej obowiązywała zasada że przekraczając w poprzek jezdnię trzeba rower PROWADZIĆ IDĄC, był zakaz wjeżdżania. Teraz jest inaczej ale czy lepiej? albo bezpieczniej? Dawniej jeszcze trzeba było zrobić najpierw kartę rowerową!! Życzę wszystkim aby dobre nawyki i zdrowy rozsądek dominował. Nikt za nas samych nie będzie myślał, na drodze i w życiu. Szerokości

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx6 
  • xxx_gość_gość

    19.11.2019, 19:41

    Nadal trzeba przeprowadzić, ale przez przejście dla pieszych. Ścieżka rowerowa to pas ruchu dla rowerów coś jak bus pas dla autobusów. a ja pamiętam jak dawniej noe trzeba było przeprowadzać bo można było przez pasy przejeżdżać. Przez tych nie myślących rowerzystów my myślący musimy co 100metrow schodzić z rowera

    Cytuj
    IP: 5.172.xx3.xx0 

    Anna_gość_gość

    20.11.2019, 08:24

    Nie znasz przepisów to się nie wypowiadaj.

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • adi_gość

    19.11.2019, 20:55

    "Czy jako kierowca przejeżdżając przez skrzyżowanie gdzie ma Pan zielone lub drogę z pierwszeństwem przejadu to zwalnia Pan, zatrzymuje się i/lub rozgląda na boki? Nie zauważyłem by kierowcy tak robili. Więc czemu traktujemy rowerzystów inaczej? Oni też jadą do pracy, do szkoły, też im zależy by dojechać jak najszybciej do celu tak jak osobom w autach. Przestań my przerzucać odpowiedzialność."

    Tylko jest jedno małe "ale". Dotyczy zarówno rowerzystów jak i pieszych. W konfrontacji z samochodem to WY macie przechlapane. Ja wiem że ofiary wypadków jak i morderstw trafiają do raju "z urzędu". Moim zdaniem, w takich wypadkach na nagrobkach powinien być napis, duży i wyraźny. >>MIAŁ PIERWSZEŃSTWO

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx3 
  • ad_gość_gość

    19.11.2019, 21:14

    No i obcięło moje wypracowanie. Dalej pisałem że od kierowców wymaga się stosowania zasady ograniczonego zaufania. Byłoby pewnie miej wypadków gdyby tę zasadę stosowali też rowerzyści, że o pieszych nie wspomnę. I jeszcze taka myśl. Zastanawiam się jaką czułbym satysfakcję że miałem pierwszeństwo budząc się po tygodniu cały w gipsie na intensywnej terapii. Ja wiem, przepisy, kodeks drogowy, i inne takie dają komuś tam pierwszeństwo. Ale w konfrontacji z samochodem to właśnie wy, rowerzyści i piesi najbardziej obrywacie. Nikt nie zadba o wasze cztery litery lepiej niż wy sami.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx3.xx3 

    Leczciesię_gość

    20.11.2019, 08:23

    Aha czyli nie obowiązują przepisy tylko zasada kto silniejszy? Czyli jak jadę ciężarowym to mogę walić w osobówki bo jestem większy?

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 

    adi_gość_gość

    20.11.2019, 10:20

    DO Leczciesię_gość

    Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Czy ja pisze że przepisy nie obowiązują?. Człowieku . Podobno myślenie nie boli ale czytając twój wpis mam duże wątpliwości.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • Fran_gość_gość_gość_gość

    19.11.2019, 21:28

    Ja uwielbiam ten hałas jak przywale w pedalarza ten odgłos gjetej blachy i to stekanie ała kocham to

    Odpowiedz
    IP: 78.20.xx6.xx1 
  • Mój nick_gość_gość

    19.11.2019, 21:40

    I po co piszesz

    Walnij się sam

    Cytuj
    IP: 188.147.xx7.xx6 

    xxx_gość

    20.11.2019, 04:52

    A ja uwielbiam te wk***ione miny gdy zajadę złomiarzowi drogę i jeszcze zwolnię a ten wachluje biegami

    Cytuj
    IP: 185.135.xxx.xx0 

    xxx_gość

    20.11.2019, 04:59

    Frajerze bez szkoły lub po szkole specjalnej- mówi się rowerzysta a nie pedalarz, pedalarzem to sam jesteś bo masz więcej pedałów w samochodzie bo aż 4- 3pod kierownicą jeden za nią.

    Cytuj
    IP: 185.135.xxx.xx0 
  • Moi nick_gość

    19.11.2019, 21:30

    A propos kamizelek

    N.t. kamizelek ,uważam że na obszarze zabudowanym także powinny obowiązywać ,bo nie wszędzie piesi są dobrze widoczni

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx7.xx6 
  • mieczyslaw_gość

    20.11.2019, 10:13

    Hahaha

    Kierowcy samochodow tez powinni jezdzic w kamizelkach!

    Cytuj
    IP: 165.225.xx4.xx6 
  • ktoś _gość

    19.11.2019, 23:37

    rowerzysta

    a jak taki rowerzysta lub pieszy nie patrzy czy ma czerwone tylko wali prosto co to nie raz już takich bym sam osobiście potrącił a pieszego może zabił ,a jak coś im powiesz że czerwone to jeszcze jeden z drugim na ciebie z mordą lub idą jak by tak miało być powinni znieść pierwszeństwo dla pieszych i rowerzystów np na wojska polskiego na przeciwko byłej jednostki wojskowej praktycznie żaden rowerzysta nie patrzy czy auto jedzie czy stoi na drodze rowerowej tylko klapki na oczach i wio ogień albo przejście dla pieszych a wy co co rowerzyści zamiast po nim przejść to jedziecie ktoś coś wam powie to wielka obraza i z mordą za to wam powinni surowe kary dawać tak samo pieszym za przechodzenie w nie dozwolonym miejscu w szczególnie matkom i dzieckiem notorycznie dzieje się to na żwirki między biedronką a rosmanem chory przepis z pierwszeństwem dla was

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx6.xx9 
  • Ja_gość_gość

    20.11.2019, 06:24

    Prawda

    Zupełnie się zgadzam. To przejście na przeciwko byłej jednostki wojskowej-tragedia jeżdżą szybko i prosto pod koła.Chodza jak święte krowy. Specyficzne przejście,bardzo trzeba uważać.Jeszcze jedno.Jezeli rower z prawej jedzie szybko,to kierujący nie zawsze go zdąży zobaczyć.Wiem co piszę.Moze by wreszcie coś w tym miejscu z tym zrobili.

    Cytuj
    IP: 188.147.xx8.xx6 
  • Ja_gość

    20.11.2019, 06:13

    Przejazdy

    Prawda jest taka,że rowerzyści powinni przeprowadzać rower przez pasy.Nie jeżdżę szybko i zwracam uwagę na znaki itp,ale ten przejazd znam i ...z boku też mi rower wyjechał który zasuwał pod koła właśnie na tym przejeździe.I nie raz ktoś zostanie tam potrącony...Oczywiście się zatrzymałam,ale ...rozglądając się wcześniej go nie widziałam....

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx8.xx6 
  • Zenon_gość_gość

    20.11.2019, 08:21

    A może niech kierowcy pchają samochody przez skrzyżowania?

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • ja_gość_gość

    20.11.2019, 06:58

    Tam jest tak, że światło zielone pali się dość długo i rowerzysta rozpędzony ( jak już światełko widzi) wpada na pasy.Kierowca może i zatrzymał się, ale wcale ie musiał widzieć rowerzysty będącego dopiero gdzieś przy ostatnim bloku . A rowerzysta faktycznie miał zielone.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx8.xx8 
  • xxx_gość

    20.11.2019, 07:17

    Właśnie krótko dlatego jedzie się szybko żeby zdążyć

    Cytuj
    IP: 78.133.xx9.xx0 
  • max kolanko_gość_gość_gość

    20.11.2019, 07:06

    ......

    I ponownie kobieta...ehhhh.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx8.xx0 
  • Gola_gość

    20.11.2019, 07:13

    Jednego durnia na rowerze mniej, jeżdżą jak święte krowy, ale to ich życie czy zdrowie. Mam nadzieje że Audi nic nie jest.

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx7.xx6 
  • sdgdfgsdg_gość

    20.11.2019, 07:19

    I co Policja zrobiła...od razu PJ. Służyć, pouczać, jesteście dla narodu...a nie dla budżetu i wymierzania wyłącznie najsurowszych kar.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • słoń_gość

    20.11.2019, 08:12

    Szanowna służbo porządkowa...mam prośbę...poświęćcie jeden dzień na jazdę po mieście, po Suchostrzygach i skupcie się co robią ludzie na przejściach...70% nawet NIE RACZY spojrzeć czy coś jedzie. Jak święte krowy w Indiach pakują się pod koła. A pozostałe 30% przechodzi przez jezdnię nie odrywając wzroku od telefonu. Piesi i rowerzyści...nie mylcie pierwszeństwa z nieśmiertelnością. Nie z zemsty, nie ze złośliwości...ale na każdym przejściu obserwujcie przez 15 minut. 100% mandatów będzie dla pieszych i rowerzystów przejeżdżających na pełnej torpedzie przez przejście bez ścieżki rowerowej. Chcecie niby chronić (czytaj: ratować budżet miasta) ok...ale bądźcie sprawiedliwi. Jak złamię przepisy jako kierowca - zapłacę...ale, żeby bez względu na wszystko był zawsze winny kierowca...to już lekkie janosikowanie jest. Samochody nie jeżdżą chodnikami, nie pokonują skrzyżowań i przejazdów jak im się podoba - tak jak piesi i większość rowerów. Przyjęta praktyka stosowania najsurowszej kary względem kierowców jest najzwyczajniej oznaką słabości Policji, braku rozumienia przepisów Ustawodawcy i stosowanie najprostszych, nieuczciwych sposobów rozwiązywania problemów. Ile % wtargnięć pieszego wykazują policyjne statystyki? Nie wydaje mi się, żeby to była dwucyfrowa wartość. A wystarczy stanąć w jakimkolwiek ruchliwym miejscu...w godzinach szczytu...i trzask - 80% to bezmyślni piesi. Bądźmy obiektywni.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • Anna_gość_gość

    20.11.2019, 08:20

    Komentarze pokazują stan umysłów polskich kierowców. Mimo, że to kierowcy zabijają ponad 3 tysiące osób rocznie w Polsce to winny zawsze jest według nich ktoś inny. Pieszy którego przejechali oczywiście wtargnął na ulicę, rowerzysta jadący 15 km/h był za szybki (mimo, że kierowca jedzie kilka razy szybciej), droga była nieodpowiednio zbudowana, znaki były złe itd. itp. Tylko miszcz kierownicy nigdy nie jest winny.

    Odpowiedz
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • tak tak_gość_gość_gość

    20.11.2019, 09:29

    mam takie same odczucia że kierowcy zamiast troche spuscic nogę z gazu i zreflektować sie ile wypadkow jest z ich winy to w zaparte idą dalej ze rowerzysci i piesi są winni .

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xxx 

    m_gość

    20.11.2019, 09:37

    Tu jest właśnie problem takich osób jak ty które nie do końca rozumieją wypowiedzi kierowców.mam prawo jazdy od 16 lat nigdy nie spowodowałam wypadku.nigdy nie potracilam nikogo i nigdy nie dostałam mandatu.nie uważam siebie za mistrza kierownicy nie uważam się też za idealnego kierowcę.jezdze dużo głównie po Tczewie i widzę błędy które popełniają piesi i rowerzyści i kierowcy również. Piesi przechodzą gdzie chcą jak chcą bezmyślnie wpatrując się w telefony i to jest widok codzienny.Rowerzysci zdają sobie sprawę z tego że mają pierwszeństwo kiedy jada ścieżka rowerowa więc przejezdzaja rozpedzeni przez przejście dla pieszych. nawet te 15 km/h to dużo gdy wjedzie taki rowerzysta "zza winkla". Tu poprostu chodzi o zwrócenie uwagi na problem jakim jest brak widoczności na niektórych przejściach kierowcy zwracają się z prośbą o rozwagę używają niestety przy tym określeń typu "pedalarz " co mnie osobiście też by wkurzyło. problemem są także kierowcy.niezyczliwi i hamscy którym brak kultury.wpieprzajacy się innym kierowcom przed maskę lub wyprzedzajacy na podwójnej ciągłej. Jak widać nie każdy jest idealny.prawda jest taka że każdy z nas powinien uważać bo każdy z nas jest uczestnikiem ruchu.przestanmy się kłócić kto jest winny poprostu starajmy się wszyscy zachować bezpieczenstwo.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 

    Nick_gość

    21.11.2019, 07:03

    A ilu pseudo kierowców potrafi obsługiwać prawidłowo pojazd? Kto zna 50% przepisów? Kto doszkala się mając prawko? Ilu potrafi prawidłowo włączyć się do ruchu? Kto korzysta z rozbiegowego pasa? Kto planuje manewry? Ilu ludzi kontroluje co jest za nim? Dlaczego nie ruszają na zielonym tylko za autem? Dlaczego między rondami naszymi ciągle jest korek? .... Proste: tumiwisizm i wszystkowdupstwo. Brak ogarnięcia. Brak zainteresowania. Ale za to kultura to chęć posiadania, mieć pojazd to przywilej. Januszostwo. Obrzydliwe.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx3 
  • xyz_gość

    20.11.2019, 10:12

    policja powinna zrobić akcje i sprawdzać oświetlenie w rowerach - dużo rowerzystów jeździ bez wymaganego oświetlenia...nawet odblasków nie maja.

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx5.xx7 
  • adi_gość

    20.11.2019, 10:17

    "Aha czyli nie obowiązują przepisy tylko zasada kto silniejszy? Czyli jak jadę ciężarowym to mogę walić w osobówki bo jestem większy?"

    Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Czy ja pisze że przepisy nie obowiązują?. Człowieku . Podobno myślenie nie boli ale czytając twój wpis mam duże wątpliwości.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • tak_gość_gość_gość_gość

    20.11.2019, 10:21

    tnij.tcz.pl/?u=73c46d cos dla was drodzy kierowcy :)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xxx 
  • k_gość_gość

    20.11.2019, 16:06

    a czy policja sprawdza czy rowerzyści jeżdżą przepisowo albo czy piesi przestrzegają przepisów? są jakieś statystyki ilu pieszych zatrzymali za przejście na czerwonym albo w niedozwolony miejscu? czy są statystyki które pokazują ilu rowerzystów nie zna przepisów? chętnie bym się dowiedziała.nie bronię kierowców.zgadzam się z tym że jeżdżą za szybko ale jeśli podajesz jakiś artykuł na temat kierowców to pokaż nam też coś na temat innych uczestników ruchu.prawda jest taka że straż miejska czy policja na wiele sytuacji przemyka oko.a powinni karać wszystkich jednakowo.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • gość_gość

    20.11.2019, 10:48

    "Z wypowiedzi wnioskuję, że nie posiadasz prawa jazdy i jesteś jednym z niemyślących rowerzystów nie ubliżając innym rowerzystom."

    a ja wnioskuje że jesteś idiotą :)

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xxx 
  • Nick_gość

    20.11.2019, 13:43

    @Tczewianie

    Jesteście będą żałosnych hipokrytów cyników i absolutnie odjechanych z rzeczywistości pseudo kierowców a temat rower rowerzysta rozsierdza was bardziej niż cokolwiek co świadczy o was samych jakimi jesteście cholernymi i nienawidzący mi wszystkiego i wszystkich nibyludźmi, celowo was tak nazywam bo nie obrażam zwierząt!

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx4.xx7 
  • xxx_gość

    20.11.2019, 14:51

    https://youtu.be/OXcHrH_3B-I

    tnij.tcz.pl/?u=05fbd4

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx8.xxx 
  • Dioda_gość

    23.11.2019, 11:36

    "Czy jako kierowca przejeżdżając przez skrzyżowanie gdzie ma Pan zielone lub drogę z pierwszeństwem przejadu to zwalnia Pan, zatrzymuje się i/lub rozgląda na boki? Nie zauważyłem by kierowcy tak robili. Więc czemu traktujemy rowerzystów inaczej? Oni też jadą do pracy, do szkoły, też im zależy by dojechać jak najszybciej do celu tak jak osobom w autach. Przestań my przerzucać odpowiedzialność."

    Tak,jako kierowca cisnąc na zielonym świetle lub na drodze z pierwszeństwem,przed skrzyżowaniem stosuję "zasadę ograniczonego zaufania" ,którą wbili mi do głowy,kiedy zdawałem na kartę rowerową będąc dzieckiem i patrzę gdzie jadę i co się dzieje. Mówię o sobie,ale widzę,że inni totalnie o tej istotnej zasadzie zapomnieli. Uważajmy wszyscy,a będzie OK. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.