Nowe inwestycje rowerowe gotowe do jesieni

Rower
Nowe inwestycje rowerowe gotowe do jesieni
W najbliższych miesiącach pojawią się nowe drogi rowerowe na terenie Tczewa. Chodzi o rozbudowę systemu tras rowerowych w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i budowę części Wiślanej Trasy Rowerowej na terenie Tczewa.

Pierwsza inwestycja będzie współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach ZIT. Jak podaje Martyna Link z tczewskiego ratusza, inwestycję podzielono na trzy zadania:

- remont drogi rowerowej wzdłuż Al. Zwycięstwa polegający na wymianie nawierzchni istniejącej drogi rowerowej, którą zrealizuje Strabag Sp. z o.o. na kwotę 380 216 zł. Termin realizacji upływa 6 października br. Obecnie uzgadniany jest projekt dokumentacji tymczasowej organizacji ruchu.

- przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Armii Krajowej, którą zrealizuje Eurovia Polska S.A. na kwotę 804 960 zł. Termin realizacji upływa 20 października br. Obecnie uzgadniany jest projekt dokumentacji tymczasowej organizacji ruchu.


- budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wojska Polskiego na odcinku od skrzyżowania z DK91 do wiaduktu na skrzyżowaniu z ulicą Targową, którą zrealizuje Eurovia Polska S.A. na kwotę 1 380 382 zł. Termin realizacji upływa 20 października br.

25 lipca podpisano umowę na budowę Wiślanej Trasy Rowerowej w granicach miasta Tczewa z Eurovia Polska S.A. na kwotę 566 658 zł. Prace ruszają od września, a termin wykonania mija 8 listopada br. Zadanie obejmuje: budowę ścieżki rowerowej, wykonanie przejazdu rowerowego przez ul. Czatkowską oraz usunięcie wszystkich kolizji z projektowaną ścieżką rowerową.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (24)
dodaj komentarz

  • szpieg szoguna

    09.08.2017, 10:35

    O budowę nowych ścieżek

    ciasnomajtkowcy to mordy drą ale jak już powstaną to "szlachta" z nich nie korzysta. Np Bałdowo, nowa ścieżka przez wieś prowadzi a oni i tak drogą jadą.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Jack_gość

    09.08.2017, 11:48

    Bo to tzw. "Janusze dróg". Przygłupy na swoich dwu kółkach

    Cytuj
    IP: 89.234.xx7.xx4 

    pierre.dzoncy

    09.08.2017, 12:11

    Ta ścieżka będzie miała sens, gdy będzie dokądś prowadziła. Na razie jest to taki kawałek prowadzący znikąd donikąd. Żeby wjechać na nią od strony Gniszewa - najpierw wąski asfalt, potem musisz zjechać na lewo (niebezpieczny manewr przy dużym ruchu samochodowym), przejechać te kilkaset metrów ścieżką, aby następnie znów włączyć się do ruchu (czasami czekając dość długo gdy ruch samochodów jest spory) i jechać wąską, krętą i nierówną drogą do Tczewa, czasami wśród niedoszłych mistrzów kierownicy. Jadąc drogą od strony Gniszewa do Tczewa będziesz na miejscu szybciej i nawet wygodniej, bo nigdzie się nie zatrzymujesz i nie wykonujesz dodatkowych niebezpiecznych manewrów. W momencie gdy ta ścieżka dotrze w okolice Lidla na Czyżykowie moje argumenty przestaną istnieć, bo będzie można bezpiecznie i w miarę wygodnie dojechać na miejsce, ale stan obecny nie jest żadnym ułatwieniem a wręcz przeciwnie. Skąd to wiem? Bo sam tą ścieżką jeżdżę i dostrzegam to wszystko, a niestety z fotela kierowcy samochodu g. widać.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    O_gość_gość

    09.08.2017, 21:26

    Odrobinę kultury nie zaszkodzi . Ścieżka w Bałdowie to kpina. Pan Starosta powinien się nią przejechać, bo to jego "dzieło"

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • Kaśka_gość

    09.08.2017, 11:51

    Nie ma to jak z naszych podatków dogadzać Januszom i Grażynom rowerowym. Mamy chyba najgorszą komunikację miejską w Polsce a władze lekką ręką marnotrawią pieniądze na zachcianki tych pasożytów na rowerach.

    Odpowiedz
    IP: 89.234.xx7.xx4 
  • pierre.dzoncy

    09.08.2017, 12:24

    89.234.xx7.xx4 - Zdecyduj się, czy jesteś Kaśka czy Jack, czy też problemy z tożsamością wynikające z wdychania spalin stojąc w korkach. Gwoli ścisłości - ludzie korzystający na co dzień z roweru, czyli główni użytkownicy ścieżek, bardzo często są tez kierowcami (tak jak i ja). Jeśli będą mogli wygodnie dojechać do celu rowerem, to nim pojadą - w mieście często rowerem jedzie się szybciej, taniej i zdrowiej. W dodatku nie wyjadą na ulicę samochodem, więc mniej pojazdów do tworzenia i stania w korkach, których w naszym mieście nie brakuje, a stanie w korku to tylko i wyłącznie strata - czasu., pieniędzy ( choćby paliwo, że nie wspomnę o szybszym zużywaniu sprzęgła czy hamulców - kolejny koszt), zdrowia oraz zanieczyszczanie powietrza spalinami. Na dłuższą metę ruch na rowerze to zdrowie (obciążenia finansowe związane z leczeniem już nawet nie w skali osobistej, ale krajowej)... Albo nie, w sumie Kaśko-Jacku masz rację - zostańmy wszyscy grubymi Januszami i Grażynami, niech każdy do pracy dojeżdża samochodem, kilkaset dodatkowych samochodów na tczewskich ulicach w godzinach szczytu na pewno nam pomoże, byle tylko rowerzyści nie mieli jak dojeżdżać. A potem ponarzekamy wspólnie na tych, którzy legalnie jeżdżą ulicami, bo "to przez nich te korki", chociaż tylko oni będą w stanie się jeszcze na tych ulicach poruszać...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    do pierdzącego_gość

    09.08.2017, 12:38

    ona ma pewnie współdzielone łącze

    Cytuj
    IP: 163.172.xx1.xx7 

    Do pierdzącego _gość

    09.08.2017, 12:50

    Na pewno korek się rozładuje gdy pojazdy będą się wlokły za Januszem na rowerku 5 km/h zamiast jechać 50 km/g. Takiego tczewskiego Janusza nie wyminiesz bo zasuwa środkiem drogi mimo że obok jest ścieżka.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 

    Xxx_gość_gość

    10.08.2017, 05:08

    Kaśka

    A może sama jesteś pasożyt co

    Cytuj
    IP: 37.47.xx0.xx8 
  • kik_gość

    09.08.2017, 12:14

    380 tysięcy na wymianę na Al. Zwycięstwa? to nie można było od razu bitumicznej zamówić? Nie ma to jak bez sensu wydawać dwa razy pieniądze które zarobili podatnicy, jakby urzędnik własne wydawał to by szanował i przemyślał, a tak hulaj dusza a ty podatniku płać. Równie to mądre jak idiotyczna wiata rowerowe za 60 tysięcy na dworcu czy równie mądra inaczej przechowalnia rowerów. Jak pięknie wydaje się bezkarnie cudze ciężko zarobione pieniądze

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx0.xx2 
  • pierre.dzoncy

    09.08.2017, 12:33

    Tutaj masz rację, masa bitumiczna powinna być kładziona od razu. Pamiętam argumenty, że kostka tańsza, w razie awarii łatwiej się dostać do infrastruktury podziemnej, że woda wsiąka i jest sucho. Potrzeba było lat, by okazało się, że to jednak zły pomysł - krzywa kostka przez niestaranne ułożenie i samochody rozjeżdżające ścieżkę, naprawy podziemne kończą się bylejakim ułożeniem kostki, wibracje wywoływane przez łączenia kostek (argument wydaje się śmieszny dopóki ktoś nie przejedzie na sztywnym rowerze z dobrze napompowaną oponą, potem zmienia zdanie), a dodatkowo brak przejazdów rowerowych i wysokie krawężniki. Koszt podwójny, bo po co słuchać jakichś tam rowerzystów, no nie?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • jaa_gość

    09.08.2017, 12:26

    ludzie

    najpierw wybudujcie ścieżki tam, gdzie ich nie ma i gdzie są potrzebne, a potem remontujcie, co tego wymaga!

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • nick_gość_gość_gość_gość

    09.08.2017, 12:50

    Dobrze byłoby, gdyby ścieżki rowerowe dokądś prowadziły, a nie urywały się w połowie drogi. Co z dokończeniem dodatkowego pasa przy Jagiellońskiej? Od wielu lat nic się nie dzieje, praca zakończono na wysokości wjazdu do Brico i co? Koniec?

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • pierre.dzoncy

    09.08.2017, 13:35

    "ona ma pewnie współdzielone łącze"

    Ciekawy zbieg okoliczności, zważywszy że "oboje" wspominają o "Januszach". Chyba dzielą więcej niż łącze :) Przy okazji - do 153.19.xx8.xx2 - nie, korki nie rozładują się za kimś jadącym 5km/h (swoją drogą, jazda z taką prędkością to już prawie akrobacja) ale też nie powstają. Widząc codziennie sytuacje na drogach, bardzo rzadko ma miejsce opisywana sytuacja, by korek robił się za wolno jadącym rowerzystą - ew. czasem powstaje luka pomiędzy samochodami, która zostaje zapełniona przy każdej możliwości wyprzedzania, o ile kierowca potrafi kręcić kierownicą, a wolno jadącego rowerzystę tym łatwiej wyprzedzić. Stanowczo częściej jest odwrotnie - rowerzyści jadą podobnym tempem jak samochody (już widzę 50km/h na WP o godz. 7:50 lub po 16:00), często wyprzedzając,a wręcz wymijając samochody unieruchomione w korku.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • moc _gość

    09.08.2017, 18:12

    Kaśka czy Jack co kolwiek jesteś korki tylko i wyłącznie są twożone przez samochody nawet dzieci o tym wiedzą a ty siedź dalej w zapierdziałym dresie przed tv pewnie równowagi nie umiesz utrzymać na rowerze dla tego tak masz pewnie za kierownicą jesteś wściekly jak byk bo nie radzisz sobie z emocjami taki typowy dżanusz kierownicy jezdeś

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • Kriss_gość

    10.08.2017, 09:11

    Popracuj nad ortografią frajerze bo znów nie zdasz do następnej klasy w podstawówce.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 
  • md_gość

    10.08.2017, 07:11

    Po co remont drogi wzdłuż Alei Zwycięstwa? Droga jest w dość dobrym stanie. Wystarczy przedłużyć ją aż do Wojska Polskiego, gdzie (WRESZCIE) ma powstać droga rowerowa a kasę przeznaczyć na inne odcinki. Wojska Polskiego to ważna inwestycja, bo sporo osób jeździ tą trasą na dworzec i w kierunku Jagiellońskiej (gdzie jest już spory kawałek ścieżki). Pytanie tylko dlaczego nie zostanie wykonana ścieżka aż do ronda? Z tego co widzę, to na samym moście jest już ścieżka, więc nie jest on przeszkodą. Ścieżka można przeprowadzić skrajem parku jeśli chodnik wzdłuż ulicy jest za wąski. Jest to istotne, bo z ronda bez problemu można wolno poturlać się na stare miast (na bulwar). Gdyby jeszcze przeprowadzić odnogę tej ścieżki do wieży ciśnień (rondo pod wieżą też ma już ścieżkę), to była by bajka, bo najbardziej zatłoczony (czytaj niebezpieczny) jest odcinek od wieży do Alei Zwycięstwa a właśnie tam gdzie panuje duży ruch należy możliwie szybko odseparować rowery i samochody. Mam tylko nadzieję, że nowe odcinki nie będą ciągle przecinać drogi wzdłuż której prowadzą, bo ludzie nie będą tak jeździć i znów będzie żal o to że rowerzyści nie korzystają ze ścieżki, tylko jeżdżą chodnikiem / ulicą.

    Odpowiedz
    IP: 89.206.xx4.xx3 
  • Janusz i Grażyna _gość

    10.08.2017, 07:44

    Chodnikiem nie wolno jeździć bo piesi marudzą, drogą nie można jeździć bo korki się robią to pytam się którędy jak ścieżki nie dokończone? Masakraa w tym Tczewie

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx1 
  • Kriss_gość

    10.08.2017, 09:13

    Chodnikiem nie wolno jeździć bo tak stanowi prawo o ruchu drogowym. Prawdziwy z ciebie Janusz skoro tego nie wiesz.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 

    kik_gość

    10.08.2017, 18:12

    Chodnikiem nie wolno jeździc bo można pieszym zrobić krzywde, sam widziałem kilka dni temu idiotkę na rowerze koło dawnego CEDu, która prawie przejechała dziecko, jakaś kobieta ją zjechała, ze nie ma prawa jeździć chodnikiem i czy nie zna przepisów a ta rozbrajająco odpowiedziała, ze NIE, nie zna! Dlaczego policja nie goni rowerzystów z chodników? Do samochodziarzy przywalą się o wszystko, do nieodśnieżonych chodników o 06:15 tak samo. Niech sie wezmą za rowerzystów jeżdzących chodnikami a już szczególnie za tych jeżdzących chodnikami/ulicami gdy jest ścieżka. Sam jeżdzę, ale nie można być psychobikerem

    Cytuj
    IP: 83.23.xx5.xx3 
  • Grażyna i janusz_gość

    10.08.2017, 07:54

    "Bo to tzw. "Janusze dróg". Przygłupy na swoich dwu kółkach"

    Może sam jesteś przygłupem bo tylko tyłek potrafisz wozić w aucie a na rower boisz się wsiąść

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx1 
  • Kriss_gość

    10.08.2017, 09:19

    Ponad 3 miliony wyrzucone w błoto. Za tą kasę przez rok Tczew miałby darmową komunikację miejską.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx8.xx2 
  • Gienia_gość_gość_gość

    10.08.2017, 13:13

    ścieżki

    Połączcie te wszystkie ścieżki donikąd i bedzie ok :-)

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx2 
  • ja_gość

    11.08.2017, 21:35

    ścieżka

    Jest ścieżka rowerowa z Górek ( os. Witosa ) na os. Bajkowe : rowerzyści ( nie wszyscy ) pomykają DK 91 , bo ktos nie postawił znaku zakazu jazdy rowerem rowerzyści ( nie wszyscy ) jeżdżą po chodniku biegnącym wzdłuż wymienionej ścieżki majac ubaw z przestraszonych pieszych. Oto nasza drobna pieszo rowerowa rzeczywistość.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx5.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.