Na Kociewiu zmarła chora z wirusem A/H1N1

Sezon grypowy rozpoczął się na dobre (fot. tcz.pl)
Na Kociewiu zmarła chora z wirusem A/H1N1
Wczoraj zmarła pacjentka szpitala św. Jana w sąsiednim Starogardzie Gdańskim. U kobiety wykryto wirus świńskiej grypy. Bezpośrednią przyczyną śmierci było najprawdopodobniej śródmiąższowe zapalenie płuc.

Kobieta trafiła do specjalistycznej placówki w Starogardzie 15 listopada. Lekarze rozpoznali obustronne zapalenie płuc - 19 listopada badania krwi potwierdziły również obecność wirusa A/H1N1. Wczoraj (24.11) 49-latce mocno wzrosła temperatura i nastąpił zgon.

W Tczewie nie zanotowano na szczęście przypadków niebezpiecznego wirusa. Wprowadzone są standardowe procedury - m. in. we wszystkich placówkach oświatowych jest prowadzony stan absencji chorobowej.

Jak ustrzec się choroby?


W celu uniknięcia zachorowania musimy pamiętać o ograniczeniu kontaktów z osobami wykazującymi objawy grypopodobne. Pamiętajmy o podstawowych zasadach higieny - często myjmy ręce wodą z mydłem i unikajmy dotykania rękami oczu, ust i nosa, kaszląc i kichając należy zakrywać usta i nos chusteczką, by nie zarazić innych. W przypadku wystąpienia objawów grypopodobnych, tzn. wysokiej gorączki, dreszczy, bólów mięśniowo - stawowych, bólu gardła, głowy, ogólnego osłabienia, kataru, kaszlu, nie należy ich bagatelizować tylko niezwłocznie zgłosić się do lekarza pierwszego kontaktu.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (12)
dodaj komentarz

  • ...::!::.._gość

    25.11.2009, 16:02

    i po co siejecie panike ? na zwykla grype umiera wiecej osob, a z tego sie rozglosu nie robi....

    Odpowiedz
    IP: 91.59.xx3.xx8 
  • Lucas

    25.11.2009, 17:24

    No i w Tczewie tez zacznie się panika. Może niech ludzie najpierw poczytają troszkę (nie w internecie!) o wirusie A H1N1.. Świadomość społeczeństwa jest bliska zeru... :/

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • siwa_gość

    25.11.2009, 18:38

    a mowili ze nie mamy sie bac i ze bez paniki, ze maja wszystko pod kontrola ;/

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx9.xx6 
  • Memory

    25.11.2009, 19:17

    Tylko, że kto miał robiony wymaz z gardła? Kto z chorych miał robiony test stwierdzający szczep grypy? To co jest robione jest śmieszne. Idę do lekarza mówię jakie mam objawy, lekarz obsłucha, zajrzy do gardła i powie grypa. I TO TYLE. W Tczewie nie zanotowano przypadków ponieważ nie jesteśmy badani. Nie mam pretensji do lekarzy ponieważ im też nie udostępniono takiej możliwości - pretensje mam do rządu!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • yyy_gość

    25.11.2009, 20:15

    yyy a kiedy mam isc do lekarza skoro sa kolejki? :>

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx3 
  • gość_gość

    25.11.2009, 21:18

    NIE MA CHORYCH BO NIE MA BADAŃ!!

    lekarze wysyłają pacjentów na badania , za które każe im się płacić !!to po co my płacimy takie składki???kolejka do specjalisty to juz osobna sprawa

    Odpowiedz
    IP: 77.255.xx5.xx6 
  • Katt_gość

    25.11.2009, 22:48

    Ludzie , daljcie spokoj ... na prawde siejecie panike jak by nie wiem co. grypa zawsze zabijala bo jej szczepow jest wnostwo a oslabiony organizm sie nie ma jak bronic przed innymi chorobami, a to ze zmarla jedna osoba to jest tan na prawde nic! (wspolczuje rodzinie, ale patrzac na inne choroby to jest po prostu nic) w Afryce gina ludzie codzinnie na malarnie etc, jakos o tym nikt nie mowi i nie sieje paniki. a swinska grypa jest niemal ze nieszkodliwa, jedynie powiklania sa grozne , poza tym szczep grypy jest mnostwo - nie wykrytych , wie mozliwe ze juz na ta grype chorowales i o tym nawet nie wiesz ... zgadzam sie z ''lucas'' spoleczenstwo slucha tych mediow jak jakiejs wyroczni , wiecej rozumu , a nie slepej wiary w to co mowia w wiadomosciach ... ta cala afera napedza tylko firmy farmaceutyczne, ktore niezle zarabiaja za ''falszywe szczepionki'' , ktore jak sie okazuje nie sa nawet badane ,

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx7 
  • elite_gość

    26.11.2009, 08:15

    Nasze państwo jak zwykle ochrania potrzebujących. Płacę duże składki zdrowotne i chorobowe. A jak idę do lekarza to każą mi płacić. Oczywiście mogę nie płacić, ale wtedy najbliższy wolny termin mam na marzec. Niech mi oddadzą 80 procent moich składek to wyleczę za to siebie, rodzinę itp. A nie będę dawał na darmozjadów, którzy nie skalali się pracą, a mimo to IM SIĘ NALEŻY!!!

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx9.xxx 
  • Onetowiec_gość

    26.11.2009, 09:47

    Przeczytajcie jeden z komentarzy na onecie:

    "Ty Chlopie nie wiesz co mowisz.jak nienawidze tego rzadu,tak w tej decyzji go popieram.Wlasni pracuje na oddziele(teraz) gdzie mam cztery pacjedki chore na ten wymyslony rodzaj grypy.Bardzo Was prosze nie szczepcie sie jak Was na sile nie zmusza,a jest prawdopodobienstwo ze tak niebawem bedzie.Skutkim tych szczepien wyjda juz niebawem.Kup sobie chlpie witamine D3,a na wieczor 100ml dobrej wodeczki.Obiecuje Ci,ze jeszcz kiedys wspomnisz moje slowa.Pisze to z tego kontynentu gdzie tego stwora WYKREOWANO.NO i jeszcze Maly dodatek! Subject: KILKA FAKTÓW DOTYCZĄCYCH GRYPY I SZCZEPIONEK http://www.youtube.com/watch?v=6qauuiKyNbs http://www.youtube.com/watch?v=PnrNmJoSEv4 Zanim ulegniesz propagandzie i sie zaszczepisz zwróć uwagę na fakty: GRYPA: 1. Rocznie na zwykłą grypę umiera od 500 do 700 tyś ludzi ( z powikłaniami liczba ta dochodzi do 1 mln ) , podczas gdy na świńską grypę zmarło od początku roku około 6 tys osób, czyli ok. 140 razy mniej. 2. Mimo ze śmiertelność nie przekracza 0,5%, przebieg grypy jest stosunkowo łagodny a liczba ofiar jest 140 razy mniejsza niż na zwykła grypę ogłoszono pandemie i jest to główny temat w mediach od 7 miesięcy. 3. WHO ogłosiło 6-ty ( najwyższy ) stopień pandemi świńskiej grypy po stwierdzeniu 18 przypadków śmiertelnych. Mimo tego, że co roku na zwykłą grypę umiera 1 milion ludzi, nigdy z tego powodu nie ogłoszono pandemi ani masowych szczepień. Ponad to tuż przed ogłoszeniem pandemi WHO obniżyło kryteria, które muszą być spełnione do jej wprowadzenia. 4. Większość ofiar grypy jest w krajach o niskim poziomie opieki medycznej lub tam gdzie dostęp do niej jest ograniczony np: USA gdzie 1/6 obywateli nie ma prawa do ubezpieczenia. 70% przypadków śmiertelnych to Ameryka Płn i Płd , a kolejne 20% to Azja - Europa to niecałe 5%. Oznacza to, ze w krajach gdzie opieka medyczna jest na dobrym poziomie grypa ma stosunkowo łagodny przebieg i nie stanowi większego zagrożenia, a u większości chorych nie jest nawet potrzebna hospitalizacja. 5. Na Ukrainie rocznie umiera na zwykła grypę i jej powikłania 6,5 tys ludzi, co daje około 20 osób dziennie, ale należy pamiętać ze 20 to średnia roczna, a teraz mamy sezon na grypę kiedy to średnia jest znacznie większa niż w pozostałym okresie. Tymczasem od tygodnia mamy potwierdzonych 14 przypadków śmierci z powodu świńskiej grypy co daje około 2 osoby dziennie. 6. Śmiertelność na Ukrainie wynosi w najgorszym razie 0,03%, ale jest to tylko czysta teoria bo na dobrą sprawę nie wiadomo ilu naprawdę jest zarażonych nową grypą. Mimo to trwa panika, a media podsycają atmosferę 7. WHO podaje ze 70% wszystkich zachorowań na grypę ( UWAGA! - NA ŚWIECIE! ) to grypa AH1N1. Oznacza to ze na Ukrainie po tygodniu epidemii powinno być juz 630 tys chorych na AH1N1 ( 900 tys zachorowań ). Tymczasem chorobę stwierdzono u kilkudziesięciu osob... 8. W Polsce rocznie na grypę choruje średnio ( w ciągu ostatnich 10 lat ) około 350 tyś osób co daje około tysiąca zachorowań dziennie. Jak dotąd od lipca stwierdzono 200 przypadków AH1N1, co daje nam zachorowalność na grypę AH1N1 w stosunku do zachorowań na zwykłą grypę w tym czasie na poziomie 0,16%. Według WHO powinno to być 70%. Trochę to odbiega od stanu faktycznego. SZCZEPIONKI: 9. Istnieją potwierdzone informacje o niebezpiecznym składzie szczepionek ( miedzy innymi rtęć i skwalen ), oraz ich szkodliwym działaniu na ludzi a w szczególności dzieci. 10. Mimo ze przygotowanie szczepionki zajmuje kilka miesięcy, szczepionka na świńską grypę pojawiła sie już po 2 miesiącach od pojawienia sie pierwszych przypadków świńskiej grypy i praktycznie od razu po ogłoszenia pandemi. Nie ma tu również mowy o jej odpowiednich testach, które również trwają przynajmniej kilka miesięcy. 11. W Szwecji na grypę AH1N1 zmarło ja dotąd 3 osoby. Natomiast po masowych szczepieniach prawdopodobnie 4, a kolejne 20 jest w ciężkim stanie. Następne 700 ma poważne komplikacje. Mimo to WHO utrzymuje że nie stwierdzono przypadku śmiertelnego po podaniu szczepionki, a te są bezpieczne. 12. W ciągu 2-4 miesięcy, mimo jakichkolwiek podstaw do paniki wiele krajów zapowiedziało masowe szczepienia oraz zamówiło miliony nie sprawdzonych szczepionek. 13. Firmy farmaceutyczne produkujące szczepionki są oficjalnie zwalniane z odpowiedzialności za ich ewentualne niewłaściwe działanie w tym wysoką śmiertelność spowodowaną ich użyciem. 14. Firmy farmaceutyczne wymuszają na rządach krajów z którymi podpisują umowy utajnianie przed opinią publiczną, skutków ubocznych szczepionek oraz ich składu, co samo w sobie jest skandalem. 15. W wielu krajach, w tym Niemczech i Francji wybuchły skandale po tym jak sie okazało ze władze oraz wojsko miały otrzymać szczepionki o innym składzie niż zwykli obywatele. Szczepionki dla elit i służb porządkowych nie zawierały miedzy innymi rtęci i skwalenu oraz innych substancji które budzą największe obawy. 16. W większości krajów, lekarze i środowiska medyczne odmawiają szczepienia się przeciwko grypie AH1N1. W Polsce tylko 5 % lekarzy deklaruje, że sie zaszczepi, a ponad połowa kategorycznie stwierdza ze tego nie zrobi. Mimo to trwa wielka kampania nakłaniająca społeczeństwa poszczególnych krajów do szczepień. Uczestniczą w niej między innymi ONZ, WHO oraz Komisja Europejska, a także rządy poszczególnych krajów. 17. Wielu członków Rady Doradczej przy WHO ma powiązania z firmami farmaceutycznymi, natomiast Europejska Agencja Medyczna, która podjęła decyzje o zatwierdzeniu szczepionek przeciwko AH1N1 w Europie jest w 2/3 finansowana przez te firmy. Co więcej, jedna z głównych instytucji lobbystycznych ( Europejska Grupa Badawcza ), będąca również doradcą WHO, na 3 miesiące przed pojawieniem się grypy w meksyku, zorganizowała sympozjum pod hasłem walki z pandemią. W śród sponsorów tej grupy są wszyscy trzej producenci szczepionek przeciwko grypie AH1N1. 18. Firma Baxter - jeden z głównych producentów szczepionek złożyła wniosek o opatentowanie szczepionki przeciwko AH1N1 w sierpniu 2008 czyli na pól roku przed epidemią tej grypy w marcu tego roku w Meksyku. 19. W lutym firma Baxter wysłała do Czech szczepionki na grypę sezonową. Ponieważ wydarzył się wypadek, zostały one poddane badaniom w czeskich laboratoriach. Wszystkie zwierzęta laboratoryjne którym je podano zdechły. Jak się okazało szczepionka zawierała wirus AH5N1 ( znacznie bardziej niebezpieczny od AH1N1 - śmiertelność na poziomie 60% ). Gdyby nie wypadek wirus został by zaaplikowany w Czechach jako zwykła szczepionka. 20. Wszystkich tych informacji nie usłyszysz w polskich mediach. Czy to normalne? Jeśli uważasz ze nie to odpowiedz sobie na pytania: 1. czy jest możliwe ze w innych sprawach ( np polityka ) stosowane są podobne mechanizmy ze strony mediów i że jesteś poddawany manipulacji? 2. Ze twoje poglądy mogą być efektem manipulacji i nie oddają prawdziwej sytuacji? 3. Czy warto wierzyć mediom które w ten sposób działają? Pozdrawiam "

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx7.xx0 
  • _gość

    26.11.2009, 13:21

    Cała prawada TUTAJ !!!

    http://www.polskieradio.pl/wiadomosci/prasazagraniczna/artykul123391.html

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • gość_gość

    26.11.2009, 15:24

    A ja słyszałem, że w Tczewie mamy przypadek tego wirusa, ponoć to nauczycielka z tczewskiej szkoły. I komu tu wierzyć???????????

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx2 
  • MFH2OL'S_gość

    26.11.2009, 19:27

    ahaaaa mam was SESESE

    W wielu krajach nie ustaje panika związana ze wzrostem zachorowań na grypę wywołaną przez wirus A/H1N1. Media skrupulatnie donoszą o poziomie zachorowań i ilości ofiar śmiertelnych. Wiele państw zakupiło szczepionki, które mają chronić obywateli przed zarażeniem się świńską grypą. Przy tej okazji, jak to często bywa w podobnych sytuacjach, pojawiła się spiskowa teoria, zgodnie z którą to koncerny farmaceutyczne są współodpowiedzialne za zaistniałą sytuację. Nie boją się o tym głośno mówić także niektórzy naukowcy. Dr Adrian Gibbs wraz ze swoim zespołem podał do publicznej wiadomości teorię zakładającą, że do obecnej sytuacji nie doszłoby, gdyby wirus świńskiej grypy nie "wymknął się" z jednego z laboratoriów. Przedstawiciele koncernów farmaceutycznych nie cieszą się szacunkiem opinii publicznej. Przez wielu postrzegani są jako hieny, które żerują na cudzym nieszczęściu. Trudno się dziwić, że ich wizerunek wygląda tak jak wygląda. Wzrost zachorowań w społeczeństwie, oznacza z reguły znaczące podwyższenie poziomu sprzedaży ich produktów. W powszechnej opinii sprzymierzeńcem tych korporacji jest też szerzący się wśród ludzi strach. Wzrastająca panika, wywoływana z reguły przez chaos informacyjny, oznacza bowiem pomnożenie zysków ze sprzedaży. Firmy te nierzadko obarczane są odpowiedzialnością za pojawianie się nowych wirusów i chorób. Nie inaczej jest teraz. Co ciekawe, ze stanowiskiem, że to korporacje i ich laboratoria mogą ponosić odpowiedzialność za pandemię świńskiej grypy, zgadzają się też niektórzy naukowcy. Pandemia jest winą naukowców (fot. Jupiterimages) W wielu krajach nie ustaje panika związana ze wzrostem zachorowań na grypę wywołaną przez wirus A/H1N1. Media skrupulatnie donoszą o poziomie zachorowań i ilości ofiar śmiertelnych. Wiele państw zakupiło szczepionki, które mają chronić obywateli przed zarażeniem się świńską grypą. Przy tej okazji, jak to często bywa w podobnych sytuacjach, pojawiła się spiskowa teoria, zgodnie z którą to koncerny farmaceutyczne są współodpowiedzialne za zaistniałą sytuację. Nie boją się o tym głośno mówić także niektórzy naukowcy. Dr Adrian Gibbs wraz ze swoim zespołem podał do publicznej wiadomości teorię zakładającą, że do obecnej sytuacji nie doszłoby, gdyby wirus świńskiej grypy nie "wymknął się" z jednego z laboratoriów. Przedstawiciele koncernów farmaceutycznych nie cieszą się szacunkiem opinii publicznej. Przez wielu postrzegani są jako hieny, które żerują na cudzym nieszczęściu. Trudno się dziwić, że ich wizerunek wygląda tak jak wygląda. Wzrost zachorowań w społeczeństwie, oznacza z reguły znaczące podwyższenie poziomu sprzedaży ich produktów. W powszechnej opinii sprzymierzeńcem tych korporacji jest też szerzący się wśród ludzi strach. Wzrastająca panika, wywoływana z reguły przez chaos informacyjny, oznacza bowiem pomnożenie zysków ze sprzedaży. Firmy te nierzadko obarczane są odpowiedzialnością za pojawianie się nowych wirusów i chorób. Nie inaczej jest teraz. Co ciekawe, ze stanowiskiem, że to korporacje i ich laboratoria mogą ponosić odpowiedzialność za pandemię świńskiej grypy, zgadzają się też niektórzy naukowcy. Dr Adrian Gibbs opublikował właśnie dokument, w którym pojawia się hipoteza, że zanim wystąpiła pierwsza fala zachorowań na świńską grypę wiosną tego roku, wirus A/H1N1 "wydostał się" z jednego z laboratoriów, w którym prowadzono prace nad szczepionką chroniącą przed zakażeniem się nim. http://niewiarygodne.pl/kat,1017181,title,Wirus-AH1N1-pochodzi-z-amerykanskiego-labo ratorium-wojskowego,wid,11723298,wiadomosc.html

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx5.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.