"Rowerowy maj" - ponad 90 tys. razy wybrali rower lub hulajnogę

Rowerowy maj (fot. mat. prasowe)
"Rowerowy maj" - ponad 90 tys. razy wybrali rower lub hulajnogę

zobacz galerię zdjęć: 3
Zakończyła się IV edycja kampanii "Rowerowy Maj" w Tczewie. "Kampania "Rowerowy Maj" jest dla nas jednym z narzędzi do zmiany zachowań transportowych dzieci i ich rodziców. Kampania uczy dobrych i zdrowych nawyków, które wierzymy że utrzymują się również po zakończeniu kampanii." - wyjaśniają organizatorzy.

Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia, troski o środowisko oraz popularyzacja komunikacji rowerowej.

- W tegorocznej rywalizacji wzięło udział 5206 uczniów i uczennic z 10 placówek. Mimo mniejszej liczy uczniów (rok temu w kampanii uczestniczyło 5426 dzieci) przejazdów było więcej o 5 tys. Tegoroczna edycja to ponad 90 tysięcy przejazdów - tyle razy uczniowie i uczennice tczewskich szkół wybrali rower, hulajnogę, deskorkę czy rolki by dostać się na lekcje. Rok temu Rowerowy Maj zakończył się z liczbą 85 tys. przejazdów. Poziom rowerowej frekwencji wyniósł 44% (w 2018 roku było: 43,7%). Wzrosła również w tym roku liczba dzieci, które przynajmniej raz aktywnie przyjechały do szkoły - 71,4% (w 2018 roku było: 66,5%). - wylicza Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy Tczewa.

W tym roku, w ramach kampanii "Rowerowy Maj" szkoły zostały podzielone na trzy kategorie: dużą, średnią oraz małą szkołę. Małymi szkołami były podmioty niepubliczne.


W kategorii szkół dużych, najwyższą rowerową frekwencję miała Szkoła Podstawowa nr 12 (62,97%), w kategorii szkół średnich Szkoła Podstawowa nr 7 (61,47%), a w kategorii szkół małych Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montessori (65,00%).

Wśród najbardziej rowerowych klas ze wszystkich szkół, zwyciężyły:

II b (98,7%) z SP 11,
IV b (97,9%) z SSP 2,
I a (96,3%) z SP 1,
VI a (91,4%) z SP 12,
II b (91,1%) z SP 7,
I a (83,9%) z SP 10,
VII d (70,5%) z SP 4,
V a (64,3%) z Fontanny Marzeń,
VI a (43,5%) z NSP im. Ojca Pio

W tegorocznej edycji Rowerowego Maja wspierali organizatorów:

Centrum Aktywizacji Osób Niepełnosprawnych w Tczewie
Hevelianum
Centrum U7 w Gdańsku

Dino Park w Malborku
Fabryka Sztuk w Tczewie
Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie
Jump City
Helios
Park Linowy PORT BRZEŹNO
Sala zabaw AMAZONIA Gdynia
Stacja Dobrego Czasu
Stadion Energa Gdańsk
Tczewskie Centrum Sportu i Rekreacji
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot
Serdecznie dziękujemy wszystkim sponsorom za wsparcie!

Kampania organizowana została przez Gminę Miejską Tczew w partnerstwie z Miastem Gdańsk, pomysłodawcą wydarzenia.

Kampania "Rowerowy Maj" 2018 była realizowana w ramach projektu pt.: Budowa węzła integracyjnego Tczew wraz z trasami dojazdowymi, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Patronami medialnymi kampanii w Tczewie są: Telewizja Tetka, Radio Tczew, Tcz.pl, Dziennik Bałtycki i Tczew NaszeMiasto.pl

Drukuj
Prześlij dalej