Badania w autobusach mają pomóc zoptymalizować ofertę komunikacyjną

Autobus (fot. tcz.pl)
Badania w autobusach mają pomóc zoptymalizować ofertę komunikacyjną
Na przełomie listopada i grudnia ruszą badania tczewskiej komunikacji miejskiej. Ich efektem ma być optymalizacja sieci autobusowej działającej na terenie miasta, a także stworzenie optymalnej propozycji taryfowej.

Zakład Usług Komunalnych w Tczewie zlecił firmie zajmującej się konsultingiem transportu publicznego opracowanie koncepcji optymalizacji oferty tczewskiej komunikacji miejskiej, opartej na kompleksowych badaniach marketingowych wielkości popytu na usługi przewozowe.

- Część danych posiadamy w oparciu o to, co notują karty miejskie. Ale musimy pamiętać, że mamy spory udział przejazdów bezpłatnych, a także pasażerów korzystających z biletów papierowych. Tutaj nie mamy kompletnych danych. Dlatego dzięki takim badaniom będziemy mieli pełen obraz - sprawdzimy, które linie wymagają korekty, gdzie i o której można podstawić mniejszy autobus, czy gdzie trzeba zwiększyć częstotliwość kursów. W oparciu o to zostanie opracowana nowa siatka połączeń i częstotliwości kursów, a także propozycja taryfowa. Całość zostanie poddana konsultacjom społecznym, a nowe rozwiązania byłby wprowadzone w życie po nowym przetargu - na wiosnę przyszłego roku. Chcemy sprawić, by po zmianach autobusy stały się atrakcyjnym środkiem transportu - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

Niewykluczone, że badania skutkować będą rekomendacjami odnośnie innej pojemności części taboru, niż pojazdy eksploatowane obecnie.


- Zakres badań obejmować będzie wszystkie kursy wykonywane na poszczególnych liniach w skali całego dnia powszedniego, soboty i niedzieli. Badania realizowane będą techniką obserwacji wewnątrzpojazdowej - w każdym pojeździe pracować będą ankieterzy, zapisujący na specjalnie przygotowanych kartach liczbę osób wysiadających i wsiadających na każdym przystanku oraz znajdujących się w pojeździe po ruszeniu z przystanku. Zbadane zostanie także wykorzystanie poszczególnych przystanków w całej sieci komunikacyjnej. Ułatwi to późniejsze podejmowanie decyzji np. o alokacji wiat, czy też zmianie charakteru przystanku na warunkowy. - wyjaśnia Marcin Gromadzki z Public Transport Consulting.


Badania zaplanowane zostały wstępnie na przełom listopada (ostatnia dekada) i grudnia (pierwsza dekada). Efektem badań i analiz prowadzonych na podstawie ich wyników, będą gotowe do wdrożenia nowe rozkłady jazdy dla całej sieci komunikacyjnej tczewskiej komunikacji miejskiej.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (12)
dodaj komentarz

  • Olgierd_gość

    16.11.2022, 10:11

    Proponuję co przystanek parkometr dla autobusów 10zl/min, kasa dla ratusza

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • EkO_gość

    16.11.2022, 10:44

    Kogo z nas robicie?!

    Dlaczego w artykule nie ma zawartej informacji ile takie "badania" będą nas kosztować? Przecież to istotna kwestia!

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx7.xx5 
  • 75,000_gość

    16.11.2022, 12:27

    pół futra z misia

    niech zrobi analize dla galerii tczewskiej

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx0 

    EkO_gość

    16.11.2022, 12:54

    Gdzieś podali, że 75 koła?

    Cytuj
    IP: 82.160.xx7.xx5 
  • MIX PIX_gość

    16.11.2022, 10:45

    Teraz? Jak już komunikacja jest zarżnięta przez prezydenta i szereg jego decyzji, by wspierać tylko rowerki? Gdy ceny biletów są równe cenom w Gdańsku?

    Odpowiedz
    IP: 80.52.xx9.xx8 
  • Gdada_gość

    17.11.2022, 08:15

    do MIX PIX

    w Gdansku jest taniej

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx1 
  • Adams _gość_gość

    16.11.2022, 12:55

    Katastrofa

    Niech Prezydent idzie na emeryturę, na ,,to stanowisko w ogóle się nie nadaje. Punktualność autobusów w godzinach szczytu wiele do życzenia. Na Wojska Polskiego powinien zrobić 3 pasy, i czas najwyższy rozwalić budynek po stacji paliw i zrobić porządny objazd koło przychodni na Wojska Polskiego by rozluźnić korki w godzinach szczytu. Pośpieszyć się z mostem na Mostowej,a nie brać pieniądze i gówno robić w Tczewie. Czas odejść Panie Prezydencie .

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx0.xx5 
  • Pajace_gość

    16.11.2022, 13:11

    Moim zdaniem niech najlepiej zlikwidują te autobu poco ludzie mają dojeżdżać do pracy albo zwiększyć cenę biletów bo przecież ludzi stać a Pan prezydent będzie będzie sobie dupke grzał w solku , takie miasto duże miasto a z autobusami wieczny problem syf itp bezdomni obrzygane jeżdżą kierowca nic nie powie a jak dziecko małe wejdzie nie skasuje biletu to się zuca wielce . Miasto powinno ludzia zapewnić jakiś komfort chodzisz w autobusie bo miasto samo w sobie niczym nie reprezentuje oprócz zwiększenia biletów do prusza człowiek dojedzie za tą cenę a zwykły człowiek miasta musi u kierowcy płacić 5.2 chodź jedzie raz na 20 dni a z kara to jak człowiek jeździ to 200zl miesięcznie masakra idz w piz.... z tą tczewska polityka

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • x_gość

    16.11.2022, 17:47

    drogi koszt badania

    koszt badania ,kto za niego zapłaci ,pewno Ci co korzystają z transportu miejskiego , Wszystko idzie po kolei, najpierw pomoc w wynagrodzeniach kierowców GRYFA ,teraz badanie ,ankieterzy z techniką obserwacji (kto wsiada ,a kto wysiada),a stawka jest wysoka za taką usługę w dodatku Pan MARCIN Gromadzki z Public Transport Consolting nie za byle jakie pieniądze chce pracować. Z jakiego rękawa Miasto (ZUK) wyciągnął taki pomysł zamiast obniżać koszty transportu w własnym rozeznaniu to je generuje. Żal takich pomysłów z ankieterami i co mam na uwadze ,że powielany jest pomysł kościoła ,który raz w roku sprawdza frekwencję wiernych wchodzących i wychodzących z świątyni. W mieście brak porządnych chodników (ulica Żwirki od Biedronki do końca ulicy , po drugiej stronie to samo) (ścieżka rowerowa) a chodniki wołają o pomoc . Niech ktoś z starszych osób o kulach zahaczy to wówczas miasto wymiga się od odpowiedzialności. Ponieważ tak praktykują w wielu przypadkach ,, które są.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx0.xx9 
  • qq_gość

    17.11.2022, 06:15

    ebać zuk i dalej trzeba śmigać na gape...a nawet jak sie kiedyś złapie mnie kanar to i tak się opłaca. Kanar i tak jest raz na poł roku i to w godzinach emeryckich jak jadą na rynek

    Odpowiedz
    IP: 46.175.xx6.xx8 
  • Gość _gość_gość

    17.11.2022, 21:22

    Co to za komunikacja jeżeli z miasta niema dojazdu na dworzec aby jechać 50 o 5 rano,a jak jadą to wszystkie linie o tej samej godzine.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx8.xx6 
  • Zainteresowany tańszym transpo_gość

    18.11.2022, 14:39

    Cena biletu podwyżka a wypłaty to już ni

    Inteligencja faktycznie 100% sprawna, podróźny ja dojeżdżając do pracy w Trójmieście z Czyżykowa jeden bilet w Tczewie DROGI i drugi bilet na kolei drogi i trzeci bilet w Gdańsku na szczęśćie tańszy i miesięczny za 100 złotych...a tu uzupełniając kartę za 100 złotych mam 10 przejazdów tylko -kogoś chyba inteligencja i chciwość poniosła... Pewnie nie stać mnie to nie będę jeździl .Brawo nasi przedstawiciele ludu,za nasze pieniądze.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.