Na przełomie listopada i grudnia ruszą badania tczewskiej komunikacji miejskiej. Ich efektem ma być optymalizacja sieci autobusowej działającej na terenie miasta, a także stworzenie optymalnej propozycji taryfowej.
Zakład Usług Komunalnych w Tczewie zlecił firmie zajmującej się konsultingiem transportu publicznego opracowanie koncepcji optymalizacji oferty tczewskiej komunikacji miejskiej, opartej na kompleksowych badaniach marketingowych wielkości popytu na usługi przewozowe.
Niewykluczone, że badania skutkować będą rekomendacjami odnośnie innej pojemności części taboru, niż pojazdy eksploatowane obecnie.
Badania zaplanowane zostały wstępnie na przełom listopada (ostatnia dekada) i grudnia (pierwsza dekada). Efektem badań i analiz prowadzonych na podstawie ich wyników, będą gotowe do wdrożenia nowe rozkłady jazdy dla całej sieci komunikacyjnej tczewskiej komunikacji miejskiej.
Zakład Usług Komunalnych w Tczewie zlecił firmie zajmującej się konsultingiem transportu publicznego opracowanie koncepcji optymalizacji oferty tczewskiej komunikacji miejskiej, opartej na kompleksowych badaniach marketingowych wielkości popytu na usługi przewozowe.
- Część danych posiadamy w oparciu o to, co notują karty miejskie. Ale musimy pamiętać, że mamy spory udział przejazdów bezpłatnych, a także pasażerów korzystających z biletów papierowych. Tutaj nie mamy kompletnych danych. Dlatego dzięki takim badaniom będziemy mieli pełen obraz - sprawdzimy, które linie wymagają korekty, gdzie i o której można podstawić mniejszy autobus, czy gdzie trzeba zwiększyć częstotliwość kursów. W oparciu o to zostanie opracowana nowa siatka połączeń i częstotliwości kursów, a także propozycja taryfowa. Całość zostanie poddana konsultacjom społecznym, a nowe rozwiązania byłby wprowadzone w życie po nowym przetargu - na wiosnę przyszłego roku. Chcemy sprawić, by po zmianach autobusy stały się atrakcyjnym środkiem transportu - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Niewykluczone, że badania skutkować będą rekomendacjami odnośnie innej pojemności części taboru, niż pojazdy eksploatowane obecnie.
- Zakres badań obejmować będzie wszystkie kursy wykonywane na poszczególnych liniach w skali całego dnia powszedniego, soboty i niedzieli. Badania realizowane będą techniką obserwacji wewnątrzpojazdowej - w każdym pojeździe pracować będą ankieterzy, zapisujący na specjalnie przygotowanych kartach liczbę osób wysiadających i wsiadających na każdym przystanku oraz znajdujących się w pojeździe po ruszeniu z przystanku. Zbadane zostanie także wykorzystanie poszczególnych przystanków w całej sieci komunikacyjnej. Ułatwi to późniejsze podejmowanie decyzji np. o alokacji wiat, czy też zmianie charakteru przystanku na warunkowy. - wyjaśnia Marcin Gromadzki z Public Transport Consulting.
Badania zaplanowane zostały wstępnie na przełom listopada (ostatnia dekada) i grudnia (pierwsza dekada). Efektem badań i analiz prowadzonych na podstawie ich wyników, będą gotowe do wdrożenia nowe rozkłady jazdy dla całej sieci komunikacyjnej tczewskiej komunikacji miejskiej.
Komentarze (12) dodaj komentarz
Olgierd_gość
16.11.2022, 10:11
Proponuję co przystanek parkometr dla autobusów 10zl/min, kasa dla ratusza
OdpowiedzEkO_gość
16.11.2022, 10:44
Kogo z nas robicie?!
Dlaczego w artykule nie ma zawartej informacji ile takie "badania" będą nas kosztować? Przecież to istotna kwestia!
Odpowiedz75,000_gość
16.11.2022, 12:27
pół futra z misia
niech zrobi analize dla galerii tczewskiej
CytujEkO_gość
16.11.2022, 12:54
Gdzieś podali, że 75 koła?
CytujMIX PIX_gość
16.11.2022, 10:45
Teraz? Jak już komunikacja jest zarżnięta przez prezydenta i szereg jego decyzji, by wspierać tylko rowerki? Gdy ceny biletów są równe cenom w Gdańsku?
OdpowiedzGdada_gość
17.11.2022, 08:15
do MIX PIX
w Gdansku jest taniej
CytujAdams _gość_gość
16.11.2022, 12:55
Katastrofa
Niech Prezydent idzie na emeryturę, na ,,to stanowisko w ogóle się nie nadaje. Punktualność autobusów w godzinach szczytu wiele do życzenia. Na Wojska Polskiego powinien zrobić 3 pasy, i czas najwyższy rozwalić budynek po stacji paliw i zrobić porządny objazd koło przychodni na Wojska Polskiego by rozluźnić korki w godzinach szczytu. Pośpieszyć się z mostem na Mostowej,a nie brać pieniądze i gówno robić w Tczewie. Czas odejść Panie Prezydencie .
OdpowiedzPajace_gość
16.11.2022, 13:11
Moim zdaniem niech najlepiej zlikwidują te autobu poco ludzie mają dojeżdżać do pracy albo zwiększyć cenę biletów bo przecież ludzi stać a Pan prezydent będzie będzie sobie dupke grzał w solku , takie miasto duże miasto a z autobusami wieczny problem syf itp bezdomni obrzygane jeżdżą kierowca nic nie powie a jak dziecko małe wejdzie nie skasuje biletu to się zuca wielce . Miasto powinno ludzia zapewnić jakiś komfort chodzisz w autobusie bo miasto samo w sobie niczym nie reprezentuje oprócz zwiększenia biletów do prusza człowiek dojedzie za tą cenę a zwykły człowiek miasta musi u kierowcy płacić 5.2 chodź jedzie raz na 20 dni a z kara to jak człowiek jeździ to 200zl miesięcznie masakra idz w piz.... z tą tczewska polityka
Odpowiedzx_gość
16.11.2022, 17:47
drogi koszt badania
koszt badania ,kto za niego zapłaci ,pewno Ci co korzystają z transportu miejskiego , Wszystko idzie po kolei, najpierw pomoc w wynagrodzeniach kierowców GRYFA ,teraz badanie ,ankieterzy z techniką obserwacji (kto wsiada ,a kto wysiada),a stawka jest wysoka za taką usługę w dodatku Pan MARCIN Gromadzki z Public Transport Consolting nie za byle jakie pieniądze chce pracować. Z jakiego rękawa Miasto (ZUK) wyciągnął taki pomysł zamiast obniżać koszty transportu w własnym rozeznaniu to je generuje. Żal takich pomysłów z ankieterami i co mam na uwadze ,że powielany jest pomysł kościoła ,który raz w roku sprawdza frekwencję wiernych wchodzących i wychodzących z świątyni. W mieście brak porządnych chodników (ulica Żwirki od Biedronki do końca ulicy , po drugiej stronie to samo) (ścieżka rowerowa) a chodniki wołają o pomoc . Niech ktoś z starszych osób o kulach zahaczy to wówczas miasto wymiga się od odpowiedzialności. Ponieważ tak praktykują w wielu przypadkach ,, które są.
Odpowiedzqq_gość
17.11.2022, 06:15
ebać zuk i dalej trzeba śmigać na gape...a nawet jak sie kiedyś złapie mnie kanar to i tak się opłaca. Kanar i tak jest raz na poł roku i to w godzinach emeryckich jak jadą na rynek
OdpowiedzGość _gość_gość
17.11.2022, 21:22
Co to za komunikacja jeżeli z miasta niema dojazdu na dworzec aby jechać 50 o 5 rano,a jak jadą to wszystkie linie o tej samej godzine.
OdpowiedzZainteresowany tańszym transpo_gość
18.11.2022, 14:39
Cena biletu podwyżka a wypłaty to już ni
Inteligencja faktycznie 100% sprawna, podróźny ja dojeżdżając do pracy w Trójmieście z Czyżykowa jeden bilet w Tczewie DROGI i drugi bilet na kolei drogi i trzeci bilet w Gdańsku na szczęśćie tańszy i miesięczny za 100 złotych...a tu uzupełniając kartę za 100 złotych mam 10 przejazdów tylko -kogoś chyba inteligencja i chciwość poniosła... Pewnie nie stać mnie to nie będę jeździl .Brawo nasi przedstawiciele ludu,za nasze pieniądze.
Odpowiedz