Nieznani sprawcy zniszczyli kilkadziesiąt nagrobków - policja prosi o pomoc

Naliczono już około 30 zniszczonych nagrobków... (fot. mat. policji)
Nieznani sprawcy zniszczyli kilkadziesiąt nagrobków - policja prosi o pomoc
Nieznani sprawcy zdewastowali cmentarz w podtczewskich Subkowach. Poprzewracano tablice i krzyże na grobach. Łącznie uszkodzonych zostało prawie 30 pomników, a wstępnie straty oszacowano na kilkanaście tysięcy złotych. Niewykluczone, że zniszczonych nagrobków może być więcej, gdyż większość z nich zasypana jest śniegiem.



Wandale poniszczyli nagrobki nekropolii w Subkowach w nocy z 1. na 2. stycznia. Policja usiłuje ustalić sprawców tego bulwersującego czynu:

- W związku z powyższym zwracamy się z apelem do wszystkich osób, które mogą w jakikolwiek sposób pomóc w ustaleniu sprawców dewastacji cmentarza, aby kontaktowały się z funkcjonariuszami z Posterunku Policji w Subkowach pod numerem telefonu 058 536-85-07 lub z Komenda Powiatową Policji w Tczewie pod numerem telefonu 058 530-82-22, tel. alarmowy 997 (112 dla tel. komórkowych). - prosi asp. sztab. Dariusz Górski, rzecznik tczewskiej policji. - Apelujemy także do osób, których bliscy zostali pochowani na cmentarzu w Subkowach, by sprawdzili czy ich groby nie zostały również uszkodzone. W przypadku stwierdzenia dewastacji należy poinformować o tym fakcie Posterunek Policji w Subkowach.


Dodajmy, że sprawcy mogą usłyszeć zarzuty znieważenia spoczynku zmarłych (art262kk), za co grozi kara do 2 lat więzienia.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (34)
dodaj komentarz

  • mieczyslaw

    05.01.2011, 00:19

    "Skuteczna" tczewska Policja,

    Jestem ciekaw czy zabezpieczyli ślady, czy tylko czekają na ową "pomoc"? Jak byłem mały, zostawiłem na podwórku piłkę, którą ktoś sobie przywłaszczył. Sprawa została zgłoszona na Milicję i dzień od zgłoszenia przyjechał Milicjant i przywiózł ją - dziś nie do pomyślenia. Za to wyślą list, polecony, z informacją o umorzeniu "z powodu niewykrycia sprawcy".

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • towarzysz

    05.01.2011, 10:09

    Tak Panie Mieciu

    Masz rację. Ja nawet pokusiłbym się o stwierdzenie,że tczewska policja to bezskuteczny organ na który nie potrzebnie płacimy pieniądze. Co ta policja w Tczewie robi? Nic. Ani walka z przestępczością ani prewencja im nie wychodzi. Czas na zamianę komendanta i ostre pogrożenie palcem z komendy wojewódzkiej,bo nasi mundurowi chyba myślą,że są "państwem w państwie" i oni sobie sami będą ustalać zasady i decydować o tym co chcą robić.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    05.01.2011, 13:09

    towarzysz,

    może pora "puścić" jakiś sygnał w stronę komendanta wojewódzkiego - może w statystykach i na wykresach tczewska policja wygląda dobrze?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    towarzysz

    05.01.2011, 13:17

    tak

    Warto by napisać to i owo do komendy wojewódzkiej ale trzeba by zdobyć podpisy ludzi gdyż jednostkowe zgłoszenia kończą zawsze w śmietniku...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Basia11

    05.01.2011, 13:41

    a tcz.pl?

    Do nich również można uderzyć. Skoro istnieje dział kroniki policyjnej to może i mógłby powstać taki w którym ludzie mogliby pisać o sprawach,których policja nie potrafi rozwiązać?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    05.01.2011, 13:46

    Basia,

    dobry pomysł, ale szczerze wątpię by ludzie pisali o swoich sprawach publicznie - raczej nikt nie chce o tym głośno mówić. Ale gdyby się okazało, że niezadowolenie na pracę policji w Tczewie wśród mieszkańców jest duże, to jakieś podpisy, pismo, na pocztę i do komendanta wojewódzkiego.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Gość_gość

    07.01.2011, 14:04

    Zgadzam się

    Z doświadczenia wiem, że to prawda. Jako poszkodowany miałem do czynienia z policją dwa razy. Oba przypadki wydawały się dziecinnie proste do rozwiązania i byłem przekonany, że winny zostanie szybko ukarany. W obu sytuacjach tak się jednak nie stało. Policjanci nie zrobili zupełnie NIC, a wystarczyło przesłuchać 2-3 osoby i wykonać kilka telefonów. Ale przecież wysłanie listu z informacją o umorzeniu z racji nie wykrycia sprawcy jest o niebo łatwiejsze. Przykre to, bo te ciamajdy utrzymywane są między innymi z moich podatków.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx0 
  • Iguana_gość

    05.01.2011, 00:42

    Ręce opadają...

    Jakim trzeba być bezmózgiem i bezdusznikiem by dokonać takiego czynu?!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx1 
  • ja_gość

    05.01.2011, 00:46

    ubezpieczyć nagrobki

    MAM NAGROBKI UBEZPIECZONE płacę 130,00zł rocznie za dwa. jeżeli coś się stanie to ubezpieczyciel zwróci za wartośc nagrobka. Nie martwię się ,że coś się stanie. A wandali w tym kraju nie brakuje.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx8 
  • hejaho

    05.01.2011, 07:42

    frajerzy

    jakim trzeba być frajerem, by postąpić w taki sposób. co za gnoje. nawet zmarli już spokoju nie mają w dzisiejszych czasach

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Alergi_gość

    05.01.2011, 08:25

    do mieczysława

    Jak jesteś taki mądry to załóż agencję detektywistyczną i pomóż społeczeństwu w ich sprawach gdzie Policja nie dała rady.Czuję po treści Twoich poprzednich wypowiedzi ,że posiadasz doskonała wiedzę .A podejrzewam ,że będziesz miał bardzo dużą wykrywalność to i kasy trochę zarobisz i będziesz mógł się rozwijać a nie tylko płakać na forach.ALBO LEPIEJ WSTĄP do POLICJI i ja napraw od środka

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx3 
  • _gość

    05.01.2011, 10:29

    ha ha

    A co Miecio ma do tego? Posłuchaj płaci na policję podatki więc ma prawo i liczyć na efekty. Co policja by chciała najchętniej żeby ludzie za bandziorami biegali i ich łapali a potem na gotowe na komendę przyprowadzali.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx8.xxx 

    mieczyslaw

    05.01.2011, 10:42

    Alergi_gość

    Rzeczywiście napisałeś wielką mądrość - czy u nas w kraju ze wszystkim tak ma być, że nieudolne służby należy zdublować? Dlaczego w innych krajahc policja sobie radzi, dlaczego tam nie ma miejsca na takie partactwo w pracy policji? A Ty ich jeszcze usprawiedliwiasz? I biedni ludzie mieliby jeszcze raz płacić za usługę jakiejś agencji, bo policja która przejada kasę z naszych podatków nie potrafi sobie poradzić z powierzonymi jej zadaniami? Przecież to śmieszne - zastanów się co piszesz następnym razem.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • ssij-moja-blada-szyje

    05.01.2011, 08:53

    Ciekawe komu to przeszkadzało, że nagrobki były zbyt porządnie i prosto zamontowane ;] Życzę temu komuś by po śmierci ktoś tam samo zniszczył mu miejsce pochówku!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • głośne myśli_gość

    05.01.2011, 10:28

    Jeśli ...

    Sprawcy nie zostali pojmani,a to ciekawe... Załóżmy, że nikomu nie przeszkadzają nagrobki, przecież jesteśmy inteligentnymi ludźmi, przynajmniej w większości, a zatem kto mógłby na tym zyskać? Taki pomnik zapewne sporo kosztuje, to masa pracy dla kamieniarza, rzecz jasna niczego nie sugeruje.

    Cytuj
    IP: 193.200.xx0.xx2 
  • ddddddd_gość

    05.01.2011, 09:25

    ew3

    ~ ssij-moja-blada-szyje ona ma racje ale żeby zostali wyciągnięte jego zwłoki i zostawione

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx4.xx7 
  • _gość

    05.01.2011, 09:34

    to pewnie sataniści :-)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • ka_gość

    05.01.2011, 10:18

    do miecia

    mieczysław jesteś strasznie negatywnie nastawiony do policji - czyżbyś miał coś na sumieniu?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx8 
  • mieczyslaw

    05.01.2011, 13:02

    ka, skąd takie podejrzenie?

    Wręcz przeciwnie - gdybym miał coś "na sumieniu" to chwaliłbym ich, bo z ich skutecznością można w Tczewie naprawdę rozwinąć skrzydła. Mam im wiele do zarzucenia: począwszy od braku kultury, wręcz chamstwa (szczególnie dyżurnych w komisariacie), aż po zwyczajne lenistwo, nieróbstwo i zaniedbania - bo jak inaczej nazwać sytuację w której funkcjonariusz zamiast wykonać wszystko co może, macha ręką i mówi: "to i tak by nic nie dało"? Plus drogi Ka - zaniedbania drogowe - czy słyszałeś by zasugerowali jakieś zamiany w oznakowaniu, by zgłosili projekt poprawy organizacji ruchu, by kierowali ruchem, gdy miasto zakorkowane i mogliby pomóc? Co oni właściwie robią? Bo jedyną ich aktywność, jaką można zauważyć to "suszenie" kierowców. A chyba nie poto ich tu utrzymujemy, prawda?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    06.01.2011, 21:56

    Miecio szaleje

    ;D

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • _gość

    05.01.2011, 10:18

    Ten czyn jest na prawde okropnym wandalizmem .Ale to jest wyzwanie dla subkowskiej policji by wyjaśnić tą sprawę w trybie piorytetowym ,ale znając skład policjantów w subkowskim posterunku to szanse marne,wszyscy ze stażem ok dwóch lat bez większych sukcesów na koncie w wykrywaniu podobnych spraw no może w łapaniu tych co lubią sobie piwko wypić koło sklepu czasami.W przeszłości to policja była wzorowa w subkowach pierwsze miejsce w powiecie co do wykrywalności .

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx2 
  • Painka_gość

    05.01.2011, 10:55

    Bezbózgi

    Dla mnie to po prostu brak wyobraźni, życzę im żeby kiedyś ktoś zdewastował pomnik ich bliskich, jestem ciekawa jak wtedy to do nich dotrze. Banda kretynów.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • jarq

    05.01.2011, 11:51

    Patologia bez Boga az rece opadają żeby być takim imbecylem. Co jak co ale nagrobki ? Za małe kary są widocznie za wandalizm; dożywocie w kamieniołomach byłoby tylko dpowiednie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • gość_gość

    05.01.2011, 12:36

    xxx

    na tym cmentarzu spoczywa mój ojciec i jemu tez zniszczyli grób, gdybym wiedział kto to zrobił najpierw zapłaciłby za szkody wszystkim poszkodowanym, następnie odśnieżyliby cały cmentarz bo kar cielesnych nie można wykonywać bo to oni byliby pokrzywdzeni chociaż połamanie rąk przydałoby im się w ramach nauczki

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx6 
  • Michałek_gość

    05.01.2011, 14:59

    2 lata!

    Boże Święty! Zniszczyli nagrobki - 2 lata!! Co się dzieje w tym kraju? Szkoda, że w Polsce nie ma "Common Law" tak jak w UK, USA, Australii a nie prawo stanowione!

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx7 
  • sfrustrowany_gość

    05.01.2011, 16:03

    bydło

    Niektórzy w tym kraju są gorsi od zwierząt. Proponuję odstrzał...

    Odpowiedz
    IP: 81.190.xx3.xx4 
  • Amalk_gość

    05.01.2011, 18:32

    LEKKIE PRAWO !!! tak dalej POLSKO :(

    ...... bo, w innych krajach jest przede wszystkim inne prawo. Ja chodząc do szkoły podstawowej oberwałem za przewinienie od Nauczyciela ;) . Po powrocie do domu, skarga do Mamy i...... powtórka z tekstem "" za darmo nie dostałeś "" . I było fajnie!!! A dzisiaj policja zatrzyma sprawce, to jakis tam mizerny prokuratorek wypuszcza bo; niewielka szkodliwość społeczna. Najpierw taki Policjant czy Prokurator powinien sam odczuć to na własnej skórze a potem do pracy !!! A NIE KARA ZA ZABÓJSTWO 10 lat np. KPINA !!! Suchy chleb woda i ciężkie roboty !!! Ludzie w obozie siedzieli za niewinność.... i w jakich warunkach !!! Kryminalista ma jak w raju siedząc ZA KARĘ a nie za niewinność !!! Pozdrawiam!!

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx2 
  • Nexus_gość

    05.01.2011, 23:37

    pomoc?

    Super fajnie, nawet gdy sie poda imie nazwisko osoby ktora jest osoba niszczaca czyjes mienie, sprawa trafi do prokuratury, to i tak bedzie odwolanie z prostej przyczyny, bo to nieroby. w mojej sprawie bylo tak samo, 4 swiadkow, zdjecia, osoba ktora zniszczyla cos co nalezy do mnie zaciagnieta za wszawice na posterunek, przesluchana puszczona, zeznania tej osoby w praktyce nie trzymaja sie kupy, prokuratura przysyla umorzenie, ja pisze odwolanie do umorzenia, i co ? kolejne umorzenie, a idz pan w hu* z taka prokuratura, ale jak by cos im sie zniszczylo, albo blizszej rodzinie to te nieroby nawet Boga Ducha winnego przechodnia wkreca w sprawe zeby tylko siano dostac... banda nierobow a sa tacy wykonczeni, pytam sie czym ? chyba siedzeniem na czterech literach i nic wiecej ... na moje powinno byc wprowadzone dawne prawo Pana Hamurabiego : Oko za oko, zab za zab... pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xxx 
  • mropenvitamine_gość

    06.01.2011, 16:15

    Mieczyslaw ty te pilke to chyba na podworku powiatowego komitetu PZPR zostawiles, ze ci ja milicjant przywiozl na drugi dzien. Bujac to ty mozesz, ale nie mnie. Milicja mu pilke przywiozla, postawili na nogi caly wydzial wywiadowczy, obyczajowke. Objechali wszystkie boiska i pilka sie znalazla. Pytanie kim byli rodzice/dziadkowie Mieczyslawa, skoro Milicja tak zawziecie szukala jego pilki? A moze ta pilka to nie byla zwykla pilka, moze kopal ja sam Lenin?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • mieczyslaw

    06.01.2011, 21:45

    mropenvitamine_gość

    A potem się obudziłeś, a szkoda bo dowiedzielibyśmy się co się stało później.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    06.01.2011, 21:54

    hahaha

    Dobre ziomuś dobre:D Ej a może mała lustracja Miecia?:D Ciekawe co w tej eSBeckiej trawie piszczy :D

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • _gość

    06.01.2011, 17:40

    Kilka lat temu zniszczono doszczętnie nagrobek moich Rodziców... uwierzcie mi...jest to bardzo przykre.... wandali nie ujęto

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • mieczyslaw

    06.01.2011, 21:46

    Do "_gość"

    Współczuję, ale niestety tak skuteczną mamy policję. Właściwie to powinni zmienić nazwę na: "Centrum korespondencji" lub "Centrum anulowanych postępowań".

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • zwirektcz

    06.01.2011, 18:43

    błazny

    w taki sposob w jaki zniszczyli te nagrobki w ten sam sposob trzebaby było by zniszczyc ich twarze bezmozgi jedne oby osoby spoczywajace w tych miejscach straszyły ich do konca życia hehehe

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.