W Dzień Walki z Faszyzmem i Antysemityzmem wspomniano tczewskich Żydów

W Dzień Walki z Faszyzmem i Antysemityzmem wspomniano tczewskich Żydów
W ub. tygodniu, 9. listopada, na całym świecie obchodzony był Międzynarodowy Dzień Walki z Faszyzmem i Antysemityzmem. Z tej okazji także w Tczewie zaplanowano wydarzenia dla wszystkich którym obcy jest rasizm, antysemityzm i objawy dyskryminacji ze względu na narodowość.

Międzynarodowy Dzień Walki z Faszyzmem i Antysemityzmem jest obchodzony na całym świecie od 1989 roku na pamiątkę tzw. "nocy kryształowej", czyli pogromu Żydów na terenie III Rzeszy. W nocy z 9 na 10 listopada 1938 roku na skutek faszystowskiego pogromu zginęło 90 tys. Żydów, a tysiące wywieziono do obozów koncentracyjnych. W Tczewie w ramach obchodów 9. listopada odbyła się akcja wycinania szablonów związanych ze sprzeciwem wobec antysemityzmu i rasizmu oraz Marsz Pamięci - śladami Żydów tczewskich.

- To jest kolejna akcja, którą chcielibyśmy wykonywać cyklicznie. - wyjaśnia Paulina Kremer z Amnesty International - 9. listopada jest na całym świecie dniem sprzeciwu wobec antysemityzmu i rasizmu. Jako lokalnej grupie Amnesty International te tematy są nam bardzo bliskie. Zawsze jest silna potrzeba mówienia o tego typu problemach, tym bardziej, że Tczew ma swoją historię związaną z Żydami. Chcieliśmy o tym przypomnieć, zwrócić uwagę na ludzi, którzy kiedyś z nami żyli, tworzyli społeczność i z powodu różnych zawirowań historii, opuścili nasze miasto.

Marsz miał przypomnieć zapomniane miejsca - m. in. nieistniejące już cmentarze oraz synagogę przy ulicy Podgórnej. Zdaniem uczestników inicjatywy dobrze byłoby, gdyby pojawiły się tam tabliczki informujące o zapomnianej już historii naszego miasta. Tczewską akcję zorganizowała Lokalna Grupa Amnesty International.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (48)
dodaj komentarz

  • Jim Ortal_gość

    14.11.2011, 00:05

    "W nocy z 9 na 10 listopada 1938 roku na skutek faszystowskiego pogromu zginęło 90 tys. Żydów"... Prędzej 90...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx0 
  • mig_gość

    14.11.2011, 11:08

    ...

    Skąd te minusy dyletanci? Jim ma rację - http://pl.wikipedia.org/wiki/Noc_kryszta%C5%82owa

    Cytuj
    IP: 83.0.xx6.xx4 

    Pijar_gość

    14.11.2011, 15:11

    Rzeczywiście

    i Jim, i mig mają rację - w czasie Kryształowej Nocy zginęło ok. 90 osób narodowości żydowskiej, nie 90 tys. - w artykule jest błąd. Mig, też się zastanawiam, skąd minusy za sprostowanie błędnej informacji...

    Cytuj
    IP: 79.162.xx4.xxx 

    C>K>M

    14.11.2011, 17:07

    Objaw lemingowatości....

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Żydzi-Palestyna-rasizm_gość

    14.11.2011, 00:25

    Na siłę wywołują problem tam, gdzie go nie ma

    "Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić." Antoni Słonimski, poeta żydowski. Wystarczy zobaczyć, jaki jest stosunek żydów do innych narodów, jak wychowują młode pokolenia, jak z tragedii holokaustu uczynili biznes. Faszyzm, nazizm, komunizm, semityzm... te wszystkie izmy to idiotyzmy. Żydzi nie mogą mieć w Polsce większych praw niż inni, nawet jeśli sami o sobie mówią, że są "narodem wybranym". Ta akcja jest kolejną próbą wzniecenia konfliktów w naszym kraju. Niedawno podobną próbę podjęli inni cwaniacy - wichrzyciele: http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/antyrasistowska_kompromitacja_16193 Trzeba wiedzieć, kto stoi za AI i czyim narzędziem jest w istocie ta organizacja wspierania żydowskiego lobby z p. Soroszem na zapleczu. http://www.wicipolskie.org/index.php ? option=com_content&task=view&id=1146 Dlaczego AI nie szuka śladów niemieckich, rosyjskich, bądź innych nacji, które też kiedyś funkcjonowały na terenie obecnej Polski? Takie działania wpisują się w plan organizacji "przemysłu holokaustu", aby zmarginalizować Polaków w naszym kraju i oskubać nas na 67mld$ http://wzzw.wordpress.com/2010/06/26/piaty - rozbior- polski-z-67-miliardami-dolarow-w-tle/

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • Uwaga na grandziarzy od Sorosa_gość

    14.11.2011, 00:35

    Obłuda żydowska jest porażająca

    Proponuję Rok Sprzeciwu Wobec Semickiego Rasizmu i żerowaniu przez żydowskich cwaniaków na holokauście, czyli na tragedii własnego narodu. Warto, by świat poznał, co leżało u podstaw narodzin faszyzmu i komunizmu?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • wolna Palestyna!_gość

    14.11.2011, 07:14

    Wolna Palestyna!

    Niech zakończą represje i okupacje to może się i antysemityzm skończy.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx9 
  • świstak_gość

    14.11.2011, 08:21

    dodatkowo uczą ich mazania po murach

    na zdjęciach co prawda wyłożono jakiś papier na ścianę, ale tylko i wyłącznie na potrzeby wydarzeń pod publikę. Takimi samymi szablonami kibice arki wymalowali elewacje kilkudziesięciu budynków, a sprawa nie znalazła rozwiązania do dzisiaj mimo ujęcia winnych. Uczycie młodzież jak być bandytami...

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx4.xx8 
  • BUCA_gość

    14.11.2011, 09:10

    ŻENADA

    RODZICE, TRZYMAJCIE SWOJE DZIECI Z BAAARDZO DALEKA OD TEGO TOWARZYSTWA...BEZ WARTOŚCI, ,,CENTRUM KULTURY ŻADNEJ", TAM ZACZYNAJĄ SIĘ POWAŻNE PROBLEMY Z DZIEĆMI. ZDEMORALIZOWANE TOWARZYSTWO...WIĘCEJ ? POROZMAWIAJCIE Z PEDAGOGAMI I RODZICAMI O PROBLEMACH. POWINNO SIĘ TĘ SPELUNĘ ZAMKNĄĆ. PRZYKRYWKA...

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx7.xx8 
  • _gość

    14.11.2011, 10:04

    Co to za oszczerstwa niemające żadnej podstawy, chcesz wejsc na drogę sądowa?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • Leon_gość

    14.11.2011, 09:28

    Kto to powiedział?

    "(...) my, Żydzi, nie mamy przyszłości w diasporze. Nie tylko Hitler – cały świat był gotów roz­szarpać nas na strzępy. Miałeś rację, kiedy napisałeś, że współcześni Żydzi mają w sobie element samobójczy. Taki Żyd nie umie żyć bez antysemityzmu – jeśli go nie ma, gotów jest go stworzyć. Musi krwawić za całą ludzkość – walczyć z reakcjonistami, martwić się o Chińczyków, Mandżurów, Rosjan, nietykalnych w Indiach i Murzynów w Ameryce. Głosi rewolucję, a jednocześnie pragnie dla siebie wszelkich przywilejów kapitalistycznych. Usiłuje zniszczyć nacjonalizm w innych ludziach, ale sam szczyci tym że należy do narodu Wybranego. Jak takie plemię może istnieć wśród obcych? " "Żyd współczesny nie może żyć bez antysemityzmu. Jeśli antysemityzm gdzieś nie istnieje, on go stworzy. " Isaac Bashevis Singer (1904–1991) – pisarz polsko-amerykańsko-żydowski. Laureat Nagrody Nobla w dziedzinie literatury.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • ania_gość

    15.11.2011, 20:50

    to prawie tak jak polacy :)

    Cytuj
    IP: 83.30.xx8.xx6 
  • ._gość

    14.11.2011, 10:49

    TYPOWE DLA ŻYDKÓW

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na prawdopodobieństwo pomówienia przez komentującego osoby, firmy lub instytucji, której dane znajdowały się w treści komentarza ---

    Odpowiedz
    IP: 95.41.xx6.xx3 
  • ._gość

    14.11.2011, 12:20

    STATEK DO PALESTYNY

    --- Treść komentarza została usunięta przez Moderatora serwisu ---

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx8.xx9 
  • ._gość

    14.11.2011, 12:38

    CO TAKIEGO NAPISANO ?

    Typowe dla przestraszonego Polaka usuwa komentarze bo coś napisano o społeczności żydowskiej ,a co z Polską i Polakami w naszym Kraju obcy mają się lepiej jak rodowici no i w złym tonie jest krytykować żydów ale im wolno panie MODERATORZE nie wiem jakiego pochodzenia ?

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx8.xx9 
  • suaf_gość

    14.11.2011, 22:19

    czym innym jest krytykowanie a czym innym obrażanie. Określenie "żydku" nie jest objawem krytyki tylko obrazy. Przestań zachowywać się jak internetowy trol.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx2 
  • _gość

    14.11.2011, 12:39

    Do reszty ich... żeby gwiazdy żydowskie malować.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • B_gość

    14.11.2011, 13:14

    ŻENADA

    DROGI SĄDOWEJ SIE NIE BOJĘ, JESTEM PRACOWNIKIEM SĄDU, MÓJ SYN DO WAS DOŁĄCZYŁ, DO TEJ PORY SĄ PROBLEMY- ALKOHOL I NARKOTYKI. TO CO WIDZIAŁAM W WASZEJ PIWNICY, DAŁO MI WIELE DO MYŚLENIA- STOSY BUTLI PO PIWIE. ŻADNEJ WARTOŚCI U WAS NIE MA, MOGŁABYM JA WAS OSKARŻYC O DEMOIRALIZACJĘ, I MNIE NIE NIE STRASZ. TVN DFO WAS NA KONCERT PRZYSŁAĆ, NIC WIĘCEJ. NASUCZYCIELE TAKŻE OBSERWUJĄ PROBLEMY Z MŁODZIEŻĄ, BYWAJĄCĄ W ,,ZEBRZE"

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx7.xx8 
  • yhy_gość

    14.11.2011, 14:57

    droga Pani. Byłem w Zebrze kilkanaście razy. Nikt mi nigdy alkoholu, a tym bardziej narkotyków nie oferował. Jeśli młodzież pije tam alkohol to kupuje go we własnym zakresie. Może swoje żale powinna Pani kierować do pobliskich sklepikarzy, którzy nie sprawdzają dowodów przy sprzedaży alkoholu. Poza tym z tego co widziałem to organizatorzy imprez konfiskują alkohol nieletnim, ci zaś często przychodzą na koncerty będąc "pod wpływem". Tak więc jest wierutnym kłamstwem twierdzenie, że Zebra demoralizuje młodzież. Może przyszła by Pani kiedyś na jakąś akcję np. maraton pisania listów amnestyjnych, i zobaczyła czym naprawdę zajmuje się ACK Zebra. A na przyszłość proszę pilnować swoje pociechy bo nikt tego za Panią robił nie będzie. Pozdrawiam.

    Cytuj
    IP: 178.37.xx0.xx7 

    s_gość

    14.11.2011, 15:37

    nieładnie obarczać innych swoimi błędami wychowawczymi....

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx8 

    _gość

    14.11.2011, 16:43

    a co ma amnesty z zebrą?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx0 

    michał_gość

    14.11.2011, 17:52

    zebra jest wylęgarnią narkomanów

    to przecież wszyscy wiedzą. Gdyby policja tam weszła podczaj jakiejkowiek imprezy to testy na narkotyki by im się same pouaktywniały w kieszeniach.

    Cytuj
    IP: 46.113.xx1.xxx 

    suaf_gość

    14.11.2011, 21:40

    @michał

    równie dobrze można to powiedzieć o wszystkich "dyskotekach" w tym mieście.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx2 

    Przepiura

    15.11.2011, 17:46

    Pracownikiem sądu? Chyba jako konserwator powierzchni płaskich. Nie sądzę, żeby w sądzie mogły pracować osoby nie potrafiące poprawnie skleić zdania ;) a syn... nie ważne, gdzie chodzi w wolnym czasie- na wolontariat do Zebry, czy na dzikie imprezy do Ebro- przyczyn problemów z używkami raczej doszukiwałabym się w matce nawijającej na włączonym Caps Locku. To nie pierwszy twój post tutaj napisany w taki sposób. Jeśli do dzieci też się tak zwracasz, to nie dziw się, że masz problemy i nie obarczaj winą innych.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • BUCA_gość

    14.11.2011, 17:42

    APEL

    BZDURA. ŚMIERDZĄCE PIWNICE SĄ ŚWIETNYM AZYLEM I SCHRONIENIEM. POCIECHY JUŻ PILNOWAĆ NIE MUSZĘ, BO ZAPŁACIŁ ZA BŁĘDY. NATOMIAST WIEM ZE SPRAWDZONYCH ŹRÓDEŁ, TAKŻE OD PISZĄCYCH ,,PROJEKTY"( PIC DLA UE), ŻE OPIEKA NAD NIELETNIMI TAM WYMAGA WIELE DO ŻYCZENIA. RODZICE, WEJDŹCIE, POWĄCHAJCIE SMRÓD FAJEK, ZOBACZYCIE, JAK SIĘ MŁODZIEŻ ,,ALTERNATYWNIE " BAWI. PAN LUCJAN Z ,,OKNA" DAWNO ZOSTAŁ POINFORMOWANY, GDZIE MA SZUKAĆ PODOPIECZNYCH. ZERO PROFESJONALNEJ OPIEKI NAD MAŁOLATAMI. RODZICE, BĄDŹCIE CZUJNI, WCHODŹCIE NA IMPREZY, SPRAWDZAJCIE I DBAJCIE O DZIECI, BO NIKT!!! NIE ZROBI TEGO LEPIEJ OD WAS. I PROSZĘ MI KITU NIE WCISKAĆ, SKLEPIKARZE TO JEDNO, A PIWNICE ZAMKNIĘTE TO DRUGIE.

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx3.xx8 
  • Ala_gość

    14.11.2011, 18:00

    Dysonans

    Czytajać komentarze odczuwam pewien dysonans.. Cieszę się, że mieszkam w mieście, w którym odbywają się różnego rodzaju akcje społeczne jak powyższa. Z drugiej strony wstydzę się i odczuwam niepokój na myśl, że mieszkają w tym mieście ludzie mający takie poglądy, głównie dlatego, że tolerancja, jest wartością dla mnie bardzo ważną. Jestem człowiekiem (kropka), nic więcej. Tak jak Ty, Żyd, Niemiec, Francuz czy ktokolwiek inny. I nie chcę cytować tutaj nikogo, kto śpiewał, pisał, recytował cokolwiek na temat żydów ponieważ to Ja tworzę przestrzeń wokół siebie i ja sama oceniem rzeczywistość. Bardzo poruszyły mnie powyższe komentarze i pomimo tego, że jestem Polką czyje się obrażona. Może warto zoorganizować Dzień Otwarty Amnesty International, żebyście Państwo przyszli, żobaczyli czym się ta organizacja zajmuje, że nie leżą nigdzie butelki po piwie, nie otworzą Państwu drzwi pijani nastolatkowie i , że ta organizacja nie zajmuje się wyłącznie Narodem Żydowskim, ale każdym innym, któremu wydarzono lub dzieje się krzywda. P.S. Amnesty International to nie jest Alternatywne Centrum Kultury "Zebra", więc Pani wypowiedz jest lrzywdząca. P.S. 2 Sama jestem matką i uważam ze Ja jestem odpowiedzialna za swoje dziecko i dzięki wartością, które mu przekaże, będzie ono kreowało swoją rzeczywistość w sposób właściwy. P.S. 3 W akcji wzięli udział nie tylko nastolatkowie, ale przede wszystkim dorośli ludzie, którzy na co dzień pracują w różnego rodzaju instytucjach, urzędach, organizacjach i nie sądze, żeby organizowali tego typu akcję dla przykrywki, aby w nocy przebrać się w czarny ortalion i z spayem w ręku malować bloki.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
  • przyrodnik_gość

    14.11.2011, 20:15

    Pani Alu, miejsce chwastów jest w rezerwacie.

    Jeśli wydaje się Pani, że to Pani sama "tworzy przestrzeń wokół siebie", to rzeczywiście się Pani WYDAJE. Rzeczywistość wokół nas jest mniej lub bardziej manipulowana przez różnych kreatorów, jak m.in. Am In. Jeśli Pani tego nie dostrzega lub nie rozumie, to ubolewam nad tym, ale proszę nie agitować, by inni też nie dostrzegali manipulacji, które nie są przypadkowe i niewinne. Ja się nie oburzam na fakt istnienia obok porządnych Żydów, żydów pazernych i obłudnych, wrednych, wynaturzonych faszystów i bolszewików. W przyrodzie występują różne roślinki, nawet trujące. One też mają swoje znaczenie, czasem dla nas przykre, ale nasze istnienie też jest dla niektórych przykre. Tolerancja nie może być agitacją. Nie rozumiem, dlaczego Polakom usiłuje się wmawiać antysemityzm i przypominać zbrodnie narodu NIEMIECKIEGO? Niech się Tusk sam wstydzi swego "dziadka z Wehrmachtu", a antyfaszystowskie zadymy odbywają się w Niemczech.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 

    suaf_gość

    14.11.2011, 21:30

    z poradnika przyrodnika

    Twoja wypowiedź jest pelna manipulacji. W ktorym miejscu artykuł wmawia Polakom antysemityzm? Spotkanie mialo wyłącznie charakter historyczno-edukacyjny. Dowiedzieliśmy się ciekawej historii o Tczewie, historii ludzi którzy w jakims malym stopniu współtworzyli to miasto z naszymi przodkami. Nie było żadnej polityki. Poprostu od taki chrześcijański, kilka dni spóźniony gest zapalenia zaduszkowej świeczki bliźniemu na zapomnianym cmentarzu. To was tak razi? PS. Jeśli AI bylaby kreatorem rzeczywistości to Troy Davis byłby jeszcze z nami.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx2 

    popieram przyrodnika_gość

    15.11.2011, 08:38

    Do suafa

    Ty ze swoimi sofizmatami zamierzonymi, czy przypadkowymi wpisujesz się w krąg ogłupionych, bądź udajesz takowego, sam więc jesteś manipulatorem. Jeśli nie zauważasz, w którym miejscu artykuł wmawia Polakom antysemityzm, to albo jesteś, albo strugasz głupka. Nie trudno zauważyć, że sam tytuł i częstotliwość podobnych publikacji są aż nadmierną sugestią. Natomiast twoje tłumaczenie o "chrześcijańskich, kilka dni spóźnionych gestach" jest żenujące. Odpowiedz mi, gdzie jest grób gen. Fieldorfa i kto stoi za "samobójczą śmiercią" dra Ratajczaka, a nie zamydlaj oczu T. Davisem.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx7.xx0 

    s_gość

    15.11.2011, 09:34

    "Wiadomo, że wszystko to spisek grubymi nićmi szyty i oczywistą jest, lep jakiej propagandy kryje się za tymi nićmi" Jeśli młodzież zaczyna interesować się prawami człowieka i sprzeciwia się ich łamaniu to wiedz że coś sie dzieje...jeśli przypominają sobie że w Tczewie kiedyś mieszkali Żydzi i była synagoga, to wiedz że już szatan sie nimi interesuje...

    Cytuj
    IP: 178.37.xx0.xx7 

    _gość

    15.11.2011, 11:45

    za śmiercią dr Ratajczaka stoją rodzimi producenci wyrobów spirytusowych. Chyba że lewacko-żydowska tajna organizacja zrobiła zamach na dr. W brutalny sposób włożyła mu do ust butelkę wódki i z pistoletem przy głowie kazała pić, aż umarł. Natomiast wg IPN grób Fieldorfa znajduje się na Powązkach. Ale to też pewnie żydowskie kłamstwo. Pewnie jego ciało wywieźli do Izraela i przerobili na paski do spodni. Amator teorii spiskowych się znalazł. Wg ciebie mam postrzegać Żydów przez pryzmat komunistycznych zbrodniarek (Wolińską i Gurowską). Idąc tym tokiem wszyscy Gruzini są źli i spiskują bo Stalin i Beria byli Gruzinami. Zaje...sta logika. Iście godna osoby, która wie co oznacza słowo "sofizmat".

    Cytuj
    IP: 178.37.xx0.xx7 

    popieram przyrodnika_gość

    15.11.2011, 13:11

    do gościa

    rozumiem, ... a polskich oficerów w Katyniu i innych miejscach kaźni, zamordowali "niemcy", "baranina" i tacy tam od Olewnika, sami się powiesili w strzeżonych celach...

    Cytuj
    IP: 79.188.xx7.xx0 

    _gość

    17.11.2011, 08:34

    rozkaz rozstrzelania polskich oficerów wydał Gruzin - Stalin. Olewnik, Baranina to ofiary naszych wewnętrznych politycznych gierek, które przykrywała i SLD i PiS i PO. Insynuowanie jakiegoś "żydowskiego spisku p-ko Polsce" (bo tak rozumiem Twoje wcześniejsze wypowiedzi) na w/w przykładach jest nielogiczne i ociera się o paranoję. Może warto odwiedzić dr Jamrowską?

    Cytuj
    IP: 178.37.xx0.xx7 
  • maly_gość

    14.11.2011, 18:20

    moje zdanie

    ja jestem tolerancyjny i nie mam nic do rasistów faszystów i antysemitów

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx7 
  • mropenvitamine_gość

    14.11.2011, 21:37

    Gwiazda Dawida nie jest gadgetem, ktory mozna sobie malowac z szablonow, tak jak na zdjeciu robi tam jedna z pan. Jest symbolem religijnym. Dlaczego nikt nie namalowal tam 30 krzyzy lacinskich? Wiecej szacunku.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx4 
  • _gość

    15.11.2011, 12:42

    a może miałeś na myśli menorę?

    Cytuj
    IP: 178.37.xx0.xx7 
  • gość_gość

    14.11.2011, 21:54

    Według Gombrowicza narodu obrażanie

    "U Żyda pił, batożył Żyda A przed żydowską Matką klękał I czekał łaski malowidła Najświętsza ratuj go panienka!"

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
  • ktoś_gość

    15.11.2011, 01:51

    A ja

    nie znam ani jednego Żyda ,za to znam całkiem spore grono antysemitów którzy notabene też żadnego Żyda nie znają .Jestem ciekawy ile osób z grona tu wypowiadających się ma jakiekolwiek doświadczenia z wspominaną tu grupą etniczna , religijną czy jak to tam kto sobie zaszufladkował takie realne z życia codziennego .Bo w moim świecie wygląda to tak że znam antysemitów którzy nie znają żydów więc w sumie nie mają kogo bezpośrednio dyskryminować,czy szykanować a ja nie mam kogo bronic przed tą straszną dyskryminacją bo także żadnych żydów nie znam .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • ._gość

    15.11.2011, 15:39

    .

    zainteresuj się sytuacją aktualną na świecie- PALESTYNA- IZRAEL, IZRAEL- IRAN; SYTUACJA XIX/XX WIEKU. ZAWSZE DLA NICH BĘDZIESZ GOJEM, A ONI DLA NAS- CWANIAKAMI I GOŚĆMI NIECHCIANYMI.

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx3.xx8 
  • suaf_gość

    15.11.2011, 16:26

    staropolskie pezyslowie mówi:gość w dom Bóg w dom

    ale mówisz znowu o polityce. myśmy upamietniali zwyklych ludzi - ofiary holokaustu a nie gloryfikowli państwo Izrael. Co do Palestny to sam pisalem kilka listow w ramach maratonu AI do władz izraelskich w sprawie zaprzestania naruszeń praw człowieka. Interesuje Cie ten temat wpadni na maraton w grudniu.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx2 
  • kris_gość

    15.11.2011, 18:34

    izmy

    koniec z tymi izmami idiotyzmami, gdzie widzicie w Polsce faszyzm, ja raczej widzę lewackich bandytów (wspomagają się jeszcze przyjezdnymi jugendchufcami zza Odry) oraz antypolonizm i to na każdym kroku.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xxx.xx8 
  • _gość

    16.11.2011, 13:40

    a co ty na to?

    http://wiadomosci.wp.pl/title,Polscy-neonazisci-chwala-dewastacje-pomnika,wid,13755616,wia domosc.html?ticaid=1d646 takich "incydentów" jest więcej na całym Podlasiu.

    Cytuj
    IP: 178.37.xx0.xx7 
  • Kupa Likota_gość

    15.11.2011, 20:27

    Dzień bez majtek

    Proponuję codziennie poświęcić chwilę dla Bronka i Donka, przy porannym wypróżnieniu, choć powzdychać adekwatnie. A na stronie http://pis.tczew.pl/component/content/article/36-akrualnoci/1439-dzie-walki-z - insynuac jami-czyli-qnie-byo-adnej-politykiq.html jest dedykacja dla tcz.pl.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • co za bzdury?_gość

    16.11.2011, 18:18

    a kiedy redakcja tcz.pl zostanie wpisana na stronę "Blood and Honour"? Co za naród zawistny, a na dodatek odcinający się od swojej wielokulturowej historii

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • _gość

    15.11.2011, 21:14

    Ludzie nie szanują własnego święta niepodległości to niema co liczyć , że uczcZa pamięc poleglych . nie mozna od nich tego wymagać od nich , to za dużo dla czlowieka .KONIEC TEMATU.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • wiedźma_gość

    15.11.2011, 22:27

    "Kiedy przyszli po Żydów, nie protestowałem. Nie byłem Żydem. Kiedy przyszli po komunistów, nie protestowałem. Nie byłem komunistą. Kiedy przyszli po socjaldemokratów, nie protestowałem. Nie byłem socjaldemokratą. Kiedy przyszli po związkowców, nie protestowałem. Nie byłem związkowcem. Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował. Nikogo już nie było." (pastor Martin Niemoeller, bojownik walczący z faszyzmem, były więzień obozu koncentracyjnego)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • ._gość

    16.11.2011, 18:00

    .

    przepiura niech się ogarnie, to, że wykształcenie pożal się, Boże, nie znaczy, że innym może wrzucać, bo sioę zdziwi. Może to jedna z tych biorącda kasę z UE za ,,projekty"? Alternatywa dlA ZUBOŻONYCH INTELEKTUALNIE, NIE CHCIAŁABYM ,ABY MOJE DZIECKO SPOTKAŁO KOGOŚ TAK AGRESYWNEGO. Jak będzie miała swojer dzioecko, niech w Boże Narodzenie zapali z nim ,,zebrowego" jointa.

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx8.xx9 
  • wer_gość

    30.11.2011, 16:57

    w

    --- Treść komentarza została usunięta przez Moderatora serwisu ---

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.