"Trójka" wróci na dawną trasę?

Być może "trójka" wróci na swoją dawną trasę (fot. tcz.pl)
"Trójka" wróci na dawną trasę?
Pracownicy tczewskiego magistratu zakończyli przyjmowanie sugestii mieszkańców związanych z organizacją ruchu autobusów komunikacji miejskiej na czas prowadzonego przez starostwo remontu wiaduktu przy ulicy Wojska Polskiego. Najwięcej uwag dotyczyło "trójki", która od początku września nie łączy bezpośrednio Suchostrzyg z Czyżykowem. Jest szansa, że wkrótce popularna linia zacznie funkcjonować podobnie jak przed remontem.

Remont wiaduktu ruszył na początku września - od tego czasu z wyznaczonych objazdów korzystają zmotoryzowani mieszkańcy miasta oraz środki komunikacji miejskiej. Po paru dniach od zamknięcia wiaduktu Urząd Miejski poprosił pasażerów o przesyłanie uwag dotyczących tymczasowego rozkładu jazdy. Do magistratu wpłynęły 203 wnioski:

- Zainteresowanie tematem było spore - swoje sugestie przekazywali pasażerowie, radni, a także miejscowe zakłady pracy - wyjaśnia Stanisław Smoliński - podinspektor ds. zarządzania komunikacją miejską w Urzędzie Miejskim w Tczewie - Najwięcej uwag dotyczyło skierowania "trójki" na dawną trasę, tj. by bezpośrednio łączyła Suchostrzygi z Czyżykowem (obecnie pasażerowie muszą przesiadać się na dworcu autobusowym przy al. Zwycięstwa - przyp. red).

Zdaniem pasażerów zmiany powinny dotyczyć także funkcjonowania linii nr "8" - we wnioskach podkreślają, że najkorzystniej będzie, jeśli autobus pojedzie przez ulicę Jedności Narodu. Wśród uwag pojawiały się również propozycje, by autobusy linii nr "2" i "19" wykonywały podczas przejazdu pełną pętlę przez Górki Przemysłowe. Teraz nadesłane przez pasażerów wnioski miasto przekazało miejskiemu przewoźnikowi - Veolii. Urzędnicy czekają na odpowiedź przewoźnika, kiedy będzie w stanie wprowadzić poprawki. Kontrakt przewiduje sytuację zmian na trasach w wypadku np. remontów, w ramach puli kilometrów do przejechania w ciągu danego roku. Dodajmy, że tymczasowy rozkład jazdy ma funkcjonować przez cały okres prac związanych z remontem wiaduktu przy ul. Wojska Polskiego. Według zapowiedzi starostwa mają one potrwać 15 miesięcy.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (34)
dodaj komentarz

  • Potrzebna interwencja_gość

    30.09.2010, 00:18

    Gdzie Pan Pobłocki?

    Panie Pobłocki w autobusach nie działają karty miejskie trzeba kupować bilety u kierowcy- skandal

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • MTTczew_gość

    30.09.2010, 07:50

    Nie działają to nie kupuj.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx1 

    olo_gość

    30.09.2010, 09:19

    a kto Ci każe kupować u kierowcy ?? ja nigdy nie kupuję nie po to doładowuję kartę tak często żeby jeszcze u kierowcy kupować bilet a z drugiej strony nawet pieniędzy nie mam przy sobie no bo po co skoro mam kartę miejską :) a to że czytniki nie działaja to problem przewoźnika nie zarobi i tyle

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx0 

    mieczyslaw

    30.09.2010, 13:04

    Słuszne uwagi,

    Dlaczego pasażerowie mają podwójnie płacić za przejazd: raz za kartę, dwa - za bilet, jeśli okaże się że przewoźnik nie potrafi utrzymać swojej infrastruktury i nie chce naszych pieniędzy, to jego i TYLKO jego zmartwienie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    30.09.2010, 17:14

    jak nie działa czytnik to i kontrola nie ma jak sprawdzić czy karta została użyta

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 

    Doktor Granat_gość

    30.09.2010, 19:43

    ...

    Temat niedziałających kart miejskich powraca jak bumerang. Ojcowie myśli takiej właśnie parapseudokarty miejskiej powinni je wszystkie zjeść i zażyć stoperan.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • Pasażer_gość

    30.09.2010, 00:21

    Trasa

    Jak najbardziej trafne uwagi, popieram je w 100% zwłaszcza połączenie "3" oraz by autobusy linii nr "2" i "19" wykonywały podczas przejazdu pełną pętlę przez Górki Przemysłowe.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx0 
  • _gość

    30.09.2010, 07:00

    Jasne w końcu sama nazwa górki przemysłowe cześć miasta tam pracuje....

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 

    lucy_gość

    30.09.2010, 10:17

    2 i 19

    a dlaczego 2 i 19 nie wrócą na starą trasę . Jestem mieszkańcem Bajowego i moje dzieci jeżdżą linią 2 i 19 do szkół teraz muszą przesiadać się na Górkach. Nie rozumiem powodów dla których tak idiotycznie wrócono do tras 2 i 19 sprzed kilku lat.

    Cytuj
    IP: 79.187.xx5.xx8 
  • 123

    30.09.2010, 01:30

    no jesli wypali to miasto odetchnie z ulga

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • pasażerka_gość

    30.09.2010, 06:13

    gorsze od połączeń są niedziałające kasowniki KM, a kierowcy do których zwróci się z tą uwagą nie są za bardzo mili... przykre.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • Anula_gość

    30.09.2010, 07:00

    I dobrze niech linia 3 wróci na dawną trasę bo teraz żeby przejechać na stare miasto lub dalej z Suchostrzyg to tylko linia 4 pasuje bez przesiadek a ich jest jest jednak mniej w rozkładzie. A 3 jednak więcej jeździ. W ciągu całego dnia.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • michu_gość

    30.09.2010, 08:35

    Trafne uwagi??? To było wiadome od początku! Takie rzeczy powinno ustalać sie jeszcze przed zmianą danej trasy. Magistrat wiedział duzo wczesniej, jak beda jezdzily autobusy. Trzeba bylo podac to do wiadomosci wczesniej i wtedy zbierac opinie ludzi. Ale to wymaga myślenia! Veolia tez nie dala swoich propozycji dzien przed zamknieciem wiaduktu. Dlatego ten cały burdel w mieście. A wystarczy przed kazdym krokiem zmian zapytać po prostu ludzi , co o tym sądzą. I tak jest u nas ze wszystkim. Najpierw coś glupiego zrobimy a potem się zapytamy...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • dudo_gość

    30.09.2010, 09:14

    flex

    i oczywiscie 4 przez flexa od czyzykowa

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx7 
  • tzcewianin_gość

    30.09.2010, 11:06

    .

    dokladnie dajcie cos z suchostrzyg do flexa.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • Obserwato_gość

    30.09.2010, 10:39

    Nie zgadzam z przedmówcami, co do 3. Zauważyłem, że korzystając z karty miejskiej przesiadka nic nie kosztuje, a 3 jeździ jak oszalała tak ich dużo jest, że praktycznie na przystanku się nie czeka. Na dworcu też jest sporo autobusów, które jadą na Czyżykowo. Skierowanie 8 na Jed. Narod. spowoduje jej dłuższy czas dotarcia, na Czyżykowo nie wiem czy jest to, aż tak konieczne. Zauważcie, ze na razie w mieście nie ma za dużo korków i ruch odbywa się dość płynnie, ale nadejdzie zima no i otworzą w końcu ulicę Bałdowską, co się będzie łączyło ze wznowieniem ruchu kołowego przez centrum w kierunku Bałdowa i Malborka, a to już może spowodować korki i wtedy się okaże, że 3 jeździ z dużym opóźnieniem i wszyscy będą psioczyć. Co do nie działania systemu w autobusach to myślę, że kierowcy są najmniej winni. System do kitu wiesza się i tyle. A że są nerwowi z tego powodu trudno się dziwić przecież uciekają im przez to pieniądze. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx3.xx6 
  • _gość

    30.09.2010, 17:19

    kierowcy faktycznie nie są niczemu winni i niestety wpływu na nic też nie mają, a kilkadziesiąt razy dziennie ludzie psioczą do nich, na nich i tak ogólnie na wszystko i to ich na pewno denerwuje. Jeżeli chodzi natomiast o te uciekające im pieniądze to nikt by pewnie nie uwierzył gdyby tak faktycznie wiedział o jakich kwotach mowa, śmieszne sumy nie warte nerwów i zachodu

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • clown_szyderca

    30.09.2010, 10:49

    karta mniej-ska

    Remont remontem, ale karta miejska wprowadza dodatkowy zamęt! Całe szczęście że nie jeżdżę autobusami, ale z opinii ludzi wciąż przewija się jeden temat - niepoprawnie naliczona opłata za przejazd (zbyt dużo). Krótkie trasy spokojnie można przejść pieszo, a dłuższe samochodem. A jak ktoś raz na jakiś czas przemieszcza się po mieście i nie ma własnego auta to może wydać 10 zł na taksówkę i nie musi stać na przystanku, przesiadać się ani kasować biletów.... Z resztą ciekawe ile ZKM Veolia straciła na wprowadzeniu kart miejskich?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • nick_gość

    30.09.2010, 11:27

    Autobusy

    Co z dojazdem do flexa? Tam przeciez "tylko" 3,5 tysiąca ludzi pracuje. To sa jednak podatnicy, którzy płacą haracz zwany podatkami, żeby miejskie urzędaski dostały pensję i utrzymywały komunikacje miejską. Autobusy miejskie nie są dla urzedników, ani dla firmy VEOLIA. Są dla ludzi, którzy nimi jeżdżą. Kupuja bilety i płacą podatki, z których miasto dofinansowuje komunikacje miejską.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • Obserwatorium Kapitana Żbika _gość

    30.09.2010, 13:00

    KARTA MIEJSKA

    Witam dzwoniłem do punktu wydawania Kart Miejskich, ponoc system już działa, na pytanie dlaczego nei działała przez ostatnie dni uzyskałem odpowiedź. cyt. "Proszę Pana była bardzo poważna awaria, i to bardzo poważna" na pytanie dlaczego musiałem kupić bilet skoro miałem pieniądze na KM. Pani odpowiedziała " ale przecież nikt Pana nie zmusza do jazdy autobusem". Jeżeli ta miła Pani to czyta, to proszę pamiętać KLIENT MA ZAWSZE RACJĘ! Swoją drogą przejadę się dzisiaj autobusem dla weryfikacji czy faktycznie działają czytniki. Jak nie to porponuję pozew grupowy, osób czujących się pokrzywdzonych, bo przecież zapłaciłem, z góry za przejazd(y) a przewoźnik nie wywiązał się z umowy (zakupu/sprzedaży), zmuszając nas do zakupu dodatkowego biletu. Gdzie zaś się wzbogacił...

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx7.xx9 
  • bam bam_gość

    30.09.2010, 14:42

    A ja nie płaciłam i nie mam zamiaru płacić za bilety w trakcie awarii systemu, kto kupuje bilet tan sam sobie winny. Nikt nie ma obowiązku mieć przy sobie pieniędzy skoro ma aktywną kartę

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx9 

    Maxx

    30.09.2010, 15:28

    Widać ta pani nie zna prawa przewozowego

    które jsano definiuje okoliczności zwalniajace przewoźnika z OBOWIĄZKU świadczenia usługi przewozu w zakresie podanym do publicznej wiadomości..

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Arek_gość

    30.09.2010, 14:01

    Ja jeżdżę autobusem do szkoły codziennie i mi się nawet bardziej podoba teraźniejsza trasa niż przeszła ... Autobusy płynnie jeżdżą i nie ma takiej potrzeby a 3 wracała na stara trase. Myśląc logicznie 4 jeździ z SUCHOSTRZGI - CZYŻYKOWO a jeśli nie podoba się ludziom z suchostrzyg ten autobus, to niech wsiadają w 3A LUB W 3B i nie niech sobie jadą pozostałymi liniami. Dla tych którzy nie wiedzą co jedzie na Czyżykowo z dworca; 1,4,8,9,14 jest ich dużo i jeżdżą co chwile.A co do lini 2, 19 nie ma potrzeby żeby wracała na starą trasę.Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx6 
  • mania_gość

    30.09.2010, 14:30

    Niech urzędnicy zajrzą na "tymczasowy dworzec" w deszczowy dzień, najlepiej po zmroku, Stanowiska są ciemne, nieoświetlone a ludzie taplają w wodzie po kostki. Nie obrażając nikogo obrazek jak z kraju trzeciego świata. Tak przygotowano "dworzec"do eksploatacji. Zimą będzie dodatkowa atrakcja - błoto bo kolana.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • Tom_gość

    30.09.2010, 14:33

    Popieram wypowieź Arka!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • Rogi

    30.09.2010, 18:37

    Jak widać tematy o Veolii zawsze wzbudzają duże zainteresowanie. A wszystko przez ten syf, którego ani miasto, a ani nasz pseudo przewoźnik nie potrafi ogarnąć. Nie ma mowy żebym kupował dodatkowy, droższy bilet przy awarii kasowników (które już ledwo działają), skoro Veolia rozporządza moją kasą na karcie. Może powinni się tym zająć bardziej kompetentni urzędnicy z UOKiK. Naprawcie w końcu to badziewie zwane dumnie Kartą Miejską!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • BAJKOWE_gość

    30.09.2010, 19:50

    Dziękujemy!!!

    Dziękujemy włodarzom miasta i firmie Veolia za to, że musimy chodzić do szkoły NA PIECHOTKĘ!!! dzieci z bajkowego

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • anaa_gość

    30.09.2010, 22:16

    reguamin

    Z regulaminu Karty Miejskiej w Tczewie: 24. Sposób posługiwania się Kartą. (...) Jeżeli na Karcie Miejskiej nie będzie już żadnych środków, należy niezwłocznie uiścić opłatę za przejazd poprzez zakup biletu jednorazowego u kierującego pojazdem lub skasowanie odpowiedniej wartości biletu jednorazowego - podobnie postępujemy przy nie działaniu Karty lub awarii kasownika.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • kama_gość

    30.09.2010, 22:48

    W takim razie ten punkt regulaminu to doskonały powód do nadużyć - bo niby czemu od czasu do czasu nie zawiesić systemu aby wszyscy pasażerowie płacicli 2.20 za jeden przejazd ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • obserwator_gość

    01.10.2010, 07:35

    Karta miejska to pomysł naszego miłościwie panujacego w -ce prezydenta Mirosława Pobłockiego. Przypominam sobie artykuły, i nawet program telewizyjny gdzie Veolia krytykuje ten system. Założenia dobre ale jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach mam na myśli bezawaryjność systemu. Prezyden Pobłocki chyba sobie tym systemem strzelił w kolano przed wyborami.

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx3.xx6 
  • obserwator2_gość

    01.10.2010, 20:15

    a ja myślę, że psioczenie na prezydenta o to bo system nie działa bezawaryjnie jest chyba nie na miejscu. to maszyna i one czasami mają awarie i się zawieszają. To tak jakbyś miał teraz pretensję do siebie o to, że kupiłeś kompa, żeby jakaś praca Ci szła sprawniej, a on niestety od czasu do czasu się zawiesza, a założenie przecież było dobre. Jest jak jest i przestańmy wciąż krytykować wszytko dla zasady. Może lepiej patrzeć na pozytywy a nie wciąż szukać tylko powodów do narzekania.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • _gość

    01.10.2010, 11:41

    Przez ten remont zostały pokrzywdzone osiedla Bajkowe, Kolejarz oraz Górki.. 19 jeździ co 2 godziny, a to przecież jakiś absurd! 14 jeździ dosyć często ale co z tego skoro pierwszy wyjeżdza z os.Kolejarz o 6:50 a ostatni przez to osiedle przejeżdza o 15:50! Co to ma wgl znaczyć? CZy na Kolejowym i Górkach o 15 zamiera życie i już nikt nie wraca do domów? A co z ludzmi którzy z Górek czy Kolejowego na pociągi dojeżdzają? przecież mnóstwo ludzi jezdzi pociągami o 6 czy 7 rano do Gdańska, a pierwszy autobus wyjezdza przed 7 .. smiechu warte!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx4 
  • _gość

    01.10.2010, 19:04

    dot kursowania 3

    3 -ka powinna wrócic na dawną linię część osiedla bema zostala odcięta od suchostrzyg

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx8.xx6 
  • majkel_gość

    02.10.2010, 19:10

    ja uważałem i do tej pory uważam że ten cały system karty to tylko zmarnowane pieniadze miasta no i przewoznik tez ma straty nierozumiem ludzi którzy zadza tym miastem bilety papierowe byly 10000000000000000000000000000%lepsze od tego dziadostwa MIASTO ZLIKWIDUJ KARTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.