Już w najbliższą niedzielę (21. listopada) odbędą się wybory samorządowe. W Tczewie głosować będzie można w 33 obwodach, z czego 3 to obwody zamknięte (szpitale). Siedziby czterech obwodów przystosowane są do potrzeb wyborców niepełnosprawnych. Lokale wyborcze czynne będą od godz. 8.00 do 22.00.
Miejska Komisja Wyborcza w Tczewie dla przeprowadzenia wyborów została powołana 7 października. Jej przewodniczącym jest Dariusz Denis, a zastępcą Eugenia Eron. Ponadto w skład komisji wchodzą: Andrzej Czapiewski, Paweł Jerzy Olejnik, Stanisława Rajewska, Antonina Witosińska, Joanna Wrzal. Komisja ma swoją siedzibę w Urzędzie Miejskim w Tczewie, pl. Piłsudskiego 1, pokój 13-15, telefon 58 77 59 368 lub 58 77 59 305. Od 14 października do dnia wyborów MKW pełni dyżury od poniedziałku do piątku w godz. od 13.00 do 17.00.
- Przed wyborami samorządowymi nie wydaje się zaświadczeń o prawie do głosowania poza miejscem stałego zamieszkania. - wyjaśnia Małgorzata Mykowska z Biura Promocji tczewskiego magistratu - W każdym okręgu wyborczym jest jeden obwód w pełni przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych (w obwieszczeniu prezydenta obwody te są specjalnie oznaczone). Wyborcy niepełnosprawni lub w podeszłym wieku, którzy chcą być dowiezieni do miejsca głosowania, mogą w dniu wyborów kontaktować się z Wydziałem Gospodarczym Urzędu Miejskiego, tel. 58 77 59 321 lub z Obwodową Komisją Wyborczą, w której głosują.
W Tczewie o stanowisko prezydenta ubiega się siedmioro kandydatów. Do prezydenckiego wyścigu staną radna Barbara Kamińska (z ramienia PiS), przewodniczący Rady Miasta Włodzimierz Mroczkowski (Platforma Obywatelska), wiceprezydent Tczewa Mirosław Pobłocki (Porozumienie na Plus), starosta Witold Sosnowski (Razem i Odpowiedzialnie), przewodniczący lokalnych struktur Sojuszu Lewicy Demokratycznej Adam Piłat, były radny dwóch kadencji w latach 1998-2006 Bogdan Ackerman (kandydat niezależny) oraz Rafał Grzenkowicz (Alternatywa dla Tczewa). Do rady Miejskiej kandyduje z kolei 117 osób (na 23 miejsca). Dodajmy, że według koordynatorów społecznej akcji "Masz głos, masz wybór" wybory samorządowe, od wielu lat odnotowują niską frekwencję, na poziomie ok. 45 proc. Według danych Instytutu Spraw Publicznych co czwarty wyborca nie wie, kogo będzie wybierać 21 listopada. O wyborze członków rady gmin wie jedynie 28 proc. badanych, a o decydowaniu o składzie sejmiku wojewódzkiego już tylko 7 proc. Z kolei tyle samo Polaków uważa, że najbliższe wybory są wyborami parlamentarnymi.
Kogo wybieramy?
21 listopada 2010 odbędą się wybory samorządowe w Polsce. Ponownie będziemy decydować o wyborze radnych miast, gmin, powiatów oraz sejmików wojewódzkich, a także burmistrzów, prezydentów miast i wójtów. Wybór ten powinien być dokonany świadomie, bo te właśnie osoby będą decydować przez następne cztery lata o naszym najbliższym otoczeniu. Wybory samorządowe odbywają się na trzech poziomach: gminy, powiatu oraz województwa. Świadomy wybór oznacza również zrozumienie kompetencji poszczególnych organów samorządowych.
- Za co odpowiadają radni w gminie, w powiecie, a za co ci z sejmiku wojewódzkiego? Do którego z nich zwrócić się z konkretnym problemem, jaki napotykamy w naszym otoczeniu? O czym będą decydować ludzie wybrani przez nas w zbliżających się wyborach? To ważne, aby rozumieć kompetencje poszczególnych organów samorządowych - tłumaczy Joanna Załuska z Fundacji im. Stefana Batorego.
Władze gmin decydują, m.in. o: strategii rozwoju lokalnego czyli programie działań, dzięki którym można będzie realizować sprawy korzystne dla ogółu mieszkańców; planie zagospodarowania przestrzennego; stanie dróg i komunikacji na drogach lokalnych usługach komunalnych (zapewnienie ciepła, wody i gazu w mieszkaniach); wyborze dyrektora szkoły, podwyżkach dla nauczycieli, dofinansowaniu zajęć dodatkowych w szkole.
Natomiast radni powiatu mają wpływ na: przeciwdziałanie bezrobociu i wspieranie osób poszukujących pracy (pośrednictwo pracy, pomoc w zdobyciu nowych kwalifikacji); szkoły ponadgimnazjalne (licea, technika) oraz ich rozwój; szpitale powiatowe oraz inne kluczowe instytucje w systemie ochrony zdrowia; wydawanie pozwoleń na budowę.
Mało kto wie, że to w siedzibie samorządu wojewódzkiego, a nie rządu, zapadają najważniejsze decyzje dotyczące rozwoju regionów (województw) i ich mieszkańców. W gestii samorządu wojewódzkiego leży, m.in. podział funduszy europejskich (w w latach 2007-2013 samorządy wojewódzkie rozdysponują ogółem 16,5 mld euro).
- Jedynie wspólne działanie tych trzech organów umożliwia prawidłowy rozwój naszego najbliższego otoczenia - osiedla, wsi, dzielnicy, gminy. Pamiętajmy o tym 21 listopada, dokonując naszego wyboru - zachęca Joanna Załuska, koordynatorka akcji "Masz głos, masz wybór" z ramienia Fundacji im. Stefana Batorego.
Więcej informacji na temat kompetencji organów samorządowych oraz konkretne przykłady wraz z rozwiązaniem problemów, na które mogą one napotkać, można znaleźć pod adresem: www.maszglos.pl
Jak głosować?
Głosowanie w wyborach samorządowych to - z punktu widzenia wyborcy - najbardziej skomplikowana procedura spośród wszystkich wyborów. Na kartach trzeba postawić sporo krzyżyków.
Pamiętaj! Żeby twój głos był ważny, w kratce na karcie do głosowania musisz postawić znak "x", a nie jakikolwiek inny - np. "v" czy "-". Punkt przecięcia kresek tworzących znak "x" musi się znaleźć w obrębie kratki. Dopiski poza kratkami nie mają żadnego znaczenia. Jeśli więc przy nazwisku wybranego kandydata (lub kandydatów) postawiłeś właściwie "x", pozostałe kratki są czyste i masz taką potrzebę - możesz pisać na karcie co chcesz. Jeśli zdarzy ci się pomylić i postawić znak "x" nie tam, gdzie chciałeś, lub w sposób niewłaściwy - nie dostaniesz nowej karty do głosowania. Informacja o tym, jak oddać głos żeby był ważny, jest umieszczona na każdej karcie i na plakatach w lokalach wyborczych. Powinni nią służyć też członkowie komisji, oczywiście nie sugerując na kogo należy zagłosować.
W wyborach samorządowych obowiązują cztery kolory kart wyborczych. Karta biała to listy kandydatów do rad gmin, karta żółta - kandydaci do rad powiatów, niebieska - do sejmików województw, zaś karta koloru różowego zawierać będzie nazwiska kandydatów na wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, ułożone w kolejności alfabetycznej.
W gminach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców, takich jak Tczew, wybory są już proporcjonalne - zatem głosuje się tylko na jednego kandydata do rady gminy z jednej tylko listy. Podobnie jest z wyborami do rady powiatu oraz do sejmiku. Jak informuje PW, jeśli w głosowaniu na radnych gminy liczącej powyżej 20 tys. mieszkańców, radnych powiatowych i wojewódzkich wyborca postawi znak "x" obok nazwisk dwóch lub więcej kandydatów z tej samej listy, głos będzie ważny i traktowany jako oddany na tego kandydata, który ma najwyższe miejsce na liście. Głos będzie nieważny, jeżeli znak "x" znajdzie się obok nazwisk dwóch lub więcej kandydatów z różnych list, gdy wyborca nie zagłosuje na nikogo albo zagłosuje na kandydata skreślonego z listy. Dodajmy, że prezydentem zostanie ten kandydat, który otrzyma ponad połowę ważnie oddanych głosów. Jeśli w Tczewie nie uda się to żadnemu z kandydatów, to za dwa tygodnie - 5 grudnia - ponownie pójdziemy do urn.
Szczegółową instrukcję odnośnie głosowania w wyborach:
bezpośrednich - na wójtów, burmistrzów, prezydentów miast
do rady gminy w gminach poniżej 20 tys. mieszkańców
do rady gminy w gminach powyżej 20 tys. mieszkańców
do rady powiatu
do sejmiku wojewódzkiego
znajdziesz na stronie www.maszglos.pl .
Twój głos jest ważny! W niedzielę warto go oddać.
Miejska Komisja Wyborcza w Tczewie dla przeprowadzenia wyborów została powołana 7 października. Jej przewodniczącym jest Dariusz Denis, a zastępcą Eugenia Eron. Ponadto w skład komisji wchodzą: Andrzej Czapiewski, Paweł Jerzy Olejnik, Stanisława Rajewska, Antonina Witosińska, Joanna Wrzal. Komisja ma swoją siedzibę w Urzędzie Miejskim w Tczewie, pl. Piłsudskiego 1, pokój 13-15, telefon 58 77 59 368 lub 58 77 59 305. Od 14 października do dnia wyborów MKW pełni dyżury od poniedziałku do piątku w godz. od 13.00 do 17.00.
- Przed wyborami samorządowymi nie wydaje się zaświadczeń o prawie do głosowania poza miejscem stałego zamieszkania. - wyjaśnia Małgorzata Mykowska z Biura Promocji tczewskiego magistratu - W każdym okręgu wyborczym jest jeden obwód w pełni przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych (w obwieszczeniu prezydenta obwody te są specjalnie oznaczone). Wyborcy niepełnosprawni lub w podeszłym wieku, którzy chcą być dowiezieni do miejsca głosowania, mogą w dniu wyborów kontaktować się z Wydziałem Gospodarczym Urzędu Miejskiego, tel. 58 77 59 321 lub z Obwodową Komisją Wyborczą, w której głosują.
W Tczewie o stanowisko prezydenta ubiega się siedmioro kandydatów. Do prezydenckiego wyścigu staną radna Barbara Kamińska (z ramienia PiS), przewodniczący Rady Miasta Włodzimierz Mroczkowski (Platforma Obywatelska), wiceprezydent Tczewa Mirosław Pobłocki (Porozumienie na Plus), starosta Witold Sosnowski (Razem i Odpowiedzialnie), przewodniczący lokalnych struktur Sojuszu Lewicy Demokratycznej Adam Piłat, były radny dwóch kadencji w latach 1998-2006 Bogdan Ackerman (kandydat niezależny) oraz Rafał Grzenkowicz (Alternatywa dla Tczewa). Do rady Miejskiej kandyduje z kolei 117 osób (na 23 miejsca). Dodajmy, że według koordynatorów społecznej akcji "Masz głos, masz wybór" wybory samorządowe, od wielu lat odnotowują niską frekwencję, na poziomie ok. 45 proc. Według danych Instytutu Spraw Publicznych co czwarty wyborca nie wie, kogo będzie wybierać 21 listopada. O wyborze członków rady gmin wie jedynie 28 proc. badanych, a o decydowaniu o składzie sejmiku wojewódzkiego już tylko 7 proc. Z kolei tyle samo Polaków uważa, że najbliższe wybory są wyborami parlamentarnymi.
Kogo wybieramy?
21 listopada 2010 odbędą się wybory samorządowe w Polsce. Ponownie będziemy decydować o wyborze radnych miast, gmin, powiatów oraz sejmików wojewódzkich, a także burmistrzów, prezydentów miast i wójtów. Wybór ten powinien być dokonany świadomie, bo te właśnie osoby będą decydować przez następne cztery lata o naszym najbliższym otoczeniu. Wybory samorządowe odbywają się na trzech poziomach: gminy, powiatu oraz województwa. Świadomy wybór oznacza również zrozumienie kompetencji poszczególnych organów samorządowych.
- Za co odpowiadają radni w gminie, w powiecie, a za co ci z sejmiku wojewódzkiego? Do którego z nich zwrócić się z konkretnym problemem, jaki napotykamy w naszym otoczeniu? O czym będą decydować ludzie wybrani przez nas w zbliżających się wyborach? To ważne, aby rozumieć kompetencje poszczególnych organów samorządowych - tłumaczy Joanna Załuska z Fundacji im. Stefana Batorego.
Władze gmin decydują, m.in. o: strategii rozwoju lokalnego czyli programie działań, dzięki którym można będzie realizować sprawy korzystne dla ogółu mieszkańców; planie zagospodarowania przestrzennego; stanie dróg i komunikacji na drogach lokalnych usługach komunalnych (zapewnienie ciepła, wody i gazu w mieszkaniach); wyborze dyrektora szkoły, podwyżkach dla nauczycieli, dofinansowaniu zajęć dodatkowych w szkole.
Natomiast radni powiatu mają wpływ na: przeciwdziałanie bezrobociu i wspieranie osób poszukujących pracy (pośrednictwo pracy, pomoc w zdobyciu nowych kwalifikacji); szkoły ponadgimnazjalne (licea, technika) oraz ich rozwój; szpitale powiatowe oraz inne kluczowe instytucje w systemie ochrony zdrowia; wydawanie pozwoleń na budowę.
Mało kto wie, że to w siedzibie samorządu wojewódzkiego, a nie rządu, zapadają najważniejsze decyzje dotyczące rozwoju regionów (województw) i ich mieszkańców. W gestii samorządu wojewódzkiego leży, m.in. podział funduszy europejskich (w w latach 2007-2013 samorządy wojewódzkie rozdysponują ogółem 16,5 mld euro).
- Jedynie wspólne działanie tych trzech organów umożliwia prawidłowy rozwój naszego najbliższego otoczenia - osiedla, wsi, dzielnicy, gminy. Pamiętajmy o tym 21 listopada, dokonując naszego wyboru - zachęca Joanna Załuska, koordynatorka akcji "Masz głos, masz wybór" z ramienia Fundacji im. Stefana Batorego.
Więcej informacji na temat kompetencji organów samorządowych oraz konkretne przykłady wraz z rozwiązaniem problemów, na które mogą one napotkać, można znaleźć pod adresem: www.maszglos.pl
Jak głosować?
Głosowanie w wyborach samorządowych to - z punktu widzenia wyborcy - najbardziej skomplikowana procedura spośród wszystkich wyborów. Na kartach trzeba postawić sporo krzyżyków.
Pamiętaj! Żeby twój głos był ważny, w kratce na karcie do głosowania musisz postawić znak "x", a nie jakikolwiek inny - np. "v" czy "-". Punkt przecięcia kresek tworzących znak "x" musi się znaleźć w obrębie kratki. Dopiski poza kratkami nie mają żadnego znaczenia. Jeśli więc przy nazwisku wybranego kandydata (lub kandydatów) postawiłeś właściwie "x", pozostałe kratki są czyste i masz taką potrzebę - możesz pisać na karcie co chcesz. Jeśli zdarzy ci się pomylić i postawić znak "x" nie tam, gdzie chciałeś, lub w sposób niewłaściwy - nie dostaniesz nowej karty do głosowania. Informacja o tym, jak oddać głos żeby był ważny, jest umieszczona na każdej karcie i na plakatach w lokalach wyborczych. Powinni nią służyć też członkowie komisji, oczywiście nie sugerując na kogo należy zagłosować.
W wyborach samorządowych obowiązują cztery kolory kart wyborczych. Karta biała to listy kandydatów do rad gmin, karta żółta - kandydaci do rad powiatów, niebieska - do sejmików województw, zaś karta koloru różowego zawierać będzie nazwiska kandydatów na wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, ułożone w kolejności alfabetycznej.
W gminach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców, takich jak Tczew, wybory są już proporcjonalne - zatem głosuje się tylko na jednego kandydata do rady gminy z jednej tylko listy. Podobnie jest z wyborami do rady powiatu oraz do sejmiku. Jak informuje PW, jeśli w głosowaniu na radnych gminy liczącej powyżej 20 tys. mieszkańców, radnych powiatowych i wojewódzkich wyborca postawi znak "x" obok nazwisk dwóch lub więcej kandydatów z tej samej listy, głos będzie ważny i traktowany jako oddany na tego kandydata, który ma najwyższe miejsce na liście. Głos będzie nieważny, jeżeli znak "x" znajdzie się obok nazwisk dwóch lub więcej kandydatów z różnych list, gdy wyborca nie zagłosuje na nikogo albo zagłosuje na kandydata skreślonego z listy. Dodajmy, że prezydentem zostanie ten kandydat, który otrzyma ponad połowę ważnie oddanych głosów. Jeśli w Tczewie nie uda się to żadnemu z kandydatów, to za dwa tygodnie - 5 grudnia - ponownie pójdziemy do urn.
Szczegółową instrukcję odnośnie głosowania w wyborach:
bezpośrednich - na wójtów, burmistrzów, prezydentów miast
do rady gminy w gminach poniżej 20 tys. mieszkańców
do rady gminy w gminach powyżej 20 tys. mieszkańców
do rady powiatu
do sejmiku wojewódzkiego
znajdziesz na stronie www.maszglos.pl .
Twój głos jest ważny! W niedzielę warto go oddać.
Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Wybory samorządowe 2010
Wybory samorządowe 2010
Wybory samorządowe - informacje, debata, kandydaci na prezydenta i rady miejskiej w Tczewie
Komentarze (42) dodaj komentarz
kaśka_gość
19.11.2010, 00:02
już wybrałam
zagłosuję na Sosnowskiego!
Odpowiedzmieszkaniec Tczewa_gość
19.11.2010, 00:08
ja też
ja również zagłosuję na Sosnowskiego- uczciwy człowiek i do tego bardzo kompetentny
Cytujpierre.dzoncy
19.11.2010, 00:15
Urzekła nas Twoja historia. A poza tym nikogo nie interesuje na kogo głosujesz - za kilka lat będziemy na tego kogoś i tak narzekać, bo okaże się warty tyle, co kot napłakał...
CytujAlicja_gość
19.11.2010, 00:24
według mnie to najlepszy kandydat
znam Witka już kilka ładnych lat. Pracowity człowiek, bardzo sympatyczny. Może nie jest mówcą-ale się wyrobi jako prezydent :) Witku masz mój głos
CytujZbigniew Urban
19.11.2010, 00:28
Ja też zagłosuję na Witolda Sosnowskiego
więcej szczegółów na stronie http://www.youtube.com/watch?v=ibA_yf95kaA WYBIERAM RAZEM I ODPOWIEDZIALNIE !!!
Cytujhehehe
19.11.2010, 08:14
...
Zbigniew Urwał :))) pójdźmy wszyscy do ... to chyba z kolędy zaczerpnięte ;) ciekawi fakt, iż sam sosna się nie wypowiada :)))
Cytujmyślący
19.11.2010, 08:17
wow - a tu w środku nocy kampania nawet trwa. Panowie z RiO naprawdę myślicie, że przez takie komentarze da się wygrać wybory?
Cytujteresa_gość
19.11.2010, 08:26
Sosnowski
Głosuję na pana Sosnowskiego
Cytujhehehe
19.11.2010, 08:46
...
mam pomysł, pod tą wypowiedzią od razu niech się podpiszą wszyscy z ryja i będzie po sprawie - potem porównamy wynik w wyborach do ilości podpisów i wyjdzie, że tylko oni na niego zagłosowali :)))
CytujKeBi
19.11.2010, 08:55
DO WSZYSTKICH
Mam do wszystkich OGROMNĄ prośbę. Pomijając kwestię prezydenta, PÓJDŹCIE GŁOSOWAĆ NA LUDZI DO RADY MIASTA! Czas na zmiany, czas na ludzi młodych, nie spaczonych polityką. Czas na porządny przeciąg w strukturach władzy lokalnej. NIE BÓJMY SIĘ ZMIAN! No i co wy w tym Sosnowskim takiego dobrego widzicie? Przecież on będąc Starostą udowodnił, że nie potrafi kompletnie nic robić, oprócz pokazywania się w mediach... Ładny krawat, polskie nazwisko i uśmiechnięta buźka to nie wszystko... POZDRAWIAM.
Cytujhehehe
19.11.2010, 09:12
...
KEBI bardzo Cię polubiłem, pochwalam i pozdrawiam, a co do przeciągu, to mam takiego jednego co by mógł troszkę namieszać i się nie boi: http://www.michalpoczynek.pl.tl/ jeśli jesteś z okręgu nr 3 pasuje idealnie, pozdrawiam :)
CytujKeBi
19.11.2010, 13:24
znamy znamy :)
Poncza znam, ale nie jest z mojego okręgu.
Cytujwyborca miasta Tczew_gość
19.11.2010, 18:20
kaśka zgadzam się z Tobą , ja też zagłosuje na Sosnowskiego . Niech rzuci kamieniem kto jest bez skazy!!!.
Cytujczesio_gość
19.11.2010, 18:45
:)))
Ponczo potrzebuje naszej pomocy, pamiętajcie o nim w niedzielę, pisać już nie będzie można, ale wejść na jego stronkę zawsze : http://www.michalpoczynek.pl.tl/ pozdrawiam i trzymam kciuki :)
CytujMieszkaniec_gość
19.11.2010, 20:12
-
Poczynek ma poparcie, tylko żeby osiedle Garnuszewskiego nie przespało niedzieli :) Trzymamy kciuki i do poniedziałku :)
CytujUprawinony_gość
19.11.2010, 00:12
też wybrałem
Zagłosuję na Pobłockiego!
Odpowiedz_gość
19.11.2010, 00:18
Tylko na Sosnowskiego. To bardzo pracowity i uczciwy człowiek.
Odpowiedzpierre.dzoncy
19.11.2010, 00:54
Ciekawostka
Za napisanie: głosuję na Sosnowskiego - dostajesz kilkanaście plusów (w ciągu kilkunastu minut między 13 a 20), za napisanie - jestem przeciw - dostajesz tyle samo minusów. W innych artykułach plusy i minusy zbierają się powoli, a tu kilkanaście jednomyślnych głosów na raz, mimo że to jest już sporo po północy. Wygląda na zorganizowaną akcję pewnej partii, bo takie rzeczy się tu zwykle nie dzieją. Że też nawet u nas walka wyborcza przenosi się do internetu... no ale nikt nie ma złudzeń, że polityka to czysta i uczciwa gra. PS. Będę naprawdę zaskoczony jeśli z tym komentarzem będzie inaczej (jeśli w ogóle nie zniknie ze strony), chociaż złego słowa w tym i poprzednim komentarzu nie powiedziałem na pana S. ani nie wskazałem na lepszego kandydata. Cóż, jak kazano Wam minusować to minusujcie - mi nie ubędzie, a Wy parę groszy za to pewnie zarobicie...
OdpowiedzSpajko
19.11.2010, 07:53
Fakt
Dziwi mnie to, że został zamieszczony Twój komentarz? Pewnie został dodany, bo zdania są poprawne i nikogo nie faworyzujesz... Do czego zmierzam: zdarzyło mi się już na tym portalu napisać parę komentarzy, ale część z nich w ogóle się nie ukazała. Moderatorzy szczegółowo filtrują, czyli jak im się gość podoba i ładnie napisał to komentarz dodany, jeżeli gość jest fee i nie po ich myśli coś napisał to nie umieszczają. A przecież w tym wszystkim chodzi o to, by każdy mógł się wypowiedzieć. WOLNA POLSKA, WOLNOŚĆ SŁOWA I MYŚLI ! ! ! Podobna sytuacja z plusami i minusami... pierre.dzoncy w pełni popieram Twoją wypowiedź... PS ciekawe czy mój komentarz się ukaże??
Cytujhehehe
19.11.2010, 08:16
...
no jak wasz to i mój Panowie :)))
Cytuj_gość
19.11.2010, 06:28
M.in. do Urbana
Jestescie z Witkiem tak uczciwi i kompetentni jak te plusy co sobie daliscie toz po polnocy i te minusy, ktore daliscie Poblockiemu bo sie jego boicie najbardziej
Odpowiedz...._gość
19.11.2010, 06:43
dziekuję za komentarz, własnie maiłem się po nich przejechac. Dziwnym trafem brakuje słynnego tczewiacak co to GŁOSUJE NA BASIĘ hi hi. Wybierając trzeba pamiętać o tym, że RiO nie zaistnieje w powiecie i nie dając mandatu prezydenta Sosnowskiego mamy go z głowy, bo na starostę nie załapie się. Trzeba pamiętac o tym, że p. Antczak na wice jest nieporozumieniem, że padło, iz wice gospodarczym ma być "gminny biznesmen od prywatyzacji ZEC" Protasiuk finansujący kampanię Sosnowskiego. Czy chcemy tego?
Cytujhehehe
19.11.2010, 08:19
...
nie "...." nie chcemy, a czy przypadkiem nie odnieśliście też wrażenia, że sośnie wszystkie programy pisał Urban ? dobre co ? :)))
Cytujkajot55_gość
19.11.2010, 06:30
wybory
DO TEJ PORY ZADEN Z KANDYTATOW NIE PRZESLAL MI PROGRAM JAKI BY CHCIAL REALIZOWAC ,ZADNEGO SPOTKANIA WYBORCZEGO IM PO PROSTU NIE ZALEZY ,NIE WIEM CZY MNIE BEDZIE ZALEZALO MARNOWAC CZAS BY WYBRAC I ZALOWAC .KIEDY SA WYBRANI TO ICH NIE RUSZY ZADNA SILA.TYLKO ILOSC GLOSOW KTORE MUSIELI BY UZYSKAC MINIMUM MOZE BY ICH ZMOBILIZOWALA DO AKTYWNOSCI ,BO TA DO TEJ PORY NIE ZASLUGUJE NA UWAGE ,NIECH IDA GLOSOWAC RODZINY ZAINTERESOWANYCH.NAJLEPSZA SPRAWA BY BYLO ZE WAZNOSCI FREKWENCJI POWINNA BYC POWYZEJ 50% .WYOBRAZAM SOBIE ZE FREKWENCJA BEDZIE RZEDU 36-38%,RESZTA NIE WIERZY BY UKLAD JAKI ISTNIEJE W TCZEWIE,KARUZELA STANOWISK,ROTACJE I ZMIANY,OBSADY RODZINKI W PODLEGAJACYCH URZEDACH/PRACY,MOPS/KOLESIOSTWO W WYGRYWANIU PRZETARGOW I PODOBNYCH NIKT UCZCIWY NIE WIERZY ZE COS SIE ZMIENI.PODOBNIE OBIECANKI PO-szustow i ich dzialania,bez ruchu za to z duzym pyskiem ,kpiny w zywe oczy,drwiny z ludzi ,prawa/SEKULA.TCZEWSKI UKLAD MA WZOR SOBIESIAK-ROSOL,MIRO,ZBYCHO ,DALEJ W PIERWSZYCH RZEDACH CZYCHAJA NA STANOWISKA W PKOLU,FINANSACH,BANKACH IM SIE NALEZY BO O NICH GLOSNO ,DLA KOLEGOW TUSK,PAWLAK ZAWSZE COS ZNAJDZIE OBY TAK DALEJ BO ZADLUZENIE JEST ZA MALE BY NAS NIEMCY I ROSJA MOGLA PRZEJAC .ROBMY DLUGI W SZWECJI MOZE TCZEW PRZEJMIE NAS GUSTAW ZRESZTA NAM SIE NALEZY SZWECJA PO ZAGLOBIE .
OdpowiedzKeBi
19.11.2010, 09:03
Do urn
Dlatego Panie Kolego zapraszam na wybory. Jeśli frekwencja będzie niska - Twój głos ma większą wartość. NIE ZMARNUJ GO! Daj szansę nowym ludziom na pracę dla miasta!
CytujWarto glosowac_gość
19.11.2010, 07:25
ZAGŁOSUJEMY NA kiAMIŃSKA
Na pewno wiemy jak glosowac i zagłosujemy na pania Barbare Kamińską- bardzo nam sie podoba Stowarzyszenie ZAWSZE SOLIDARNI - wpisz w gogle i przeczytaj. Dlatego zagłosujemy na Barbarę e Kamińska
Odpowiedz~~_gość
19.11.2010, 09:00
dziękuję za podpowiedź, własnie przeczytałe o tym stowarzyszeniu. To ułatwiło mi decyzję o wyprowadzeniu się z tego miasta, poprostu strach się bać jesli ludzie o takich poglądach maja zamiar rzadzić w naszym mieście. Stop radykałom i talibanowi pisowskiemu. Ludzie poczytajcie te teksty, a zrozumiecie dokładnie znaczenia słowa nienawiść, zrozumiecie, czym jest nie akceptowania pogladów innych, pojmiecie, że spanie na styropiane nie jest równoznaczne z prawem do decydowania o losach miasta i jego mieszkańców. Przeczytajcie zwłaszcza tekst "niezaleznego publicysty" Bojanowskiego, polecam jako kompendium wiedzy o postawach członków pisu i sposobie ich pojmowania świata.
Cytujhehehe
19.11.2010, 09:18
...
najlepszym jest: "Doktryna KGB wiecznie żywa" z repertuaru Za Wsze Solidarnych :)))
Cytujpresidentus poblockus_gość
19.11.2010, 08:23
Nie oszukujmy się - w debatach najlepiej wypadł pobłocki - zna się na rzeczy i i tyle - oprócz niego ewntualnie mroczkowski nadaje się do pełnienia tej funkcji. kamińska może i ładnie mówi, ale to trochę za mało do rządzenia miastem. zaskoczył też ackerman, bo jakieś tam pojecie ma. resztę nie chce mi się komentować
OdpowiedzXYZ_gość
19.11.2010, 09:40
wybory
Gdzie dwóch się bije trzeci korzysta. Ciekawę kto będzie tym trzecim. Jeden myśli jak zabezpieczyć sobie stanowisko. Może będę prezydenten , a jak nie to radnym powiatowym i derektorem w samorządzie miejskim. Drugi tylko ksero obecnego Prezydenta ( ogromny szacun dla Niego) chce być tylko Prezydentem, Nie interesuje go inna opcja( w innym wypadku by się jak mówił w debacie dogadał . Całość jest żałosne. Pozdrawiam.
Odpowiedztxt_gość
22.11.2010, 08:47
pisownia
co to jest "derektor" glabie kto cie uczyl pisowni!!!!!!!!!!!!!!
CytujBolo_gość
19.11.2010, 10:39
Wybory
Ja zagłosuję na Pana Ackermana, jest odpowiedzialny i można mu zaufać.
Odpowiedzgosc_gość
19.11.2010, 11:12
jesli chodzi o radnych to gdyby nie dostawali oni diet to 2/3 by zrezygnowalo taka prawda
OdpowiedzCiech_gość
19.11.2010, 12:09
a ja tam pier.... te całe wybory i tak nic się nie zmieni
Odpowiedz_gość
19.11.2010, 12:17
Tak się bawi RiO po 24-tej, czy to jest poważne?
Piszą komentarze, potem nabijają sobie plusy i minusy. Potwierdzeniem tezy, że to RiO jest Pan Urban, który podpisał się z imienia i nazwiska (peselu nie podał): http://a.yfrog.com/img717/9269/tczewwybory2010.jpg
Odpowiedz:)_gość
19.11.2010, 18:49
:)
nie wspomnę o wyświetlaniu reklam z ziemianki Pustkowskich na Gdańskiej na ścianę bloku na przeciwko kościoła - ciekawe czy otrzymali pozwolenie od zarządcy budynku ??? normalnie beka pełna mleka :)))
CytujMieszkaniec_gość
19.11.2010, 20:15
-
i w dodatku wyświetla się jakiś błąd windowsa, nawet to spierniczą :)))
Cytujwybory_gość
19.11.2010, 12:23
webory
głosujcie na młodych, bo znaczna część kandydatów to emerytowani nauczyciele chcący tylko dorobić do emerytury.
OdpowiedzKazimierz Maciejewski_gość
19.11.2010, 16:46
KANDYDACI Stowarzyszenia ZAWSZE SOLIDARNI
http://zawszesolidarni.wordpress.com/nasi-kandydaci-w-wyborach-samorzadowych-2010/
Odpowiedzponczo_gość
20.11.2010, 13:46
Poczynek na spoczynek tak na 4lata :)
Michaś daj spokój hehehe; zamiast pomóc, tak jak Tobie pomagali - przeszkadzasz
OdpowiedzToma_gość
20.11.2010, 17:26
głosujcie na młodych.....mohery z dala od polityki.
Odpowiedzwyborca_gość
21.11.2010, 16:11
Cisza przdwyborcza.
Jak zwykle przed każdymi wyborami mamy w Tczewie do czynienia z nagminnym łamaniem ciszy przedwyborczej. Wszyscy to widzą, ale nikt nie reaguje. Plakaty wyborcze nie zostały zdjęte. Pojawiło się na parkingach mnóstwo samochodów oblepionych plakatami z twarzami kandydatów. Wczoraj rano przed szkołą nr 12, na parkingu stanął samochód z jednej z tczewskich szkół jazdy oklejony plakatami z twarzą właściciela szkoły i jednocześnie kandydata PIS. Na przedniej szybie wielkie zdjęcie Pani pedagog z "ekonomika", również kandydatki PIS. W taj szkole jest komisja wyborcza dzisiaj wyborcy idąc na wybory przechodzą obok tego auta.Na wszystkich latarniach i słupach wisiały plakaty wyborcze, ulicą powolutku jechała Policja i nic, wszystko OKI. W Tczewie nigdy nikt nie przejmował się ciszą przedwyborczą.
Odpowiedz