Na remont dawnej "jedynki" poczekamy kolejny rok

Nawierzchnia drogi na odcinku tczewskim nie jest w najlepszym stanie (fot. tcz.pl)
Na remont dawnej "jedynki" poczekamy kolejny rok
Nie ma dobrych informacji odnośnie planowego już od lat remontu drogi krajowej nr 91 na jej tczewskim odcinku. Tutejsi kierowcy będą musieli poczekać na modernizację trasy kolejny rok. Na zatwierdzonej przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej liście zadań na ten rok, nie znalazły się bowiem środki na tak długo oczekiwane przez zmotoryzowanych zadanie.

Jeszcze w ub. roku w kuluarach mówiło się, że część zadań związanych z przebudową pomorskich dróg będzie musiała poczekać na lepsze czasy. Wszystko z powodu ograniczonych centralnych środków na remonty. O planach modernizacji odcinka dawnej krajowej "jedynki" pisaliśmy już wielokrotnie. Prace projektowe trwały około 5 lat. Na zły stan drogi na terenie Tczewa zmotoryzowali narzekali już od dawna - koleiny, popękana nawierzchnia dają o sobie znać. W tym roku wszystko miało się zmienić - zgodnie z przewidywaniami miała ruszyć przebudowa trasy na odcinku w granicach administracyjnych miasta aż do Czarlina. O zakresie i planie prac przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformowali już nawet władze miasta i tczewskich radnych. Niestety, przekazana z resortu transportu lista inwestycji na ten rok, rozwiała marzenia na szybką poprawę stanu drogi - remont tczewskiego odcinka nie znalazł się wśród dofinansowanych projektów.

- W tym roku ma funduszy na remont drogi krajowej nr 91 na odcinku od granic Tczewa do Czarlina. Jednak remont naszej trasy z Tczewa do Czarlina zaplanowaliśmy na lata 2014-2015. Będzie to zadanie dwuletnie - powiedział nam Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Kierowcy do przyszłego roku będą zatem musieli poczekać m. in. na przebudowę skrzyżowania łączącego dk nr 91 z ul. Nowosuchostrzycką (powstanie tymczasowe połączenie obu traktów) oraz wymianę nawierzchni, która od lat jest zmorą kierowców przejeżdżających przez Tczew. GDDKiA ma już pozwolenie na budowę, są również decyzje środowiskowe. Szacowany koszt remontu wynosi 70 mln zł - 5 mln ma kosztować ciąg pieszo-rowerowy, przebiegający od północnej granicy Tczewa aż do Górek. Wszystko to jednak najwcześniej w przyszłym roku.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (12)
dodaj komentarz

  • _gość

    15.07.2013, 10:13

    no ładnie - rząd platformy obywatelskiej kolejny raz obiecuje, kolejny raz przekłada - aż przeterminuje się dokumentacja i będzie trzeba czekać nie wiadomo ile. Oczywiście do wyborów będzie komunikat, że szukaja środków na te inwestycję. podobnie jest z mostem tczewskim - pomamią, pomamią do wyborów - i tyle. niestety PO już na mój głos nie może liczyć - najpierw głosowałem na nich z przekonania, później, żeby nie wygrało PIS - teraz już nie dam się nabrać. swoją drogą niestety w obecnym parlmencie nie ma żadnej opcji, z którą mogę się identyfikować. smutne to

    Odpowiedz
    IP: 213.251.xx9.xx8 
  • ._gość

    15.07.2013, 10:19

    ZOSTAJE TV TRWAM

    komu te wypociny chcesz wcisnąć co ma PO do Krajowej Dyrekcji Dróg ?

    Cytuj
    IP: 46.112.xx9.xx0 

    Krzyś_gość

    15.07.2013, 10:26

    popieram 100%

    popieram 100% popieram 100% popieram 100%

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx3 

    ._gość

    15.07.2013, 15:03

    już niedługo

    będzie konkurencja dla Tcz.pl i skończą się blokady wPiSów będę namawiała wszystkich żeby przeszli na nowy portal

    Cytuj
    IP: 46.112.xx9.xx0 
  • co _gość

    15.07.2013, 10:51

    za kraj

    na premie (p)osłów zawsze kasa jest a na wszystko inne w tym kraju kasy ciągle brak

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx6.xx6 
  • _gość

    15.07.2013, 11:19

    Ta cała droga 91, została spieprzona od początku, czyli na początku lat 90-tych. Na położonej wtedy nawierzchni od razu po oddaniu do użytku, pojawiły się koleiny po ciężarówkach. W Polsce zawsze się tak wszystko robi. Byle jak, z byle jakich materiałów, z opóźnieniem itd. Zawsze się oszukuje, buduje z gorszych materiałów niż w projekcie. Firmy wygrywające przetargi zatrudniają podwykonawców, którzy już całkowite grosze zarabiają, a często muszą kupić materiały za własne pieniądze, a potem ten kto kasuje forsę za "nic nierobienie", nie wypłaca kasy i te małe firemki padają po takich budowach.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • _gość

    15.07.2013, 14:34

    Nie początek lat 90 tylko przełom między 1998 a 2002 z tego co pamiętam właśnie wtedy przeprowadzony był remont ówczesnej DK nr1

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx5 
  • _gość

    16.07.2013, 13:27

    Na początku lat 90-tych kładli nową nawierzchnię od wiaduktu przy skrzyżowaniu z Malinowską, w stronę Czarlina. Wtedy nie powstało chyba jeszcze rondo przy Shellu, ale cała nawierzchnia była nowa. nastawiano też (jak to w Polsce) mnóstwo niepotrzebnych znaków drogowych. Miedzy innymi, bardzo długo, przed skrzyżowaniem z Malinowską, na przeciwko hotelu Carina, na psie w kierunku Gdańska, stał znak potrzebny w czasie budowy, ograniczający prędkość do 40km/h. Budowę zakończona, a znak stał dalej przez długi czas. Za barierkami, przy mostku przez Milen chował się patrol drogówki i zatrzymywał kierowców jadących np z Łodzi, lub Torunia do Trójmiasta. Nikomu z nich, kilku godzinnej męczarni po polskich drogach, nie przyszło do głowy zwalniać na drodze krajowej do 40km/h, no i dup. Mandacik.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • _gość

    15.07.2013, 15:34

    TA DROGA TO WIELKA TRAGEDIA.TCZEW NIE POTRAFI MIEĆ NAWET PORZĄDNEJ PRZELOTÓWKI.OBECNY PREZYDENT NIE POTRAFI NIC ZAŁATWIĆ.ZERO IMPREZ ITD....

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx7.xx9 
  • polon1779_gość

    15.07.2013, 17:09

    2 mld zl z miesa koszernego wyparowalo.

    To i nie ma kasy na remonty itp. Przeciez pieniadze nie biora sie znikad. Chcecie to placcie wieksze podatki, albo nie przekazujecie darowizn, to budzet bedzie mial wiecej. Zastanowcie jak glosuja wasi poslowie, bo z tego co ja widze, to 99% z nich priorytetowo traktuje kwestie swiatopogladowe, a prawie nikt nie dba o budzet, gospodarke. Moj wyzywajacy temat zwraca na to uwage. Jednym glosowaniem pozbylismy sie 2 mld PKB i 7 tym miesc pracy -malo? Inwestycje zagraniczne w 2011 roku za 10 mld euro daly 22 tys miejsc pracy -kazdy niech sobie policzy ile kosztuje stworzenie miejsca pracy, a jak latwo poslowie je zabrali. W imie swiatopogladu, ze Polak to katolik, a nie zyd. 22 kraje UE dopuscily uboj rytualny i bardzo sie ciesza ze lider tej branzy (od 2009 Polska byla najwiekszym producentem miesa koszernego na swiecie) odpuszcza sobie przez lata zdobywane i pielegnowane kontakty.

    Odpowiedz
    IP: 37.228.xx6.xx8 
  • walezy_gość

    15.07.2013, 22:12

    bruk niech zrobia najpierw

    bruk niech lepiej zrobią, malbork swoją betonkę jakoś pod stołem załateił że asfalt zalali na płyty. a tu niemieckie kamienie daja sie nam we znaki

    Odpowiedz
    IP: 91.241.xx2.xxx 
  • ADAM_gość

    15.07.2013, 23:23

    A mnie sie marzy ...

    Tak czekam i czekam aby przejść się z Górek na Bajkowe i abarot atu nic ... Matki z wózkami , inwalidzi, emeryci i dzieci wyjdźmy na jedynkę i pokarzmy raz ,że potrzeba chodnika. aby połączyć te dwa osiedla. Władze obiecują ,dyrekcja odwleka ,posłów brak a nam bida .Worek na plecy i poboczem sie wlec . OT MIASTO ! A w lasach to ścieżki pobudowali koło Swarożyna !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.