Wybory 2010. Komitety rozpoczynają kampanię - PiS bez kandydata?

Kto zastąpi Zenona Odyę? (fot. tcz.pl)
Wybory 2010. Komitety rozpoczynają kampanię - PiS bez kandydata?
Powoli zaczyna się rozkręcać kampania przed listopadowymi wyborami samorządowymi. Partie i komitety przygotowują programy i pracują nad strategią działań. Na razie największą niespodziankę zrobił pretendujący do fotela prezydenta Tczewa, Witold Sosnowski. Obecny starosta zdecydował, że nie będzie startował z listy Prawa i Sprawiedliwości i o fotel prezydenta powalczy, reprezentując założony niedawno komitet wyborców "Razem i Odpowiedzialnie".

O tym, że w partii Jarosława Kaczyńskiego na Pomorzu nie dzieje się najlepiej pisaliśmy niedawno w naszym serwisie . W ub. miesiącu komitet Polityczny PiS rozwiązał całe struktury w pomorskim okręgu nr 25. Nie istniał zarząd wojewódzki, ani żadne struktury powiatowe. Wyznaczono jedynie pełnomocniczkę okręgu, którą została Hanna Foltyn-Kubicka. Na nieco ponad dwa miesiące przed wyborami rozpoczęto "przebudowę" struktur lokalnych. W Tczewie zakończyło się to powstaniem Komitetu Wyborczego Wyborców "Razem i Odpowiedzialnie", do którego przeszła większość dotychczasowych symaptyków partii. W połowie października ma nastąpić oficjalna inauguracja kampanii:

- Zmieniło się to, że w związku z zawirowaniami organizacyjnymi, które powstały w naszym województwie, większość z nas zdecydowała się na start z niezależnego komitetu "Razem i Odpowiedzialnie". - wyjaśniał nam wczoraj dotychczasowy prezes zarządu powiatowego PiS-u, Krzysztof Misiewicz.

Kandydatem na stanowisko prezydenta Tczewa z ramienia komitetu został starosta Witold Sosnowski, który wczoraj wieczorem zamierzał definitywnie zrezygnować z członkostwa w Prawie i Sprawiedliwości:


- Podjąłem decyzję o startowaniu z komitetu wyborców "Razem i Odpowiedzialnie". To grupa mieszkańców Tczewa i powiatu, którzy zdecydowali się tworzyć go razem ze mną, widząc problemy dotyczące struktur Prawa i Sprawiedliwości. - wyjaśnia Witold Sosnowski - Praktycznie rozwiązano dawne struktury, widzimy, że wszystko stoi w miejscu i podjęliśmy decyzję, że będziemy wspólnie startować z komitetu niezależnego. Kieruje mną przekonanie, że mieszkańcy Tczewa chcą, by przyszły prezydent podejmował sam decyzje, bez wpływu zewnętrznych czynników, programów partyjnych, które mogą być dużym ograniczeniem - z mojego doświadczenia mogę wymienić choćby przykład szpitala, gdzie partia była negatywnie nastawiona do prowadzonych przez nas przekształceń.

Struktury Prawa i Sprawiedliwości w Tczewie wciąż jednak istnieją - na pełnomocnika powiatowego partii wyznaczono Piotra Antczaka. Tymczasem o to, jak ocenia sytuację w tczewskim PiSie, zapytaliśmy posła tej partii Kazimierza Smolińskiego:

- To kwestia oceny, czy jest dobrze, czy źle. Jest pewien rozłam, ale kryzysy się zdarzają. Moim zdaniem zostaną pokonane. Pewne decyzje mają konsekwencje nieodwracalne. Trudno na razie o szczegóły, bo nie wiem, kto będzie startował z naszej listy, kto z niezależnej. Wszystko okaże się w ciągu najbliższych dni. Prawo i Sprawiedliwość wystawi swoje listy do wyborów, natomiast jeśli chodzi o kandydata na fotel prezydenta Tczewa tej decyzji jeszcze nie ma - nie wykluczam, że taki kandydat się pojawi, ale jest to raczej mało prawdopodobne. - tłumaczy.

Do przedwyborczej rozgrywki szykują się również inni kandydaci do prezydenckiego urzędu. Tczewska Platforma Obywatelska inaugurację kampanii wyborczej zapowiada na 4. października. Wtedy w sali Centrum Edukacji Dorosłych odbędzie się konwencja powiatowych struktur PO, na której zaprezentowana zostanie sylwetka kandydata na stanowisko prezydenta Tczewa, Włodzimierza Mroczkowskiego, ale nie tylko:

- Zaprezentujemy naszych kandydatów do organów samorządu terytorialnego z terenu powiatu tczewskiego - na prezydenta Tczewa, burmistrza gminy i miasta Gniew, burmistrza miasta i gminy Pelplin, wójta gminy Tczew oraz kandydatów na radnych Sejmiku Województwa Pomorskiego, radnych powiatu tczewskiego, radnych miasta Tczewa, przedstawimy również tematy, hasła i cele wyborcze - wyjaśnia Włodzimierz Mroczkowski, przewodniczący Platformy Obywatelskiej w Tczewie - Na naszych listach znajdzie się kilka nazwisk, które dla wielu mogą okazać się niespodzianką, ale wszystko okaże się w przyszłym tygodniu.

Do wyborów przygotowuje się również Porozumienie na Plus - ugrupowanie, z którego pochodzi dotychczasowy prezydent, Zenon Odya. Pełniący już czwartą kadencję włodarza miasta nie zdecydował się na kolejny start, ale oficjalnie poparł swojego zastępcę, Mirosława Pobłockiego:

- Nie planujemy raczej żadnej spektakularnej inauguracji kampanii. Wychodzę z założenia, że kampania to nie są fajerwerki, ale na obraz kandydatów powinno się pracować cały czas, stąd też my pracujemy od czterech lat - a w moim wypadku od ośmiu. Oczywiście poinformujemy oficjalnie o inauguracji i zaprosimy na spotkanie z naszymi kandydatami. Partie polityczne mają sporo pieniędzy na podobne wydarzenia, ale ja uważam, że środki pieniężne są potrzebne do innych ważnych celów. - tłumaczy wiceprezydent.

Polskie Stronnictwo Ludowe zdecydowało się nie wystawiać swojego kandydata i prawdopodobnie poprze Mirosława Pobłockiego, zaś Sojusz Lewicy Demokratycznej, postawi na Adama Piłata, przewodniczącego Rady Powiatowej SLD w Tczewie. Na przedwyborczej giełdzie nazwisk w kuluarach wymienia się również Janusza Akcermana i Romana Liebrechta, jednak obaj panowie nie poinformowali jeszcze oficjalnie o planach na zbliżającą się kampanię.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (82)
dodaj komentarz

  • kasia_gość

    01.10.2010, 00:02

    wicio, wicio

    I bardzo dobrze, że Starosta idzie z Komitetu Wyborców. Prezydent powinien być bezpartyjny!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx8 
  • Rio_gość

    01.10.2010, 00:15

    Wybierz RIO zrobimy z Tczewa RIO GRANDE

    Cytuj
    IP: 83.11.xx8.xx4 

    mar_gość

    01.10.2010, 00:19

    Sosnowski teraz wygra

    Nie oszukujmy się, po tym ruchu Sosna wygra te wybory. I ma racje - dość polityki mam w telewizji, w mieście jej nie chcę

    Cytuj
    IP: 91.94.xx7.xx3 

    monia_gość

    01.10.2010, 00:22

    Tczew może być spokojny

    Tczew może być spokojny - Sosnowski wygra, a nasze miasto dalej będzie szło w dobrym kierunku.

    Cytuj
    IP: 91.94.xx1.xx9 

    Jac_gość

    01.10.2010, 00:26

    Wow Sosnowski jest mądry

    starosta wie co robi. Jak PiS był u władzy to on wbrew naciskom dążył do polepszenia sytuacji szpitala wbrew zakazom przekształceniowym Pisu. Gość sie nie da naciskom, będzie grał dla Tczewa. Popieram

    Cytuj
    IP: 178.56.xx6.xx1 

    mistrzu_gość

    01.10.2010, 00:30

    Ale jaja

    Patrzcie Wituś jednak ma swoje zdanie. Takich gości należy cenić. Może to na niego zagłosuję

    Cytuj
    IP: 87.96.xx1.xx5 

    xct_gość

    01.10.2010, 00:35

    Polecam www.tczewskie.pl

    To jest dobra robota. Dość z kiełbasą!!!

    Cytuj
    IP: 79.162.xx8.xx2 

    um_gość

    01.10.2010, 00:41

    Panie Odya może pan spać spokojnie

    Panie Odya może pan spać spokojnie, Sosnowski wyrasta nam właśnie na nowego lidera - godny następca, nie naśladowca, który napewno będzie równie dobrze dbał o Tczew, a może i lepiej niż pan.

    Cytuj
    IP: 91.94.xx4.xx0 

    2010_gość

    01.10.2010, 00:47

    Niezły start kampanii

    Pobłockiego znam - to ten od nieudanej karty miejskiej, pułkownik Mroczkowski to ten co chce zrobić porządek z urzędnikami, Sosnowski to starościna co PiSiu teraz robi sam. A co to za misie egzotyczne ten Libreht, Piłat Poncjusz i Ackerman?

    Cytuj
    IP: 178.56.xx3.xx2 

    POmocy_gość

    01.10.2010, 00:59

    Disco polo będą Mroczkowskiemu puszczać

    Konwencja PO będzie z muzyką, a jej gwiazdą bedzie nie jaki były playboy pan Pawlusek co to się księżom nie kłania. Dalej przemaszeruje pułkownik Włodzimierz i da pokaz jak ustrzelić złego urzędnika.

    Cytuj
    IP: 87.96.xxx.xxx 

    lsd_gość

    01.10.2010, 01:08

    Tczew to fajne miasto jest

    Fajni ludzie tu mieszkają

    Cytuj
    IP: 91.94.xx0.xx1 

    zibi_gość

    01.10.2010, 02:03

    Teraz się porobiło

    Napewno zagłosuję na bezpartyjnego kandydata - co robię co 4 lata, do tej pory poz oszołomami bezpartyjny był Zen Odya. Teraz, cóż bezpartyjnych jest dwóch kandydatów i to właśnie między Poblockim a Sosnoskim będę się z rodziną zastanawiać. No cóż autobusami jeździmy co dziennie i swoje zdanie o karcie mamy.

    Cytuj
    IP: 178.56.xx4.xx8 
  • tczewianin_gość

    01.10.2010, 00:03

    Brawo SOSNOWSKI

    Gość pokazał, że nie da się naciskom z Warszawki i Trójmiasta. Będę na niego głosować.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • szczur_gość

    01.10.2010, 00:17

    jak

    porzucił tonący PIS-okręt

    Cytuj
    IP: 83.11.xx8.xx4 

    !_gość

    01.10.2010, 16:18

    Jakoś ten "gość" mnie nie przekonuje a przynajmniej jego wypowiedzi

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • andrzejtcz_gość

    01.10.2010, 00:08

    Teraz Sosnofski to zdecydowany lider

    Ha. Tego się nie spodziewałem, że Starosta zaryzykuje zostawiając PiS. Znaczy się że dla goscia władza nie jest celem sama w sobie, bo PiS daje te maxymalinie 20 % głosów za sam szyld. Ale Sosnowski jest jak Odya kiedyś - porzucił partię dla miasta. Gratuluję.

    Odpowiedz
    IP: 178.56.xx2.xx2 
  • RIO_gość

    01.10.2010, 00:18

    PIS

    dla goscia władza JEST celem sama w sobie widział ,że z PIS-em nie wygra

    Cytuj
    IP: 83.11.xx8.xx4 

    Moo Joo_gość

    01.10.2010, 17:56

    Bzdura. Odyja zrobił to dla miasta, a Sosnowski uciekł z tonącego okrętu i tyle.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • Mieszkaniec_gość

    01.10.2010, 00:13

    No moze byc ciekawie

    No moze byc bardzo ciekawe jak to sie teraz wszystko potoczy...

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx6.xx2 
  • wwe_gość

    01.10.2010, 02:12

    Pewnie wygra ktoś bezpartyjny

    Bo nie oszukujmy się pan Mroczkowski nie ma szans podobnie jak Piłat i inni. Zostaje Sosna i Pomłot.

    Cytuj
    IP: 87.96.xx1.xx6 
  • No Mercy_gość

    01.10.2010, 00:22

    PiS don`t go PiS don`t go:P

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx0.xx4 
  • sztabel_gość

    01.10.2010, 00:35

    www.tczewskie.pl

    Polecam http://www.tczewskie.pl I wszystko w temacie... nie mogę...

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx3.xx8 
  • błacha ha ha ha_gość

    01.10.2010, 00:50

    plakat Pobłockiego?

    Pobłocki ma już plakat wyborczy?? Dobry!!!

    Cytuj
    IP: 91.94.xx2.xx1 

    RIO GRANDE_gość

    01.10.2010, 11:14

    Widać robotę ZUja - Kaffkał roboty!

    http://www.rio-copacabana.de/rio003.jpg niezły wybór

    Cytuj
    IP: 79.188.xx7.xx0 
  • bartek_gość

    01.10.2010, 00:40

    Sosnowski

    od początku wiedziałem, że nie pójdzie z pisem- przecież chciał szpital prywatyzować. Dobrze zrobił, odważna decyzja.

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx7.xx7 
  • Andrzej K._gość

    01.10.2010, 00:47

    racja

    Dla mnie poparcie, jakie udzielił Odya- Pobłockiemu jest wyłącznie wynikiem tego, że nie mógł zrobić inaczej- sam wówczas przyznałby się do tego, że źle dobrał sobie zastępcę. Kolejna sprawa- sprzeciwiłby sie komitetowi. Piłat- who is this? Mroczkowski- człowiek, który tyle razy miał okazję przekonać się, że nie chcemy go na prezydenta miasta- jest dla mnie bezczelny próbując kolejny raz nas nabrać. Sosnowski- może być

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx3.xx8 
  • zero_gość

    01.10.2010, 01:16

    I co to za kandydaty

    Szkoda, że Jasiu Kulas nie startuje, ten by dopiero miasto rozwalił, ale na szczęście Moczkowski nie da rady bo drugi raz startuje i za słaby jeswt - chyba że doda mu sie wynik z przed 4 lat do tego rocznego to może coś tam ugra.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • książe Witold_gość

    01.10.2010, 06:55

    Ma trzeci z braci Mroczek jeden tylko atrybut acz wielki - startuje z PO. Po za tym to gościu nie ma jakichkolwiek umiejętności by kierować miastem. Pobłocki może być ale i tak Sosnofski chyba jest najlepszym kandydatem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • Ike_gość

    01.10.2010, 07:14

    PiS a wybory samorzadowe

    PiS się lekko radykalizuje przed wyborami samorządowymi, odchodzą chociaż czasem nie dobrowolnie tzw liberalni, a przyjmowani są ludzie z LPR np. w Starogardzie. Po mieście krąży plotka, ze z PiS na prezydenta miasta miałby startować brat posła, posła który stał się uchem i prawą ręka Prezesa PiS na pomorskie

    Odpowiedz
    IP: 83.13.xxx.xx2 
  • tczewik_gość

    01.10.2010, 08:03

    ale motyw

    To się zaczęło ze wskazaniem na Starostę. Jak się skończy zobaczymy. Oby gość wygrał.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx4 
  • wow - ja nie mogę_gość

    01.10.2010, 08:05

    Ile tu klakierów - starosty sztab działa nawet w środku nocy

    Odpowiedz
    IP: 85.25.xx9.xx4 
  • hehehe

    01.10.2010, 08:49

    ...

    nie ma spania - czas pogania - widocznie każdemu w starostwie zależy aby się sosny pozbyć, ludzie mówią ...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    kania_gość

    01.10.2010, 16:22

    Też tak uważam !!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • go mirek and włodek_gość

    01.10.2010, 08:13

    nieładnie uciekać z tonącego okrętu panowie z pisu

    Odpowiedz
    IP: 212.227.xx8.xx1 
  • gość_gość

    01.10.2010, 08:46

    trudny wybór

    Dobrze piszecie, miastem powinien kierować czlowiek, któremu nie zalezy na robieniu kariery, tylko który naprawdę kocha nasze miasto, będę się więc zastanawiać nad Panem Sosnowskim i Pobłockim, bo bardzo dużo działają dla Tczewa

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx1.xx5 
  • Lady_gość

    01.10.2010, 09:27

    Jarek rozwiązał struktury PiS na Pomorzu, ot i cała tajemnica. Nie ma co dorabiać Sosnowskiemu ideologii. Jakby PiS go poparł, byłby happy. Zadna popłuczyna po PiS mnie nie interesuje. PO w osobie generała LWP odpada. Zostaje Pobłocki.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • z tczewa!_gość

    01.10.2010, 09:37

    sosnowski - duży brak lojalności

    Bardzo niesmaczna była ta decyzja P.Sosnowskiego , stawia go ona jako osobę ,której nie można ufać jako partnerowi. W mojej ocenie kandydat postawił wszystko na jedną kartę: jeśli wygra to znaczy ,że podjął słuszną decyzję, z kolei jeśli przegra to oznacza jego koniec na scenie politycznej.(przynajmniej takie standarty powinny panować w demokratycznym państwie) Generalnie wśród obecnych kandydatów nie ma dla mnie odpowiedniej osoby -P. Mroczkowski niestety jest z partii obiecującej - nierobiącej -P. Pobłocki to marionetka obecnego prezydenta, który przypomnę został wyrzucony z PO -P. Sosnowski okazał się nie lojalny i zastanie najprawdopodobniej dyscyplinarnie usunięty z PISu Jednym słowem nie mam na kogo głosować - a może ktoś mnie przekona? Czekam na komentarze

    Odpowiedz
    IP: 80.52.xx3.xx8 
  • Lokis_gość

    01.10.2010, 10:21

    To siedź w domu

    ~ z tczewa!_gość napisał/a >Jednym słowem nie mam na kogo głosować - a może ktoś mnie przekona?< Twoje dąsy wyborcze nikogo nie interesują, jeżeli nie masz na kogo głosować, to siedź w domu i nie marudź do 2014, że Ci coś nie pasi...

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 

    antcz_gość

    01.10.2010, 10:25

    Sosnowski sam złożył rezygnację

    Mówią że starosta sam złożył rezygnację z pisu.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx0.xx4 
  • Obserwatorium Kapitana Żbika _gość

    01.10.2010, 09:58

    CIekawe ;)

    Ciekawe jest ot że osoby, które tak "liżą" mająte same IP :) Cudnie, faktycznie Komitet i zwolennicy Pana Sosnowskiego działją non stop ;) i niech działają, internet to nie wszystko. a To że odszedł z PIS nie jest wynikiem, działań Pana Sosnowskiego, tylko że za dużo by stracił, gdyz PIS na arenie politycznej stracił w poprzednich miesiącach bardzo dużo. Chcąc dodać sobie troszkę głosów zrezygnował z PIS ;) ale uwierzcie mi nie ma niczego gorszgo jak brak poparcia partyjnego. Dodatkowo wszyscy piszą o szpitalu, że to zasługa Pana Starosty, ale nie do końca. Przyglądając się sprawie szerzej, brało w tym udział wielu ludzi, z wielu partii, nie tylko Pan Witold !! Mydlenie oczu jest piękne, ale nie dajmy się zwariować. Pisanie komentarzy typu kto potrafi kierowac, kto nie potrafi pozostawię bez komentarza, w którymś poście przeczytałem że "Mroczkek" nie ma zdolności do kierowania. W woli przypomienia był dowódcą jednostki wojskowej, Dyrektorem w Urzędzie Wojewódzkim, a na taego typu stanowiska nie wybiera się byle kogo bez przygotowania. Pan Pobłocki dobrze ze startuje, przynajmniej będzie można zobaczyć jak PIS, Un partyjny i PO walczą ... Dla mnie Witold Sosnowski zawsze będzie PIS i tyle... Nie ważne czy zrzeszony czy nie, ale jego poglądy mówią same za siebie... Ludzie przeciez to wszyskto jest zrobione i ujaniwone celowo przed wyborami... Po wyborach może zawsze przyczepićsię do SLD albo jakiegos innego ugrupowania, a nawet wrócić do PIS i o tym pojęcia nie będziecie mieli... Bo już nikt się nie będzie tym tematem interesował ;) Pozdrawiam wszystkich sympatyków Pana Starosty, którzy cięzko pracują pisząc pozytywne komentarze ;) Wielu was tutaj nie ma ;) a ludzie mądrzy widzą, ile razy piszecie i gdzie piszecie i na kogo piszecie negatywnie... Do wypowiedz trzeba mieć wiedzę... Teraz będzie tak że np. Witold zostanie Prezydentem z mostem coś nie będzie wychodziło to nikt nie powie, że to jego wina, tylko następcy ;) Reasumując co będzie to będzie, ja stawiam na Mroczkowskiego ... Dlaczego proste moje uzasadnienie, kierował już instytucją, nie boi się mówić o problemach, jest osobą, która jak może to pomoże, obiektywny, konkretny kandydat. Przedewszystkim zawsze przygotowany, i potrafi mówić. Co jest wielkim minusem Pana Starosty jak dla mnie, który jest prawie wiecznie nie przygotowany, brak doboru słów, oraz flegatyczność wypowiedzi, jest po prostu dla mnie nie dopuszczalna.

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx7.xx9 
  • Tak_Dla_Tczewa_gość

    01.10.2010, 10:06

    Mirek Prezydentem

    Tylko nie partyjny Prezydent. Zaraz się zacznie obsadzanie stanowisk swoimi działaczami ( oczywiście rodzina na pierwszym miejscu ). Takie przewietrzanie urzędu już zapowiada Mroczkowski. Pewnie podobnie zadziała i Sosnowski. Zachwalacie go za przekształcenia w szpitalu, a jaki jest w tym jego udział ? Gdyby nie argumenty Bonieckiego i głosy radnych powiatu, Sosnowski nic by w tej sprawie nie zdziałał. Jaki zatem nam za wybór pozostaje - Pobłocki. To osoba kompetentna i pracowita. A swoją drogą chciałbym wiedzieć jakie konkretne uwagi macie do karty miejskiej. Osoby na co dzień korzystające z tej karty bardzo ją sobie chwalą, a krytykują korzystający ze służbowych samochodów. Wybierzcie Pobłockiego.

    Odpowiedz
    IP: 80.52.xx4.xx6 
  • Pjoter_gość

    01.10.2010, 10:57

    Niech PiS wystawi silnego kandydata

    dość towarzystwa wzajemnej adoracji z kręgów PO, jakie oglądamy od lat. Nic się tu nie robi w Tczewie. To ogólne kalectwo platformy, jej nieudolność, a często świadome działanie na niekorzyść przenosi się na grunt lokalny

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xxx 
  • student_gość

    01.10.2010, 11:05

    Prezydent....

    Pan Sosnowski od dawna zatrudniał radnych z PiS w Starostwie, p. Urban, p. Kajzer, p. Kafka i nie wieże aby tego nie robił w Urzędzie Miasta bo jego adoratorzy tylko na to liczą, ja zagłosuje na kandydata Pis - jest dobry kandydat a może kandydatka z tego komitetu , przecież Platforma ma już obstawiona e swoje stanowiska Urzędzie

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx4.xx9 
  • :( :( :( masakra _gość

    01.10.2010, 11:07

    pis niech najpierw upora się ze soba a potem zabiera sie do rządzenia wymiencie prezesa bo Kaczynski robi takie szumy ze patrzeć na niego nie można

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • 1_gość

    01.10.2010, 14:16

    Wiatr ci hula w pustej głowie!

    Ty gościu masz masakrę między uszami, stąd te "szumy" - idź do laryngologa to ci pomoże. Będziesz miał mniej szumów, jak odstawisz GW-prawdę i TVN-a.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx7.xx0 
  • ...._gość

    01.10.2010, 12:29

    Osiągnięcia kandydatów

    Może warto zrobic małe zestawienie w zakresie osiągnięć inwestycyjnych i organizacyjnych: Mroczkowski - ? Pobłocki: Muzeum Wisły, orliki, kilka kilometrów dróg miejskich, bulwar, przystań, groga widokowa, ścieżka przyrodnicza, ul. Nadbrzeżna, węzeł dworcowy, dom przedsiębiorcy, składowisko odpadów, karta miejska, wzięcie do nogi Veolii, kilkadziesiąt mieszkań komunalnych, remonty szkół i przedszkoli, utrzymanie na dobrym poziomie funkcjonalnym spółek gminnych Sosnowski: wiadukt 1 Maja (50/50 z miastem), ul. Rokicka (50/50 z miastem), wiadukt WP (50/50 z miastem), droga w Wędkowach (50% współfinansowanie przez Rationel i Marszałka), siedziba starostwa (nóż na gardle z powodu decyzji zamknięcia przez strażaków), przepusty na Bałdowskiej, utrzymanie na powierzchni szpitala, koszenie trawy na poboczach (za pieniądze miasta),

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx8 
  • Robcio_gość

    01.10.2010, 21:37

    Klub adoracji poblockiego sie obudzil

    Co za sciemna..przypisujecie mirkowi zaslugi odyi i poszczegolnych radnych!! Az patrzec sie na to nie chce!!

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx8 

    pp_gość

    02.10.2010, 12:00

    Dodaj jeszcze kto i o ile zwiększył zadłużenie naszego miasta i powiatu. Przecież te kredyty i obligacje są po to by w ostanim roku przed wyborami się wykazać. A potem pretensje do PO że dług publiczny rośnie...Pan Sosna wyemituje obligacje za 14 mln zł. !!!! a my mieszkańcy to ładnie z odsetkami spłacimy...

    Cytuj
    IP: 83.25.xx6.xx3 
  • gość_gość

    01.10.2010, 12:33

    Przy wyborze oprogramowania karty miejskiej Pan Prezydent brał niestety pod uwagę tylko jedną firmę z Gdańska - ciekawe co ?. Oprogramowanie karty miejskiej jest wadliwe i o tym możemy sie przekonywać na co dzień. Wiesza się, nalicza raz za mało raz za dużo, przypomnijcie sobie kilometrowe kolejki podczas składania wniosków o kartę miejską. Kasowniki i oprogramowanie razem wzięte ma swoje korzenie w Turcji. Gdyby nie rozpoczęto inwestcji dworcowej to z przedwyborczych obietnic nic by nie zostało. Przypominam były to obietnice Pana prezydenta.

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx3.xx6 
  • tczewiak_gość

    01.10.2010, 12:43

    masz rację PJOTER

    Dojście do prezydentury Mroczkowskiego z PO to najgorsze co może być dla Tczewa , bo to partja zakłamania i nic nie robienia oprucz tatrzyku medialnego przeciw PISowi w celu utrzymania sie przy władzy. A pozostali kandydaci bez silnego zaplecza w województwie i na wiejskiej NIC DLA TCZEWA NIE ZAŁATWIĄ. NIECH PIS WYSTAWI MOCNEGO KANDYDATA

    Odpowiedz
    IP: 80.52.xx3.xx8 
  • henryk_gość

    01.10.2010, 14:10

    Przed tą kadencją nic w Starostwie nie robili

    Dwie kadencje poprzednie powiatu to zastój i marazm był, teraz jednak się dużo dzieje miedzy innym dzięki także pracy urzędników i chęci współpracy tak ze strony miasta jak i powiatu. I to fakt ze Powiat się ruszył jak przyszedł Kucharek z Sosnowskim.

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx6.xx9 
  • ...._gość

    01.10.2010, 17:13

    szanowny Henryku, masz 101% racji, tylko czy zadałeś sobie pytanie dlaczego tak się działo? Albo inaczej, dlaczego teraz ruszono to wszystko. otóż powygasały terminy użytkowania remontowanych obiektów i trzeba było, je piorunem robić, bo groziło nam zamknięcie obu wiaduktów i samego starostwa, którego budynki miały być definitywnie zamknięte w kwietniu tego roku (swoją drogą to niezła wtopa z poślizgiem odbiorowym z powodu nieudolności). A że to wszystko się udało uruchomić, żeby nas uchronić przed paraliżem, to rzeczywiście duży sukces Satrosty, Prezydenta i pracowników starostwa. Tyle, że trzeba pamiętac, że to nie było nic nadzwyczajnego, tylko zwykłe realizowanie zapisów ustawy o samorządzie terytorialnym w zakresie obowiązków utrzymania dróg i ciągłości administracji. Żadne fajerwerki, żadne wielkie nadzwyczajne działanie, ot zwykłe wypełnienie obowiązków.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx9.xx8 
  • do tczewiak_gość

    01.10.2010, 14:19

    Masz rację, że partyjny kandydat to złe rozwiązani

    Prezydent musi być bezpartyjny, Odya pokazał że można, wtedy Tczew jest Tczewem a nie pobojowiskiem członków różnych partii gdzie na prezesów spółek wsadza się jakich partyjniaków

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx6.xx8 
  • gość_gość

    01.10.2010, 14:45

    to są również osiagnięcia prezydenta i innych

    A gdzie aqua park, stadion lekkoatletyczny ?????. Karta miejska to porażka, jak dziś wygląda dworzec autobusowy - porażka, żule na ulicach miasta - gdzie straż miejska, już nie mówiąc złośliwie, że jak się człowiek przejdzie na starówkę to na pewno w g... no psie wdepnie. Jeżeli chodzi o dobrą kondycję spółek gminnych to przypomina mi się artykuł o wysokich premiach dla zarządu wodociągów przy jednoczesnym wykazaniu przez spółkę strat w działalności, bulwar taki piękny, ale z wadami, które się uwidoczniły podczas powodzi. Miliony wrzucone w błoto - brak zasuwy na kolektorze wodociągowym, poziom Wisły powodował podtopienia woda przechodziła kanalizacją. W czasie powodzi to tylko tak ładnie wyglądało dla publiczności, rzeczywistość była inna wielki chaos, brak koordynacji istna łapanka na całego. Brak worków, brak piasku wszystko załatwiane na prędce. Pan Mroczkowski stał się tarczą dla kol. Jezierskiego nie daj Boże przyszły wiceprezydent, który szuka drzazgi w oku bliźniego, a belki w swoim nie zauważa. Mandat radnego utrzymał dzięki kolesiostwu, bo żekomo klub sportowy Wisła nie prowadził działalności gospodarczej.

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx3.xx6 
  • ...._gość

    01.10.2010, 16:58

    drogi gościu z IP ze starostwa, mylisz ludzi i obietnice. Aquapark i stadion obiecywał p. Odya, bo to on był (jest) prezydentem, Pobłocki jest jedynie zastępcą gospodarczym. Co do karty miejskiej, znam wielu ludzi, którzy są z niej bardzo zdowoleni i uważają, że została słusznie wprowadzona, żeby ukrócić samowolę Veolii w wyciąganiu pieniędzy z kasy miejskiej. Masz wodę? Masz oczyszczone ścieki? Śmieci regularnie wywożą? Ciepło w domu? Więc o o co chodzi? Dobrze działaja spółki, czy nie? Sprawdź ceny smieci w miastach, gdzie pozamykano składowiska. W kwestii powodzi myślę, że dobrze byłoby sprawdzić, kto i za co odpowiada w sytuacjach kryzysowych, a potem pisać. Nie bardzo rozumiem jakie miliony wyrzucono w błoto z powodu braku zasuwy burzowej na kolektorze deszczowym, te trochę worków na studzienkach i kilkanaście godzin pracy pompy? Przesadzasz. Powiem Ci tylko tyle, że dzięki inwestycji w bulwar i przystań podniesiono o ponad 2m ul. Nad Wisłą i znacznie poprawiono warunki ochrony powodziowej tego obszaru. Szkoda, że nie zauważyłeś, że został spełniona największa obietnica, czyli budowa galerii handlowej i kina, a to akurat w warunkach rozpasanej tczewskiej braci kupieckiej wymagało dużej odwagi. W kwestii dworca autobusowego to kompletnie nie rozumiem pretensji. Może chciałbyś, żeby na okres budowy węzła wybudować luksusowy dworzec zastępczy? Przeginasz kolego. Rok utrudnień i będzie super. Spójrz krytycznie na to co robi Starosta, bez składu, bez ładu bez logicznego harmonogramu i do tego za miejską kasę. Skomasował inwestycje w okresie przedwyborczym i do tego wiedząc, że będzą i tak kłopoty z powodu węzła i dojazdówki do A1, dlaczego nie zaczął inwestycji dwa lata temu? Dlaczego grzebał się z 1Maja ponad wszelki standardy przyzwoitości, dlaczego wiadukt, który powinien byc budowany góra 8-10m-cy robi w 15? Dlaczego żeby zrobic przepusty na Bałdowskiej zamyka na miesiąc ulicę, a nie buduje tymczasowych objazdów, tak jak to robią na dojazdówce do A1? Dlaczego, dlaczego... ano dlatego, że jest słabiutki w te klocki.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx9.xx8 

    ip_gość

    01.10.2010, 20:10

    ludzie o co wy się kłócicie

    to wszystko i tak za nasze pieniądze, z podatków, mi tam wszystko jedno kto będzie prezydentem, byle było dobrze

    Cytuj
    IP: 87.96.xx0.xx1 
  • Tczewiak_gość

    01.10.2010, 15:44

    Wybory

    Moim zdaniem Prezydentem może byc nawet kandydat parti- pewnie lepsze przełozenie na środki z poza miasta ale niech to będzie uczciwy i z pewnym doświadczeniem kandydat, Z tych co tutaj widze to moim zdaniem nadaje się Pan Pobłocki, Pan Sosnowski no i niech PiS wystawi swojego kandydata.Szkoda,ze PO ma za kandydata p. Mroczkowskiego- to zły kandydat a w PO napewno sa lepsi kandydaci, życze mieszkancom Tczewa czyli takz we sobie rozumnego wyboru-NIE GLOSUJMY NA LISTE KOMITETU ALE PATRZMY JACY TAM STARTUJĄ LUDZIE I WYBIERZMY DOBREGO NASZEGO REPREZENTANTA , pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx4 
  • xyz_gość

    01.10.2010, 20:42

    Tylko Mroczkowski

    Głosuję na pana Włodzimierza i na platformę

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx6.xx9 
  • z miasta_gość

    02.10.2010, 07:34

    Popieram Włodzimierza

    Głosuję na PO

    Cytuj
    IP: 87.96.xx0.xx8 
  • poparcie_gość

    01.10.2010, 21:32

    Popieram pana Ackermana

    Pan Akerman był kiedyś już radnym, może przyszedł czas aby dać mu szansę się wypowiedzieć.

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx3.xx0 
  • Ada_gość

    01.10.2010, 22:00

    Sosnowski

    Ok komitet mira widze deprecjonuje sukcesy witka,, nie ladnie..dla mnie najskuteczniejszy,m.in. Za inwestcje, remontyi projekty spoleczne w szkolach

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx8 
  • czas na zmiany-bez ukladow_gość

    01.10.2010, 23:21

    tczewianie

    czytamy moze przysli wlodarze panowie S.M.P.przeciez wlasnie dzieki nim mamy taki wizerunek naszego miasta takie tez mamy nasze miasto co potrafia wiemy co moga wniesc wiemy jak jest wiemy jak bedzie mozna oczekiwac wydaje sie czas nowe osoby nie zwiazane z tymi ukladami jak pisze redakcja pojawily sie w kuluarach nowe nazwiska moze to jakas szansa na nowa przylosc i jakosc w naszym miescie ...czekamy na decyzje

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx3.xx1 
  • ...._gość

    02.10.2010, 07:52

    droga Ado, nikt nie deprocjonuje, tylko pokazywane sa fakty. Twój komentarz to taki świat wg. PiS, czyli jak my to wolno, jak oni to zajadły, wściekły atak.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xx6 
  • mamaj_gość

    02.10.2010, 10:17

    Raczej świat według PO. Nie robimy nic bo przeszkadzał nam Prezydent, teraz w sejmie przeszkadza Pis, a potem kto będzie wam przeszkadzał? Yeti?

    Cytuj
    IP: 83.25.xxx.xx0 
  • tcz_gość

    02.10.2010, 09:29

    PO tylko nie to

    Nie ukrywam, że jestem zwolennikiem PISu i nie da się ukryć błędów tego ugrupowania na wszystkich szczeblach. Nie zmienia to faktu , że nie ma alternatywy dla PISu , poniewaz Platforma to najgorsze zzzzzzzło dla Tczewa. Widzimy wszyscy co PO robi , raczej nic nie robi. Nawet pomimo dobrych chęci pana Mroczkowskiego nie zrobi on nic bez pozwolenia P.Nowaka przydupnika Tuska z podwórka. Kaczyński rozwiązał struktury PISu bo były problemy nie da sie ukryć , ale tym sposobem wyczyścił szeregi z nie lojalnych ludzi i konsekfencją tego było odejście P.Sosnowkiego i jego piesków odeszły z PISu z podkulonymi ogonami.

    Odpowiedz
    IP: 80.52.xx3.xx8 
  • ...._gość

    02.10.2010, 14:19

    z całym szacunkiem drogi tcz, ale jesteś lekko śmieszny. PO to zło i to dla Tczewa, a PiS to samo dobro również dla Tczewa, bo tak rozumiem Twój ciąg logiczny. Tylko mam jedno pytanie do Ciebie, kto do tej pory był trzonem pisowskiej gwardii w RM, jaki jest poziom intelektualny i mentalny tych ludzi i cóż oni takiego wielkiego dali temu miastu? Przyznam szczerze, że oprócz paru znaczących medialnie rozrób typu anteny gsm, czy pomnik żołnierzy radzieckich + kilkanaście idiotycznych kłótni ja nie znajduję nic budującego. Zresztą jesteś niekonsekwentny, bo tych sztandarowych pisowców nazwałeś kundelkami z podkulonymi ogonami, w takim razie kto jest prawdziwym pisowcem w tym mieście i jakie ma zasługi. Pomiń Kazika S., bo on sie nie liczy, sami pisowcy go wyautowali żrąc się między soba.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx1.xx6 
  • Aska_gość

    02.10.2010, 16:23

    Elegancik

    Sosnowsk-usmiechniety elegancik.dla mnie fajny kandydat na prezydenta

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx6.xx1 
  • Flexi_gość

    02.10.2010, 21:53

    Uśmiechnięty?! On ma minę jakby cierpiał na chroniczną obstrukcję!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • obi_gość

    02.10.2010, 18:14

    g... prawda z tym sosnofskim

    ale mi ważna sprawa

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • _gość

    02.10.2010, 20:41

    Prezydent

    Roman Liebrecht był by najlepsym Prezydentem, człowiek przedsiębiorczy, wykształcony, z ogromnymi kontaktami o których każdy z pozostałych kandydatów może sobie tylko pomarzyć. Jest to człowiek który jak nikt inny rozsławia nasze miasto dzięki swoim licznym imprezom. Pozdrowienia dla pana Romana!!!

    Odpowiedz
    IP: 213.158.xx9.xx9 
  • PiS fan club :)_gość

    02.10.2010, 22:01

    Skąd te informacje?!

    Skąd macie informacje ,że większość Tczewskich sympatyków PISu odeszło do komitetu "Razem i Odpowiedzialnie" ( ciekawe kto wpadł na taką nazwę i jak długo myślał :) ) Goście nie uciekli z tonącego okrętu a poczuli ,że kopa mogą dostać i tyle :)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx6 
  • Krzysiu_gość

    02.10.2010, 22:18

    tczew

    Zgadzam się pan Roman Liebrecht to najlepszy kandydat na fotel prezydenta Tczewa. Całe bajkowe jest z panem panie Romku.

    Odpowiedz
    IP: 194.169.xx6.xx5 
  • Teresa Tczew_gość

    02.10.2010, 22:33

    Prezydent Tczewa

    Tak pan Roman Liebrecht to odpowiedni kandydat lecz z tego co wiem chyba nie nie bedzie kandydował ..chociaż nigdy nie wiadomo ..wielu ludzi Go przekunuje Tczew chce zmian nowosci ,przyszłosci nie zascianka .Panie Romanie Głos Obywatelski Czeka.Dziekujemy

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx1.xx9 
  • mały_tczewiak_gość

    02.10.2010, 23:06

    Dlaczego modertor wycina posty.

    Czyżby zwolennicy jednej z opcji (starostowej) mieli lepsze prawa.

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx5.xx1 
  • _gość

    03.10.2010, 08:22

    Roman Liebrecht to dobry wybór, będą przynajmniej fajne imprezy w mieście, a nie te wieśniackie imprezy które teraz organizują w Tczewie. Całe Stare Miasto na pana zagłosuje panie Liebrecht.

    Odpowiedz
    IP: 213.158.xx9.xx9 
  • gość_gość

    04.10.2010, 12:03

    gościu - ten sam ip, ten sam ton komentarzy - jednym słowem Żenada

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • Tcz_gość

    03.10.2010, 12:17

    Koniunktura sie odwrocila od naszych pisowczykow

    Wg. moich informacji nasi radni z pisu i nasz kniaz nie odeszli z pisu, tylko ich w pewnym sensie wywalili. A to jest zdecydowana roznica. Szefowa sprawdzila jak byly ulozone listy do wyborow, sami krewni krolika i funfle z podworka, a na "jedynkach" same asy ;) Listy kandydatow poszly do kosza, nasi bezradni z pisu sie uniesli (zauwazcie ze porzucili pis ci co mieli isc z jedynek, czyli pewne wejscie do RM) i tak sie skonczyl romans z pisem. To sie nazywa (uwaga trudne slowo) koniukturalizm, a to oznacza ze tym panom nalezy juz podziekowac za wspolprace. Geby pelne frazsesow, na szyi krzyze...a i tak chodzi tylko o kase i "wladze" Ale nie oszukujmy sie, jesli ktos jest niewystarczajacy dobry zeby isc z pisu, jesli NAWET pis go nie chce, to coz... taki czlowiek juz sie nigdzie nie nadaje.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx2 
  • BUCA_gość

    03.10.2010, 20:50

    ŻENADA!!!

    UCIEKAĆ Z MIASTA, PEŁNEGO NUDY, ZAŚCIANKOWOŚCI, BEZROBOCIA, BIEDY, MOPSÓW, PATOLOGII, BRAKU PERSPEKTYW, UKŁADZIKÓW, BRRRRRRR...

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx6 
  • vox_gość

    04.10.2010, 08:43

    TCZ MA RACJE!!!

    TCZ napisał prawdę.Kaczyński genialny ruch. Rozwiązał wszystko i ci co mieli odejść lub by zostali i tak usunięci sami sobie poszli , pis i tak i tak sobie poradzi bez nich i nikt po nich nie będzie płakał.Najśmiszniejsze jest to, że jak sie nie dostaną to edzie dopiero zdziwienie. np.taki p.Urban czy Misiewicz niedość , że się nie sprawdzili to myślą ,że 4 lata zaistnieli i wszyscy będą na nich głosować - niestety nie. Nawet jeśli wejdą to może się okazać , że bez pisu nic nie mogą zrobić bo będzie ich za mało.

    Odpowiedz
    IP: 80.52.xx3.xx8 
  • anty pisior_gość

    04.10.2010, 14:30

    literki

    co można ułożyć z PIS i RIO? PISIOR

    Odpowiedz
    IP: 145.237.xx5.xx7 
  • _gość

    04.10.2010, 19:19

    Prezydent może być tylko jeden Roman Liebrecht!!! To prawdziwy i uczciwy kandydat, który postawi nasze miasto na nogi!!!

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx5.xx8 
  • _gość

    04.10.2010, 21:41

    Librechcie i jego rodzino! Nie idźcie tą drogą!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.