Pelplińscy radni przyjęli budżet

Sesja Rady Miasta i Gminy Pelplin (fot. mat. prasowe)
Tczew - Pelplińscy radni przyjęli budżet

zobacz galerię zdjęć: 2
W piątek, 21 grudnia 2018 r. w sali posiedzeń przy Placu Grunwaldzkim 2 (83 - 130 Pelplin) miała miejsca ostatnia w tym roku sesja Rady Miejskiej. Po sfinalizowaniu części dotyczącej spraw regulaminowych dwunastu radnych obecnych w swojej siedzibie przystąpiło do dyskusji oraz podjęcia uchwał zaplanowanych w porządku obrad. Między częścią formalną i merytoryczną głos zabrał Burmistrz Miasta i Gminy Pelplin Mirosław Chyła, który przedstawił obecnym na sesji informację o pracy w okresie między sesjami.

Wśród najważniejszych punktów porządku obrad znalazła się dyskusja oraz podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej powiatowi tczewskiemu na realizację programów polityki zdrowotnej. Dotychczasową praktyką pelplińskiego samorządu było wspieranie powiatu wzakresie profilaktyki i promocji zdrowia, wzorem ubiegłych lat podjęto uchwałę w sprawie udzielenia pomocy na kwotę 30 000 zł.

W dalszej kolejności podjęto dwie ważne uchwały dotyczące uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pelplin na lata 2019 - 2028 oraz uchwalenia budżetu Gminy Pelplin na 2019 r. Warto wskazać, że oba projekty zostały pozytywnie zaopiniowane przez Regionalną Izbę Obrachunkową będącą organem kontroli i nadzoru nad finansami jednostek samorządu terytorialnego. Budżet Gminy Pelplin na rok 2019 po raz pierwszy od trzech lat nie zakłada zadłużenia pelplińskiego samorządu mimo negatywnych konsekwencji zmiany ustawy o odnawialnych źródłach energii, która pozbawia gminny budżet dochodu 3 mln złotych.


- W wyniku wejścia w życie ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów samorządy w całej Polsce udzielają bonifikaty w przypadku wnoszenia opłat jednorazowych za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności. Na sesji radni podjęli uchwałę w sprawie udzielenia bonifikaty w wysokości 70%. Początkowo proponowano 60-procentową bonifikatę, jednak Burmistrz Miasta i Gminy Pelplin Mirosław Chyła wniósł o zwiększenie bonifikaty argumentując to dobrem mieszkańców oraz brakiem ujemnych skutków dla budżetu gminy. Podczas sesji podjęto również między innymi uchwałę w sprawie zarządzenia wyborów sołtysa Sołectwa Lignowy Szlacheckie, uchwałę w sprawie planu pracy Rady Miejskiej w Pelplinie na 2019 rok oraz uchwałę w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2018 r. - informuje Konrad Mania, Specjalista ds. kontaktu z mediami i PR w Urzędzie Miasta i Gminy Pelplin.


Szczegółowy porządek obrad, protokół z sesji oraz teksty uchwał znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Pelplin.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (5)
dodaj komentarz

  • -2

    ghh_gość

    02.01.2019, 00:04

    Pierwszy :)

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx7.xx8 
  • -1

    Kkk_gość

    02.01.2019, 06:52

    Drugi

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • +3

    gość_gość

    02.01.2019, 12:29

    rozbudowa

    I chyba w zakresie rozbudowy wydatków na administracyjne zaplecze Burmistrza Pelplina nic się nie zmieni, obecny obstawia się tak jak jego poprzednik. Powstał nowy etat dla twarzy kadencji wyborczej-specjalista do spraw kontaktów mediami ( czy był konkurs, jakie kwalifikacje, jakie wykształcenia i ile to będzie kosztować podatników?, a czym się zajmuje 7 osób w promocji + p. Czerwiński?

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx1.xx8 
  • +6

    tomuś_gość

    02.01.2019, 15:45

    opinia moja

    Tomusia ostatnio wszędzie pełno. Chyba reprezentacja gminy nie jest jego obowiązkiem, a grzeczne siedzenie za biureczkiem. Ale widocznie liczy, że zostanie wice burmistrzem, pewnie też złożył ofertę. Na szczęście chorągiewek na ogół się nie lubi w społeczeństwie ;-)

    Cytuj
    IP: 153.19.xx1.xx0 
  • +3

    Bbbb_gość

    02.01.2019, 22:47

    Kolejne niepotrzebne stanowisko????

    To jakiś żart z tym specjalistą do spraw kontaktów z mediami?????? Kolejne niepotrzebne stanowisko i fikcyjna funkcja. Przez tyle nie było takiej potrzeby a teraz generacja kolejnych kosztów w urzędzie i obsadzanie stanowisk malolatami. Jeszcze pewnie będzie stanowisko nadwornego fotogtafa urzedu???? Żart z wyborców

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx9.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.