W piątek, 21 grudnia 2018 r. w sali posiedzeń przy Placu Grunwaldzkim 2 (83 - 130 Pelplin) miała miejsca ostatnia w tym roku sesja Rady Miejskiej. Po sfinalizowaniu części dotyczącej spraw regulaminowych dwunastu radnych obecnych w swojej siedzibie przystąpiło do dyskusji oraz podjęcia uchwał zaplanowanych w porządku obrad. Między częścią formalną i merytoryczną głos zabrał Burmistrz Miasta i Gminy Pelplin Mirosław Chyła, który przedstawił obecnym na sesji informację o pracy w okresie między sesjami.
Wśród najważniejszych punktów porządku obrad znalazła się dyskusja oraz podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej powiatowi tczewskiemu na realizację programów polityki zdrowotnej. Dotychczasową praktyką pelplińskiego samorządu było wspieranie powiatu wzakresie profilaktyki i promocji zdrowia, wzorem ubiegłych lat podjęto uchwałę w sprawie udzielenia pomocy na kwotę 30 000 zł.
W dalszej kolejności podjęto dwie ważne uchwały dotyczące uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pelplin na lata 2019 - 2028 oraz uchwalenia budżetu Gminy Pelplin na 2019 r. Warto wskazać, że oba projekty zostały pozytywnie zaopiniowane przez Regionalną Izbę Obrachunkową będącą organem kontroli i nadzoru nad finansami jednostek samorządu terytorialnego. Budżet Gminy Pelplin na rok 2019 po raz pierwszy od trzech lat nie zakłada zadłużenia pelplińskiego samorządu mimo negatywnych konsekwencji zmiany ustawy o odnawialnych źródłach energii, która pozbawia gminny budżet dochodu 3 mln złotych.
Szczegółowy porządek obrad, protokół z sesji oraz teksty uchwał znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Pelplin.
Wśród najważniejszych punktów porządku obrad znalazła się dyskusja oraz podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej powiatowi tczewskiemu na realizację programów polityki zdrowotnej. Dotychczasową praktyką pelplińskiego samorządu było wspieranie powiatu wzakresie profilaktyki i promocji zdrowia, wzorem ubiegłych lat podjęto uchwałę w sprawie udzielenia pomocy na kwotę 30 000 zł.
W dalszej kolejności podjęto dwie ważne uchwały dotyczące uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pelplin na lata 2019 - 2028 oraz uchwalenia budżetu Gminy Pelplin na 2019 r. Warto wskazać, że oba projekty zostały pozytywnie zaopiniowane przez Regionalną Izbę Obrachunkową będącą organem kontroli i nadzoru nad finansami jednostek samorządu terytorialnego. Budżet Gminy Pelplin na rok 2019 po raz pierwszy od trzech lat nie zakłada zadłużenia pelplińskiego samorządu mimo negatywnych konsekwencji zmiany ustawy o odnawialnych źródłach energii, która pozbawia gminny budżet dochodu 3 mln złotych.
- W wyniku wejścia w życie ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów samorządy w całej Polsce udzielają bonifikaty w przypadku wnoszenia opłat jednorazowych za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności. Na sesji radni podjęli uchwałę w sprawie udzielenia bonifikaty w wysokości 70%. Początkowo proponowano 60-procentową bonifikatę, jednak Burmistrz Miasta i Gminy Pelplin Mirosław Chyła wniósł o zwiększenie bonifikaty argumentując to dobrem mieszkańców oraz brakiem ujemnych skutków dla budżetu gminy. Podczas sesji podjęto również między innymi uchwałę w sprawie zarządzenia wyborów sołtysa Sołectwa Lignowy Szlacheckie, uchwałę w sprawie planu pracy Rady Miejskiej w Pelplinie na 2019 rok oraz uchwałę w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2018 r. - informuje Konrad Mania, Specjalista ds. kontaktu z mediami i PR w Urzędzie Miasta i Gminy Pelplin.
Szczegółowy porządek obrad, protokół z sesji oraz teksty uchwał znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Pelplin.
Komentarze (5) dodaj komentarz
ghh_gość
02.01.2019, 00:04
Pierwszy :)
OdpowiedzKkk_gość
02.01.2019, 06:52
Drugi
Odpowiedzgość_gość
02.01.2019, 12:29
rozbudowa
I chyba w zakresie rozbudowy wydatków na administracyjne zaplecze Burmistrza Pelplina nic się nie zmieni, obecny obstawia się tak jak jego poprzednik. Powstał nowy etat dla twarzy kadencji wyborczej-specjalista do spraw kontaktów mediami ( czy był konkurs, jakie kwalifikacje, jakie wykształcenia i ile to będzie kosztować podatników?, a czym się zajmuje 7 osób w promocji + p. Czerwiński?
Odpowiedztomuś_gość
02.01.2019, 15:45
opinia moja
Tomusia ostatnio wszędzie pełno. Chyba reprezentacja gminy nie jest jego obowiązkiem, a grzeczne siedzenie za biureczkiem. Ale widocznie liczy, że zostanie wice burmistrzem, pewnie też złożył ofertę. Na szczęście chorągiewek na ogół się nie lubi w społeczeństwie ;-)
CytujBbbb_gość
02.01.2019, 22:47
Kolejne niepotrzebne stanowisko????
To jakiś żart z tym specjalistą do spraw kontaktów z mediami?????? Kolejne niepotrzebne stanowisko i fikcyjna funkcja. Przez tyle nie było takiej potrzeby a teraz generacja kolejnych kosztów w urzędzie i obsadzanie stanowisk malolatami. Jeszcze pewnie będzie stanowisko nadwornego fotogtafa urzedu???? Żart z wyborców
Odpowiedz