Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Gdańsku podpisała umowy na realizację małych zadań z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Powstaną nowe ciągi pieszo-rowerowe w Tczewie, a także zatoki autobusowe z doświetlonymi przejściami dla pieszych w Rudnie i Kwidzynie. Inwestycje są realizowane w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024.
Ciąg pieszo-rowerowy w Tczewie
Podpisano już umowę na budowę ciągu pieszo-rowerowego przy drodze krajowej nr 91 w Tczewie, od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do ul. Kazimierza Wielkiego (po stronie dawnej jednostki wojskowej). Łącznie będzie to ok. 820 m ścieżki pieszo-rowerowej. Na większości przebiegu będzie ona odsunięta od jezdni, w zależności od lokalizacji od 5 do ok. 9 m. W ramach tego zadania zostanie również zaprojektowany i zbudowany kanał technologiczny.
Zatoki autobusowe w Rudnie...
Nieco na południe od Tczewa, na drodze krajowej nr 91 w Rudnie (w pobliżu skrzyżowania z DW229 w kierunku na Wielki Garc), powstanie para zatok autobusowych wraz z chodnikami o łącznej długości 208 m. Bardzo ważnym aspektem inwestycji będzie zaprojektowanie i wykonanie przejścia dla pieszych z oświetleniem. Oświetlenie będzie zgodne z nowymi wytycznymi projektowania infrastruktury dla pieszych. Nie tylko oświetli samo przejście, ale i przechodzącego nim pieszego. Dzięki temu będzie on lepiej widoczny dla kierujących pojazdami. Koszt inwestycji wyniesie ok. 570 tys. zł. Zostanie ona zrealizowana do końca lipca br.
...i w Kwidzynie Miłosnej
Podobna infrastruktura powstanie także przy wyjeździe z Kwidzyna na wysokości osiedla Miłosna. Do pary zatok autobusowych doprowadzą dwa chodniki o łącznej długości 93 m. Istniejące przejście dla pieszych zostanie przesunięte o ok. 20 m i wyposażone (analogicznie jak w Rudnie) w specjalnie zaprojektowane oświetlenie. Dzięki niemu pieszy będzie lepiej widoczny na przejściu.
- Z uwagi na fakt, że istniejące oświetlenie drogowe koliduje z projektowaną zatoką autobusową, planowane jest przestawienie istniejących dwóch słupów oświetleniowych poza obręb projektowanej zatoki. Roboty budowlane potrwają do końca lipca br. i będą kosztowały ok. 360 tys. zł. - wyjaśnia Michalski.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
Głównym celem rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021- 2024 jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych pozostających w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Podejmowane w ramach Programu działania są ukierunkowane na zwiększenie ochrony
uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej, a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Obecnie w województwie pomorskim w ramach tego Programu są realizowane chodniki na DK20 w Przęsinie i Niezabyszewie (Miastko - Bytów). Dołączy do nich ciąg pieszorowerowy w Tczewie na DK91 oraz zatoki autobusowe z chodnikami i przejściami dla pieszych w Rudnie na DK91 i Kwidzynie Miłosnej na DK55.
Ciąg pieszo-rowerowy w Tczewie
Podpisano już umowę na budowę ciągu pieszo-rowerowego przy drodze krajowej nr 91 w Tczewie, od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do ul. Kazimierza Wielkiego (po stronie dawnej jednostki wojskowej). Łącznie będzie to ok. 820 m ścieżki pieszo-rowerowej. Na większości przebiegu będzie ona odsunięta od jezdni, w zależności od lokalizacji od 5 do ok. 9 m. W ramach tego zadania zostanie również zaprojektowany i zbudowany kanał technologiczny.
- Ruch rowerowy w Tczewie rośnie, miasto się rozwija i powstają nowe osiedla. Dzięki budowie infrastruktury z zakresu BRD będzie zdecydowanie bezpieczniej, wzrośnie także komfort podróży użytkowników dróg krajowych. Zadanie ma zostać zrealizowane do końca lipca br. Koszt robót budowlanych to ok. 1,5 mln zł. Warto dodać, że konsekwentnie realizujemy plany rozwoju ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż dróg krajowych i tam, gdzie to możliwe, separujemy ten ruch od ruchu samochodowego. Pamiętamy także o istniejących chodnikach i drogach rowerowych i sukcesywnie je remontujemy (przykładem niedawny remont w Tczewie). Tam, gdzie takiej infrastruktury jeszcze nie ma, projektujemy i budujemy ją. Obecnie takie prace są realizowane na drodze krajowej nr 22 między Cisami a Malborkiem (w ramach rozbudowy drogi) oraz w Przęsinie i Niezabyszewie na DK20. Wkrótce podobne roboty ruszą także na kolejnych odcinkach dróg krajowych w województwie pomorskim. - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Zatoki autobusowe w Rudnie...
Nieco na południe od Tczewa, na drodze krajowej nr 91 w Rudnie (w pobliżu skrzyżowania z DW229 w kierunku na Wielki Garc), powstanie para zatok autobusowych wraz z chodnikami o łącznej długości 208 m. Bardzo ważnym aspektem inwestycji będzie zaprojektowanie i wykonanie przejścia dla pieszych z oświetleniem. Oświetlenie będzie zgodne z nowymi wytycznymi projektowania infrastruktury dla pieszych. Nie tylko oświetli samo przejście, ale i przechodzącego nim pieszego. Dzięki temu będzie on lepiej widoczny dla kierujących pojazdami. Koszt inwestycji wyniesie ok. 570 tys. zł. Zostanie ona zrealizowana do końca lipca br.
...i w Kwidzynie Miłosnej
Podobna infrastruktura powstanie także przy wyjeździe z Kwidzyna na wysokości osiedla Miłosna. Do pary zatok autobusowych doprowadzą dwa chodniki o łącznej długości 93 m. Istniejące przejście dla pieszych zostanie przesunięte o ok. 20 m i wyposażone (analogicznie jak w Rudnie) w specjalnie zaprojektowane oświetlenie. Dzięki niemu pieszy będzie lepiej widoczny na przejściu.
- Z uwagi na fakt, że istniejące oświetlenie drogowe koliduje z projektowaną zatoką autobusową, planowane jest przestawienie istniejących dwóch słupów oświetleniowych poza obręb projektowanej zatoki. Roboty budowlane potrwają do końca lipca br. i będą kosztowały ok. 360 tys. zł. - wyjaśnia Michalski.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
Głównym celem rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021- 2024 jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych pozostających w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Podejmowane w ramach Programu działania są ukierunkowane na zwiększenie ochrony
uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej, a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Obecnie w województwie pomorskim w ramach tego Programu są realizowane chodniki na DK20 w Przęsinie i Niezabyszewie (Miastko - Bytów). Dołączy do nich ciąg pieszorowerowy w Tczewie na DK91 oraz zatoki autobusowe z chodnikami i przejściami dla pieszych w Rudnie na DK91 i Kwidzynie Miłosnej na DK55.
Komentarze (3) dodaj komentarz
Dikembe_Mutombo_gość_gość
02.02.2022, 11:34
Zróbcie ten pier...ny odcinek z Czarlina do Knybawy!!! Wydajecie 1,5 bańki na pierdoły zanim skończyć to co żeście rozj..li!!!
OdpowiedzDikembe_Mutombo_gość_gość
02.02.2022, 12:20
errata
*zamiast
CytujG_gość
07.02.2022, 10:25
Przejście
Może ktoś w końcu zainteresował by się brakiem przejścia i chodnikiem pomiędzy Zus a Link hotelem? Tam jest bardzo niebezpiecznie trzeba iść jezdnią!
Odpowiedz