Tczewscy radni przyjęli w ub. tygodniu nowe stawki podatku od środków transportowych. Według przygotowanego przez urzędników projektu w 2013 roku stawki wzrosną średnio o 5 procent.
Uchwałę głosowano podczas wrześniowej sesji Rady Miasta. Jak będą wyglądały nowe stawki? Wzrosną o około 5 proc. Proponowane stawki kształtują się różnie i są niższe od stawek maksymalnych ogłoszonych przez Ministra Finansów średnio o 42,58 % (rozpiętość obniżenia kształtuje się od 2,32% do 125,45%). Stawki obniżenia górnych stawek wg stanu ewidencji podatkowej na dzień 30.06.2012r. wynoszą 321.672zł. Z uwagi na to, że podatek od środków transportowych jest jednym ze źródeł dochodów własnych, podwyższenie wysokości stawek umożliwi pozyskanie dodatkowych wpływów do budżetu miasta o około 46.900,00 zł.
Stawki podatku od środków transportowych w 2013 r.:
1. od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:
a) powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 498 zł,
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie - 815 zł,
c) powyżej 9 ton a poniżej 12 ton - 980 zł,
2. od samochodów ciężarowych, o liczbie osi - dwie i więcej z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne oraz dopuszczalnej masie całkowitej:
a) równej lub wyższej niż 12 ton do 25 ton włącznie - 1.760 zł,
b) wyższej niż 25 ton - 2.830 zł,
3. od samochodów ciężarowych, o liczbie osi - dwie i więcej z innym systemem zawieszenia osi jezdnych oraz dopuszczalnej masie całkowitej:
a) równej lub wyższej niż 12 ton do 25 ton włącznie - 2.335 zł,
b) wyższej niż 25 ton - 3.025 zł,
4. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton - 1.315 zł,
5. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, o liczbie osi – dwie i więcej z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne oraz dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) równej lub wyższej niż 12 ton do 36 ton włącznie - 2.105 zł,
b) wyższej niż 36 ton - 2.550 zł,
6. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, o liczbie osi – dwie i więcej z innym systemem zawieszenia osi jezdnych oraz dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) równej lub wyższej niż 12 ton do 36 ton włącznie - 2.360 zł,
b) wyższej niż 36 ton- 3.040 zł,
7. od przyczep lub naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego - 950 zł,
8. od przyczep lub naczep z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, bez względu na liczbę osi w każdym rodzaju zawieszenia, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą pojazdów:
a) równą lub wyższą niż 12 ton do 36 ton włącznie - 1.800 zł,
b) wyższą niż 36 ton - 2.340 zł,
9. od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia:
a) mniej niż 30 miejsc - 840 zł,
b) równej lub wyższej niż 30 miejsc - 1.685 zł.
Dla pojazdów, określonych w pkt 1 i 9 posiadających katalizatory lub spełniających wymogi norm w zakresie ochrony środowiska EURO I, EURO II, EURO III lub EURO IV, udokumentowane świadectwem homologacji producenta, stawki podatku zmniejsza się i określa w wysokości:
a) od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:
- powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 375 zł,
- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie - 700 zł,
- powyżej 9 ton a poniżej 12 ton - 850 zł,
b) od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia:
- mniej niż 30 miejsc - 720 zł,
- równej lub wyższej niż 30 miejsc - 1 550 zł.
Uchwałę przyjęto 13 głosami "za" przy 7 przeciwnych (wszyscy radni z PO) i 1 wstrzymującym się (Barbara Kamińska z PiSu).
Uchwałę głosowano podczas wrześniowej sesji Rady Miasta. Jak będą wyglądały nowe stawki? Wzrosną o około 5 proc. Proponowane stawki kształtują się różnie i są niższe od stawek maksymalnych ogłoszonych przez Ministra Finansów średnio o 42,58 % (rozpiętość obniżenia kształtuje się od 2,32% do 125,45%). Stawki obniżenia górnych stawek wg stanu ewidencji podatkowej na dzień 30.06.2012r. wynoszą 321.672zł. Z uwagi na to, że podatek od środków transportowych jest jednym ze źródeł dochodów własnych, podwyższenie wysokości stawek umożliwi pozyskanie dodatkowych wpływów do budżetu miasta o około 46.900,00 zł.
Stawki podatku od środków transportowych w 2013 r.:
1. od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:
a) powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 498 zł,
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie - 815 zł,
c) powyżej 9 ton a poniżej 12 ton - 980 zł,
2. od samochodów ciężarowych, o liczbie osi - dwie i więcej z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne oraz dopuszczalnej masie całkowitej:
a) równej lub wyższej niż 12 ton do 25 ton włącznie - 1.760 zł,
b) wyższej niż 25 ton - 2.830 zł,
3. od samochodów ciężarowych, o liczbie osi - dwie i więcej z innym systemem zawieszenia osi jezdnych oraz dopuszczalnej masie całkowitej:
a) równej lub wyższej niż 12 ton do 25 ton włącznie - 2.335 zł,
b) wyższej niż 25 ton - 3.025 zł,
4. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton - 1.315 zł,
5. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, o liczbie osi – dwie i więcej z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne oraz dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) równej lub wyższej niż 12 ton do 36 ton włącznie - 2.105 zł,
b) wyższej niż 36 ton - 2.550 zł,
6. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, o liczbie osi – dwie i więcej z innym systemem zawieszenia osi jezdnych oraz dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) równej lub wyższej niż 12 ton do 36 ton włącznie - 2.360 zł,
b) wyższej niż 36 ton- 3.040 zł,
7. od przyczep lub naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego - 950 zł,
8. od przyczep lub naczep z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, bez względu na liczbę osi w każdym rodzaju zawieszenia, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą pojazdów:
a) równą lub wyższą niż 12 ton do 36 ton włącznie - 1.800 zł,
b) wyższą niż 36 ton - 2.340 zł,
9. od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia:
a) mniej niż 30 miejsc - 840 zł,
b) równej lub wyższej niż 30 miejsc - 1.685 zł.
Dla pojazdów, określonych w pkt 1 i 9 posiadających katalizatory lub spełniających wymogi norm w zakresie ochrony środowiska EURO I, EURO II, EURO III lub EURO IV, udokumentowane świadectwem homologacji producenta, stawki podatku zmniejsza się i określa w wysokości:
a) od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:
- powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 375 zł,
- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie - 700 zł,
- powyżej 9 ton a poniżej 12 ton - 850 zł,
b) od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia:
- mniej niż 30 miejsc - 720 zł,
- równej lub wyższej niż 30 miejsc - 1 550 zł.
Uchwałę przyjęto 13 głosami "za" przy 7 przeciwnych (wszyscy radni z PO) i 1 wstrzymującym się (Barbara Kamińska z PiSu).
Komentarze (7) dodaj komentarz
papacior_gość
03.10.2012, 00:06
chore to jest chore ile mamy jeszcze płacić może niech radni sobie coś zabiorą lub obniżą rozsądnych decyzji życzę
Odpowiedzss_gość
03.10.2012, 01:58
żeby żyło się lepiej
no to wszystko podrożeje lemingi jak by który nie wiedział
Odpowiedzheh_gość
03.10.2012, 06:08
jak to w Polsce... znów dowalili... a zdaje się że podatek miał być zawarty w paliwie a tu jeszcze od środków transportu, viatoll, opłata środowiskowa... co za kraj...
Odpowiedz_gość
03.10.2012, 10:53
Jak już ktoś wspominał wszystko podrożeje. Bo gdzieś muszą te koszty sobie odbić.
OdpowiedzArtur MAN_gość
03.10.2012, 18:40
Jak zwykle
Transport jest niestabilnym przedsięwzięciem ale to już przesada!w paliwie o ile pamiętam są zawarte 3 + marża stacji, opłata paliwowa akcyza no i nasz kochany VAT ,doliczmy sobie kochanego Viatolla i sumka ekstra.Jeszcze troszkie czasu i wszystkie osobówki viatolla obowiązkowo montować będą.Pozdrawiam bajo
OdpowiedzRolnik_gość
03.10.2012, 21:41
Lol
Powiem tak dla radnych. Obniżcie sobie wynagrodzenie dołóżcie godziny pracy i zarobicie na swój wymyślony podatek :). Przewoźnicy podniosą cenę biletu bo też chcą zarobić a kto ostatnio nas zachęcał do transportu zbiorowego?>. Jeden wielki bajzel .
OdpowiedzMax_gość
30.11.2012, 19:21
kiedy będzie dość
Ciągle im mało! Transport już rozłożyli bo to nieopłacalna inwestycja już jest , bezrobocie ciągle rośnie ! jak jest praca to byle jaka za 400 euro na miesiąc! Zielona Wyspa ale dla frajerów!
Odpowiedz