"Światła" przy CEDzie staną do czerwca

Światła mają usprawnić ruch kołowy w tym miejscu (fot. tcz.pl)
"Światła" przy CEDzie staną do czerwca
Do końca czerwca mają stanąć sygnalizatory z przywołaniem w rejonie przejścia dla pieszych w ciągu ulicy 30 Stycznia, w sąsiedztwie CED-u. Starostwo, które zleciło inwestycję, tłumaczy, że ich zamontowanie ma podnieść bezpieczeństwo pieszych, ale także usprawnić ruch samochodowy, który jest tutaj hamowany przez wchodzących na jezdnię pieszych.

Prace związane z budową sygnalizacji świetlnej przy Centrum Edukacji Dorosłych w Tczewie mają zakończyć się z końcem czerwca br.

- Jest to termin wynikający z przeprowadzonego przez Powiatowy Zarząd Dróg w Tczewie przetargu. Zgodnie z podpisaną z firmą Eldro - FL Sp. z o.o. z Gdańska umową wykonawca zobowiązał się do wykonania projektu, a następnie na jego podstawie prac związanych z budową sygnalizacji. Koszt tego zadania wyniesie niespełna 130 tys zł. Po jego zrealizowaniu przeprowadzone zostaną badania natężenia ruchu w okolicy tymczasowego ronda przy Wieży Ciśnień, które wskażą kierunek prac projektowych dotyczących przedmiotowego ronda. - wyjaśnia wicestarosta tczewski, Mariusz Wiórek.

Do czasu zamontowania "świateł" ruch okrężny w rejonie wieży ciśnień - takie rozwiązanie przyjęto w sierpniu ub. roku - będzie zatem funkcjonować nadal. Pracownicy starostwa tłumaczą, że dzięki zamontowaniu sygnalizatorów przy CEDzie, ma ograniczyć się czas, w którym piesi mogą korzystać z przejścia, by nie dochodziło do sytuacji tamowania ruchu. Dodają, że jeżeli uda się wdrożyć odpowiedni cykl zmiany świateł, być może uda się usprawnić przejazd w tym newralgicznym punkcie Tczewa.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (48)
dodaj komentarz

  • C>K>M

    27.04.2012, 09:58

    To nie usprawni ruchu tylko go zablokuje. Jeżeli piesi przechodzą płynnie, to na pewno zrobią to szybciej niż będzie trwała zmiana świateł. W międzyczasie w "potoku" pieszych zrobi się przerwa i pojadą samochody. Nie mówiąc już o tym, że pojedynczy człowiek, który przechodzi w 5 sekund zablokuje przejście na 20s. Róbcie co chcecie, ale nie wciskajcie głupot. Już lepsze w tym wypadku jest urzędasowe wytłumaczenie "bo tak!".

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Andy_gość

    27.04.2012, 09:59

    Żeby całe to przedsięwzięcie przynisoło zamierzony rezultat, trzeba by te światła ustawić w ten sposób, że nawet po wciśnięciu guzika (aby zapaliło się zielone dla pieszych), pieszy i tak musi poczekać 2 - 3 minuty na zielone, a zielone powinno trwać ok 10 - 15 sekund. Podobnie jak na przymorzu koło hali olivii, gdzie światła są ustawione tak aby dało się przejść na zielonym świetle z jednej strony ulicy na drógą na tak zwany przysłowiowy styk (a i nie zawsze się uda)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx5 
  • On _gość

    03.05.2012, 16:00

    10 15 sekund światła? a co z osobami starszymi i niepełnosprawnymi,mają biegać?Ciekawe jak.

    Cytuj
    IP: 83.30.xx5.xx5 
  • marjam666_gość

    27.04.2012, 10:02

    :D

    usprawnic??teraz dopiero bedzie zakorkowany kazdy dojazd do ronda jak co chwile pieszy bedzie zatrzymywal ruch bo napeno caly cykl swiateł trwa dłuzej jak przejscie jednego pieszego.gratuluje genialnego pomysłu!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • _gość

    27.04.2012, 11:29

    bzdura. Teraz właśnie się tak dzieje. Jeden pieszy - jeden samochód, jeden pieszy - jeden samochód i tak na zmianę...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xxx 

    _gość

    27.04.2012, 15:57

    teraz będzie lepiej, tak jak na światłach przy basenie, trzeba będzie poczekać na zielony ruch dla pieszych a nie pod koła się pod każdy samochód pakować i końca pieszych nie widać

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • speedy_gość

    27.04.2012, 10:18

    Nareszcie !!!!

    Jest tylko jedno ALE. Czy nie można było postawić tam tymczasowych świateł z przywołaniem?? Jeśliby miało to nie wypalić to szkoda kasy. Jednak wydaje mi się że będzie dobrze. Zielone dla pieszych nie częściej niż 30 -45 sec. Pozostaje jeszcze nauczyć jeździć po rondach i odpowiednio sygnalizować jego opuszczenie bo bez tego to właśnie rondo będzie zatykać przejazd ( tak jak teraz). Jeśli chodzi o rondo przy wieży to musi być ono duże i tu najlepsze rozwiązanie to to rondo pośrodku którego jest wieża.

    Odpowiedz
    IP: 195.128.xx0.xx5 
  • _gość

    27.04.2012, 10:25

    Nareszcie ! Teraz trzeba jeszcze pomyśleć o takim rozwiązaniu przy poczcie ul. Westerplatte.

    Odpowiedz
    IP: 213.192.xx6.xxx 
  • Krzysztof_gość

    27.04.2012, 10:29

    130 tyś zł.?????????

    Z czego wynika tak duża suma. Dwa sygnalizatory to koszt 28.000 zł wraz ze skrzynką sterującą. Z tego wynika, że 102.000zł to robocizna. Tam są instalacje, które mogą być wykorzystane. Ponadto Pani Witkowska znów funduje sobie i mieszkańcom rodzaj testu, bo sądzę że niedługo ta inwestycja zostanie zlikwidowana i będzie jak zwykle!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx7 
  • LEO_gość

    27.04.2012, 10:30

    Kiedyś tam była sygnalizacja świetlna ,ale jakaś mądra głowa je kazała usunąć ,ta osoba powinna ponieść jakieś konsekfencję z tego tytułu. Za błędne realizacje płacimy my wszyscy .Powinna powstać lista radnych którzy przyczyniają się do marnowania budzetu miasta i defraudowania naszych pieniędzy

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx5 
  • Imię, login, pseudonim, nick_gość

    27.04.2012, 17:11

    Analfabeta...

    Ty powinieneś ponieść konsekWencją za tego rażącego orta!!!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx6 
  • gosc_gość

    27.04.2012, 10:41

    przejście

    zróbcie od razu przejazd do rowerów ze światłem i pasami przerywanym na jezdni

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx7.xx9 
  • _gość

    27.04.2012, 10:50

    130 tyś

    Jaki przetarg, jaka umowa, jaki projekt, a następnie jaka budowa sygnalizacji. Sygnalizacja w tym miejscu była, instalacja jest nadal wystarcz zamontować 2 sygnalizatory koszt 10 tyś + montaż tyle chyba potrafią pracownicy powiatowego zarządu dróg. Lekka rączka 130 tyś, a jak mają naprawić dziury w jezdni to najlepiej niech miasto przejmie drogę.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx4.xx9 
  • szpieg szoguna

    27.04.2012, 11:16

    Tam najlepszy był by tunel zamiast świateł

    j.w.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ja_gość

    27.04.2012, 11:17

    przeciez tam sie jezdzi tak wolno przez te korki ze swiatla nie sa juz potrzebne kazdy pieszy zdazy przejsc bez problemu, te swiatla tylko spowolnia ruch

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx0 
  • olo_gość

    27.04.2012, 11:52

    olo

    głupota jakich mało ruch tam się zmniejszy kosztem górek. więcej osób będzie jeździć dookoła i ruch się zmniejszy a radni sobie przypiszą tą zasługę i powiedz że to ONI ZROBILI. powtarzam GŁUPOTA JAKICH MAŁO. Niech spojrzą sobie włodarze przez okno o godzinie 10.00 dziś tamtędy jechałem i stwierdzam że szybciej było by pieszo niż autem. Reasumując czy włodarze biorą pod uwagę powiedzmy ankiete?? badanie ruchu ?? czym popieraja swoje tezy o wprowadzeniu tego pomysłu??? Każdy pomysł powinien być poparty analizą. Rondo narysowane na jezdni to kolejna porażka o której nikt nie powie w magistracie. czy nasi włodarze nie jeżdżą samochodami? nie widzą co sie dzieje w tczewie?

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx1.xx4 
  • mieczyslaw

    27.04.2012, 11:52

    Usprawnienie? Od kiedy światła usprawniają ruch? 130 tys. złotych znów wydane lekką ręką - dla przypomnienia - sygnalizacja w tym miejscu została zdemontowana właśnie po to, by upłynnić ruch. Światła tylko spowodują większe korki, trzeba nie mieć wyobraźni, by wierzyć że będzie inaczej. Skąd taka konsekwencja w wydawaniu naszych pieniędzy na kolejne, co najmniej dziwne pomysły pani Wiórku?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • miauczyslaw_gość

    27.04.2012, 12:40

    miau miau

    Niekoniecznie muszą spowolnic. Jeżeli będą miały ustawione odpowiednie taktowanie wcale nie musi to spowolnic ruchu.

    Cytuj
    IP: 77.115.xx8.xx6 

    jam_gość

    27.04.2012, 12:57

    lepiej jest w prawdzie przejeżdżanie po piętach pieszych to ,że ty się samochodem wszędzie pchasz to nie znaczy ,że cała reszta ma się męczyć a jak ci się nie podoba to zmień samochód na rower albo autonogi Mieciu.,, i zmień login bo jest głupi;/

    Cytuj
    IP: 79.184.xx3.xx7 

    mieczyslaw

    27.04.2012, 17:47

    To przykre, że złośliwość odbiera Wam rozsądek. Spokojnie, będą światła i jeszcze nie raz będziecie mieli okazję się przekonać, że to nie był dobry pomysł, i że żaden cykl świateł nie jest w stanie "upłynnić" ruchu w tym miejscu. Ja czekam jeszcze na rondo przy Wieży Ciśnień, a Wam współczuję, bo chyba już nie zmądrzejecie ;) - pozdrawiam: miau, miau :)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • olo_gość

    27.04.2012, 11:54

    olo

    Poczekajmy pare miesięcy i światła zostaną wyłączone i będą straszyć jak na ulicy gdańskiej w okolicy netto.

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx1.xx4 
  • plusujemny_gość

    27.04.2012, 11:56

    Piesi na tym przejściu...

    zachowują się jak "święte krowy".Przejdzie cała "fala",ale natychmiast pośpiesznie wchodzi na przejście jakaś spóźniona osoba.A samochody czekają.Kierowcy wykazują o wiele więcej kultury przed przejściem niż piesi,ale niestety tupet i arogancja pieszych zmusza ,moim zdaniem słusznie ,do uruchomienia świateł.Jak będzie -zobaczymy.

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx9.xx4 
  • max_gość

    27.04.2012, 12:14

    Tunel

    W tym miejscu jedynym usprawnieniem ruchu był by tunel dla pieszych !!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xx0 
  • yyygościu_gość

    27.04.2012, 12:19

    Głupoty

    Światła napewno nie pogroszą tam ruchu , teraz wejdzie ci 5 osób przejdzie , ruszy 1 czy 2 samochody i zaraz sie znowu ktoś wpieprza na przejscie dla pieszych. Jeżeli światła nie będą co 30 sekund dla pieszych będzie dobrze niech poczekają sobie minute albo dwie , a zresztą nasi kierowcy jak dojadą do ronda i tak muszą miec je puste aby wjechac. Więc jak zapali Ci sie zielone to zdąrzysz dojechac do ronda a tam pewnie i tak ktoś będzie przed tobą jeszcze stał. Światła w tamtym miejscu też pomogą osobom wyjeżdżającym z tej uliczki przed CEDem nie wiem jak sie nazywa

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx9 
  • harjokari_gość

    27.04.2012, 12:43

    Ciekawe kto zaopiniował pozytywnie ten projekt?? Wychodzi, że musiał przejść przez ręce miłościwie panującego nam Zbigniewa U - o którym jakoś cicho ostatnio. Panie Wiórek - może zamiast wymyślać kolejne duperele w mieście zajęlibyście się skoordynowaniem świateł na tczewskim odcinku A1. Można przecież napisać do GDDKiA, niech coś z tym zrobią. Bo nie dosyć, że stoi się w mieście to i na 91 powoli zaczyna brakować miejsca...

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx9.xxx 
  • Rafcio_gość

    27.04.2012, 19:46

    Światła na A1 ?

    Coś Ci sie kolego pomyliło na A1 nie ma nawet skrzyżowań to po co Światła ? Chyba chodzi Ci o krajową 1 która już nią nie jest :) już lepiej mówic E75 to starsi ludzie zrozumią :D PZDR.

    Cytuj
    IP: 77.253.xx1.xx9 
  • Pjord Knudsen

    27.04.2012, 12:45

    ...

    Brawo, panie Wiórek! Ostatni pomysł na maksymalne utrudnienie życia kierowcom i całkowite zakorkowanie centrum miasta zostanie wprowadzony w życie. I to za jedyne 130 kPLN Walnijcie jeszcze rondko na skrzyżowaniu z ul. Wąską i nie zapomnijcie o progach zwalniających. Odnoszę wrażenie, że pracownicy starostwa są mocno ociężali umysłowo. A może któryś dostał do rączki kilkadziesiąt tysięcy od firmy montującej sygnalizację za wdrożenie tego debilnego pomysłu?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ka_gość

    27.04.2012, 13:36

    światła

    Myślę, że gdyby zamontować czerwone światło w głowach niektórych urzędników Starostwa, było by to o wiele lepszym rozwiązaniem - nawet, gdyby miało być droższe, niż 130 tys.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx0.xx6 
  • marjam666_gość

    27.04.2012, 14:26

    hahahahha

    tak napewno usprawnia 1000% 130baniek wydane w ch......!!wusprawnia ten ruch tak jak uspawnily na gdanskiej kolo netto tylko tam kosztowaly chyba troche wiecej a tak usprawnily ruch na tej ulicy ze po kilku dniach zostaly wylaczone !!gratuluje jeszcze raz zaj..... pomyslow wiecej takich prosze.moze jeszcze jakies rondo ?albo lepiej nie bo na nich trzeba wiedziec jak jezdzic a nie jak u nas wiekszosc czeka niewiadomo na co przed wiazdem na tego rodzaju skrzyzowanie ronda tez maja usprawniac ruch a wystarczy popatrzec jak na nich odbywa sie ruch czekaja az snieg z agrestem spadnie przed wiazdem,

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • Marcin_gość

    27.04.2012, 15:35

    130tys... na sygnalizację

    CHORE!!! niech powiatowi urzędnicy popatrzą na siebie, później na światła przy NETTO a później jeszcze raz na siebie i... NIECH POPUKAJĄ SIĘ W GŁOWY!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • Pjord Knudsen

    27.04.2012, 17:39

    ...

    Pierwszym genialnym pomysłem na zakorkowanie miasta było zbudowanie ronda tych rozmiarów przy Urzędzie Miasta, drugim - "tymczasowe mini-rondo" przy wieży ciśnień, teraz geniusze wymyślili, że pomiędzy tymi rondami pierdykną sygnalizację świetlną - żeby usprawnić ruch. Ludzie, czy wy nie potraficie nic innego jak tylko psuć? Czy nie jeździcie samochodami po mieście? Proponuję jeszcze światła przy budynku poczty na ul. Obrońców Westerplatte i ne przejściu dla pieszych przy rondzie przy UM. Na pewno usprawnią one ruch. Acha, zapomniałem o super szerokim wiadukcie na Wojska Polskiego. Weźmiecie na siebie odpowiedzilność, jak karetka lub straż pożarna nie dojedzie na czas do potrzebujących, bo nie będzie się mogła przejechać przez ten szpaler przeszkód ??? Przewiduję permanentny korek od Wojska Polskiego do Bałdowa i ul. 30 Stycznia.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    27.04.2012, 17:41

    Dobry pomysł jeśli zrobi się to z głową że minimum co 2-3 minuty będzie można włączyć a nie każdy naciśnie i już jest- wtedy to bezsens bo teraz chodzą jak święte krowy pojedyńczo i to blokuje ruch ale znając naszych Mądrych urzędasów z p W na czele to napewno to zepsują i kasa wywalona w błoto

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • pieszy_gość

    27.04.2012, 19:04

    korki miasto bez auta.

    jeśli mniej ludzi będzie jeździć samochodami,to w mieście nie będzie korków. czasem szybciej i zdrowiej jest poruszać się pieszo. A kierowcom to nigdy nie dogodzisz,bo zawsze ktoś i coś im przeszkadza.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx3 
  • psycho_gość

    27.04.2012, 19:04

    jak zawsze, byle by utrudnić pieszym i kierowcą... był tam jakiś wypadek, potrącenie? (na światłach też się zdarzają). Jak jest korek to i kierowcy puszczają pieszych bez żadnych problemów a gdy nie ma to pieszy ma bardzo dobrą widoczność więc przejdzie bez żadnego zagrożenia. Nie lepiej było by zająć się wiaduktem na 1Maja, lub śmiesznym rondem koło wieży ciśnień? nie wierzę w synchronizacje dobrze ustawionych świateł... W Toruniu wdrożono "Zieloną fale" pomysł by dobry lecz się nie sprawdził przy dużym natężeniu. Szkoda słów na to co się wyprawia.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx4 
  • Fireman_gość

    27.04.2012, 19:21

    światła

    Moje pytanie do Pana Wiórka jako pomysłodawcy, czy ktoś zrobił badanie ile w tym miejscu było wypadków z udziałem pieszych na tym przejściu w okresie powiedzmy 1 roku. Dość często przeglądam kronikę policyjną i nie zauważyłem tam żadnego wpisu o jakimkolwiek zdarzeniu w tym miejscu. Jeżeli w taki sposób chcę Pan wydawać społeczne pieniądze to gratulacje!!! :( Mysle ,że jest w mieście więcej pilniejszych spraw do załatania aniżeli światła.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx5.xx3 
  • Michu_gość

    27.04.2012, 19:46

    Tak na marginesie, gdyby ktoę z PZD nie zauważył, to nieczynne sygnalizatory stoją koło Netto... Ale co tam. Niech sobie stoją...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • Kokot

    27.04.2012, 20:52

    No i gitara !!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • addsiek1_gość

    27.04.2012, 23:13

    Gdybym nie miał wykształcenia, też bym tak myślał jak nasze urzędasy !!!! Nie dziwmy się :)

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx9 
  • Flexmen_gość

    27.04.2012, 23:15

    To chyba jakiś żart....

    To chyba jakiś żart? Czy nasi radni w ogóle są z Tczewa. Zainstalowanie świateł w tym miejscu jest bardzo nie trafne, ponieważ to sparaliżuje juz w ogóle ruch w tym miejscu gdzie i tak już dziś przez genialne 2 ronda jest już tragicznie i korki nie mają końca. Ja osobiście już w najgorszych godzinach staram się omijać tamtą trasę ale teraz chyba sie okaże że nie będe jeździł wcale, bo najnormalniej się nie da.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx7 
  • adamo_gość

    02.05.2012, 21:58

    i

    i chyba o to im chodzi

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx6 
  • robson_gość

    28.04.2012, 08:43

    wydaje mi się, że światła by pomogły, gdyby nie pobliskie rondo. przecież w godzinach szczytu widac, że to ono blokuje ruch, więc światła ani nie rozładują korków, ani nie usparwnią ruchu

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx5 
  • JANEK_gość

    28.04.2012, 10:25

    swiatla

    No to dopiero beda korki ....................i znowu kupe kasy w błoto. Zrobcie najpierw prowizorkie barany jedne a zobaczycie co bedzie

    Odpowiedz
    IP: 213.177.xx8.xx2 
  • ktoś_gość

    28.04.2012, 11:25

    ?

    Od kiedy światła usprawniają ruch? W Tczewie potrzebny jest kolejny wiadukt ( był już w okolicy I LO - może ktoś wskaże jego miejsce?) Wydawanie pieniędzy na sygnalizację w tym miejscu nie ma sensu - pisze się o tym nie pierwszy raz . Ale, już zdecydowano! Przecież "ktoś" dostał już wynagrodzenie za projekt, już wskazano wykonawcę itd. Ruch przy UM zmniejszy kosztem tych, którzy będą jeździć dookoła (przybędzie spalin) a radni sobie przypiszą tą zasługę. W Tczewie budują kolejne bloki (np. wzłuż Armii Krajowej), może radni nowym lokatorom wprowadzą zakaz posiadania samochodów?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx9 
  • jack_gość

    28.04.2012, 14:27

    ....

    najbardziej ruch spowalnia rondo

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx6 
  • Inez_gość

    02.05.2012, 16:41

    .......

    O jej, jacy ci tczewscy kierowcy są biedni, wszystko im przeszkadza, sygnalizacja świetlna, rondo i na dodatek piesi, którzy chcą przejść na drugą stronę :D ; chyba nigdy nie byli w Trójmieście. Nie dość, że czeka się w nieskończoność, aż któryś się łaskawie zatrzyma przed przejściem, to jeszcze przejeżdżają przez wodę na ulicach nie zważając na to że mogą komuś zniszczyć ubranie. No cóż, ale to już kwestia kultury osobistej a tej wielu kierowcom brakuje, niestety.

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx5.xx9 
  • adamo_gość

    02.05.2012, 21:52

    Wiórek Pazurek

    NIc to nie da dla ruchu drogowego trzeba tunel wykopać pod jezdnią a nie światła Panie Wiórku naprawdę jak wiórek z przedsięwzięcia, które trzeba było podjąć !

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx6 
  • adi_gość

    02.05.2012, 21:57

    tak samo jak na gdańskiej

    Taka sama sytuacja powstanie jak na ulicy gdańskiej przy Netto, czyli światła są bez użyteczne tunel podziemny to jedyne rozwiązanie !!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx6 
  • on_gość

    03.05.2012, 12:53

    [Zgadzam się z autorem oraz treścią tego komentarza (+1)] [Nie zgadzam się z autorem oraz treścią tego komentarza (-1)] +2 "~ Andy_gość IP: 109.197.xx1.xx5 Data: 27.04.2012, 09:59 Żeby całe to przedsięwzięcie przynisoło zamierzony rezultat, trzeba by te światła ustawić w ten sposób, że nawet po wciśnięciu guzika (aby zapaliło się zielone dla pieszych), pieszy i tak musi poczekać 2 - 3 minuty na zielone, a zielone powinno trwać ok 10 - 15 sekund. Podobnie jak na przymorzu koło hali olivii, gdzie światła są ustawione tak aby dało się przejść na zielonym świetle z jednej strony ulicy na drógą na tak zwany przysłowiowy styk (a i nie zawsze się uda) " Tak 10 15 sekund a co ze starszymi osobami i niepełnosprawnymi którzy nie idą szybko? Pomyślcie trochę o innych.Po za tym będą korki na jednym i drugim rondzie.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx5.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.