Tcz.pl logo

Szukaj

Wojewoda unieważniła uchwałę ws. konsultacji o poszerzenie granic. W czwartek nadzwyczajna sesja

Wojewoda unieważniła uchwałę ws. konsultacji o poszerzenie granic (fot. tcz.pl)
Wojewoda unieważniła uchwałę ws. konsultacji o poszerzenie granic. W czwartek nadzwyczajna sesja

zobacz galerię zdjęć: 3
Wojewoda pomorska stwierdziła nieważność uchwały podjętej przez Radę Miejską w Tczewie w listopadzie ub. roku w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących zmiany granic administracyjnych miasta. W najbliższy czwartek (08.01) radni spotkają się na nadzwyczajnej sesji, by głosować ponownie w tej sprawie.

W piśmie, datowanym na drugiego stycznia, wojewoda stwierdziła, że listopadowa uchwała została "podjęta z istotnym naruszeniem prawa", wykazując m. in. fakt, że w projekcie zapisano, że uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, zamiast od momentu publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego. W uzasadnieniu zapisano również, że w podjętym w listopadzie projekcie znalazł się zapis dotyczący przeprowadzenia konsultacji tylko wśród pełnoletnich mieszkańców Tczewa, a zdaniem organu nadzorczego w tej kwestii powinni wypowiedzieć się wszyscy Tczewianie - nie tylko ci, którzy ukończyli 18 lat.

Z powodu unieważnienia uchwały, radni będą musieli spotkać się na nadzwyczajnej sesji - a sam termin konsultacji będzie trzeba przełożyć ze stycznia na luty.

Konsultacje społeczne dotyczące zmiany granic administracyjnych Miasta Tczewa zamiast w styczniu, rozpoczną się w lutym bieżącego roku. Zmiana terminu nie wpływa na sam proces ani na jego zakres. W przeciwieństwie do wcześniejszych założeń, w lutowych konsultacjach będą mogli wziąć udział wszyscy mieszkańcy Tczewa, niezależnie od wieku. - informuje miasto na swojej stronie internetowej.

8 stycznia odbędzie się nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Tczewie, podczas której radni będą głosować nową uchwałę w tej sprawie.

Proponowana zmiana granic administracyjnych Tczewa polega na włączeniu do miasta przyległych obrębów gminy Tczew lub ich części o łącznej powierzchni 1871,19 ha. Procedura wymaga przeprowadzenia konsultacji społecznych, ale nie są one wiążące. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie Rada Ministrów.

Do tematu wrócimy.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (48)
dodaj komentarz

  • -12

    Wsi nie weźmiecie żywcem_gość

    05.01.2026, 09:15

    Tu się żona dziub pingwina

    Oo tym poznaje prawdziwego mena jak kończy, a nie zaczyna..ot i cała prawda...o radnych nieporadny .czy slyszycie ten skowy hien....

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx6.xx8  #
  • +18

    a_gość_gość

    05.01.2026, 11:38

    Biorą się nieudacznicy za coś a nawet nie potrafią zgodnie z przepisami głupiego pisma złożyć oto nasza władza i radni pokroju kościelnego ,organisty i innych którzy tylko kase biorą i głosują jak im każą , a błędy jak dzieci w żłobku .Ludzie kogo wy wybieracie przecież to jest żenujące .

    Cytuj
    IP: 84.185.xx0.xxx  #
    +5

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość_gość

    06.01.2026, 20:33

    Brawo dla działu prawnego UM!!! W tak prestiżowej sprawie, nawet przy rozbieżnych wykładniach przepisów, wystarczyło zadzwonić do Nadzoru Prawnego PUWu i grzecznie się podpytać, żeby spać spokojnie. A teraz będzie wstyd i tłumaczenia przed radnymi.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx8  #
  • +9

    Po prostu _gość

    05.01.2026, 09:24

    Ręce opadają

    Sam pomysł wiadomo, kasa. Natomiast wykonanie jak narazie nie wróży sukcesu, a to i dobrze. Czas pomyśleć o tym co się będzie robiło po zakończeniu tej kadencji. Może flex? :)

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx7.xx5  #
  • +16

    mark_gość

    05.01.2026, 09:31

    To jest taki trochę absurd prawny z tym procesem zmiany granic. Z jednej strony - konsultacje społeczne muszą być, ALE obojętnie co wykażą, to i tak nie mają mocy, żeby proces przyspieszyć lub go zatrzymać. Także po co te konsultacje, skoro decyzję i tak podejmą Tuskowie?

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx2.xx2  #
  • +13

    prawda_gość

    05.01.2026, 09:34

    To jest bardzo słaba pozycja procesowa miasta i niemal modelowy przykład tego, czego wojewoda i rząd nie lubią w sprawach zmiany granic. 1. Informowanie przez Facebooka zamiast dialogu instytucjonalnego To poważny błąd polityczno-proceduralny. Wójt gminy "dowiadujący się z Facebooka": wygląda na lekceważenie partnera samorządowego, tworzy wrażenie działania jednostronnego i siłowego, automatycznie zaostrza konflikt. Dla wojewoda to gotowy argument: > "Miasto nie podjęło realnych prób dialogu między samorządami". To nie jest drobiazg wizerunkowy - to argument, który trafia do oficjalnej opinii. 2. Pośpiech z uchwałą + cofnięcie jej przez wojewodę To już czerwona flaga Jeżeli wojewoda: cofa uchwałę (rozstrzygnięcie nadzorcze), wskazując błędy proceduralne, to w praktyce oznacza: miasto nie panuje nad procesem, dokumenty powstają "na czas", a nie "na jakość", pojawia się formalna podstawa do negatywnej opinii. Co gorsza: nawet poprawiona uchwała nie resetuje negatywnej oceny - wojewoda już wie, że był pośpiech. 3. Ogromny sprzeciw gminy i mieszkańców To najcięższy problem. W oczach administracji rządowej: zmiana granic bez zgody społecznej = potencjalny kryzys, protesty mieszkańców = ryzyko medialne i polityczne, spór miasto-gmina = sprawa "do zamrożenia", nie do forsowania. Dla Rady Ministrów to sygnał: > "Jeśli nie ma spokoju lokalnie, po co nam problem na poziomie rządu". 4. Efekt łączny (najważniejsze) Każdy z tych elementów osobno jest problemem. Razem tworzą bardzo niekorzystny obraz: brak dialogu, pośpiech, błąd formalny, cofnięta uchwała, masowy sprzeciw społeczny. To dokładnie ten zestaw, przy którym: wojewoda pisze opinię krytyczną albo chłodzącą, rząd: odkłada sprawę, albo odmawia bez formalnego "nie" (brak rozporządzenia). Jak to jest odbierane "w Warszawie" Nie jako "dynamiczny rozwój miasta", tylko jako: > "konflikt lokalny, źle przygotowany, politycznie gorący". A takich spraw rząd nie lubi dotykać - zwłaszcza gdy nie ma zgody społecznej. Twarda konkluzja W obecnym kształcie: szanse miasta są słabe, pośpiech działa przeciwko niemu, a cofnięcie uchwały przez wojewodę to poważny cios wiarygodności.

    Odpowiedz
    IP: 178.218.xx4.xx9  #
  • oro_gość

    05.01.2026, 09:48

    Odpowiedź Wójta:

    Chaos zamiast rzetelnych konsultacji . Beata Rutkiewicz Wojewoda Pomorska stwierdzila niewaznosC uchwaly Rady Miejskiej w Tczewie w sprawie konsultacji spolecznych dotyczacych zmian administracyjnych Miasta Tczewa. Wbrew temu co od wczoraj sugeruje miasto w mediach i na swojej stronie internetowej nie chodzilo wylacznie o to kto moze braC udzial w konsultacjach. Glowny problem byl znacznie powazniejszy: uchwala nie zostala ogloszona w Dzienniku Urzedowym a wiec w ogole nie weszla w zycie i nie mogla stanowiC podstawy do konsultacji. To podstawowy obowiazek prawny ktorego pominiecie skutkuje niewaznoscia aktu w calosci . Tymczasem wczoraj w dzien rozstrzygniecia nadzorczego miasto oglasza nadzwyczajna sesje rady i zapowiada ponowne podjecie uchwaly probujac sprowadziC cala sprawe do poprawki technicznej dzieki ktorej wszyscy mieszkancy miasta beda mogli wziaC udzial w konsultacjach a nie tak jak w niewaznej uchwale tylko pelnoletni. Sytuacja jest potwierdzeniem ze dzialania miasta sa chaotyczne reaktywne i podwazaja zaufanie mieszkancow do procesu konsultacji. Sprawa zmiany granic gmin to nie formalnosc. Wymaga starannosci przejrzystosci i szacunku dla mieszkancow nie pospiechu i naprawiania bledow w ostatniej chwili. TresC rozstrzygniecia nadzorczego wojewody publikujemy ponizej Zachecamy do zapoznania sie z faktami.

    Odpowiedz
    IP: 185.243.xx8.xx5  #
  • +1

    dziennik uurzedowy_gość

    05.01.2026, 10:06

    Rozstrzygnięcie wojewody obnażyło fundamentalne błędy prawne, które całkowicie dyskwalifikują uchwałę już na poziomie elementarnych zasad stanowienia prawa. Organ nadzoru ograniczył się do absolutnego minimum kontroli legalności, ponieważ uchwała nie spełniała podstawowych wymogów aktu prawa miejscowego - w szczególności obowiązku publikacji oraz prawidłowego określenia kręgu mieszkańców. Dopiero po usunięciu tych wad można byłoby w ogóle rozpocząć rozmowę o jakości konsultacji: ich realności, czasie trwania, dostępie do informacji oraz faktycznym uwzględnianiu głosu mieszkańców. W tym także o braku procedur weryfikacji zgłoszeń (np. adresów e-mail), niejasnym i nieweryfikowalnym sposobie zbierania ankiet oraz braku mechanizmów gwarantujących, że wyniki rzeczywiście odzwierciedlają wolę mieszkańców, a nie jedynie formalnie ją symulują.

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx4.xx3  #
  • +26

    Trump_gość

    05.01.2026, 10:44

    Nokaut

    Odczytuję to jako klęskę władz miasta. Jak można było przedłożyć taki bubel prawny pod głosowanie? Jest mi wstyd jako mieszkańcowi Tczewa.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx9  #
  • +41

    To jest _gość

    05.01.2026, 10:53

    Totalna porazka

    Tej ekipy pod przewodnictwem Brzadkowskiego. Zabierają się do tej akcji podobnie jak do każdej innej inicjatywy tych ludzi. Bylejakosc, chaos i pośpiech. Dobre w tym to, że po pierwsze całe to poszerzenie granic się nie wydarzy, po drugie ta ekipa już nigdy więcej tym miastem rządzić nie będzie. Mieszkańcy im skutecznie podziękują w najbliższych wyborach.

    Cytuj
    IP: 37.109.xx7.xx5  #
    +7

    Gośściie_gość

    05.01.2026, 18:48

    Niestety, nie jest to pierwszy raz, gdy Prezydent Miasta Tczewa zapisuje się w annałach lokalnego wstydu. Co gorsza, wszystko wskazuje na to, że fakt ten umyka Jego uwadze - podobnie jak sens odpowiedzialności publicznej. Zatrudnienie radcy prawnego, którego działania bardziej przypominają ćwiczenia z bezradności niż obsługę prawną miasta, dopełnia obrazu zarządzania opartego na przypadkowości. W efekcie Tczew, zamiast rozwijać się i iść naprzód, konsekwentnie zmierza w kierunku "zapyziałości" - pojęcia, którym poprzedni Prezydent Miasta raczył niegdyś obrażać sąsiednie miasto. Historia bywa przewrotna: dziś to określenie coraz trafniej opisuje rzeczywistość u nas.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx3  #
  • +2

    sPOKO_gość

    05.01.2026, 12:11

    Prognozy nie są przesadnie alarmujące.

    Z wójtem przypilnujemy, by nikt piachu w tryby nie sypał.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • -23

    ..._gość

    05.01.2026, 12:13

    ...

    ...ogarnąć to jak powinno i gra gitara. Nikt z dotychczasowych byłych włodarzy, tak daleko nie zaszedł. A wieśmaki zawsze będą tu mącić... Do dzieła Panie Prezydencie, mieszkańcy Tczewa czekają na dalszy rozwój naszego miasta...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2  #
  • +16

    ... _gość

    06.01.2026, 00:29

    Nie z Brządkiem. On niczego nie umie i nad niczym nie panuje. Zatrudnił prezesa tcsir nie sprawdzając jego papierów. Zatrudnił człowieka z zarzutami o milionowe oszustwa. Doprowadził do odejścia z UM kompetentnych ludzi. Pozatrudniał znajomków typu Lucynka, Hebel. Tak prostej sprawy jaką jest właściwa procedura decyzji o konsultacjach nie umie przeprowadzić. Wstyd przed wojewodą. Świetnie umie lać wodę, ale nie każdy się na tę bzdury łapie.

    Cytuj
    IP: 93.159.xx2.xx9  #
  • +9

    Boni_gość

    05.01.2026, 12:51

    Patrzcie tym władzom na ręce, bo nie mają pojęcia o zarządzaniu miastem. Nie ogarniają prostych przepisów, wymogow. Zatrudniają ludzi niekompetentnych, pod zarzutami albo nie sprawdzają ich sytuacji jak np. w tcsir. Jedna aferka goni drugą. Tak to jest jak prezydentem jest człowiek bez pojęcia o robocie.

    Odpowiedz
    IP: 93.159.xx2.xx9  #
  • +9

    ciekawsze_gość

    05.01.2026, 13:00

    najciekawsze

    najciekawsze jest to, że mieszkańców gminy w ogóle w tych konsultacjach nie ma ... a przecież to ich dotyczy w największym stopniu ta cała zmiana ... jest fajnie co? - tak, bo jestę boberę :)

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx1.xx3  #
  • +6

    as_gość_gość_gość_gość_gość_go_gość

    05.01.2026, 14:55

    A co to?

    Nie ma w urzędzie radcy prawnego?

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx2.xx5  #
  • +6

    Gość_gość_gość

    05.01.2026, 16:40

    Konsultecje z mieszkańcami Tczewa?

    Prezydent rękoma Radnych chce zaanektować połowę gminy robiąc referendum w mieście nie pytając głównych zainteresowanych czy chcą takowego połączenia???? Łola Boga - napaść w biały dzień .... toć to po prostu niemoralne .....

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx3  #
  • +11

    Goościu_gość

    05.01.2026, 16:56

    Pan Prezydent Miasta Tczewa, co już wykazał, nie potrafi czytać i słuchać ze zrozumieniem. Radca prawny zatrudniony w Urzędzie Miejskim taże dał popis swojej nieporadności,. Nie dostrzegł tego co powinien. Tym samym dano podstawę do negatywnej Ich oceny. Szkoda, że ma to miejsce za społeczne pieniądze...

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx3  #
  • +7

    Ex_gość

    05.01.2026, 17:16

    Drodzy mieszkańcy

    Mieliście doświadczonego w zarządzenia miastem włodarza, który szczebel po szczeblu piął się w samorządowej strukturze przez lata. Zdobywał bezcenne umiejętności i z niejednego pieca jadł chleb. Miał wiedzę i nie musiał robić dużych oczu na widok skomplikowanych dokumentów. Człowiek ów był wysoko oceniany przez podwładnych jako profesjonalista. Za mało wam było. Źle wam było, bo nie brylował na fejsie. Wybraliście żółtodzioba, którego doświadczenie w tczewskim samorządzie ograniczało się do (w gruncie rzeczy) jednej kadencji radnego. Chcieliście zmian? Co się zmieniło? Gdzie te wielkie zmiany w mieście?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx0.xx3  #
  • gościo_gość

    05.01.2026, 19:11

    No i właśnie Jednak Jego doświadczenie nie zostało należycie wykorzystane. Max dwie kadencje i ewentualnie na doradcę, konsultanta - jeżeli się nie sprzeniewierzył w trakcie trwającej kadencji ....

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx3  #
    +1

    To jest właśnie _gość

    05.01.2026, 19:26

    Tragedia

    Tego miasta. Takie wybory pomiędzy piz.....ueszem a gościem, który przez 20 lat Miasto utopił.

    Cytuj
    IP: 37.109.xx7.xx5  #
    +5

    Jak to gdzie?_gość

    05.01.2026, 20:48

    Zmiany są!

    W zwik, zuk, brak w zuos, Joasia, etc. Mało ci zmian? To są najbardziej potrzebne zmiany, poza tym jest zmiana jakościowa w pałacu na placu Piłsudskiego! Mało? Bitcoin manager znany na całą Polskę też w urzędzie w czczewie, to jest szczyt profesjonalizmu i wyczucia. Do flexa na wykrawarke, tam jest twoje miejsce.

    Cytuj
    IP: 37.109.xx7.xx5  #
    +3

    Pisowiec_gość

    05.01.2026, 22:37

    Prawy

    Tak, gdyby nie alko, imprezy wyjazdowe z prezesami, podzialy w um temu damy temu nie damy, pracownicy bez kompetencji z pensjami naczelnika, upokarzanie na sesjach i marni doradcy z biblioteki, zuku, ktorzy wołali spokojnie wygrasz nic nie musisz robic. Mirek byl spoko, mial fatalnych kolegow.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx4.xx6  #
    +1

    a_gość_gość

    06.01.2026, 15:42

    Był tak dobry że jak ktoś go skrytykował to spotykał się w sądzie w Malborku ,a tam miał już przygotowane pismo z przeprosinami gotowca żeby go ładnie wybielić i pokazać jaki on dobry i mądry. Nie dziękuje wolę tego nieudacznika niż Rumcajsa jest spokój nie widać tej gęby lepiej się żyje .Współczuję tym pracownikom którymi teraz zarządza .Spadł z prezydenta na nędzne stanowisko należało się mu ,taki mądry był i się doigrał

    Cytuj
    IP: 84.185.xx0.xxx  #
  • +2

    Marek_gosc_gość_gość

    05.01.2026, 19:20

    Wieś wsią ma pozostać

    Jeśli mamy być tak profesjonalnie zarzadzani po aneksji jak włodarze mają problem z właściwym podejściem do dokumentów to strach się bać.

    Odpowiedz
    IP: 89.174.xx1.xx6  #
  • -1

    Marek_gosc_gość_gość

    05.01.2026, 19:26

    Pomóżmy Panu Prezydentowi

    Pan Prezydent marzyciel może potrzebuje pomocy wiejskich by działać skutecznie? A moze wies przejmie miasto, ale ale nie jestesmy zainteresowani absolutnie

    Odpowiedz
    IP: 89.174.xx1.xx6  #
  • +5

    Czego chcecie?_gość

    05.01.2026, 19:53

    Jest super!

    Pozdrawia zielone korpo z Rokitek! Współpraca z obecnym prezydentem układa się bardzo dobrze. Pozdrawiają też Joasia, Arek, Krzysio i Maciej. Ręce precz od Łukasza, który jak ojciec karmi swe piskleta:) A, Krystian też pozdrawia:) Ogólnie my wszyscy mamy w du....pie zmianę granic czczewa, ale dbamy aby lukasz na tronie siedział, bo przy nim nam tak dobrze.

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx7.xx5  #
  • +3

    kulka_gość

    07.01.2026, 09:46

    ej chłopaki

    ej chłopaki - przecież nie tak się umawialiśmy ... miało być cicho więc nie róbcie szumu bo się wyda

    Cytuj
    IP: 83.20.xx1.xx3  #
  • +1

    Oto i on _gość

    05.01.2026, 21:23

    W maju 2024 że słowami do Mira :) Cyrk

    - Panie prezydencie, dziękuję za współpracę - powiedział Łukasz Brządkowski. - Postawił pan wysoko poprzeczkę, jeśli chodzi o zarządzanie miastem. Chcę, żeby Tczew był miastem czystym i bezpiecznym. Mam swój pomysł na rozwój Tczewa, który będę realizował. Wiem, że czeka mnie ciężka praca. Dlatego już teraz przepraszam moją rodzinę, za to, że często nie będzie mnie w domu. Zależy mi na dialogu i współpracy ze wszystkimi, którym leży na sercu dobro naszego miasta - dodał nowy prezydent.

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx7.xx5  #
  • Zwolennik rozszerzenia granic_gość

    05.01.2026, 21:44

    Zmiana granic

    Cóż za solidarna obrona wsi. Cwaniaki mieszkają poza granicami miasta ale z jego dobrodziejstw korzystają. Hipokryci. Zdecydowanie powiększyć granicę miasta. Rokitki dzielnicą Tczewa. Brawo dla Prezydenta.

    Odpowiedz
    IP: 46.15.xx1.xx5  #
  • +2

    Mek_gość

    07.01.2026, 14:08

    Oczywiście. Ale trzeba to umieć zrobić. A ekipa Brządka nie umie. Ten człowiek w życiu niczego konstruktywnego nie dokonał, pałętał się od fundacji do fundacji. Pozatrudniał kolesiów I cokolwiek ruszą, to kicha.

    Cytuj
    IP: 93.159.xx2.xx9  #
  • +8

    Jur_gość

    05.01.2026, 22:55

    Od Nowa

    No to od Nowa, buhehehehehehe Amatorzy na których nabrali się mieszkańcy tego pięknego miasta na wyborach.....

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx6.xx4  #
  • +5

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    06.01.2026, 08:55

    x

    Konsultacje wśród nieletnich ? a od jakiego wieku ? 15 latków , a dlaczego nie od 10 latków ? Dojdziemy do absurdu , organ nadzorczy chyba błądzi

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +3

    bc_gość

    06.01.2026, 18:10

    błądzi to władza miejska. i już niedługo się o tym wszyscy przekonają.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx4  #
  • +1

    Haski _gość

    06.01.2026, 10:06

    Tok myślenia podobny do...

    ... pewnego włodarza za wschodniej granicy: przejąć obce tereny pomimo tego że brak środków na utrzymanie obecnych a mieszkańcy przejmowanych terenów nie mają nic do powiedzenia. "GRATULUJĘ" inspiracji.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx0.xx1  #
  • -1

    gośścio_gość

    06.01.2026, 23:36

    Nie dostrzegłeś, że to norma ustawowa nadaje gminie uprawnienie i nie pozwala na ograniczenie w drodze uchwały kręgu osób uprawnionych do udziału w konsultacjach i modyfikacji regulacji ustawowej. Zwrócił na to uwagę Wojewoda. Co nie oznacza, że zapisy w ustawie poparta są logiką.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx3  #
  • +2

    weteran z Tczewa_gość_gość_goś_gość

    06.01.2026, 20:32

    normalność

    miasto musi się rozwijać mimo wszystkich malkontentów i zatwardziałych postkomunistów. małe interesiki nie zatrzymają rozwoju . nie dziś to jutro ,ale zawsze bedzie zmiana ,miejmy nadzieję że na lepsze. rozszerzać obszar miasta tczew nie oglądając się na nieoświeconych przeciwników

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4  #
  • +5

    Gtc_gość

    06.01.2026, 21:09

    "Tej ekipy pod przewodnictwem Brzadkowskiego. Zabierają się do tej akcji podobnie jak do każdej innej inicjatywy tych ludzi. Bylejakosc, chaos i pośpiech. Dobre w tym to, że po pierwsze całe to poszerzenie granic się nie wydarzy, po drugie ta ekipa już nigdy więcej tym miastem rządzić nie będzie. Mieszkańcy im skutecznie podziękują w najbliższych wyborach."

    Tak jest jak nadambitny chłopiec bez kompetencji dorwie się do władzy.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx2  #
  • +2

    Ctg_gość

    06.01.2026, 21:17

    "W zwik, zuk, brak w zuos, Joasia, etc. Mało ci zmian? To są najbardziej potrzebne zmiany, poza tym jest zmiana jakościowa w pałacu na placu Piłsudskiego! Mało? Bitcoin manager znany na całą Polskę też w urzędzie w czczewie, to jest szczyt profesjonalizmu i wyczucia. Do flexa na wykrawarke, tam jest twoje miejsce."

    Nawet nie przypominaj "transparentnego" konkursu w ZWiK. Zobacz ilu mowy prezes zwolnił Tczewiaków i zaciągnął gwiazdy z Pszczółek.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx2  #
  • +4

    UM_gość

    07.01.2026, 01:49

    "Tak, gdyby nie alko, imprezy wyjazdowe z prezesami, podzialy w um temu damy temu nie damy, pracownicy bez kompetencji z pensjami naczelnika, upokarzanie na sesjach i marni doradcy z biblioteki, zuku, ktorzy wołali spokojnie wygrasz nic nie musisz robic. Mirek byl spoko, mial fatalnych kolegow."

    Słuchał nie tych których powinien. Tych z którymi pił. I to był powód przegranych wyborów. Gdyby się w porę ogarnął to by wygrał. Można go nie lubić bo to mruk, ale żeby zżarł na samorządności. Czepiali się jego wyglądu? To spójrzcie na obecnego, który mógłby być synem Pobłockiego, jak on wygląda.

    Odpowiedz
    IP: 93.159.xx2.xx9  #
  • Ci, z którymi _gość

    07.01.2026, 22:11

    Balował

    Są dzisiaj w stajni bobra. Niektorzy oczywiście. Du...pe bobrowi obrabiali, ale teraz hołdują wierno poddańczo, a niektórzy robią biznesy jak robili kiedyś. Pewien schemat nie zmienia się od lat. Z zielonym pozdrowieniem. Maciej :)

    Cytuj
    IP: 37.109.xx7.xx5  #
  • +17

    Klemens _gość

    07.01.2026, 06:54

    nigdy więcej SoN

    Jedynymi osobami, które coś ogarniają z tego środowiska to Skiberowski jako radny i Grabowska jako wiceprezydent. Niech idą swoją drogą.

    Odpowiedz
    IP: 195.94.xx7.xx5  #
  • -1

    gośścc_gość

    07.01.2026, 08:37

    Nie widać tego po efektach radnego Skiberowskiego. Przypomina mi teatr z jednym aktorem. Niestety, aktor nie dostrzega ....

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx3  #

    Mek_gość

    07.01.2026, 14:14

    Skiberowski pokazuje w mediach co robi , ale to nie znaczy że robi więcej niż inni. PR to nie to samo co robota. O Grabowskiej nawet się nie chce gadać. O oświacie, sporcie, pomocy społecznej pojęcia nie ma.

    Cytuj
    IP: 93.159.xx2.xx9  #
    +13

    Fifi_gość

    08.01.2026, 06:37

    Zluzujcie

    Radny Skiberowski to głos mieszkańców w radzie miejskiej. To najaktywniejszy radny. Zawsze po stronie zwykłych ludzi. Nic nie zawdzięcza SoN i Brządkowskiemu. W swoim okręgu uzyskał wynik lepszy niż Brządek w swoim. Ludzie go cenią. Co niby robią inni? Niektórzy to zdaje się nawet nie wiedzą, co się dzieje na sesjach. Skiberowski jest niezależny, stąd kole w oczy.

    Cytuj
    IP: 149.102.xx4.xx1  #
  • +1

    Jaa_gość_gość

    08.01.2026, 08:39

    Xd

    "Radny Skiberowski to głos mieszkańców w radzie miejskiej. To najaktywniejszy radny. Zawsze po stronie zwykłych ludzi. Nic nie zawdzięcza SoN i Brządkowskiemu. W swoim okręgu uzyskał wynik lepszy niż Brządek w swoim. Ludzie go cenią. Co niby robią inni? Niektórzy to zdaje się nawet nie wiedzą, co się dzieje na sesjach. Skiberowski jest niezależny, stąd kole w oczy."

    Naprawdę tak uważasz? Wystarczy posłuchać, jak zachowuje się podczas sesji, żeby zauważyć, że nie traktuje mandatu radnego z należytą powagą. Ciągłe podśmiech**ki, infantylne komentarze i brak merytorycznego zaangażowania sprawiają wrażenie, że jest tam bardziej dla zabawy niż do realnej pracy. Takie zachowanie podważa wiarygodność funkcji, którą pełni. Na tym tle jeszcze gorzej wypada już tylko Kussowski, którego postawa jest równie (jeśli nie bardziej) niepoważna.

    Odpowiedz
    IP: 57.129.xxx.xx7  #
  • +1

    Eryk_gość

    08.01.2026, 09:12

    Zgadzam się

    Ten Kussowski pasuje do tej rady jak pompon do smokingu. Powierzenie mu funkcji przewodniczącego rady było tak poważne jak nadanie stołka w GECu.

    Cytuj
    IP: 185.107.xx6.xx5  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.