Cztery firmy zainteresowane przebudową dojazdówki do Tczewa

Powiat chce, by trasa w kierunku Bałdowa została zmodernizowana (fot. tcz.pl)
Cztery firmy zainteresowane przebudową dojazdówki do Tczewa
Cztery firmy są zainteresowane wykonaniem przebudowy drogi dojazdowej do Tczewa, prowadzącej od skrzyżowania z berlinką, przez Bałdowo. Wszystko wskazuje na to, że przetarg w tej sprawie zostanie rozstrzygnięty na początku maja.

Wczoraj (20.04) dokonano otwarcia ofert w ogłoszonym przez Starostwo Powiatowe przetargu. Zainteresowanych pracami remontowymi na trasie powiatowej nr 2810G Tczew - Gorzędziej - Rybaki - Gręblin (od granicy miasta Tczewa do drogi krajowej nr 22) jest czterech oferentów:

- Są to firmy Przedsiębiorstwo Budowy Dróg S.A. (Starogard Gdański) z kwotą 2 498 000 zł, Skanska - 2 297 745,78, Eurovia Polska z Gdańska - 2 963 000,00 i Strabag - 2 480 444,59 zł. - mówi Marcin Stolarski, rzecznik tczewskiego starostwa.

Teraz urzędnicy będą analizować oferty. Wyniki przetargu poznamy prawdopodobnie na początku maja - w tym miesiącu też powinny ruszyć prace.


Zadanie realizowane w ramach "Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019" polega na rozbudowie istniejąco układu komunikacyjnego. Projekt zakłada przebudowę istniejącej jedni drogi powiatowej, budowę chodników, ciągów rowerowych, zatok autobusowych, skrzyżowań oraz poboczy. W ramach zadania realizowana będzie również budowa kanalizacji deszczowej ze zrzutem wód do rowu przydrożnego, a także wycinka drzew.
Całkowity koszt inwestycji ma wynosić ok. 3 mln złotych, natomiast dofinansowanie w ramach tego programu - 50 % szacowanej kwoty. Partnerami współfinansującymi zadanie są: Miasto Tczew oraz Gmina Tczew.
W stanie istniejącym odcinek jezdni ma zmienną szerokość, która waha się od 5,7 do 6,5m. Brak chodników i ścieżek rowerowych stwarza nie tylko zagrożenie dla pieszych i rowerzystów, ale także dla osób kierujących pojazdami. Brak wyznaczonych przejść dla pieszych zachęca do przekraczania jezdni w miejscach, gdzie nie jest to dozwolone. Brak wydzielonych zatok autobusowych przyczynia się do zatrzymania autobusów na jezdni drogi, co sprawia zagrożenie dla pasażerów jak i dla ruchu drogowego.
Planowany do rozbudowy odcinek drogi lokalizowany jest na terenie wiejskim i dla tego obszaru jest jedynym połączeniem drogowym części obszaru wiejskiego gminy Tczew z miastem Tczew oraz poprzez drogę krajową DK 22, z pobliskimi obszarami miejskimi (Malbork, Starogard gdański, Pruszcz Gdański). Realizacja inwestycji w znacznym stopniu ułatwi dostępność mieszkańców do instytucji publicznych takich jak: Urząd Miasta i Urząd Gminy, szpital, szkoły i przedszkola.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (13)
dodaj komentarz

  • kierowca_gość

    21.04.2016, 13:11

    miło z ich strony

    Dobrze, że przebudowują. Fajnie jeszcze byłoby gdyby berlinkę (kostkę brukową) zaczęli przebudowywać, tak jak zrobili z płytami od mostu knebawskiego do (prawie) Malborka.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx0 
  • AS_gość

    21.04.2016, 14:05

    Jak pod zaborami...

    To już nie ma polskich firm? Tylko jedna z polskim kapitałem. Jesteśmy dalej rozkradani. Nic polskiego nie zostanie. Tak dbają o swój kraj. Sprywatyzować, spieniężyć (sprzedać obcemu kapitałowi), spier... za granice.

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx2.xx0 
  • ..._gość

    21.04.2016, 18:09

    weź kredyt, zbuduj firme z "wolskim' kapitałem i stawaj do przetargów, a nie piernicz o rozkradaniu, bo cuchniesz pislamem na odległośc

    Cytuj
    IP: 83.21.xx7.xx0 

    AS_gość

    22.04.2016, 01:28

    Jestem a-polityczny, mam firmę średniej wielkości, 100% polski kapitał, startuje do przetargów... ale w Tczewie wyjątkowo mi się nie chce... mam kredyty nie w polskim banku, bo polski (jedyny jaki jest) jest dla mnie za drogi. W Tczewie nie opłaca mi się startować bo każdy zysk pożera finansowanie kredytem. Tczew ogłasza przetargi z reguły w rozliczeniu ryczałtowym raz na koniec budowy z jakim tam jeszcze oddalonym terminem płatności. Czyli trzeba najpierw wszytko zrobić, za wszystko zapłacić i wtedy cierpliwie czekać aż Zamawiający odbierze roboty i zapłaci. Sumarycznie przy kilku kontraktach płaci się bankowi za skredytowanie ogromne pieniądze. Firmy zagraniczne tego nie mają więc walczymy z wiatrakami. I co więcej to kredytowanie każdy wykonawca kalkuluje i my podatnicy też za to płacimy, bo te inwestycje są z pieniędzy przecież z podatków. Gdzie tu rozum? Finansowanie firm z kapitałem zagranicznym jest zupełnie inne, a i podatków też u nas nie płacą, banki również. Zanim coś napiszesz, to się zastanów co ty o tym wiesz. Rozkradają naz powoli i skutecznie, na nasze własne życzenie.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx7 

    Wojciech_gość

    22.04.2016, 22:07

    Inwestycje Polaków za granicą.

    AS - wiesz że są polskie firmy gdzie po sukcesie w kraju chcą prowadzić swój biznes również za granicą ? Tak, są takie, to m. in. Batycki (mała, ale prężna firma rodzinna produkująca galanterię skórzaną) i LPP (ci od "Reserved") a przede wszystkim Orlen. Ty nie chcesz, co nie znaczy że im zabronisz tego. Skoro oni chcą inwestować za granicą i robią to, to dlaczego miejscowi nie mieliby na zasadzie wzajemności inwestować w PL. Bo myślisz, że ktoś pozwoli PL na filozofię Kalego: Kali inwestować poza swój kraj to dobrze, obcy inwestować w kraju Kalego to beee ? Tak dobrze to nie będzie. Ponadto swoją filozofią podważasz handel międzynarodowy (który prowadzono od zarania dziejów), w tym imprezy targowe. I w ogóle czy ci się to nie podoba czy nie świat nie cofnie się do protekcjonizmu z przełomu XIX i XXw., a który doprowadził do I WŚ.

    Cytuj
    IP: 89.71.xx3.xx4 

    AS_gość

    25.04.2016, 01:46

    Wojciech, ma sie to nijak do tego co ja napisałem, chyba ze spier... Za granice. Mylisz zasady funkcjonowania Prawa Zamówień Publiczych i prawa włodarzy z tym co napisałeś z wolnorynkowymi zasadami. W granicach PZP w każdym kraju polskiej firmie nic nie wyjdzie. Tylko u nas pozwala sie niszczyć wszystko co polskie. Za granica szanują i dbają o firmy lokalne, nie dopuszczając tym samym do wejścia w rynek lokalny firmom z zewnątrz. U nas patrzy sie żeby tylko tej roboty nie robił nikt mały. Robota mała, a firma to potężna korporacja. To oni w tej chwili ustalili poziom za ile polaczki bedą musiały robotę zrobić. To dzięki tym korporacjom pensje są takie niskie. A wolny rynek to całkiem co innego. Gdybym sprzedawał buty, nie musiałbym znać rynków lokalnych, a jedynie znać sie na marketingu i modzie.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • felek_gość

    21.04.2016, 14:35

    porzezac na maxa

    robcie tak jak w niemczech ze nie trzeba zaraz poprawiac

    Odpowiedz
    IP: 37.128.xx3.xx6 
  • Mario_gość

    21.04.2016, 14:57

    oby nie wybrali STRABAGU bo te ulice będą wyglądały jak wyglądają i napewno nie będą skończone w terminie

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx5.xx0 
  • Kg

    21.04.2016, 15:44

    Mam nadzieję że wyremontują również odcinek od Lidla do Bałdowa

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx4 
  • gosć_gość

    21.04.2016, 20:11

    najważniejsze żeby zrobić dobrze ta drogę, i nie oglądać się na taniochę bo wtedy będzie szybko i byle jak.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx7.xx6 
  • Pijar_gość

    21.04.2016, 23:08

    Droga rowerowa

    Czy to prawda, że droga rowerowa będzie tylko do Bałdowa, a dalej do skrzyżowania z DK22 już nie?

    Odpowiedz
    IP: 5.174.xx9.xx4 
  • Gdzie mózg??_gość

    22.04.2016, 08:31

    Pośledź trochę informacje na temat który odcinek drogi będzie remontowany. Podpowiadam : od Bałdowa do berlinki. A teraz przeczytaj co napisałeś.

    Cytuj
    IP: 37.152.xx9.xx4 
  • dsfs_gość

    23.04.2016, 22:29

    Problem jest w tym, że te firmy z zagranicznym kapitałem wygrywają roboty i tak biorą podwykonawców do kanalizacji, krawężnika, bruku, robót ziemnych itd... Firmy to zazwyczaj małe lokalne "firemki" zatrudniające kilka osób. To tak zwani podwykonawcy robią całą czarną robotę za korporację za marne grosze !!! Korporacja zbiera zysk a żuczki dalej mielą kasę zatrudniając na czarno za głodowe stawki, bo nie mają wyjścia. Szkoda tylko ludzie pracujący w korporacjach z przepranymi mózgami przez te korporacje nie rozumieją tego że że działają na szkodę kraju często sąsiada zatrudnionego w tej małej firmie itd... 

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.