Posłanka Platformy Obywatelskiej Małgorzata Chmiel zgłosiła ostatnio poprawkę do budżetu państwa - chodziło o zabezpieczenie 30 mln zł na remont Mostu Tczewskiego. "Wszystkie nasze poprawki odrzucono" - żali się parlamentarzystka.
11 stycznia 2018 roku odbyła się na posiedzeniu Sejmu debata nad budżetem na 2018 rok. Wszystkie poprawki opozycji zostały przez PiS negatywnie zaopiniowane już na wcześniejszym posiedzeniu Komisji Finansów, a w czwartek zostały ostatecznie odrzucone.
Wśród wniosków zgłoszonych przez parlamentarzystkę znalazł się m. in. wniosek o budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta (6 milionów złotych na prace projektowe), budowa trasy komunikacyjnej Nowa Kielnieńska - Nowa Spacerowa - Zielony Bulwar - 600 tysięcy złotych na przygotowania projektowe związane z uzyskaniem decyzji środowiskowej), czy budowa obwodnicy Starogardu. Posłanka chciała również, by w budżecie na ten rok znalazło się 30 mln zł na remont Mostu Tczewskiego:
- Zabiegałam o 30 milionów złotych potrzebnych na dokończenie tej inwestycji. Ten piękny zabytkowy XIX-sto wieczny most, i pierwsza kolejowa przeprawa w Polsce przez Wisłę musi być jak najszybciej wyremontowany. Mieszkańcy nie mają możliwości przejazdu przez Wisłę, co utrudnia życie po obu stronach rzeki. Poprzedni rząd zabezpieczył na I etap remontu. Co zostało już ukończone. Na II etap nie ma wystarczająco dużo środków. Corocznie składam poprawkę do budżetu w tej sprawie i co rok posłowie PiS, nawet ci z powiatu tczewskiego, głosują przeciw. Starosta tczewski sam sobie z takimi kosztami nie poradzi. Dla ułatwienia podzielono ostatnio II etap remontu tego mostu na dwa, o węższym zakresie. - pisze posłanka.
Kwota 30 mln zł - o jaką wnioskowała Małgorzata Chmiel - z pewnością na zakończenie wszystkich prac nie wystarczy. Ale co dalej z finansowaniem remontu zabytkowego mostu?
Dodajmy, że Starostwo Powiatowe ogłosiło przetarg na rozpoczęcie robót w ramach kolejnego etapu remontu Mostu Tczewskiego. Poprzedni trzeba było unieważnić, bo okazało się, że powiat ma za mało pieniędzy. Teraz, aby środków wystarczyło, etap zostanie rozbity na dwa mniejsze podzadania. Starostwo ma na kolejny etap robót - zwany zadaniem II A - ok. 36 mln złotych. Zakres prac jest bardzo poważny. Zakłada m. in. demontaż przęsła ESTB, rozebranie filara w nurcie rzeki i budowę nowego (bez okładzin), przełożenie sieci pod nurtem Wisły oraz produkcję i montaż nowej konstrukcji a także jej zabezpieczenie (część przęsła - dokładnie 38 metrów - w ramach tego etapu będzie wystawała poza filar i powstanie przerwa w przeprawie). Na ten wszystkie zadania wykonawca będzie miał 18 miesięcy. W ramach kolejnego etapu - II B - ma nastąpić dokończenie przęsła, montaże barier, wykonanie okładzin, czy budowa przyczółka od strony Tczewa. Wyniki przetargu poznamy po 22. stycznia.
11 stycznia 2018 roku odbyła się na posiedzeniu Sejmu debata nad budżetem na 2018 rok. Wszystkie poprawki opozycji zostały przez PiS negatywnie zaopiniowane już na wcześniejszym posiedzeniu Komisji Finansów, a w czwartek zostały ostatecznie odrzucone.
- Szkoda, bo niektóre inwestycje, w sprawie, których składałam poprawki są naprawdę koniecznością dla Pomorza. Ja, tak jak co roku, to i w tym, złożyłam, jako poseł, poprawki dotyczące inwestycji w województwie pomorskim. W tym roku składałam sześć poprawek dotyczących sześciu ważnych dla naszego regionu inwestycji. Niestety wszystkie te poprawki zostały odrzucone przez PiS. Również przez tych, którzy są posłami z naszego okręgu wyborczego odrzucili je, choć obiecywali wspierać najważniejsze inwestycje regionu... Rozumiem, że jesteśmy jako opozycja w mniejszości. Jednak jako poseł chciałabym rzetelnie wykonywać swoje obowiązki. Moim obowiązkiem jest reprezentowanie potrzeb mieszkańców naszego regionu w Sejmie. Dlatego, złożyłam poprawki do budżetu, które gwarantowałyby finansowanie inwestycji zgłaszanych mi przez mieszkańców jako najbardziej potrzebne. Wszystkie te inwestycje, o które zabiegam są bardzo ważnymi dla naszego regionu. Mam nadzieję, że choć część z nich uda mi się skutecznie wywalczyć. Jako poseł z województwa pomorskiego, a także członek sejmowej Komisji Infrastruktury napisałam też interpelacje poselskie do ministra w sprawie każdej z inwestycji. Będę dalej zabiegała o realizację każdej z tych inwestycji. - pisze posłanka PO, Małgorzata Chmiel.
Wśród wniosków zgłoszonych przez parlamentarzystkę znalazł się m. in. wniosek o budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta (6 milionów złotych na prace projektowe), budowa trasy komunikacyjnej Nowa Kielnieńska - Nowa Spacerowa - Zielony Bulwar - 600 tysięcy złotych na przygotowania projektowe związane z uzyskaniem decyzji środowiskowej), czy budowa obwodnicy Starogardu. Posłanka chciała również, by w budżecie na ten rok znalazło się 30 mln zł na remont Mostu Tczewskiego:
- Zabiegałam o 30 milionów złotych potrzebnych na dokończenie tej inwestycji. Ten piękny zabytkowy XIX-sto wieczny most, i pierwsza kolejowa przeprawa w Polsce przez Wisłę musi być jak najszybciej wyremontowany. Mieszkańcy nie mają możliwości przejazdu przez Wisłę, co utrudnia życie po obu stronach rzeki. Poprzedni rząd zabezpieczył na I etap remontu. Co zostało już ukończone. Na II etap nie ma wystarczająco dużo środków. Corocznie składam poprawkę do budżetu w tej sprawie i co rok posłowie PiS, nawet ci z powiatu tczewskiego, głosują przeciw. Starosta tczewski sam sobie z takimi kosztami nie poradzi. Dla ułatwienia podzielono ostatnio II etap remontu tego mostu na dwa, o węższym zakresie. - pisze posłanka.
Kwota 30 mln zł - o jaką wnioskowała Małgorzata Chmiel - z pewnością na zakończenie wszystkich prac nie wystarczy. Ale co dalej z finansowaniem remontu zabytkowego mostu?
- Jesteśmy w stałym kontakcie z ministrem Kazimierzem Smolińskim, który czyni zabiegi, by zabezpieczyć pieniądze na zakończenie wszystkich prac. Mowa o dużej kwocie - mówił nam starosta Tadeusz Dzwonkowski, dodając, że chodzi o ponad 100 mln zł.
Dodajmy, że Starostwo Powiatowe ogłosiło przetarg na rozpoczęcie robót w ramach kolejnego etapu remontu Mostu Tczewskiego. Poprzedni trzeba było unieważnić, bo okazało się, że powiat ma za mało pieniędzy. Teraz, aby środków wystarczyło, etap zostanie rozbity na dwa mniejsze podzadania. Starostwo ma na kolejny etap robót - zwany zadaniem II A - ok. 36 mln złotych. Zakres prac jest bardzo poważny. Zakłada m. in. demontaż przęsła ESTB, rozebranie filara w nurcie rzeki i budowę nowego (bez okładzin), przełożenie sieci pod nurtem Wisły oraz produkcję i montaż nowej konstrukcji a także jej zabezpieczenie (część przęsła - dokładnie 38 metrów - w ramach tego etapu będzie wystawała poza filar i powstanie przerwa w przeprawie). Na ten wszystkie zadania wykonawca będzie miał 18 miesięcy. W ramach kolejnego etapu - II B - ma nastąpić dokończenie przęsła, montaże barier, wykonanie okładzin, czy budowa przyczółka od strony Tczewa. Wyniki przetargu poznamy po 22. stycznia.
Komentarze (35) dodaj komentarz
iuy_gość
15.01.2018, 11:09
co na to poseł Smoleński?
Odpowiedzp_gość_gość
15.01.2018, 13:55
Smoiliński zajęty jest załatwianiem kontraktów dla swojej kancelarii prawnej. Na głupoty jak most nie ma czasu.
Cytujkociewiak_gość
15.01.2018, 18:12
to juz koniec parti złodzieji
niech idzie do walców może jakieś miliony zostały z kamienicy
Cytujgość__gość_gość
15.01.2018, 11:12
Panie Dzwonkowski, pan poseł Smoliński to teraz może wyremontować co najwyżej swój mostek, by ładnie wyglądać na plakatach wyborczych,gdy będzie się ubiegać o stołek prezydenta Gdańska.
OdpowiedzWolny patriota _gość_gość_gość
15.01.2018, 18:51
Marzenia ściętej głowy !
Smoliński i jego ugrupowanie może pomarzyć o prezydenturze Gdańska ! Tam nie mieszka ciemny lud !!!
CytujŁUPASZKO_gość_gość
15.01.2018, 11:18
"a'la long"
Ty babciu daj już spokój- do domu ,kapcie ,ciepła herbata i wnuki bawić jak masz ,a nie poprawki do budżetu chcesz wprowadzać !!!!!!!!!
OdpowiedzŁUPASZKO_gość_gość
15.01.2018, 11:23
a'la long
I zacznij już powoli poprawki do swojego domowego budżetu wprowadzać BUHAHAHA
Cytujkik_gość
15.01.2018, 12:21
Oj tak :D Kredytu na następną kampanię oby żaden bank nie dał, bo jak się nie dostanie to ciężko będzie spłacać :D
Cytujnie _gość
15.01.2018, 11:37
to tylko zagrywka upadłego pyło. Są jak 5 kolumna niszcząca wszystko co Polskie . Za stan mostu ponoszą winę władze Tczewa. Od kilkunastu lat nie potrafią nic w tym temacie zrobić. Prezydent wywodzi się z PO więc jest jaki jest . Dlaczego nie ma konta bankowego i ,, akcji podobnej do orkiestry Owsiaka by w końcu zrobić ten most i zamknąć temat raz na zawsze,, Nieróbstwo i marazm urzędników poraża
Odpowiedzbb_gość_gość
16.01.2018, 11:00
Prezydent Tczewa, obojętnie kto by nim nie był, nie ma nic do tego mostu. Most należy do powiatu i jeśli już, to starosta.
Cytuj1234_gość
15.01.2018, 11:42
Kochana pani poseł 8 budżetów partia PO miała i co? Takie żale to trochę za szybko bo wyborcy jeszcze pamiętają obiecanki ministra lolopindolo Nowaka Zegarka składane w Tczewie. Rozumiem ludzi postronnych którzy mogą utyskiwać nad losem mostu ale osoba która jest z pertii rządzącej 8 lat ?
Odpowiedzkurdupel_gość_gość_gość
15.01.2018, 12:11
Ten ma zryty beret.
Smoliński chciał kasę od Niemców,bo to oni zburzyli most o co??????
OdpowiedzSmoliński do dymisji_gość_gość
15.01.2018, 13:52
Miemcy zbudowali ten most. Polacy go wysadzili.
Cytujv_gość_gość_gość_gość_gość
15.01.2018, 14:19
Niemcy most zbudowali, a Polacy go wysadzili. Kasę chciał od Niemców, bo to ich wina, że ten most w ogóle zaistniał. Po co go budowali? Nie zbudowaliby Niemcy tego mostu w XIX w, to Polacy w XXI w nie mieliby problemu.
Cytujkik_gość
15.01.2018, 12:16
A dlaczego przez 8 lat Waszego panowania nie zgłaszała Pani takich poprawek? Wybory idą i za durniów nas macie?
Odpowiedzee_gość_gość
15.01.2018, 14:43
To za PO sfinansowano I etap remontu.
CytujFakty nie Mity__gość_gość_gość
15.01.2018, 17:40
Mieszane uczucia !!
Jaki sukces Smolińskiego - upadła Stocznia Gdynia, blamaż z inwestorem po Stoczni Tczewskiej - głośny krzyk skrzywdzonych pracowników w INTERWENCJI POLSAT , przekształcenie szpitala tczewskiego , tczewski most na Wiśle ! Miałby kręgosłup moralny to poddalby się do dymisji ! Ale nie trzeba ulokować syna,brata ,męża kuzynki i innych !!
CytujMATYLDA_gość
15.01.2018, 12:24
I CO PAN NA TO PANIE SMOLIŃSKI??????????????????????????
Odpowiedzmieszkaniec _gość
15.01.2018, 12:49
oo hoo hooo
Obrończyni tczewskiej kultury... A co zrobiła PO z naszym mostem jak rządziła????????
OdpowiedzL_gość
15.01.2018, 13:11
Czytaj ze zrozumieniem
Hmmm, pierwszy etap remontu? cyt: "Poprzedni rząd zabezpieczył na I etap remontu. Co zostało już ukończone."
Cytujgosc_gość_gość_gość
15.01.2018, 12:58
masakra z tym mostem
gdyby zrobiono referendum w sprawie tego mostu raczej napewno odrzucono by te bezsensowne zabawy z odtwarzaniem historycznego wyglądu mostu jak ze skansenu a wybrano by wariant tańszy zwiazany z użytecznością i otwarciem na przyszłośc.To ,że ten most dalej nie jest czynny to wina całkowita tych awanturników "historyków ".To są szkodnicy przez których ludzie cierpią.I tyle w temacie.Przekomarzanie sie teraz co ma robic posel Smolinski lub inny to gierka ludzi których wogóle nie obchodzi to ,że ludzie muszą objazdami jezdzic i pogorszyła im sie sytuacja zyciowa a być może z tego sie nawet cieszą.W koncu troche jadu sie czytało do mieszkanców Lisewa tu i tam.
OdpowiedzAbraham_gość
15.01.2018, 13:05
Sprawa jest prosta, jeżeli kasę łoży Starostwo w Tczewie, wersja historyczna. Tczewowi i powiatowi most ten jest potrzebny w zasadzie jako zabytek. Jeżeli miałaby być bardziej wersja funkcjonalna, to tylko przy baaaardzo znaczącym finansowaniu po stronie Malborka, bo to mieszkańcom tego powiatu zależy bardziej na funkcjonalności.
CytujLukaszB_gość
16.01.2018, 08:45
prowokacja czy głupota?
Budowa mostu w wersji nowoczesnej i historycznej trwałaby tyle samo, natomiast ci "historycy" uratowali grubo ponad sto milionów naszych pieniędzy przed zmarnowaniem i budową "nowoczesnego" potworka.
CytujAbraham_gość
15.01.2018, 13:03
Pomijając już fakt tego co robiło PO przez 8 lat swoich rządów w sprawie mostu, to pani poseł wie, że problemem nie jest kwestia dofinansowania rządowego, a bardziej wkładu własnego z, mocno ograniczonego, budżetu starostwa? Jeżeli wie, to działa pod publiczkę, jeżeli nie wie, to chyba świadczy to o niej jeszcze gorzej, bo znaczyłoby to, iż w sprawach lokalnych wie mniej, niż przeciętny komentujący tego portalu.
OdpowiedzCała prawda_gość
15.01.2018, 13:31
o Pani poseł
Nie bądźcie naiwni. Pani Poseł składa wniosek pod publiczkę, tylko po to, żeby za 2 lata mieć co wpisać w ulotce wyborczej, którą zasypie Tczew, żeby wyciągnąć stąd głosy i ponownie objąć mandat. Pani Poseł w Tczewie bywa nie częściej niż raz w ciągu kadencji. Wniosek i tak nie miał szans, a winny jest PiS i poseł Smoliński, który obiecał i nie dotrzymał słowa. PO zagwarantowała kasę na most jeszcze za poselstwa Kulasa i to po wielu latach męki. To co się stało potem - za to odpowiada już "dobra, zmiana".
OdpowiedzMasz _gość
15.01.2018, 14:40
Rząd PO sfinansowała I etap. Potem porwał się Smoliński i figa.
CytujEee_gość
15.01.2018, 15:12
"Rząd PO sfinansowała I etap. Potem porwał się Smoliński i figa."
OdpowiedzPatrząc na tempo PO, to ma jeszcze 6 lat.
Gość_gość_gość_gość_gość_gość_gość
15.01.2018, 18:22
most
A skąd się znalazła ta wielka posłanka Chmiel??????. Komorowski był w Tczewie osobiście obiecał pieniądze na most i co z tego było. ?????? Kopaczowa była co zostawiła wiatr z 4 liter. Trzeba się zastanowić bo teraz znowu obiecanki korytko PO pachnie. Pognać to bagno PO na cztery strony świata. Ja już żadnej partii nie uwierzę jak nie zobaczę .
Odpowiedzz_gość
15.01.2018, 19:24
Komorowski przegrał.
CytujKilof_gość
15.01.2018, 20:26
Tylko, jak PO było u władzy, to PO blokowało wszystkie dotacje na most. Teraz gdy nie dają ze swojego to pokazują swoją krętaczą twarz. Olać ten złom i sprzedać go Niemcom, a za kase postawić porządny wiadukt.
OdpowiedzH_gość
16.01.2018, 00:31
Obiecanki ...
Dzwonek,nie wierz w to co mówi Smoliński!!!!
OdpowiedzKamil_gość
16.01.2018, 08:22
Czyli posłanka niewiele zrobiła bo niewiele może. Słaba z niej posłanka. Czyny się liczą nie chęci.
OdpowiedzPaulina_gość_gość
16.01.2018, 09:41
Zbliżają się wybory samorządowe i pani chce zabłysnąć. Jakieś poprawki złożyła, nie wiadomo jakiej jakości i dopiero teraz. A tyle lat miała żeby cokolwiek zrobić. A w ogóle jeśli Pobłocki miałby nadzorować ten remont w całości do końca to byśmy mieli taki remont jak z ulicą Gdańską. I potrzebne byłoby dwa razy tyle pieniędzy.
OdpowiedzFakty nie Mity__gość_gość_gość
16.01.2018, 09:56
KAMUFLAŻ wyborczy !
Kamuflaż wyborczy zarówno starosty jak i Smolińskiego! Dzwonkowski wie że dobra zmiana wpędziła go w kozi róg, mostu historycznego nie będzie - z braku kasy, a ponadto to co się rekonstruuje nie jest historyczne !!! Smoliński ,jeśli będzie kandydatem pis na prezydenta Gdańska - to będzie jego blamaż !
Odpowiedztczewiak_gość
16.01.2018, 10:24
dieta dojazdowa
Gdyby władza musiała zwracać różnice kosztu dojazdu do pracy do szkół i do lekarza ,to rząd szybciej znalazłby mln zł na zakończenie remontu mostu.
Odpowiedz