Interaktywna fontanna jeszcze w tym roku na placu Hallera

Fontanna stanie w miejscu niedziałającego wodotrysku (fot. tcz.pl)
Interaktywna fontanna jeszcze w tym roku na placu Hallera
Trwają prace nad projektem fontanny, która ma upiększyć staromiejski plac Hallera. Wodotrysk będzie składać się z interaktywnych dysz. W budżecie zabezpieczono na ten cel ponad 700 tys. zł. Urzędnicy mają nadzieję, że fontanna zacznie funkcjonować jeszcze w ciągu sezonu letniego.

W miejscu "sikającego dzbana", który zdobi centralny plac Tczewa, ma stanąć wodotrysk zaprojektowany jako płaszczyzna ze strumieniami wodnymi. Z wtopionej w posadzkę kraty, mają tryskać podświetlane strumienie wody. Każdy z wodnych słupów może być niezależnie uruchamiany i sterowany. Fontanna ma ożywić tczewską starówkę i zachęcić do wypoczywania w tym nieco zapomnianym miejscu. Budowa wodotrysku jest elementem realizacji staromiejskiego szlaku spacerowego, tzw. Drogi Widokowej. W ub. roku wykonano już pierwszy etap prac - trasa połączyła Stare Miasto z brzegiem Wisły - zagospodarowano m. in. odcinek od ul. Zamkowej do brzegu rzeki. Teraz czas na kolejne prace.

- Do tej pory wpłynęło pięć ofert na ogłoszony przez nas przetarg. Można tam było składać alternatywnie wnioski - i na szlak, i na fontannę. Jeśli chodzi o budowę fontanny, to wpłynęły dwie oferty - najdroższa nie przekracza 700 tys. zł. Na pozostałą część tych działań wpłynęły cztery oferty - od blisko 3 mln zł do prawie 8 mln zł. W budżecie na budowę szlaku zabezpieczyliśmy ponad 4 mln zł, zaś na stworzenie fontanny 715 tys. zł. Na razie wszystko wskazuje na to, że będziemy mieli oszczędności - wyjaśnia wiceprezydent Tczewa, Adam Burczyk.

Budowa wodotrysku budziła spore emocje wśród radnych - część z nich uważała, że 700 tys. zł. na fontannę to stanowczo za dużo. Tymczasem interaktywna fontanna, która powstała na wrocławskiej Pergoli, kosztowała ponad 10 mln zł.
Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi w ciągu kilku najbliższych dni - same prace powinny ruszyć na przełomie maja i czerwca. Władze miasta mają nadzieję, że fontanna będzie gotowa jeszcze w końcówce najbliższych wakacji. Co jeszcze zaplanowano w ramach prac nad Drogą Widokową? Na rozwidleniu ul. Krótkiej i Mickiewicza powstanie skwer z różami, zaś na ul. Jarosława Dąbrowskiego wymieniona zostanie posadzka i zaznaczone miejsce, gdzie w średniowieczu znajdował się most zwodzony.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (50)
dodaj komentarz

  • Leniwy_gość

    20.04.2011, 03:13

    Napisałbym niezły komentarz, który by dostał dużo plusów, ale nie chce mi się.

    Odpowiedz
    IP: 86.0.xx3.xx5 
  • skandal !!_gość

    20.04.2011, 07:42

    skandal !!

    skandal !! co za marnotrastwo pieniędzy !! Szkoły i przedszkola zamykają żeby fontanny budować.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    mieczyslaw

    20.04.2011, 12:42

    Od d*py strony

    I tak będziemy mieli piękną starówkę z trasami spacerowymi w mieście z wysokim bezrobociem, sypiącymi się do granic możliwości drogami i rosnącym zadłużeniem samorządu. Głupi samorządowcy - pieniądze należało lokować w inny sposób, tak aby zwróciły się lub przynajmniej nie generowały większego zadłużenia, czyli: infrastruktura - to jedyna, słuszna droga rozwoju. Tylko w ten sposób miasto ma szanse odżyć, bo proponowany przez Was model robi z Tczewa skansen i to zapomnienia i pomijania - nie potraficie wykorzystać świetnego położenia miasta na skrzyżowaniu wielu szlaków handlowych, bliskości szlaku wodnego, niedawnego istnienia stoczni rzecznej, stref ekonomicznych, przegraliście szansę na dobrą dojazdówkę z autostradą, centra logistyczne, itp. A pakujecie kasę w fontanny, trawniki, krzaczki, kwiatki na rondzie, utopijne projekty, gdzie 90% kasy jest przeznaczane na konferencje, a nie na działania (projekty rowerowe i PRESTO), skrzata samborka i nieudolną politykę marketingową, zegar słoneczny, "rewitalizację", a to wszystko powoduje, że problemy mieszkańców tego miasta nie znikają, a wręcz przeciwnie - pogłębiają się. Nie wspomnę już o moście, bo to temat-rzeka.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • tcz45

    20.04.2011, 05:18

    budowa a pchli targ

    Dobrze, że starówka się zmienia. Oby ta fontanna nie była jak zegar parkowy. Zastanowiła mnie informacja, że prace rozpoczną się na przełomie maja/czerwiec, ale przecież ma w tym miejscu odbyć się pchli targ. Czy to nie utrudni tej okolicznościowej imprezie...hm

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ja15_gość

    20.04.2011, 10:05

    zegar

    Moja 4-letnia córka mówi na ten zegar marchewki :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx0 

    _gość

    20.04.2011, 15:59

    a kogo obchodzi twoja córka

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • Tczewianin_gość

    20.04.2011, 07:19

    Fontanna

    Do Radnych - a gdzie byliście jak wrzucano w błoto 200 tys. na zegar słoneczny??? Nie dość że paskudny, to jeszcze totalnie nie pasuje do starego tczewskiego parku.

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • asd_gość

    20.04.2011, 21:09

    heh, zegar słoneczny to kilka pospawanych blach, pomalowane i ustawione i 200 tyś poszło

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • xc_gość

    20.04.2011, 07:20

    Mam wrażenie, że to takie zawracanie kijem Wisły.... jakby ta fontanna była najbardziej niezbędnym wydatkiem w mieście.... Czy nie jest to czasami delikatnie mówiąc marnowanie pieniędzy?!

    Odpowiedz
    IP: 193.138.xx0.xx8 
  • nie, nie, nie_gość

    20.04.2011, 07:26

    i bardzo dobrze, że takie coś powstanie - marnostrastwo to wydawanie kasy na zapomogi i mieszkania dla meneli

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • zadowolony_gość

    20.04.2011, 07:21

    Jak się cieszę:-)

    Czy naprawdę władze naszego miasta myślą, że wydając 700 tys. złotych na fontannę przyczynią się do ożywienia starówki? Kolejny gadżet, podobnie jak zegar słoneczny w parku. Gdyby zsumować wszystkie wydatki na te nietrafione inwestycje można by uzbierać sporą sumę na remont mostu lub inne bardziej potrzebne wydatki, a tak będziemy mieli kolejny "wynalazek", który będzie pewnie i tak zdewastowany, albo coś nie będzie działało i będzie stał niesprawny. No cóż władze lubią hejnały, zegary i fontanny:-)

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx1.xx2 
  • papaleon_gość

    20.04.2011, 07:26

    trafiony pomysł?

    Mam nadzieję, że ta fontanna będzie wykonana przez inną firmę jak "przepiękny " zegar w parku o którym pisał przedmówca. Jak mają o tym przesądzic oszczędności to moim zdaniem lepiej wstrzymac się od inwestycji. RADNI - proszę zróbcie coś z tym !!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx7 
  • hejaho

    20.04.2011, 07:30

    przypominam

    do tych, co uważają, że jedna fontanna nic nie zmieni - to tylko jeden z el. rewitalizacji. w tym i przyszłym roku w tczewie na rewitalizację wydamy 22 mln zł - powstaną 3 szlaki spacerowe i wyremontowane zostaną niektore kamienice

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • .._gość

    20.04.2011, 08:03

    wyremontować kamienice

    Stare miasto już jest tak zapuszczone przez ponad 20 lat ,gdy ludzie stracili pracę i część z nich zaczęła żyć z piwem w ręku. Tam się już nic nie da zrobić bo rewitalizacja w postaci zmiany wizerunku rynku nic nie zrobi tam trzeba wyrwać chwasty menolskie co niszczą i dewastują. Wyremontowac kamienice to jeszcze sposób na poprawę ich wyglądu i przetrwania na następne lata. Ale w tych kamienicach witryny sklepów z używaną odzieżą nie zachęca nikogo do robienia zakupów w tym rejonie miasta. Sklepy z starą używaną odzieżą to pchli targ ,ktory ma się niebawem odbyć. W Niemczech pchli targ jest na uboczach miasta np.Hamburg ,a w Tczewie w centrum starówki.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx5.xx7 
  • _gość

    20.04.2011, 09:51

    Trzeba wywalić tych wszystkich obiboków co tam mieszkają. Największa patologia tam stacjonuje. Jak to jest w tym Tczewie, że w miejscu, którym się powinnismy chwalić mieszkają menele, co ??? Skandal po prostu !!!

    Cytuj
    IP: 83.12.xx9.xx1 
  • jarek_gość

    20.04.2011, 08:13

    fontanna

    Wjeżdżając do Tczewa mam wrażenie że wjeżdżam do "wiochy" zabitej czterema deskami. Od strony Czatków- dziury, Bałdowo- dzury, jedynka "jako tako", ulice w mieście- TRAGEDIA. Po co nam fontanna? Czyżby ktoś chciał poprawić sobie samopoczucie? Potrzebny jest jakiś sukces w tym maraźmie?

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx4.xx2 
  • filipek2006

    20.04.2011, 08:18

    PARODIA

    ZAMIAST BUDOWAĆ ZNOWU COŚ NIE POTRZEBNEGO LEPIEJ ZACZNIJCIE MYŚLEĆ O TYM CO NAJLEPIEJ PREZENTUJE NASZE MIASTO CZYLI ZABYTKOWY MOST BO NIE DŁUGO ZOSTANĄ PO NIM SAME FILARY.W ZESZŁYM ROKU POŁATALI W NIM DZIURY A NASTĘPNE JUŻ SĄ I TO TAKIE ŻE KOŁA MOŻNA POURYWAĆ. 700 TYSIĘCY NA FONTANNĘ-PARANOJA. KUPIĆ LEPIEJ W NOMI ZA 1000ZŁ A ZA RESZTĘ CHOCIAŻ ODREMONTOWAĆ WIEŻYCZKI NA MOŚCIE BO JUŻ SIĘ SYPIĄ. ZA KILKA LAT TCZEW BĘDZIE MÓGŁ SIĘ POSZCZYCIĆ TYLKO MOSTEM ALE LEŻĄCYM W WIŚLE I NA ŁĄKACH. A WIEŻYCZKI POZOSTANĄ ALE TYLKO TE CO SĄ NA WLOCIE DO TCZEWA I TO JESZCZE ZROBIONE Z BLACHY.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Any_gość

    20.04.2011, 08:52

    Propagandy sukcesu ciąg dalszy...

    Propagandy sukcesu ciąg dalszy... tcz.pl już dawno przestało być wiarygodnym źródłem informacji. Podaje informacje przesłane z Urzędu Miasta , zamiast szukac tematów kontrowersyjnych czy ważnych ale (niestety) niewygodnych władzy miasta. A dziury na Sobieskiego , Gdańskiej czy Czatkowskiej jak były tak są ... a mamy koniec kwietnia ! To nie jest temat dla tcz.pl ... No tak przeciez mógłby się "ktoś" obrazić w urzędzie na Panią redaktor ... ŻENADA !

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx3 
  • myślący

    20.04.2011, 09:08

    daj spokój

    o dziurach było nieraz w ostatnim czasie, ale jak ktoś jest uprzedzony, to nic nie pomoże - http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=7618b24c7065a801&title=Droga-Dalwin-T urze-Jest-coraz-gorzej, http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=137857fe7120 b594&title=Rosna-jak-grzyby-po-deszczu-kierowcy-kontra-dziury, http://www.tcz.pl/index.ph p?p=1,69,0,telewizja-tczew&t=1&item=88c391eb93dae90d&title=Polskie-drogi-po-zimie-trwa-lat anie-dziur jednak jak widać, nie ma kasy, ani woli na ich załatanie - części z nich - nie oszukujmy się - ale najgorzej wygląda powiatowa Sobieskiego i wojewódzka jagiellońska i wojska polskiego. chociaż sorry - ostatnio te na jagiellońskiej obrysowali pomarańczową farbą, także jakiś postęp jest

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • A.M_gość

    20.04.2011, 08:55

    cuda wianki !

    No tak a mieszkańcy os.Witosa nadal bez chodnika i kładki .... A co z tym aquaparkiem ? temat ucichł po wyborach ?

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx3 
  • _gość

    20.04.2011, 09:06

    A Ty myślałeś, że oni tak na serio? Chyba, że będzie można na tym aquaparku stracić. Wówczas chętnie w to wejdą.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 
  • _gość

    20.04.2011, 09:42

    Bardzo dobrze !

    Trzeba upiekszyć miasto !

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx9.xx1 
  • _gość

    20.04.2011, 09:45

    Aby to miasto zaczęło wreszcie wyglądać jak się należy trzeba poświęcić trochę pieniędzy. Radni w kółko by tylko oszczędzali. Ciekawe gdzie te oszczędności alokują bo w Tczewie nie ma prawie żadnych dobrych inwestycji. Stawia się tylko kolejne beznadziejne markety jak Lidl, Biedronka czy Netto. Wszystko po jak najmniejszej linii oporu. Fontanna jako jedna z nielicznych rzeczy na Starym Mieście być może wreszcie przyciągnie jakichś turystów do spędzenia tutaj czasu.

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx9.xx1 
  • zaratustra83

    26.04.2011, 14:01

    brednie

    Chyba śnisz. Trzeba mieć nieźle narąbane pod sufitem by myśleć że ludzie będą chodzić na plas Hallera tylko po to by pooglądać jakąś sikawkę. Tam nie ma życia. W normalnym mieście na starówce są kawiarnie, bary, restauracje i inne knajpki, są sklepy odzieżowe jakiś jubiler lub zegarmistrz i tyle. A u nas są lumpeksy, banki i punkty obsługi klienta telefonii kom. Kto tam będzie siedział? Jak postawią lokale z ogródkami to wtedy niech stawiają fontannę najlepiej z jakimś pomnikiem króla lub założyciela miasta. Wtedy człowiek w gorący dzień będzie miał gdzie usiąść, wypić piwko lub zjeść loda z rodziną i popatrzy sobie na sikadło przy okazji :-D

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • klio_gość

    20.04.2011, 10:08

    A ja się cieszę. Będzie ładniej. Wasze komentarze są pod publiczkę. Co ma np. przekształcenie (nie zamknięcie!!!!) przedszkola do fontanny? NIC!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • oliver HH_gość

    20.04.2011, 10:22

    Fontanna-kolejny bubel?

    To jest polski wirtschaft -POLSKA GOSPODARNOSC-takie powiedzenie utarlo sie juz w niemczech:-)))))))))))))))))))). Smutne to wszystko jak sie dokladnie przyjzymy,nowe ale wszystko wielki bubel,fuszerka,chodniki,sciezki rowerowe,barierki na bulwarze,kolejne fonntanny,horror park-bez krzewow gdzie nawet ptak nieprzezyje totalne bezguscie...bardzo smutne:-((((((. Zamiast fontanny posadzic pare pare ozdobnych wiosna kwitnacych krzewow,wszedzie wiosna,tylko nie w Tczewie :-(((((((( proponuje zmienic architekta miasta-Tczew potrzebuje kreatywnych ,mlodych ludzi z fantazja...

    Odpowiedz
    IP: 77.23.xx0.xx8 
  • s_gość

    20.04.2011, 11:27

    a może by sprzedać ten zegar z parku i dołożyć trochę do fontanny, jakieś dodatkowe bajery...:)

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx4.xx5 
  • xXx_gość

    20.04.2011, 11:33

    uczcie się

    Tak jest - uczcie się od Malborka jak uatrakcyjniać miejsce zamieszkania....

    Odpowiedz
    IP: 78.8.xx5.xx5 
  • kamila_gość

    20.04.2011, 11:48

    ZAMIAST FOMTANNY MOGLIBY WYREMONTOWAC MOST NA WISLE, WYREMONTOWAC WIERZYCZKI ITD. ( NAWET POBIERAC 1 ZŁ ZA WEJSCIE NA NIE oczywiście po całkowitej renowacji) MOST TO SKARB DLA NASZEGO MIASTA

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx3 
  • valdek_gość

    20.04.2011, 12:47

    a drogi?

    Ludzie władzy! Kiedy wreszcie zrozumiecie że wizytówką miasta są drogi. Jeżeli ktoś obecnie przyjedzie do Tczewa to jedyne co zapamięta to dziury w asfalcie. Na nic fontanny, zegary słoneczne i inne domy przedsiębiorcy. Spójrzcie jak wyglądają główne ulice naszego miasta. Płakać się chce nad pseudo promocją naszego miasta....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • Rozczarowany_gość

    20.04.2011, 13:36

    Protestuję !!!!!!!!!

    Ja się stanowczo nie zgadzam na takie marnowanie pieniędzy. Po kiego grzyba ta fontanna ? Od dawien dawna wiadomo, że na naszej starówce nic się nie dzieję i tak pewnie już zostanie. Już nawet nie napiszę, że proszę ale żądam, żeby nareszcie ktoś się zajął się tym czymś ( bo drogami tego nazwać nie śmiem) po czym jeździmy naszymi samochodami. Jak temat ulic jest dla was za trudny to chociaż przeznaczcie te pieniądze na zwalczanie bezrobocia w naszym kochanym mieście (wspierajcie zamykane szkoły, małe firmy itp.). Jeśli to was także przerasta to może chociaż most uratujecie....a jeśli nie to ku*wa zrezygnujcie i oddajcie miejsca tym, którzy się do tego nadają...bo już cholera ręce opadają.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx8.xxx 
  • HEHE_gość

    20.04.2011, 13:49

    fakt.... kasa wywalona w błoto itd... tym bardziej, że daje tydzień i będzie zdemolowana przez menelstwo... patologie... czy jak nazwać to coś co powinno się wybić na tym pięknym starym mieście...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xxx 
  • Rogi

    20.04.2011, 18:16

    Są rzeczy ważne i ważniejsze, ale na takie też można sobie czasem pozwolić. Co oczywiście nie usprawiedliwia tego nędznego zegara w parku. Tylko żeby tam było jeszcze po co przychodzić na plac, bo do lumpeksów nie chodzę. A jest szansa, żeby ściągnąć tam trochę ludzi.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    20.04.2011, 18:29

    "Żądam", "nie zgadzam się", "zrozumcie", "zrezygnujcie" i wiele temu podobnych... Szkoda, że sami tych ludzi wybraliście.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • wodnik_gość

    20.04.2011, 19:32

    nie

    zdecydowanie sie sprzeciwiam fontannie,postawienie jej to tylko okazanie glupoty wladz miasta

    Odpowiedz
    IP: 84.202.xx4.xx0 
  • myx_gość

    20.04.2011, 19:35

    hehe

    TCZEW TO WIOCHA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • _gość

    21.04.2011, 11:12

    Bo ty tu mieszkasz, wiesniaku!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • Piotrek_gość

    20.04.2011, 20:02

    Tczew to tania, nieudolna kopia Malborka

    jako rodowity tczewiak, obecnie mieszkaniec Malborka, nie mogę patrzeć na to, jak Tczew inspiracj e do większości swoich pomysłów czerpie z Malborka - tylko na mniejszą skalę i te "pomysły" okazują się totalną klapą - po co w Tczewie tania namiastka tańczącej fontanny? ta w Malborku kosztowała 2mln 2 lata temu. Jak tczewiacy chcą się wykąpać w fontannie zapraszam do Malborka, mamy więcej wody, myślę jednak, że władze Tczewa powinny pomyśleć, jak zachęcić mieszkańców okolicznych miast - w tym Malborka - do odwiedzenia tego miasta. Na pewno nikt nie przyjedzie zobaczyć tej pseudo atrakcji, bo fontanna w Malborku bije ją na głowę, może w końcu tczewskie władze wpadną na coś bardziej samodzielnego i naprawdę ciekawego? był już hejnał miasta skopiowany z Malborka, było ogo z mostami skopiowane z loga malborskiego... lubię Tczew ale chciałbym aby był bardziej oryginalny i rozwijał się w dobrym kierunku - obecny kierunek rozwoju w mojej ocenie jest niewłaściwy - no chyba że władze miejskie dla biedoty ze starego miasta chcą zapewnić godziwe warunki poprzez dostęp do wody - fakt, zawsze to kąpiel za darmo, nie zdziwiłbym się gdybym zobaczył tam połowę mieszkańców Placu Hallera z gąbkami i mydelkiem FA na wieczornej kąpieli... ;-)

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx3 
  • Anusiak_gość

    20.04.2011, 23:10

    zgadzam sie w 100%

    zgadzam sie w 100%

    Cytuj
    IP: 83.25.xx2.xx2 

    takijeden_gość

    21.04.2011, 20:19

    W Malborku to dopiero się "myją" w fontannie

    W Malborku to dopiero się "myją" w fontannie ! Byłem zeszłej jesieni z rodziną z Kanady w Malborku (no bo w Tczewie nic nie ma do pokazania po za mostem czy parkiem) i moje pozytywne zdziwienie na temat deptaka prysło gdy zobaczyłem ... jak dzieciaki myja sie mydłem w tej "super interkatywnej fontannie za 2 mln. zł". Także spoko Malbork też ta sama liga co Tczew tylko ten zamek... A gdyb nie zamek to malbork byłby Pruszczem ...

    Cytuj
    IP: 81.219.xx7.xx9 
  • presto_gość

    20.04.2011, 20:27

    Fontanna

    Fontannę ma budować ta sama firma,która buduje wiadukt przy ulicy Wojska Polskiego.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx9 
  • driver_gość

    20.04.2011, 21:14

    światła przy Lidlu na Czyżykwie

    Po raz kolejny apeluję do osób odpowiedzialnych w Urz.Miasta Tczewa o włą- czenie pomarańczowych świateł pulsujących przy Lidlu na ulicy Bałdowskiej. Te światła zamiast czynić ruch drogowy sprawnym-powodują tylko sztuczne korki i bezpotrzebnie spalane paliwo w samochodach,które stoją na prawie pustym skrzyżowaniu.Na pewno pulsujące światła usprawnią tam przejazd,a nie ma tam aż takiego ruchu żeby te światła działały do 20-tej.Spróbujcie na jakiś czas,zobaczcie co się będzie działo i nie tłumaczcie,że tam jest szkoła bo dzieciaki i tak masowo pedałują przez przejścia na czerwonym świetle i nie respektują żadnych reguł.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • EGTRTE_gość

    20.04.2011, 22:17

    GHYJUTYTW45TH

    ZAMIAST TEJ FONTANNY CZY KOLEJNEGO MARKETOWEGO GIGANTA MIASTO MOGŁO ZAINWESTOWAĆ I ZBUDOWAC PLACÓWKE RESOCJALIZACYJNA DLA NASZEJ MŁODZIEŻY !!! BO SAMI WIDZIMY CO SIE DZIEJE .. ALE DLACZEGO AKUART FONTANNA I W DODATKU W TAKIM KOSZCIE ? NIE LEPIEJ COŚ ATRKCYJNIEJSZEGO I BARDZIEJ PRAKTYCZNIEJSZEGO ? U NAS NIE PORTUGALIA , TRZEBA SIE TE ZLICZYĆ Z PROBLEMAMI TYPU ZAMARZANIE ITD..

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • dd_gość

    21.04.2011, 06:54

    Do Pana z Malborka

    Znam Malbork i nie wiem skąd pomysł, że Tczew goni Malbork? Oj dawno się ktoś wyprowadził....

    Odpowiedz
    IP: 83.14.xx6.xxx 
  • Dama_gość

    21.04.2011, 08:22

    700tys.zł

    Za 700tys. zł można odbudować w ciągu roku co najmniej jedną wieżę na zabytkowym moście.Maksymalnie po kilku latach i rozsądnych inwestycjach Tczew będzie przyciągał turystów i miłośników historii, chociażby po to, aby mogli obejrzeć panoramę miasta z punktów widokowych na wieżach.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • pipi_gość

    21.04.2011, 08:57

    Rynek--parking

    Kto tam będzie siedział na ławeczce przy fontannie,jak przeważnie cały czas rynek obstawiony jest samochodami,no bo sklepikarze muszą gdzieś parkować.Tam nie powinno być samochodów,moglyby wjeżdzac tylko z towarem i gdzies na parking. Siedząc w kawiarni czuję się jak na stacji benzynowe,bo kierowcy krążą dokoła w poszukiwaniu miejsca.Ławeczki od rana są oblegane przez śmierdzących ,pijących mózgoczepy i no i tak to jest na naszym rynku,.

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx1.xx7 
  • miki_gość

    21.04.2011, 20:48

    dokladnie dlaczego nikt nie slucha glosu ludu!! ludzie nie chca fontanny z reszta najlepsze widoki sa wieczorem a kto tam pojdzie nie bojac sie o zycie badz zaczepki wieczorem i jeszcze z dziecmi?! dajcie mi 50tys sobie remont mieszkania zrobie:) bynajmniej jakis pozytek bedzie:)

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx1.xx2 
  • gość_gość

    22.04.2011, 00:37

    .

    wszędzie głośno że jakiś kryzys, brakuje pieniędzy na wszystko, na ulicach dziury że do pasa wpaść można a tu takie g.ó.w.n.o w samym centrum starego miasta chcą postawić za niebagatelną kwotę 700 tys zł? po co to komu?! wiem - gołąbki przecież muszą gdzieś załatwiać swoje potrzeby.. a jeśli nie ptaszki to menelstwo będzie sobie brudne gacie prało w fontannie:D gratulacje dla 'upiększających' tczewski krajobraz

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx0.xx6 
  • _gość

    26.04.2011, 13:11

    Cyrk

    To jest jakiś cyrk! Chciałbym poznać ludzi, którzy wymyślają te cuda typu zegar słoneczny czy interdebilistyczna fontanna i zapytać co oni jarają?!!! A dziury na ulicach jak po bombardowaniu, mostu nie ma...

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx8.xx6 
  • zaratustra83

    27.04.2011, 12:26

    referendum lub sonda

    Ja się zastanawiam dla czego pomysłów jak ta fontanna czy zegar nie konsultuje się nim zostanie rozpisany przetarg. Konsultacje społeczne niby są tylko z kim? Z jakąś garstką znajomych? Czemu nie robi się sondy, za pośrednictwem tego lub innego portalu? Ludzie nie mają czasu latać do UM by sprzeciwiać się poronionym pomysłom bo muszą pracować na utrzymanie rodzin. A urzędasy w tym czasie rozpieprzają kasę z ich podatków na poronione inwestycje. Na łamach internetu pytajcie mieszkańców czego oczekują i co chcieli by widzieć w naszym mieście. Do cholery niech ta demokracja zacznie rzeczywiście działać bo to co jest teraz to czysta fikcja.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.