Za nami V edycja programu odpadowego pod hasłem "Lider segreguje i odzyskuje". Uczniowie z Tczewa zebrali 220 ton surowców.
Urząd Miejski w Tczewie za pośrednictwem Pracowni Edukacji Ekologicznej, działającej przy Wydziale Spraw Komunalnych i Inwestycji, od wielu lat promuje i koordynuje selektywną zbiórkę surowców wtórnych w placówkach oświatowych.
W zestawieniu systematycznie zbieranych surowców przez pojedynczych uczestników w I edycji nagrodzono ok. 40 uczniów, w drugiej ponad 160, od trzeciej edycji liczba nagrodzonych utrzymuje się na poziomie ok. 240 - w obecnej jest to już 247 osób przy zachowaniu tego samego progu. Wynika z tego, że ponad 240 rodzin z całego Tczewa osiągnęło wynik powyżej 150 kg surowców zebranych w ciągu właśnie kończącego się roku szkolnego 2017/2018. Jednakże idea programu nie promuje samego wyniku. Bardziej istotna jest systematyczność zbierania. A w przypadku zestawienia najlepszych klas brany jest pod uwagę procentowy udział uczniów systematycznie zbierających w danej klasie. W sumie w mijającym roku szkolnym 3330 uczniów wraz z rodzinami brało aktywny udział w programach odpadowych. Sukcesem jest to, że te 220 ton surowców zebranych w domach rodzinnych nie trafiło do osiedlowych pojemników, a bezpośrednio do odbiorców czystych surowców.
Urząd Miejski w Tczewie za pośrednictwem Pracowni Edukacji Ekologicznej, działającej przy Wydziale Spraw Komunalnych i Inwestycji, od wielu lat promuje i koordynuje selektywną zbiórkę surowców wtórnych w placówkach oświatowych.
W zestawieniu systematycznie zbieranych surowców przez pojedynczych uczestników w I edycji nagrodzono ok. 40 uczniów, w drugiej ponad 160, od trzeciej edycji liczba nagrodzonych utrzymuje się na poziomie ok. 240 - w obecnej jest to już 247 osób przy zachowaniu tego samego progu. Wynika z tego, że ponad 240 rodzin z całego Tczewa osiągnęło wynik powyżej 150 kg surowców zebranych w ciągu właśnie kończącego się roku szkolnego 2017/2018. Jednakże idea programu nie promuje samego wyniku. Bardziej istotna jest systematyczność zbierania. A w przypadku zestawienia najlepszych klas brany jest pod uwagę procentowy udział uczniów systematycznie zbierających w danej klasie. W sumie w mijającym roku szkolnym 3330 uczniów wraz z rodzinami brało aktywny udział w programach odpadowych. Sukcesem jest to, że te 220 ton surowców zebranych w domach rodzinnych nie trafiło do osiedlowych pojemników, a bezpośrednio do odbiorców czystych surowców.
- Jednym z nich jest Zakład Utylizacji Odpadów Stałych, który od stycznia 2015 r. aktywnie włączył się w odbiór surowców ze szkół oraz został sponsorem konkursu indywidualnego, pomagając Urzędowi Miejskiemu w sfinansowaniu nagród. 18 czerwca 2018 o godzinie 12:00 w sali obrad UM (ul. 30 Stycznia 1) 30 uczniów z najlepszymi wynikami w V edycji odbierze dyplomy oraz nagrody z rąk Prezydent Miasta oraz Prezesa Zakładu Utylizacji Odpadów Stałych. Pozostali uczniowie otrzymają nagrody w swoich szkołach. Nagrody dla pozostałych uczestników zostaną przekazane szkolnym koordynatorom do wręczenia na zakończenie roku szkolnego. W tym samym terminie odbędzie się również wręczenie nagród dla uczniów szkół podstawowych, którzy wykazali się największą wiedzą w XIX Miejskim Konkursie Ekologicznym pod hasłem "Turysta nie szkodzi przyrodzie". - mówi Martyna Link z Urzędu Miasta w Tczewie.
Komentarze (3) dodaj komentarz
kik_gość
18.06.2018, 08:47
Na cholerę? Przecież mamy sortownię śmieci za grube miliony
Odpowiedzpan janek_gość
18.06.2018, 09:22
po co?
po to ze dostali 220 ton towaru gratis....a głupota nauczycieli w tym temacie sięga zenitu - kto nie odda makulatury to będzie miał obniżony stopień z zachowania.....
CytujKirkor
18.06.2018, 10:26
A co ma piernik do wiatraka ?
W szkołach zbierane są trzy rodzaje odpadów - makulatura, nakrętki i baterie. Oczywiście tego pierwszego jest najwięcej, ale to bateria są najbardziej niebezpiecznym dla środowiska odpadem z tej trójki. Ilu z Was mądrale wyrzuca baterie do pojemników w sklepach, a ilu po prostu ładuje to do zwykłego śmietnika w domu ? Dzieci uczą się segregacji ( o to jest w sumie najważniejszy cel tych działań ) i na przykładzie swoich córek wiem, że to działa. A głupoty o obniżeniu oceny z zachowania możesz opowiadać na swoim podwórku. Działa to ciut inaczej - osoby zaangażowane w zbiórkę, mogą sobie tym podwyższyć ocenę, W regulaminie szkoły nie ma słowa o obniżaniu za brak makulatury. Wiem o tym, bo musiałem go przeczytać, gdy córka robiła swoją samoocenę.
Cytuj