Na początku tygodnia poznaliśmy wyniki audytu systemu karty miejskiej. Magistrat jest zadowolony z wyników kontroli - audytor wykazał, że karta miejska w ogromnej większości przypadków funkcjonuje prawidłowo. Veolia chce, by urząd jak najszybciej zlikwidował uchybienia - jeśli to nie nastąpi w "bardzo krótkim czasie" przewoźnik będzie żądał przywrócenia papierowych biletów. Poniżej prezentujemy oświadczenie Elżbiety Wojciechowskiej z zarządu Veolii.
W ostatni poniedziałek (26.10) w Urzędzie Miejskim w Tczewie nastąpiła prezentacja raportu z przeglądu elektronicznego systemu pobierania opłat SEKAM, obsługującego Kartę Miejską w Mieście Tczew, przeprowadzonego przez firmę KPMG.
Raport potwierdził zastrzeżenia ZKM Veolia Transport Tczew zgłaszane Miastu i dostawcy oprogramowania, czyli firmie Emtal, odnośnie nieprawidłowości w działaniu systemu SEKAM. Audytorzy wskazali m.in. na różnice między rzeczywistym działaniem systemu, a jego funkcjonalnością wyspecyfikowaną w dokumentacji przetargowej oraz na błędy systemu powodujące m.in. nieprawidłowości naliczania opłat za przejazdy. Opłaty naliczane są niezgodnie z obowiązującą taryfą, zarówno na korzyść jak i na niekorzyść pasażerów. System nie zapewnia spójności generowanych danych, co powoduje, że jest niewiarygodny.
Wobec istotnych nieprawidłowości w działaniu systemu, ZKM Veolia Transport Tczew oczekuje do końca bieżącego tygodnia przedstawienia przez Prezydenta Miasta Tczew szczegółowego harmonogramu usunięcia wszystkich wad systemu. Jeżeli zaproponowane rozwiązania nie zagwarantują wyeliminowania problemów w bardzo krótkim czasie, wówczas ZKM Veolia Transport Tczew wystąpi o zawieszenie źle działającego systemu i wprowadzenie, najdalej do końca bieżącego roku, biletu papierowego. Powrót do biletu elektronicznego będzie możliwy dopiero po ostatecznym usunięciu wszystkich wad.
W ostatni poniedziałek (26.10) w Urzędzie Miejskim w Tczewie nastąpiła prezentacja raportu z przeglądu elektronicznego systemu pobierania opłat SEKAM, obsługującego Kartę Miejską w Mieście Tczew, przeprowadzonego przez firmę KPMG.
Raport potwierdził zastrzeżenia ZKM Veolia Transport Tczew zgłaszane Miastu i dostawcy oprogramowania, czyli firmie Emtal, odnośnie nieprawidłowości w działaniu systemu SEKAM. Audytorzy wskazali m.in. na różnice między rzeczywistym działaniem systemu, a jego funkcjonalnością wyspecyfikowaną w dokumentacji przetargowej oraz na błędy systemu powodujące m.in. nieprawidłowości naliczania opłat za przejazdy. Opłaty naliczane są niezgodnie z obowiązującą taryfą, zarówno na korzyść jak i na niekorzyść pasażerów. System nie zapewnia spójności generowanych danych, co powoduje, że jest niewiarygodny.
Wobec istotnych nieprawidłowości w działaniu systemu, ZKM Veolia Transport Tczew oczekuje do końca bieżącego tygodnia przedstawienia przez Prezydenta Miasta Tczew szczegółowego harmonogramu usunięcia wszystkich wad systemu. Jeżeli zaproponowane rozwiązania nie zagwarantują wyeliminowania problemów w bardzo krótkim czasie, wówczas ZKM Veolia Transport Tczew wystąpi o zawieszenie źle działającego systemu i wprowadzenie, najdalej do końca bieżącego roku, biletu papierowego. Powrót do biletu elektronicznego będzie możliwy dopiero po ostatecznym usunięciu wszystkich wad.
Komentarze (29) dodaj komentarz
ktos całkiem obcy_gość
29.10.2009, 01:44
i na co to komu te karty czy wcześniej było źle? teraz tylko więcej kłopotu z tym wszystkim niż korzyści.
Odpowiedz_gość
29.10.2009, 07:02
Wycofać karty miejskie, czytniki albo nie kasują wcale albo na przystanku ustawia się długa kolejka do czytnika i po kilku próbach w końcu coś zadziała. A potem zdziwienie że autobus opóźniony, a jak ma odjechać jak umiejscowienie czytników uniemożliwia swobodne wejście do autobusów, a problem z kasowaniem przedłuża się. To samo dotyczy wysiadania, ludzie zamiast wysiadać to stoją i stoją przy tym czytniku uparcie próbująć skasować a autobus czeka aż wszyscy wysiądą. KARTA NIEWYPAŁ
OdpowiedzŁukasz
29.10.2009, 08:52
Prawidłowo
Tczew to nie Warszawa, papierki powinny wrócić. A przede wszystkim bilety miesięczne i ulgi dla zamiejscowych!
OdpowiedzVitoldMix_gość
29.10.2009, 09:14
Karty sa do d.....
Było dobrze to sobie pan P chciał polepszyć. Teraz tylko zamieszanie, pretensje i kupa kasy na to idzie. Naszej kasy.
Odpowiedz...._gość
29.10.2009, 09:31
karta
jak byłe bilety papierów to był 100% lepie . za 28zł cały miesiąc jeździłem a teraz za 45 ledwo starcza .
OdpowiedzAnia_gość
29.10.2009, 10:59
Przywrócić te bilety które były wcześniej.po cholere są te karty miejskie!!!!!!to tylko syf gila i mogiła z tymi kartami.niech wrócą w końcu bilety miesięczne i te pozostałe co były!!!!Jestem wogóle ciekawa czy Ci wszyscy prezesie jeżdżą autobusami wogóle.zapewne nie.to niech zaczną jezdzić autobusami to zobaczą co to za miód.w dodatku autobusy mają takie opóżnienia że szybciej można dojść pieszo do danego miejsca niż dojechać autobusem.i zwolnić najlepiej "kontrolerów".nie wiem wogóle kto ich zatrudnił.sa to jacyś nie wychowani ludzie.bo żeby np jakaś młoda kontrolerka siedziała obok kierowcy i skandalicznie sie zachowywała a kierowca nic na to nie mówił(takie zajście było 3 dni temu w autobusie)na moje w wszystkich autobusach powinny być kamery co pracodawca by widział co robia nie którzy pracownicy.żenada poprostu!!!!!!!!
OdpowiedzMaxx
29.10.2009, 12:50
Winny system
Skoro przyczyną zbyt niskich dochodów jest jak twierdzi Veolia system, to ja nie widzę problemu. Proponuję od przyszłego roku bilety papierowe w cenie 1.26zł (normalny) z możliwością dwukrotnego przejazdu (dwa kasowania z odstępem czasowym powiedzmy mniej niż godzina). W ramach kompromisu Veolia zrezygnuje z wyższych stawek przy niższych doładowaniach a miasto z niższych stawek przy krótszych przejazdach. Nie będzie rzekomo źle działającego systemu, a Veolia zarobi tyle ile sprzeda biletów. Co na to prezesi Wojciechowska i Rochowicz ?
Odpowiedzrobak
29.10.2009, 13:36
proponuję, by to Miasto Tczew wypowiedziało umowę - bo groźby i szantaż to chyba nie jest narzędzie do współpracy wydawać by się mogło, że nasz obecny przewoźnik zapomniał, że żyjemy w czasie gospodarki wolnorynkowej; zatem won.. na Wasze miejsce są inny, i nie ważne czy z polecenia czy z przetargu, są i to powinno dać do myślenia obecnemu przewoźnikowi no chyba, że Veolia szuka powodu by wyjść z miasta, bo mają gdzie indziej przygotowywane podłoże pod działalność rozmawiałem ostatnio z byłym do niedawna pracownikiem Veoilii i powiedział, że koniec tej firmy rozpoczął się wraz z odejściem Juchnowskiego
Odpowiedz_gość
29.10.2009, 14:08
a ja proponuję pozostawić firmę w mieście, bo rozmawiałem ostatnio w obecnym pracownikiem Veolii, który chce mieć pracę nadal
CytujMaxx
29.10.2009, 14:45
Jestem tego samego zdania
Jeden powód to pernamentne negowanie przez Veolię postanowień umowy poprzez żądanie wprowadzenia taryfy nieprzewidzianej w umowie. Druga mozliwość to nazwanie szantażu po imieniu i zgłoszenie tego faktu do określonych organów, w przypadku potwierdzenia podejrzeń prezydent będzie zobligowany do rozwiązania umowy. No i trzecia okazja to planowane połączenie ZKM VTT z innym podmiotem, to juz od prezydenta zależy czy z tej możliwości skorzysta czy też przez kolejne 2 lata ta firemka będzie szantażem osiągała to czego sobie zażyczy. @~ _gość Zapotrzebowanie na kierowców jest, jak nie w jednej firmie to w innej.
Cytuj_gość
29.10.2009, 16:02
firma veolia to nie tylko kierowcy
Cytujmieszkanka_gość
29.10.2009, 14:05
karta miejska
Mam trochę inne zdanie na temat karty miejskiej.Dojeżdżam do pracy z Osiedla Staszica"Abisynia" i wreszcie płace uczciwą kwote za przejazd na Stare Miasto. Wczesniej musialam kasować dwa bilety mimo ,że faktycznie pokonałam mniejsza trase niż ktoś z Czyżykowa na Sychstrzygi za jedną opłatę. a że jest troche problemów ...no cóż ...to duże przedsięwziecie i zmiany mogą iść tylko ku lepszemu.
Odpowiedz91gosiaczek_gość
29.10.2009, 14:12
Według mnie miasto nie powinno stawać na warunkach Veoli ponieważ to przewoźnika jest wina że chciał wygrać przegrać i zaproponował za małą cenę biletów które w pełni nie pokrywają kosztów. Teraz szukają pretekstu żeby podwyższyć ceny gdyż poza miejscowi nie jeżdżą bo im się nie opłaca kupować biletu normalnego a tczewiacy mają karty i jeżdżą za grosze. To jest wolny rynek a jeżeli Veoli się nie podoba to niech zrezygnuje a w zamian miasto dostanie jeszcze odszkodowanie za zerwanie umowy.
Odpowiedz_gość
29.10.2009, 16:06
przewoźnik w przetargu nie proponował cen biletów, od wielu lat ceny biletów w mieście ustala Urząd Miasta, dotyczy to także pozabieranych ulg
Cytujleo_gość
29.10.2009, 14:35
ja jako mieszkaniec Tczewa żądam wyciągnięcia odpowiednich wniosków z tego nieudanego projektu i ukarania pomysłodawców ,odpowiednimi konsekwencjami prawnymi łącznie z dymisją ze stanowiska, a może inni bardziej postarają się przy zarządzaniu naszymi podkreślam ! naszymi pieniędzmi
OdpowiedzRogi
29.10.2009, 17:02
To jest Tczew. Wnioski to oni sobie mogą wyciągnąć, ale i tak niczego to nie zmieni. Ręka rękę myje.
CytujC>K>M_gość
29.10.2009, 19:11
No cóż miejmy nadzieję, że wyborcy wyciągną konsekwencje. Ze strony Pana Pobłockiego, jeżeli karty miejskie zostaną wycofane, chciałbym usłyszeć zwykłe ludzkie "Przepraszam za zamieszanie, pomyliłem się". Ciekawe czy dla Tczewskich władz zwykła przyzwoitość to za dużo?
Cytujwa_gość
29.10.2009, 15:25
VEOLI JUŻ DZIĘKUJEMY
Odpowiedzandreejjjj_gość
29.10.2009, 15:57
STOP
Karty miejskie nie są złe - przeciwnie są dobre , ładując za 50 zł jeżdżę 2 miesiące, a normalnie koszt by wyniósł 60 zł, jestem 10 złotych do przodu !
Odpowiedzsiwy_gość
29.10.2009, 16:20
opłaty
zawsze cos nowego niektórych przeraza-pomysł dobry ,a ze niektórym nie odpowiada niski pewnie zarobek(za 3-przystanki)to próbuje się z tego wyjśc z krzykiem-ja na miejscu radnych poprawił system i zrezygnował z tego przewoznika -i po kłopotach--a czekają inni aby wejsc.
OdpowiedzC>K>M_gość
29.10.2009, 19:13
Wolę wygodę interesowania się biletem miesięcznym raz w miesiącu a nie 4 razy dziennie niż zysk 10 złotych....
Cytujniezadowolony _gość
29.10.2009, 16:49
te karty to jest syf zastępują mi linijkę w szkole i do tego się tylko nadają
Odpowiedz_gość
29.10.2009, 21:45
no dobra...ale pozostaje pytanie czy doładować tą kartę czy nie. Kasa mi się kończy a nie będę kupować zwykłych biletów do czasu kiedy oni się dogadają przecież....
OdpowiedzMaxx
29.10.2009, 22:12
Zajrzyj do regulaminu świadczenia usług, profesjonanie przygotowane regulaminy obligatoryjnie regulują takie kwestie.
Cytujbartekk _gość
29.10.2009, 23:00
niech usuną te karty ja chce z powrotem mój kochany bilet tygodniowy :D
Odpowiedzpasażer 11_gość
30.10.2009, 12:31
Czy Prezydent Pobłocki może kłamać CHYBA ... Na konferencji prasowej mówił zupełnie coś innego.
OdpowiedzŁukasz
30.10.2009, 13:59
Żeby wilk był syty i owca cała, każdy powinien mieć wybór: karta miejska, albo bilet papierowy i po kłopocie.
OdpowiedzPrzepiura
30.10.2009, 15:35
Karty miejskie mają swoje plusy, niektórym na pewno wychodzi taniej korzystanie z nich, w razie czego można przewieźć na swoim bilecie kumpla, a niektórych motywują do wybrania zdowaszego od jazdy autobusem spaceru ;P myslę że gdyby nie te problemy przy kasownikach czy może odrobinę niższe ceny- byłyby niezłym rozwiązaniem. Z tym że na chwilę obecną też tęsknię do papierowych biletów miesięcznych, które sie poprostu kupuje raz na jakiś czas i nosi ze sobą, nie trzeba ich wyciągać za każdym razem itd. Chciałabym, żeby je przywrócili. A do Veoli jako takiej nic nie mam, wszystko jedno kto mnie wozi/ sprawdza. Ale skoro niektórych ten temat tak podnieca to na bank jest to sprawa najwyższej wagi, na którą trzeba tracić nerwy... ;/
Odpowiedz_gość
30.10.2009, 19:39
bardzo dobre jest to ze placi sie za liczbe przystanków... takie cos powinni wprowadzic na normalnych papierowych biletach i po kłopocie.. i fakt ze jest wielkie zamieszanie bo jedni szukają kasownika do zwyklego biletu a inni czytnika kart.. chore to jakies... bilet miesieczny i tygodniowy to tez bylo dobre rozwiazanie dziwie sie czemu to zostalo wycofane i zastapione jakas glupią kartą
Odpowiedz