Co dalej z remontem Mostu Tczewskiego, po tym, jak okazało się, że Starostwo Powiatowe dysponuje zbyt małymi środkami, by rozpocząć drugi etap robót? Prace w ramach tego etapu zostaną rozbite na dwa podetapy - a starostwo ogłosi kolejny przetarg.
Co dalej z remontem Mostu Tczewskiego? Po otwarciu ofert przetargowych okazało się, że Starostwo Powiatowe dysponuje znacznie mniejszymi środkami niż złożyli oferenci. Powiat zapowiada jednak kontynuację robót remontowych - jednak w rozbiciu na kolejne dwa podetapy.
-
Przypomnijmy, w wyznaczonym czasie do starostwa wpłynęły oferty dwóch firm - obie jednak znacznie droższe niż kapitał, jakim dysponują urzędnicy. Mowa o propozycji konsorcjum Budimex S.A. oraz Mostostal Kraków S.A., która opiewa na 81,137 mln zł. Druga z ofert, złożona przez firmę Banimex Sp. z o.o. wyniosła 63,960 mln zł. Powiat dysponuje tymczasem środkami 34,7 mln zł. II etap realizacji zadania miał obejmować całkowitą wymianę przęseł nurtowych (na wzór historycznych), budowę przyczółka od strony Tczewa oraz wymianę filara nr 2. Prace miały potrwać 18 miesięcy.
Co dalej z remontem Mostu Tczewskiego? Po otwarciu ofert przetargowych okazało się, że Starostwo Powiatowe dysponuje znacznie mniejszymi środkami niż złożyli oferenci. Powiat zapowiada jednak kontynuację robót remontowych - jednak w rozbiciu na kolejne dwa podetapy.
-
Na podstawie analiz potencjalnych rozwiązań projektowych, które zostały przeprowadzone z firmą Europrojekt SA, Powiat Tczewski przedstawia następujący, wstępny podział II etapu na podetapy IIa i IIb - mówi Marcin Stolarski, rzecznik Starostwa Powiatowego w Tczewie.
IIa:
1) demontaż światłowodu podczepionego pod Mostem i przeniesienie go pod dnem Wisły (przewiertem) i dalej pod ziemią na łące, zgodnie z rozwiązaniem przyjętym w projekcie zamiennym (dla całego etapu II);
2) demontaż lamp oświetlenia Mostu i zabezpieczenie ich w celu ponownego montażu;
3) rozbiórka obu istniejących przęseł nurtowych ESTB;
4) rozbiórka przęsła nr 1 - między przyczółkiem od strony Tczewa i filarem nr 1 (na skraju Wisły od strony Tczewa);
5) wyodrębnienie z demontowanych przęseł ESTB odpowiedniego odcinka przeznaczonego do późniejszej ekspozycji i, jego konserwację i złożenie elementów tego odcinka na terenie wskazanym przez Zamawiającego;
6) wycięcie drzew i krzaków kolidujących z robotami budowlanymi;
7) rozbiórka filara nurtowego;
8) budowa nowego filara nurtowego;
9) budowa nowego jednego przęsła nurtowego - podpartego z jednej strony na filarze nr 3 (pierwszy filar za nurtem rzeki w stronę Lisewa) a z drugiej strony podpartego na nowym filarze nurtowym. Przęsło to, ze względów technicznych, będzie wydłużone o ok. 35 mb poza obrys filara nurtowego - w stronę Tczewa (konkretna długość tego wydłużenia będzie wynikać z dokonanych przez Wykonawcę odpowiednich obliczeń wytrzymałościowych);
10) wprowadzenia niezbędnego styku montażowego, którego zadaniem będzie połączenie wykonanego przęsła opisanego w punkcie 9 z drugim przęsłem nurtowym, który będzie wykonywany w podetapie IIb;
11) wykonanie odpowiednich zabezpieczeń, wynikających z przerwy ciągłości Mostu nad rzeką Wisłą, z powodu nie wykonania kompletu przęseł nurtowych.
IIb:
1) dokończenie budowy brakującego odcinka przęsła nurtowego;
2) pozostały zakres, który pierwotnie wchodził w zakres całego etapu II a nie został przeznaczony do wykonania w ramach podetapu IIa.
1) demontaż światłowodu podczepionego pod Mostem i przeniesienie go pod dnem Wisły (przewiertem) i dalej pod ziemią na łące, zgodnie z rozwiązaniem przyjętym w projekcie zamiennym (dla całego etapu II);
2) demontaż lamp oświetlenia Mostu i zabezpieczenie ich w celu ponownego montażu;
3) rozbiórka obu istniejących przęseł nurtowych ESTB;
4) rozbiórka przęsła nr 1 - między przyczółkiem od strony Tczewa i filarem nr 1 (na skraju Wisły od strony Tczewa);
5) wyodrębnienie z demontowanych przęseł ESTB odpowiedniego odcinka przeznaczonego do późniejszej ekspozycji i, jego konserwację i złożenie elementów tego odcinka na terenie wskazanym przez Zamawiającego;
6) wycięcie drzew i krzaków kolidujących z robotami budowlanymi;
7) rozbiórka filara nurtowego;
8) budowa nowego filara nurtowego;
9) budowa nowego jednego przęsła nurtowego - podpartego z jednej strony na filarze nr 3 (pierwszy filar za nurtem rzeki w stronę Lisewa) a z drugiej strony podpartego na nowym filarze nurtowym. Przęsło to, ze względów technicznych, będzie wydłużone o ok. 35 mb poza obrys filara nurtowego - w stronę Tczewa (konkretna długość tego wydłużenia będzie wynikać z dokonanych przez Wykonawcę odpowiednich obliczeń wytrzymałościowych);
10) wprowadzenia niezbędnego styku montażowego, którego zadaniem będzie połączenie wykonanego przęsła opisanego w punkcie 9 z drugim przęsłem nurtowym, który będzie wykonywany w podetapie IIb;
11) wykonanie odpowiednich zabezpieczeń, wynikających z przerwy ciągłości Mostu nad rzeką Wisłą, z powodu nie wykonania kompletu przęseł nurtowych.
IIb:
1) dokończenie budowy brakującego odcinka przęsła nurtowego;
2) pozostały zakres, który pierwotnie wchodził w zakres całego etapu II a nie został przeznaczony do wykonania w ramach podetapu IIa.
Przypomnijmy, w wyznaczonym czasie do starostwa wpłynęły oferty dwóch firm - obie jednak znacznie droższe niż kapitał, jakim dysponują urzędnicy. Mowa o propozycji konsorcjum Budimex S.A. oraz Mostostal Kraków S.A., która opiewa na 81,137 mln zł. Druga z ofert, złożona przez firmę Banimex Sp. z o.o. wyniosła 63,960 mln zł. Powiat dysponuje tymczasem środkami 34,7 mln zł. II etap realizacji zadania miał obejmować całkowitą wymianę przęseł nurtowych (na wzór historycznych), budowę przyczółka od strony Tczewa oraz wymianę filara nr 2. Prace miały potrwać 18 miesięcy.
Komentarze (15) dodaj komentarz
czyżykowiak_gość
19.10.2017, 10:19
Pomysł dobry trzeba przyznać ....
... ktoś jednak myśli w tym Starostwie.
Odpowiedzkvb_gość
19.10.2017, 10:28
czy wy nie potraficie założyć konta bankowego na , które można by było wpłacać pieniądze . Złość mnie ogarnia nad nieudolnością urzędasów
Odpowiedzjop_gość
19.10.2017, 11:57
A nie uważa Pan/Pani, że takie czynności mogą być np. ograniczone prawnie? Wydaje mi się, że jednostka samorządu terytorialnego nie może działać jak np. fundacja i otwierać takich kont aby społeczeństwo mogło wpłacać jakieś kwoty po coś, rozwiązaniem mogła by być darowizna ale uważam, że musiała by mieć postać umowy aby jst mogła uznać ją jako dochód i przeznaczyć na konkretny cel.
CytujQwerty_gość
19.10.2017, 11:58
Most, konto
Świetny pomysł z tym kontem bankowym ale jeszcze trzeba upowszechnić sprawę w mediach ogólnopolskich pod hasłem "Tczewski most czeka na ratunek" lub "Ratunek dla mostu". To co zrobiono dotychczas i można było zobaczyć podczas niedawnej rocznicy jest piękne po prostu kawał dobrej roboty.
Cytujbob_gość
19.10.2017, 10:47
Zły czas na remont mostu, na rynku nie ma firm dlatego oferty są wysokie. Coś czuję, że będzie o jeden z najdroższych mostów w Polsce.
Odpowiedzbos_gość
19.10.2017, 13:01
a gdzie jest Smoliński..........
Odpowiedzjam_gość
19.10.2017, 14:30
Na Jasnej Górze modli się o piniąc na most!!!!!!Obiecał-a teraz mu trochę wstyd.
Cytujx_gość_gość_gość
19.10.2017, 18:13
Ostatnio widziano go w bibliotece seminarium w Pelplinie, A odnośnie konta to otworzyć subkonto do konta tego pana z Torunia pod nazwą kratowniczki na most to je wykorzysta tak jak cegiełki na ratowanie stoczni
CytujGraj_gość
19.10.2017, 14:24
Pkt 5
Punkt 5 ze względu na brak środków bym wyrzucił
Odpowiedzxnxx_gość
19.10.2017, 17:13
Dodatkowo punkt 1 - czyj jest ten światłowód i dlaczego powiat ma płacić za jego przeniesienie?
Cytujluca_gość
19.10.2017, 20:01
Witam, wszyscy tak piszą o moście, ale nasi włodarze chyba zapomnieli że jest rok Wisły a na jej brzegach syffff. Bezdomni robią sobie mega meliny gdzie jest Szanowny Pan Wiórek który pełni funkcję w UM i tu cytuję "Mariusz Wiórek - były starosta powiatu tczewskiego - ma zabiegać na rzecz rozwoju Wisły - chodzi m. in. o pomysł na powołanie Żeglugi Tczewskiej oraz ożywienie Wisły, przy okazji budowania suchego portu. Wiórek został w ratuszu pełnomocnikiem ds. Wisły." I co Wy na to?
Odpowiedzmimi_gość
19.10.2017, 21:34
Powołany do brania kasy i zawracania Wisły grabiami. Nic do tej pory nie zrobił. To jest skandal!!!
CytujEmigracja_gość_gość
20.10.2017, 07:51
Porada
Likwidacja starostwa , a za jego finansowanie kasę przekazać na most ! Most przekazać we władanie miastu i wtedy będzie historyczny p.starosto !! W innym przypadku nie będzie mostu i szpitala ! Starosta sobie nie radzi, a Smolińskiemu wstyd !
OdpowiedzGość_gość
20.10.2017, 09:05
Sam remont
Trzeba było go po prostu wyremontować, by dało się przejechać autem. Ale zachciało się wymyślania. Ciekawe, czy w ogóle dożyjemy jego ponownego otwarcia...
OdpowiedzTomasz_gość_gość
20.10.2017, 17:47
Czyje są te chore ambicje?
To żenada i skandal! Remont części przęseł robiony na siłę by wydać pieniądze z budżetu, a nie na logikę i jakiś cel ! Rozgrzebią inwestycję i jej nie skończą , a kolejny starosta będzie miał do dokończenia drogie zadanie . Ciekawe za co? Kto ostatecznie za tą bezmyślność zapłaci ?
Odpowiedz