Przejście do likwidacji?

Skrzyżowanie alei Solidarności i Jagiellońskiej (fot. tcz.pl)
Przejście do likwidacji?
Przejście dla pieszych do likwidacji? Rady powiatowy Adam Kucharek uważa, że jedno z przejść na ulicy Jagiellońskiej stwarza niebezpieczne sytuacje drogowe i należy je zlikwidować - tym bardziej, że drugie przejście jest kilkadziesiąt metrów dalej.

Mowa o "zebrze" z przejazdem rowerowym w okolicy skrzyżowania Jagiellońskiej z aleją Solidarności.

- Widziałem tam wiele niebezpiecznych sytuacji - hamowanie w ostatniej chwili, a nawet stłuczkę, czy ludzi, którym zdarza się gwałtownie wtargnąć na jezdnię. Po co stwarzać niebezpieczeństwo, skoro kilkadziesiąt metrów dalej jest przejście z sygnalizacją? - zastanawiał się radny Adam Kucharek podczas marcowej sesji.

Pytanie o zasadność istnienia tego przejścia radny zadał obecnemu na marcowych obradach, komendantowi Komendy Powiatowej Policji w Tczewie, mł. insp. Dariuszowi Krasuli.

- Zdarza się tam przekraczanie prędkości, ale nie przypominam sobie, żeby doszło tam do poważniejszych zdarzeń.- mówił, dodając, że wyrażenie opinii wiązałoby się z dokładną analizą sytuacji.

Adam Kucharek dodaje, że będzie kontaktował się w tej sprawie z zarządem województwa (ulica Jagiellońska to droga wojewódzka), by wprowadzić tam bezpieczne rozwiązanie.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (44)
dodaj komentarz

  • Nick_gość

    30.03.2017, 11:16

    Wymyślanie problemów! Do podanych niebezpiecznych sytuacji może dojść w każdym innym miejscu...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx5 
  • zwolennik _gość

    30.03.2017, 11:17

    popieram

    Rzadko się zgadzam z radnym Kucharskim ale jestem za. Oczywiście zdjęcie na portalu przedstawia nie to przejście, o którym mowa. Do likwidacji powinno być przeznaczone przejście bez sygnalizacji. Zachodzą tam niebezpieczne sytuacje zazwyczaj w kierunku na Suchostrzygi gdy kierowcy stojący na pasie do skrętu w kierunku marketów zasłaniają chodnik pomiędzy dwiema stronami jezdni, a samochody jadące prawym pasem w kierunku Suchostrzyg poruszają się bez zwolnienia profilaktycznego przed przejściem dla pieszych.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx0.xx6 
  • wyborcy_gość

    30.03.2017, 11:18

    może by tak radnego Kucharka usunąć z rady? nie chcemy takiego radnego

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx8 
  • a_gość

    30.03.2017, 16:34

    Jestem za nie ma pajac większych problemów w tym mieście do rozwiązania tylko głupotami się zajmuje . - Zdarza się tam przekraczanie prędkości, ale nie przypominam sobie, żeby doszło tam do poważniejszych zdarzeń.- Więc kto kłamie panie radny zajmij się facet poważnymi sprawami a nie duperelami . Jak kto głupi to w każdym miejscu może wtargnąć na drogę i stworzyć zagrożenie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • :)_gość

    30.03.2017, 11:27

    Do likwidacji bardziej nadaje sie przejscie na ul. Sadowej kolo Biedronki.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx5 
  • janek_gość

    30.03.2017, 11:28

    Jestem za likwidacją. 50 m dalej jest następne przejście.

    Odpowiedz
    IP: 193.243.xx3.xx2 
  • grażyna_gość

    30.03.2017, 11:48

    janusz daj spokój

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx8 
  • Boli Glowa_gość

    30.03.2017, 11:47

    Jestem za. Zlikwidować pieszych!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx2 
  • boli _gość

    30.03.2017, 15:14

    cię mózg

    jestem za abyś poddał się eutanazji ...

    Cytuj
    IP: 79.187.xx8.xx2 
  • Tczewianin_gość

    30.03.2017, 12:18

    Lepiej pomyślecie jak zwiększyć bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic Żwirki i Kociewskiej bo nadal dochodzi tam do niebezpiecznych sytuacji. Przejścia powinny zostać oba bo i tak ludzie będą przechodzić tamtędy tylko już w niedozwolonym miejscu.

    Odpowiedz
    IP: 95.160.xx3.xx6 
  • Kamil_gość

    30.03.2017, 12:28

    Chodzi o to przejście w głębi zdjęcia - tam gdzie jest skrzyżowanie z ul. Żwirki. Nie wiem czy do likwidacji - ale jest tam dość niebezpiecznie.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx8.xx2 
  • Jan_gość

    30.03.2017, 16:21

    Geografia Tczewa się kłania.

    Na tym zdjęciu nie ma skrzyżowania z ulicą Żwirki.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • yhy_gość

    30.03.2017, 12:38

    O jakie przejście chodzi??? O to z sygnalizacją, czy to 50 m dalej??? Wg mnie to te dalsze przejście, bez świateł jest niebezpieczne.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • stary tczewiak_gość_gość

    30.03.2017, 12:40

    przejście

    Było by lepiej gdyby zainstalować repetytor (powtarzacz) na tym przejściu wyżej i wtedy samochody jadące od miasta na Jagiellońską miałyby wolny przejazd, a na przejściach mieliby czerwone.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • Buto_gość_gość

    30.03.2017, 13:11

    Przejście

    Jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem, sygnalizacja zsynchronizowana z tym na skrzyżowaniu z 91 i będzie dobrze.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • ??????????????????????_gość_gość

    30.03.2017, 13:03

    Przejście

    Czy ten gość co dał taką propozycję on myśli. Mam nadzieję że w tej instytucji są osoby myślące i nie pozwolą na tak idiotyczną myśl.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • gosc_gość_gość

    30.03.2017, 13:07

    ...

    troche to śmieszne trzeba było o tym pomyśleć kiedy robiliście ścieżke rowerową oraz te stojaki... piiiiiniondze w błoto

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx4.xx2 
  • K_gość

    30.03.2017, 18:07

    Nie to przejście

    Nie chodzi o przejście z sygnalizacją i ścieżką rowerową, tylko to następne...

    Cytuj
    IP: 82.145.xx1.xx0 
  • a_gość_gość

    30.03.2017, 13:22

    i auta szybciej pojadą

    Lepiej nie likwidować tego przejśćia, przynajmniej samochody muszą zwolnić a przynajmniej powinny, a jak przejścia nie będzie to samochody ruszając ze świateł będą za szybko jechały, a poza tym piesi wychodzący z ulicy Żwirki, chcąc iść do lidla i tak będą przechodzić w tym miejscu, a to będzie niebezpieczne.

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx3.xx5 
  • Adams_gość

    30.03.2017, 13:37

    Chłop zwariował!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx8 
  • Gość_gość_gość

    30.03.2017, 13:46

    Tam gdzie kucharek sześć tanie ma przejść.

    Odpowiedz
    IP: 82.145.xx1.xx4 
  • Anonimm_gość

    30.03.2017, 14:07

    Przejście

    Zycze powodzenia z przesjciem "odrazu"na druga strone tam gdzir jest sygnalizacja, bo bedac w polowie drodi zapala sie juz tam czerwone swiatlo.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx5.xx0 
  • szaryzyczek_gość

    30.03.2017, 14:34

    ludzie nie korzystaja z przejscia z sygnalizacja z powodoo, ktory podales, a to ze na drugim przejsciu dochodzi do sytuacji to dlatego bo nie ma u nas kultury jazdy

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx5 
  • tera ja_gość

    30.03.2017, 14:09

    Przejście podziemne!!!Albo nad jezdnią!!!

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx2.xx9 
  • gośc_gość_gość_gość

    30.03.2017, 14:16

    przejście

    TO jak pan radny taki bystry to proponuje tunelik zrobić niestety Tczewskich radnych myślenie BOLI

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx4 
  • stand_gość_gość

    30.03.2017, 14:41

    Towarzysz Kucharek na siłę chce zaistnieć. A to staje na czele kobiet, a to broni demokracji, a teraz przejście. Towarzyszu, dajcie spokój. To se ne wrati.

    Odpowiedz
    IP: 95.160.xx4.xx4 
  • a_gość_gość_gość

    30.03.2017, 16:37

    Towarzysz niech bierze połowę tego co bierze bo go zaczyna walić na banie

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • Adam_gość

    30.03.2017, 14:41

    tradycyjnie - niech redaktor poprawi literówki.....

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx5.xx1 
  • rowerzysta_gość

    30.03.2017, 14:47

    Czyli rozumiem, że przejazd rowerowy też zlikwidują i nagle znajdą miejsce, żeby drogę dla rowerów poprowadzić koło McDonalda aż do przejazdu/przejścia z sygnalizacją?

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx7.xx7 
  • A_gość

    30.03.2017, 14:48

    Odkąd pamietam to przejście tam istnieje. Nie wyobrażam sobie żeby isc na kolejne przejście aby przejść do jednego z supermarketów. Proszę nie pisać ze jestem leniwy bo ludzi nie tak prosto odzwyczaić od wieloletniego przyzwyczajenia i oby nie skonczylo to sie wieloma innymi wypadkami bo ludzie zaczną przechodzić w tym miejscu przez ulice mimo braku pasów. Zgadzam sie też z tym ze powinni sie zainteresować przejście Kociewska-Żwirki tym bardziej ze wiele dzieci z Pratnicy idą w tym kierunku do szkół.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx1.xx0 
  • rowerzysta_gość_gość

    30.03.2017, 15:02

    Przechodzić przez ulicę mimo braku pasów? Co za problem? Postawić barierki wzdłuż chodników

    Cytuj
    IP: 83.20.xx7.xx7 

    graj_gość

    31.03.2017, 08:28

    Masz rację. Przy projektowaniu rozwiązań trzeba respektować potrzeby mieszkańców ale też aspekty bezpieczeństwa. Dobrze, że temat tego przejścia został poruszony. Jestem za tym, żeby je zostawić, trzeba natomiast pomyśleć jak zwiększyć tam bezpieczeństwo.

    Cytuj
    IP: 165.225.xx4.xx1 
  • ._gość

    30.03.2017, 15:05

    Tak, a przez przejscie z sygnalizacja trzeba biec zeby zdażyć przejść. Żenada!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx4 
  • nick_gość_gość_gość

    30.03.2017, 15:30

    na występowanie niebezpiecznych sytuacji ma wpływ głupota ludzka, a nie miejsce.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • gostek_gość_gość

    30.03.2017, 16:11

    przejście

    skoro jest temat do dyskusji tego przejścia dla pieszych to jestem za zmianą w inne miejsce,a jest to możliwe wystarczy przenieść przejście o 25-30m wyżej ul.Jagielońskiej,co spowoduje mniejsze ryzyko sytuacji niebezpiecznych do obecnej,zwiększy płynność przejazdu pojazdów,te obecne przejście jest niebezpieczne dla pieszych i kierowców oraz rowerzystów,obecne przejście zajmuje dwie ulice,a po przeniesieniu wyżej przejście byłoby na jednej ulicy,co polepszyłby się przejazd pojazdów przez te skrzyżowanie w trzech kierunkach,po co likwidować pieszym przejście co nic nie zmieni,zwiększy się ryzyko dla pieszych którzy będą ryzykować i tak przejść w miejscu nie dozwolonym,dlatego warto ten temat przeanalizować wspólnie,a radny w/w A.K. niech bardziej pomyśli co proponuje,a do likwidacji należy to by psy i ich właściciele nie niszczyli trawników odchodami i także na placach zabaw dla dzieci,to jakaś zaraz w tym mieście to co się dzieje z psimi odchodami

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx6 
  • gostek_gość_gość

    30.03.2017, 16:23

    napisałem komentarz i zniknął?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx6 
  • Iggi_gość

    30.03.2017, 17:02

    Na własny koszt!

    Jak chce likwidacji to niech robi on to na wałasny-prywatny rachunek!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx0 
  • gosc_gość_gość_gość

    30.03.2017, 21:44

    ...

    jestem za !!

    Cytuj
    IP: 94.254.xx7.xx5 
  • Tczewianka_gość

    30.03.2017, 19:59

    przejscie...

    Popieram...Przejscie bez sygnalizacji powinno zniknac...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx6 
  • nikt_gość

    30.03.2017, 21:18

    Niech się ktoś zastanowi nad zwiększeniem bezpieczeństwa pieszych na kociewskiej. Regularnie dochodzi do wyścigów samochodowych. Temat zgłaszany do straży miejskiej, policji, zarządu dróg i administratorów pobliskich wspólnot mieszkaniowych. Póki co BETON, brak reakcji, zero zainteresowania.

    Odpowiedz
    IP: 95.160.xx5.xx4 
  • Uf_gość

    30.03.2017, 22:18

    Jf

    Na tym drugim przejsciu strona lewa pozwalajaca skrecac do marketow powinien byc zamontowany prog zwalniajacy chroniacy pieszych przed potraceniem

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • ww_gość

    30.03.2017, 22:55

    o jakie przejście chodzi ???

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx9 
  • Gosc_gość

    31.03.2017, 07:05

    Zamiast wymyślać problemy tam gdzie ich nie ma przyjrzyj się Towarzyszu ul Sobieskiego, jak wielu zapier.... tam. Tam to jest strach przejść. Przydały by się spowalniacze przy przejściach bez świateł.

    Odpowiedz
    IP: 46.230.xx2.xx0 
  • Taash_gość

    31.03.2017, 12:48

    Zgadzam się lecz nie do końca.

    Według mnie radny ma trochę racji bo dwa przejścia w takim odstępie to lekka przesada to jak już chcą niech zlikwidują pierwsze przejście które jest aktualnie z sygnalizacją i postawią sygnalizacje na drugim którym i tak więcej osób przechodzi. Druga sprawa to kultura w tym miejscu, pamiętać trzeba że i rowerzysta, pieszy jak i kierowca pojazdu są uczestnikami ruchu czyli powinni stosować się do pewnych przepisów czyli tak rowerzysta/pieszy ma pierwszeństwo na przejazdach/przejściach, ale też powinna zachodzić zasada ograniczonego zaufania i szczególnej ostrożności po obu stronach. Tu kłania się bezpieczeństwo i znajomość zasad ruchu drogowego gdzie wszyscy powinni je znać i się do nich stosować, dlatego kierowcy powinni sobie przypomnieć jak zapomniał, a cykliści nie ważne w jakim wieku powinni mieć obowiązek posiadania chociażby prostej karty rowerowej (tak jak kierowca prawo jazdy) świadczącej o znajomości przepisów.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.