14-latek potrącony przez autobus

Przejście dla pieszych (fot. tcz.pl)
14-latek potrącony przez autobus
14-letni chłopak trafił do szpitala po potrąceniu przez autobus na al. Kociewskiej. Chłopak przejeżdżał rowerem przez przejście dla pieszych.

Do zdarzenia doszło około godziny 16.25 w okolicy skrzyżowania ulicy Żwirki z al. Kociewską:

- Z naszych wstępnych ustaleń wynika, że 14-latek nie zachował należytej ostrożności i wjechał rowerem w okolice przejścia dla pieszych, gdzie został potrącony przez autobus - mówi st. asp. Dawid Krajewski, rzecznik tczewskiej policji.

Chłopiec z ogólnymi obrażeniami ciała trafił do szpitala w Tczewie. Jego życiu nic nie zagraża. Policjanci wyjaśniają dokładne okoliczności i przyczyny zdarzenia. Mundurowi przypominają, że jeśli na przejściu nie ma wyraźnie oznaczonego przejazdu rowerowego, należy zejść z roweru i przeprowadzić go na drugą stronę.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (51)
dodaj komentarz

  • _gość

    17.05.2016, 18:34

    prawo jazdy wziete?

    Odpowiedz
    IP: 37.152.xx9.xx8 
  • Jula_gość

    17.05.2016, 20:17

    Z jakiej racji?

    Z jakiej racji ma.być zabrane prawo jazdy kierowcy? Skoro to ten Gówniaz wjechał mu pod kola

    Cytuj
    IP: 84.38.xx6.xx8 

    _gość

    18.05.2016, 12:59

    Przejście dla pieszych, to jak sama nazwa wskazuje - miejsce, w którym przechodzi się pieszo. To nie jest PRZEJAZD DLA ROWERÓW, tylko PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH. Rower się w tym miejscy przeprowadza pieszo, bo jeśli ktoś na nie wjeżdża, to jest ryzyko, że nie zostanie w porę zauważony przez kierowcę. Chłopaka szkoda i żal, ale ktoś powinien mu wcześniej wytłumaczyć, że przez przejście dla pieszych, rower się przeprowadza. Z drugiej strony, czego chcieć od chłopaka, skoro prawie wszyscy rowerzyści przez przejścia dla pieszych przejeżdżają.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 

    #gość_gość

    18.05.2016, 17:04

    To , że wjechał na rowerze na pasach to jedno ale to , że kierowca nie zauwarzył chłopaka to drugie . Moim zdaniem wina leży po obu stronach , chłopaka i kierowcy .

    Cytuj
    IP: 93.105.xx8.xx5 

    _gość

    19.05.2016, 09:42

    Wina leży po stronie chłopaka. Szkoda, że mu się to przytrafiło, zal dzieciaka itd itp, ale niestety, ob złamał prawo i postąpił nieodpowiedzialnie, bez wyobraźni itd. Wina nie leży po obu stronach.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • _gość

    17.05.2016, 18:55

    Moje ulubione skrzyżowanie!

    kwintesencja tczewskiej infrastruktury drogowej !

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • szpieg szoguna

    17.05.2016, 18:59

    I co jemu też trzeba zbudować rondo?

    Ludzie coraz większymi gamoniami się robią.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Jola_gość

    17.05.2016, 19:17

    wypadek

    Chłopiec z ogólnymi potrąceniami . Brawo panie redaktorze .Polecam przeczytanie  przed zrobieniem enter

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • tczew_gość

    17.05.2016, 21:15

    Brawo Jolu brawo to raczej Ty powinnaś przeczytać zanim wciśniesz enter bo gdzie Ty widzisz cyt.Chłopiec z ogólnymi potrąceniami???

    Cytuj
    IP: 95.40.xx5.xx2 

    Jola_gość

    18.05.2016, 13:33

    wypadek

    Bo zmieniono po wpisie

    Cytuj
    IP: 153.19.xx9.xxx 
  • gość_gość

    17.05.2016, 19:32

    Al. Kociewska

    W ciągu tygodnia trzy wypadki na tym samym skrzyżowaniu!!! Brawo drogowcy i projektanci uli tczewskich!!!! A czasami najprostsze rozwiązanie jest najlepsze - może by tam rondo zrobić?????

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx3 
  • _gość

    18.05.2016, 07:04

    Ja tez jestem za rondem lub światłami na tym skrzyżowaniu, jednak nasz pan prezydent uważa, ze tam nie ma miejsca na rondo, a poza tym tak dużo wypadkow nie ma - więcej jest na ul. Wojska Polskiego... No, widać jak dbają o nasze bezpieczeństwo... Brak słów!

    Cytuj
    IP: 46.169.xx8.xx2 

    _gość

    19.05.2016, 09:45

    Najprostszym rozwiązaniem i jedynym skutecznym, jest używanie mózgu, ale często się okazuje, że to jest niestety zbyt trudne i ponad siły i możliwości wielu osób. W takich przypadkach, żadne inne kombinacje, niestety nie pomogą. Tylko mózg "włączony".

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • Kamil_gość

    17.05.2016, 19:37

    Brawo - byle tak dalej.

    To jedyny sposób by do bezmózgich rowerzystów dotrzeć. Przynajmniej pięciu miesięcznie powinno być rozjechanych by pozostali się obudzili i przestali wymuszać na innych użytkownikach drogi pierwszeństwo, by zaczęli sygnalizować manewry, by przeprowadzali rower zgodnie z przepisami na pasach i nie wpadali rowerami na przechodniów idących chodnikiem. http://www.youtube.com/watch?v=KXcIy7GPUMs

    Odpowiedz
    IP: 93.105.xx4.xx5 
  • Marcin_gość

    17.05.2016, 20:37

    Karta rowerowa

    Film pokazuje jak bardzo potrzebne jest przywrócenie kary rowerowej uprawniającej do poruszania się tymi jednośladami.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx2 

    aga_gość

    18.05.2016, 07:54

    super film

    pokazuje prawdziwe oblicze rowerzystów,

    Cytuj
    IP: 77.253.xx0.xx9 
  • _gość

    17.05.2016, 19:49

    Po zderzeniu z rowerem ten złom przewoznika się nie rozpadł dziwne to ledwo jeżdzi.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • xxx_gość

    17.05.2016, 20:00

    .....no i co teraz ...... ???

    Zabrać prawo jazdy kierowcy ??? A ci na rowerach to mogą wszystko ??? Autobus i samochód nie staną dęba ...... policja powinna się zająć rowerzystami.

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx4.xx0 
  • Jula_gość

    17.05.2016, 20:15

    Brawo.

    Zróbcie coś z tymi rowerzystami. Oni są naprawdę bez mózgu i czują się bezkarni! Na rower powinno być takie samo prawojazdy jak na samochód, bo debile przepisów nie znają.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx8 
  • :)_gość

    17.05.2016, 21:00

    do Jula

    Policja powinna zając się również kierowcami autobusów, samochodów, traktorów, pieszymi, rolkarzami etc :) A co do karty rowerowej. Kierowcy mają prawa jazdy a i tak powodują najwięcej wypadków. Nie kojarzę by ostatnio zginął ktoś potrącony przez rowerzystę. PS. Kartę pieszego masz?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx5 
  • Perry_gość

    17.05.2016, 21:02

    rowerzyści

    Za moich młodych lat musiałem posiadać kartę rowerową , aby móc poruszać się po drodze publicznej. Dziś to samowolka dla nie znających przepisów ruchu i bezmyślność większości rowerzystów.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • _gość

    18.05.2016, 18:00

    Kartę trzeba mieć

    Kartę rowerową nadal trzeba posiadać, ale nikt jej przy sobie nie ma, ponieważ nikt tego nie sprawdza.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • Anobim_gość

    17.05.2016, 21:10

    Dlaczego od razu gowniarz ?! Proszę Was ! Ci debile z autobusu nie potrafią jeździć ! Wymuszanie pierwszenstwa - zawsze ! Jestem rowniez ich pasażerka i ile razuw było takie zdarzenie że przejechał przystanek i udawał że nie słyszy że ludzie krzyczeli , zajezdza na przystanek i nie otwiera drzwi a nawet jednemu palantowi zdarzyło się zamknąć drzwi w trakcie gdy ktoś wysiadal z autobusu . BRAWA DLA ŚWIETNYCH KIEROWCÓW AUTOBUSU !

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx7 
  • ._gość

    18.05.2016, 08:32

    METEOR w mieśce

    Rekrutacja kierowców w METEORZE jest cały czas.Kierowcy profesjonalni z tamtąd uciekają ,gdyż warunki placowe sa kiepskie.Więc nowy nabór gubi się w wykonywaniu tej pracy.To wczorajsze zdarzenie wygladało tak .Autobus linii 2 bardzo sie spieszył przejechać przez skrzyżowanie kociewska-zwirki po obu stronach przejazdu była długa kolejka pojazdów od strony Zwirki stał autobus linii 4 .W pewnym momencie zauwarzyłam ,że linia 2 zatrzymała się przed przystankiem a linia nr 4 nie ruszyłą blokując przejazd innym samochodom od strony Zwirki.W pewnym momencie z nr 4 wyszla osoba co powiedziała że jest lekarzem i udala się ratować poszkodowanego , karetka była w jednej minucie. Ta droga i przejście jest niebezpieczne dla każdego dla pieszych ,rowerzysty , pojazdów ponieważ nie ma świateł. A rowerzyści powinni zakładać kask i ochraniacze oraz mieć sprawny rower i skupić się na takich przejściach.

    Cytuj
    IP: 79.186.xx0.xx0 

    _gość

    18.05.2016, 10:39

    bardzo dobrze jestem Pani zdania

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx3 

    Pan xxx_gość

    18.05.2016, 12:15

    14 latek

    I co teraz? ile razy ktoś w biega do autobusu w ostatnim momencie gdy kierowca zamyka drzwi jeszcze potrafią być chamscy wobec kierowcy i go wyzwać od różnych. Jak nie potrafią jeździć to po co jeździsz autobusami ? i tak na marginesie, od około 5 lat nie było kolizji z winy kierowcy autobusu patrząc na to że jeżdżą po 150 km dziennie (na jedną zmianę) razy ponad 20 autobusów to każdy kierowca zrobił przez 5 lat około 273,750 km, a każdy autobus z bazy do bazy przez pięć lat razy 20 daje nam 10 950 000 km. Czyli uważasz, że na tyle kilometrów bez kolizji z winy kierowcy autobusu nie potrafią jeździć? i kierowca nie ma prawa popełnić błędu o którym opisujesz robiąc tyle kilometrów? ktoś co robi dużo kilometrów to wie jak się jeździ po polskich drogach i jak się pracuje z ludźmi czyli pasażerami przez 8h lub 10h.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • _gość

    17.05.2016, 21:29

    nie przesadzaj a bo to mało filmików jest jak kierowcy wymuszają pierwszeństwo jest ich od groma

    Odpowiedz
    IP: 84.52.xx7.xx7 
  • Jurek_gość

    17.05.2016, 21:49

    Kto

    pokryje koszty naprawy autobusu?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx4 
  • ..._gość

    18.05.2016, 18:04

    Na pewno jego rodzina teraz o kosztach nie myśli. To jest najmniej ważne!!! Chłopak jest w szpitalu!!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • aqw_gość

    17.05.2016, 22:03

    Tak bo znajomośc przepisów ruchu drogowego i karta rowerowa to zło.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • _gość

    17.05.2016, 22:08

    To wina zmian przepisów i brak ich egzekwowania i kar. Namieszaliście ludziom w głowach, że na jednym przejściu wolno przejechać a na innym przeprowadzać! Karta rowerowa, egzamin, obowiązkowe OC i kary jak dla kierowców samochodów.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • gość_gość

    17.05.2016, 22:37

    Rowerzyści w tym miejscu w ogóle nie rozglądają się i przejeżdżają przez przejścia. Zdziwienie jest jak nagle przed nimi hamuje samochód. Oczywiście są pełni pretensji i swojej winy nie widzą,bo przecież maja pierwszeństwo. Jestem świadkiem jak panienki przejechały przez przejście od strony byłego "Dziczka" , zjechały z górki i prosto pod koła samochodu. Refleks wygrał ,ale panienki z wielkim oburzeniem jak to możliwe , że kierowca tego nie widzi jak one szybko zjeżdżają.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx0 
  • _gość

    17.05.2016, 22:57

    Krwawe skrzyżowanie.

    Odpowiedz
    IP: 5.60.xx1.xx0 
  • Tczewianin

    18.05.2016, 00:58

    Może nasze autobusy są w opłakanym stanie ale z tego co czytam w artykule wnioskuje że zawinił rowerzysta. To on wjechał na przejście a powinien przeprowadzić rower. Poza tym nie wiemy jaka była dokładnie sytuacja. Często rowerzyści wjeżdżają na przejście z dużą prędkością przed jadący samochód. Według mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby postawienie na tym skrzyżowaniu świateł zsynchronizowanych z tymi na skrzyżowaniu Jagiellońskiej z Kociewską bądź zbudowanie ronda. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx4.xx5 
  • Gosc_gość

    18.05.2016, 05:25

    Kierowca

    A może kierowcy mózgu używją? Ile jest takich co nie potrafia kierunku włączyć, a Ty się domyśl gdzie chce jechać!!!

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx1.xx4 
  • ..._gość

    18.05.2016, 18:07

    Wszyscy hejtują... Przecież oni nigdy przepisów nie złamali.... Na pewno.....

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • _gość

    18.05.2016, 10:14

    Wina tego młodego bo powinien zejść z roweru. A ile ludzi tak sobie przejeżdża przez przejście nawet jak nie ma ścieżki rowerowej.

    Odpowiedz
    IP: 31.2.xx5.xx4 
  • gosc 321_gość

    18.05.2016, 10:42

    a może kierowcy autobusów tez są bez mozgu ile jest takich debili co wymuszają pierszenstwo

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • Mm_gość

    18.05.2016, 10:58

    Karta rowerowa

    Każde dziecko kiedy skończy 10-12 lat powinno obowiązkowo zdawać test na karte rowerowa.powinno to być w ramach zajęć szkolnych i darmowo.takie dziecko niekiedy nawet nie wie jak prawidlowo przejść przez ulicę a co dopiero jeździć rowerem po ulicach.druga sprawa jest taka że dzieci jeśli nie mają karty rowerowej lub nie są pod opieką dorosłego to nie powinny poruszać się rowerem po ulicy.moje dzieci na rowerze same jeżdżą tylko w okolicy domu wtedy am je na oku.następna sprawa dziecko trzeba upominać zawsze ze przjezdzajac przez ulicę trzeba zejść z roweru.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx6 
  • ..._gość

    18.05.2016, 18:09

    Karta rowerowa jest obowiązkowa i z tego co wiem jest w ramach zajęć szkolnych. Niestety nikt tego nie sprawdza.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • Bartek_gość

    18.05.2016, 11:21

    A wina jak zawsze jest gdzieś tam daleko i problem dopiero się zrobi jak ktoś zginie.....

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx3.xx6 
  • zenek_gość

    18.05.2016, 11:21

    Zawsze wina jest kierowcy nigdy rowerzysty

    należy zadać sobie podstawowe pytanie od kiedy to pedalarze mogą rowerem przejeżdżać przez pasy? Nie rozumiem dla czego wszystkie pojazdy musza mieć przegląd i ubezpieczenie a pedalarze nic nie muszą mogą jechać w nocy bez lampek 60kmh i wjechać na skrzyżowanie i wina kierowcy automobila. Przywrócić obowiązkowe karty rowerowe, ubezpieczenie na rowery i obowiązkowe wyposażenie w lampiony to wtedy coś sie zmieni.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx2.xx3 
  • Jula_gość

    18.05.2016, 14:59

    Zgadzam się

    Zgadzam się z Panem w 100 %, kto chce jeździć rowerem powinien mieć karte. Za moich czasów zdawało się w szkole i to powinno wrócic.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx6.xx8 
  • pierre.dzoncy

    18.05.2016, 14:49

    O co ta cała burza? Jeśli tam nie ma przejazdu rowerowego, to chłopaka na rowerze nie powinno tam w ogóle być. Kierowca nie dochował ostrożności, ale wina jest rowerzysty. Prawo o ruchu drogowym jest w tym przypadku jednoznaczne i dalsze rozważanie, czy rondo, czy światła, czy może próg zwalniający nie mają w tym kontekście sensu.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • To Tylko Dziecko !!! _gość

    18.05.2016, 16:15

    .

    Fakt pozostaje faktem, że każdy kierowca zobligowany jest do zwolnienia podczas przejazdu na przejściu dla pieszych. Nie ma znaczenia czy chłopiec zszedł z roweru, czy nie - jeżeli autobus nie zachował należytej ostrożności to potrącił by i pieszego. Kierowcy Meteora są bezczelni i nie zachowują kultury jazdy - mówię to jako wieloletni kierowca. Na codzień spotykam się z wymuszaniem pierwszeństwa. Autobus to nie karetka, policja czy straż pożarna !!!! Kiedy jestem zmuszona do jechania tym przewoźnikiem czuję jakby pasażerowie byli workiem ziemniaków - nagminne jest ostre hamowanie i przyśpieszanie. Wiele razy widziałam jak mało brakowało, aby pieszy został potrącony na przejściu dla pieszych. W swoich wypowiedziach, pod tą informacją powinno się trzy razy zastanowić, zanim umieszcza się komentarze o DZIECKU, że jest bezmózgu.... Takie wypowiedzi świadczą tylko o autorze tych wypowiedzi. Za dziecko zawsze odpowiadają dorośli - i chłopiec winy moim zdaniem tu nie miał. Podsumowując mam nadzieję, że chłopiec szybko wyzdrowieje i otrząśnie się z traumy, którą jest wypadek - szybkiego powrotu do zdrowia! A od Pana kierowcy, który prowadził autobus mam nadzieję, że jak najszybciej zostaną wyciągnięte konsekwencje, a pozostałym kierowcą z Tczewa przez tą sytuację przybędzie oleju w głowach. Przejście dla pieszych jest strefą specjalnej ostrożności !!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx1 
  • Kamil_gość

    18.05.2016, 19:54

    Jesteś kierowcą?

    Jesteś kierowcą? To oddaj prawo jazdy gdyż twoja znajomość prawa ruchu drogowego jest znikoma. Przeczytaj sobie komentarz jaki napisał pierre.dzoncy powyżej twojego.

    Cytuj
    IP: 93.105.xx4.xx5 

    JA_gość

    18.05.2016, 20:50

    KONSEKWENCJE DLA KIEROWCY

    wątpię aby METEOR wyciągnął konsekwencje za to zdarzenie.Meteor ma problemy kadrowe i każdy kierowca jest u nich potrzebny nawet ten co ma problemy z prowadzeniem autobusu,co szarpie .Pasażer który korzysta z przejazdu na stojąco ma problem z utrzymaniem się z uwagi na gwałtowne szarpanie.To też zależ od stanu technicznego pojazdu,a tabor jest szrot.DZIŚ w autobusie linii 4 tak mocno grzały grzejniki i po co nie ma mrozów, ale to jest na czasie w tej Firmie ,że latem autobusy są ogrzewane.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx3 

    Pan xxx_gość

    18.05.2016, 21:31

    14 latek

    Kierowco wieloletni, każdy uczestnik ruchu drogowego jest zobligowany do zachowania szczególnej ostrożność i mam nadzieje, że młody wyciągnie wnioski z tego i na drugi raz nie popełni tego samego błędu i zachowa się jak każdy zobligowany uczestnik ruchu drogowego, czyli ładnie zwolni zejdzie z roweru i go ładnie przeprowadzi przez przejście dla pieszych. I nie pisz (że każdy kierowca zobligowany) bo każdy musi być ostrożny. A co do reszty wypowiedzi to odpowiem w dwóch słowach (wice wersa).

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 

    _gość

    18.05.2016, 22:07

    kobieto przeczytaj kilkakrotnie swój komentarz,a póżniej zapisz się w kolejkę do przeszczepu.....mózgu.zaznaczam,że nie mam nic do pozostałych pań ale ta komentatorka mnie w......a ,myślenie naprawdę nie boli.

    Cytuj
    IP: 80.55.xx5.xx1 

    pierre.dzoncy

    19.05.2016, 00:54

    Nie do zwolnienia, a do zachowania szczególnej ostrożności. Widząc dzieci lub pijanego przy drodze trzeba zwrócić uwagę, ale z rowerzystą nie jest tak łatwo - piesi potrzebują chwili aby znaleźć się na przejściu dla pieszych i można dość łatwo ocenić sytuację, natomiast rowerzysta może pojawić się w ciągu kilku sekund (wyjedzie gdzieś zza rogu) i chociaż 5 sekund temu nikogo nie było widać, to nagle pojawia się i z prędkością 30km/h wpada na pasy. Co kierowca ma zrobić jeśli nagle ktoś mu na pasy wyskoczy, a kogo w zasadzie nie musiał się spodziewać? Poza tym, autobus waży pewnie kilkanaście ton, więc nie da się zahamować w miejscu, poza tym są pasażerowie - mogłoby się okazać, że rowerzysta uniknąłby zderzenia i pojechał przed siebie, a w autobusie byłoby pełno ofiar nagłego hamowania - z porozbijanymi głowami, połamanymi kończynami lub nawet z gorszymi obrażeniami. Rowerzysty na przejściu dla pieszych nic nie tłumaczy, a zakaz jazdy rowerem ma sens. Piszę to jako zapalony rowerzysta i codzienny kierowca.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • potrącony_gość

    02.08.2017, 20:40

    XD

    ale ból odbytu XDDDDDDD

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.