Pies naskoczył na 3,5-letnie dziecko. Właścicielka może usłyszeć zarzuty

Bezpański pies - zdjęcie poglądowe (fot. tcz.pl)
Pies naskoczył na 3,5-letnie dziecko. Właścicielka może usłyszeć zarzuty
Pies naskoczył na 3,5-letnie dziecko na Nowym Mieście. Maluch trafił do szpitala - na szczęście skończyło na niegroźnych urazach. Pies nie zdążył ugryźć dziecka, bo w porę interweniowali patrolujący ulice policjantka i strażnik miejski.

Do zdarzenia doszło tuż przed południem na ulicy Saperskiej. Alarmował o nim także nasz czytelnik tutaj: Kolejne pogryzienie przez psa. Zaczął skakać na każdą przechodzącą osobę! .

- Kundelek naskoczył i przewrócił 3,5-letnie dziecko. Świadkami zdarzenia był patrol pieszy złożony z policjantki i strażnika - którzy odegnali zwierzę i nie doszło do pogryzienia. Dziecko zostało przewiezione do szpitala, skąd po opatrzeniu niegroźnych otarć zostało wypisane - mówi st. asp. Dawid Krajewski, rzecznik tczewskiej policji.

Pies był szczepiony, ale biegał bez smyczy i kagańca. Wszystko wskazuje na to, że 25-letnia właścicielka czworonoga usłyszy zarzuty z art 160 KK, czyli nieumyślnego narażenia na utratę zdrowia.


Dodajmy, że ostatni Tczewem wstrząsnęła inna historia z udziałem psów - w podtczewskich Rokitkach trzy mastify tybetańskie dotkliwie pogryzły 9-letnią Marysię.

Wykorzystane zdjęcie jest poglądowe.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (53)
dodaj komentarz

  • _gość

    23.04.2016, 20:26

    Mam tylko jedno pytanie: czemu z relacji świadka na Tcz24 pies był duży i rasowy, a z relacji policji był to cyt. "kundelek"?

    Odpowiedz
    IP: 104.168.xx2.xx0 
  • _gość

    23.04.2016, 22:20

    Czemu portal miesza nam w głowach jeśli był artykuł że to duży pies to czemu wstawiać foto kundelka?żeby zmanipulować ?jak nie macie innego zdjęcia to wcale nie wstawiać, a nie małego kundla i robią z nas idiotów żeby zatuszować ,że to błahostka może znajomi .Tak będziecie robić, to nie pomaga w uzmysłowieniu ludziom problemu psów luzem.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 

    Marzena, świadek zdarzenia _gość

    24.04.2016, 12:11

    Bo te dwie nieprawdziwe relacje, fragmentaryczne

    To był bullmastiff, nie kundelek. Dziecko ma obrażenia, psychiczne również. Mój pies jest pogryziony i miał dużo szczęścia, ja w szoku. Piesek bynajmniej nie chciał się bawić. Nie pytałam go zresztą o to co chciał.....

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • tcz24_gość

    23.04.2016, 20:41

    pies

    Ludzie jaki kundelek ?????? przeciez to byl maly kon dog lub cos w tem desen. prosze nie mylic z tym owczarkiem za ogrodzeniem w domu obok, pies nalezal do mlodych ludzi mieszkajacych w bialym domu tam gdzie jest la scalla, tego jestem pewien!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx9 
  • Jurgen

    23.04.2016, 21:01

    Zaobserwowałem dziwną mode w związku z zwierzaczkami,pupilkami .Właściciele zwierząt wchodza z nimi do marketów trzymajac pupila na ręku,w siatkach lub w koszyku .Częsc pozostawia przywiązane zwierzaki w wózkowniach ,wejściu do sklepu .Pieski nie mają obroży ,właściciele nie przyjmują do wiadomości ,ze może się wydarzyć jakaś krzywda ,zwierzaczkowi lub osobom wchodzacym do marketu .Główne tlumaczenie to ,piesek jest niewielki i niespotykanie spokojny .Wlasciciele nie dopuszczają myśli ,że ktoś może przygniesć wózkiem zakupowym pieska ,dzieciaczki które przebywają w sklepie mogą zostać skrzywdzone nawet przez pieska który jest męczony zabawą z nim przez ów dzieci i zwyczajnie odreaguje i zdenerwuje się .Gdy natknę się na taką sytuację staram się delikatnie zwracać właścicielom uwagę, ale skutek jest mizerny i dostaje mi się.., że jestem wrogiem zwierząt .Nigdy nie ma się pewności ,że zwierzę jest zaszczepione lub nie jest np.chore...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Bart_gość

    23.04.2016, 21:35

    He

    Idź już spać

    Cytuj
    IP: 94.254.xx3.xx3 

    ~~_gość

    24.04.2016, 10:19

    Jako właściciel dużego psa całkowicie się z Tobą zgadzam.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx0.xx3 
  • Franek_gość

    23.04.2016, 21:20

    Karać

    Karać. Surowo karać wysokimi mandatami. Jak to nie pomoże to do pierdla. Właściciele kundli czują się bezkarni bo policja ani straż miejska nie reaguje na luźno biegające psy!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx4 
  • anzi_gość

    23.04.2016, 21:32

    pies naskoczył

    co to znaczy ...pies naskoczył?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx3 
  • Pawel_gość

    23.04.2016, 21:37

    Pies

    Co za bzdury.to byl ogromny pies bez kontroli ktory stworzyl zagrozenie dla otoczenia.Atakowal inne psy przy okazji taranujac dzieci a "stroz prawa" ze strazy miejskiej bal sie interwencji.Nie mozna pozwolic na takie zdarzenia szczegolnie w poblizu szkoly..

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx2.xx2 
  • _gość

    23.04.2016, 21:41

    będzie sprostowanie ze strony policji?

    Wróżę, że będzie sprostowanie ze strony policji. Ta wersja podana przez recznika jest inna - wynika to z relacji świadków zdarzenia.

    Odpowiedz
    IP: 35.0.xx7.xx2 
  • _gość

    23.04.2016, 22:33

    Widac tragedia na rokitkach nic nie nauczyla..co musi si estac by wlasciciele psow bardziej mysleli?by wladze karaly wlascicieli?no co ma sie stac?

    Odpowiedz
    IP: 37.152.xx8.xx0 
  • doghart_gość

    24.04.2016, 01:41

    to nagonka

    Najlepiej uspać wszystkie czworonogi będzie bezpieczniej...bo co jeśli pies z radości przewruci dziecko co zrobić?Wezwać AT!A wystarczy pieski mieć na smyczy a dzieciaczki "pod ręką"Jakie to proste.Teraz pewnie będzie wielka nagonka...

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx9.xx7 
  • gosc _gość

    24.04.2016, 11:24

    masz racje zaraz będziemy musieli pieski pozabijać bo sie cieszą jak pedofil zgwałci dziewczynkę to sady maja w dupie a jak pies ugryzie dziecko to afera

    Cytuj
    IP: 164.126.xx8.xx8 

    Marzena_gość

    24.04.2016, 14:25

    Świadek i uczestnik

    Też jestem właścicielką psa, pogryzionego przez " chcącego się bawić kundelka". Mój pies miał szczęście, my ( ja i znajoma z dwójką dzieci też). Starałyśmy się zrobić cokolwiek, ale tylko bezradność i krzyk wobec kilogramów takiego psa. Funkcjonariusze nie byli w stanie go opanować dostępnymi środkami, może gdyby mogli go uśpić chwilowo. Gaz nie pomagał....udało mi się odczepić psa ze smyczy i uciec do sklepu, tylko dlatego " bydlę" ruszyło stamtąd w stronę ścieżki i łatwiej było go opanować. Gdyby nie to, mój pies by już nie żył. A.co z dzieckiem, które będzie miało traumę może na całe życie. Mandacik i po sprawie? Nie sądzę i mówię jako właściciel psa.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • mama_gość

    24.04.2016, 08:39

    No tak pan strażnik bał się odgonić psa, to jak możemy liczyć na ochronę z ich strony. Brakuje w tym zdarzeniu takiego PANA JACKA, który by odważnie stanął w obronie chociażby dziecka!!! Mają przecież pałki to można by było ich wykorzystać do pogonienia tego psa.Ten strażnik i policjantka z - opisu tego artykułu to - zwykli tchórze!!!Właścicieli do sądu !!!

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx6 
  • lachim_gość

    24.04.2016, 08:51

    Psia afera

    Idąc waszym tokiem myślenia należy zabić wszystkie psy a właścicieli pozamykać głupota nie zna granic .. jestem właścicielem rasowego psa Labradora wychodzę z nim kilka razy na spacer na smyczy ten pies, ta rasa ma zakodowane zabawę podchodzi do każdego chce się przywitać skacze i oczekując pogłaskania trzymam go na smyczy bo ludzie nie znają się na psach i czują siię zagrożeni Problem nie leży w psach a w edukacji tych co maja psy i tych co ich nie mają....

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx1 
  • Marzena, uczestnik zdarzenia_gość

    24.04.2016, 21:45

    Wiem kiedy pies chce się bawić

    Potrafię rozpoznać, kiedy pies chce się bawić, jestem odpowiedzialnym właścicielem psa .  Pies, który gryzie i atakuje, taranuje wręcz, chyba nie wygląda na skorego do zabawy. Trzeba było tam być na naszym miejscu, pogadalibyśmy wtedy bardziej rzeczowo. Na spacerze mój pies ( 8 m) też radośnie podskakuje czasem, ale nie pozwalam mu na to, bo prawo zabrania " obskakiwania" przez jakiegoś psa, pomimo tego, że to jest radosne i to jest zabawa. Tam nie było wesoło...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx2 

    abel_gość

    25.04.2016, 07:07

    Ot rozumowanie . Nie znam się na psach i każdy który na do mnie biegnie, szczeka, i jest bez kagańca jest zagrożeniem. Po artykułach w prasie można dojść do wniosku że 99% pogryzień zostało dokonanych przez miłe, grzeczne pieski które chciały się tylko pobawić. G...o mnie to obchodzi co właściciel czuje do swojego pupilka dla mnie to nieprzewidywalne zwierzę, wychowane przez jeszcze mniej przewidywalnego człowieka. Nie jestem wrogiem psów ale gdybym musiał wybierać kogo "uśpić", psa czy właściciela długo bym się nie zastanawiał, zwierzę to tylko zwierzę, a człowiek to podobno(!) istota inteligentna.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • świadek_gość

    24.04.2016, 08:55

    ups

    psa nie powstrzymał strażnik miejski tylko starszy pan. Dzięki niemu nie doszło do kolejnej tragedii. Pies był duży a strażnik miejski psikał gazem na oślep. ZNANY PALANT ZE WSI

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • Gość _gość

    25.04.2016, 09:02

    Ten starszy pan to mój teść. Razem z moim mężem pomagali odciągnąć psa i opanować sytuacje.AStraznik miejski tylko pryska gazem po wszystkich i wszystkim. Efekt po zajściu : Mąż i Teść od pani której pomógli nie usłyszeli słowa dziękuję,a skutki użycia gazu odczuwalne do dzisiaj.

    Cytuj
    IP: 79.250.xxx.xx8 
  • ART216_gość

    24.04.2016, 09:31

    § 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności. § 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx4.xx6 
  • ś_gość

    24.04.2016, 09:50

    up

    wiem że prawda boli ale musisz z tym żyć.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • gosc_gość

    24.04.2016, 11:12

    co za afera

    kurde co znowu za afera moze znowu zrobia piknik jeszcze troche to pies polize dziecko i bedzie impreza na baldowskiej bo nic innego to tu nie organizuja a afera byla wieksza jak z Kaietanem P

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx8.xx8 
  • _gość

    24.04.2016, 11:59

    Kiedy nowy festyn?

    Pod hasłem '' rzuć Pan zeta ''...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • gosc_gość

    24.04.2016, 12:05

    jaki dziwny traf...

    I dziwnym trafem kolejnym razem w pobliżu był strażnik miejski , może tylko czekają na takie sytuację by nagłośnić ich niby pracę , a do pomylek pismaków z tcz.pl to już sie przyzwyczaiłem ...

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx4.xx3 
  • _gość

    24.04.2016, 12:50

    teraz bedziecie panikowac o kazdego psa co spojrzy na dziecko??? OGARNIJCIE SIE!!!!!!!  POGRYZL KOGOS?? ZAL.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx5 
  • Marzena_gość

    24.04.2016, 14:13

    Świadek i uczestnik

    Właśnie pogryzł, więc zastanawiają mnie te bzdury w artykułach tcz.pl.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx2 

    --_gość

    24.04.2016, 19:56

    Co? ?

    Ja mam siniaka i co za ludzie trzymaja takiego psa taki pies potrzebuje byc chyba przeszkolonia czy co ja juz niewiem

    Cytuj
    IP: 188.146.xx0.xxx 
  • misia_gość

    24.04.2016, 16:15

    Fesyn

    Zorganizowac festyn!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx5 
  • Masakra_gość

    24.04.2016, 19:33

    Parodia

    To jest kraj ze do człowieka wyciagna bron gaz co kolwiek a do psa nicnie zrobi straz miejska kilomet od sytuacji sie gapi i gapi i nic nie robi. Ludzie krzycza i uciekaja a oni sie gapia. To niebyl kumdelek a wielkie bydle. Jak by mi sie smartfon nierozladowal chetnie bym nagrala zachowanie strazy miejskiej co za kraj w głowie sie nie mieści.😡😡😡😡😡😡😡😡😡&# 128545;😡😡😡.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xxx 
  • gamoniu!!!!!!!!!!!!!!!!!!_gość

    26.04.2016, 17:05

    bo straż miejska to nie hycel...i zrozum to !!!!!!!!!!!!!!!!!! zobacz jak wygląda sytuacja w ANIMALSACH tam to jest dopiero kociol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!do lapanki są odpowiednie slużby a nie straż miejska

    Cytuj
    IP: 37.249.xx9.xx2 
  • Ja_gość

    24.04.2016, 19:38

    Co za kraj

    To mozna spotkać tylko w Polsce!!!! Agresywny pies se lata ludzie krzycza uciekaja a straz miejska nic nie zrobi tylko patrzy sie jak to ludzie uciekaja. Czemu nic nie zrobili ??? Czemu do tej bestii nie wyciagneli paralizatira obajentnie co???no ale to Polska 😳😡😖

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xxx 
  • XD_gość

    24.04.2016, 19:43

    Bestia

    Co wypadek z 9letnia dziewczynka nic nie nauczyl. Po pierwsze to nie kundelek a wielki pies!! Pytam: czemu policja nic nie zrobila tylko stala w bezpiecznej odleglosci i co zrobila NIC NIC I NIC

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xxx 
  • --_gość

    24.04.2016, 19:51

    Czemu

    Ja mam pytanko do strazy: czemu nic nie zrobila gdy ten niby,, kundelek`` mnie przewrucil i zaczal szarpac za reke a potem naskoczyl na mojego psa?? CZEMU??

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xxx 
  • Lol_gość

    24.04.2016, 20:01

    Hi

    Ja tez mam psa ale to zachowanie jest niedopuszczalne zeby kogos ugrysc (czyli ja)rozumiem pies policyjny na komende ale tak na ludzi. A straz miejska nic nie zrobila ...

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xxx 
  • Uczestnik_gość

    24.04.2016, 20:03

    ***

    Pozostawiam zachowanie wlascicielki psa a szczegolnie strazy miejskiej bez komentarza

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xxx 
  • swiadek_gość

    24.04.2016, 20:13

    udusic

    zebym mogła bym zrobiła piekło na ziemi wszystkim i właścicielce i policji interweniujacej

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xxx 
  • biedna_gość

    24.04.2016, 20:18

    Jedna tragedia to zamalo???

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xxx 
  • love_gość

    24.04.2016, 20:29

    no no

    Chyba ten co to pisał się pomylil cos sie pomylił o jakim kundelku piszesz człowieku

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xxx 
  • oki_gość

    24.04.2016, 20:38

    hycel

    czy w Tczewie jest hycel?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx8 
  • _gość

    24.04.2016, 21:44

    Zwróć uwagę baranowi lub jakiejś babie, że ich pies nie ma kagańca i nie jest na smyczy...zbluzgają Cię. Banda ignorantów i bezmózgich istot człekokształtnych

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx0.xx5 
  • K._gość

    24.04.2016, 23:37

    Czy leci z nami rzecznik?

    Podsumujmy: 1. Ów "kundelek", to spore, najpewniej rasowe, psisko z którego utrzymaniem miało problem kilku dorosłych ludzi. 2. Według policji "pogryzienie" zaczyna się jak rozumiem od co najmniej utraty kończyny, bo zwykłe dziury w ciele po kłach jak widać się nie liczą. O urazach innych osób (połamane żebra), które zakończyły się hospitalizacją, nie wspominając. 3. Nikt ze świadków nie zauważył by rzeczony patrol cokolwiek skutecznie odgonił, może poza owadami wystraszonymi rozpylanym na oślep gazem. Głównego bohatera, czyli psa, opanowali cywile nie mogący się doczekać ciut bardziej zdecydowanej interwencji funkcjonariuszy. dziwnym trafem trzymających się od kundelka na dystans... Choć z drugiej strony jak jeszcze nikogo nie zagryzł, to po cóż zdecydowanie interweniować... Stąd zasadnicze pytanie brzmi: Gdy w środku miasta, w biały dzień, dochodzi do kolejnego (po Rokitkach) bulwersującego zdarzenia z niebezpiecznym psem w roli główniej, to może warto by się ze sprawą ciut głębiej zapoznać, nim gnać do mediów z propagandą sukcesu, która kompromituje policję?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx9 
  • marzena_gość

    25.04.2016, 09:22

    świadek

    Nic dodać, nic ująć. Święte słowa. W Polsce trzeba zmienić prawo posiadania psów i mówię to jako właściciel psa, odpowiedzialny za niego !

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • _gość

    25.04.2016, 05:45

    A co hycel ma do psa którego właściciel spuścił ze smyczy, i to bez kagańca? Hycel za każdym spacerującym z psem ma chodzić i pilnować żeby jego pies nie zaatakował? Hycel ma pilnować każdej posesji czy czasem pies nie wybiegnie i nie zaatakuje? Zastanów się oki co piszesz, ani hycel, ani straż miejska i policja nie odpowiada za właścicieli psów. W obu przypadkach gdy te psy zaatakowały od razu wybiegając ze swojej posesji, więc nie żądajmy od służb pilnowania posesji bo to należy do właścicieli psów, szczególnie tych dużych. Właściciel i TYLKO właściciel odpowiada za swego psa, i nie może być inaczej. Karać tych bezmyślnych właścicieli, to zadanie służb!

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • oki_gość

    25.04.2016, 15:57

    nie chodziło mi o tę konkretną sytuację. Chodzi o to, że często można spotkać wałęsające się psy. Np. wczoraj przejeżdżając przez górki przemysłowe, latały sobie dwa bezpańskie psiaki. A hycel jest od tego

    Cytuj
    IP: 83.23.xx7.xx8 
  • marzena_gość

    25.04.2016, 11:56

    podziękowanie

    chciałabym podziękować ludziom, którzy pomogli odciągnąć tego psa, uciekłam z moim do sklepu, jak zresztą kazał mi funkcjonariusz, bo to mojego upatrzył sobie tamten ' kundelek'. Wyszłam ze sklepu, gdy pies przebiegł dalej, więc nie wiedziałam co się działo, poza tym byłam w szoku i nie byłam w stanie skupić uwagi na innych, którzy tam się pojawili a stres opadł ze mnie dopiero w domu. Po moim wyjściu ze sklepu kojarzyłam tylko funkcjonariuszy i drugą właścicielkę psa z dziećmi. Jeszcze raz dziękuję i mam nadzieję, że Wyższa Instancja odpłaci za pomoc. Jestem gotowa skontaktować się, gdyby były potrzebne moje zeznania.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • Prosze Pani :)_gość

    26.04.2016, 17:07

    Proszę Pani :) wielki ukłon w Pani stronę za całokształt :) że nawet w takiej sytuacji potrafi Pani znaleźć ździebko dobra :)

    Cytuj
    IP: 37.249.xx9.xx2 
  • edi_gość

    26.04.2016, 17:54

    do tcz.pl

    dlaczego usuwacie wpisy czytelników

    Odpowiedz
    IP: 86.14.xx1.xx4 
  • _gość

    26.04.2016, 21:40

    Bo być może zostały one zabezpieczone w celach procesowych

    Cytuj
    IP: 208.211.xx7.xx4 

    edi_gość

    27.04.2016, 22:39

    w celach procesowych? ale chyba w stosunku do mieszkańców domku z lascalą za prawde to mogą w bambus nadmuchać-cygani.

    Cytuj
    IP: 86.14.xx1.xx4 
  • Uczestnik 2_gość

    27.04.2016, 07:31

    Podziękowania

    Witam jestem ciocia maluchów próbowałam odciągnąć tego "bydlaka" lecz skutek był taki że przyciągnął mnie po ziemi. Byłam w szpitalu lecz na szczęście nie skończyło się tragicznie. Chciałam bardzo podziękować wszystkim którzy pomagali . Dziękuję

    Odpowiedz
    IP: 93.105.xx9.xxx 
  • gość_gość

    09.11.2016, 23:12

    pies czy kot

    A kto widział kota zaczepiającego,drapiącego, gryzącego na ulicy, podwórku dziecko lub dorosłego? To łagodne zwierzęta, nasi bracia mniejsi, które potrzebują pomocy od ludzi. To dlaczego, tak bardzo przeganiacie koty? A hołubicie gryzące psy?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.