350 tysięcy złotych na remont mostu potrzebne od zaraz!

Prezydent i starosta podczas ubiegłorocznej konferencji na moście (fot. tcz.pl)
350 tysięcy złotych na remont mostu potrzebne od zaraz!
Most przez Wisłę wymaga szybkiego remontu. Starostwo obliczyło, że m. in. na wymianę części desek potrzeba 350 tys. zł. Urzędnicy zwrócili się o finansowe wsparcie do włodarzy miasta, władz powiatu malborskiego i gminy Lichnowy. Na razie nikt nie zadeklarował pomocy, powiat wydatkuje więc środki z własnej kasy. Starosta liczy jednak, że miasto się zreflektuje i pieniądze przekaże, bo remont trzeba rozpocząć właściwie natychmiast.

W lipcu ub. roku przeprawa przez Wisłę w Tczewie została zamknięta z powodu prowadzonych prac remontowych. Teraz sytuacja może się powtórzyć - zachodzi konieczność remontu nawierzchni i drewnianego pomostu na czterech odcinkach. Starostwo wyliczyło koszty niezbędnych prac i zwróciło się o pomoc do innych samorządów - m. in. od miasta powiat chciał otrzymać pomoc w wysokości 145 tys. zł.

- Gmina Lichnowy nie udzieliła nam odpowiedzi. Malbork nie może nas wesprzeć, bowiem mają duży problem ze szpitalem. - wyjaśnia starosta tczewski, Witold Sosnowski - Pan prezydent i Rada Miasta też nie ma w tej chwili zrozumienia dla sprawy mostu. Wniosek o dofinansowanie został chyba przedstawiony radnym trochę za późno. Otrzymali informację na dzień przed głosowaniem zmian budżetowych. Trudno byłoby zatem spodziewać się zrozumienia. My przekazaliśmy naszą prośbę znacznie wcześniej. Myślę jednak, że powrócimy jeszcze do rozmów. Będziemy rozmawiać z radnymi, prezydentem o współpracy, bo jeżeli ten most ma się nazywać "tczewskim", to trochę wygląda to śmiesznie, że miasto, które wykorzystuje most jako logo 750-lecia, nie przekazuje nawet na tę część historyczną żadnych środków.

Chociaż ani miasto, ani władze powiatu malborskiego nie zdecydowały się wesprzeć remontu mostu, a gmina Lichnowy wciąż nie udziela odpowiedzi, powiat zabezpieczył własne środki na remont obiektu.


- Kwota 350 tys. złotych pozwoli na wymianę części desek i nawierzchni i remont kładek dla pieszych. - dodaje starosta.

Powiatowy Zarząd Dróg przygotowuje się już do remontu - starosta podkreśla, że ze względu na stan niszczejącego obiektu prace trzeba rozpocząć jak najszybciej - jeszcze w tym roku. Dodajmy, że latem zeszłego roku o fatalnym stanie mostu przekonali się robotnicy, którzy na początku sierpnia uzupełniali ubytki w asfalcie. Okazało się, że drewniana poprzecznica jest spróchniała i mocno podziurawiona. Uszkodzenia występują na starych, zabytkowych przęsłach. Na generalny remont mostu nie można liczyć. Przewiduje się, że tylko doprowadzenie do takiego stanu, by po moście mogły jeździć cięższe pojazdy, będzie kosztować 50 mln zł. Jeśli mowa o odrestaurowaniu zabytku, wymienia się nawet kwoty rzędu 200 mln zł.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (63)
dodaj komentarz

  • Gwajer_gość

    06.10.2009, 00:27

    Wieczne "nie ma"

    Wkurza mnie to wieczne "nie ma". Most wymaga nie remontu, łatania, ale odrestaurowania. Jest to zabytek klasy światowej i nie ważne ile to będzie kosztować. W najgorszym stanie są obecnie przęsła nad wodą i właśnie ten fragment mostu wymaga natychmiastowej wymiany! Mam w planach uruchomienie akcji ratowania mostu poprzez odrestaurowanie. Kto się dołącza?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • golas333

    06.10.2009, 07:19

    no jak to

    Chyba wszyscy się dołączają!! Bo taka prawda!! Na pierdoły, typu fontanna, śmieszny zegar w parku, czy tablice informacyjne z napisem "tu jesteś" znajdują się pieniądze. Wiem, że to są grosze w porównaniu ile trzeba na most, ale grosz do grosza...sami wiecie...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • czytelnik_gość

    06.10.2009, 07:46

    Brak kultury dla dziecictwa narodowego.

    Parlament Europejski i Komisja Europejska konkretnie wskazuje z jakich funduszy progamowych jest realne finansowanie zabytkowego MOSTU TCZEWSKIEGO-LISEWSKIEGO i czeka za projektem. Przypmienie petycja 1448-2007. Decyzja jest na stronach internetowych i Polska administracja otrzymala wskazania . POlityczne intrygi i brak poszanowania z polskiej strony dla tego zabytku oraz dziedzictwa kultury jest efektem obecnej sytuacji.

    Odpowiedz
    IP: 84.144.xx7.xx5 
  • Lolo_gość

    06.10.2009, 07:55

    :)

    Wg mnie dobrym pomyslem byloby wprowadzenie drobnej oplaty za przejazd mostem byc moze wtedy sam most moglby choc w czesci pokryc koszty swojego remontu :)

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx9.xx5 
  • mieczyslaw_gość

    07.10.2009, 14:49

    swietny pomysl

    naprawde, tylko pogratulowac. kolejny haracz, malo ich placimy w tym co kupujemy + malo to oblozone podatkami sa nasze pensje?

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx1 
  • Most_gość

    06.10.2009, 07:57

    Nasuwa się tylko jedno pytanie po co w Tczewie Starostwo , jeżeli ono nie ma kasy na nic , do każdej inwestycji potrzebuje pomocy z miasta . To na cholerę nam coś takiego , na remont nowej siedziby kasa jest , lecz jeśli trzeba coś zrobić na terenie miasta a podlega to pod starostwo to raptem nie ma kasy i miasto pomóż !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • robak_gość

    06.10.2009, 07:59

    niestety most nie pełni żadnej ważnej funkcji, nie jest jakoś strategicznie potrzebny zatem nikt nie da pieniędzy na jego odrestaurowanie szkoda

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx5 
  • mamaj_gość

    08.10.2009, 10:41

    powiedz to mieszkańcom lisewa

    Wnieść niewielkie opłaty dla busów wykorzystujących most albo niech jada przez knybawę. Nie ma sensu wnosić opłat dla samochodów osobowych

    Cytuj
    IP: 88.199.xx5.xx9 
  • czytelnik_gość

    06.10.2009, 08:00

    Brak kultury i poszanowania administracji polskiej

    Parlament Europejski i Komisja Europejska czeka za projektem w sprawie mostu Tczewskiego-Lisewskiego. Przypomienie petycja 1448-2007 , wszelkie konkretne wskazania znajdziesz mily czytelniku na storonach internetowych Parlamentu Europejskiego. Dla instytucji europejskich temat sprawdzony i zamkniety. POlityczne intrygi z strony polskiej i brak koncepcji administracji to przyczyna obecnej sytuacji. Przykre i smutne.

    Odpowiedz
    IP: 84.144.xx7.xx5 
  • Memory_gość

    06.10.2009, 08:14

    Remont zabytkowych obiektów

    Wczoraj na WP był artykuł o odnowieniu zabytkowego wiaduktu kolejowego kosztem 10 milionów Euro - środki pochodziły z UE oraz z PKP http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Koniec-remontu-165-letniego-wiaduktu,wid,115 60668,wiadomosc_prasa.html

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx9 
  • Łukasz_gość

    06.10.2009, 08:33

    Jeżeli nic nie daje apel do samorządów wschodnich sąsiadów Tczewa, to należy most zamknąć dla ruchu kołowego. Zrobić deptak z pasem dla rowerów i po sprawie. Nie można reanimować ciągle trupa, zamknąć i podnieść głos na poziomie wojewódzkim i krajowym. Może to pomoże.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx3.xx8 
  • Stańczyk to niezły_gość

    06.10.2009, 08:47

    tak

    Łukasz Ty masz kurcze racje. Władze nie są zainteresowane możliwością przejazdu swoich mieszkańców, nie chcą dać kasy, no to zamykamy. Poza tym jednak zgadzam się ze starostą, że jest to śmieszne że miasto które na każdym kroku wykorzystuje most do autoreklamy nie chce dołożyć się do remontu.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx0.xx5 
  • Do most - Stańczyk to niezły_gość

    06.10.2009, 08:52

    Ciekawe czy chciałbyś pracować w warunkach jakie panują w budynkach starostwa? Poprzedni starostowie również chcieli nowego budynku, tylko co pewnie Ciebie cieszy nie znaleźli pieniędzy ani na most ani na nową siedzibę więc wszystko było ok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx5 
  • gość_gość

    06.10.2009, 09:16

    No no...

    Macie marzenia o kinach, centrach handlowych i Bóg wie o czym jeszcze w Tczewie, ale jednak widać że pieniądze są potrzebne na bardziej przyziemne i ważniejsze rzeczy. Brawo za "refleksję"! A jak mi ktoś za grube tysiące czy miliony postawi jakiś pomnik, fontannę czy nową (ale beznadziejną w wyglądzie - sorry dla archtekta, ale to naprawde BEZNADIZEJNIE wygląda) konstrukcję mostu na Wojska Polskiego to przyjdę i rozpierduchę zrobię!!! Nie lepiej odrestaurować to co już stoi?? Po co "upiększać"??!! Czy nie wygląda dobrze tak jak jest?? Napewno mniej by to wszystko wtedy kosztowało i prezentowałoby sie lepiej!

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx9.xx6 
  • architekt_gość

    06.10.2009, 19:56

    @ no no

    Cieszę się, że taki głos usłyszałem od "niearchitekta". Pytanie tylko: kto zatem zdecydował się zatwierdzić projekt, który się nikomu nie podoba, a jest droższy od pozostałych koncepcji? W mojej ocenie mosty w typie proponowanej czerwonej rurki wymagają przestrzeni, aby można było je oglądać z pewnej odległości i podziwiać (wątpliwą w tym przypadku) orginalność. Ostatnie czego potrzebuje Stare Miasto to ten most! Jako mieszkaniec Tczewa żądam zaprezentowania pozostałych dwóch koncepcji dla wglądu ogółu mieszkańców. Skąd mamy wiedzieć, że prezentowana propozycja mostu na ul. Wojska Polskiego jest najlepsza, skoro pozostałe są tajne? Rozwiązania: "Adamie wybierz sobie Ewę" nas obrażają!!!

    Cytuj
    IP: 88.199.xx3.xx3 
  • aturi

    06.10.2009, 09:21

    materiał dla tv internetowej

    Przydałoby się zająć tą sprawą i głębiej się jej przyjrzeć. Z chęcią bym się dowiedziała co robi starostwo aby pozyskać środki na odrestaurowanie mostu, czy są jakieś zaniedbania itd. Mam nadzieje, że doczekamy się ciekawego materiału w tej sprawie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Vivatcv_gość

    06.10.2009, 10:17

    śmiech na sali

    Niech więcej nagród dają za ładny domek, postawią fontannę, i jakiś zegar słoneczny który i tak swoją drogą w przeciągu roku nasi wspaniali mieszkańcy i nie tylko zniszczą! Na fontannę wydać mniej a dzieciom w parku plac zabaw zbudować, a i wiadukt na Wojska Polskiego skromniejszy postawić to i taniej wyjdzie i pieniądze się znajdą!! Wydaje mi się że mieszkańcy również powinni mieć jakiś wpływ na to jak będzie wygladało nasze miasto! Czy w starostwie rządzący próbują się jakoś wykazać...? Dla mnie poki co się ośmieszają to wszystko! Ponoć most jest wpisany do księgi zabytków w UE to jak by się chciało to pieniądze na remont by się znalazly! Pozdrawiam Viva

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx6.xx3 
  • sebi_gość

    06.10.2009, 10:18

    muzeum wisły

    tyle milonów złotych wydano na muzeum wisły gdzie się nic nie dzieje!!! zamiast te pieniądze przeznaczyć na remont mostu!!! co za paranoja, to jakiś chory film!!! co znaczy wymienić deski? na inne deski, które wytrzymają pół roku? i znowu będą do wymiany!!! szkok i jeszcz raz szok!!!

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx7.xx0 
  • Do Stańczyka Most_gość

    06.10.2009, 10:26

    O jakież biedne to nasze starostwo , najpierw kupę kasy wrzucono w jeden budynek na Łaziennej i miało być super . Teraz w niedługim czasie następny remont kapitalny , a są głosy że ten nowo wyremontowany budynek i tak nie będzie spełniał wszystkich warunków potrzebnych Starostwu . I tu następny wniosek że za parę lat trzeba będzie szukać nowej lokalizacji i znowu wywalić kupę kasy . bo to dziwo nie będzie spełniać warunków . Zresztą co tu dużo pisać powiat nie ma na nic pieniędzy cokolwiek chce zrobić to chodzi w prośbę do miasta . A miasto ma swoje priorytety i swoje zadania i swoją strategię rozwoju . Tylko jeszcze jedno pytanie czy tam nie ma nikogo kto zająłby się pozyskiwaniem pieniędzy z Unii , a może nikt nie potrafi pisać wniosków , to niech się zwrócą do miasta , tam im napiszą wnioski i poprowadzą za rączkę ten biedny Powiat .

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • Maxx

    06.10.2009, 11:01

    Dlaczego powiat nie podejmuje działań aby zmienić swoje granice ? Obecnie w miejscu gdzie jest most zachodzą one aż za Wisłę, przez co most jest w całości w granicach powiatu. Gdyby granice powiatu biegły wzdłuż Wisły to o most musiałoby się martwić województwo albo rząd. No i drugie pytanie dlaczego Witold Sosnowski nie pochwalił się ile pozyskał do tej pory pieniędzy z UE na most ?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • a_gość

    06.10.2009, 11:05

    wiecie co

    tak sobie myslę czy te nasze "władze" czytają wogóle to co tu (i pod innymi artykułami) piszemy? Na moje tylko my się tu niestety wyżalamy a oni mają to gdzieś:( A może tak Administrator tcz.pl wydrukowałby te komentarze i przekazał komu trzeba w formie "kartkowej", bo może nie wszyscy włodarze z internetu potrafią korzystać?:)

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx9.xx6 
  • Do Most - Stańczyk to niezły_gość

    06.10.2009, 11:56

    Ciekawe ciekawe

    Ciekawe gdzie takie głosy słychać. Podaj konkretne źródło takich informacji, bo tak to możemy sobie pisać "o głosach mówiących że np p. Kiedrowski zostanie w przyszłym tygodniu arcybiskupem Mohylewskim". w sumie zawsze chciałem mieć tą nadprzyrodzoną zdolność słyszenia "głosów". Poza tym swoje pretensje, skoro już wspominasz tak często o UE, zgłoś do Przewodniczącego Parlamentu UE Jerzego Buzka. To za jego rządów powstała i weszła w życie reforma administracji. Na mocy tejże stworzono w Polsce powiaty w obecnym kształcie, które to w całym niemalże kraju klepią biedę. Ty jednak piszesz w taki sposób, jakby to tylko nasz powiat i to w dodatku z braku kompetencji Starosty nie posiadał dostatecznych środków finansowych do zabezpieczania swych podstawowych zadań. Starosta Ci podwyżki nie daje czy co że tak się uwiozłeś?

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx5 
  • marjazz_gość

    06.10.2009, 12:30

    naprawa mostu lisewskiego(tczewskiego)

    Gmina Lichnowy chyba się nie odezwie,bo nie są zainteresowani.Jedynie pobierają podatki od mieszkańców Lisewa ,tak samo jak Starostwo w Malborku. Nie widzą w tym żadnego interesu-chyba że wójt gminy mieszkałby w Tczewie i musiałby przejeżdżać przez most codziennie do pracy- bo inaczej po co? Niech mieszkańcy; Lisewa,Boręt ,Dąbrowy,Starej Wisły i Konczewic- martwią się sami i sami sobie dają radę.To się nazywa - arogancja władzy(gminnej)

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx3.xx2 
  • speedy_tczew_gość

    06.10.2009, 12:48

    zamknąć!!!

    Jakby zrobić możliwość przejazdu mostem tylko dla rowerów i pieszych to mieszkający za Wisłą zrobiliby taki raban że może by temat poważnego remontu zaistniałby na dłużej. Bo ja nie wiedzę przyszłości tego tematu(remontu) - teraz komentujecie i strasznie się podniecacie ale jak temat zniknie z 1 strony to o nim zapomnicie. Kolego z komentarza na samej górze: i co chcesz sam zrobić??? Już był pewien Pan w Tczewie, który wysyłał listy nawet do Niemiec szukając pomocy i co??? Widać szybko się zniechęcił. Słomiany zapał. Most powinien przyjść kompleksowy remont tak jak ten kolejowy. Ale o tym władze pomyślą dopiero jak wydarzy się jakaś tragedia, bo tak jest zawsze.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx7 
  • Emilcia_gość

    06.10.2009, 13:01

    Zamiast budować kino to lepiej te pieniądze przeznaczyć na remont mostu !

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx8 
  • Stańczyk to niezły_gość

    06.10.2009, 13:16

    Pytanie do redakcji

    Wraz ze zmianą witryny zniknęła możliwość czytania starszych komentarzy, tych z przed września np. Można coś z tym zrobić?

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx5 
  • informator_gość

    06.10.2009, 13:23

    Stare komentarze i starą stronę można znaleźć pod adresem http://www.archiwum.tcz.pl - bezpośrednik odnośnik na stronie głównej tcz.pl w prawym górnym rogu

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • Do informator - Stańczyk _gość

    06.10.2009, 15:00

    :)

    Pięknie dziękuje.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx5 
  • Do Stańczyka Most _gość

    06.10.2009, 15:41

    To że nowa siedziba nie będzie spełniała w pełni swych możliwości . To nie były głosy zza światów tylko wynik czytania ze zrozumieniem , gazet i artykułów na TCZ. pl i w lokalnej prasie . A zresztą o czym tu dyskutować teraz to już jest drugi remont i ile ich jeszcze będzie i kto na tym robi kasę .??????

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • brbrbr_gość

    06.10.2009, 16:28

    Miasto nie jest winne

    Do 99%inwestycji powiatu dopłaca miasto przynajmniej 50% a powiat śmie oczerniać miasto ze nie doklada sie do mostu ? WSTYD ! Gdyby nie miasto to ani jedna droga powiatu na terenie miasta nie zostalaby wyremtnowana, ani rokicka ani zadna inna, zenada, zenada ....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • _gość

    07.10.2009, 09:05

    Z tego co wiem, Most Tczewski dla Powiatu to "prezent" po ostatnich zmianach adminstracyjno-samorządowych. To swego rodzaju "niedźwiedzia przysługa"- "Macie most, a jako że macie to dbajcie o niego". Bezwzględnie, bezsprzecznie i bez jakiegokolwiek wyboru. No więc biedny powiat kombinuje, i nic dziwnego! Sorry, ale skoro Miasto korzysta z tak przyciągającego i atrakcyjnego obiektu dla potrzeb promocji i rozsławienia, a tymbardziej w obliczu 750 lecia Tczewa, to niech się zachowa honorowo, fair i wesprze finansowo swoje korronne logo!

    Cytuj
    IP: 83.14.xx3.xx2 
  • Marko_gość

    06.10.2009, 16:36

    MOST LISEWSKI

    Mosty lisewskie to jedyne zabytki Tczewa,do których chcieli by przyjechać turyści.Władze Tczewa chwalą się mostami,a niepotrafią przez 60lat załatać dziur w nawierzchni i wieżach.WSTYD.A,jeszcze jedno 1 wrzesnia głośno było w mediach o Wieluniu-a,to o4,34 spadły pierwsze bomby llWŚ ,których celem miały być nasze mosty.SZKODA.można było się fajnie wypromować.pozdro.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx7 
  • Most_gość

    06.10.2009, 17:03

    Jeśli chodzi o rozpoczęcie II wojny światowej , to racja pierwsze bomby spadły na Tczew o 4.34 , a że tego nie można wypromować to można mieć żal tylko do naszego posła , który nie ma siły przebicia . Zresztą w warszawce i tak nic nie można wskórać , tam są inne priorytety . Nie dość że nie ma w tv programów lokalnych to tak jak za komuny jesteśmy my czyli Pomorzanie w Polsce B . I nic na to nie poradzimy .

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • ja_gość

    11.10.2009, 00:41

    zgodzę się, właśnie jestem w trakcie pisania pracy mgr o mostach i rzeczywiście żadnego zainteresowania o mostach! w trakcie opracowywania źródeł do pracy wiecznie się tylko mówiło i mówi o jego renowacji zero zainteresowania (tylko książki Pana Ickiewicza) historią dla potencjalnego czytelnika. wstyd!

    Cytuj
    IP: 88.199.xx4.xx0 
  • zaczytany o MOSTACH Europy_gość

    06.10.2009, 17:34

    Most Lisweski 1939 i obecnie

    Polecaam publikacje-katalog i wystawa, ISBN 3-938400-07-2 Verbrecher der Wehrmacht in Polen September I Oktober wydawca Instytut Pamieci Narodowej Warszawa i Niemiecki Instytut Historyczny Warszawa to otwrzycie oczy jak jest . Haniebne -Szok dlaTczewa,Szymankowa ale to czyni IPN WARSZAWA.+ bladzi historycy wraz z urzendami naszej POLSKI.

    Odpowiedz
    IP: 84.144.xx7.xx5 
  • sosenzen_gość

    06.10.2009, 19:05

    ale beka

    możecie mi poskakać

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx6.xx4 
  • tcz45_gość

    06.10.2009, 19:06

    most tczewski na youtube

    obejrzyj czy ci się podoba ten most...

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx3.xx7 
  • sds_gość

    06.10.2009, 19:31

    Kin czy galerii handlowych nie budują samorządy !

    Kin czy galerii handlowych nie budują samorządy tylko prywatni inwestorzy ! Co z Was za matoły !

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx0 
  • Kajjja_gość

    06.10.2009, 20:19

    jak dla mnie ten most mozna by bylo zburzyc ten most wcale nie jest ladny to jedynie 'zlepka' roznych przesel moze i dla jakis architektow itp cos to znaczy , jako polaczenie roznoch rodzajow przesel. czy nie lepiej by bylo wybudowac obok normlany most? przeciez to kupa zlomu, tym bardziej ze nikt nie chce tego remontowac prawda jest taka ze jest tam po porstu gn*j i bród ... strach tam chodzic,

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx7 
  • Weichselbrucken_gość

    06.10.2009, 20:39

    Brucken- most

    Nie wiecie skąd kasa na remont mostu?Postawić dwa fotoradary przy wjeżdzie na most to kasa sama popłynie.Bo prawie nikt nie przestrzega przepisów ruchu drogowego na obiekcie.Przypomne obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx8 
  • Znawczyni_Bikini

    07.10.2009, 00:28

    nie zrobią tego :P heh

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • andromeda_gość

    06.10.2009, 22:28

    350 tysi - starczyłoby na ..... no na co kochani tczewianie?

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx6.xx3 
  • sds_gość

    07.10.2009, 09:49

    hmm...

    Do znawczyni bikini : Czy ten emot to twój tyłek ???

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx0 
  • mała_gość

    07.10.2009, 12:40

    powinni postawic budy i pobierac opłate za przejast w jedną czy wdrugą strone cobąc to nasz zabytek to jak muzełum a do muzełum za wstemp się płaci no więc

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • wioslarz25_gość

    07.10.2009, 17:15

    Po co to ?

    Na most nie ma funduszy, ale na (moim zdaniem niepotrzebna) wymiane dobrej nie zniszczonej kostki pol brukowej na starym mieście(plac hallera i okolice) pieniażki są !!!! Po co w takim razie kładli kostkę polbruk kiedy teraz ją zdejmują i kładą inną(chyba z granitu)????

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx7 
  • ala_gość

    07.10.2009, 19:50

    Tak, latwo sie mowic oplata za przejazd, a co z mieszkancami lisewa, ktorzy dojezdzaja do Tcz do pracy , skzoly itp. bez przesady,

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx7 
  • Most_gość

    08.10.2009, 08:26

    Dziś siódma rano ul. Jedności Narodu ( nomen omen droga powiatowa ) przejechać nią był horror prawie na całej długości do połowy wysokości krawężnika woda a w niektórych to nawet więcej . Żaden pieszy na chodniku gdyby szedł nie miał szans by być suchy . A co będzie na wiosnę to aż strach pomyśleć , pewnie znowu będą żebry o dofinansowanie jej remontu w 50% przez miasto .

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • lika_gość

    08.10.2009, 10:52

    wladza wie....

    szkoda naszych nerwów,władza i tak głosów ludu myślącego zdroworozsądkowo nie przeczyta i nie weżmie pod uwagę,tylko dowiemy się,że zamiast chodnika nowego przy ulicy Gdańskiej znów będzie wymieniana kostka brukowa na placu Hallera,albo nowy zegar słoneczny albo baner z mostem lisewskim,który trzeba będzie zmienić,bo się zawali most i co po wizytówce z ruiną. Zostanie przepychanka w sprawie kasy i tak marnowanej na byle co.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx4 
  • zatroskani_gość

    09.10.2009, 12:42

    MOST-UNIKAT POPULARNY. TEKST NIE.

    Unikat LISEWSKO-Tczewski rozpoczyna marsz na CMENTARZ HISTORII z aprobatami POLSKIEJ ADMINISTRACJI.- po co to bo- spekulant goni spekulanta i mostu nie broni.NIECHLUJSTWO. Taka jest prawda o zacieraniu historii regionu naszego. Z pozdrowieniami

    Odpowiedz
    IP: 84.144.xx6.xx0 
  • niezły_gość

    09.10.2009, 13:33

    Yoda??

    Cytuj
    IP: 83.11.xx1.xx7 

    Dark Jedi_gość

    13.10.2009, 00:15

    Pewnie tak !

    Pewnie tak !

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx1 
  • _gość

    13.10.2009, 18:14

    oddajmy most np. Niemcom

    Odpowiedz
    IP: 85.179.xx9.xx8 
  • filip_gość

    13.10.2009, 21:26

    most

    może znajdą się pieniądze na remont gdy ktoś ze starostwa kupi sobie działke budowlaną za mostem i codziennie do pracy będzie musiał jeżdzić i od czasu do czasu przetnie oponę na wystającym elemencie konstrukcyjnym który podnosi się poza [asfalt]na 5cm szok...........

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx1 
  • Marcin_gość

    14.10.2009, 19:49

    Mosty tak jak sa tak i będą LISEWSKIE !!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • Marcin_gość

    14.10.2009, 19:56

    Do SEBI GOŚĆ !!

    Piznij Ty sie koleś w Łeb jak w CWRdW się nic nie dzieje !!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • CHARY_gość

    15.10.2009, 18:52

    alle most

    Racja oddajmy most Niemcom.

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx6.xx2 
  • kasius

    15.10.2009, 19:15

    most wanted

    jak pieniędzy nie ma tak nie będzie

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • bojan97_gość

    10.12.2009, 13:00

    Ustawili się

    Na zdjęciu Platforma "ustawiona" bokiem do PiSu

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx9.xx6 
  • _gość

    18.06.2010, 21:44

    od kiedy zamykaja most

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx3.xx7 
  • Malowanka

    12.10.2011, 10:17

    Panowie urzędnicy !

    Albo zacznijcie go remontowac zwłaszcza od strony Lisewa, albo oddajcie go złomiarzom, który jest ich marzeniem. Niedługo już nie będzie czego remontować- sama rdza !!! Wstyd wstyd wstyd !!! Acha może ktoś w końcu zakuma, że trzeba zrobić światła sygnalizacyjne, bo robią się korki na wąskiej części.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • QuickLoans_gość

    21.09.2020, 14:31

    Loan

    Firma Szybka Pożyczka, udzielamy pożyczek oprocentowanych 3%. Witam panie / pani. Jesteśmy firmą prywatną i oferujemy pożyczki o niskim oprocentowaniu przy ustalaniu wysokości pożyczki w przedziale od 100 mln do 1000 euro pożyczki na rozwój biznesu: przewaga konkurencyjności / ekspansja biznesowa. (Numer Whatsapp: +16083529056) Oferujemy różne rodzaje pożyczek * Pożyczki osobiste (zabezpieczone i niezabezpieczone) * Pożyczki biznesowe (zabezpieczone i niezabezpieczone) * Kredyt konsolidacyjny Dziękujemy za poświęcenie czasu na przeczytanie tego ogłoszenia. Aby uzyskać więcej informacji i pytań, wyślij nam e-mail już dziś quickloansfirm09@gmail.com Nasza strona internetowa: tnij.tcz.pl/?u=f5d835

    Odpowiedz
    IP: 64.62.xx7.xx4 
  • POLAK_gość

    21.09.2020, 16:23

    TRZASKOWSKI OBIECAŁ ŻE MOST ZROBI I TERAZ TRZEBA GO TRZYMAĆ ZA SŁOWO , [ MOŻE SKLEI Z MAŁEGO MODELARZA LUB TAŚMĄ KLEJĄCA - ON TO TAK POTRAFI-- ]- BO JAK BY MIAŁ BYĆ W KOLARACH TĘCZY TO BY BYŁO SZYBCIEJ ,

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx8.xx7 
  • Susan Benson_gość

    22.09.2020, 13:01

    Pożyczki

    Witam Pani i Panowie, Potrzebujecie pomocy finansowej? Jestem Susan Benson. Jestem pożyczkodawcą, a także konsultantem finansowym. Potrzebujesz kredytu biznesowego, pożyczki osobistej, pożyczki hipotecznej lub pożyczki na realizację swojego projektu? jeśli tak, radzę skontaktować się z moją firmą. Świadczymy wszelkiego rodzaju usługi pożyczkowe, w tym pożyczki długoterminowe i krótkoterminowe. Aby uzyskać więcej informacji, napisz do nas e-mailem: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) lub napisz do nas bezpośrednio przez WhatsApp na numer: +447903159998 i otrzymaj natychmiastową odpowiedź. Jesteśmy firmą świadczącą kompleksowe usługi finansowe i staramy się pomóc Ci poprawić długoterminowe i krótkoterminowe cele finansowe. Specjalizujemy się w dostarczaniu strukturyzowanych rozwiązań finansowych dla osób fizycznych i firm w najbardziej efektywny i najszybszy sposób.

    Odpowiedz
    IP: 82.102.xx4.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.