Kobieta kieruje zespołem. Pierwsza w Polsce oficer rowerowa

Małgorzata Ciecholińska (w środku, obok Ludwika Kiedrowskiego) jest pierwszą kobietą kierującą pracą zespołu rowerowego (fot. UM Tczew)
Kobieta kieruje zespołem. Pierwsza w Polsce oficer rowerowa
Tczew jako pierwsze polskie miasto wybrał na oficera rowerowego kobietę. Małgorzata Ciecholińska kieruje pracą pięcioosobowego zespołu ds. polityki rowerowej, który będzie wdrażał projekty związane z jazdą na dwóch kółkach, a także przekonywał tczewian do roweru jako zdrowego i ekologicznego środka transportu.

W grodzie Sambora politykę rowerową wdraża się już od jakiegoś czasu. Miasto jako pierwsze w Polsce zostało poddane procedurze certyfikacji polityki rowerowej BYPAD. W przyszłym roku po raz pierwszy w Polsce Roczne Zgromadzenie Sprawozdawczo-Wyborcze Europejskiej Federacji Cyklistów odbędzie się właśnie w Tczewie. Teraz mamy pierwszą kobietę - oficera:

- Stanowisko oficera rowerowego powołane zostało ze względu na prowadzoną w mieście politykę dotyczącą jednośladów. Do moich zadań należy wdrażanie projektów z zakresu polityki rowerowej i koordynowanie pracy komitetu rowerowego. Oprócz mnie w zespole zasiada dwóch mężczyzn i dwie panie, więc zdecydowanie przeważa w zespole siła kobieca - śmieje się Małgorzata Ciecholińska - Naszą główną domeną są projekty upowszechniające kulturę rowerową z dziedziny edukacji, a także infrastruktury rowerowej. Zajmujemy się zarówno projektami związanymi z budową nowych tras rowerowych w ramach remontów ulic, ale także upowszechnianiem myśli, że jazda jednośladem jest zdrową alternatywą dla samochodu.

Komitet rowerowy w ramach prowadzonych przez siebie działań chce m. in. powołać portal internetowy, który ma pomóc zbadać potrzeby i problemy osób, które na co dzień jeżdżą rowerem po tczewskich ulicach. Na podstawie zebranych uwag członkowie komitetu będą przygotowywać kolejne projekty rowerowe.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (5)
dodaj komentarz

  • zawiedziony_gość

    11.10.2009, 20:20

    Panie Prezydencie może zacznie pan od powołania oficera od chodników - chodnikowego bo jest to bardziej potrzebne ze względu na złą jakość chodników. Pieszych jest znacznie więcej. A hasło "miasto przyjazne rowerom" narazie się nie sprawdzi. Jakiś pański urzędnik wymyśla komuś etaciki. Obudz się Pan!!!

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx9.xx0 
  • Rowerzysta_gość

    12.10.2009, 10:25

    Powstało kilka nowych tras rowerowych. Szkoda tylko, że ktoś bezmyślny zapomniał o przejazdach dla rowerów przy przejściach dla pieszych. Może za kilka lat ktoś pomyśli i nie będzie trzeba łamać przepisów przejeżdżając przez przejścia dla pieszych, żeby sprawnie poruszać się po Tczewie.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • mieczyslaw_gość

    03.04.2010, 10:35

    prosze budowac, budowac, budowac...

    ... sciezki rowerowe. ich brak przede wszystkim, bez nich, nikt nie wyjedzie rowerem na miasto.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx1 
  • Yac_gość

    05.06.2010, 17:11

    tak trzymać!

    Miasto rozumiane jako poszczególne należy w końcu scalić trasami rowerowymi, tak, aby powstała Rowerowa Obwodnica Tczewa. Istnienie takiego stanowiska jak oficer rowerowy da możliwość stworzenia systemu rowerowego. A system to taka całość, której elementy pasują do siebie. A obecnie można wjechać na jakąś ścieżkę rowerową, przejechać się kilkaset metrów i... koniec ścieżki! Najczęściej trudno wjechać na taką ścieżkę lub z niej zjechać - bez łamania przepisów... Reasumując - istniejące trasy i ścieżki rowerowe należy połączyć w jeden system ogólnomiejski i wtedy podłączyć się do tras lokalnych, regionalnych i międzynarodowych. Do tego dochodzi promocja, edukacja itp. Kto nie rozumie tej idei, to niewiele wie o rowerach.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx8.xx2 
  • Spyridon_gość

    06.06.2010, 08:45

    są rowerzyści

    Zapraszam na: http://www.grupakolarska.pl

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.