W tegorocznej edycji konkursu dla dzieci i młodzieży "Zakręceni w przestrzeni" przyznano sześć nagród w kategorii szkół podstawowych oraz dwie nagrody główne ex aequo dla uczniów szkół ponadpodstawowych, a także cztery wyróżnienia. Jury wybrało najlepsze spośród ponad 200 nadesłanych prac. Wśród uczniów szkół ponadpodstawowych najlepsze okazały się dwa zespoły z Gimnazjum nr 1 im. K. Jagiellończyka w Człuchowie. Każda z grup otrzyma po 10 000 zł na realizację zaprezentowanego projektu. W gronie laureatów konkursu w kategorii klas 4-7 znalazł się natomiast Emil Lewiński, uczeń Szkoły Podstawowej nr 12 w Tczewie.
Konkurs "Zakręceni w przestrzeni" został zorganizowany przez Wspólnie - Fundację LafargeHolcim w ramach projektu ECO-MIASTO. Zadaniem uczestników było przedstawienie pomysłu na kreatywne podejście do aranżowania przestrzeni w najbliższym otoczeniu.
Konkurs "Zakręceni w przestrzeni" pozwala dzieciom i młodzieży poznać sposoby na kształtowanie swojego najbliższego otoczenia, a także budować poczucie estetyki przestrzeni, w której żyją. Oprócz tego celem projektu jest również metamorfoza oraz tworzenie nowych, przyjaznych miejsc w szkole i nie tylko.
Zadaniem uczestników konkursu było zaproponowanie zmian w najbliższym otoczeniu - szkole, bibliotece, świetlicy czy domu kultury. Organizatorzy otrzymali ponad 200 prac stworzonych przez uczniów z 27 szkół w całej Polsce. Jury zwróciło uwagę na wysoki poziom tegorocznej edycji. Konkurs odbył się w dwóch kategoriach: szkoły podstawowe z podziałem na klasy 0-3 oraz klasy 4-7 i szkoły ponadpodstawowe.
Szkoły podstawowe
Zadaniem uczniów szkół podstawowych było przedstawienie swoich projektów zmian w najbliższym otoczeniu w formie prac plastycznych. Jury wyłoniło w sumie sześcioro laureatów, z czego dwoje to uczniowie Szkoły Podstawowej w Małogoszczu. Autorzy zwycięskich prac otrzymali zestawy LEGO Architecture.
Szkoły ponadpodstawowe
Młodzież ze szkół ponadpodstawowych startowała w kilkuosobowych zespołach. Uczniowie mogli przedstawić swoje projekty w jednej z wybranych form - prezentacji, filmu lub makiety. Szczególne uznanie jury zdobyły pomysły uczniów Gimnazjum nr 1 im. K. Jagiellończyka
w Człuchowie. Nagrodzono prace dwóch zespołów z tej szkoły. Każdy ze zwycięskich projektów otrzyma po 10 tys. zł na realizację. Oprócz tego przyznano cztery wyróżnienia. Nagrodą za każde z nich jest 5 tys. zł.
Lista laureatów
I. Szkoły podstawowe
Klasy 0-3
1. Piotr Gągorowski, klasa III - Szkoła Podstawowa w Małogoszczu
2. Natalia Wcisło, klasa II - Szkoła Podstawowa nr 335 w Warszawie
3. Ada Zborek, klasa I - Akademicka Szkoła Podstawowa w Kielcach
Klasy 4-7
1. Emil Lewiński, klasa VI - Szkoła Podstawowa nr 12 w Tczewie
2. Maksymilian Markieta, klasa VI - Szkoła Podstawowa nr 94 Warszawa
3. Malwina Rak, klasa IV - Szkoła Podstawowa w Małogoszczu
II. Szkoły ponadpodstawowe
NAGRODA GŁÓWNA ex aequo po 10.000 zł :
Gimnazjum nr 1 im. K. Jagiellończyka w Człuchowie
1. Ekolandia: Wiktoria Wojciechowska, Mateusz Chodorski, Wojciech Bruski, Wiktoria Laskowska, Karol Dobbek, Anna Paprota, Natalia Heron. Opiekun: Sylwia Marasz
Za wielofunkcyjność projektu - platforma może służyć do wszelkiego rodzaju występów (teatr, kino, zawody sportowe), ale może być też po prostu miejscem spotkań uczniów. Jury uważa, że projekt ma duży potencjał i może służyć nie tylko szkole, lecz także lokalnej społeczności.
2. Nowoteka: Karolina Murdza, Noemi Jankiewicz oraz Julia Jurkiewicz. Opiekun: Sylwia Marasz
Za próbę zachęcania uczniów do czytania książek poprzez odnowienie czytelni w atrakcyjny sposób. Uwagę jury zwróciło umieszczenie filtrującej powietrze zielonej ściany oraz pomysł zaangażowania zarówno uczniów, jak i rodziców w projekt zmian. Jury docenia również atrakcyjną formę prezentacji projektu.
Nagrody wyróżnienia po 5 tys zł:
1. Zespół Szkół Plastycznych im. Piotra Michałowskiego w Rzeszowie (Monika Czapka, Aleksandra Jakubczyk, Angelika Olejarka, Estera Staszel. Opiekunowie: Waldemar Wiśniewski, Beata Tokarz)
Za bardzo dojrzałą próbę podjęcia tematu architektury krajobrazu. Projekt w wyważony sposób łączy zarówno zieleń wysoką, jak i niską, a dodane elementy małej architektury doskonale wkomponowują się w zaproponowany układ.
2. LO w Małogoszczu (Jakub Kosik, Igor Łebek, Julia Mazur, Piotr Szymański, Kacper Szymkiewicz, Karolina Szymkiewicz. Opiekun: Magdalena Łabędzka-Piróg)
Za Interesującą próbę podjęcia zaniedbanego tematu identyfikacji wizualnej w szkole. Czytelny system numeracji oraz oznaczenia klas zaproponowany przez autorów może stać się początkiem zmian na całym obszarze szkoły.
3. XXI LO im. GEN. Władysława Andersa w Poznaniu (Zuzanna Błoszyk, Zuzanna Gębicka, Dominika Jaskólska, Kacper Gryckiewicz, Julia Kiziniewicz, Joanna Helak, Anetta Kowalska. Opiekunowie: Elwira Burzyńska, Magdalena Megger)
Za spójną i konsekwentną koncepcję, która wpisuje się w obecne trendy wnętrzarskie. Interesująca próba umieszczenia kojącego klimatu lasu w przestrzeni szkolnej.
4. Technikum nr 2 w Tychach (Paweł Bania, Aleksandra Czarnynoga, Agnieszka Kopiec, Magdalena Mędrysa, Klaudia Sojka, Agata Tyśkiewicz. Opiekun: Roman Kowalkowski)
Za ciekawą transformację miejsca "niczyjego", jakim jest szkolny korytarz, w miejsce spotkań uczniów. Zastosowano proste zabiegi aranżacyjne, które mogą zaowocować znaczącą, pozytywną zmianą. Jury doceniło próbę budowania tożsamości społeczności szkolnej za pomocą ściany absolwenta.
Konkurs "Zakręceni w przestrzeni" został zorganizowany przez Wspólnie - Fundację LafargeHolcim w ramach projektu ECO-MIASTO. Zadaniem uczestników było przedstawienie pomysłu na kreatywne podejście do aranżowania przestrzeni w najbliższym otoczeniu.
Konkurs "Zakręceni w przestrzeni" pozwala dzieciom i młodzieży poznać sposoby na kształtowanie swojego najbliższego otoczenia, a także budować poczucie estetyki przestrzeni, w której żyją. Oprócz tego celem projektu jest również metamorfoza oraz tworzenie nowych, przyjaznych miejsc w szkole i nie tylko.
Zadaniem uczestników konkursu było zaproponowanie zmian w najbliższym otoczeniu - szkole, bibliotece, świetlicy czy domu kultury. Organizatorzy otrzymali ponad 200 prac stworzonych przez uczniów z 27 szkół w całej Polsce. Jury zwróciło uwagę na wysoki poziom tegorocznej edycji. Konkurs odbył się w dwóch kategoriach: szkoły podstawowe z podziałem na klasy 0-3 oraz klasy 4-7 i szkoły ponadpodstawowe.
Szkoły podstawowe
Zadaniem uczniów szkół podstawowych było przedstawienie swoich projektów zmian w najbliższym otoczeniu w formie prac plastycznych. Jury wyłoniło w sumie sześcioro laureatów, z czego dwoje to uczniowie Szkoły Podstawowej w Małogoszczu. Autorzy zwycięskich prac otrzymali zestawy LEGO Architecture.
Szkoły ponadpodstawowe
Młodzież ze szkół ponadpodstawowych startowała w kilkuosobowych zespołach. Uczniowie mogli przedstawić swoje projekty w jednej z wybranych form - prezentacji, filmu lub makiety. Szczególne uznanie jury zdobyły pomysły uczniów Gimnazjum nr 1 im. K. Jagiellończyka
w Człuchowie. Nagrodzono prace dwóch zespołów z tej szkoły. Każdy ze zwycięskich projektów otrzyma po 10 tys. zł na realizację. Oprócz tego przyznano cztery wyróżnienia. Nagrodą za każde z nich jest 5 tys. zł.
Lista laureatów
I. Szkoły podstawowe
Klasy 0-3
1. Piotr Gągorowski, klasa III - Szkoła Podstawowa w Małogoszczu
2. Natalia Wcisło, klasa II - Szkoła Podstawowa nr 335 w Warszawie
3. Ada Zborek, klasa I - Akademicka Szkoła Podstawowa w Kielcach
Klasy 4-7
1. Emil Lewiński, klasa VI - Szkoła Podstawowa nr 12 w Tczewie
2. Maksymilian Markieta, klasa VI - Szkoła Podstawowa nr 94 Warszawa
3. Malwina Rak, klasa IV - Szkoła Podstawowa w Małogoszczu
II. Szkoły ponadpodstawowe
NAGRODA GŁÓWNA ex aequo po 10.000 zł :
Gimnazjum nr 1 im. K. Jagiellończyka w Człuchowie
1. Ekolandia: Wiktoria Wojciechowska, Mateusz Chodorski, Wojciech Bruski, Wiktoria Laskowska, Karol Dobbek, Anna Paprota, Natalia Heron. Opiekun: Sylwia Marasz
Za wielofunkcyjność projektu - platforma może służyć do wszelkiego rodzaju występów (teatr, kino, zawody sportowe), ale może być też po prostu miejscem spotkań uczniów. Jury uważa, że projekt ma duży potencjał i może służyć nie tylko szkole, lecz także lokalnej społeczności.
2. Nowoteka: Karolina Murdza, Noemi Jankiewicz oraz Julia Jurkiewicz. Opiekun: Sylwia Marasz
Za próbę zachęcania uczniów do czytania książek poprzez odnowienie czytelni w atrakcyjny sposób. Uwagę jury zwróciło umieszczenie filtrującej powietrze zielonej ściany oraz pomysł zaangażowania zarówno uczniów, jak i rodziców w projekt zmian. Jury docenia również atrakcyjną formę prezentacji projektu.
Nagrody wyróżnienia po 5 tys zł:
1. Zespół Szkół Plastycznych im. Piotra Michałowskiego w Rzeszowie (Monika Czapka, Aleksandra Jakubczyk, Angelika Olejarka, Estera Staszel. Opiekunowie: Waldemar Wiśniewski, Beata Tokarz)
Za bardzo dojrzałą próbę podjęcia tematu architektury krajobrazu. Projekt w wyważony sposób łączy zarówno zieleń wysoką, jak i niską, a dodane elementy małej architektury doskonale wkomponowują się w zaproponowany układ.
2. LO w Małogoszczu (Jakub Kosik, Igor Łebek, Julia Mazur, Piotr Szymański, Kacper Szymkiewicz, Karolina Szymkiewicz. Opiekun: Magdalena Łabędzka-Piróg)
Za Interesującą próbę podjęcia zaniedbanego tematu identyfikacji wizualnej w szkole. Czytelny system numeracji oraz oznaczenia klas zaproponowany przez autorów może stać się początkiem zmian na całym obszarze szkoły.
3. XXI LO im. GEN. Władysława Andersa w Poznaniu (Zuzanna Błoszyk, Zuzanna Gębicka, Dominika Jaskólska, Kacper Gryckiewicz, Julia Kiziniewicz, Joanna Helak, Anetta Kowalska. Opiekunowie: Elwira Burzyńska, Magdalena Megger)
Za spójną i konsekwentną koncepcję, która wpisuje się w obecne trendy wnętrzarskie. Interesująca próba umieszczenia kojącego klimatu lasu w przestrzeni szkolnej.
4. Technikum nr 2 w Tychach (Paweł Bania, Aleksandra Czarnynoga, Agnieszka Kopiec, Magdalena Mędrysa, Klaudia Sojka, Agata Tyśkiewicz. Opiekun: Roman Kowalkowski)
Za ciekawą transformację miejsca "niczyjego", jakim jest szkolny korytarz, w miejsce spotkań uczniów. Zastosowano proste zabiegi aranżacyjne, które mogą zaowocować znaczącą, pozytywną zmianą. Jury doceniło próbę budowania tożsamości społeczności szkolnej za pomocą ściany absolwenta.