Do końca sierpnia urzędnicy z tczewskiego Starostwa Powiatowego czekają na oferty firm, które chcą przeprowadzić kolejny etap remontu Mostu Tczewskiego.
Firmy mają czas do końca sierpnia. Urzędnicy z tczewskiego Starostwa Powiatowego czekają jednocześnie na informacje z Warszawy, dotyczące przyznania brakującej części dofinansowania na kolejny etap remontu Mostu Tczewskiego.
Pod koniec stycznia zabezpieczono 12,5 mln zł, co ma stanowić wkład własny samorządów na kolejny etap remontu Mostu Tczewskiego. 10,5 mln zł zabezpieczył powiat, 2 dało miasto. Dzięki temu Samorząd Powiatu Tczewskiego mógł wystąpić z wnioskiem o dofinansowanie rządowe z rezerwy celowej. 10. lutego powiat złożył wniosek o dofinansowanie z resortu infrastruktury o dofinansowanie rządowe z rezerwy celowej. Pieniędzy trzeba sporo - bo według wstępnych szacunków kolejny etap robót ma kosztować ok. 50 mln zł. Starostwo liczyło na 75-procentową dotację. Mimo intensywnych zabiegów, pełnej dotacji na razie nie udało się uzyskać. Według wstępnych zapowiedzi dotacja ma wynieść 62 procent, czyli 31,2 mln zł, 2 mln zł dołoży miasto, a kolejne 2,5 mln - powiat.
II etap realizacji zadania będzie obejmować całkowitą wymianę przęseł nurtowych (na wzór historycznych), budowę przyczółka od strony Tczewa oraz wymianę filara nr 2. Prace mają potrwać 18 miesięcy.
W listopadzie 2016 roku zakończył się pierwszy etap mostowych robót - dawny blask odzyskały kratownicowe, unikalne w skali światowej, kratownice Lentza. Całość kosztowała 29 mln zł. Drugi etap nie ma dotyczyć budowy portalu wjazdowego od strony Tczewa oraz żadnych wież. Na to przyjedzie czas w kolejnych etapach Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, most mógłby zostać przejezdny od 2020 roku.
- Został ogłoszony przetarg na wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa Mostu Tczewskiego - Etap II" - informuje Marcin Stolarski, rzecznik Starostwa Powiatowego w Tczewie.
Firmy mają czas do końca sierpnia. Urzędnicy z tczewskiego Starostwa Powiatowego czekają jednocześnie na informacje z Warszawy, dotyczące przyznania brakującej części dofinansowania na kolejny etap remontu Mostu Tczewskiego.
Pod koniec stycznia zabezpieczono 12,5 mln zł, co ma stanowić wkład własny samorządów na kolejny etap remontu Mostu Tczewskiego. 10,5 mln zł zabezpieczył powiat, 2 dało miasto. Dzięki temu Samorząd Powiatu Tczewskiego mógł wystąpić z wnioskiem o dofinansowanie rządowe z rezerwy celowej. 10. lutego powiat złożył wniosek o dofinansowanie z resortu infrastruktury o dofinansowanie rządowe z rezerwy celowej. Pieniędzy trzeba sporo - bo według wstępnych szacunków kolejny etap robót ma kosztować ok. 50 mln zł. Starostwo liczyło na 75-procentową dotację. Mimo intensywnych zabiegów, pełnej dotacji na razie nie udało się uzyskać. Według wstępnych zapowiedzi dotacja ma wynieść 62 procent, czyli 31,2 mln zł, 2 mln zł dołoży miasto, a kolejne 2,5 mln - powiat.
II etap realizacji zadania będzie obejmować całkowitą wymianę przęseł nurtowych (na wzór historycznych), budowę przyczółka od strony Tczewa oraz wymianę filara nr 2. Prace mają potrwać 18 miesięcy.
W listopadzie 2016 roku zakończył się pierwszy etap mostowych robót - dawny blask odzyskały kratownicowe, unikalne w skali światowej, kratownice Lentza. Całość kosztowała 29 mln zł. Drugi etap nie ma dotyczyć budowy portalu wjazdowego od strony Tczewa oraz żadnych wież. Na to przyjedzie czas w kolejnych etapach Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, most mógłby zostać przejezdny od 2020 roku.
Komentarze (11) dodaj komentarz
Tczewianin_gość
31.07.2017, 09:45
Zagmatwana historia
Bulwersująca i groteskowa jest inżynieria finansowa w sprawie remontu tego mostu. Zważywszy, że jest on dziedzictwem imperializmu pruskiego i budowany był dla zacieśniania relacji prusko-ruskich aż dziwne, że jedynie państwo polskie i powiat, przy symbolicznym udziale miasta Tczewa pokrywają koszty jego remontu, przecież jest to relikt historyczny o obecnie znikomym znaczeniu gospodarczym - infrastrukturalnym. Nawet Urząd Marszałkowski woj. pomorskiego nie ma zamiaru dołożyć grosza... Pamiętam wypowiedź p. min. K. Smolińskiego o rozmowach z władzami Niemiec w sprawie dofinansowania remontu, ale z tych rozmów nic nie wynikło. Niemcy jeszcze boją się wracać do swej historii tamtych czasów.
Odpowiedzg_gość_gość_gość_gość_gość
31.07.2017, 17:51
aleś pojechał gościu,idąc tym tokiem myślenia trzeba zmusić niemców do odbudowy też dawnej "berlinki",nie bądź śmieszny.
Cytuj123_gość
31.07.2017, 20:38
Berlinka ma duże znaczenie komunikacyjne w przeciwieństwie do tego mostu.
Cytujryc_gość
31.07.2017, 14:57
Wy samorządowe łobuzy jak wam nie wstyd macie temat i kasę do p***enia na okrągło o złomie... szkoda mojego czasu na pisanie. Bierzcie kasę a Tczew jak był ruiną tak pozostanie. Sprzedaliście nas tej niemieckiej hołocie za parę złotych
Odpowiedzxs_gość
01.08.2017, 01:50
przetarg
Przetarg ustawiony pod Banimex, budują całkiem nowe przęsła, a teraz chcą referencje z zabytków na 20mln, wcześniej mieli rzeczywiście zabytkowe i chcieli 2x1mln=2mln, czy to przypadek? Kto w Polsce jest w stanie sprostać tym wymogom?
Odpowiedzgosc_gość
01.08.2017, 02:22
ciekawość
W SIWZ są ciekawsze zapisy
OdpowiedzAntypisior_gość_gość
01.08.2017, 09:46
Most lisewski
Pisiory najpierw muszą wspomóc szarlatana z Torunia a następnie co skapnie to możeeeeeeeeeeeee......... coś dostaniemy
Odpowiedztcrtf_gość
01.08.2017, 11:55
Dla ciebie nie skapnie bo bys oddał mateuszkowi k a po co pieniadze marnowac
CytujKelthuz_gość_gość
01.08.2017, 17:06
Sorry bardzo
Ale przejezdność mostu jest interesie paru wioch po tamtej stronie Wisły.99% Tczewian nie ma w tym interesu a jak co istnieje most Knybawski jak by co to raptem parę minut.To dlaczego od Tczewskich podatników wymaga się płacenia większości sumy za ten most?
Odpowiedzmeme_gość_gość_gość
07.08.2017, 15:30
hehe
Najlepiej zamknac wszystkie drogi dojazdowe do Tczewa i miasto updanie calkowicie. Dzieki tym paru wiochom ludzie maja prace w szkolach, bankach, wklepach itd. Jak by nie te pare wioch to napewno polowa tych instytucji zostala by zamknieta bo dla kogo miala by istniec? zastanow sie zanim cos naklepiesz
CytujBez miasta nie ma powiatu_gość
02.08.2017, 19:56
W mieście jest połowa wyborców powiatu
Jak PiS zrobi deal z PNP zamiast z RIO, to będzie kasa na most i na szpital. MP zaoszczędził potrzebną kwotę, więc warunki dealu spełnił.
Odpowiedz