Akcja "Mydełko" na basenie, a niektórzy rodzice... podejrzewają molestowanie seksualne

Tczewski basen jednorazowo przyjmuje 40 osób (fot. tcsir.tcz.pl)
Akcja "Mydełko" na basenie, a niektórzy rodzice... podejrzewają molestowanie seksualne
Władze Tczewskiego Centrum Sportu i Rekreacji apelują do rodziców i nauczycieli dzieci z tczewskich szkół, które korzystają z krytej pływalni, o dokładną kąpiel pod prysznicem przed wejściem na basen. Tłumaczą, że ze względów higienicznych najlepiej zrobić to nago - tymczasem akcja "Mydełko" - tak roboczo nazwana przez pracowników TCSiR - wzbudziła zaniepokojenie niektórych rodziców. Na basenie rozdzwoniły się telefony od mam i ojców, podkreślających, że takie zachowanie ma znamiona... molestowania seksualnego.

Prysznic i dokładne umycie ciała, przejście przez brodzik sanitarny i... można się pluskać w basenie. Niestety, nie każdy korzystający z pływalni pamięta o tych prostych zasadach. Często dzieci, które przyszły popływać, ledwie plusną się wodą, ominą brodzik i wskakują prosto do wody. A to może odbić się na stanie sanitarnym pływalni, dlatego przedstawiciele Tczewskiego Centrum Sportu i Rekreacji postanowili uczulić rodziców i nauczycieli, że przed wejściem do wody, konieczna jest dokładna kąpiel nago i przejście przez brodzik sanitarny. No i się zaczęło - bo niektórym rodzicom podobne zalecenia wydały się dziwne.

- Niestety, ludzie przynoszą na basen zarazki. Akcja "Mydełko", którą przeprowadziliśmy dla dzieci i młodzieży, skończyła się tym, że podejrzewano nas o molestowanie dzieci, bo każemy się im nago kąpać. - tłumaczy Grzegorz Żemajtis, dyrektor Tczewskiego Centrum Sportu i Rekreacji - U nas nie ma koedukacyjnych pryszniców, jak np. w Niemczech - gdzie razem myją się i kobiety, i mężczyźni. Ludzie przychodzą tam się myć, a nie na siebie patrzeć.

Przedstawiciele TCSiR zaobserwowali, że wiele dzieci przychodzi na basen bez mydła, klapek, zaopatrzone jedynie w strój kąpielowy.


- Nie jesteśmy w stanie sprawdzić każdego dziecka, a może np. przenieść jakieś zarazki. Po każdej klasie przeprowadzamy dezynfekcję, ale nie jesteśmy w stanie robić tego po każdej osobie. Dlatego dziecko powinno dokładnie umyć się przed wejściem na basen, a nie po. Tymczasem przykład idzie z góry - wielu dorosłych omija prysznice i mówi - "Przecież kąpałem się wczoraj wieczorem, to chyba dziś nie muszę?". Jeśli dziecku raz, drugi pokaże się, że trzeba umyć się przed wejściem nago, to nauczy się tego. Nie mamy tu żadnych podtekstów seksulanych. Chodzi tylko o higienę. - dodaje dyrektor TCSiR.

Władze basenu dodają, że przeprowadzono już kiedyś eksperyment, polegający na dodaniu do wody środka zabarwiającego przy kontakcie np. z moczem. Woda zmieniała też zabarwienie w wypadku, jeśli ktoś był brudny - niestety wyniki nie napawały optymizmem. Dodajmy, że jakość wody na basenie codziennie sprawdzają pracownicy TCSiR. Średnio raz w tygodniu robi to Sanepid - jeśli woda nie spełni odpowiednich norm, pływalnia może zostać zamknięta.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (82)
dodaj komentarz

  • Gość_gość

    18.01.2012, 00:23

    Znowu ta paranoja

    I znowu się zaczyna ta paranoja przewrażliwionych rodziców. Tak drodzy rodzice, ABSOLUTNIE KAŻDY CZŁOWIEK NA ZIEMI CHCE ZGWAŁCIĆ WASZE DZIECI. Najlepiej od razy je zamknijcie w izolatce, bo raz w dzienniku pokazywali gościa który podobno krzywo się spojrzał na jakiegoś malucha. Straszą was tym syfem ze szklanego ekranu, a wy to łykacie jak banda debilów. Myślicie, że przez ostatnie 50 lat ilość zboczeńców w społeczeństwie wzrosła? A 50 (ba nawet 20) lat temu dzieci wybiegały rano na podwórko (bez telefonów!!!) wracały na sekundę na obiad, a potem na dobranockę. Bez nadzoru. O mój Boże na bank wszystkie były ofiarami pedofilów i innych zboczeńców... Banda przewrażliwionych idiotów...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • mieczyslaw

    18.01.2012, 11:01

    Niedojrzali rodzice.

    Tak to jest, jak "dzieci robią dzieci" - się tefałenów naoglądało, a potem takie chore pomysły w głowach. Współczuję nauczycielom tych dzieciaków, opiekunom i wychowawcom, bo z takim rozpuszczonym rodzicem lekko nie jest, a szansa że zmądrzeje - mała.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    szatan_gość

    18.01.2012, 11:10

    TV TRWAM !!!!!!!!!!!!!

    się gościu naoglądałeś i PiSzesz bzdety jak zawsze .Co do przekazu to większego kłamstwa jak TV TRWAM nie ma w POLSCE.Gdzie wody geotermalne?,cegiełki na ratowanie stoczni itd

    Cytuj
    IP: 77.115.xx3.xx5 

    m.s.w._gość

    18.01.2012, 11:28

    przewrażliwiony obserwatorze

    Ty to masz dopiero problem. Zgadzam się z tobą ze jesteśmy przewrażliwieni i ilość społecznych fobii wzrosła. Masz rację, ale nie do końca, bo kiedyś system represji milicyjnej był tak silny że pedofile trzymali swoje potrzeby w rozporku. Nieliczni popełniali przestępstwo bo wiedzieli ze jak ich MO zgarnie to mu tak po ptaku przejadą ze się w życiu już nie wysika. Dzisiaj pedofila głaszczą, leczą, trzymają w szpitalu i zatrzymują z pełnymi honorami-patrz procedurami, więc opłaca im się zaryzykować dla realizacji własnych podniet. Pornografia dostępna, wszechobecna nawet na portalach girkowych dla dzieci powoduje że atmosferę sexu można kroić w powietrzu co sprzyja rozbudzaniu wszystkich wynaturzonych. Zgadzam się ze problem nagości pod prysznicem niekoedukacyjnynym istnieje i że wstydzimy się - cóż takie wychowanie ale powinno zrobić się 2 kabiny dla wstydliwych i po sprawie. Dawno temu można było dziecku dać klucz, ale umówmy się nie było w tych mieszkaniach niczego co można by podpieprzyć i znowu przywołuje tu system represji. Kiedyś nie było przestrzeni do popełniania przestępstw a dzisiaj jest tyle okazji i możliwości. Twój agresywny ton jest nieuzasadniony, i nie masz prawa krytykować obaw rodziców. OSTRZEJ - JAKO RODZIC NIE ŻYCZĘ SOBIE ŻEBYŚ NAZYWAŁ MNIE IDIOTĄ. Jednak na koniec powiem MYĆ NA BASENIE TRZEBA CAŁE CIAŁO I DOKŁADNIE.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx1.xx4 

    mieczyslaw

    18.01.2012, 14:32

    Do "szatan_gość"

    Kolego, to nie jest normalne, żebyś się w ten sposób podpisywał. Może warto coś z tym zrobić, póki nie jest za późno? ;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Gość_gość

    18.01.2012, 22:27

    Matka wie, że ...

    Najpierw ten pie**niety od PiSu I TVTrwam. Chłopie kogo słuchasz i co oglądasz to twoja sprawa, natomiast posądzanie liberała, który mówi "król jest nagi" o jakiekolwiek koligacje z postsolidarnościową lewicą jest oznaką niedorozwoju umysłowego. A skąd ci się TVTrwam nawinęło to chyba sam nie wiesz... Teraz ten drugi as, efekt reformy edukacji: "system represji milicyjnej był tak silny że pedofile trzymali swoje potrzeby w rozporku" - akurat aparat represji nie był skierowany na pedofili. Prawdę mówiąc, SB bardzo się cieszyła jak udało się jej zdobyć dowody na czyjeś skłonności pedofilskie (bo bez szemrania zostawał wtyczką - podobnie było praktycznie z każdym zboczeniem). Jakbyś kiedykolwiek przeczytał jakąkolwiek książkę, zamiast oglądać odmóżdżającą TV to byś takie podstawy wiedzy posiadał . "ale umówmy się nie było w tych mieszkaniach niczego co można by podpieprzyć" - jak znajdziesz drugiego tak oświeconego jak ty to możecie się nawet umawiać, że ziemia jest płaska. Stanu faktycznego to nie zmieni. O ile nie mieszkałeś w norze w ziemi to w dowolnym mieszkaniu było naprawdę dużo wartościowych rzeczy. Skoro wszystko było na kartki (o ile było) to dosłownie WSZYSTKO z wyposażenia przeciętnego domu było bardzo wartościowe. Może faktycznie z dzisiejszego punktu widzenia to bezwartościowy szmelc, ale ówczesne domy były okradane przez ówczesnych złodziei. I na koniec mój faworyt: "i nie masz prawa krytykować obaw rodziców. OSTRZEJ - JAKO RODZIC NIE ŻYCZĘ SOBIE ŻEBYŚ NAZYWAŁ MNIE IDIOTĄ" Po pierwsze MAM takie prawo. Mam prawo krytykować cokolwiek mi sie nie podoba. Ot taki bonusik z życia w kraju w których panuje (przynajmniej częściowa) wolność słowa. Ty masz prawo się z moją krytyką nie zgodzić. A ja mam prawo mieć twój brak zgody w du.. głębokim poważaniu. Po drugie nazywam (ciebie? jeżeli się poczuwasz to może być i ciebie) idiotom nie jako rodzica, tylko jako idiotę. Nie mieszaj spraw. Jest wielu normalnych rodziców, którzy nie dali się sfiksować medialnej paranoi. Ty się najwidoczniej do nich nie zaliczasz. Włącz telewizor, daj się przestraszyć, a potem miej pretensje do wszystkich, że nie podzielają twojej paranoi...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 

    m.s.w._gość

    19.01.2012, 16:08

    do ~ Gość_gość

    Mówisz jak praktyk, a nawet jak wtyczka SB, wyjaśniając nam w ten sposób swoje przewrażliwienie odnośnie posądzania o pedofilię. Jako praktyk z SB, też orientujesz się świetnie co ludzie mieli cennego w mieszkaniach. No cóż po rewizji trzeba było to wszystko spisać (obca waluta, znaczki z Kanady, ulotki, prasa drukarska, itd) papierkowa robota.. wiem bolesne zwłaszcza dla.....cytuję Ciebie "Po drugie nazywam idiotom nie jako rodzica" ...ASS,a języka polskiego. I jeszcze jedno, krytykować wolno, ale nazywanie kogoś "bandą przewrażliwionych idiotów to zwykłe chamstwo.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx1.xx4 

    Gość_gość

    19.01.2012, 20:08

    3 strzały

    1. Tylko dlatego, że przeczytałem wspomnienia różnych ludzi z tamtego okresu (ze wszystkich stron barykady), zamiast się pędzlować kretyńskimi serialami w TV nie oznacza, że musiałem brać udział w wydarzeniach o których przeczytałem. No i ciężko być wtyczką SB jeszcze przed narodzeniem. Ale co tam fakty jak można kogoś bezpodstawnie oczernić, no nie? 2. Po drugie. JEDEN błąd (swoją droga pochodzący z autokorekty) wyłącznie w oczach idioty może dyskredytować całą wypowiedź. W sumie sam się pogrążyłeś czepiając się akurat tego. 3. W ustach kogoś kto 3 linijki wyżej bezpodstawnie zwyzywał kogoś od tajniaków i służbistów SB zarzut przekroczenia granic krytyki brzmi jak naprawdę kiepski żart. Jest takie powiedzenie w języku angielskim (niestety bez odpowiednika w polskim): "Practice What You Preach". Nie wypominaj innym rzekomego chamstwa na zakończenie takiej jałowej, bez związku z rzeczywistością i kompletnie pozbawionej argumentów tyrady. Ośmieszasz się tylko...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • mieszkanka_gość

    18.01.2012, 01:05

    Popieram akcję kontroli mycia na basenie! Nie wyobrażam sobie aby dziennie 20 brudasów weszło do basenu. Zupa z wody!!! I to tolerujemy !!! Jeśli ktoś uważa że mycie jest podejrzane niech nie korzysta z basenu.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx6.xx8 
  • hehehe

    18.01.2012, 08:30

    ...

    dokładnie - pod prysznicem może być np tak: http://www.youtube.com/watch?v=I8Ji3JO5xwU

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    GOŚĆ_gość

    18.01.2012, 10:40

    basen

    w akwaparku teź przed wejściem na basen trzeba się umyć pod prusznicem ale nie widziałam aby ktoś się mył nago,nalezy wejść w stroju,co za wymysł że nago z wszystkimi chyba że osobno to zgoda,dzieci się wstydzą razem pod prysznicem,nie dziwię się.

    Cytuj
    IP: 77.114.xx2.xx7 
  • sebcio_gość

    18.01.2012, 01:24

    bzdura

    dziwna ta wypowiedz dyrektora Tczewskiego Centrum Sportu i Rekreacji mieszkam w Niemczech i jakoś się nigdy nie spod-kalem żeby kobiety i mężczyźni brali razem prysznic toś to chore ta cala akcja mydełko naprawdę śmierdzi pedofilia i nie dziwie się rodzicom bo w końcu to ich dzieci a chyba żaden rodzic by nie chciał żeby jego dziecko pod prysznicem było nagę i przez przypadek ktoś by go nagrał i zamieścił w internecie niech dyrektor centrum sportu i rekreacji pomyśli jakie mogą być tego konsekwencje

    Odpowiedz
    IP: 88.76.xx1.xx7 
  • rybka_gość

    18.01.2012, 09:11

    To spływaj do Niemczech...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx0 

    _gość

    18.01.2012, 11:12

    sebcio jak nie chcesz zeby Twoje dziecko myło sie nago przed wejsciem na basen to niech sobie pływa w wannie...no nie czaje takiej głupoty...idziesz na basen to musisz liczyc sie z tym ze trzeba sie umyc i stosowac do warunków korzystania z pływalni a jak sie cos nie podoba to nie chodz tam...wiec to raczej Ty pomysl nad konsekwencjami swojego postepowania a nie pitol ze dyrektor ma to robic bo on ma dbac o ogól klientów a nie o Twojego brudnego dzieciaka zeby go czasem ktos nie chciał go nagrac pod prysznicem...mam nadzieje ze Twoje dziecko o ile je posiadasz złapie jakiegos syfa przez innego dzieciaka który sie nie umył...pie****ny kraj brudasów i smierdzieli!!!!!!!!!!!!

    Cytuj
    IP: 83.7.xx8.xx4 
  • po za ojczyzna_gość

    18.01.2012, 01:36

    .

    W innych krajach nagi prysznic przed wejsciem na basen jest obowiazkowy dla kazdego i jest to postrzegane jako norma.

    Odpowiedz
    IP: 194.144.xx6.xx7 
  • OSOBNO-NIE RAZEM_gość

    18.01.2012, 04:03

    NAGI ROZUM DYREKTORA W NEMCZECH PRYSZNICE

    Osobno panie ,dziedzi ,faceci pedalstwo jest zabronine i ranienie sfery prywatnej.Co innego jest wychowanie seksualne a inna sprawa edukacja higieny.Pan dyrektor ma w oczach chyba filmik z czsu komuny ,,HELGA" .Tu potrzeba edukacji-kultury a nie esperymenty .Nikt nie zmusi do prysznica na golasa a brudne gacie okazyjnie wyprane.

    Odpowiedz
    IP: 87.167.xx4.xx7 
  • m_gość

    18.01.2012, 06:29

    Zacofanie !!!

    Nie rozumiem pretensji i oskarżeń rodziców !!! A kto niby ma molestować te dzieci ?? Chyba one same siebie bo nikt obcy pod te prysznice nie wchodzi a dzieci pilnują nauczyciele. Ciekawe czy w domu też rodzice każą myć się dzieciom w ubraniach? Zacofanie ludzi w naszym kraju jednak jest BAAARDZO duże jak widać i jeszcze długo nic się nie zmieni !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx1 
  • niepełnosprawna_gość

    18.01.2012, 13:12

    to spróbuj wyruszyć na basen

    będąc niepełnosprawną (kilkanaście zabiegów na stopy) i postaraj się przełamać żeby móc nie starać się patrzeć na wzrok wydawałoby się ludzi cywilizowanych. Skutecznie mnie zniechęciła wizyta kiedy miałam ok. 14 lat, teraz gdy mam ponad 20 nigdy już nie pojawiłam się w podobnych kompleksach. Polskie gówno i zacofanie.

    Cytuj
    IP: 82.139.xx0.xx6 
  • adfg_gość

    18.01.2012, 06:30

    chore

    Teraz napiszę jak normalny, narzekający na wszystko polak: kąpanie się nago przed basenem jest odrażające. Nie mam zamiaru tego robić, by ktoś się gapił na moje prącie. To jest po prostu chore.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx9 
  • Ziutek Ciągutek_gość

    18.01.2012, 11:14

    cos mi sie wydaje ze tam nie ma na co patrzec i poprostu sie brudasie tak oburzasz...

    Cytuj
    IP: 83.7.xx8.xx4 

    adfg_gość

    18.01.2012, 14:02

    re: ziutek ciągutek

    Może ty jesteś brudasem. Ja biorę prysznic codziennie i dbam o siebie. Aczkolwiek nie mam zamiaru obnażać się publicznie na basenie. Ot.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx9 

    pierre.dzoncy

    19.01.2012, 00:28

    Trudno, każdy ma jakieś kompleksy - ale nie martw się, pod prysznicem żaden normalny facet nie będzie gapił się na nie swój interes...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Mydło wszystko myje..._gość

    18.01.2012, 07:41

    Co za zabobony!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx0 
  • Tczewianin_gość

    18.01.2012, 07:44

    no tak

    ale w innych krajach prysznice są za parawanami, a tu nie Żemajtis jakby miał nieco oleju w głowie i chęci do działania już dawno by na to wpadł, no ale po co...

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • loki55_gość

    18.01.2012, 08:11

    TYLKO OSOBY NIE ŚWIADOME ŻE NOSZĄ NA SOBIE ZARAZKI UWAŻAJĄ ŻE NIE TRZEBA MYĆ SIĘ PRZED WEJŚCIEM DO BASENU .ZAINSTALOWAĆ PRZEJŚCIE Z WYKRYWACZEM ZARAZKÓW PRZED WEJŚCIEM DO WODY .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • pierre.dzoncy

    19.01.2012, 00:30

    Coś jak bramka na lotnisku albo przy kasie markecie... tyle że pikałaby przy co drugiej osobie, a po tygodniu już by wyłączyli żeby nie denerwowała ciągłym hałasem.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • ..._gość

    18.01.2012, 08:24

    Po pierwsze, nie ma czegoś takiego jak ZARAZKI!! Są wirusy, bakterie, grzyby itp.!!

    Odpowiedz
    IP: 213.192.xx8.xx0 
  • karolina_gość

    18.01.2012, 10:03

    Prawo a zalecenia

    Od lat jest basen i nie było takich zaleceń, nie chciałabym aby moje dziecko myło się nago, czy przy dziewczynkach czy przy chłopcach, czy dorosłych. Ostatnio dawano przykład, ze postawione było dziecko nago w przedszkolu, bo nabroiło. I efekty takiego postępowania odbijają się na psychice dziecka. Więc jeśli nie będzie chciało rozebrać się nago przed basenem, to też może odbić się na tym że nie będzie chciał chodzić i zamknie się w sobie. Pamiętajmy że każde dziecko jest inne. Nie widzę jednak nic w tym złego aby dzieci kąpały się pod prysznicem i myły w strojach kąpielowych. Brud na pewno zejdzie, zresztą na pewno nikt brudnego dziecka nie wysyła na basen...

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx6 
  • andromeda_gość

    18.01.2012, 10:51

    nikt sie nie każe rozbierać! wystarczy dbać o higienę. myślisz, że ludzie nie wysyłają brudnych dzieci na basen? są rodziny w których wszyscy ich członkowie myją się raz na tydzień...

    Cytuj
    IP: 164.127.xx9.xx2 

    mieczyslaw

    18.01.2012, 11:04

    Do "karolina_gość"

    Wyłącz już ten telewizor. Biedne dziecko, jeśli będzie musiało się wykąpać przed basenem, to pozostanie mu taka zadra psychiczna, że nie wiadomo czy się kiedyś po tym pozbiera - co za zacofanie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    asd_gość

    18.01.2012, 15:51

    bo kąpiel raz w tygodniu to standard

    chyba że pracujesz w kopalni

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • Justyna89_gość

    18.01.2012, 10:34

    Pan Dyrektor trochę się myli jeśli chodzi o te prysznice kooedukacyjne w Niemczech. W wakacje z racji tego, że tam przebywałam przez miesiąc co 2 dni byłam na basenie w Niemczech i prysznice były osobno dla kobiet i mężczyzn. Nie ma tam jednak problemu z myciem nago!! Każda kobieta (nie wiem jak z mężczyznami, bo nie wchodziłam:P) myje się nago bez parawanów! btw... jak byłam mała bardzo często chodziłam na basen w Tczewie razem z klasą i też na zajęcia korekcyjne... wtedy też nie było problemu z tym żebyśmy kąpały się przed i po nago...Paranoja, minęło zaledwie 15 lat a tu takie cyrki. Apel do rodziców! - Ogarnijcie się i zacznijcie w końcu sami logicznie myśleć, tv serio robi Wam wodę z mózgu, a dzieci powinny dbać o swoją higienę. Mam nadzieję, że ockniecie się zanim Wasza pociecha przyniesie do domu jakiegoś grzybka na stópce albo innej części ciała. Serdecznie pozdrawiam :)

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx1 
  • andromeda_gość

    18.01.2012, 10:48

    Nikt nikogo nie zmusza do tego żeby się myć nago. To jest zalecenie. Polacy zawsze znajdą dziurę w całym. Najwięcej narzekają Ci co się w ogóle nie myją przed wejściem na basen. Na złodzieju czapka gore! Gdyby wszyscy sie myli nawet w gaciach i strojach, ale dokładnie nie byłoby sprawy, ale w Polsce przepisy są po to żeby je łamać! W Polsce za wszystko powinny byc wysokie mandaty od kary za niesprzątanie śniegu pod posesją aż po nie mycię sie na basenie! Cwaniactwo w społeczeństwie na wysokim poziomie i brak kultury, ale co się dziwić jak na szczytach władzy bandyterka i wolna amerykanka.

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx9.xx2 
  • normalny użytkownik basenów..._gość

    18.01.2012, 10:54

    Polska mentalność (...głupota...)...

    1) Na całym cywilizowanym świecie normalni ludzie biorą przed basenem prysznic nago. Polacy mają z tym dziwny problem... Każdy myślący człowiek wie, że tylko prysznic nago naprawdę umyje ciało... 2) żaden normalny człowiek nie powinien czuć wstydu nago wobec innego człowieka tej samej płci. Jeśli tak jest, niestety, coś jest nie tak z jego psychiką 3)każdy normalny człowiek na sama myśl, iż pływa w resztkach moczu innych osób, które nie wzięły lub niedokładnie wzięły prysznic dostaję gęsiej skórki... 4) prysznic nago to nie wymysł pojedynczej pływalni i nic nowego. Przepis ten istnieje od lat na wszystkich basenach i zawsze byli tacy, którzy go nie respektowali...(i będą...) 5) jeżeli dziecko wstydzi się prysznica z kolegami, to , niestety, ma problem. Rodzic od małego powinien oswajać dziecko z tematem nagości. Polacy rzadko to robią i stąd te problemy... 6) Niestety, jeśli ktoś nie przestrzega regulaminu, nie może z danego obiektu korzystać. I tyle... 7) właśnie ten fakt sprawia, iż częściej jeżdżę na basen do większych miast. Zauważyłem, że wielkość miasta jest proporcjonalna do ilości ludzi biorących prysznic i dbających o higienę (małe miasto, większe wciąż zacofanie...) Miłego pływania! ( w czystej wodzie...) :)

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx6 
  • koko_gość

    18.01.2012, 11:03

    Są takie straszydła co się boją mydła!!!

    Nie czujecie jak capią niektóre dzieciaki?????

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx5 
  • u mojej 5 letniej córki_gość

    19.01.2012, 11:43

    u mojej 5 letniej córki w klasie jest taka patologia ,że na oko widać ,ze to brudne i nie oprane.A pel do hurtowni chemicznych-jeśli macie mydelka i proszki do prania (tzw gratisy) to porozwozcie do szkól podstawowych dla dzieci,bo nie które to naprawdę śmierdzą.

    Cytuj
    IP: 77.113.xx9.xx0 
  • Ziutek Ciągutek_gość

    18.01.2012, 11:15

    przeraża mnie głupota i buractwo co niektórych komentujących...

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx8.xx4 
  • www_gość

    18.01.2012, 11:30

    pan dyrektor powinien być trochę psychologiem i wiedzieć że dzieci mogą się krępować , szczególnie gdy zaczyna sie okres dojrzewania , a po drugie dzieci są okrutne potrafią szydzić , kpić z kolegów a taka golizna pod prysznicem to dla nich nie lada gratka. W dobie komórek ławo można nakręcić filmik i puścić do sieci. Ciekawe kto wtedy za to by odpowiadał?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx5 
  • s_gość

    18.01.2012, 23:40

    w

    dokladnie!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • andzia_gość

    18.01.2012, 11:32

    jestem z tobą!!!! KAROLINA

    Brawo Karolina .Jestem z toba!!! Mam córkę 11letnią i też napewno bym nie chciała aby ktoś ją widział nago pod prysznicem przed wejściem na basen!!! Na samą myśl mnie ciarki przechodzą .PRYSZNIC owszem za parawanem ,A obok na jakimś krzesełku strój kąpielowy ,żeby się za tym parawanem zaraz ubrać w strój. A TY MIECIU CHYBA NIE MASZ DZIECI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx5 
  • zuzaro42_gość

    18.01.2012, 11:58

    MYDEŁKO - to jest to!!!

    NIe ma brudnych dzieci???? Nie wysyła się brudnych dzieci na basen!!! Oby tak było!!! ALE NIE JEST! W każdej klasie szkoły podstawowej można znaleźć takie, któremu brud wycieka z ucha, cuchnie moczem, potem, zapachem papierosów wypalanych paczkami w domku rodzinnym, pomijając problem wszawicy! W jednej z tczewskich szkół takich z chodzącymi weszkami było sześcioro w jednej klasie!!!! Nie był to incydent jednorazowy, a codzienność całoroczna! Witaj XXI wieku, a higiena - średniowieczna! NIe dajmy się zwariować! Dzieci powinny myć się pod prysznicem, bo to warunkuje zdrowie pozostałych wchodzących do wody! Moje dziecko kapie się codziennie w wannie, chodzi dwa razy w tygodniu na basen i każdorazowo myje się nago pod prysznicem - podobnie jak rówieśnicy! Nie zauważam, by coś niedobrego działo się z jego psychiką!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx3 
  • mydlerko_gość

    18.01.2012, 12:11

    i dobrze

    o higene trzeba dbac ile brudasów przychodzi na basen i potem ludzie muszą się w tym kompać a co w tym krępujacego zeby myc się nago mi to nie przeszkadza a nawet z chęcia był bym za prysznicem kointegracyjnym zeby dziewczyn sie puzniej nie wstydziły rozbierac

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx3 
  • andromeda_gość

    18.01.2012, 12:28

    Czy Wy ludzie nie widzicie, że podstawowym problemem tutaj nie jest kwestia tego czy nago czy w stroju czy w gaciach, ale żeby w ogóle się myć dokładnie przed wejściem na basen? Nikt nikogo nie zmusza do rozbierania. To jest zalecenie. Jak nie chcesz to sie nie rozbieraj, ale wsadz reke w gacie i umyj d.pe za przeproszeniem jak nie rozumiesz i czujesz sie dyskryminowanym przez przepisy/zalecenia higieniczne! Wtórny analfabetyzm...

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx4.xx3 
  • ptasznik_gość

    18.01.2012, 12:44

    jak przestępca

    jak byłm mała to latemn podwórko leciało sie z kocykiem,pajdą chleba i w samych gaciach i nikt nikogo nie molestował,i nikt z rodziców przez lornetke nie wyszukiwał (podejrzanych zchowań) w wieku 6,7,8 lat na plaży latało się nago i jakos nikt się tym nie przejmował,w jednej wannie na koloniach kąpało się 3 lub 4 dzieci jednoczesnie ,pilnował nauczyciel i nikt nikogo nie gwałcił,to co sie teraz dzieje to paranoja,ostatnio pani w przedszkolu mojego syn pytała(profilaktycznie) jak sie dzieci myj w swoich domach,kiedy mój syn powiedział ze kąpie go mama a czasem tata bo sam nie umie dobrze umyc siusiaka to miałam nalot pani z opieki i policje bo stwierdzili ze absolutnie,kategorycznie mój mąż nie ma prawa dotykac gołą ręk siusika swojego własnego syna,a czemu?? bo to podpada pod molestowanie!!!!wolno mu myc dziecko tylko w gumowych rękawiczkach!!!!!!!!idiotyzm,paranoja,debilizm,polska..............

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx9 
  • gość_gość

    18.01.2012, 13:25

    mozna się uśmiać

    To jest dobre!!! <PTASZNIK>!!!!!!! .Czasami chodzę na noc do pracy na 18tą.Mój mąż też czasami umyje syna w wannie.Nie widzę w tym nic złego!!!!!!!!Bo trzy letnie dziecko chyba samo sie nie umyje!!!!!!!!!!!!! No ,ale teraz po wypowiedzi PTASZNIKA bede musiała kąpać dziecko o 16tej.(Bo moge mieć nalot opieki lub policji). MASAKRA.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx3.xx8 
  • a_gość

    18.01.2012, 19:17

    To chore. Dzieciak się nie domyje i w przedszkolu drapie sie między nogami bo go swędzi. Wtedy pretęsje że dziecko nie domyte. Ale jak człowiek chce dobrze i pomorze dziecku to naślą policje.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • rodzic_jak inni_gość

    18.01.2012, 14:05

    Higiena na co komu to ???

    Niestety wydaje się, że część ludzi myśli tak idzie na basen to tam się wymoczy przecież tylu ludzi kompie się w jeziorach, a co jest w tamtej wodzie to nikt nie pyta. Niestety nie w tym tkwi problem. W basenie jest sporo wody ale niestety jest to zbiornik całkowicie zamknięty i nie występują w nim bakterie rozkładające i odżywiające się rożnego rodzaju nieczystościami. Wracając do tematu samego kompania się nago przed wejściem do basenu, nie widzę innej możliwości zapewnienia higieny jak przestrzeganie przepisów dotyczących mycia się przed kąpielą w basenie, A obawy o filmowanie telefonem pod prysznicem to już chyba szczyt idiotyzmu. Może jeszcze niech ktoś zaproponuje osobne przebieralnie dla dzieci bo jak nie pod prysznicem to po kąpieli też trzeba się przebrać w suchą bieliznę. Ludzie przestańcie świrować bo niedługo będziecie widzieć pedofila czy zboczeńca w każdym człowieku i byle spojrzenie czy dotkniecie weżniecie za molestowanie.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx7.xx3 
  • kasik_gość

    18.01.2012, 14:26

    do karoliny

    Droga karolino, otóż zalecenie aby myć się nago przed kapielą w basenie jest od lat. Nie jest to żadna nowość! Ja na tczewski basen chodzę od 20 lat i odkąd pamiętam na ścianie regularnie widziałam dużą tablicę z napisem: "Umyj nago całe ciało pod prysznicem". Ta tablica jest tam do dziś. Może nowsza i ładniejsza, ale znaczenie ma to samo. Jakoś przez te 20 lat (choć początkowo też byłam małoletnim użytkownikiem basenu) nie przyszło mi do głowy, abym mogła umyć się tam inaczej niż nago. Urazu na psychice z tego powodu nie mam, za to mam wstręt jak widzę ludzi, którzy idą na halę basenową zaledwie zmoczywszy strój. A zapachy jak się wchodzi przed pływaniem do szatni nie zawsze przypominają fiołki:-/ Więc uwierz mi nie wszyscy się myją przed basenem w domu. Powiem więcej dla niektórych osób basen jest jedyną okazją , aby się umyć. Szkoda, że robią to niedokładnie.

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx5.xx6 
  • rodzic_jak inni_gość

    18.01.2012, 14:33

    jest alternatywa :-)

    Jak ktoś ma problem z myciem się przed skorzystaniem z baseny to proponuję niech z całą rodziną zażywa kąpieli w takich miejscach jak to,pozdrawiam http://www.google.pl/imgres?q=brudna+woda&hl=pl&sa=X&rlz=1B3GGHP_plPL432PL432&biw=1280&bih =841&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=3WSs3CaO7YS7sM:&imgrefurl=http://rzeka.org/2011/09/brudna-w oda-z-oczyszczalni-orzegow/&docid=EXpgBnQVJdshsM&imgurl=http://rzeka.org/wp-content/upload s/2011/09/lgim0127.jpg&w=800&h=652&ei=UcgWT-6gFtKPsAb72-la&zoom=1&iact=hc&vpx=364&vpy=231& dur=5318&hovh=203&hovw=249&tx=174&ty=145&sig=105443597076852869880&page=7&tbnh=146&tbnw=18 9&start=169&ndsp=25&ved=1t:429,r:16,s:169

    Odpowiedz
    IP: 178.182.xx1.xx0 
  • _gość

    18.01.2012, 14:52

    co wy gadacie... dzieciaki spiesza się na basen dlatego się nie myją jak już. Tam są wyścigi kto pierwszy w wodzie dlatego tak jest, wodę odkręcają tylko na chwile przed wejściem na pływalnie, opłuczą tylko czepek wodą i gaz gaz gaz do wody, w przebieralni też jest gaz gaz gaz bo 45 minut szybko mija, a kąpią się dopiero po tym całym przesiąknięciu chlorem i grzeją się ciepła wodą pod prysznicem bo w basenie zimna. Powiedzieć, że chodzą nie myte to błąd :) Skąd to wiem ? stare dobre czasy :D

    Odpowiedz
    IP: 178.56.xx7.xx2 
  • Vanitas_gość

    18.01.2012, 22:59

    Hahaha klasyka :P

    Cytuj
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • gość_gość

    18.01.2012, 16:17

    fara....

    Nieuzasadniane fobie związane z przynależnością do Fary

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx5.xx7 
  • marcinL_gość

    18.01.2012, 16:38

    trudna sprawy

    niedosc ze 95% naszego spoleczenstwa jest prosta i zacofana, to na dodatek nauczyli sie od TVN-u rozkrecac koperkowe afery. wstyd

    Odpowiedz
    IP: 82.3.xx2.xx3 
  • _gość

    18.01.2012, 17:41

    Czy trochę nie przeginają takim gadaniem o molestowanie bo każą się myć dbać o czystość. Chyba lepiej jak każdy by dbał o higienę i wiedział ze po korzystaniu z basenu nie nabawi się jakiegoś syfa. Ludzie bądźmy normalni a nie jakieś skojarzenia zaraz. A po drugie to w domu się nie myją.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • xyz_gość

    18.01.2012, 18:07

    Jak to powiedziała pewna trzylatka: "Lubisz wodę? To się umyj!" :-) Problem w tym, że zarówno przez szatnie, jak i przez pomieszczenie z prysznicami przechodzą czasem osoby upoważnione aczkolwiek niezbyt chętnie widziane, typu panowie konserwatorzy, panie sprzątaczki, panowie z Sanepidu, ratownicy... Nie każdy jest ekshibicjonistą.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • ._gość

    18.01.2012, 18:11

    ,

    DZIECI, MŁODZIEŻ ŚMIERDZĄ BRUDEM, PAPIEROCHAMI WYPALANYMI PRZEZ SIEBIE ALBO RODZICÓW, NIE ZMIENIAJĄ GACI, SKARPET, ZRESZTĄ RODZICE WYGLĄDAJA TAK SAMO...TŁUSTE WŁOSY, NIEDOMYTE ŁAPY, TANI PAPIEROCH, ZIEMISTA CERA, CZARNE ZĘBY... JEDEN Z UCZNIÓW W KLASIE POWIEDZIAŁ: ,,DAŁABY MI MATKA CODZIENNIE SKARPETY ZMIENIAĆ". OSZCZĘDZAJĄ WODĘ, MYDŁO, PROSZEK DO PRANIA. PORAŻKA ŻEROMSKI I INNI PISARZE XIX WIEKU SWOJA TWÓRCZOŚĆ B Y ROZWINĘLI....CHOŁOTA Z ZIEMIANEK BRUDNE BACHORY PRZYPROWADZA NA BASEN, ABY SIĘ UMYŁY...

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx0 
  • gość_gość

    18.01.2012, 19:47

    niekompetentny

    ten dyrektor to nieporozumienie,,Nie jesteśmy w stanie sprawdzić każdego dziecka, a może np. przenieść jakieś zarazki. Po każdej klasie przeprowadzamy dezynfekcję, ale nie jesteśmy w stanie robić tego po każdej osobie" ta wypowiedz obnaza niekompetencje i brak pomysłu na zarządzanie basenem. basen ma być bezpieczny i zarządzany tak zeby osoby korzystające z niego czuły się bezpieczne a do tego nie potrzebne jest rozbieranie nieletnich ale wprowadzanie szeregu procedur, które dadzą porządany skutek. Jezeli żemajtis zauważył że dzieci nie noszą mydła to niech poprostu zarządzi zainstalowanie mydelniczek i mydło już będzie.Jezeli wchodzą do wody bez prysznica to gdzie osoba ktor tego powinna dopilnować itd. może za mało czasu poświęca pan pracy w tej jednosce 8 godz na tyłku w pracy i gwarantuje ze coś mondrzejszego niż striptiz wymyślisz .

    Odpowiedz
    IP: 31.62.xx9.xx3 
  • 13latka_gość

    18.01.2012, 19:59

    ja tez chodziłam na basen i prysznic zawsze brałam w stroju kapielowym ,bo nigdy nie wiadomo było kto tam wejdzie.nieraz wszedl tamta droga nauczyciel plywania by cos przekazac,bylo to dosc krepujace.moze i jestem nienormalna ale ja jakos wstydze sie publicznie kazdemu pokazac swoje cycki i dupe ;/ oczywiscie po basenie sie oplukuje ale jak przyjde do domu biore kapiel ponownie ,bo jest to dla mnie niechigieniczne brac kapiel na basenie . ps.tak jestem dziwna dla co poniektorych ale na golizne jakos nie mam ochoty!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx7 
  • _gość

    18.01.2012, 21:00

    KIO

    ŻEMAJTIS JAK CHCE NIECH SWÓJ STARY TYŁEK MYJE BEZ GACI ALE NIECH NIE ZMUSZA DO TEGO DZIECI PRZEZ JEGO DURNE POMYSŁY DZIECI BĘDĄ MIAŁY WSTRĘT DO BASENU

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • _gość

    18.01.2012, 21:02

    chore

    to jest chore czy ten facet nie zna się na psychologi dzieci po takim czymś dziecko będzie miało traumę

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • mieszkanka_gość

    18.01.2012, 23:58

    Chorzy to wy wszyscy jesteście.Zamiast dzieci wychowywać i tłumaczyć dlaczego należy myć się dokładnie przed wejściem do basenu/ bo nie wszyscy to robią codziennie w domu/ i nauczać prawidłowych nawyków i higieny to robicie problem tam gdzie go nie ma.Brudasy niech siedzą w domu!

    Cytuj
    IP: 83.11.xx8.xxx 

    Pjord Knudsen

    19.01.2012, 00:22

    Po umyciu się pod prysznicem na golasa?

    Dzieci nie wstydzą się myć nago. Wiem to. Nie wiem natomiast jak miłościwie panujący pan dyrektor chciałby egzekwować mycie nago pod prysznicem przed wejściem na basen. Jakieś pomysły? Myślę też, że większym problemem jest szczanie do basenu, a nie wchodzenie doń brudnych dzieci. Poza tym dwa ostatnie zdania tego artykułu wskazują, że to bicie piany. Gdyby normy zostały przekroczone - basen zostałby zamknięty.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    18.01.2012, 21:03

    pan i władca na basenie -żałosny pomysł

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • janek_gość

    18.01.2012, 23:38

    zboczone preferencje chyba

    ten kto wymyslil to na bank ma sklonnosci pedofilskie fuj obrzydliwe nawet jak ten pomysl nie przejdzie nie puscilbym gdybym mial dzieciaka napewno,co za pomysl!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • Maly dzbanek_gość

    18.01.2012, 23:47

    Wez szczote zemijtasek i rowy myj

    haha dobre !!!!!!!! dokaldnie sam chyba cos od siebie czuje i innym narzuca! niedlugo dosroslych bedzie kontrolowal czy sie nago myje ,Uwaga syszalem e ma bedzia mial szczote i dupsko bedzie szorowal po kolei klientom basenu hahhaha

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • /_gość

    19.01.2012, 00:15

    /

    PAN ŻEMAJTIS JEST ŚWIETNYM SPORTOWCEM, JEŹDZI PO ŚWIECIE, NIE JEDNO WIDZIAŁ. PRAWDA JEST TAKA, ŻE PROSTACTWO FAKTYCZNIE OGLĄDA WELLMANKĘ I JEJ WIELKIEGO KOLESIA , WĘSZĄCYCH WSZĘDZIE AFERY, NAGŁAŚNIAJĄCE TO I OWO. NIESTETY, POLACY W WIĘKSZOŚCI TO BRUDASY. TRAUMĘ TO MAJĄ NAUCZYCIELE, OGLĄDAJĄC ZESZYT WASZEGO DZIECIAKA, CUCHNĄCEGO BRUDEM NA KILOMETR. POWINNI MIEC DODATEK ZA SZKODLIWOŚĆ PRZEBYWANIA W ŚRODOWISKU WASZYCH ,,POCIECH".

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx0 
  • pierre.dzoncy

    19.01.2012, 00:47

    Przydałby się jakiś system, który nie pozwoliłby wejść na pływalnię bez uprzedniego prysznica - np. wejście jedynie przez zamykaną kabinę, która nie pozwoli przejść na pływalnię bez np minimum 30 sekund puszczania wody - po tym czasie otwiera się i można iść. Jednocześnie rozwiązałoby to problem ze skrępowaniem wstydliwych osób, które uważają że wszyscy inni będą się właśnie im przyglądać, a i zadbałoby o higienę, bo jest o co dbać. Na powrocie już można by było ominąć prysznic - jak ktoś chce śmierdzieć chlorem to droga wolna. Na pewno taki system kilku kabin wymagałby pewnych inwestycji, ale korzyści byłyby z każdej strony. Za wykorzystanie mojego pomysłu proszę o darmowy karnet na basen :)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    19.01.2012, 07:41

    kol

    niech żemajtis zatrudni wąchacza i nurków co będą strzec czy ktoś nie sika

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • Wqr**_gość

    19.01.2012, 13:23

    Zakaz

    ZAKAZAĆ WSTĘPU WSZYSTKIM KTÓRZY MAJĄ PROBLEMY Z DOSTOSOWANIEM SIĘ DO ZALECEŃ HIGIENICZNYCH !!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.252.xx3.xx5 
  • _gość

    19.01.2012, 16:40

    Zawsze się myliśmy nago, jak trenowałam pływanie i nikt na nikogo nie przyszedł popatrzeć, ani nikt nikogo nie molestował, co niektórym we łbach się poprzewracało, wieje kretynizmem, co za naród, żenada

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx7.xx4 
  • sssss_gość

    19.01.2012, 19:13

    ddd

    hah sople bedzie z dupsk klientom odrywac haha

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx7.xx7 
  • jhajjq_gość

    19.01.2012, 19:15

    uwaga

    zawolamy UWAGE TVN jak to wejdzie i koniec

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx7.xx7 
  • molo_gość

    19.01.2012, 19:47

    czysty basen

    Kiedys jako dziecko i nastolatka chodziłam na basen na Konwiktorskiej i na Rozbrat i było obowiązkiem mycie sie przed wejsciem na basen.Co w tym dziwnego ze pod prysznicem myjemy sie nago.

    Odpowiedz
    IP: 89.68.xx9.xx9 
  • _gość

    19.01.2012, 19:52

    "mydełko"

    Popieram akcję,wiele lat korzystałam z pływalni i widziałam brudasów,młode dziewczyny ,którym majtki stały na ławce a nie leżały,jedynym środkiem jakie używały były perfumy.My rozumiejące co to higiena korzystałyśmy z prysznica nago bo trudno być się ubranym.Mało kto myje się przed wejściem do basenu to widać również w sanatoriach,

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • _gość

    19.01.2012, 19:53

    parawan ;)

    ...myślę,że każdy ma prawo do intymności i nie można go zmuszać do obnażania się przy wszystkich-chyba,że ktoś ma skłonności ekshibicjonistyczne .Dlatego według mnie wystarczałyby albo prysznice z parawanem albo zamykane. Mycie tak, lecz z poszanowaniem cudzych uczuć! Odnoszenie się do przykładów zza granicy to nieporozumienie.To jak z plażą.Ktoś lubi naturyzm to jedzie do Chałup..Mówienie, że trzeba od małego przyzwyczajać do nagości to jakieś pseudopsychologiczne działanie na rodziców w stylu-nie rozbierasz się do naga, to nie jesteś nowoczesny.Może P.Dyrektor zacznie od siebie i zacznie oblucje nago przy obcych ludziach???.Nikt kto ma dziecko nie chciałby żeby w trakcie czynności higienicznych biegał ktoś obcy po szatni. Nieraz tak było,że chłopcy czy mężczyźni przypadkiem "zabłądzili" do damskiej przebieralni...

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx5 
  • Gość_gość

    19.01.2012, 20:11

    Zmuszać

    Nikt nikogo nie ZMUSZA do korzystania z basenu. Nie musisz z niego korzystać! Jednak jak się na to decydujesz to absolutnie podstawowe zasady higieny wymagają, żeby przed wejściem do baseny się umyć. Najwidoczniej sporą część z was takie zasady przerażają. W sumie nie dziwota ... Tczew...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • marszałek województwa_gość

    19.01.2012, 20:37

    Wprowadzam prace melioracyjne

    I zapowiadam MELIORACJE ROWÓW W PIERWSZYM KWARTALE 2012 (BUHAHAHA)

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • hahhaha_gość

    20.01.2012, 13:02

    poleglam

    nie moge wytrzymac ze smiechu jak to wszystko czytam . Jak ktos chce to niech sie tam myje przed wejsciem do wody nago czy w stroju to juz jego decyzja . Plywalam na tym basenie przez 7 lat codziennie po dwa razy i co jakos jeszcze zyje i nie wyczulam tam zadnych zarazkow .. a ta akcja z tym mydelkiem to juz wgl mnie rozwalila .. znam wszystkich ratownikow i trenerow plywania i nie podejrzewala bym niekogo o cos takiego .. ci wszyscy rodzice po prstu nie wiedza chyba co robic z czasem i wymyslaja takie glupoty .. too moje zdanie . POZDRO .

    Odpowiedz
    IP: 195.194.xx8.xx0 
  • ~ mieszkanka_gość basen_gość

    21.01.2012, 15:33

    Pan Ż.

    Kto cię wychował ? - Godzilla

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • Begii_gość

    23.01.2013, 10:58

    Sprawa jest prosta, na basenie jest regulamin w którym nakazuje się umyć całe ciało nago. Akceptujesz regulamin = wchodzisz, nie akceptujesz = wychodzisz Jeśli ktoś tak bardzo się wstydzi (wina wychowania) to musi zrezygnować z basenu lub własny sobie wybudować. Mnie też tak wychowano że trzeba się wstydzić nagości, ale w Niemczech się tego oduczyłem i teraz nie ma problemu. Od wstydu nikt chory nie będzie a od tego syfu w wodzie tak. Więcej bakterii w wodzie to też konieczność większej dawki chloru. Poczytajcie sobie jaki to dobry środek i jak bardzo szkodzi :/

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx4.xx8 
  • Fafik3_gość

    13.03.2013, 12:48

    Terrorowi brudasów trzeba powiedzieć stanowcze nie

    Nakaz brania prysznica nago to podstawa do kąpieli w basenie publicznym. I nie ma wyproś, wymówek: gadania o moralności, zboczeniach molestowaniach. Rolą rodziców jest właściwe wychowanie seksualne dzieci i nauka zachowań (tak samo jak to, że nie należy smarkać komuś do zupy). Wspólny nagi prysznic osób tej samej płci , niezależnie od wieku jest zwyczajną normą higieniczną w obecnych czasach. I dzieci to powinny wiedzieć i być na to przygotowane i traktować normalnie jak powietrze. Jeżeli rodzic ma inny pogląd na obowiązujące normy to niestety dziecko nie może brać udziału w zajęciach na basenie. Ale najbardziej wkurza mnie terror głupoli mających "wyższe racje" i narzucający swoje chore urojenia innym. Co ostatecznie doprowadza do tego, że już nikt nie będzie mył swojej brudnej d... przed wejściem do basenu. Fuuuuj. Panie Dyrektorze miej Pan jaja i odeślij ich na drzewo. Mają się myć porządnie mydłem na golasa i koniec. Do właściwego zachowania Państwo zmusza mandatami i sankcjami. Należy ZMUSIĆ brudasów do właściwych zachowań czy im się to podoba czy nie i jak głośno będą kwiczeć. A tak naprawdę to z higieną Polaków jest coraz gorzej - jeszcze trochę indoktrynacji wiadomych źródeł i dzieci będą się w domach myć w ubraniach z zamkniętymi oczami. Taliban ? . A gdzie w tym wszystkim zdrowie - przecież chodzi się na basen dla zdrowia?

    Odpowiedz
    IP: 178.215.xx7.xx8 
  • MM_gość

    26.01.2019, 19:46

    Higiena na basenie

    Niestety w Polsce jeszcze nie jest tak jak na zachodzie gdzie nagość nie jest czymś niezwykłym. Rozumiem również zaniepokojenie rodziców, wszak to są ich skarby i za wszelką cenę chcą ich chronić. Edukacja w ramach prawidłowej higieny - jak najbardziej. Nie wiem jak można umyć dokładnie ciało przez ubranie i w tym jest problem. Mówimy o dzieciach a dorośli nie potrafią poprawnie się zachować pod prysznicem... to jak dużo będzie podanej chemii do wody, to czy będzie bardziej lub mniej śmierdziało chlorem zależy od nas. Pytanie - czy wolelibyśmy żeby dzieci kąpały się w czystej wodzie czy może w trochę brudniejszej z narażeniem dróg oddechowych na działanie chloramin, chemii na skórę itd można wymieniać i wymieniać... tnij.tcz.pl/?u=21d3e7 Myć na pewno się trzeba, sprawa jest delikatna bo tu jeszcze chodzi o dzieci. Tczewski basen ma rację, trzeba edukować. Zarówno i dzieci jak i rodziców.

    Odpowiedz
    IP: 89.73.xx7.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.