Szybsze podróże i komfortowe, bardziej dostępne perony to cele planowanej modernizacji linii Tczew - Czersk oraz Szlachta - Bąk. Elektryfikacja linii zapewni nowe możliwości dla kolei w regionie. Nowe przystanki Tczew Suchostrzygi i Szlachta Zachód zwiększą dostęp do kolei. Czas podróży z Czerska do Tczewa skróci się nawet o około 25 minut. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji około 100 km linii. Koszt dokumentacji to ponad 18 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dzisiaj umowę na wykonanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn. "Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew - Czersk" w ramach projektu "Prace przygotowawcze dla wybranych projektów w sieci TEN-T".
Inwestycja obejmie modernizację linii z Tczewa do Czerska (nr 203), ze stacji Szlachta przez Czersk do stacji Bąk (nr 215) oraz odbudowę niewykorzystywanej obecnie linii z Lipowy Tucholskiej do Szlachty Zachód (nr 744). Planuje się także budowę dwóch łącznic między linią kolejową nr 203 a linią kolejową nr 201 (Łąg Południowy - Czarna Woda oraz Szałamaje - Łąg) z Nowej Wsi Wielkiej przez Bydgoszcz do portu w Gdyni. Łącznie zmodernizowanych zostanie około 100 km linii.
PLK planują przebudowę 15 stacji i przystanków na liniach 203 i 215, m. in. w Starogardzie Gdańskim, Czarnej Wodzie i Czersku. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Oczekiwany komfort obsługi podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią dogodne dostępy do peronów w postaci pochylni oraz wind z przejść podziemnych, m. in. na stacji Starogard Gdański. Planuje się budowę dwóch nowych przystanków o roboczych nazwach Tczew Suchostrzygi i Szlachta Zachód. Przystanek Tczew Suchostrzygi ułatwi dostęp do kolei mieszkańcom największego osiedla w mieście.
Dokumentacja obejmie remont, przebudowę lub budowę ponad 130 nowych wiaduktów, mostów oraz przejść pod torami. 80 przejazdów kolejowo-drogowych oraz przejść dla pieszych zostanie zmodernizowanych, co podniesie poziom bezpieczeństwa na styku linii kolejowych i dróg. Planowana elektryfikacja ograniczy wpływ linii na środowisko, a pociągi będą jeździć sprawniej i ciszej. Bezpieczną i sprawną jazdę pociągów zapewni nowy system sterowania ruchem kolejowym.
Po modernizacji odcinka linii nr 203 między Tczewem i Czerskiem skróci się czas podróży nawet o około 25 minut. Pociągi pasażerskie pojadą nawet 160 km/h, zamiast obecnych 80-120 km/h, a towarowe 120 km/h zamiast obecnych 80 km/h. Zapewni to lepsze i sprawniejsze połączenie kolejowe południowej części Pomorza z Tczewem, skąd odjeżdżają pociągi m.in. do Trójmiasta i Warszawy. Planowane łącznice mogą usprawnić przewóz towarów linią z Bydgoszczy do i z portu morskiego w Gdyni.
Termin przygotowania dokumentacji projektowej dla zadania pn. "Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew - Czersk" określono na III kwartał 2023 r. Projekt przygotuje Transprojekt Gdański Sp. z o.o. Wartość umowy to 18,522 mln zł netto. Realizacja prac będzie możliwa po zabezpieczeniu środków w kolejnej perspektywie finansowej na lata 2021-2027.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dzisiaj umowę na wykonanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn. "Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew - Czersk" w ramach projektu "Prace przygotowawcze dla wybranych projektów w sieci TEN-T".
- Dzięki kolejnym inwestycjom polska kolej staje się bardziej atrakcyjnym i konkurencyjnym środkiem transportu, także w województwie pomorskim. Rozwój nowoczesnej i bezpieczniejszej kolei nie tylko w skali krajowej i międzynarodowej, ale także regionalnej ma służyć mieszkańcom mniejszych miast, gmin i powiatów. Wszystko to służy celowi, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Inwestycja obejmie modernizację linii z Tczewa do Czerska (nr 203), ze stacji Szlachta przez Czersk do stacji Bąk (nr 215) oraz odbudowę niewykorzystywanej obecnie linii z Lipowy Tucholskiej do Szlachty Zachód (nr 744). Planuje się także budowę dwóch łącznic między linią kolejową nr 203 a linią kolejową nr 201 (Łąg Południowy - Czarna Woda oraz Szałamaje - Łąg) z Nowej Wsi Wielkiej przez Bydgoszcz do portu w Gdyni. Łącznie zmodernizowanych zostanie około 100 km linii.
- Dzięki planowanej modernizacji linii mieszkańcy Czerska czy Starogardu Gdańskiego szybciej dotrą do Tczewa i Trójmiasta. Podróżni będą mogli korzystać z przebudowanych, bardziej funkcjonalnych stacji i zmodernizowanych przystanków. Cieszę się, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują kolejną inwestycję na terenie województwa pomorskiego - powiedział Dariusz Drelich, wojewoda pomorski.
PLK planują przebudowę 15 stacji i przystanków na liniach 203 i 215, m. in. w Starogardzie Gdańskim, Czarnej Wodzie i Czersku. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Oczekiwany komfort obsługi podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią dogodne dostępy do peronów w postaci pochylni oraz wind z przejść podziemnych, m. in. na stacji Starogard Gdański. Planuje się budowę dwóch nowych przystanków o roboczych nazwach Tczew Suchostrzygi i Szlachta Zachód. Przystanek Tczew Suchostrzygi ułatwi dostęp do kolei mieszkańcom największego osiedla w mieście.
- Modernizacja linii Tczew - Czersk zapewni w południowej części Pomorza atrakcyjne podróże pociągiem do szkoły czy pracy. Dzięki planowanej elektryfikacji kolej będzie sprawniejsza i bardziej ekologiczna, a nowe przystanki zwiększą dostęp do tego środka transportu. Inwestycje w ramach Krajowego Programu Kolejowego będą służyć podróżnym i przewoźnikom przez wiele kolejnych lat - powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Dokumentacja obejmie remont, przebudowę lub budowę ponad 130 nowych wiaduktów, mostów oraz przejść pod torami. 80 przejazdów kolejowo-drogowych oraz przejść dla pieszych zostanie zmodernizowanych, co podniesie poziom bezpieczeństwa na styku linii kolejowych i dróg. Planowana elektryfikacja ograniczy wpływ linii na środowisko, a pociągi będą jeździć sprawniej i ciszej. Bezpieczną i sprawną jazdę pociągów zapewni nowy system sterowania ruchem kolejowym.
Po modernizacji odcinka linii nr 203 między Tczewem i Czerskiem skróci się czas podróży nawet o około 25 minut. Pociągi pasażerskie pojadą nawet 160 km/h, zamiast obecnych 80-120 km/h, a towarowe 120 km/h zamiast obecnych 80 km/h. Zapewni to lepsze i sprawniejsze połączenie kolejowe południowej części Pomorza z Tczewem, skąd odjeżdżają pociągi m.in. do Trójmiasta i Warszawy. Planowane łącznice mogą usprawnić przewóz towarów linią z Bydgoszczy do i z portu morskiego w Gdyni.
Termin przygotowania dokumentacji projektowej dla zadania pn. "Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew - Czersk" określono na III kwartał 2023 r. Projekt przygotuje Transprojekt Gdański Sp. z o.o. Wartość umowy to 18,522 mln zł netto. Realizacja prac będzie możliwa po zabezpieczeniu środków w kolejnej perspektywie finansowej na lata 2021-2027.
Komentarze (20) dodaj komentarz
EkO_gość
09.10.2020, 12:38
yhy
Czy Tczew potrzebuje stacji na suchostrzygach? Nie wiem. wiem natomiast, że największym problemem polskiego transportu kolejowego jest tabor! Te wagony pamiętające czasy Cyrankiewicza czy Gomułki to już przesada. Już nie wspomnę, że składów jest za mało i ludzie jeżdżą w regio jak sardynki w puszcze.
OdpowiedzBarnej_gość
09.10.2020, 15:54
linia
Może ty nie korzystasz z tej linii kolejowej ale ja i wiele osób korzysta z tej linni i uważam że to dobre rozwiązanie. Jeżeli nie wierzysz to chociaż raz skorzystaj z tej linii a się sam przekonasz .Może dzięki tej stacji w przyszłości będzie można dojechać bezpośrednio do Gdańska z suchostrzyg .
Cytujale jaja_gość
10.10.2020, 10:30
ej no weś sie
ja cie nie moge. wes sie jo.
Cytujuybh_gość
09.10.2020, 12:52
Lepiej by obwodnice starogardu zrobili
OdpowiedzBarnej_gość
09.10.2020, 15:59
obwodnica
Obwodnica w Starogardzie już dawno powinna być ale lepiej Mcdonalda zbudować albo już nieczynny Tesco. Można dołożyć jeszcze parę autohandli bo widzę że jeszcze miejsce by się znalazło. Współczuje mieszkańcom Starogardu z powodu gigantycznych korków które tam są zawsze ,aby przejechać przez Starogard GD to czasami 30 minut.
Cytujdickens_gość
09.10.2020, 13:36
Jak jest poseł Smolinsky to wszystko gra...
OdpowiedzEight Stars_gość
10.10.2020, 11:36
***** ***
...nie wyrażaj dezaprobaty dla naszego kociewskiego bohatera! 5 dni spędzonych na internowaniu w Kwidzynie upoważnia go do pouczania wszystkich oraz wskazywania własnej osoby, jako encyklopedycznego wzoru wyjątkowości! Na pewno nie posiadasz, równych jego, możliwości ustawienia familiantów w państwowych spółkach!
Cytujgosc_gość
09.10.2020, 13:39
dobry pomysl
co prawda wielu buraków temat chyba przerasta bo jednak nie te horyzonty urodzeniowe niemniej jak te miasto ma sie rozwijac na skale 21 wieku to najwyzszy czas miec wiecej niż jedną stacje w miescie.Przed 2 wojną światową Tczew był miastem kolejarzy i warto dbać o ten dorobek .
OdpowiedzPLUSUJEMNY_gość_gość_gość
09.10.2020, 14:49
RAOZUNIEM ..ze "Smoluch" jest teraz...
odpowiedzialny za nowe perony.Tczew-Włoszczowa ,bratnie miasta.A,jak tam realizacja MIESZKANIA+?Bloki ciągną się ,aż po horyzont!Były stocznie,mieszkania,teraz kolej.Tylko ,jako prawnikowi ,coś kiepsko mu szło.
OdpowiedzAs_gość
09.10.2020, 16:14
Powinna być stacja osobowa Tczew Górki i to by było rozsądne.
Odpowiedzpiotrowaty83_gość
09.10.2020, 16:25
Przydałoby się przesunąć przystanek w Rokitkach bliżej centrum miejscowości
Odpowiedzgosc 113_gość_gość_gość
09.10.2020, 16:52
Polska kolej
Przystanek Tczew - Centrum tez by sie przydal. Zaraz przy moscie na wojska polskiego.
Odpowiedz??? gość_gość
09.10.2020, 17:02
Ciekawe dlaczego tylko do czerska. Liczba ludności w tym miasteczku nie osiąga nawet 10 k mieszkańców. A pociągi jeżdżą i w większości przypadków, kończą bieg 30 km dalej w ponad 40 tysięcznych Chojnicach, mieście powiatowym. Należy wspomnieć, że jeździ tam również TLK do Gorzowa Wlkp. Konkludując co pociąg nadrobi czas do Czerska to zmiana lokomotywy na spalinową plus próba hamulców sprawi, że do Chojnic pociąg dotrze później niż przed modernizacją. Myślę, że sensu i logiki tu nie wiele.
OdpowiedzStan_gość
11.10.2020, 19:29
Tylko do Czerska bo chodzi o co innego
Cała ta modernizacja podporządkowana jest elektryfikacji węglówki. A szybsze i wygodniejsze przejazdy dla mieszkańców Starogardu i Czerska wymyślono żeby czymś ciemny lud nakarmić. Składy elektryczne z Trójmiasta będą kończyć bieg w Czersku a skomunikowanie z pociągami do Chojnic na pewno nie będzie lepsze niż to obecne w Tczewie. Na szczęście mieszkańcy Chojnic mają alternatywę w postaci Bydgoszczy.
Cytuj:)_gość
09.10.2020, 20:06
Jak miło znowu zobaczyć pana Posła. Dawno nas swą fotką nie uraczył. A co z obietnicą związaną z mostem złożoną 3 dni przed wyborami? Panie Pośle może jakieś konkrety?
Odpowiedzjohn_gość
09.10.2020, 20:28
linia kolejowa
No właśnie, dlaczego tylko do Czerska a nie do Chojnic. Może istotny jest tylko łącznik linii między Łągiem a Czarną Wodą.
OdpowiedzMarian__gość
09.10.2020, 22:41
Tczew Odojony Główny, zapraszają bezdomni. Ale jest mój kochany Pan Kazimierz, wiadomo, że sprawa dobrze się potoczy, jak stocznia, most i wiele innych spraw. Ostatnio dzięki niemu dziewczyny z Pogoni wygrały regionalny PP!
OdpowiedzElektryfikacja_gość
10.10.2020, 07:48
W końcu będą mogły tam jeździć składy EN-57, a nie jakieś ciągle psujące się szynobusy
OdpowiedzHaski _gość
12.10.2020, 08:42
Panie autor....
.... nie ma linii kolejowej Tczew - Czersk, jest to odcinek należący do LINII KOLEJOWEJ 203 Tczew - Kostrzyn
OdpowiedzPrzekręt_gość
12.10.2020, 08:54
Spokojnie nic nie budują. Tylko znajomi królika za 18 milionów "dokumentację" przygotują.
Odpowiedz